Feyenoord Forums
 Feyenoord Netwerk
Feyenoord Forums
 Scouting en mogelijke aankopen
Scouting apparaat Feyenoord
Reageer op deze topic
inloggen | registreer | ledenlijst | kalender | opstelling | pool | battle | vovo | mom | groepen | uploads | handleiding | zoeken | mijn home | home

Deze topic is open.
Deze topic bestaat uit 24 pagina's: « 1 ... 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 »

Poster
Topic: Scouting apparaat Feyenoord 
DuvelDuvel
Vedette

Uit: Amsterdam
Vak: Olympiatribune - NN
Reg.: 12 juli 2003
Gepost op 15 september 2008 om 23:44:15.     MSN: frankilla666@hotmail.com      Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Oftewel onze huidige scouting bekijkt alleen spelers die de directie/staf wil halen? Wat voor toevoegende waarde hebben ze zelf dan.. Sanering!
 Help mods!
Pool: -, Sparta - Feyenoord MotM: Feyenoord-SC HeerenveenBattle-rating: 1.477,9VoVo: -Opstelling: incompleet
Bestlander
Geselecteerd voor Oranje

Uit: Westland
Vak: -
Reg.: 27 mei 2007
Gepost op 17 september 2008 om 15:36:43.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Ik ben er bijna van overtuigd dat deze tak van onze club an een nader onderzoek moet worden onderworpen.
Voor een topclub als Feyenoord (ook wil worden)is het ook vereist dat de scouting optimaal moet werken.
Iedereen kan toch zien dat dit niet of onvoldoende uit komt.
DUS SANEREN.
 Help mods!
Pool: 92e, Sparta - Feyenoord 4-1 (2-0)MotM Feyenoord-SC Heerenveen: WijnaldumBattle-rating: 1.478,4VoVo: 96e / 258e / 51eOpstelling: 4-4-2
varkenoord
Vedette

Vak: Stadiontribune - U
Reg.: 16 november 2004
Gepost op 17 september 2008 om 20:55:34.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Beer schreef:

(...)Die is toch in dienst van Feyenoord en was daar in aan het scouten

dus goed gescout!!!

Smolarek is veel bij Feyenoord,jeugdtrainer,Cameraman,maar zeker geen scout.
 Help mods!
Pool: 497e, Sparta - Feyenoord MotM: Feyenoord-SC HeerenveenBattle-rating: 1.563,4 (daag uit)VoVo: -Opstelling: incompleet
Nick.K
Internationale topspeler

Uit: Roosendaal
Vak: Olympiatribune - P
Reg.: 7 januari 2001
Gepost op 17 september 2008 om 21:09:09.     ICQ: 59661271      Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
varkenoord schreef:

(...)
Smolarek is veel bij Feyenoord,jeugdtrainer,Cameraman,maar zeker geen scout.

Profiel: Wlodi Smolarek

Wlodi Smolarek werd geboren in de Poolse plaats Aleksandrow. Hij meldde zich als jongeman aan bij Widzew Lódz. Omdat hij als militair verplicht was voor de legerploeg uit te komen, ging hij in 1979 voor twee jaar naar Legia Warschau. Na zijn diensttijd keerde hij terug naar Lódz, waar hij tot 1986 bleef. Smolarek is een gelouterde Poolse international. Hij maakte als speler twee Wereldkampioenschappen mee: Spanje 1982 en Mexico 1986. In Polen werd hij vier keer uitgeroepen tot voetballer van het jaar. Hij wilde al in 1982 naar Feyenoord komen, maar Poolse voetballers mochten destijds pas na hun 28ste naar het buitenland vertrekken. Ook in 1986 ging een overgang naar Feyenoord niet door.

Hij besloot toch zijn geluk in het buitenland te zoeken en kwam vervolgens in West-Duitsland terecht. Daar speelde de getalenteerde linksbuiten twee jaar bij Eintracht Frankfurt.

Uiteindelijk kwam hij daarna toch naar Feyenoord, omdat Eintracht Frankfurt hem slechts een eenjarig contract aanbood. Bij Feyenoord kon hij voor drie jaar tekenen. Die drie werden er uiteindelijk maar twee. Bij Feyenoord gingen op het veld en organisatorisch de zaken niet naar behoren en op 21 december 1989 hoorde Smolarek, na onenigheid met de trainer, dat hij kon vertrekken. Bij FC Utrecht, waar hij uiteindelijk zes jaar speelde, waren ze blij met zijn komst. Ondanks de relatief korte tijd dat hij voor de Stadionclub uitkwam, was Smolarek populair bij het Legioen, dat regelmatig zijn naam, op de melodie van de Italiaanse schlager Völare door de Kuip liet schallen. Toen Vlodi Smolarek met voetballen stopte, was hij 21 jaar prof geweest. Na zijn actieve voetballoopbaan werd hij in 1996 jeugdtrainer en scout bij Feyenoord.

Weet niet of fr fanatic liegt ?

http://www.fr-fanatic.com/speler.php?id=188
 Help mods!
Pool: -, Sparta - Feyenoord MotM: Feyenoord-SC HeerenveenBattle-rating: 1.449,5VoVo: -Opstelling: incompleet
echte critiche
Vedette

Reg.: 10 november 2005
Gepost op 17 september 2008 om 21:27:46.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

heb je dit al niet vaker geplaats nicky
 Help mods!
Pool: 1031e, Sparta - Feyenoord MotM: Feyenoord-SC HeerenveenBattle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: 4-4-2
Feyenoord forever19
Jeugdspeler

Reg.: 12 mei 2005
Gepost op 18 september 2008 om 09:53:41.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Kort maar krachtig... WEG met die Beukers! Scoutingsapparaat levert te weinig rendement op. Welke grote / goede spelers hebben we nu gehad? Broertjes Kalou, Ghaly, Elmander (die nu goed speelt, maar voor nop is weggegaan) en nog een paar. Daarna geen echte toppers meer gehad. Maar ja, zolang er geen geld is kunnen we ook niet veel. Op dit moment kunnen we nog wat leren van die scouts uit Groningen en Heerenveen. Derksen zei het laatst al: Als scouts van andere clubs een scout van Feyenoord op de bank zien weten ze al meteen dat die m toch niet halen of opvallen.
 Help mods!
Pool: 377e, Sparta - Feyenoord 1-2 (1-1)MotM: Feyenoord-SC HeerenveenBattle-rating: 1.441,6VoVo: -Opstelling: 4-4-2
SUPERFAN
Vedette

Uit: Bilthoven
Vak: Olympiatribune - N
Reg.: 7 april 2004
Gepost op 18 september 2008 om 09:56:29.     MSN: nielsienoorlander@hotmail.com      Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Nick.K schreef:

(...)

Profiel: Wlodi Smolarek

Wlodi Smolarek werd geboren in de Poolse plaats Aleksandrow. Hij meldde zich als jongeman aan bij Widzew Lódz. Omdat hij als militair verplicht was voor de legerploeg uit te komen, ging hij in 1979 voor twee jaar naar Legia Warschau. Na zijn diensttijd keerde hij terug naar Lódz, waar hij tot 1986 bleef. Smolarek is een gelouterde Poolse international. Hij maakte als speler twee Wereldkampioenschappen mee: Spanje 1982 en Mexico 1986. In Polen werd hij vier keer uitgeroepen tot voetballer van het jaar. Hij wilde al in 1982 naar Feyenoord komen, maar Poolse voetballers mochten destijds pas na hun 28ste naar het buitenland vertrekken. Ook in 1986 ging een overgang naar Feyenoord niet door.

Hij besloot toch zijn geluk in het buitenland te zoeken en kwam vervolgens in West-Duitsland terecht. Daar speelde de getalenteerde linksbuiten twee jaar bij Eintracht Frankfurt.

Uiteindelijk kwam hij daarna toch naar Feyenoord, omdat Eintracht Frankfurt hem slechts een eenjarig contract aanbood. Bij Feyenoord kon hij voor drie jaar tekenen. Die drie werden er uiteindelijk maar twee. Bij Feyenoord gingen op het veld en organisatorisch de zaken niet naar behoren en op 21 december 1989 hoorde Smolarek, na onenigheid met de trainer, dat hij kon vertrekken. Bij FC Utrecht, waar hij uiteindelijk zes jaar speelde, waren ze blij met zijn komst. Ondanks de relatief korte tijd dat hij voor de Stadionclub uitkwam, was Smolarek populair bij het Legioen, dat regelmatig zijn naam, op de melodie van de Italiaanse schlager Völare door de Kuip liet schallen. Toen Vlodi Smolarek met voetballen stopte, was hij 21 jaar prof geweest. Na zijn actieve voetballoopbaan werd hij in 1996 jeugdtrainer en scout bij Feyenoord.

Weet niet of fr fanatic liegt ?

http://www.fr-fanatic.com/speler.php?id=188

Ik geloof dat hij Janota heeft ontdekt voor Feyenoord
 Help mods!
Pool: 495e, Sparta - Feyenoord MotM: Feyenoord-SC HeerenveenBattle-rating: 1.500,0 (daag uit)VoVo: -Opstelling: 4-4-2
Bestlander
Geselecteerd voor Oranje

Gepost op 18 september 2008 om 15:50:54.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Feyenoord forever19 schreef:

Kort maar krachtig... WEG met die Beukers! Scoutingsapparaat levert te weinig rendement op. Welke grote / goede spelers hebben we nu gehad? Broertjes Kalou, Ghaly, Elmander (die nu goed speelt, maar voor nop is weggegaan) en nog een paar. Daarna geen echte toppers meer gehad. Maar ja, zolang er geen geld is kunnen we ook niet veel. Op dit moment kunnen we nog wat leren van die scouts uit Groningen en Heerenveen. Derksen zei het laatst al: Als scouts van andere clubs een scout van Feyenoord op de bank zien weten ze al meteen dat die m toch niet halen of opvallen.

Ik kan mij er wel voor een groot deel in vinden.
Ik ziet niets positiefs gebeuren vanuit de scouts, dus wat moet je ermee.
Het kost allee maar geld een het leverd nagenoeg niets op, op zoek naar betere en cababele mensen voor die functie.
 Help mods!
Pool: 92e, Sparta - Feyenoord 4-1 (2-0)MotM Feyenoord-SC Heerenveen: WijnaldumBattle-rating: 1.478,4VoVo: 96e / 258e / 51eOpstelling: 4-4-2
Nick.K
Internationale topspeler

Uit: Roosendaal
Vak: Olympiatribune - P
Reg.: 7 januari 2001
Gepost op 18 september 2008 om 17:08:14.     ICQ: 59661271      Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Wil niet zeggen dat ik de scouting goed of slecht vind, ik wil alleen even aanhalen dat nog maar een paarweken terug gemeld werd, dat de scouting alleen naar transfer vrije spelers en goedkope spelers mocht scouten ivm geen geld. Dus ja ik denk zelf dat hele goede spelers niet snel transfer vrij zullen zijn. Dus ga maar is scouten op zo'n manier.
 Help mods!
Pool: -, Sparta - Feyenoord MotM: Feyenoord-SC HeerenveenBattle-rating: 1.449,5VoVo: -Opstelling: incompleet
stanley b
Aanstormend talent

Uit: almoradi
Reg.: 5 november 2006
Gepost op 18 september 2008 om 17:35:24.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Feyenoord A1 heeft met 0-4 gewonnen in Eindhoven van Pisvee,weet iemand wie er gescoord heeft voor ?
 Help mods!
Pool: -, Sparta - Feyenoord MotM: Feyenoord-SC HeerenveenBattle-rating: 1.500,0 (daag uit)VoVo: -Opstelling: incompleet
willem van Hanegem
Vedette

Uit: Leidschendam
Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 5 januari 2003
Gepost op 18 september 2008 om 17:35:30.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Peter Bosz stak de loftrompet over de scouting in VI. M.i. zwaar ten onrechte
 Help mods!
Pool: 223e, Sparta - Feyenoord MotM: Feyenoord-SC HeerenveenBattle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: 4-4-2
Ché Cliché
Vedette

Uit: Sassenheim
Vak: Olympiatribune - Z4
Reg.: 24 maart 2003
Gepost op 18 september 2008 om 17:41:19.     MSN: Ja dus?      Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
willem van Hanegem schreef:

Peter Bosz stak de loftrompet over de scouting in VI. M.i. zwaar ten onrechte

We hebben toch geen waardeloze spelers gehaald dit seizoen? Dan is die loftrompet terecht .
 Help mods!
Pool: 102e, Sparta - Feyenoord 1-2 (0-1)MotM Feyenoord-SC Heerenveen: MolsBattle-rating: 1.500,0VoVo: 186e / 396e / 367eOpstelling: 4-4-2
Bestlander
Geselecteerd voor Oranje

Gepost op 19 september 2008 om 13:34:25.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Ché Cliché schreef:

(...)

We hebben toch geen waardeloze spelers gehaald dit seizoen? Dan is die loftrompet terecht .

Hebben wij voor de spelers die de afgelopen twee jaar gehaald zijn scouts voor nodig?.
 Help mods!
Ché Cliché
Vedette

Gepost op 19 september 2008 om 13:36:40.     MSN: Ja dus?      Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Bestlander schreef:

(...)

Hebben wij voor de spelers die de afgelopen twee jaar gehaald zijn scouts voor nodig?.

Kermit, Manteiga... Ja, denk het wel...
 Help mods!
Pool: 102e, Sparta - Feyenoord 1-2 (0-1)MotM Feyenoord-SC Heerenveen: MolsBattle-rating: 1.500,0VoVo: 186e / 396e / 367eOpstelling: 4-4-2
Beer
Vedette

Uit: Zuid-Holland (070)
Vak: Maastribune - VV
Reg.: 24 augustus 2004
Gepost op 19 september 2008 om 13:52:34.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Ché Cliché schreef:

(...)

Kermit, Manteiga... Ja, denk het wel...

Darley
 Help mods!
Pool: 457e, Sparta - Feyenoord MotM: Feyenoord-SC HeerenveenBattle-rating: 1.500,0VoVo: 967e / 1092e / 757eOpstelling: 4-4-2
Bestlander
Geselecteerd voor Oranje

Gepost op 19 september 2008 om 13:56:27.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Ché Cliché schreef:

(...)

Ik speel niet de loftrompet mee.
 Help mods!
Ché Cliché
Vedette

Gepost op 19 september 2008 om 14:41:32.     MSN: Ja dus?      Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Bestlander schreef:

(...)

Ik speel niet de loftrompet mee.

Je snapt hem niet denk ik... Laat maar Bestlander. lees die ene regel van mij eens heeeeel goed door. Vijf, zes keer. Misschien dat je hem begrijpt.
 Help mods!
Bestlander
Geselecteerd voor Oranje

Gepost op 19 september 2008 om 23:19:31.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Ché Cliché schreef:

(...)

Je snapt hem niet denk ik... Laat maar Bestlander. lees die ene regel van mij eens heeeeel goed door. Vijf, zes keer. Misschien dat je hem begrijpt.

Die spelers die dan (gehaald?) zijn die kan mijn buurman ook ergens vandaan plukken.
En wat er dan gehaald is, die hebben zichzelf aangemeld dus hebben wij inderdaad scouts nodig.

Maar dan niet deze!
 Help mods!
Ché Cliché
Vedette

Gepost op 20 september 2008 om 01:05:01.     MSN: Ja dus?      Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Bestlander schreef:

(...)

Die spelers die dan (gehaald?) zijn die kan mijn buurman ook ergens vandaan plukken.
En wat er dan gehaald is, die hebben zichzelf aangemeld dus hebben wij inderdaad scouts nodig.

Maar dan niet deze!

Laat maar...
 Help mods!
ruitertje1969
Meervoudig international

Uit: vlakbij rotterdam
Vak: Stadiontribune - Q
Reg.: 31 maart 2002
Gepost op 21 september 2008 om 11:13:27.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

als je puur kijkt naar de feiten dan faalt de scouting, maar dan kijk ik naar het 1ste elftal. Kijk blijkbaar is er in de jeugd wel aardig gescout getuige wijnaldum, fer, de guzman. Maar echt spelers die er al staan, nee en dat kan je de scouting wel degelijk verwijten. Leuk hoor zo'n manteiga, maar ik had liever gezien dat ze goede verdigers en aanvallers hadden gescout
 Help mods!
Pool: 263e, Sparta - Feyenoord MotM: Feyenoord-SC HeerenveenBattle-rating: 1.489,2VoVo: 889e / 174e / 1115eOpstelling: 4-4-2
j1908
Regelmatige invaller

Uit: Stiens Friesland
Vak: Olympiatribune - C
Reg.: 3 februari 2008
Gepost op 21 september 2008 om 20:30:47.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Ach als onze ruwe-diamante allemaal doorbreken hoeft je te shoppen met de jeugd zit het bij ons goed.Ik durf te zeggen met zekerheid dat wij het meeste talent hebben rond lopen van de Nederlandse velden.Dus in de jeugd wordt top gescout.
 Help mods!
Pool: 362e, Sparta - Feyenoord MotM: Feyenoord-SC HeerenveenBattle-rating: 1.500,0VoVo: 461e / 615e / 352eOpstelling: 4-4-2
beppie172
Bankzitter

Uit: Utreg
Vak: Marathontribune - H
Reg.: 13 juli 2006
Gepost op 22 september 2008 om 00:47:15.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Er werd net bij Studio Voetbal verteld dat Anderson die bij Groningen de gelijkmaker maakte ook bij Feyenoord in beeld was maar dat we de 600.000 euro (en ik ben geen nulletje vergeten) niet konden betalen vanwege de schikking met de fiscus.

Dan kan je dus nog zo goed scouten, als dit soort bedragen al niet beschikbaar zijn dan hoef je dus alleen naar transfervrije spelers te kijken en mag je dus blij zijn met zo'n Tomasson. De aanschaf (gezien de miljoenen) van El Ahmadi blijft twijfelachtig, maar je ziet vandaag hoeveel middenvelders er nodig zijn tijdens een seizoen. Gelukkig pakken onze jonkies de kans.
 Help mods!
Pool: 385e, Sparta - Feyenoord MotM: Feyenoord-SC HeerenveenBattle-rating: 1.500,0 (daag uit)VoVo: -Opstelling: 4-5-1
Middenveldert
Geselecteerd voor Oranje

Uit: Den Haag
Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 22 juni 2007
Gepost op 22 september 2008 om 13:54:54.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
beppie172 schreef:

Er werd net bij Studio Voetbal verteld dat Anderson die bij Groningen de gelijkmaker maakte ook bij Feyenoord in beeld was maar dat we de 600.000 euro (en ik ben geen nulletje vergeten) niet konden betalen vanwege de schikking met de fiscus.

Die zou dan voor de linkerflank gehaald zijn, nou daar loopt Biseswar momenteel en daar heb ik geen klachten over. Da's dan weer een geluk bij een ongeluk...
 Help mods!
Pool: 732e, Sparta - Feyenoord MotM Feyenoord-SC Heerenveen: MolsBattle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: 4-4-2
Jay-Jay-11
Veelbelovend talent

Vak: Maastribune - W2
Reg.: 21 juli 2008
Gepost op 23 september 2008 om 19:52:09.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
ruitertje1969 schreef:

als je puur kijkt naar de feiten dan faalt de scouting, maar dan kijk ik naar het 1ste elftal. Kijk blijkbaar is er in de jeugd wel aardig gescout getuige wijnaldum, fer, de guzman. Maar echt spelers die er al staan, nee en dat kan je de scouting wel degelijk verwijten. Leuk hoor zo'n manteiga, maar ik had liever gezien dat ze goede verdigers en aanvallers hadden gescout

Ik hoop dat je later nog op Manteiga terug komt als hij de sterren van de hemel speelt . Ook Erasmus lijkt mij een hele goede spits.
 Help mods!
Pool: 750e, Sparta - Feyenoord MotM: Feyenoord-SC HeerenveenBattle-rating: 1.500,0VoVo: 993e / 549e / 1274eOpstelling: 4-4-2
frankyboy
Vedette

Uit: rotterdam
Reg.: 26 februari 2003
Gepost op 23 september 2008 om 20:23:25.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

De scouts leverden aan Pepe (nu Real), Ricardo Oliveira (AC Milan), Rafael Sobis (Ex Betis), Pinilla (Ex-Inter), Bocanegra en Dempsey (Fulham) en nog een hele reeks van goede spelers. Een stuk beter dan de alternatieven die gehaald werden. Ten eerste wilde Feyenoord altijd de goedkoopste optie en luisterden ze uiteindelijk niet naar de scouting. Overigens is de scouting geen eindbeslisser. Uiteindelijk maakt de TD, de trainer of de voorzitter de keus om een speler te halen. Een goede TD haalt geen waardeloze spelers omdat de scouting ze aandraagt.

De scouting heeft jarenlang hele frisse talenten die het echt konden maken in de Kuip aangeleverd. Deze spelers zaten in de prijscategorie 1 tot 5mln. Tsja, als er door mismanagement alleen spelers mogen komen in de prijscategorie tot 0,5mln, maar het liefst gratis dan ben je toch uitgeluld als scouting?

Een topclub zorgt ervoor dat scouting en TD en het liefst de trainer op 1 lijn zitten. Nou, daar moet nog wat werk verricht worden. Feitelijk moeten TD en trainer, als er een speler nodig is, rechtstreeks uit de kaartenbak van de scouting een speler kunnen trekken die qua kwaliteit en financien binnen het plaatje past. Is de scout een topper dan staat hij al in contact met de desbtreffende speler of club. Dan is het voorwerk al gedaan.
 Help mods!
Pool: -, Sparta - Feyenoord MotM: Feyenoord-SC HeerenveenBattle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: incompleet

Deze topic is open.
Deze topic bestaat uit 24 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 »
Alle tijden zijn CET (Rotterdam).

Reageer op deze topic

Contact Admins | Voorpagina Forums | Feyenoord Netwerk