| Poster | | Topic: Hardlopen... |  |
|
Vakkie W Vedette
Uit: Hoorn Vak: Stadiontribune - X3 Posts: 5196 Reg.: 23 mei 2003 |
quote: jozsef Kiprich. schreef:
(...)
Klopt ja en de mensen die dat roepen zijn zelf te beroerd dat ze aan ook maar enige vorm van lichaamsbeweging doen 
Aan zulke mensen heb ik inderdaad een hekel. En altijd maar de grootste mond hebben.
Maar goed dat ik minimaal een half uur per dag een vorm van beweging beoefen 
|
|
|
mdv_32 Vaste waarde in elftal
Vak: Stadiontribune - QQ Posts: 1074 Reg.: 4 oktober 2007 |
(...)
Klopt ja en de mensen die dat roepen zijn zelf te beroerd dat ze aan ook maar enige vorm van lichaamsbeweging doen 
't is anders een aardig eindje lopen naar de McSnack 
|
|
|
fredheftruck16 Geselecteerd voor Oranje
Uit: hillegom Vak: - Posts: 668 Reg.: 24 juni 2007 | Zondag gewerkt en liep maandag binnen 15 minuten naar de kroeg.
|
|
|
jozsef Kiprich. Vedette
Vak: Stadiontribune - X2 Posts: 8000 Reg.: 26 februari 2005 |
quote: Vakkie W schreef:
(...)
Aan zulke mensen heb ik inderdaad een hekel. En altijd maar de grootste mond hebben.
Maar goed dat ik minimaal een half uur per dag een vorm van beweging beoefen 
Klopt ja en mensen die denken dat ze zo geweldig zijn ook he vermoeiend zijn die 
|
|
|
jozsef Kiprich. Vedette
Vak: Stadiontribune - X2 Posts: 8000 Reg.: 26 februari 2005 | Heb mijn laatste loop der opzitten op naar zaterdag de 10 EM ga voor een tijd van 1.25.
vanavond een loopje van 6 km in 29.30.
volgende week neem ik lekker een weekje rust wat herstelloopjes meer niet.
|
|
|
De Sigaar  Vedette
Uit: Almere Vak: Maastribune - Business seats Posts: 12591 Reg.: 13 maart 2002 |
quote: Seldon schreef:
Tijdens oefenloop op volle snelheid de 5KM in 15 minuten gelopen, dus dat ging vrij lekker. Nu telkens proberen wat tijd er af te lopen.
Je lult al net zo uit je nek over je eigen prestaties als dat je over BvM doet.
Ik wil tegen jou wel eens een 5.000 meter op de baan lopen. 
|
|
|
jozsef Kiprich. Vedette
Vak: Stadiontribune - X2 Posts: 8000 Reg.: 26 februari 2005 | 10 EM gelopen in een tijd waar ik zeer content mee ben 1.24.20.
8 km punt 42.12
10 km 52.20.
Tis wel een venijnig afstandje om te lopen maar het liep als een trein totaal geen verzuring maar rond de 12 km had ik wel ff een dipje.
[Dit bericht is veranderd door jozsef Kiprich. (op 22 december 2007 20:19:56).]
|
|
|
jozsef Kiprich. Vedette
Vak: Stadiontribune - X2 Posts: 8000 Reg.: 26 februari 2005 | Vanochtend een loopje van 10 km gedaan en lag op de 5 min de Km met een gem hartslag van 164.
eind tijd 49.55 (nieuw PR)
6-1-2008 10.8 km in Rockanje ga voor een 54.00.
|
|
|
IvanNielsen Talent
Uit: Mijdrecht Vak: - Posts: 73 Reg.: 20 januari 2005 |
Vanochtend een loopje van 10 km gedaan en lag op de 5 min de Km met een gem hartslag van 164.
eind tijd 49.55 (nieuw PR)
6-1-2008 10.8 km in Rockanje ga voor een 54.00.
Gefeliciteerd met je mooie PR onder de 50:00u.
Welk loopje was het?
Zelf weer terug in training voor Egmond na 5 dagen griep.
Heb nu te weinig duurloop in de benen.
Kijken wat er nog kan in 2 weken.
|
|
|
jozsef Kiprich. Vedette
quote: IvanNielsen schreef:
(...)
Gefeliciteerd met je mooie PR onder de 50:00u.
Welk loopje was het?
Zelf weer terug in training voor Egmond na 5 dagen griep.
Heb nu te weinig duurloop in de benen.
Kijken wat er nog kan in 2 weken.
Was gewoon een training volgende week zondag 10.8 in Rockanje ga voor een 54.00 liefst iets eronder 
|
|
|
Seldon Vedette Winnaar Interlands Klassement Soccer Netwerk VoVo 2007/2008
Vak: - Posts: 1995 Reg.: 1 juli 2005 |
quote: De Sigaar schreef:
(...)Je lult al net zo uit je nek over je eigen prestaties als dat je over BvM doet.
Ik wil tegen jou wel eens een 5.000 meter op de baan lopen. 
Waarom zou ik daar over 'lullen' Sigaar ? Ik heb er behoorlijk hard voor getraind om in die oefenloop zo hard te kunnen lopen en ik hoop dat ik het kan doorzetten. De 5km ligt me gek genoeg veel beter dan de 10km. Maar ik neem je uitdaging met veel plezier aan hoor. 
[Dit bericht is veranderd door Seldon (op 1 januari 2008 13:55:20).]
|
|
|
De Sigaar  Vedette
Uit: Almere Vak: Maastribune - Business seats Posts: 12591 Reg.: 13 maart 2002 |
(...)
Waarom zou ik daar over 'lullen' Sigaar ? Ik heb er behoorlijk hard voor getraind om in die oefenloop zo hard te kunnen lopen en ik hoop dat ik het kan doorzetten. De 5km ligt me gek genoeg veel beter dan de 10km. Maar ik neem je uitdaging met veel plezier aan hoor. 
5 km in 15 minuten. Dat is 3 minuten per kilometer oftewel 20 kilometer per uur gemiddeld.
Als je dat kunt lopen hoor je zo'n beetje bij de top van Nederland.
Mijn beste prestatie is 14 minuten en 55 seconden op de 5.000 meter. Dat loop ik natuurlijk al lang niet meer.
Maar ik heb echt het idee dat je in het geheel niet weet waarover je praat.
Geef me middels een pb maar eens aan wat je tijden zijn op de andere afstanden. Daarbij ben ik geinteresseerd in 400, 800, 1.500, 3.000 en 10.000 meter.
|
|
|
Jordy_FR Vedette
Uit: Rilland Vak: Stadiontribune - X1 Posts: 5063 Reg.: 15 oktober 2003 |
(...)5 km in 15 minuten. Dat is 3 minuten per kilometer oftewel 20 kilometer per uur gemiddeld.
Mijn beste prestatie is 14 minuten en 55 seconden op de 5.000 meter. Dat loop ik natuurlijk al lang niet meer.
Geef me middels een pb maar eens aan wat je tijden zijn op de andere afstanden. Daarbij ben ik geinteresseerd in 400, 800, 1.500, 3.000 en 10.000 meter.
Waarom zou hij het niet kunnen en jij wel dan?
|
|
|
jozsef Kiprich. Vedette
Vak: Stadiontribune - X2 Posts: 8000 Reg.: 26 februari 2005 | Ik weet een ding ik zal het niet halen is heel erg snel ben al blij als ik een tijd onder de 20 min kan pakken, ik heb alleen geen idee wanneer.
Net mijn PR op de 10 weer met een minuut aangescherpt.
|
|
|
Jordy_FR Vedette
Uit: Rilland Vak: Stadiontribune - X1 Posts: 5063 Reg.: 15 oktober 2003 |
Ik weet een ding ik zal het niet halen is heel erg snel ben al blij als ik een tijd onder de 20 min kan pakken, ik heb alleen geen idee wanneer.
Net mijn PR op de 10 weer met een minuut aangescherpt.
Ik zou de 5 km al met moeite uitlopen denk ik. Voetbal wel minstens 3 keer per week, maar m´n conditie is toch wel m'n zwakste punt. 
|
|
|
Frankenoord Geselecteerd voor Oranje
Uit: Amersfoort Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 518 Reg.: 12 december 2003 |
quote: Jordy_FR schreef:
(...)
Waarom zou hij het niet kunnen en jij wel dan?
Ik zit zelf ook al heel lang op atletiek en weet dat 15 minuten over 5000 meter echt héééél snel is (ongeveer top 30 op de nationale ranglijst, ikzelf loop 'm in ongeveer 19 minuten). Ik heb dus ook mijn twijfels over die tijden. Als Seldon (zoals De Sigaar al voorstelt) zijn tijden over andere afstanden even geeft, kan hij me misschien overtuigen...
|
|
|
(...)5 km in 15 minuten. Dat is 3 minuten per kilometer oftewel 20 kilometer per uur gemiddeld.
Tja, het ging inderdaad behoorlijk snel maar ik weet vrij zeker dat ik het goed gemeten heb met mijn polar, het verbaasde mij ook maar ik heb altijd al snel kunnen rennen. Hoe zeker ik ook ben van de meting, ik zal morgen zelfde stuk nog een keer lopen om het te controleren. Dat van die toplopers klopt natuurlijk niet echt, die lopen ruim 2min (dan mijn tijd)sneller heb ik mij laten vertellen. Ik zal je pb sturen over andere tijden die ik gelopen heb, maar ik zit niet bij een atletiek club en heb alleen 1200 en 3300 bijgehouden omdat dat mooi uitkwam qua afstand.
Voor de duidelijkheid mijn precieze tijd was 15,46 wat ik naar beneden heb afgerond omdat ik tijdverlies had op een bepaald stukje van mijn trainings parcours, dat schatte ik op ong 20 sec.
[Dit bericht is veranderd door Seldon (op 2 januari 2008 01:17:56).]
|
|
|
IvanNielsen Talent
Uit: Mijdrecht Vak: - Posts: 73 Reg.: 20 januari 2005 |
(...)
Tja, het ging inderdaad behoorlijk snel maar ik weet vrij zeker dat ik het goed gemeten heb met mijn polar, het verbaasde mij ook maar ik heb altijd al snel kunnen rennen. Hoe zeker ik ook ben van de meting, ik zal morgen zelfde stuk nog een keer lopen om het te controleren. Dat van die toplopers klopt natuurlijk niet echt, die lopen ruim 2min (dan mijn tijd)sneller heb ik mij laten vertellen. Ik zal je pb sturen over andere tijden die ik gelopen heb, maar ik zit niet bij een atletiek club en heb alleen 1200 en 3300 bijgehouden omdat dat mooi uitkwam qua afstand.
Voor de duidelijkheid mijn precieze tijd was 15,46 wat ik naar beneden heb afgerond omdat ik tijdverlies had op een bepaald stukje van mijn trainings parcours, dat schatte ik op ong 20 sec.
Sorry, maar ik geloof jullie beide niet. Kamiel Maase liep in 2002 (Berlijn) het NR, 13:13;06. Weet niet of dit op de baan of de weg was. Als jullie als 'amateur-lopers' tijden rond de 15:00 lopen op de 5 neem ik mn petje af. Dit betekent namelijk als de dezelfde training als Kamiel zou volgen dat je een pro-runner bent.
Zelf ben ik bijna 47 jaar, loop sinds 7 jaar en mijn PR op de 5 staat op 23:06u. En daar ben ik trots op... 20km in het uur zal ik nooit meer lopen.
En @Seldon; loop eens een officiele KNAU 5 km; dan is de afstand en de tijd gegarandeerd.
|
|
|
De Sigaar  Vedette
(...)
Sorry, maar ik geloof jullie beide niet. Kamiel Maase liep in 2002 (Berlijn) het NR, 13:13;06. Weet niet of dit op de baan of de weg was. Als jullie als 'amateur-lopers' tijden rond de 15:00 lopen op de 5 neem ik mn petje af. Dit betekent namelijk als de dezelfde training als Kamiel zou volgen dat je een pro-runner bent.
Zelf ben ik bijna 47 jaar, loop sinds 7 jaar en mijn PR op de 5 staat op 23:06u. En daar ben ik trots op... 20km in het uur zal ik nooit meer lopen.
En @Seldon; loop eens een officiele KNAU 5 km; dan is de afstand en de tijd gegarandeerd.
Ik ben een behoorlijke atleet geweest en heb in mijn leven 73 keer de 5.000 meter gelopen op de baan. Mijn PR was inderdaad 14 minuten en 55 seconden.
Als 40+ liep ik nog 15.37.
Op de 20 kilometer heb ik 1 uur en 7 minuten gelopen bijvoorbeeld en op de halve 1.11.
Toen ik begon te lopen was ik 9 jaar. Daarna heb ik als atleet de hele jeugd doorlopen. Met tijden als 1.58 op de 800 en 3.57 op de 1.500 meter ben ik toen eens begonnen aan een 5000. Toen was ik 19 jaar. Meteen dook ik al onder de 15 minuten. Zo exotisch is die tijd ook weer niet. Wil je een beetje meetellen in de subtop zijn tijden van 14.30 vereist.
Maar ook jij weet dat je aardig moet doorlopen om een dergelijke tijd te lopen. 12 1/2 rondes van onder de 72 is geen kattenpis.
|
|
|
(...)
Je hoeft me ook niet te geloven,maar ik heb dezelfde afstand nog eens gelopen in 16,12 min. Iets minder snel maar goed ik heb dan ook een korte pauze gehad met trainen.
Ik zal die officiele KNAU baan ook gaan lopen, heb me ingeschreven om lid te worden bij een atletiek club in de buurt.
|
|
|
jozsef Kiprich. Vedette
Vak: Stadiontribune - X2 Posts: 8000 Reg.: 26 februari 2005 | Ik heb de harloop sport een beetje te laat ontdekt helaas loop zelf vanaf april'07.
|
|
|
Ik heb de harloop sport een beetje te laat ontdekt helaas loop zelf vanaf april'07.
Er is altijd hoop en zo te lezen ben je goed op weg. 
|
|
|
jozsef Kiprich. Vedette
(...)
Er is altijd hoop en zo te lezen ben je goed op weg. 
Als ik zie wat ik in een periode van 7 maanden bereikt heb idd ben ik zeer trots op mezelf.
ik weet nog mijn eerste 10 km wedstrijd in 57.20 en kijk nu op een training al een tijd onder de 50.00
Zondag een loop van 10.8 in Rockanje ga echt voor een tijd tussen de 52.00/54.00
15-3-2008 CPC wie op dit forum loopt er ook mee met de CPC?
[Dit bericht is veranderd door jozsef Kiprich. (op 3 januari 2008 20:21:34).]
|
|
|
De Sigaar  Vedette
(...)
Als ik zie wat ik in een periode van 7 maanden bereikt heb idd ben ik zeer trots op mezelf.
ik weet nog mijn eerste 10 km wedstrijd in 57.20 en kijk nu op een training al een tijd onder de 50.00
Zondag een loop van 10.8 in Rockanje ga echt voor een tijd tussen de 52.00/54.00
15-3-2008 CPC wie op dit forum loopt er ook mee met de CPC?
Ik loop niet mee. Maar als het even kan sta ik langs de kant. Je weet wel waarom 
|
|
|
jozsef Kiprich. Vedette
Vak: Stadiontribune - X2 Posts: 8000 Reg.: 26 februari 2005 | Zware loop de 10.8 km in Rockanje de eerste 6 km zat ik netjes op 5.05 de Km, alleen toen kwam er ruim 4 km over het strand wat erg mul zand was.
56.30 al met al toch tevreden.
|
|
|