| Poster | | Topic: Scouting apparaat Feyenoord |  |
|
akuma Geselecteerd voor Oranje
Uit: Rotterdam Vak: - Posts: 1175 Reg.: 28 februari 2007 | als t aan mij lag had ik heel die scouting groep ontslagen en er nieuwe voor aan genomen en ze duidelijk gemaakt van minimaal 1 speler/talent per jaar als doelstelling waar we wat aan hebben en het bestuur heeft dan zowiezo een lijstje van spelers die haalbaar zijn en goed genoeg.
|
|
|
peetmargarita Geselecteerd voor Oranje
Uit: Isla Margarita Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 533 Reg.: 30 april 2006 | Met wat er de laatste jaren gescout is kunnen ze beter het geld besparen en al die lui ontslaan. Je kunt nog beter op internet scouten door buitenlandse fora te bestuderen dan die mensen zonder een greintje inzicht voor forse salarissen erheen te laten vliegen.
Ze hebben een heerlijk leventje zo en doen er geen reet voor.
|
|
|
Vizzup Bankzitter
Vak: - Posts: 233 Reg.: 11 september 2005 | Ik vind de scouting van Bar slecht, als een topclub hoor je top mensen in dienst te nemen die ook echt een oog hebben op talenten, zo iemand als piet de visser, maar nee dat heeft feyenoord jammer genoeg niet!, dit is denk ik ook een reden waarom zuid amerikanen niet slagen bij Feyenoord en wel bij Psv, de visser ziet dat de spelers nog potentie hebben om veel beter te worden, en dat zien die scouts van feyenoord niet!
|
|
|
Biseswar Vedette
Vak: - Posts: 5099 Reg.: 15 juli 2004 | Mogen we het wel een scouting apparaat noemen 
|
|
|
willem van Hanegem Vedette
Uit: Leidschendam Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 21714 Reg.: 5 januari 2003 | Rinus Israel en Joop van Daele zitten dacht ik ook in het scouting(?) apparaat (de padvinders sounting waarschijnlijk)
|
|
|
STREETS Vaste waarde in elftal
Uit: rotterdam de havens Vak: - Posts: 441 Reg.: 21 april 2005 | Feyenoord neemt gewoon exspelers in dienst als scout, die er geen kaas van hebben gegeten natuurlijk, zo werkt t natuurlijk niet, als je n goede voetballer bent geweest wil niet zeggen dat je oog hbt voor talent, wat een amateurisme z, ongelofeijk dit, ontslaan heel die zooi.
[Dit bericht is veranderd door STREETS (op 17 augustus 2007 16:21:52).]
|
|
|
akuma Geselecteerd voor Oranje
Uit: Rotterdam Vak: - Posts: 1175 Reg.: 28 februari 2007 | als we echt elk jaar willen meedoen om de prijsen en europa in willen(championslegeau) moet je dit gaan verandere.
feyenoord is een zieke boom en alle dooie takken moeten worden afgezagen anders belemmerd t de rest om door te groeien.
we zijn gelukkig op weg hopen dat als ze t team in orde hebbe dat hun prioriteit gaat worden.
|
|
|
Uit: Leidschendam Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 21714 Reg.: 5 januari 2003 |
quote: akuma schreef:
als we echt elk jaar willen meedoen om de prijsen en europa in willen(championslegeau) moet je dit gaan verandere.
feyenoord is een zieke boom en alle dooie takken moeten worden afgezagen anders belemmerd t de rest om door te groeien.
we zijn gelukkig op weg hopen dat als ze t team in orde hebbe dat hun prioriteit gaat worden.
Ik neem aan dat Vogelenznag daar ook me bezig is
|
|
|
BrightSideOfLife Vedette
Uit: Roermond Vak: Maastribune - K Posts: 1501 Reg.: 23 september 2002 |
quote: willem van Hanegem schreef:
de padvinders sounting waarschijnlijk)
Eerder zeeverkenners die spijkers op laag water zoeken.
|
|
|
Happel Geselecteerd voor Oranje
Uit: Amsterdam Vak: Olympiatribune - BB Posts: 4062 Reg.: 17 april 2007 |
quote: peetmargarita schreef:
Met wat er de laatste jaren gescout is kunnen ze beter het geld besparen en al die lui ontslaan. Je kunt nog beter op internet scouten door buitenlandse fora te bestuderen dan die mensen zonder een greintje inzicht voor forse salarissen erheen te laten vliegen.
Ze hebben een heerlijk leventje zo en doen er geen reet voor.
Een heerlijk leventje gun ik iedereen.
Maar een heerlijk leventje krijg je vooral als je je werk en andere bezigheden met liefde kunt beoefenen en als je goed bent in je vak. Ik betwijfel of de Feyenoord-scouts Beukers en Lipponen de capaciteiten hebben voor dit werk.
Bij Heerenveen schijnt de ex-voorzitter Riemer van der Velde min of meer de hoofdscout te zijn. Die man heeft inmiddels tientallen miljoenen voor zijn club verdient en van Heerenveen een vaste subtopper gemaakt met vrijwel ieder jaar Europees voetbal.
|
|
|
Kalouless Vedette
Vak: - Posts: 1862 Reg.: 19 mei 2000 |
quote: STREETS schreef:
Feyenoord neemt gewoon exspelers in dienst als scout
Precies, dat is het hele probleem met de toko in Rotterdam. Bij bedrijven krijg je een vulpotlood als je er twee jaar in dienst bent, bij Feyenoord word je een baan aangeboden als scout. Sterker nog, als Geoffrey Claeys en Clemens Zwijnenberg vanmiddag hun kop om de hoek steken zijn ze morgen verantwoordelijk voor de scouting in Brazilië en Argentinië.
|
|
|

Wie zouden er allemaal ontdekt zijn door hoofdscout Marcel Beukers? Ik vermoed spelers die een klasse beter waren dan het niveau waarop Beukers zelf speelde, zoals: Peter van den Berg, Pascal Bosschaart, Danny Buys, Alfred Schreuder, Theo Lucius, Benjamin de Ceulaer, Joonas Kolkka, Pieter Collen, Ali Boussaboun, John Owoeri, Alexander Ostlund, Cory Gibbs, etc, etc.
|
|
|
Franky010 Ballenjongen
Uit: Rotterdam Vak: Olympiatribune - B Posts: 26 Reg.: 14 juli 2007 | De scouting kwam aan met spelers als Pepe, Ricardo Oliveira, Fred en tal van andere Zuid Amerikanen die nu op topniveau bezig zijn. Als de TD er niets in ziet of het budget laat het niet toe of de technische leiding heeft niet de contacten om die spelers te halen dan kan de scouting daar weinig aan doen. Er wordt weer over iets geoordeeld terwijl men zich er niet in verdiept heeft.
|
|
|
Kalouless Vedette
quote: Franky010 schreef:
De scouting kwam aan met spelers als Pepe, Ricardo Oliveira, Fred en tal van andere Zuid Amerikanen die nu op topniveau bezig zijn. Als de TD er niets in ziet of het budget laat het niet toe of de technische leiding heeft niet de contacten om die spelers te halen dan kan de scouting daar weinig aan doen. Er wordt weer over iets geoordeeld terwijl men zich er niet in verdiept heeft.
Moet je eens even luisteren, lieverd, we hebben ons wél verdiept in krotenkokers als Leonard, Basto, Ostlund, Abubakari, Schreuder, Charisteas, Kolkka, Bandalovski, Gibbs, De Graaf, Bosschaart, Magrao, Owoeri, Lurling, Van Haaren, Bombarda, Dondé, Van den Berg en De Nooijer. En dan heb ik het alleen nog maar over de laatste paar jaar, als ik ook nog eerdere paljassen als Claeys en Zwijnenberg er nog bij moet gaan typen zit ik binnen de kortste keren met een kloppende pols van de RSI.
Heel fijn dat de heren scouts ondertussen opmerken dat Zidane en Messi een leuk balletje mee kunnen trappen, maar als je tegelijkertijd van mening bent dat Leonard en Dondé van grote waarde zouden kunnen zijn voor Feyenoord, mag je van mij je baan opzeggen en gewoon weer lekker kledinghangers gaan verkopen bij de Xenos.
|
|
|
quote: Kalouless schreef:
(...)
Moet je eens even luisteren, lieverd, we hebben ons wél verdiept in krotenkokers als Leonard, Basto, Ostlund, Abubakari, Schreuder, Charisteas, Kolkka, Bandalovski, Gibbs, De Graaf, Bosschaart, Magrao, Owoeri, Lurling, Van Haaren, Bombarda, Dondé, Van den Berg en De Nooijer. En dan heb ik het alleen nog maar over de laatste paar jaar, als ik ook nog eerdere paljassen als Claeys en Zwijnenberg er nog bij moet gaan typen zit ik binnen de kortste keren met een kloppende pols van de RSI.
Heel fijn dat de heren scouts ondertussen opmerken dat Zidane en Messi een leuk balletje mee kunnen trappen, maar als je tegelijkertijd van mening bent dat Leonard en Dondé van grote waarde zouden kunnen zijn voor Feyenoord, mag je van mij je baan opzeggen en gewoon weer lekker kledinghangers gaan verkopen bij de Xenos.
Als je die Beukers zo ziet denk je voor hem eerder aan een baantje als verkenner in de knokploeg van Geert Wilders.
|
|
|
titan57nl Vedette
Uit: Fortaleza Vak: - Posts: 3618 Reg.: 11 maart 2002 | Het aantal talenten dat met veel bombarie is gehaald, en binnen korte termijn alweer is afgevoerd is toch schrikbarend! Welke speler is nou doorgebroken....?!
|
|
|
st0ere2006 Meervoudig international
Uit: Rotterdam Vak: Olympiatribune - Z4 Posts: 4075 Reg.: 26 oktober 2006 |
quote: titan57nl schreef:
Het aantal talenten dat met veel bombarie is gehaald, en binnen korte termijn alweer is afgevoerd is toch schrikbarend! Welke speler is nou doorgebroken....?!
Dat heeft grotendeels met de opvang en begeleiding van die jongens te maken.
En met de visie en het beleid. Voorbeeld : Ekramy kan wel eens de volgende zijn en persoonlijk vindt ik dat er een TD moet komen die weliswaar luistert naar de trainer,maar die ook kan bepalemn dat bepaalde spelers worden opgesteld, het Ferguson manager model.
Daar is Bosz nu nog niet aan toe ~!
|
|
|
Uit: Leidschendam Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 21714 Reg.: 5 januari 2003 |
quote: st0ere2006 schreef:
(...)
Dat heeft grotendeels met de opvang en begeleiding van die jongens te maken.
En met de visie en het beleid. Voorbeeld : Ekramy kan wel eens de volgende zijn en persoonlijk vindt ik dat er een TD moet komen die weliswaar luistert naar de trainer,maar die ook kan bepalemn dat bepaalde spelers worden opgesteld, het Ferguson manager model.
Daar is Bosz nu nog niet aan toe ~!
Misschien een directeur voetbal die kort op het eerste elftal zit??
|
|
|
MD Vedette
Vak: - Posts: 4611 Reg.: 16 juni 2003 |
quote: Bastovic schreef:
Ik meen te hebben opgevangen dat Wim Jansen de stekker uit veel van deze projecten heeft getrokken - Nederlandse karakterjongens hebben tegenwoordig de prioriteit.
Een naief standpunt, zeker als je die karakterjongens (ik noem een Theo Janssen) niet eens kan betalen..
Karakterjongens? Ik wist niet dat Feyenoord een toneelschool was. Ze moet verdomme kunnen voetballen en een goed karakter is een plus. Maar laat ze eerst aub scouten op kwaliteit.
|
|
|
1peter2mary Vaste waarde in elftal
Uit: Wateringen Vak: - Posts: 1574 Reg.: 27 mei 2007 |
(...)
Ik moet je helaas gelijk geven, ik zou ook niet weten met welke spelers de scouts komen, naar mijn idee is dat ook een terrein wat aan verandering toe is.
|
|
|
Kalouless Vedette
quote: titan57nl schreef:
Het aantal talenten dat met veel bombarie is gehaald, en binnen korte termijn alweer is afgevoerd is toch schrikbarend! Welke speler is nou doorgebroken....?!
Kritiek op de scouting is zonder meer op zijn plaats, titan, maar deze opmerking kan ik dan niet plaatsen. Als er één onderdeel is dat de laatste tijd juist wél zijn vruchten afwerpt, is het de jeugdopleiding. Inclusief spelers die op latere leeftijd gescout zijn:
Salomon Kalou
Jonathan de Guzman
Geen kattenpis, dacht ik. Dat er een aantal mislukkingen tegenover staat lijkt me op zich niet zo onlogisch, toch. Heb je bij elke club. Wat het doorbreken van talenten betreft staat Feyenoord de laatste 5 jaar minimaal op dezelfde hoogte als Ajax.
quote: MD schreef:
Karakterjongens? Ik wist niet dat Feyenoord een toneelschool was. Ze moet verdomme kunnen voetballen en een goed karakter is een plus. Maar laat ze eerst aub scouten op kwaliteit.
Aan kwaliteit zonder karakter heb je geen bal. Zie bv. Pardo. Ook het halen van de Europese top van De Guzman zal niet aan zijn balkunsten liggen, maar vooral aan zijn karakter. Het gedonder tussen Van Persie en Van Marwijk had niks te maken met de kwaliteit van Van Persie maar alles met zijn karakter. Etc.
Ik vind het derhalve dus juist goed dat de club ook daar sterk naar kijkt.
[Dit bericht is veranderd door Kalouless (op 18 augustus 2007 10:14:47).]
|
|
|
hodie Vedette
Uit: mijnsheerenland Vak: Stadiontribune - RR Posts: 3573 Reg.: 9 juni 2004 |
(...)
over niet te spreken hoeveel goede spelers er zijn afgescout...
scouting heeft de afgelopen jaren heeeeeel veel slecht werk verricht.
hier en daar een goede uitschieter. Maar procentueel gezien bagger.
overigens ligt het ook niet alleen aan de scouting, een TD kan veel kwaad doen, maar begeleiding die ontbreekt ook!!!!
|
|
|
tottel Talent
Uit: Den Haag Vak: Stadiontribune - U Posts: 67 Reg.: 7 juli 2007 | De scouting is bij Feyenoord gewoon een regelrechte ramp, waarom lukt het bijvoorbeeld Psv en Heerenveen ALTIJD om goede spelers aan te trekken en een paar jaar later te verkopen voor vies veel geld???
|
|
|
quote: tottel schreef:
De scouting is bij Feyenoord gewoon een regelrechte ramp, waarom lukt het bijvoorbeeld Psv en Heerenveen ALTIJD om goede spelers aan te trekken en een paar jaar later te verkopen voor vies veel geld???
Geen topscouting in landen als Scandinavië, Brazilië en Argentina
De scounting moet op de SCHOP!!! 
|
|
|
Kenji Basisspeler
Uit: Zevenaar Vak: - Posts: 349 Reg.: 15 augustus 2007 |
(...)
Op het moment van halen waren deze spelers over het algemeen top bij hun club in de Nederlandse competitie. De overige komen of van de voetbalscholen of op aanraden van toentertijd Ruud Gullit. Als een speler een heel jaar of meerdere jaren goed bij hun club speelt, dan is het vaak de trainer of het bestuur die deze speler wilt binnenhalen. Heeft niks met scouten te maken. Dat bijna 90% van de spelers het niet halen heeft onder andere met druk te maken en het verschil tussen de subtop en top. Ik kan me nog Arco Jochemsen herinneren, was absoluut een topspeler voor Vitesse maar slaagde niet bij Feyenoord. In een interview gaf hij aan dat Feyenoord voor hem een stap te hoog was. En dat geldt gewoon voor de meeste spelers.
|
|
|