| Poster | | Topic: Hardlopen... |  |
|
Jordy_FR Vedette
Uit: Rilland Vak: Stadiontribune - X1 Posts: 5276 Reg.: 15 oktober 2003 | Ach, steek een sigaartje op, kom je tot rust..

|
|
|
echte critiche Vedette
Vak: - Posts: 6027 Reg.: 10 november 2005 |
jij durft?
|
|
|
Bestlander International
Uit: Wateringen Vak: - Posts: 2842 Reg.: 27 mei 2007 |
quote: jozsef Kiprich. schreef:
(...)
Gaat lekker de laatste weken, ik ben nu twee maanden aan het trainen volgens de Klaas Lok versie van Verheul.
Extensieve interval 1000 tjes en 2000 tjes en de 200 en 400 doen we intensief naar dan niet te gek maar net op/onder de aerobe drempel.
En een keer in de week een duurloop maar dan een wisselduurloop en heb ik goede benen dan maak ik er een pittige loop van.
Dit resulteerde in een trainingsrondje van 12.8 wat ik normaal in 1 uur en 5 min liep en vorieg week tot mijn verbazing in 1 uur en 30 seconden....
Afgelopen zondag had ik ter voorbereiding op de halve marathon van Monster een 20.5 km loop uitgezet door duin en strand en met op de terugweg windkracht 5 tegen
ik ging uit van 1 uur 50 en ik kon mijn vreugde niet op toen ik afklokte op 1 uur 42.
Deze week nog een wisseloop en twee intervallen en volgende week rustig aan en dan op naar mijn 5e Halve marathon ik hoop toch stiekum op een PR.
16-11 staat de zeer drukke 7-heuvelenloop op het programma.
De Ter Heyde Loop (in Monster) heb ik de mooiste loop gevonden van alle lopen.
Ik heb hem vijf keer gelopen, de snelste tijd was voor de halve marthon 128.35 mijn een na beste tijd ooit op de halve.
Ik had wel een haas bij mij, dat scheeld wel, en ik heb maae een keer de kop genomen op het strand voor de rest lekker achterin gebleven.
Succes verder, harstikke leuk voor je.
Ik meen deze posting, maar zie meteen mijn pool stand, niet best .
[Dit bericht is veranderd door Bestlander (op 30 oktober 2008 10:23:40).]
|
|
|
echte critiche Vedette
Vak: - Posts: 6027 Reg.: 10 november 2005 | alweer terug? 
|
|
|
Bestlander International
Uit: Wateringen Vak: - Posts: 2842 Reg.: 27 mei 2007 | Hoi Hoi,
Veel succes, ik zie je tijd nog wel.
Bestlander.
[Dit bericht is veranderd door Bestlander (op 31 oktober 2008 08:50:02).]
|
|
|
Kobe Bryant Vedette
Uit: Capelle aan den IJssel Vak: Olympiatribune - Z1 Posts: 3381 Reg.: 4 april 2002 | Even een praktische vraag voor de ervaren hardlopers. Ik zou graag eens met muziek op willen lopen maar ik heb geen zin in geschud en geschuif, dat stoort me. Wie loopt er met muziek? Wat gebruik je en het belangrijkste, hoe neem je dit mee?
|
|
|
jozsef Kiprich. Vedette
Uit: 070 Vak: Stadiontribune - X2 Posts: 8423 Reg.: 26 februari 2005 | Ik zing tijdens het lopen
Nee ik loop zonder muziek zo kan ik het andere verkeer aan horen komen, en met name wielrenners.
De relatie wielrenners en hardlopers is niet erg goed heb ik begrepen, ze gaan geen meter aan de kant en ik ook niet.....
|
|
|
jozsef Kiprich. Vedette
Uit: 070 Vak: Stadiontribune - X2 Posts: 8423 Reg.: 26 februari 2005 | Zaterdag mijn 5e halve marathon, doel is onder de 1.47.40 te gaan lopen.
|
|
|
Mozart Talent
Uit: Salzburg Vak: - Posts: 932 Reg.: 12 oktober 2008 |
Zaterdag mijn 5e halve marathon, doel is onder de 1.47.40 te gaan lopen.
Succes daarmee! Waar loop je dan?
Overigens heb je groot gelijk nooit met muziek te lopen. Bij ons in de buurt is kort geleden een hardloper die een iPod gebruikte geraakt door een auto die hij niet aan hoorde komen. Hij kwam er gelukkig met wat lichte verwondingen vanaf.
Ik vind het hardlopen een uitstekende gelegenheid rustig na te denken over beslissingen die ik in de nabije toekomst moet nemen of gewoon om te luisteren naar de vogels en te kijken naar de omgeving.
|
|
|
jozsef Kiprich. Vedette
Uit: 070 Vak: Stadiontribune - X2 Posts: 8423 Reg.: 26 februari 2005 |
quote: Mozart schreef:
(...)Succes daarmee! Waar loop je dan?
Overigens heb je groot gelijk nooit met muziek te lopen. Bij ons in de buurt is kort geleden een hardloper die een iPod gebruikte geraakt door een auto die hij niet aan hoorde komen. Hij kwam er gelukkig met wat lichte verwondingen vanaf.
Ik vind het hardlopen een uitstekende gelegenheid rustig na te denken over beslissingen die ik in de nabije toekomst moet nemen of gewoon om te luisteren naar de vogels en te kijken naar de omgeving.
Heb ik ook tijdens het lopen lekker nergens aan denken en genieten van de omgeving, of alleen op je ademhaling en je passen te letten zalig.
Ik loop zaterdag in Monster de Rabo Robuust run.......
|
|
|
Mozart Talent
Uit: Salzburg Vak: - Posts: 932 Reg.: 12 oktober 2008 |
(...)
Heb ik ook tijdens het lopen lekker nergens aan denken en genieten van de omgeving, of alleen op je ademhaling en je passen te letten zalig.
Ik loop zaterdag in Monster de Rabo Robuust run.......
Je hebt duidelijk een nieuwe passie gevonden. Het hardlopen doet je kennelijk goed. Mooi te lezen dit.
|
|
|
jozsef Kiprich. Vedette
(...)
Je hebt duidelijk een nieuwe passie gevonden. Het hardlopen doet je kennelijk goed. Mooi te lezen dit.
Doet me idd erg goed kan er volledig mijn ontspanning in vinden en de drukte van alledag in kwijt.
|
|
|
jozsef Kiprich. Vedette
Uit: 070 Vak: Stadiontribune - X2 Posts: 8423 Reg.: 26 februari 2005 | Wat een zware loop ik kon de haas met 1.40 niet vinden maar dat geeft achteraf ook niet heb lekker gelopen ik haalde na 12 min de haas van 1.50 in en dacht daar moet ik voor blijven om een PR te lopen.
Tot het strand liep het heel soepel maar toen kwam het 10 km tegenwind heb wel een deel in een waaier gelopen maar die gingen net iets te langzaam ben gaan versnellen naar een volgend groepje wat ca 300 verdeweg liep.
Daar aangehaak nen lekker doorgelopen ik bij 16 km gingen we het strand af wat moordend was dat mulle zand.
de laatste 4 km was windje mee heerlijk alleen de kuiten waren op.
Al met al met 1.45.50 ben ik zeer tevreden.
Nieuw PR....
[Dit bericht is veranderd door jozsef Kiprich. (op 12 november 2008 09:55:55).]
|
|
|
|
Marcus Basisspeler
Vak: - Posts: 1413 Reg.: 12 februari 2008 |
Wat een zware loop ik kon de haas met 1.40 niet vinden maar dat geeft achteraf ook niet heb lekker gelopen ik haalde na 12 min de haas van 1.50 in en dacht daar moet ik voor blijven om een PR te lopen.
Tot het strand liep het heel soepel maar toen kwam het 10 km tegenwind heb wel een deel in een waaier gelopen maar die gingen net iets te langzaam ben gaan versnellen naar een volgend groepje wat ca 300 verdeweg liep.
Daar aangehaaktnen lekker doorgelopen ik bij 16 km gingen we het strand af wat moordend was dat mulle zand.
de laatste 4 km was windje mee heerlijk alleen de kuiten waren op.
Al met al met 1.45.50 ben ik zeer tevreden.
Nieuw PR....
Erg goed! Petje af hoor! 
|
|
|
jozsef Kiprich. Vedette
Uit: 070 Vak: Stadiontribune - X2 Posts: 8423 Reg.: 26 februari 2005 | Nu een rustige loop week ook heb ik een beetje last van buikloop.
Maar er gaat alles aan gedaan worden om zondag aan de start te verschijnen van de 7 Heuvelenloop in Nijmegen....
|
|
|
basje Internationale topspeler
Uit: Druten Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 1044 Reg.: 16 augustus 2004 | Gister nog een laatste trainingsrondje gelopen en nu op naar de 7 heuvelenloop. Heerlijk om hier weer aan de start te kunnen staan.
Dit jaar is het zaak om gewoon lekker de 15km te lopen en het gevoel te krijgen dat ik echt weer helemaal terug ben.
Volgend jaar kan ik hopelijk proberen mijn PR op de 7 heuvelen van 01:04:25 te verbeteren.
|
|
|
jozsef Kiprich. Vedette
Uit: 070 Vak: Stadiontribune - X2 Posts: 8423 Reg.: 26 februari 2005 | Voel me weer fit en fris ik ga gewoon naar Nijmegen om te lopen, probeer een PR te lopen die staat nu op 1:13:20...........
|
|
|
jozsef Kiprich. Vedette
Uit: 070 Vak: Stadiontribune - X2 Posts: 8423 Reg.: 26 februari 2005 | Ben ook weer thuis de kids opgehaald en lekker mosselen gegeten bij mijn ouders,ik was er samen met mijn vrouw die was supporter..
Ik heb alleen maar lopen zig zaggen en inhalen ik hoorde zelf dat er mensen met by-pass op hun nummer in de gekleurde vakken stonden belachelijk gewoon,waar is de controle.
Ik heb het idee dat er veel mensen niet eerlijk zijn over hun te verwachten eindtijd en dat is een beetje jammer ik wilde graag een 1.10 en dat was haalbaar alleen 12 km zig zaggen en inhalen daar gaat je tijd.
Ik loop me ook mateloos te ergeren aan de lopende theekransjes geheel breed over de hele weg lopen ze het weekend door te nemen,loop lekker twee aan twee en hou rechts.
ik heb mijn tijd van de bruggenloop op de honderdste seconde geevenaard 1:13:20
Volgend jaar geef ik een tijd op dat ik twee vakken naar voren sta.
|
|
|
basje Internationale topspeler
Uit: Druten Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 1044 Reg.: 16 augustus 2004 | Ik heb in het gastenbeok van de zevenheuvelenloop ook al aangegeven dat het een probleem blijft dat mensen zich sneller inschrijven dan dat ze zijn en dat ze dan ook nog eens links gaan lopen. Ik had mezelf ingeschreven op 1:05:00 en stond in het gele startvak. ik heb bijna de hele afstand moeten zigzaggen om mensen in te halen die veel langzamer liepen dan ik. zelfs wandelende mensen links op de weg (hoe verzin je het)
Ik heb verder wel heel erg lekker gelopen. Dit was mijn derde zevenheuvelenloop en ik heb nog nooit zo makkelijk gelopen. met mijn eindtijd van 1:05:21 ben ik tevreden. ik hadneit verwacht al zo dicht bij mijn pr te kunnen lopen en al helemaal niet zo makkelijk.
Al met al was het voor mij weer een geslaagd evenement en een heerlijk dagje hardlopen.
stiekem overweeg ik het wel om me volgend jaar ook sneller in te schrijven, ondanks dat ik hier eigenlijk heel erg tegen ben. Als ik echter de engie ben die het niet doet kan ik nooit een normaal ritme lopen.
|
|
|
Mozart Talent
Uit: Salzburg Vak: - Posts: 932 Reg.: 12 oktober 2008 | Sneller inschrijven doet bijna iedereen. Alleen als je in het allervoorste startvak wil komen moet je een prestatie, voorzien van plaats en datum overleggen bij de organisatie.
Doe er jullie voordeel mee, bijvoorbeeld voor de CPC-loop of Egmond.
|
|
|
jozsef Kiprich. Vedette
Sneller inschrijven doet bijna iedereen. Alleen als je in het allervoorste startvak wil komen moet je een prestatie, voorzien van plaats en datum overleggen bij de organisatie.
Doe er jullie voordeel mee, bijvoorbeeld voor de CPC-loop of Egmond.
Ga ik zeker doen zeker met de CPC daar wil ik een tijd rond de 1.35 gaan lopen, moet zeggen dat de Verheul methode super werkt.
Ik ga in Januari ook naar een Atletiek vereniging om zo beter te gaan trainen....
|
|
|
ulligan Vedette
Uit: Groningen Posts: 5357 Reg.: 2 oktober 2000 | Wat houdt dat precies in, die Verheul methode?
|
|
|
aliendwurf Vedette
Uit: Hillegom Vak: Maastribune - V Posts: 16886 Reg.: 1 augustus 2004 |
quote: ulligan schreef:
Wat houdt dat precies in, die Verheul methode?
Vast net zoiets als de Eufemiano Fuentes-methode.
|
|
|
jozsef Kiprich. Vedette
quote: ulligan schreef:
Wat houdt dat precies in, die Verheul methode?
Stel je traint 4 keer per week dan bestaan drie trainingen uit interval.
200/400/600/800/1000/1500/2000 meter bijvoorbeeld ligt net aan de afstand waarvoor je aan het trainen ben.
En die intervallen loop je dan op souplesse geen werkstijl geen gebeuk en gehark.
Het tempo is ook onder het verzurigstempo, een keer per week pakt men dan een duurloop en verwerk daarin een hoop versnellingen....
|
|
|
jozsef Kiprich. Vedette
Uit: 070 Vak: Stadiontribune - X2 Posts: 8423 Reg.: 26 februari 2005 | Zondag om 11.00 staat er weer een wedstrijd op het programma een 10 km loop.
Dit is een thuiswedstrijd ik ga voor een 44 er op de 10 dat zou een verbetering zijn van mijn PR.
|
|
|