Feyenoord Forums
 Feyenoord Netwerk
Feyenoord Forums
 Scouting en mogelijke aankopen
Scouting apparaat Feyenoord
Reageer op deze topic
inloggen | registreer | ledenlijst | kalender | opstelling | pool | battle | vovo | mom | groepen | uploads | handleiding | zoeken | mijn home | home

Deze topic is open.
Deze topic bestaat uit 24 pagina's: « 1 ... 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 »

Poster
Topic: Scouting apparaat Feyenoord 
Bestlander
Geselecteerd voor Oranje

Uit: Wateringen
Vak: -
Reg.: 27 mei 2007
Gepost op 9 juli 2008 om 07:28:18.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Dick v/d Polder schreef:

(...)

Niet al die excotische spelers die bij Groningen en Heerenveen in dit geval spelen of hebben gespeeld zijn versterkingen voor een topclub. Daar mag alles en hier moet. Bij Feyenoord ligt het niveau veel hoger en is de verwachtingspatroon ook groter i.t.t. bij clubs als Heerenveen en Groningen. Neem Afonso Alves als voorbeeld. Hij was bij Heerenveen de grote man, maar schiet bij Middelsbrough geen deuk in een pakje boter. Zo zijn er tal van andere voorbeelden te noemen.

Nou Dick, dat kan best wel zo zijn, maar ze kopen dan in ieder geval wel spelers die binnen korte tijd groeien. Jij noemt nu Alves, dat kan ik ben er niet van op de hoogte, maar de clubs waar ik het over had, verkoopt toch bij regelmaat spelers aan b.v. 020 etc. Alves gaat in deze dan mogelijk niet op maar je kan toch niet ontkennen dat er aardig wat spelers zijn opgeleid zijn daar, en doorverkocht Heerenveen zit niet slecht bij kas hoor! Dat moet toch bij Feyenoord ook kunnen.
 Help mods!
Pool: 499e, Feyenoord - FC Volendam 3-1 (2-0)MotM: -Battle-rating: 1.471,2 (daag uit)VoVo: 284e / - / 106eOpstelling: 4-4-2
Beer
Vedette

Uit: Zuid-Holland (070)
Vak: Maastribune - VV
Reg.: 24 augustus 2004
Gepost op 9 juli 2008 om 08:23:21.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Bestlander schreef:

SCOUTING - SCOUTING - SCOUTING Waarom kan een club als Groningen en Heerenveen om er maar twee te noemen, wel in staat om voor een prikkie een speler te halen en duur verkopen, en waarom lukt het ons toch voor geen meter. Ik snapt er helaas helemaal niets van.

Dat is ze de laatste jaren aardig gelukt, Groningen maar met één speler trouwens.

Bij die club is het voor een jonkie ook veel makkelijker. Moet je eens horen wat TOP-talenten bij Feyenoord af en toe naar hun kop krijgen.
Je hoort regelmatig gezeik over De Guzman en Bruins. In het verleden was er veel gezeik tegen S. Kalou en Van Persie.

Bij een club als Heerenveen krijg je alle tijd.

ps. De tribune bij Heerenveen zit ook helemaal vol met mislukte buitenlandse spelers.

[Dit bericht is veranderd door Beer (op 9 juli 2008 08:23:49).]
 Help mods!
Pool: 155e, Feyenoord - FC Volendam MotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: 1047e / - / 948eOpstelling: incompleet
ulligan
Vedette

Uit: Groningen
Reg.: 2 oktober 2000
Gepost op 9 juli 2008 om 08:38:04.       ICQ: 12112915      Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Bestlander schreef:

SCOUTING - SCOUTING - SCOUTING Waarom kan een club als Groningen en Heerenveen om er maar twee te noemen, wel in staat om voor een prikkie een speler te halen en duur verkopen, en waarom lukt het ons toch voor geen meter. Ik snapt er helaas helemaal niets van.

Wil jij ook Lurling terug ofzo?
 Help mods!
Pool: 354e, Feyenoord - FC Volendam MotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: 360e / - / 38eOpstelling: 4-4-2
Bestlander
Geselecteerd voor Oranje

Gepost op 9 juli 2008 om 09:28:44.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Ik ben het niet met jullie eens dat deze clubs in korte tijd geen spelers op niveau brengen. Wat Beer schrijft kan ik mij in vinden, in het verleden is Feyenoord ook niet goed omgegaan met de talenten, dat is zeker waar. Ik blijf helaas bij mijn mening, ik hoef zeker geen lurling terug. Verder wil ik er niet dieper op ingaan anders wordt het een negatief verhaal, en ik vindt dat Feyenoord dat op dit moment niet verdiend, het worden dan ouwe koeien uit de sloot halen en dat wil ik niet. Feyenoord is nu goed bezig op de scouting na, vindt ik helaas.
 Help mods!
Pool: 499e, Feyenoord - FC Volendam 3-1 (2-0)MotM: -Battle-rating: 1.471,2 (daag uit)VoVo: 284e / - / 106eOpstelling: 4-4-2
FRB
Vedette

Reg.: 7 augustus 2005
Gepost op 9 juli 2008 om 09:53:50.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Bestlander schreef:

Ik ben het niet met jullie eens dat deze clubs in korte tijd geen spelers op niveau brengen. Wat Beer schrijft kan ik mij in vinden, in het verleden is Feyenoord ook niet goed omgegaan met de talenten, dat is zeker waar. Ik blijf helaas bij mijn mening, ik hoef zeker geen lurling terug. Verder wil ik er niet dieper op ingaan anders wordt het een negatief verhaal, en ik vindt dat Feyenoord dat op dit moment niet verdiend, het worden dan ouwe koeien uit de sloot halen en dat wil ik niet. Feyenoord is nu goed bezig op de scouting na, vindt ik helaas.

Nee pas op he....je zou eens kritisch worden
 Help mods!
Pool: -, Feyenoord - FC Volendam MotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: incompleet
Patrick73 Gele kaart: waarschuwing
Vedette

Uit: Rotterdam
Vak: Stadiontribune - R
Reg.: 14 mei 2005
Gepost op 9 juli 2008 om 10:12:44.     MSN: heb ik      Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
FRB schreef:

(...)

Nee pas op he....je zou eens kritisch worden

Je kan ook te kritisch zijn natuurlijk
 Help mods!
Pool: 264e, Feyenoord - FC Volendam 3-1 (1-0)MotM: -Battle-rating: 1.496,1VoVo: 75e / - / 72eOpstelling: incompleet
FRB
Vedette

Gepost op 9 juli 2008 om 10:21:10.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Patrick73 schreef:

(...)

Ik zou het eerder realistisch willen noemen
 Help mods!
Pool: -, Feyenoord - FC Volendam MotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: incompleet
Beer
Vedette

Uit: Zuid-Holland (070)
Reg.: 24 augustus 2004
Gepost op 9 juli 2008 om 10:22:50.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
FRB schreef:
Ik zou het eerder realistisch willen noemen

Ik zou het eerder pessimistisch noemen.
 Help mods!
Pool: 155e, Feyenoord - FC Volendam MotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: 1047e / - / 948eOpstelling: incompleet
Nielsen
Basisspeler

Uit: Eindhoven
Reg.: 10 mei 2006
Gepost op 9 juli 2008 om 10:28:23.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Sommigen zien Feyenoord als hun hobby, anderen als hun lijdensweg die ze moeten ondergaan...
 Help mods!
Pool: 89e, Feyenoord - FC Volendam 2-0 (0-0)MotM: -Battle-rating: 1.590,9 (daag uit)VoVo: -Opstelling: 4-4-2
FRB
Vedette

Gepost op 9 juli 2008 om 10:31:23.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Beer schreef:

(...)Ik zou het eerder pessimistisch noemen.

Tja realisme en pessimisme kan wel eens het hetzelfde zijn.

Net zo als realisme en optimisme (iig bij mij) vorige zomer hetzelfde was.

quote:
Nielsen schreef:

Sommigen zien Feyenoord als hun hobby, anderen als hun lijdensweg die ze moeten ondergaan... ;)

Ik zou zeggen: beide.

[Dit bericht is veranderd door FRB (op 9 juli 2008 10:31:51).]
 Help mods!
Bestlander
Geselecteerd voor Oranje

Gepost op 9 juli 2008 om 12:59:59.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Patrick73 schreef:

(...)

Beer en Patrick73, voor alle duidelijkheid ik ben helemaal niet negatief integendeel zelfs. Maar het kan voorkomen dat je het niet eens bent met anderen, daarom ben je nog niet negatief. Als jij die mening over mij wil ventileren, dan raad ik eigenlijk eerst aan mijn eerdere postings eens te lezen dan kan je zien wat voor een persoon ik ben.

[Dit bericht is veranderd door Bestlander (op 9 juli 2008 13:02:12).]
 Help mods!
Denlag
Geselecteerd voor Oranje

Uit: Westland
Reg.: 5 juni 2005
Gepost op 9 juli 2008 om 13:06:29.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

@ Bestlander, Het ging hier zeer waarschijnlijk om FRBevertje

[Dit bericht is veranderd door Denlag (op 9 juli 2008 13:07:18).]
 Help mods!
Pool: -, Feyenoord - FC Volendam MotM: -Battle-rating: 1.463,2VoVo: -Opstelling: incompleet
Bestlander
Geselecteerd voor Oranje

Gepost op 9 juli 2008 om 13:27:10.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Allemaal goed.
Groet,
Bestlander.
 Help mods!
M
Basisspeler

Uit: Capelle a/d IJssel
Vak: Stadiontribune - U
Reg.: 11 augustus 2006
Gepost op 22 juli 2008 om 09:06:10.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=63425

Nigeriaanse aanvaller in de Noorse competitie gevolgd door 020, az en Groningen. En waar zijn wij?

Doen we nog iets in Scandinavië of rommelen we wat aan met 2e divisie-talenten in Brazilië?

Door laten lichten die scouting en alles wat niet werkt wegsaneren en vanaf de onderste steen weer opbouwen. Het lijkt nergens op.
 Help mods!
Pool: -, Feyenoord - FC Volendam MotM: -Battle-rating: 1.500,0 (daag uit)VoVo: -Opstelling: -
Bestlander
Geselecteerd voor Oranje

Gepost op 22 juli 2008 om 09:09:19.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
M schreef:

Nigeriaanse aanvaller in de Noorse competitie gevolgd door 020, az en Groningen. En waar zijn wij?

Doen we nog iets in Scandinavië of rommelen we wat aan met 2e divisie-talenten in Brazilië?

Door laten lichten die scouting en alles wat niet werkt wegsaneren en vanaf de onderste steen weer opbouwen. Het lijkt nergens op.

Wij kopen niets meer voordat er spelers zijn verkocht.
 Help mods!
ulligan
Vedette

Uit: Groningen
Reg.: 2 oktober 2000
Gepost op 22 juli 2008 om 09:14:11.       ICQ: 12112915      Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
M schreef:

Waar baseer je op dat hij goed is? Ooit zien spelen? Of hanteer je het principe "andere clubs volgen heb dus hij zal weel goed zijn". Elmander werd ook begeerd door Parma, Juventus, Lazio en Monaco. Was dat nou zo'n topper? Wat een gezeik weer.
 Help mods!
Pool: 354e, Feyenoord - FC Volendam MotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: 360e / - / 38eOpstelling: 4-4-2
JVR02
Jeugdspeler

Uit: Middelburg
Vak: Stadiontribune - QQ
Reg.: 9 januari 2007
Gepost op 22 juli 2008 om 09:32:35.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
ulligan schreef:

(...)

Waar baseer je op dat hij goed is? Ooit zien spelen? Of hanteer je het principe "andere clubs volgen heb dus hij zal weel goed zijn". Elmander werd ook begeerd door Parma, Juventus, Lazio en Monaco. Was dat nou zo'n topper? Wat een gezeik weer.

Alle respect maar Elmander was wel een goede voetballer, dat is de laatste jaren wel gebleken bij zijn clubs na Feyenoord in het buitenland. Maar waarom doen een Makaay, de Cler en Van Bronckhorst het wel goed om dat ze de ervaring hebben met de druk die met het spelen bij Feyenoord komt kijken om kunnen gaan.

Elmander moest er bij ons weer gelijk staan omdat hij ook nog aardig wat had gekost maar dat kun je niet verwachten van een jonge speler, welke dan ook.
 Help mods!
Pool: -, Feyenoord - FC Volendam MotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: -
Simson
Vedette

Uit: Krimpen a/d Lek
Vak: Maastribune - V
Reg.: 19 september 2005
Gepost op 22 juli 2008 om 10:51:53.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Over welk apparaat hebben we het??
 Help mods!
Pool: 21e, Feyenoord - FC Volendam 2-0 (1-0)MotM: -Battle-rating: 1.446,9VoVo: 999e / - / 1024eOpstelling: -
Biseswar
Vedette

Reg.: 15 juli 2004
Gepost op 22 juli 2008 om 11:02:17.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
M schreef:

Wat een kortzichtige opmerking Heb jij ooit Odion Jude Ighalo zien spelen? Omdat 020, AZ en Groningen interesse in deze Nigeriaan hebben en Feyenoord niet, doen wij niks in Scandinavië.....logisch

Als club zijnde heb je type spits voor ogen. Feyenoord is opzoek naar een grote fyshiek sterke spits die balvast is en gevaarlijk in de lucht is. Daarnaast moet een speler ook nog passen in het manier van voetballen hier in NL.

GEDULD!
 Help mods!
Pool: -, Feyenoord - FC Volendam MotM: -Battle-rating: 1.438,3VoVo: -Opstelling: incompleet
kiprich66
International

Uit: Dordrecht
Vak: Marathontribune - JJ
Reg.: 10 maart 2007
Gepost op 22 juli 2008 om 11:41:39.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Beer schreef:

(...)
Dat is ze de laatste jaren aardig gelukt, Groningen maar met één speler trouwens.

Bij die club is het voor een jonkie ook veel makkelijker. Moet je eens horen wat TOP-talenten bij Feyenoord af en toe naar hun kop krijgen.
Je hoort regelmatig gezeik over De Guzman en Bruins. In het verleden was er veel gezeik tegen S. Kalou en Van Persie.

Bij een club als Heerenveen krijg je alle tijd.

ps. De tribune bij Heerenveen zit ook helemaal vol met mislukte buitenlandse spelers.

Verbeek heeft dat zelf ook al een keer aangegeven in een interview.Dat was voordat hij trainer werd van Feijenoord.Bij Heerenveen mag je en bij een club als Feijenoord moet je.Anders sta je er gewoon naast.
 Help mods!
Pool: -, Feyenoord - FC Volendam MotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: -
M
Basisspeler

Uit: Capelle a/d IJssel
Vak: Stadiontribune - U
Reg.: 11 augustus 2006
Gepost op 22 juli 2008 om 11:48:27.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
ulligan schreef:

(...)

toen scoutten (met dubbel t?) we tenminste nog spelers...
Ook met JDT weer, heb ik het idee gekregen dat er te veel gelet wordt op spelers die al bekend zijn...
Begrijp me goed de tijd dat we Tati Montoya's binnensleepten wil ik ook achter me laten, maar ik heb het idee dat onze scouting of geen poot verzet, of dat er niets met ze gedaan wordt. In beide gevallen zonde!

quote:
Biseswar schreef:

(...)

Wat een kortzichtige opmerking :nee Heb jij ooit Odion Jude Ighalo zien spelen? Omdat 020, AZ en Groningen interesse in deze Nigeriaan hebben en Feyenoord niet, doen wij niks in Scandinavië.....logisch :dood

Als club zijnde heb je type spits voor ogen. Feyenoord is opzoek naar een grote fyshiek sterke spits die balvast is en gevaarlijk in de lucht is. Daarnaast moet een speler ook nog passen in het manier van voetballen hier in NL.

GEDULD!

Geduld. Al 10 jaar wachten op een volgende landstitel...Nee, ik heb hem niet zien spelen, maar ik stel gewoon de vraag waar zijn wij als er andere Nederlandse scouts zijn. Die van Groningen (en Heerenveen net weer een Noors talent gehaald...) hebben denk ik wel bewezen een neus voor talent te hebben.

Helemaal mee eens dat we nog een bepaalde type spits nodig hebben, maar dan is het toch vreemd dat je via VOH uitkomt bij JDT, een totaal andere speler. Terwijl er mi prioriteit moet worden gegeven aan het type spits, wat jij beschrijft dat naast Makaay kan spelen.

[Dit bericht is veranderd door M (op 22 juli 2008 11:52:11).]
 Help mods!
Pool: -, Feyenoord - FC Volendam MotM: -Battle-rating: 1.500,0 (daag uit)VoVo: -Opstelling: -
Satisfied
Vedette

Uit: 020
Reg.: 23 december 2000
Gepost op 22 juli 2008 om 12:02:39.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
M schreef:

(...)

toen scoutten (met dubbel t?) we tenminste nog spelers...
Ook met JDT weer, heb ik het idee gekregen dat er te veel gelet wordt op spelers die al bekend zijn...
Begrijp me goed de tijd dat we Tati Montoya's binnensleepten wil ik ook achter me laten, maar ik heb het idee dat onze scouting of geen poot verzet, of dat er niets met ze gedaan wordt. In beide gevallen zonde!

Manteiga, Erasmus en Janota zijn toch echt gescout, of ze gaan het redden is natuurlijk een tweede.
 Help mods!
Pool: -, Feyenoord - FC Volendam MotM: -Battle-rating: 1.473,1VoVo: -Opstelling: 4-5-1
Kermit
Vedette

Uit: Hellevoetsluis
Reg.: 19 september 2004
Gepost op 22 juli 2008 om 12:24:17.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Zou het er niet iets mee te maken hebben dat Feyenoord zelf nou niet zo briljant met zijn talenten omspringt? Met Van Marwijk, Koeman en weer Van Marwijk hebben we niet bepaald trainers gehad die op dat vlak kwaliteiten haden. Zou Alves hier een succes geworden zijn? Ik denk dat de omstandigheden bij een club als |Heerenveen gewoon veel beter zijn om jeugd zich te laten ontwikkelen. Als er weer eens een gevestigde naam verdween, dan was er altijd aanvulling uit de eigen jeugd die de kans kreeg. Daarom ben ik niet heel blij met Verbeek, ik verwacht er op dat vlak ook een hoop van.

Een paar jaar geleden was er een Ajax-Feyenoord. Beide teams hadden een probleem op de rechtsback positie. Bij Ajax werd dat probleem opgelost met een jeugdspeler (Bowakieje of zoiets) en bij Feyenoord werd de al jaren tekortkomende Gyan opgesteld.

[Dit bericht is veranderd door Kermit (op 22 juli 2008 12:25:19).]
 Help mods!
Satisfied
Vedette

Uit: 020
Reg.: 23 december 2000
Gepost op 22 juli 2008 om 12:48:13.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Kermit schreef:

Zou het er niet iets mee te maken hebben dat Feyenoord zelf nou niet zo briljant met zijn talenten omspringt? Met Van Marwijk, Koeman en weer Van Marwijk hebben we niet bepaald trainers gehad die op dat vlak kwaliteiten haden. Zou Alves hier een succes geworden zijn? Ik denk dat de omstandigheden bij een club als |Heerenveen gewoon veel beter zijn om jeugd zich te laten ontwikkelen. Als er weer eens een gevestigde naam verdween, dan was er altijd aanvulling uit de eigen jeugd die de kans kreeg. Daarom ben ik niet heel blij met Verbeek, ik verwacht er op dat vlak ook een hoop van.

Een paar jaar geleden was er een Ajax-Feyenoord. Beide teams hadden een probleem op de rechtsback positie. Bij Ajax werd dat probleem opgelost met een jeugdspeler (Bowakieje of zoiets) en bij Feyenoord werd de al jaren tekortkomende Gyan opgesteld.

En verloren we toen door Gyan of door de toen nog hier geprezen Bahia? Bovendien wonnen we ook met Gyan in de basis de finale van de UEFA-cup. Gyan had idd niet de kwaliteiten voor een basisplaats, maar was een goedkope oplossing bij schorsingen en blessures. En Boakye werd voor een dop en een ei afgestaan aan Heracles.
 Help mods!
Pool: -, Feyenoord - FC Volendam MotM: -Battle-rating: 1.473,1VoVo: -Opstelling: 4-5-1
Bestlander
Geselecteerd voor Oranje

Gepost op 22 juli 2008 om 13:11:03.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Ik zal voor velen wel een rasoptimist zijn. Maar hebben wij ons wel eens afgevraagd waarom het contract van Bahia is verlengd? Zou het niet zo kunnen zijn dat de trainer met zijn assitenten toch wat meer in Bahia zien als dat er tot nu toe is uitgekomen. Wie weet als b.v. Wim jansen specifiek aan zijn zwakke plekken werkt dat het toch nog een speler wordt die wat meer gaat brengen. Het zal toch niet zo zijn dat het contract is verlengd buiten de trainers om, daarom deze conclusie of meer gedachte erover.
Dus je kan wel weer gaan scouten voor een speler inplaats van Bahia maar wie weet?

[Dit bericht is veranderd door Bestlander (op 22 juli 2008 13:13:21).]
 Help mods!

Deze topic is open.
Deze topic bestaat uit 24 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 »
Alle tijden zijn CET (Rotterdam).

Reageer op deze topic

Contact Admins | Voorpagina Forums | Feyenoord Netwerk