| Poster | | Topic: Hardlopen... |  |
|
De Sigaar Vedette
Uit: Almere Vak: Maastribune - Business seats Posts: 12060 Reg.: 13 maart 2002 |
quote: IvanNielsen schreef:
Eindelijk weer eens regen en een lekkere looptemperatuur.
Geen last dus van de hooikoorts.
15 km in 1:24
Jij ook al aan de hooikoorts? Wat is dat naar. Ik wist niet dat je daar zo veel last van zou hebben.
Ik kon niet lopen vandaag. Gisteren de hele dag op bed geweest. Vandaag kon ik dan in ieder geval nog wel wat omdat de lucht vandaag inderdaad een stuk schoner was.
Maar verder dan de tuin ben ik niet gekomen.
|
|
|
jozsef Kiprich. Vedette
Vak: Stadiontribune - X2 Posts: 7697 Reg.: 26 februari 2005 | Beide sterkte ermee ik heb ff een stukje opgezocht maar het is geen pretje als jer er last van hebt...
Hooikoorts is een reactie van het afweersysteem. Bij personen met hooikoorts reageert het afweersysteem ook op onschuldige stoffen zoals stuifmeel, zie ook allergie.
Hooikoorts komt voor bij 10% tot 20% van alle Nederlanders en Belgen, en zo'n 10% van de Westerse bevolking. Rond 1900 is hooikoorts be- en erkend. Hooikoorts heeft niets met hooi of koorts te maken, de naam komt van de tijd waarin de klachten voorkomen: het hooiseizoen.
Zoals met de meeste allergieën wordt ook hooikoorts doorgaans langzaam opgebouwd. Meestal manifesteert de allergie zich tussen het 8e en 25e jaar, na een eerste manifestatie komen klachten doorgaans elk jaar terug. De klachten worden minder naarmate men ouder wordt, meestal zijn de klachten na het 40e jaar een stuk minder, en zijn na het 55e jaar 'genezen'. Het komt zelden voor dat hooikoorts opkomt bij iemand ouder dan 40 jaar.
De klachtenperiode loopt samen met de bloeiperiode van bomen en grassen, dit kan vanaf januari tot en met september zijn. De klachten zijn het hevigst wanneer de pollenconcentratie het hoogst is, meestal op warme, winderige dagen.
Hooikoorts is in de meeste gevallen te bestrijden met medicijnen zoals een antihistaminicum en/of door desensibilisatie.
|
|
|
jozsef Kiprich. Vedette
Vak: Stadiontribune - X2 Posts: 7697 Reg.: 26 februari 2005 | 8 Juni gaan we proberen een nieuw PR in de boeken te krijgen op een 5.8 km wedstrijd.
Ga proberen deze afstand af te leggen met een snelheid van 4 min 30 per kilometer 
[Dit bericht is veranderd door jozsef Kiprich. (op 3 juni 2008 22:03:21).]
|
|
|
jozsef Kiprich. Vedette
Vak: Stadiontribune - X2 Posts: 7697 Reg.: 26 februari 2005 | Vanavond een lekkere interval gelopen 5 keer 650 meter met de juiste loophouding.
650 meter ging in 2 min 45 seconden.....
|
|
|
De Sigaar Vedette
Uit: Almere Vak: Maastribune - Business seats Posts: 12060 Reg.: 13 maart 2002 |
quote: jozsef Kiprich. schreef:
Vanavond een lekkere interval gelopen 5 keer 650 meter met de juiste loophouding.
Dat zal dan lekker gegaan zijn. Allemaal zo'n beetje in dezelfde tijd? En wat voor pauze heb je genomen?
|
|
|
jozsef Kiprich. Vedette
Vak: Stadiontribune - X2 Posts: 7697 Reg.: 26 februari 2005 |
quote: De Sigaar schreef:
(...)Dat zal dan lekker gegaan zijn. Allemaal zo'n beetje in dezelfde tijd? En wat voor pauze heb je genomen?
Allen in dezelfde tijd al was de laatste een 2.42 en heb 2 min pauze genomen.
|
|
|
jozsef Kiprich. Vedette
Vak: Stadiontribune - X2 Posts: 7697 Reg.: 26 februari 2005 | Net terug van de 5.8 in Leiden eindtijd 25.23 een nieuw PR kan weer in de boeken gescheven worden
OP de helft zat ik op een 12.43 een zeer vlakke race gelopen dus.....
|
|
|
jozsef Kiprich. Vedette
Vak: Stadiontribune - X2 Posts: 7697 Reg.: 26 februari 2005 | Morgen zou ik een wedstrijd lopen maar daar heb ik een streep door gezet.
vanavond vloeit het rijkelijk en dan ben ik morgen brak 
|
|
|
Kobe Bryant Vedette
Uit: Capelle aan den IJssel Vak: Olympiatribune - Z1 Posts: 2053 Reg.: 4 april 2002 | Gisteravond heerlijk gelopen. Ik voelde me zo sterk en ik had zo'n lekker ritme in combinatie met een perfecte ademhaling dat ik na het uur dat ik nu liep nog makkelijk een uur had kunnen doen.
Ik ben toch maar gestopt om mezelf niet op te blazen, ben daar nu blij om want ik voel me vandaag prima.
Ik ben nog niet zo heel lang bezig, zoals jullie weten, maar ik ben blij dat ik de 10 nu aardig meester ben. Voelt goed en dat houdt de moed er lekker in. Ik besef me uiteraard wel dat de progressie rap minder zal worden maar ach, ik vind dit al winst.
Het enige waar ik nog even mee zit is dat ik een paar keer wat last gehad heb van het gewricht bovenbeen-bekken aan de rechterkant. Heel merkwaardig verschijnsel, een lichte pijn. Recentelijk geen last meer van gehad gelukkig dus ik hoop dat het een incident was. Mocht dat niet het geval zijn dan heeft het mogelijk iets te maken met het feit dat mijn benen niet even lang zijn en dat mijn rechtervoet van nature iets naar binnen staat. Ik hoop dat ik geen klachten meer heb, zo gaat het namelijk prima.
Groeten,
De amateur 
|
|
|
jozsef Kiprich. Vedette
Vak: Stadiontribune - X2 Posts: 7697 Reg.: 26 februari 2005 | Ik ben van plan om naast het hardlopen 4 keer per week ook nog stukken op de racefiets af te gaan leggen.
Is dit goed met elkaar te combineren?
mooie tochten langs de hollandse kust.
|
|
|
Vakkie W Vedette
Uit: Hoorn Vak: Stadiontribune - X3 Posts: 5013 Reg.: 23 mei 2003 |
Ik ben van plan om naast het hardlopen 4 keer per week ook nog stukken op de racefiets af te gaan leggen.
Is dit goed met elkaar te combineren?
mooie tochten langs de hollandse kust.
Wassenaar Hoorn is ook wel tefietsen. Staat er een mooi koud glas op je wachten. Malt of geoon. Dat mag jij kiezen vriend. 
|
|
|
jozsef Kiprich. Vedette
quote: Vakkie W schreef:
(...)
Wassenaar Hoorn is ook wel tefietsen. Staat er een mooi koud glas op je wachten. Malt of geoon. Dat mag jij kiezen vriend. 
Is idd maar een kleine 100 km moet te doen zijn in een kleine 5 uur, om daarna de trein of de auto naar huis te nemen.
|
|
|
Kobe Bryant Vedette
Uit: Capelle aan den IJssel Vak: Olympiatribune - Z1 Posts: 2053 Reg.: 4 april 2002 | Hoe ga je met de auto naar huis als je er op de fiets gekomen bent? 
De Sigaar fietst toch ook regelmatig? Hij zal je vast wel wat aan kunnen raden denk ik.
[Dit bericht is veranderd door Kobe Bryant (op 28 juni 2008 15:31:56).]
|
|
|
|
jozsef Kiprich. Vedette
quote: Kobe Bryant schreef:
Hoe ga je met de auto naar huis als je er op de fiets gekomen bent? 
De Sigaar fietst toch ook regelmatig? Hij zal je vast wel wat aan kunnen raden denk ik.
De rest van de familie komt dan met de auto, vreten we de boel leeg bij Vakkie W en gaan weer 
|
|
|
jozsef Kiprich. Vedette
Vak: Stadiontribune - X2 Posts: 7697 Reg.: 26 februari 2005 | Zaterdag als het goed is weer een wedstrijd lopen een 15 km.
Ga voor een nieuw PR 
|
|
|
ShabbaH Geselecteerd voor Oranje Winnaar Beker Klassement Soccer Netwerk VoVo 2007/2008
Uit: Gorinchem Vak: Marathontribune - Y2 Posts: 518 Reg.: 30 december 2006 |
Zaterdag als het goed is weer een wedstrijd lopen een 15 km.
Ga voor een nieuw PR 
Succes!
|
|
|
jozsef Kiprich. Vedette
Vak: Stadiontribune - X2 Posts: 7697 Reg.: 26 februari 2005 | Ben weer terug van vakantie hen heb daar lekker doorgelopen, al loopt niks lekkerder dan je eigen omgeving.
Op naar de drukke loopmaand September....
|
|
|
jozsef Kiprich. Vedette
Vak: Stadiontribune - X2 Posts: 7697 Reg.: 26 februari 2005 | Heb net voor mezelf ook een 10.000 meter loop gedaan in een nieuw PR van 46:30.
We liggen prima op schema voor de Vlietloop van 7 September.
|
|
|
jozsef Kiprich. Vedette
Vak: Stadiontribune - X2 Posts: 7697 Reg.: 26 februari 2005 | Heb net een wedstrijd gelopen en het was bij vlagen erg warm met de zon vol op het hoofd.
Wedstrijdje was een 10 km in De Lier wel een nieuw PR gelopen 47:20.
Op naar de Vlietloop.
|
|
|
Seldon Vedette Winnaar Interlands Klassement Soccer Netwerk VoVo 2007/2008
Vak: - Posts: 1935 Reg.: 1 juli 2005 | Kiprich, op 17 augustus was je pr 46:30, hoe kan je een nieuw pr lopen als je vandaag met 47:20 50 sec minder snel loopt. 
|
|
|
echte critiche Internationale topspeler
quote: Seldon schreef:
Kiprich, op 17 augustus was je pr 46:30, hoe kan je een nieuw pr lopen als je vandaag met 47:20 50 sec minder snel loopt. 

|
|
|
berg1f Internationale topspeler
Uit: Oldenzaal Vak: - Posts: 1056 Reg.: 24 september 2004 |
quote: Seldon schreef:
Kiprich, op 17 augustus was je pr 46:30, hoe kan je een nieuw pr lopen als je vandaag met 47:20 50 sec minder snel loopt. 
Hij bekijkt het per week 
|
|
|
jozsef Kiprich. Vedette
Vak: Stadiontribune - X2 Posts: 7697 Reg.: 26 februari 2005 | 17 Aug was een training en dan is het geen officieel PR in een wedstrijd is het parcours officieel gemeten.
|
|
|
El Jefecito Vedette
Uit: Vlakbij de weg met die flitspalen Vak: - Posts: 4604 Reg.: 3 mei 2004 | Respect hoor voor mensen die kunnen hardlopen. Ik vind het saai en loop liever achter een voetbal aan te rennen...
Wat doe je eraan zodat het niet saai wordt?
|
|
|
IvanNielsen Talent
Uit: Mijdrecht Vak: - Posts: 73 Reg.: 20 januari 2005 |
Vanavond een lekkere interval gelopen 5 keer 650 meter met de juiste loophouding.
Jozsef, de PR's vliegen in het rond...
650meter in jouw tijd is ongeveer 25 km per uur???
Waar was je vannacht, toch niet in Bejing?
Koop eens een Polar/Garmin om je tijden goed te kunnen vastleggen of loop een offciele KNAU-loop.
BTW, vanochtend na 3 weken vakantie (zonder lopen) 16 km in 1:30u, heerljk relaxed.
|
|
|