| Poster | | Topic: Hardlopen... |  |
|
jozsef Kiprich. Vedette
Uit: 070 Vak: Stadiontribune - X2 Posts: 8136 Reg.: 26 februari 2005 | Vanochtend mijn PR op de 5 km aangescherpt was 21:52 is nu 21:32.
Zeer tevreden......
|
|
|
aliendwurf Vedette
Uit: Hillegom Vak: Maastribune - V Posts: 15784 Reg.: 1 augustus 2004 |
quote: jozsef Kiprich. schreef:
Vanochtend mijn PR op de 5 km aangescherpt was 21:52 is nu 21:32.
Zeer tevreden......
Ik red het op de fiets niet eens man. 
|
|
|
jozsef Kiprich. Vedette
Uit: 070 Vak: Stadiontribune - X2 Posts: 8136 Reg.: 26 februari 2005 |
quote: aliendwurf schreef:
(...)
Ik red het op de fiets niet eens man. 
13.93 kilometer per uur.....red je wel toch?
|
|
|
aliendwurf Vedette
(...)
13.93 kilometer per uur.....red je wel toch?
Ik vind het vrij rap iig.
|
|
|
jozsef Kiprich. Vedette
(...)
Ik vind het vrij rap iig.
Ik moet zeggen dat ik de laatste maanden aardig wat progressie aan het boeken ben, is een heerlijk gevoel al zeg ik het zelf......
|
|
|
berg1f Vedette
Uit: Oldenzaal Vak: - Posts: 1302 Reg.: 24 september 2004 |
(...)
Ik moet zeggen dat ik de laatste maanden aardig wat progressie aan het boeken ben, is een heerlijk gevoel al zeg ik het zelf......
Nu je postings nog 
|
|
|
Mozart Jeugdspeler
Uit: Salzburg Vak: - Posts: 780 Reg.: 12 oktober 2008 |
(...)
Ben jij familie van Bert van Marwijk?
|
|
|
jozsef Kiprich. Vedette
quote: Mozart schreef:
(...)
Ben jij familie van Bert van Marwijk?
Nope.
|
|
|
Mozart Jeugdspeler
(...)
Nope.
Je taalgebruik is hetzelfde. Het woord 'progressie' was een stopwoord van Van Marwijk, vandaar.
Leuk gelopen in ieder geval. Train je nu met de methode Verheul die later door Klaas Lok verfijnd is?
Zwaar he?
|
|
|
Kobe Bryant Vedette
Uit: Capelle aan den IJssel Vak: Olympiatribune - Z1 Posts: 3044 Reg.: 4 april 2002 | Gisteravond heerlijk gelopen
Het begon erg slecht want na 30 meter kreeg ik ongelooflijke steken in mn zij. En dat terwijl ik om 17.30 uur gegeten had (wel behoorlijk veel) en na 1 kop koffie om 19.30 uur niets meer genomen heb voordat ik om 21.45 uur naar buiten ging. Waar komen die steken dan vandaan?
Ik heb dus doorgelopen en toen die steken uiteindelijk weg waren heb ik met een perfect temperatuurtje en in alle rust flink doorgelopen. Helaas geen afstand en tijd opgenomen maar ik verbaasde mezelf dat ik in zo'n hoog tempo kon lopen zonder mezelf op te blazen, ik kon een goed ritme en een goede ademhaling vinden waardoor ik lang door kon gaan. Toen ik er uiteindelijk mee ophield had ik nog voldoende kracht over om nog een poosje door te gaan maar daar heb ik vanaf gezien anders zou ik zeker last gaan krijgen. Morgen hopelijk weer zo'n dag 
|
|
|
jozsef Kiprich. Vedette
quote: Mozart schreef:
(...)Je taalgebruik is hetzelfde. Het woord 'progressie' was een stopwoord van Van Marwijk, vandaar.
Leuk gelopen in ieder geval. Train je nu met de methode Verheul die later door Klaas Lok verfijnd is?
Zwaar he?
Ik loop nu op aan de hand van het boek duurloopmisverstand van Klaas lok.
En is idd lekker pittig maar het werp zijn vruchten wel af......
|
|
|
Kobe Bryant Vedette
Uit: Capelle aan den IJssel Vak: Olympiatribune - Z1 Posts: 3044 Reg.: 4 april 2002 | Wie kan me uitleggen hoe het komt dat mn strot dicht gaat zitten als ik er een straf tempo op na houdt?
|
|
|
ulligan Vedette
Uit: Groningen Posts: 5075 Reg.: 2 oktober 2000 | Geen idee KB. Heb je aandoeningen aan de luchtwegen (of ooit gehad)?
De steken kan je wellicht tegengaan door wat rustiger te beginnen. Ik ga meestal hardlopen meteen nadat ik uit mn werk thuiskom, op een relatief nuchtere maag, en ik heb er zelden last van.
Ik loop niet zo snel als Jozsef maar wel verder 
|
|
|
|
Kobe Bryant Vedette
Uit: Capelle aan den IJssel Vak: Olympiatribune - Z1 Posts: 3044 Reg.: 4 april 2002 |
quote: ulligan schreef:
Geen idee KB. Heb je aandoeningen aan de luchtwegen (of ooit gehad)?
De steken kan je wellicht tegengaan door wat rustiger te beginnen. Ik ga meestal hardlopen meteen nadat ik uit mn werk thuiskom, op een relatief nuchtere maag, en ik heb er zelden last van.
Ik loop niet zo snel als Jozsef maar wel verder 
Er is mij ooit verteld dat ik een lichte vorm van Bronchitis heb. Maar ik heb dit verschijnsel alleen wanneer ik echt hard loop, wanneer ik een lager tempo aanhoud heb ik het nooit. Het is misschien een vies praatje maar mn speeksel wordt op zo'n moment dikker, stroperiger als het ware. Slikken gaat dan moeilijk en spugen/roggelen gaat ook niet echt makkelijk. ik zat te denken: zou het met de verzuring te maken hebben? Ik denk daar zelf aan aangezien het dus voorkomt als ik een hoog tempo heb, ik kan alleen weer niet verklaren waarom dit verschijnsel lang niet altijd samen gaat met verzuring in mn benen.
|
|
|
ulligan Vedette
Uit: Groningen Posts: 5075 Reg.: 2 oktober 2000 |
quote: Kobe Bryant schreef:
(...)
Er is mij ooit verteld dat ik een lichte vorm van Bronchitis heb. Maar ik heb dit verschijnsel alleen wanneer ik echt hard loop, wanneer ik een lager tempo aanhoud heb ik het nooit. Het is misschien een vies praatje maar mn speeksel wordt op zo'n moment dikker, stroperiger als het ware. Slikken gaat dan moeilijk en spugen/roggelen gaat ook niet echt makkelijk. ik zat te denken: zou het met de verzuring te maken hebben? Ik denk daar zelf aan aangezien het dus voorkomt als ik een hoog tempo heb, ik kan alleen weer niet verklaren waarom dit verschijnsel lang niet altijd samen gaat met verzuring in mn benen.
Rook en/of blow je wel eens? Dat kan ook invloed hebben volgens enkele posters hier.
|
|
|
Kobe Bryant Vedette
Uit: Capelle aan den IJssel Vak: Olympiatribune - Z1 Posts: 3044 Reg.: 4 april 2002 | Nee, ik rook nooit en blowen heb ik een paar jaar geleden voor het laatst gedaan. Deed het toen wekelijks dus ook weer niet superveel. Ik heb geen last van mn longen zelf zoals die topicopener op dat forum, ik heb last van speeksel waar mn strot dicht van gaat zitten.
Lekker vaag, ik weet het 
|
|
|
jozsef Kiprich. Vedette
Uit: 070 Vak: Stadiontribune - X2 Posts: 8136 Reg.: 26 februari 2005 | Morgen ochtend weer met een loop maat op pad voor een wisselduurloop van 17 kilometer.
Maar langzaam een beetje de km's opvoeren een keer per week met het oog op de marathon van Rotterdam in April 2009.......
|
|
|
Bestlander International
Uit: Wateringen Vak: - Posts: 2733 Reg.: 27 mei 2007 | Ja jozesef laat mij de beker mar helemaal leegdrinken
Joh, het is een hele leuke hobby ik hou je progressie in de gaten, tegelijk met de progressie of niet van mijn punten van de pool.
|
|
|
jozsef Kiprich. Vedette
quote: Bestlander schreef:
(...)
Ja, laat mij de beker maar helemaal leegdrinken
Joh het is je gegunt, een ontzettend leuek hobby, ik ben benieuwd naar je progressie.
Gaat lekker de laatste weken, ik ben nu twee maanden aan het trainen volgens de Klaas Lok versie van Verheul.
Extensieve interval 1000 tjes en 2000 tjes en de 200 en 400 doen we intensief naar dan niet te gek maar net op/onder de aerobe drempel.
En een keer in de week een duurloop maar dan een wisselduurloop en heb ik goede benen dan maak ik er een pittige loop van.
Dit resulteerde in een trainingsrondje van 12.8 wat ik normaal in 1 uur en 5 min liep en vorieg week tot mijn verbazing in 1 uur en 30 seconden....
Afgelopen zondag had ik ter voorbereiding op de halve marathon van Monster een 20.5 km loop uitgezet door duin en strand en met op de terugweg windkracht 5 tegen
ik ging uit van 1 uur 50 en ik kon mijn vreugde niet op toen ik afklokte op 1 uur 42.
Deze week nog een wisseloop en twee intervallen en volgende week rustig aan en dan op naar mijn 5e Halve marathon ik hoop toch stiekum op een PR.
16-11 staat de zeer drukke 7-heuvelenloop op het programma.
|
|
|
aliendwurf Vedette
quote: Bestlander schreef:
Ja jozesef laat mij de beker mar helemaal leegdrinken
Joh, het is een hele leuke hobby ik hou je progressie in de gaten, tegelijk met de progressie of niet van mijn punten van de pool.
Hey Heintje, je hebt een award hè:
http://feyenoord.netwerk.to/forums/HTML/forum20/8-11.php

|
|
|
Bestlander International
Uit: Wateringen Vak: - Posts: 2733 Reg.: 27 mei 2007 | Ik ben trots dat ik deze twee awards heeft gekregen, mijn dank. 
|
|
|
Mozart Jeugdspeler
Ik zie steeds de naam Heintje Davids te pas en te onpas langstrekken. Een beetje flauw inmiddels. Maar ik ben het van sommigen al gewend dat ze van geen ophouden weten, ook al zijn ze nooit weggeweest op dit forum.
Heintje Davids zelf: http://nl.wikipedia.org/wiki/Heintje_Davids

|
|
|
aliendwurf Vedette
Uit: Hillegom Vak: Maastribune - V Posts: 15784 Reg.: 1 augustus 2004 | Sommigen...beetje flauw?
Voel je je aangesproken dan Wolfgang "ik voel me hier niet meer thuis" Amadeus? 
|
|
|
Mozart Jeugdspeler
Sommigen...beetje flauw?
Voel je je aangesproken dan Wolfgang "ik voel me hier niet meer thuis" Amadeus? 
Wie de schoen past trekke deze aan. En gezien deze topic zullen dat de hardloopschoenen zijn.
Als je je geroepen voelt kunnen we eens afspreken bij een atletiekbaan. Ik heb nog wel wat spikes in de kast liggen.
Je schijnt het nog steeds erg lollig te vinden anderen in de zeik te nemen. Ik zie daar nog steeds de grap niet van in moet ik eerlijk zeggen.
|
|
|
aliendwurf Vedette
Uit: Hillegom Vak: Maastribune - V Posts: 15784 Reg.: 1 augustus 2004 | Denk je een beetje aan je bloed druk?
|
|
|