| Poster | | Topic: Ik erger mij aan... |  |
|
|
st0ere2006 Nationale topspeler
Uit: Rotterdam Vak: Olympiatribune - Z4 Posts: 5648 Reg.: 26 oktober 2006 | De 'Spion' dreigt Nederlanderschap te verliezen
ROTTERDAM - Justitie vervolgt de bij de politie ontslagen brigadier Ré L. voor mogelijke spionage. Mocht blijken dat hij politiegeheimen heeft doorgespeeld aan Marokko, dan wil het Openbaar Ministerie volgens betrouwbare bronnen proberen hem het Nederlanderschap te ontnemen.
Rotterdam Airport heeft Ré L., die op de luchthaven als kantoormedewerker in dienst was, gisteren op non-actief gezet.
Aanleiding is de commotie die ontstond toen bleek dat L. sinds deze zomer een baan had op de luchthaven. De directie heeft de man voor onbepaalde tijd met verlof gestuurd. ,,Het bedrijf is toe aan rust,'' meent woordvoerster Désirée Breedveld.
De mogelijke spionage door L. wordt bekeken door de rijksrecherche. De brigadier zou geheime politie-informatie van het Rijnmondse korps hebben gelekt naar de Marokkaanse geheime dienst. De politie gaf L. daarvoor strafontslag. Nu justitie hem vervolgt, loopt hij ook het risico te worden veroordeeld.
Justitie had eerder laten weten af te zien van een onderzoek tegen de voormalige diender. Maar inmiddels heeft zij toch gevraagd om een extra ambtsbericht van inlichtingendienst AIVD. Het bericht dat leidde tot L.'s ontslag ging niet naar justitie. Het kwam wel bij de politie terecht, die liet weten dat een strafrechtelijk onderzoek tot niets zou leiden. Justitie houdt er rekening mee dat een volgend bericht over de brigadier nieuwe informatie bevat.
L. was een opvallende verschijning in het Rijnmondse korps. Zo leidde hij een succesvol programma voor jonge allochtonen om aan een baan te komen. Onduidelijk is nog waarom en hoe de agent, die sinds 1991 voor het Rijnmondse korps werkte, informatie naar Marokko zou hebben gelekt.
Volgens een collega van L., die anoniem wil blijven, zijn agenten verbaasd over de spionagekwestie. ,,Een brigadier heeft een hoge functie en schuift aan bij belangrijke overleggen. Maar hij was toch heel erg bezig met zijn eigen project en wij hebben niet het idee dat hij heel belangrijke informatie kan hebben doorgespeeld .''
PVV-leider Geert Wilders eiste gisteren dat de ex-politieman het land wordt uitgezet. L. geeft geen commentaar.
Dat paspoort afpakken had allang moeten gebeuren en hij en zijn familie moedten zsm het land worden uitgezet met een enkeltje. Er moet gewoon een daad worden gesteld !!
quote: PvdA-raadslid Rotterdam ook benaderd door Marokko
woensdag 17 september 2008 23:41
Volgens Fouad El Haji, gemeenteraadslid voor de PvdA in Rotterdam, worden Marokkaanse Nederlanders die belangrijke maatschappelijke functies bekleden regelmatig door de Marokkaanse overheid benaderd, bijvoorbeeld om te lobbyen voor hun vaderland.
Het Rotterdamse raadslid Fouad El Haji (PvdA) Het Rotterdamse raadslid Fouad El Haji (PvdA)
Dat zei El Haji in het actualiteitenprogramma Pauw en Witteman naar aanleiding van de politieagent in Rotterdam die wordt verdacht van spionage voor Marokko.
Lobby
‘Je wordt uitgenodigd voor galafeestjes, dan word je voorgesteld aan allerlei mensen en als je niet oppast zit je in een lobbynetwerk.’
Volgens hem probeert Marokko parlementsleden, lokale politici, politiemensen en ondernemers zover te krijgen dat ze zich inzetten voor de Marokkaanse zaak.
‘Bijvoorbeeld om positieve verhalen te vertellen over Marokko of om mensen over te halen hun geld te investeren in een huis in Marokko. Er is de overheid veel aan gelegen om Marokkanen aan zich te binden.’
Integratie
El Haji zei vandaag tegen de Volkskrant dat het integratieproces bewust wordt gefrustreerd zodat Marokkanen in de diaspora geld blijven overmaken naar Marokko (in 2006 ging het om 4,4 miljard euro).
De PvdA'er wilde geen namen noemen van politici die voor het karretje van de Marokkaanse overheid zijn gespannen.
[Dit bericht is veranderd door st0ere2006 (op 18 september 2008 10:29:07).]
|
|
|
echte critiche Vedette
Vak: - Posts: 5233 Reg.: 10 november 2005 | iedereen die spion is voor een ander land en hier in overheidskleding zijn geld verdiend moeten ze het land uitflikkeren, en heel snel.
|
|
|
Kalouless Vedette
Vak: Stadiontribune - RR Posts: 2284 Reg.: 19 mei 2000 | Het land uitflikkeren? Welja, geef die man een snoepreisje in de business class, het moet niet gekker worden. Amerika en Rusland pakken/pakten spionnen heel anders aan, en terecht.
[Dit bericht is veranderd door Kalouless (op 18 september 2008 11:48:36).]
|
|
|
ulligan Vedette
Uit: Groningen Posts: 5024 Reg.: 2 oktober 2000 | |
|
Kees Pijl Vedette
Vak: - Posts: 2361 Reg.: 12 juli 2000 |
quote: Kalouless schreef:
(...)
Da's trouwens wel een leuke discussie. Voorstanders van de Wilders-"doctrine" willen:
A) dat de dubbele nationaliteit wordt afgeschaft.
B) dat wanneer een pleger van een misdaad een dubbele nationaliteit heeft, zijn Nederlandse paspoort wordt afgenomen en dat hij wordt uitgezet naar het land van zijn andere nationaliteit
Niemand die doorheeft dat dit elkaar tegenspreekt. Als A) realiteit wordt, dan kan ie B) wel vergeten.
Zo is er overigens wel meer dat bij Wilders niet spoort maar wat niemand doorheeft. Zo pleit hij voor een minimumstraf bij moord. Stel dat An en Eefje waren ontsnapt uit de kelder van Dutroux door hem volgens een zorgvuldig beraamd plan te doden, dan zouden die meisjes volgens Wilders 20 jaar of misschien wel levenslang de cel in moeten. Elk normaal mens zou dat knettergek noemen.
Denk je nu serieus dat die meisjes voor moord berecht zouden worden? Dat zou gewoon legitieme zelfverdediging zijn geweest.
Wat betreft dat eerste voorbeeld: zolang A niet gerealiseerd wordt, kun je voor B pleiten. Is het daarnaast niet zo dat de PVV rond die dubbele paspoorten kwestie stelde dat bepaalde functies niet zouden moeten kunnen worden uitgevoerd door mensen met een dubbel paspoort i.v.m. belangenverstrengeling?
@ Ocristian
De PVV heeft dit jaar wel een tegenbegroting. Werd in het debat ook door tegenstanders aan gerefereerd.
|
|
|
Kalouless Vedette
Vak: Stadiontribune - RR Posts: 2284 Reg.: 19 mei 2000 |
quote: Kees Pijl schreef:
Denk je nu serieus dat die meisjes voor moord berecht zouden worden? Dat zou gewoon legitieme zelfverdediging zijn geweest.
Dat vind ik. Dat vind jij, blijkbaar ik. Alleen vindt Wilders dat niet, want die pleit voor minimumstraffen.
Wat als een vrouw, die jarenlang door haar man wordt mishandeld, op een dag wraak neemt en hem het ziekenhuis in slaat? Moet je die net zo hard straffen als iemand die een onschuldige voorbijganger het ziekenhuis in slaat?
Volgens mij niet. Volgens Wilders wel. Hij wil met zijn plan slachtoffers beschermen, maar doordat hij geen enkele nuance kent creëert hij ze juist. Het toont maar eens aan hoe beperkt die man kan redeneren.
quote: Wat betreft dat eerste voorbeeld: zolang A niet gerealiseerd wordt, kun je voor B pleiten.
Doet me denken aan de LPF die het Kwartje van Kok twee keer aan de burger terug wilde geven. Je kunt niet twee dingen naast elkaar bepleiten als die elkaar tegenspreken. Of het kan natuurlijk wel, maar dat getuigt van gebrek aan visie.
[Dit bericht is veranderd door Kalouless (op 18 september 2008 12:09:32).]
|
|
|
Kees Pijl Vedette
Dat vind ik. Dat vind jij, blijkbaar ik. Alleen vindt Wilders dat niet, want die pleit voor minimumstraffen.
Wat als een vrouw, die jarenlang door haar man wordt mishandeld, op een dag wraak neemt en hem het ziekenhuis in slaat? Moet je die net zo hard straffen als iemand die een onschuldige voorbijganger het ziekenhuis in slaat?
Volgens mij niet. Volgens Wilders wel. Hij wil met zijn plan slachtoffers beschermen, maar doordat hij geen enkele nuance kent creëert hij ze juist. Het toont maar eens aan hoe beperkt die man kan redeneren.
Ik herhaal: er is in die situatie geen sprake van moord maar van legitieme zelfverdediging. Die minimumstraffen zijn dus niet aan orde, aangezien er helemaal geen vervolging plaats zou vinden. Dat voorbeeld is dus van tafel.
De vraag bij dat geval van eigen richting dat je vervolgens aanvoert is of je zoiets zou moeten vervolgen of niet. Of je zegt dat die vrouw het recht heeft haar kwelgeest met gelijke munt te betalen, of niet. Als je zegt nee, dan moet de straf ook serieus zijn. Jij wilt marchanderen door wel te vervolgen en te veroordelen, maar vervolgens feitelijk niet te straffen. Dat is pure huichelarij.
Dat alles even los van het feit dat je minimumstraffen blijkbaar gelijk stelt aan uniforme staffen. Dat is niet het geval. Er zouden nog steeds strafverzwarende of -verlichtende factoren zijn, bijvoorbeeld geweld tegen hulpverleners, alleen zou de straf niet onder een bepaald minimum mogen komen.
Kortom: je kunt wel hoog opgeven over hoe beperkt Wilders redeneert, maar je denkt zelf ook niet al te diep na over wat je hier allemaal intypt.
Het gaat Wilders erom af te rekenen met die bespottelijke lage straffen (soms zelfs taakstraffen of voorwaardelijke straffen) die in dit land worden uitgesproken in reactie op misdrijven die voor de slachtoffers vaak enorme gevolgen hebben.
Wie kan daar nou tegen zijn?
|
|
|
Xintanovic Vedette
Uit: Den Bosch Vak: - Posts: 1916 Reg.: 8 oktober 2000 |
quote: Kees Pijl schreef:
(...)Ik herhaal: er is in die situatie geen sprake van moord maar van legitieme zelfverdediging. Die minimumstraffen zijn dus niet aan orde, aangezien er helemaal geen vervolging plaats zou vinden. Dat voorbeeld is dus van tafel.
Zelfverdediging kan pas aangevoerd worden indien het op het moment van handelen speelt. Wanneer de betreffende vrouw gewoon op een dag uit wraak haar man vermoord, is dit moord op voorbedachte rade, waarbij er weliswaar verzachtende omstandigheden spelen, maar toch.
Het is me ook onduidelijk welke zaken Wilders precies aanhaalt met een taakstraf voor verkrachting. We weten niet wat voor omstandigheden zich daar hebben afgespeeld (al kan ik me moeilijk iets verzachtends voorstellen bij een dergelijke zaak). Hoe dan ook, ik kan me niet voorstellen dat ons justieel apparaat in termen van het toekennen van straffen zo falend is. Zoals je zelf als stelt, zullen maar weinig mensen het oneens zijn met straffen van een zwaarte die maatschappelijk als legitiem worden beschouwd.
Dat er fouten worden gemaakt, tsja. Dat zul je altijd houden. Mar gezien de focus die Wilders legt, heb ik eerder het idee dat jusitie als een dolle hond tekeer gaat, en het eerlijke beoordelingsproces eronder zal schaden. We hebben op dit moment al te maken met een apparaat dat miljoenen uitgeeft aaan anti-terrorisme bestrijding terwijl er blunders worden begaan van een ongegrijpelijk niveau. Ook worden er mensen van straat gepikt die niets gedaan hebben omdat er maar het minste van het geringste aan bewijs gevonden is, wat al snel genoeg is, ondanks een overvloed aan tegensprekend bewijs. En deze schuldig tot het onschuld bewezen-mentaliteit zal onder de Wilders-dynamiek alleen maar erger worden.
|
|
|
Happel International
Uit: Amsterdam Vak: Olympiatribune - BB Posts: 5777 Reg.: 17 april 2007 |
Het land uitflikkeren? Welja, geef die man een snoepreisje in de business class, het moet niet gekker worden. Amerika en Rusland pakken/pakten spionnen heel anders aan, en terecht.
Ja, heel anders. Amerika en Rusland leveren de gepakte spionnen aan elkaar uit.
|
|
|
Kees Pijl Vedette
quote: Xintanovic schreef:
(...) Zelfverdediging kan pas aangevoerd worden indien het op het moment van handelen speelt. Wanneer de betreffende vrouw gewoon op een dag uit wraak haar man vermoord, is dit moord op voorbedachte rade, waarbij er weliswaar verzachtende omstandigheden spelen, maar toch.
Het is me ook onduidelijk welke zaken Wilders precies aanhaalt met een taakstraf voor verkrachting. We weten niet wat voor omstandigheden zich daar hebben afgespeeld (al kan ik me moeilijk iets verzachtends voorstellen bij een dergelijke zaak). Hoe dan ook, ik kan me niet voorstellen dat ons justieel apparaat in termen van het toekennen van straffen zo falend is. Zoals je zelf als stelt, zullen maar weinig mensen het oneens zijn met straffen van een zwaarte die maatschappelijk als legitiem worden beschouwd.
Voor alle duidelijkheid: die zelfverdeding ging over An en Eefje die Dutroux om het leven brengen als onderdeel van een ontsnappingspoging.
Wat betreft het niet kunnen voorstellen: ik kan me op mijn beurt weer niet voorstellen dat het je tijdens je verblijf in dit land nog niet was opvallen hoe schandalig laag de straffen hier zijn, met dank aan de politiek en lakse rechters.
|
|
|
j1908 Regelmatige invaller
Uit: Stiens Friesland Vak: Olympiatribune - C Posts: 754 Reg.: 3 februari 2008 | Veel spelers een berg met geld verdienen maar vechten als een stelletje mieten-koppen totaal geen haren op hun tandjes. 
|
|
|
Kees Pijl Vedette
quote: j1908 schreef:
Veel spelers een berg met geld verdienen maar vechten als een stelletje mieten-koppen totaal geen haren op hun tandjes. 
Ja, dan verlang je toch wel terug naar dat team van eerste helft jaren negentig.
|
|
|
MD Vedette
Vak: - Posts: 5624 Reg.: 16 juni 2003 |
quote: OrCristian schreef:
(...)
Wat vind jij er dan van dat de Spanjaarden na de aanslagen in Madrid hebben gekozen voor terugtrekking uit Irak? De Spanjaarden geven toe aan de terroristen...
Niet echt. De oppositie vond al dat Irak een illegale oorlog was (en is). De burger koos de oppositie als nieuwe leider en deze geeft vervolg aan de keuze door uit Irak te trekken. Wat he-le-maal terecht is.
|
|
|
Uit: Rotterdam Vak: Olympiatribune - Z4 Posts: 5648 Reg.: 26 oktober 2006 |
quote: Presentatrice Raja Felgata bestolen in Gouda
Van onze internetredactie
AMSTERDAM - Goedemorgen Nederland-presentatrice Raja Felgata is bestolen in de Goudse wijk Oosterwei nadat ze wilde kijken of het er echt wel zo erg is als veel media schrijven
Raja Felgata was onder meer het eerste Marokkaanse gezicht van de lokale Amsterdamse zender AT5 en presenteerde programma's voor de Nederlandse Moslims Omroep.
Ze toog naar Gouda na alle negatieve berichtgeving in de media over de wijk die wordt geterroriseerd door een groep Marokkanen. Zo erg kan het toch niet zijn dacht Raja, die een dialoog met een groep jongeren uit de wijk startte.
"Het is helemaal niet mijn bedoeling om olie op het vuur te gooien of mee te doen aan een bepaalde beeldvorming over deze jongeren, maar ik merkte wel dat ik was bestolen na die middag", aldus de presentatrice in haar eigen programma Goedemorgen Nederland.
Wilders go , want Balkenelende heeft zijn ziel al aan de anti christ verkocht !! In de kringen van de oud commandoos waarvan ik deze info heb wordt JP ' colijntje " genoemd . quote: Colijn zei 9 mei 1940 jongens ga maar lekker slapen ,10 mei vielen de duitsers binnen , we worden nu van binnen uit bedreigd , zoals de de journaliste dit nu zelf heeft mee gemaakt
En ook hier geloven er nog mensen in het sprookje van de multi culti. Als de uitvinder van dat geloof al zo geweldadig was, hoe moeten zijn volgelingen dan niet zijn.
Die relschoppers hebben niets maar dan ook niets met onze rechtsorde. Zij maken de weg vrij voor het rijk van Allah.
Lees dit !
quote: 21-09-2008 21-09-2008
Scholen buigen diep voor islam
Terwijl politici en opiniemakers zich nog afvragen of het islamitische Suikerfeest een nationale feestdag moet worden, hebben veel scholen zich al onderdanig aangepast aan de 'behoeften van moslimleerlingen'. Een aantal openbare scholen met veel kinderen met een islamitische achtergrond is gesloten tijdens de afsluiting van de vastenmaand ramadan. Die valt dit jaar op of rond 1 oktober.
Het Calvijn met Junior College in het 'multiculturele' Amsterdam-West is twee dagen dicht en het Huygens College in de hoofdstad een dag. Leraren van deze vmbo-scholen moeten wel komen. 'Zij hebben een studiedag', aldus een woordvoerder van de Amarantis Onderwijsgroep, waaronder beide instellingen vallen. De scholen compenseren de ’vakantie’ wel. Zo begint het studiejaar op het Calvijn met Junior twee dagen eerder. De zegsman benadrukt dat dit volgens de leerplichtwet mag.
Ook het Carré College Rotterdam (vmbo en mbo) geeft alle leerlingen een dag bijzonder verlof. Een groep islamitische kinderen organiseert bovendien een eigen iftarmaaltijd. 'Dergelijk initiatieven ondersteunen we natuurlijk van harte', zegt een brave dhimmie-woordvoerder.
De meeste islamitische scholen zijn eveneens dicht tijdens het Suikerfeest. Het Islamitisch College Amsterdam sluit drie dagen de deuren. Ook de leerlingen van deze school voor voortgezet onderwijs hebben dan op andere dagen les, bijvoorbeeld op 5 mei en Tweede Pinksterdag.
Op de Aboeda’oedschool in Utrecht zitten jongens en meisjes van verschillende etnische achtergronden. 'Kinderen mogen een vrije dag opnemen, maar omdat ze dan op verschillende dagen niet aanwezig zouden zijn, kunnen we die week geen volwaardig onderwijs aanbieden. Daarom hebben wij de herfstvakantie een week naar voren verplaatst', zegt een helemaal geïntegreerde Hoessein Nanhekhan van de basisschool.
Veel openbare onderwijsinstellingen met moslimleerlingen blijven open, maar passen zich wel aan het Suikerfeest aan. Kinderen van Basisschool De Voorsprong in de Haagse Schilderswijk kunnen een dag verlof krijgen. Jongens en meisjes die het religieuze evenement niet vieren, hebben wel les. De Esprit Scholengroep in Amsterdam heeft vier onderwijsinstellingen met een groot aantal moslimleerlingen. Ook die kunnen een dag vrij krijgen, mits ze dat van tevoren aanvragen. Tijdens het feest zijn er bovendien geen proefwerken. Die moeten veel kinderen anders inhalen. 'Waarom zou je het jezelf moeilijker maken dan het is?', vraagt een woordvoerder zich af.
quote: Marokkanen ranselen dakloze af
--------------------------------------------------------------------------------
Een dakloze heeft deze week in Brussel een afranseling door twee moslims op het nippertje overleefd. De man dronk in het openbaar een biertje, toen hij door een jongen werd geslagen met een met spijkers beslagen staaf. De zwerver had namelijk zijn vader beledigd omdat hij in de vastenmaand alcohol dronk. Dat meldt de Belgische krant Het Nieuwsblad vandaag.
http://www.spitsnieuws.nl/archives/buitenland/2008/09/marokkanen_ranselen_dakloze_af.html
Slagader
Serge (40) probeerde zijn gezicht te beschermen met zijn armen, maar kon niet voorkomen dat Rachid (19) een slagader in zijn been raakte. Terwijl vader en zoon op het slachtoffer insloegen, besloot een groepje jongeren de geloofsbarbaren te helpen. Een ooggetuige belde de hulpdiensten.
Bloedverlies
Serge verloor 2 liter bloed en ligt in kritieke toestand in een ziekenhuis. Volgens zijn doktoren is het een wonder dat hij nog leeft. De politie heeft Rachid gearresteerd. Zijn vader wilde zijn plaats innemen, maar dat is niet gebeurd.
http://www.spitsnieuws.nl/archives/buitenland/2008/09/marokkanen_ranselen_dakloze_af.html
quote: De Graaf: avondklok in Meijhorst
door Wim van de Louw. zondag 21 september 2008 | 17:08 | Laatst bijgewerkt op: maandag 22 september 2008 | 14:33
NIJMEGEN - De directe omgeving van de Boerderij en het winkelcentrum in Meijhorst wordt in de nachtelijke uren verboden terrein.
Burgemeester Thom de Graaf van Nijmegen heeft dit besluit genomen nadat onbekenden gisternacht opnieuw brand hadden gesticht in het voormalige jongerencentrum de Boerderij. "Het is het zoveelste incident", zegt De Graaf. "Een nacht eerder is hetzelfde gebeurd." Afgelopen week zijn er drie brandstichtingen en andere incidenten geweest. Vrijdagnacht brandde een pas gerenoveerd deel af, in de nacht van zaterdag op zondag is brand gesticht in het deel van de Boerderij dat als kinderdagverblijf dienst deed.
"We hoeven er geen doekjes om te winden. En het wordt tijd dat we benoemen waar het hier om gaat: jongeren van Marokkaanse afkomst die voor enorm veel overlast zorgen."
De Graaf zegt geen 'toestanden te willen zoals in Ede' waar groepen Marokkanen een complete wijk terroriseren. "We gaan hard optreden." Hij weet nog niet tussen welke tijdstippen het gebied wordt afgesloten. Dat beslist hij in overleg met belanghebbenden en de politie later deze week.
De Graaf gaat vandaag op bezoek in Meijhorst om de schade te overzien en om te praten met winkeliersvertegenwoordiger Nico de Boer om te bespreken wat er verder moet gebeuren. Hij zegt in overleg te zullen treden met politie en justitie om een harde, repressieve aanpak tegenover de raddraaiers in te stellen. "We moeten dit niet pikken. Die vandalen duiken overal op, in Meijhorst, maar ook in Hatert en Neerbosch-oost."
http://www.gelderlander.nl/voorpagina/nijmegen/3746655/Zal-ik-ook-eens-een-link-posten.ece
Etc etc ik erger mij aan de politiek correcte en aam dat moslim tuig !
|
|
|
Uit: Rotterdam Vak: Olympiatribune - Z4 Posts: 5648 Reg.: 26 oktober 2006 | Fietser krijgt mes op de keel in Utrecht

quote: UTRECHT - UTRECHT - In Utrecht heeft een 16-jarige fietser een mes op de keel gekregen. Dat gebeurde zondagavond op de Mineurslaan, in de Dichterswijk.
Een van de twee daders had de jongen even daarvoor al lastig gevallen bij de Kanaalstraat. Op de Mineurslaan werd het slachtoffer geslagen en kreeg hij een mes op zijn keel gezet. Toch bleef de jongen weigeren zijn spullen af te geven. Nadat hij nog een aantal klappen had gekregen reden de twee daders zonder buit weg.
Hoewel het druk was, met name op de Croeselaan, greep niemand in. De politie zoekt nog getuigen van het gewelddadige incident.
Het lijkt me echt juist om hier zomaar een lieverdje te gaan beschuldigen door de pers..
quote: 100-jarige vrouw beroofd van handtas in Amsterdam
AMSTERDAM- De politie is op zoek naar een jongeman die op vrijdag 12 september een 100-jarige vrouw uit Buitenveldert heeft beroofd.
De vrouw was op weg naar een aanleun-woning en werd in een portiek van het verzorgingstehuis, waar ze op bezoek ging bij een vriendin, overvallen en van haar tas beroofd.
De dader is een man met een lichtgetinte huidskleur, ca. 18-25 jaar oud.
Schandpaal.lijkt mij de beste sanctie !
quote: Meisje gewond bij touw over fietspad
Amersfoort - Onbekende verdachte of verdachten hebben op zaterdagavond 20 september een touw over een fietspad gespannen. Een snorfietsster raakte gewond en meldde dit op zondag.
Zaterdagavond rond 22.25 uur reed een 17-jarige snorfietsster uit Amersfoort over het fietspad van de Ringweg Koppel in de richting van de wijk Liendert( achterstandswijk) . Bij haar achterop zat een vriendin uit Amersfoort (leeftijd onbekend). Vlak voor het fietstunneltje zag de snorfietsster plotseling dat dwars over het fietspad tussen twee lantaarnpalen een touw was gespannen. Zij ging vol in haar remmen, maar reed toch tegen het touw op. Zij reed ter hoogte van haar mond tegen het touw en kwam ten val. Haar passagiere slaagde erin overeind te blijven. Door de aanrijding brak het touw. Een fietser die getuige was van het ongeval, haalde het touw los van de lantaarnpalen en vervolgde daarna zijn weg.
Het slachtoffer liep letsel in haar gezicht en aan haar arm en been op. Zij deed op zondag 21 september aangifte van poging tot doodslag dan wel poging tot zware mishandeling.
Aangezien dit er ook Klik hier om de spoiler te bekijken ttp://www.maghrebmagazine.nl/wp-content/files/moskee.jpg
staat weten we weer voldoende dat islam vrede is !
|
|
|
ulligan Vedette
Uit: Groningen Posts: 5024 Reg.: 2 oktober 2000 | Mijn onderbuurvrouw die denkt gitaar te kunnen spelen en te zingen 
|
|
|
JANPIETERSZOONCOEN  Aanstormend talent
Uit: ROTTERDAM Vak: - Posts: 132 Reg.: 4 maart 2008 |
quote: MD schreef:
(...)
Niet echt. De oppositie vond al dat Irak een illegale oorlog was (en is). De burger koos de oppositie als nieuwe leider en deze geeft vervolg aan de keuze door uit Irak te trekken. Wat he-le-maal terecht is.
Een illegale oorlog bestaat niet of is er soms een (goddelijke)wet die bepaalt wat wel en wat niet een legale oorlog is... 
|
|
|
Ché Cliché Vedette
Uit: Sassenheim Vak: Olympiatribune - Z4 Posts: 11078 Reg.: 24 maart 2003 | Die mongool voor Holland Spoor die mij tot drie keer toe vroeg of ik mijn 'zakken leeg' wilde maken. Tyf op, ga werken voor je geld domme lul!
|
|
|
MD Vedette
Vak: - Posts: 5624 Reg.: 16 juni 2003 |
quote: JANPIETERSZOONCOEN schreef:
(...)
Een illegale oorlog bestaat niet of is er soms een (goddelijke)wet die bepaalt wat wel en wat niet een legale oorlog is... 
Internationaal recht bestaan zeker ook niet?
Mensenrechten bestaan zeker ook niet?
Sinds 1945 is volgens het internationaal recht het zonder meer voeren van een oorlog geen gerechtvaardigd middel meer voor het oplossen van conflicten. Pas als alle diplomatieke middelen zijn uitgeput kan worden besloten tot de inzet van gewapende middelen.
De oorlog in Irak heeft het internationaal recht geschonden en is dus illegaal.
In jouw redenering bestaan er zeker ook geen oorlogsmisdaden?
[Dit bericht is veranderd door MD (op 8 oktober 2008 17:16:40).]
|
|
|
Vakkie W Vedette
Uit: Hoorn Vak: Stadiontribune - X3 Posts: 5233 Reg.: 23 mei 2003 | Interlandweekenden! Zinloze onderbreking van de competitie!
|
|
|
jozsef Kiprich. Vedette
Uit: 070 Vak: Stadiontribune - X2 Posts: 8080 Reg.: 26 februari 2005 |
quote: Vakkie W schreef:
Interlandweekenden! Zinloze onderbreking van de competitie!
Vind het wel lekker, dan kan je wat anders plannen dan voetbal.
Een loopwedstrijdje bijvoorbeeld.............
|
|
|
De Sigaar  Vedette
Uit: Almere Vak: Maastribune - Business seats Posts: 12591 Reg.: 13 maart 2002 |
Interlandweekenden! Zinloze onderbreking van de competitie!
Deze keer komt het toch wel goed uit. Met de ziekenboeg die wij nog steeds hebben heb je een extra week respijt. Hopelijk herstellen nu een paar spelers zodat we ze binnenkort weer kunnen opstellen.
Natuurlijk zijn er uitzonderingen. Ik heb vernomen dat D. Buijs weer is begonnen met trainen. Die hoeft wat mij betreft, net zoals Greene, niet meer opgesteld te worden.
|
|
|
Vakkie W Vedette
Uit: Hoorn Vak: Stadiontribune - X3 Posts: 5233 Reg.: 23 mei 2003 |
quote: De Sigaar schreef:
(...)
Deze keer komt het toch wel goed uit. Met de ziekenboeg die wij nog steeds hebben heb je een extra week respijt. Hopelijk herstellen nu een paar spelers zodat we ze binnenkort weer kunnen opstellen.
Natuurlijk zijn er uitzonderingen. Ik heb vernomen dat D. Buijs weer is begonnen met trainen. Die hoeft wat mij betreft, net zoals Greene, niet meer opgesteld te worden.
Dat heb ik in een andere topic ook gezegd. Maar meestal vind ik het strontvervelend en verveel ik me in zo'n weekend 
|
|
|
JANPIETERSZOONCOEN  Aanstormend talent
Uit: ROTTERDAM Vak: - Posts: 132 Reg.: 4 maart 2008 |
quote: MD schreef:
Internationaal recht bestaan zeker ook niet?
Mensenrechten bestaan zeker ook niet?
Sinds 1945 is volgens het internationaal recht het zonder meer voeren van een oorlog geen gerechtvaardigd middel meer voor het oplossen van conflicten. Pas als alle diplomatieke middelen zijn uitgeput kan worden besloten tot de inzet van gewapende middelen.
De oorlog in Irak heeft het internationaal recht geschonden en is dus illegaal.
In jouw redenering bestaan er zeker ook geen oorlogsmisdaden?
Recht is recht als je het kunt afdwingen, anders is het gewoon wat woorden achter elkaar. Internationaal recht is gewoon een aantal afspraken tussen een aantal landen. Het is maar theorie! In de praktijk gaat het om interpretatie etc. en die is altijd anders als dat in jouw belang is.
Maar noem mij maar 3 landen die zich houden aan intrnationaal recht/verdragen
Ja, mensenrechten bestaan natuurlijk, maar die zijn relatief oftewel afhankelijk van tijd, cultuur en situatie. Zo is de bende van Balkenende de grootste mensenrechtenschender, alleen hoor je daar de linkse journalistjes niet over.
Het recht op vrijheid, onafhankelijkheid en soevereiniteit van een land/volk is een van de meest basale mensenrechten en hij schendt dit volledig met zijn afdracht van fundamentele bevoegdheden aan (ook nog een ondemocratische) Brusselse bureaucratie ten behoeve van de Europese superstaat (het Vierde Rijk of het nieuwe Derde Rijk).
En oorlogsmisdaden bestaan inderdaad, zoals misdaden tegen de menselijkheid, maar ook die zijn relatief (kijk maar eens hoe het woord 'genocide' vandaag de dag totaal verkracht is..).
Vindt jij bijvoorbeeld de doodstraf een mensenrecht of een schending van mensenrecht en waarom?
|
|
|
De Sigaar  Vedette
Uit: Almere Vak: Maastribune - Business seats Posts: 12591 Reg.: 13 maart 2002 |
(...)
Dat heb ik in een andere topic ook gezegd. Maar meestal vind ik het strontvervelend en verveel ik me in zo'n weekend 
Ja, ik ook. Ik ga liever naar het stadion om Feyenoord te zien dan al die met wortels en dergelijke attributen opgedofte sukkels te zien op de televisie.
De week erna wordt het overigens ook zo vervelend. Ik ga niet met de buscombi naar stilburg omdat ik mijn kaart heb verstuurd naar de FSV vanwege de actie.
Zo komen er meer dagen waarop ik Feyenoord niet kan zien in het stadion. Ook Nancy laat ik aan me voorbij gaan. Dit laatste uiteraard in het belang van Feyenoord. Hoe minder Nederlanders er op die dag in Nancy rondlopen hoe beter het voor ons is.
Ik erger me nu al aan de opportunisten die menen wel te kunnen gaan.
|
|
|