| Poster | | Topic: Ik erger mij aan... |  |
|
|
Vakkie W Vedette
Uit: Hoorn Vak: Stadiontribune - X3 Posts: 4983 Reg.: 23 mei 2003 | Een Balkende die loopt te zeiken dat de lonen bevroren moeten worden en dat we moeten inleveren misschien terwijl hij er zelf 10% loon bijkrijgt!
|
|
|
Kermit Vedette
Uit: Hellevoetsluis Vak: - Posts: 1537 Reg.: 19 september 2004 |
quote: El Jefecito schreef:
(...)
Wat een lariekoek, Het werk dat veel Oost Europeanen doen zijn gewoonweg geen Nederlanders voor te vinden of men is er te beroerd voor. Uit ervaring spreek ik dat steeds minder jongeren een vak leren maar gewoonweg economie gaan studeren. Het is dus noodzakelijk voor de Nederlandse economie om met deze gastarbeiders te werken. De eventuele problemen met deze gastarbeiders is een ander verhaal. Ik had gehoopt dat men had geleerd van de jaren 70 maar nu maakt men weer dezelfde fout.
Ja, dat jaren '70 argument doet het in sommige kringen nog steeds heel goed. Zou het er niet mee te maken hebben dat men hier niet bereid is voor dat soort werk een fatsoenlijk salaris te betalen?
Nogmaals: Als er zo'n tekort aan arbeidskrachten is, dan hoeft die versoepeling van het ontslagrecht helemaal niet. En de tegenstelling tussen enerzijds aangeven dat werkevers vooral behoefte hebben an hoog opgeleide werknemers in combinatie met de bewering dat wij de Bulgaren en Roemenen zo nodig zouden hebben klopt mijns inziens niet.
Nee, ik vertrouw Donner, Balkenende en Bos niet. Als het straks onverwacht economisch wat nminder gaat of er komt een te groot aanbod van arbeidskrachten, dan zul je zien dat dat versoepelde ontslagrecht stevig misbrukit wordt om er mensen uit te gooien. Dan komt er nog meer overcapaciteit en dan kun je nog wel een baan vinden, maar tegen een veel lager salris. En als je dat niet accepteert, dan zijn er voor jou 10 anderen. Natuurlijk huilt de politiek dan grote krokodillentranen en buitelen de politici over elkaar heen om aan te geven dat dat nooit de bedoeling was geweest etc. etc. Je kent het vaste wel.
Nog los van alle ellende die je over je afroept als die mensen hier komen wonen met hun gezinnen. Overvolle steden, overvolle wegen, grote druk op het milieu, om er een paar te noemen. Misschien wordt het eens tijd om het model van streven naar economische groei in huidige vorm los te laten.
|
|
|
st0ere2006 Meervoudig international
Uit: Rotterdam Vak: Olympiatribune - Z4 Posts: 4562 Reg.: 26 oktober 2006 | Ik vind het onvoorstelbaar dat Iraniers hier mogen studeren !! Potentiele spionnen ,uit een van de meest geisoleerde landen, die fel anti westers zijn, mag je nooit toelaten. Zelfs niet in deze bananenrepubliek.
quote: NIEUWS
Iraanse studenten boos op kabinet
Iraanse studenten in Nederland zijn verontwaardigd over de beslissing van het kabinet om hen niet toe te laten op opleidingen waar zij toegang
hebben tot informatie over de productie of de verspreiding van kernwapens.
Zogenoemde gevoelige opleidingen zijn natuurwetenschappen of onderzoek bij de testreactor van de TU Delft. Het kabinet weert de Iraanse
studenten op basis van een VN-resolutie tegen het doorgeven van nucleaire kennis aan Iran.
Volgens studenten en kernfysici is de maatregel discriminerend en onzinnig en is Nederland roomser dan de paus. Geen enkel ander land neemt deze
maatregel
Dat is de eerste beslissing van dit kabinet waarin ik me enigszins kan vinden. En als die studenten in andere landen wel die informatie krijgen, dan sodemieteren ze toch lekker op.
|
|
|
Xintanovic Vedette
Uit: Den Bosch Vak: - Posts: 1852 Reg.: 8 oktober 2000 | Mensen kennis weigeren zonder concrete aanwijzing dat het voor verkeerde doeleinde gebruikt gaat worden, is de grootste onzin die er is.
Potentiele spionnen? Denk je nu werkelijk dat ze dan gewoon op een universiteit hun opleiding halen? Alsof ze binnen de eigen gelederen niet de mensen hebben om zgn. 'gevaarlijke' kernfysici op te leiden. Dergelijk maatregelen voedt juist een grotere aversie jegens het westen, ook onder de hoger opgeleiden die meestal wat genuanceerder in het topic staan.
En dan heb ik het niet eens over het feit dat ze ook gewoon elders hun opleiding kunnen krijgen. Zoals in het bericht staat, is Nederland het enige land die deze maatregel neemt. Maar goed, het 'anti-terrorisme' beleid in Nederland overloopt van de onzinnig- en kortzichtigheden, en de instelling is ongelofelijk arrogant en ziet derhalve geen fouten in.
Bèta-opgeleiden zijn juist nodig in Nederland. Wanneer een percentage van de buitenlandse studenten in Nederland gehouden kan worden, kunnen we er hier veel voordeel van halen. Nederland zou deze studenten best veel te bieden kunnen hebben en dus kunnen overhalen om te blijven. De Chinezen zijn daar minder vatbaar voor, aangezien zij teruggaan naar een economie die booming is en deze beginperiode de ideale tijd is om erin te stappen omdat er de ruimte is voor meer dan alleen een functionaris te zijn.
Maar goed, jou mening is wel vaker nergens op gebaseerd. Het feit dat je heel Iran generaliseerd tot en onder de noemer plaatst van een heel land dat anti-Westers is, is in deze veelzeggend.
|
|
|
Uit: Rotterdam Vak: Olympiatribune - Z4 Posts: 4562 Reg.: 26 oktober 2006 |
quote: Xintanovic schreef:
Mensen kennis weigeren zonder concrete aanwijzing dat het voor verkeerde doeleinde gebruikt gaat worden, is de grootste onzin die er is.
Potentiele spionnen? Denk je nu werkelijk dat ze dan gewoon op een universiteit hun opleiding halen? Alsof ze binnen de eigen gelederen niet de mensen hebben om zgn. 'gevaarlijke' kernfysici op te leiden. Dergelijk maatregelen voedt juist een grotere aversie jegens het westen, ook onder de hoger opgeleiden die meestal wat genuanceerder in het topic staan.
En dan heb ik het niet eens over het feit dat ze ook gewoon elders hun opleiding kunnen krijgen. Zoals in het bericht staat, is Nederland het enige land die deze maatregel neemt. Maar goed, het 'anti-terrorisme' beleid in Nederland overloopt van de onzinnig- en kortzichtigheden, en de instelling is ongelofelijk arrogant en ziet derhalve geen fouten in.
Bèta-opgeleiden zijn juist nodig in Nederland. Wanneer een percentage van de buitenlandse studenten in Nederland gehouden kan worden, kunnen we er hier veel voordeel van halen. Nederland zou deze studenten best veel te bieden kunnen hebben en dus kunnen overhalen om te blijven. De Chinezen zijn daar minder vatbaar voor, aangezien zij teruggaan naar een economie die booming is en deze beginperiode de ideale tijd is om erin te stappen omdat er de ruimte is voor meer dan alleen een functionaris te zijn.
Maar goed, jou mening is wel vaker nergens op gebaseerd. Het feit dat je heel Iran generaliseerd tot en onder de noemer plaatst van een heel land dat anti-Westers is, is in deze veelzeggend.
Ik zal je verlossen uit je onzinnige idee.
quote: Anti-westerse stellingname
Een belangrijk kenmerk van Irans buitenlandse politiek is de anti-westerse toon ervan. Aan de ene kant verklaart Iran westerse technologie nodig te hebben, maar tegelijkertijd is het (officieel) afkerig van de westerse invloed in de wereld. Het land vindt de eigen Iraanse waarden belangrijker dan de westerse waarden. Het roept andere niet-westerse landen op het land hierin te volgen.
Speciale aandachtspunten zijn de Verenigde Staten en Israël. De VS wordt door Iraanse anti-westerse hardliners de Grote Sjaitan (niet te verwarren met de christelijke Satan) genoemd. Er worden regelmatig massabijeenkomsten belegd waarin slogans als "Dood aan Amerika" worden aangeheven, onder symbolische verbranding van Amerikaanse en Israëlische vlaggen. Iran erkent het bestaansrecht van Israël niet en steunt actief Hezbollah, een Libanese groepering die tegen Israël vecht.
De westerse bezorgdheid over dit vijandigheidsbetoon werd in oktober 2005 sterk aangewakkerd toen president Ahmadinejad in een toespraak stelde dat "Israël van de kaart geveegd dient te worden". Israëls premier Ariel Sharon deed daarop een oproep om Iran uit de Verenigde Naties te zetten. Een door zijn land bijeengeroepen spoedzitting van de Veiligheidsraad leverde een veroordeling door alle 15 leden van Ahmadinejads uitspraken op. Iran bleef echter wel lid van de VN. In december van dat jaar veroorzaakte de Iraanse president opnieuw opschudding, door tegenover televisiestation Al-Alam de holocaust impliciet te ontkennen en te verklaren dat de Joodse staat naar Europa verplaatst zou moeten worden; dit laatste overigens wel als goedmaking voor diezelfde holocaust. Kort daarna maakte hij de ontkenning van de Holocaust explicieter, door in een toespraak de vernietiging van zes miljoen joden in de Tweede Wereldoorlog een "mythe" te noemen. Wederom reageerden veel landen geschokt. Op 11 en 12 december 2006 werd in Iran een conferentie georganiseerd over het ontkennen van de holocaust.
En lees Afshin Ellian ook eens. Een gevluchte Iranier.
Er zijn talloze voorbeelden die aangeven datg mijn post wel degelijk is gestoeld op feiten en niet op jouw nietszeggende ultra linkse gewauwel. 
|
|
|
Feyenoord Kampioen Vedette
Vak: Olympiatribune - OO Posts: 4270 Reg.: 4 januari 2003 | Ik erger mij aan het "geintje" over Henk Vos iedere keer...
Het is een keertje leuk geweest, verzin eens wat anders...
|
|
|
Ché Cliché Vedette
Uit: Sassenheim Vak: Olympiatribune - Z4 Posts: 10045 Reg.: 24 maart 2003 | Henkie Vos olé olé!!!!!!!! Henkie Vos olé olé!!!!!!
Hier-staat-de-dikke-vinger-smiley.
|
|
|
El Jefecito Vedette
Uit: Vlakbij de weg met die flitspalen Vak: - Posts: 4510 Reg.: 3 mei 2004 | Ik erger mij aan supporters zoals feyenoord kampioen:
- Die Hofs een topper vinden
- Die Timmer een fantastische keeper vinden
- Die BVM het hand boven het hoofd blijft houden.
Jammer, ik steun ook maar ik ga op kwaliteit af ipv hoeveel men roept dat men van houdt.
Het topsportklimaat heb ik mij eigen gemaakt.. Nu nog een aantal andere lieden op dit forum...
|
|
|
ulligan Vedette
Uit: Groningen Posts: 4352 Reg.: 2 oktober 2000 |
quote: st0ere2006 schreef:
Ik vind het onvoorstelbaar dat Iraniers hier mogen studeren !! Potentiele spionnen ,uit een van de meest geisoleerde landen, die fel anti westers zijn, mag je nooit toelaten. Zelfs niet in deze bananenrepubliek.
(...)
Dat is de eerste beslissing van dit kabinet waarin ik me enigszins kan vinden. En als die studenten in andere landen wel die informatie krijgen, dan sodemieteren ze toch lekker op.
Volgens mij zijn er wel andere landen waarin een dergelijke maatregel wordt toegepast. Het moge geen verrassing zijn dat dit de VS is. Kijk maar eens op http://www.bis.doc.gov/licensing/exportingbasics.htm.
Bedrijven, maar ook universiteiten, mogen geen Amerikaanse technologie 'exporteren' naar de zgn GEC Landen.
Weinig nieuws onder de zon dus.
|
|
|
Feyenoord Kampioen Vedette
Vak: Olympiatribune - OO Posts: 4270 Reg.: 4 januari 2003 |
Ik erger mij aan supporters zoals feyenoord kampioen:
Jammer, ik steun ook maar ik ga op kwaliteit af ipv hoeveel men roept dat men van houdt.
Het topsportklimaat heb ik mij eigen gemaakt.. Nu nog een aantal andere lieden op dit forum...
Dus ik moet dezelfde mening hebben als jij?
|
|
|
jozsef Kiprich. Vedette
Vak: Stadiontribune - X2 Posts: 7654 Reg.: 26 februari 2005 | Ik erger me aan al het jonge grut op het forum....
|
|
|
berg1f Internationale topspeler
Uit: Oldenzaal Vak: - Posts: 1016 Reg.: 24 september 2004 |
quote: jozsef Kiprich. schreef:
Ik erger me aan al het jonge grut op het forum....
Ach ik denk niet dat het per definitie jong grut is, maar meer de azijnpissers die altijd negatief zijn, je mag en moet kritisch zijn maar bij een aantal kunnen ze het nooit goed doen.
|
|
|
aliendwurf Vedette
Uit: Hillegom Vak: Maastribune - V Posts: 14221 Reg.: 1 augustus 2004 |
quote: berg1f schreef:
(...)
Ach ik denk niet dat het per definitie jong grut is, maar meer de azijnpissers die altijd negatief zijn, je mag en moet kritisch zijn maar bij een aantal kunnen ze het nooit goed doen.
Uhm, hij zegt toch niet datie zich ergert aan kritiche leden?
|
|
|
berg1f Internationale topspeler
Uit: Oldenzaal Vak: - Posts: 1016 Reg.: 24 september 2004 |
quote: aliendwurf schreef:
(...)
Uhm, hij zegt toch niet datie zich ergert aan kritiche leden?
Nee dat had ik ook gelezen Maar wat is er dan mis met jong grut?
|
|
|
aliendwurf Vedette
Uit: Hillegom Vak: Maastribune - V Posts: 14221 Reg.: 1 augustus 2004 | Ik heb geen flauw idee, misschien zijn ze te kritisch?
|
|
|
Denlag Geselecteerd voor Oranje
Uit: Westland Vak: - Posts: 522 Reg.: 5 juni 2005 |
quote: berg1f schreef:
(...)
Wie bedoel je? 
|
|
|
Administrator Administrator
Vak: - Posts: 16777153 Reg.: 23 juni 2002 | Dit is een automatische waarschuwing van het feit dat deze topic kenmerken vertoont van slowchat. Chatten op het forum is niet toegestaan. Ga daarvoor naar de Feyenoord Netwerk Chatbox.
Deze waarschuwing is automatisch gegenereerd en is uitsluitend bedoeld om de deelnemers aan deze discussie er nogmaals op te wijzen dat chatten op het forum niet is toegestaan. Reacties op dit automatische bericht zijn meer dan welkom in het gastenboek; niet in deze topic! Bedankt voor de aandacht.
|
|
|
Uit: Rotterdam Vak: Olympiatribune - Z4 Posts: 4562 Reg.: 26 oktober 2006 |
Ik erger mij aan supporters zoals feyenoord kampioen:
Ik kan me jou ergenis voorstellen, doch je kunt het ook anders bekijken; gewoon post waarvan je weet dat het ergenis opwekt, gewoon niet lezen. Mens erger je niet. 
|
|
|
kaasdrol Vedette
Uit: Schiedam Vak: Stadiontribune - X2 Posts: 1151 Reg.: 30 juni 2001 | Maar dan ken deze topic wel gesloten worden 
|
|
|
Jasper-fr Regelmatige invaller
Uit: Den Haag Vak: Stadiontribune - S Posts: 261 Reg.: 15 april 2004 | Ik erger me aan mensen die 'zich ergeren' en 'irriteren' samenvoegen tot 'zich irriteren' 
|
|
|
Fila Fresh Vaste waarde in elftal
Uit: Bilthoven Vak: Marathontribune - JJ Posts: 364 Reg.: 14 juli 2005 | Ik erger me aan:
afval op straat, hondenpoep, supporters van andere clubs die bijdehand denken te zijn, files, stijgende prijzen, rookverbod in de horeca, de Josti-band, dikke vrouwen die toch schaars gekleedt denken te moeten lopen, de geur van koffie s'morgens, het waardeloze klimaat in Nederland, mijn werktijden, het gekef van kleine honden, het slechte bereik van mijn mobieltje in sommige parkeer garage's, mensen die precies de snelheid rijden en het liefst 5 km eronder, Ron Koebrugge, tosti's die te zwart zijn, Leo Driessen, de vogels die telkens mijn auto menen te moeten onderschijten, de muziek die wordt gedraaid als je ergens in de wacht wordt gezet, bierviltjes die blijven plakken als je je glas optilt, enquete bureau's die mij bellen, cassieres in supermarkten die voor de honderdste keer vragen of ik spaar voor theedoeken, 120 digitale zenders en nog niks op tv, het personeel bij mcDonalds waardoor ik altijd moet controleren of de frietsaus er nu wel bijzit, mensen die als beginzin "mag ik je iets vragen?" hebben (dat heb je net gedaan), mensen die tijdens een concert met hun mobieltje gaan filmen (alsof dat HDTV oplevert..),
Maar..
sinds ik die Anger Control Management cursus heb gevolgd gaat het een stuk beter met me 
|
|
|
Kobe Bryant Vedette
Uit: Capelle aan den IJssel Vak: Olympiatribune - Z1 Posts: 1939 Reg.: 4 april 2002 |
quote: Jasper-fr schreef:
Ik erger me aan mensen die 'zich ergeren' en 'irriteren' samenvoegen tot 'zich irriteren' 
Contaminaties, zoals optelefoneren 
|
|
|
aliendwurf Vedette
quote: Fila Fresh schreef:
Ik erger me aan:
afval op straat, hondenpoep, supporters van andere clubs die bijdehand denken te zijn, files, stijgende prijzen, rookverbod in de horeca, de Josti-band, dikke vrouwen die toch schaars gekleedt denken te moeten lopen, de geur van koffie s'morgens, het waardeloze klimaat in Nederland, mijn werktijden, het gekef van kleine honden, het slechte bereik van mijn mobieltje in sommige parkeer garage's, mensen die precies de snelheid rijden en het liefst 5 km eronder, Ron Koebrugge, tosti's die te zwart zijn, Leo Driessen, de vogels die telkens mijn auto menen te moeten onderschijten, de muziek die wordt gedraaid als je ergens in de wacht wordt gezet, bierviltjes die blijven plakken als je je glas optilt, enquete bureau's die mij bellen, cassieres in supermarkten die voor de honderdste keer vragen of ik spaar voor theedoeken, 120 digitale zenders en nog niks op tv, het personeel bij mcDonalds waardoor ik altijd moet controleren of de frietsaus er nu wel bijzit, mensen die als beginzin "mag ik je iets vragen?" hebben (dat heb je net gedaan), mensen die tijdens een concert met hun mobieltje gaan filmen (alsof dat HDTV oplevert..),
Jezus, als ik dit lees is het net alsof ik thuiskom. 
|
|
|
Ché Cliché Vedette
Uit: Sassenheim Vak: Olympiatribune - Z4 Posts: 10045 Reg.: 24 maart 2003 |
quote: aliendwurf schreef:
(...)
Jezus, als ik dit lees is het net alsof ik thuiskom. 
Dat heb je met samenwonen 
|
|
|
aliendwurf Vedette
quote: Ché Cliché schreef:
(...)
Dat heb je met samenwonen 
Jammer hè?
Dat wordt wederom 
|