| Poster | | Topic: Hardlopen... |  |
|
jozsef Kiprich. Vedette
Vak: Stadiontribune - X2 Posts: 8000 Reg.: 26 februari 2005 | Morgen staat er weer een halve marathon op het programma.
De halve van Katwijk deze staat bekend als zeer zwaar een deel van het parcours zal door de duinen en over het strand voeren....
|
|
|
Bestlander Geselecteerd voor Oranje
Uit: Westland Vak: - Posts: 2668 Reg.: 27 mei 2007 | Ik heb ook wel eens de diepe hel loop gelopen.
Dat was op de Holterberg.
Het had een parcour waar je op de helft keerde.
Een schitterende loop 10 eng mils.
De wedstrijden zijn volgens mij in begin october, als hij nog bestaat?
Je kan altijd informeren bij het VVV.
quote: jozsef Kiprich. schreef:
Morgen staat er weer een halve marathon op het programma.
De halve van Katwijk deze staat bekend als zeer zwaar een deel van het parcours zal door de duinen en over het strand voeren....
Dat klopt vrienden van mij hebben hem ook gelopen.
Ik liep meest de Ter Heyde loop.
Dat is net zo'n zelfde soort loop.
Je heb dan de 5 km, de 10 km en voor de echte de halve marathon.
De helft over het strand, zo intens zwaar, en dan tegen de wind in.
In een waaier, het is mij een keer gelukt met mijn schoonzoon als haas in 1.28.35 uur.
Dat is meest in november /december dacht ik, het ook al weer 10 jaar geleden allemaal.
[Dit bericht is veranderd door Bestlander (op 26 september 2008 19:56:39).]
|
|
|
jozsef Kiprich. Vedette
Vak: Stadiontribune - X2 Posts: 8000 Reg.: 26 februari 2005 |
quote: Bestlander schreef:
Ik heb ook wel eens de diepe hel loop gelopen.
Dat was op de Holterberg.
Het had een parcour waar je op de helft keerde.
Een schitterende loop 10 eng mils.
De wedstrijden zijn volgens mij in begin october, als hij nog bestaat?
Je kan altijd informeren bij het VVV.
(...)
Dat klopt vrienden van mij hebben hem ook gelopen.
Ik liep meest de Ter Heyde loop.
Dat is net zo'n zelfde soort loop.
Je heb dan de 5 km, de 10 km en voor de echte de halve marathon.
De helft over het strand, zo intens zwaar, en dan tegen de wind in.
In een waaier, het is mij een keer gelukt met mijn schoonzoon als haas in 1.28.35 uur.
Dat is meest in november /december dacht ik, het ook al weer 10 jaar geleden allemaal.
Ik ga morgen niet op een eindtijd weg maar gewoon zien waar we op uit komen,ik heb geen zin om op het strand of de duinen stuk te gaan.
Ik loop met een loopmaatje mee die liep in Rotterdam een 1:42 ik denk dat ik hem op de vlakke stukken in het oog ga houden en dan los ik waar ik niet meer kan.
|
|
|
Uit: Westland Vak: - Posts: 2668 Reg.: 27 mei 2007 |
(...)
Ik ga morgen niet op een eindtijd weg maar gewoon zien waar we op uit komen,ik heb geen zin om op het strand of de duinen stuk te gaan.
Ik loop met een loopmaatje mee die liep in Rotterdam een 1:42 ik denk dat ik hem op de vlakke stukken in het oog ga houden en dan los ik waar ik niet meer kan.
Verstandig, je kan iemand opzoeken die jou tempo ongeveer loopt en je daaraan optrekken als het je lukt.
Maar zorg als je het strand opkomt niet helemaal op bent, en mee kan in een groepje.
Als je alleen komt te lopen en je heb tegen wind, dan krijg je het niet makkelijk.
Ga mee in een groep, in een waaier en als je anders niet kan blijf je lekker achterin uit de wind hangen.
|
|
|
jozsef Kiprich. Vedette
(...)
Verstandig, je kan iemand opzoeken die jou tempo ongeveer loopt en je daaraan optrekken als het je lukt.
Maar zorg als je het strand opkomt niet helemaal op bent, en mee kan in een groepje.
Als je alleen komt te lopen en je heb tegen wind, dan krijg je het niet makkelijk.
Ga mee in een groep, in een waaier en als je anders niet kan blijf je lekker achterin uit de wind hangen.
Tnx dit is ook een deel van mijn plan,ik heb regelmatig gelopen op het strand en weet hoe het loopt.
Een geluk de getijden zijn gunstig morgen is het EB in Katwijk wat betekend een goede harde lijn aan loopzand.
De winegums gaan ook weer mee in een zakje wat is dat lekker zo na 10 km lopen om er een paar op te sabbelen....
|
|
|
(...)
Tnx dit is ook een deel van mijn plan,ik heb regelmatig gelopen op het strand en weet hoe het loopt.
Een geluk de getijden zijn gunstig morgen is het EB in Katwijk wat betekend een goede harde lijn aan loopzand.
De winegums gaan ook weer mee in een zakje wat is dat lekker zo na 10 km lopen om er een paar op te sabbelen....
Veel plezier, en ik lees nog hoe het is afgelopen.
Ik kan niet meer i.v.m mijn rug en nekklachten, ik zou er wel € 10.000.- voor over hebben als ik morgen weer mocht trainen.
Een heerlijke hobby/sport waarvan je lekker van moet genieten.
Succes! 
|
|
|
jozsef Kiprich. Vedette
(...)
Veel plezier, en ik lees nog hoe het is afgelopen.
Ik kan niet meer i.v.m mijn rug en nekklachten, ik zou er wel € 10.000.- voor over hebben als ik morgen weer mocht trainen.
Een heerlijke hobby/sport waarvan je lekker van moet genieten.
Succes! 
jammer idd ja lijkt me heel erg als je door ongemakken niet meer kan lopen.
Ik zelf ben pas 1 1/2 jaar aan het hardlopen maar heb spijt dat ik er niet 20 jaar geleden mee begonnen ben.
Ik zit nu lekker aan een grote kom Brinta met suiker zo nog wat koek en koffie en ik ben er klaar voor....
|
|
|
jozsef Kiprich. Vedette
Vak: Stadiontribune - X2 Posts: 8000 Reg.: 26 februari 2005 | Dit mag met recht de zwaarste Halve marathon genoemd worden.
ik denk in totaal 15 km door de duinen over schelpen paden en stukken mul zand en bij Wassenaar het strand op en dan zo een kleine 6 km terug richting Katwijk.
Ik ben weg gegaan op uitlopen en had al snel door zeker tot 9 km dat er een tijd tussen de 1.50 en 1.55 in zat.
tot 9 zat ik op 50 min daarna werd het parcours lood en lood zwaar en op 18 km zat ik op 1.35 eindtijd 1.50.
Al met al dik en dik tevreden....
[Dit bericht is veranderd door jozsef Kiprich. (op 27 september 2008 15:20:20).]
|
|
|
Dit mag met recht de zwaarste Halve marathon genoemd worden.
ik denk in totaal 15 km door de duinen over schelpen paden en stukken mul zand en bij Wassenaar het strand op en dan zo een kleine 6 km terug richtin Katwijk.
Ik ben weg gegaan op uitlopen en had al snel door zeker tot 9 km dat er een tijd tussen de 1.50 en 1.55 in zat.
tot 9 zat ik op 50 min daarna werd het parcours lood en lood zwaar en op 18 km zat ik op 1.35 eindtijd 1.50.
Al met al dik en dik tevreden....
------------------------------------------------------------
Jij zal wel een leuke dag hebben gehad, het weer zat in ieder geval mee.
Als ik je vehaal zo leest komt deze loop veel overeen met de Terheyde Halve Marathon (gehucht naast Monster Z-H).
Het enige verschil is dat hij wat later in het jaar is en daarom de kans op wat minder weer groter is, maar dat maakt het leuk vind ik.
Wij trainde vaak drie maanden voor deze loop.
Met een groep vrienden gingen wij dan naar het strand, liepen 5 minuten langs de kustlijn en dan recht naar de duinen en weer terug.
Dit deden wij zo keer of 7-8 en dan elke week, twee weken voor de wedstrijd stopte wij daarmee en namen met al de traingen langzaam wat gas terug.
Nou, leuk voor jou dat je genoten heb en dik tevreden met je tijd kan zijn.
Jij kan weer lekker rustig trainen van de week, toppie wat een mazzel heb jij dat je dit nog lekker kan doen.
Ik ben jaloers op je (in positieve zin dan).
Veel plezier nog en groeten,
Peter (Bestlander)
|
|
|
jozsef Kiprich. Vedette
(...)
------------------------------------------------------------
Jij zal wel een leuke dag hebben gehad, het weer zat in ieder geval mee.
Als ik je vehaal zo leest komt deze loop veel overeen met de Terheyde Halve Marathon (gehucht naast Monster Z-H).
Het enige verschil is dat hij wat later in het jaar is en daarom de kans op wat minder weer groter is, maar dat maakt het leuk vind ik.
Wij trainde vaak drie maanden voor deze loop.
Met een groep vrienden gingen wij dan naar het strand, liepen 5 minuten langs de kustlijn en dan recht naar de duinen en weer terug.
Dit deden wij zo keer of 7-8 en dan elke week, twee weken voor de wedstrijd stopte wij daarmee en namen met al de traingen langzaam wat gas terug.
Nou, leuk voor jou dat je genoten heb en dik tevreden met je tijd kan zijn.
Jij kan weer lekker rustig trainen van de week, toppie wat een mazzel heb jij dat je dit nog lekker kan doen.
Ik ben jaloers op je (in positieve zin dan).
Veel plezier nog en groeten,
Peter (Bestlander)
Het lijkt me vreselijk als je een sport waar je hart en ziel ligt niet meer kan uitoefenen.
Op het moment geniet ik even van de prestatie en morgen ga ik lekker uitlopen en maandag uitfietsen.
Daarna ga ik specifiek trainen voor de 7 heuvelenloop in Nijmegen die op 16 november plaats gaat vinden.
Doel voor deze loop is een tijd onder de 1:10.
|
|
|
(...)
Het lijkt me vreselijk als je een sport waar je hart en ziel ligt niet meer kan uitoefenen.
Op het moment geniet ik even van de prestatie en morgen ga ik lekker uitlopen en maandag uitfietsen.
Daarna ga ik specifiek trainen voor de 7 heuvelenloop in Nijmegen die op 16 november plaats gaat vinden.
Doel voor deze loop is een tijd onder de 1:10.
Heerlijk rustig genieten morgen, en dan nog fietsen is ook leuk om erbij te doen.
Je heb nog weer even de tijd om te trainen voor de volgende wedstrijd.
Goede tijd, en morgen ook met ons cluppie moet het nog even goed gaan.
Ik verwacht verlies maar je weet maar nooit.
hoi hoi. 
|
|
|
Kobe Bryant Vedette
Uit: Capelle aan den IJssel Vak: Olympiatribune - Z1 Posts: 2763 Reg.: 4 april 2002 |
quote:
11:34 28 September 2008
Gebrselassie loopt wereldrecord
Haile Gebrselassie heeft in Berlijn opnieuw het wereldrecord op de marathon verbeterd. De Ethiopiër had voor de ruim 42 kilometer 2.03.59 nodig en schaafde bijna een halve minuut af van zijn oude toptijd, die hij vorig jaar eveneens in de Duitse hoofdstad noteerde (2.04.26).
Gebrselassie liep de gehele race onder het schema van het wereldrecord. Op 6 km van de finish schudde hij zijn laatste rivalen af en soleerde naar de zege.
"Ik ben zo gelukkig. Werkelijk alles was perfect vandaag", zei Gebrselassie kort na afloop."Alles klopte, het weer en de toeschouwers."Sinds ik loop, is Berlijn mijn geluk. Dit is mijn parkoers", lachte het Ethiopische hardloopfenomeen.
|
|
|
quote: Kobe Bryant schreef:
(...)
De tijd die hij loopt kan je je eigen bijna niet voorstellen dat het mogelijk is, geweldig wat deze man laat zien!
|
|
|
Kobe Bryant Vedette
Uit: Capelle aan den IJssel Vak: Olympiatribune - Z1 Posts: 2763 Reg.: 4 april 2002 | Ik vind het vooral verbazingwekkend hoe lang deze man al aan de top staat. En alsof dat nog niet gek genoeg is komt hij binnen een jaar met 2 wereldrecords op de marathon. Voor het eerst binnen de 2.04, hoe gek kan het nog worden?
Dat parcours in Berlijn moet trouwens ongelooflijk snel zijn als je je bedenkt dat dit dus het tweede jaar op rij is dat daar zo'n snelle tijd gelopen wordt.
|
|
|
jozsef Kiprich. Vedette
Vak: Stadiontribune - X2 Posts: 8000 Reg.: 26 februari 2005 | Ongeloofelijk wat deze man op de kaart zet een hardloopfenomeen is het wat een tijd.
Als je zelf een beetje aan hardlopen doet weet je met wat voor een snelheid deze man over het asfalt raast.
Grote klasse Haile
|
|
|
ulligan Vedette
Uit: Groningen Posts: 4971 Reg.: 2 oktober 2000 | Dat is zo'n 20 km/uur. Ik zou die gast, ondanks dat ik zo'n 2 a 3 keer per week hardloop, nog geen 200 meter bij kunnen houden.
|
|
|
jozsef Kiprich. Vedette
Vak: Stadiontribune - X2 Posts: 8000 Reg.: 26 februari 2005 | Gem 2.56 de km dit loop ik geen 200 meter 
|
|
|
De Sigaar  Vedette
Uit: Almere Vak: Maastribune - Business seats Posts: 12591 Reg.: 13 maart 2002 | Ik kan me het tempo nog wel voorstellen. Alleen zo lang uiteraard niet. 2 uur en 4 minuten ruim 20 kilometer per uur gaan is inderdaad snoeihard. Toch denk ik dat er binnenkort nog sneller gelopen gaat worden. 2.02 zullen we op korte termijn nog wel meemaken.
Persoonlijk vind ik het record op de 10.000 meter nog scherper dan het marathonrecord. De 26.17,53 van Bekele sla ik hoger aan dan een 2.04 op de marathon. Daarvoor moet je 22,82 kilometer per uur lopen. Even terugrekenen: rondjes van 63,1 sec en kilometers in 2.37.
Het allerscherpste atletiekrecord vind ik overigens de 3.26,00 van Hicham El Guerrouj op de 1.500 meter.
De tijden op de sprintafstanden zijn naar mijn mening allemaal dopingtijden die ik derhalve buiten beschouwing laat.
|
|
|
jozsef Kiprich. Vedette
Vak: Stadiontribune - X2 Posts: 8000 Reg.: 26 februari 2005 | Ik heb het boek duurloopmisverstand van Klaas Lok te pakken,en moet zeggen deze manier van trainen lijkt me wel wat.
In het begin vond ik het helemaal niks Interval, maar na verloop van tijd gaat het steeds leuker worden mede doordat daardoor de progressie geboekt word.......
|
|
|
jozsef Kiprich. Vedette
Vak: Stadiontribune - X2 Posts: 8000 Reg.: 26 februari 2005 | Ga zo de deur uit heb afgesproken met wat loopmaten gaan een 17 km duurloop doen met tempowiselingen.
Daarna lekker onder de douche en hopla de auto in en naar de Kuip.......
|
|
|
aliendwurf Vedette
Uit: Hillegom Vak: Maastribune - V Posts: 15407 Reg.: 1 augustus 2004 | Waarom douchen? Je douched toch al 17 kilometer? 
|
|
|
jozsef Kiprich. Vedette
Vak: Stadiontribune - X2 Posts: 8000 Reg.: 26 februari 2005 | Rondje wat ingekort het werd 13 km, lekker de wind en regen om de oren.
In de Kuip ook lekker in de regen gestaan heb mijn portie nattigheid wel weer even gehad.....
|
|
|
fredheftruck16 Geselecteerd voor Oranje
Uit: hillegom Vak: - Posts: 668 Reg.: 24 juni 2007 |
Rondje wat ingekort het werd 13 km, lekker de wind en regen om de oren.
In de Kuip ook lekker in de regen gestaan heb mijn portie nattigheid wel weer even gehad.....
4 km te kort, wanneer ga je die inhalen?? 
[Dit bericht is veranderd door fredheftruck16 (op 9 oktober 2008 11:02:09).]
|
|
|
jozsef Kiprich. Vedette
quote: fredheftruck16 schreef:
(...)
4 km te kort, wanneer ga je die inhalen?? 
Morgen, het kan geen kwaad om eens een training wat korter te doen dan wat op de planning staat......
|
|
|
jozsef Kiprich. Vedette
Vak: Stadiontribune - X2 Posts: 8000 Reg.: 26 februari 2005 | Dode door verplicht hardlopen op Chinese scholen
Uitgegeven: 11 oktober 2008 08:56
Laatst gewijzigd: 11 oktober 2008 08:57
PEKING - Tijdens een verplichte hardloopsessie is in de Chinese stad Peking een middelbare scholier om het leven gekomen door een hartaanval. Dat schrijft de krant Beijing Nieuws zaterdag op de voorpagina.
Het nieuwe beleid van de Chinese overheid om alle scholieren en studenten elke dag verplicht te laten hardlopen krijgt steeds meer kritiek.
Vorige week lanceerde het Chinese ministerie van Onderwijs de 'Zonnige Winter Lange Afstandsloop', waarbij alle scholen en universiteiten verplicht zijn hun leerlingen het hele schooljaar dagelijks tussen de 1 en 2 kilometer te laten rennen, afhankelijk van de leeftijd. Het programma is een onderdeel van de viering van het 60-jarige bestaan van de Volksrepubliek China in 2009.
Het is niet de eerste keer dat het ministerie van Onderwijs in China een plan moet terugdraaien. Eerder dit jaar gebeurde dat met het voorstel om een jaarlijks bezoek aan de Peking Opera verplicht te stellen.
|
|
|