| Poster | | Topic: Ik erger mij aan... |  |
|
|
st0ere2006 Meervoudig international
Uit: Rotterdam Vak: Olympiatribune - Z4 Posts: 4562 Reg.: 26 oktober 2006 |
quote: jozsef Kiprich. schreef:
(...)
Ik leg het verschil uit tussen een vrachtwagen en een buschauffeur, en als jij het niet relevant vind lees je het toch niet.
Ik erger mij aan het feit dat mijn kritische noot, met een nogal kinderachtige reactie door een ervaren forumlid wordt afgedaan.
Je kiest er toch zelf voor om op een open forum waarin je reacties kunt verwachtten te posten ?
Zeker als je in je vorige posts een onzekere indruk achterlaat ! En er ook niemand was die jou heeft verzocht om dat verschil hier uit te leggen . Of had je de indruk dat Yoessoef
een jochie van een jaar of zes ,zeven is,die het allemaal nog niet begreep. ?
|
|
|
OrCristian Vedette Hompie ©
Uit: Utrecht Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 10605 Reg.: 6 juni 2000 |
quote: st0ere2006 schreef:
(...)
Ik erger mij aan het feit dat mijn kritische noot, met een nogal kinderachtige reactie door een ervaren forumlid wordt afgedaan.
Je kiest er toch zelf voor om op een open forum waarin je reacties kunt verwachtten te posten ?
Zeker als je in je vorige posts een onzekere indruk achterlaat ! En er ook niemand was die jou heeft verzocht om dat verschil hier uit te leggen . Of had je de indruk dat Yoessoef
een jochie van een jaar of zes ,zeven is,die het allemaal nog niet begreep. ?
Volgens mij trekt Yoessoef zelf de vergelijking tussen buschauffeur en trucker. Vervolgens geeft Jozsef aan dat er wel degelijk een groot verschil is. Zo werkt dat in een discussie.
Ik vind dat de busschauffeurs kunnen volstaan met het onbetaald mee laten reizen van passagiers. Ik maak zelf amper nog gebruik van het OV, maar veel mensen zijn hiervan afhankelijk. Zeker in deze tijd van eindexamens (niet alleen op middelbare scholen) is het in mijn ogen een vuile naaistreek om over de rug van burgers die direct niets te maken hebben met dit conflict je gelijk te willen halen. Je zou maar een sollicitatie hebben, of naar het ziekenhuis moeten, of inderdaad een examen hebben. Of, zoals Jozsef al aangeeft, een oudere zijn die voor zijn of haar sociale leven afhankelijk is van het openbaar vervoer.
Nee, lekker bezig. De sympathie die ik zeker heb voor deze beroepsgroep (buschauffeur lijkt mij kutwerk) gaat er niet op vooruit.
|
|
|
jozsef Kiprich. Vedette
Vak: Stadiontribune - X2 Posts: 7654 Reg.: 26 februari 2005 | Je bent me net voor ORC, ik wilde er op ingaan maar volgens mij snapt stoere het niet helemaal 
Wellicht had die vroeger graag zelf buschauffeur willen worden maar ging het niet.....
[Dit bericht is veranderd door jozsef Kiprich. (op 7 juni 2008 17:14:28).]
|
|
|
varkenoord Vedette
Vak: Stadiontribune - U Posts: 5168 Reg.: 16 november 2004 |
quote: OrCristian schreef:
(...)
Volgens mij trekt Yoessoef zelf de vergelijking tussen buschauffeur en trucker. Vervolgens geeft Jozsef aan dat er wel degelijk een groot verschil is. Zo werkt dat in een discussie.
Ik vind dat de busschauffeurs kunnen volstaan met het onbetaald mee laten reizen van passagiers. Ik maak zelf amper nog gebruik van het OV, maar veel mensen zijn hiervan afhankelijk. Zeker in deze tijd van eindexamens (niet alleen op middelbare scholen) is het in mijn ogen een vuile naaistreek om over de rug van burgers die direct niets te maken hebben met dit conflict je gelijk te willen halen. Je zou maar een sollicitatie hebben, of naar het ziekenhuis moeten, of inderdaad een examen hebben. Of, zoals Jozsef al aangeeft, een oudere zijn die voor zijn of haar sociale leven afhankelijk is van het openbaar vervoer.
Nee, lekker bezig. De sympathie die ik zeker heb voor deze beroepsgroep (buschauffeur lijkt mij kutwerk) gaat er niet op vooruit.
Gratis reizen is gedaan.Maar dat trekt een hoop reizigers aan die normaal niet met het ov gaan,daarom is daar mee gestopt.Vooral dat ouderen motief slaat nergens op.Er wordt nog geen week gestaakt.Ik hoop dat de chauffeurs doorstaken tot het doel bereikt is
|
|
|
El Jefecito Vedette
Uit: Vlakbij de weg met die flitspalen Vak: - Posts: 4510 Reg.: 3 mei 2004 | Danny Blind aka Scholletje
|
|
|
De Sigaar Vedette
Uit: Almere Vak: Maastribune - Business seats Posts: 11926 Reg.: 13 maart 2002 |
quote: El Jefecito schreef:
Danny Blind aka Scholletje
Inderdaad. Het geluid staat maar weer eens uit bij mij. Sommige mensen moet je verbieden beschouwingen te houden over voetbalwedstrijden. Het scholletje hoort bij diegenen.
|
|
|
quote: De Sigaar schreef:
(...)
Inderdaad. Het geluid staat maar weer eens uit bij mij. Sommige mensen moet je verbieden beschouwingen te houden over voetbalwedstrijden. Het scholletje hoort bij diegenen.
Ik was al blij dat me buuf met haar schoothondje een weekend weg is. Nu zit dat enge reutje van MvB daar te reutelen. 
|
|
|
El Jefecito Vedette
Uit: Vlakbij de weg met die flitspalen Vak: - Posts: 4510 Reg.: 3 mei 2004 |
(...)
Er komt geen zinnig woord uit deze man en per zin trapt hij 10 open deuren in. Hey waar kennen we dat van? 
|
|
|
quote: El Jefecito schreef:
(...)
Er komt geen zinnig woord uit deze man en per zin trapt hij 10 open deuren in. Hey waar kennen we dat van? 
Dus jij hebt onze reacties nagetrokken ? Pas maar op, voor je het weet praat je ook door je neusje El Jefecito. 
|
|
|
happyleonardo Regelmatige invaller
Uit: delft Vak: Maastribune - VV Posts: 268 Reg.: 2 februari 2005 | Voor een paar weken terug in Nederland . Wat direkt opvalt de tvprogamma,s . Het is toch verschrikkelijk om weer te zien uit wat voor hoog ajaksgehalte de sportprogamma,s bestaan . Die kale neus vindt het de gewoonste wereld dat zijn zgn gasten , lees joodse vrienden , bestaan . Het is beschamend om te zien dat dit soort progamma,s vanzelfsprekend bestaan . Iedereen moest naar huis , Gert-Jan , Mario , maar vriendje danny mocht nog blijven . danny die volgens kenners bij iedere vlucht van ajaks binnen 15 min op het toilet bivakkeerde om een 1 of andere geile sterwardes te neuken . Maar dat wordt natuurlijk niet naar buiten gebracht door medialand . Evenals laatst , hoe johan zo,n zielig verhaal ophing over waarom hij niet mee ging naar Argentinie . Sommigen weten wel beter . Vraag het maar eens aan een wat oudere sup. van andere concurerende clubs in Spanje
|
|
|
ulligan Vedette
Uit: Groningen Posts: 4352 Reg.: 2 oktober 2000 |
quote: Yoessoef schreef:
(...)
Je hebt namelijk niet alleen een rijbewijs nodig maar ook een chauffeursdiploma.En als ik het wel heb kost dit namelijk rond de 2500,00 euro en dan zitten de extra rijlessen en het eindexamen er nog niet bij.Dit diploma wordt meestal niet vergoed door de werkgever als hij dit wel doet dan moet je meestal een aantal jaren blijven en wil je toch weg dan moet je het meestal toch nog zelf vergoeden.
Ik geloof heus wel dat je een opleiding moet volgen om buschauffeur te worden. Maar zoals El Jefecito ook zegt, 2500 euro is voor een opleiding niet veel geld. Een opleiding tot arts kost 60.000 euro per jaar, dan heb je het wel even over andere bedragen. Ik zeg niet dat ze het zelf moeten ophoesten, ik zeg alleen dat ik een opleiding tot chauffeur niet een 'zeer dure opleiding' vindt.
En het is toch logisch dat een werkgever in ruil voor het betalen van die opleiding ook van je verwacht dat je niet binnen een jaar weggaat. Waarom zouden zij jou opleiding betalen wanneer ze hier zelf geen profijt van hebben?
quote:
Dit is een inverstering voor je zelf maar het is wel ontzettend duur.In mijn tijd toen ik dit haalde was het alleen maar het diploma en eindexamen en dat was toen al een rib uit mijn lijf.In 1988 was ik daar al 1750,00 gulden voor kwijt.Maarja er zijn altijd mensen die dit geld zo uit hun mouw schudden en daar zal jij er misschien ook wel een van zijn.
Ik zeg niet dat het weinig geld is, maar als het om je toekomst gaat moet je wel in staat zijn dat bedrag op te hoesten. Toen ik als 16 jarig jochie vakantiewerk deed in de kassen verdiende ik f 5,50 per uur. Met werkweken van gemiddeld zo'n 55 uur was dat ruim 300 gulden per week. Dan kan je in een zomervakantie van 6 weken dat bedrag makkelijk bijelkaar sparen.
Begrijp me niet verkeerd, ik bagatelliseer nergens het beroep van buschauffeur. Ik snap ook wel dat er een opleiding gedaan moet worden omdat anders iedereen die een voertuig kan besturen zomaar buschauffeur kan worden. Bovendien vind ik dat ze volledig in hun recht staan om te gaan staken. Maar zeggen dat het een 'zeer dure' opleiding is vind ik gewoon onzin.
|
|
|
Yoessoef Vaste waarde in elftal
Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 405 Reg.: 24 november 2005 |
quote: OrCristian schreef:
(...)
Ik zal nog een maal proberen om het uit te leggen,buschauffeurs vinden het zeer vervelend om niet te kunnen rijden en om mensen in de kou te laten staan.
ZIJ zijn nood gedwongen om dit te doen om die grote meneren met hun dikke salarissen te doen begrijpen dat zij geen uren inleveren die van hun pauze afgaan.
En dat schooljeugd nu precies examen heeft dat is dan jammer.Lekker fietsen dat moesten wij ook in de tijd dat we naar school moesten.
|
|
|
El Jefecito Vedette
Uit: Vlakbij de weg met die flitspalen Vak: - Posts: 4510 Reg.: 3 mei 2004 | Studio Sportzomer, waar elke keer de link naar die club uit 020 duidelijk naar voren komt:

|
|
|
Ché Cliché Vedette
Uit: Sassenheim Vak: Olympiatribune - Z4 Posts: 10045 Reg.: 24 maart 2003 |
quote: Yoessoef schreef:
(...)
Ik zal nog een maal proberen om het uit te leggen,buschauffeurs vinden het zeer vervelend om niet te kunnen rijden en om mensen in de kou te laten staan.
ZIJ zijn nood gedwongen om dit te doen om die grote meneren met hun dikke salarissen te doen begrijpen dat zij geen uren inleveren die van hun pauze afgaan.
En dat schooljeugd nu precies examen heeft dat is dan jammer.Lekker fietsen dat moesten wij ook in de tijd dat we naar school moesten.
Ze moeten wel rijden. Dat kost tenminste nog extra geld, want ze rijden niet vanuit zichzelf. Die bussen staan nu niets te doen en het publiek wordt die om een zucht en een scheet stakende buschauffeurs ook goed zat. Je wekt geen sympathie op, alleen maar ergernis. Domme jongens, die buschauffeurs.
|
|
|
L.Pincoffs Vedette
Uit: Weelde Posts: 11038 Reg.: 3 mei 2002 |
quote: happyleonardo schreef:
(...)
Je hebt gelijk. Zo'n Yvonne Jaspers doet je onmiddellijk naar de fles grijpen, maar het kan nog erger. FC het Gesprek van eerder deze week met Marja Suurbier(l) en Yvonne Krol

De al bijna 40-jarige overheersing van eenzijdige voorkeuren in medialand is verwoestend voor enige objectiviteit.
|
|
|
De Sigaar Vedette
Uit: Almere Vak: Maastribune - Business seats Posts: 11926 Reg.: 13 maart 2002 |
quote: L.Pincoffs schreef:
(...)
Je hebt gelijk. Zo'n Yvonne Jaspers doet je onmiddellijk naar de fles grijpen, maar het kan nog erger. FC het Gesprek van eerder deze week met Marja Suurbier(l) en Yvonne Krol
(plaatje)
De al bijna 40-jarige overheersing van eenzijdige voorkeuren in medialand is verwoestend voor enige objectiviteit.
Die overheersing duurt helaas nog langer en zal ook nog heel lang door blijven gaan.
Zolang de Gooise matras bestaat zullen die nesten bevuild worden door allerlei Ajaxgezinde figuren.
We zullen er helaas mee moeten leren leven. Hoe vervelend dit soms ook is.
Studio Sportzomer heb ik dan ook onmiddellijk uitgezet toen ik zag wie daar allemaal aan tafel zaten. Niet normaal dat er een tafel is met Spijkerman, het scholletje, Van Gelder en Yvon Jaspers die meteen geïntroduceerd werd met een filmpje waardoor ik meteen mijn fles whisky door het scherm wilde gooien.
Laten ze dit soort gasten bij Ajax-TV tonen en niet op een nationale zender.
|
|
|
fredheftruck16 Vaste waarde in elftal
Uit: hillegom Vak: - Posts: 635 Reg.: 24 juni 2007 |
(...)
Die overheersing duurt helaas nog langer en zal ook nog heel lang door blijven gaan.
Zolang de Gooise matras bestaat zullen die nesten bevuild worden door allerlei Ajaxgezinde figuren.
We zullen er helaas mee moeten leren leven. Hoe vervelend dit soms ook is.
Studio Sportzomer heb ik dan ook onmiddellijk uitgezet toen ik zag wie daar allemaal aan tafel zaten. Niet normaal dat er een tafel is met Spijkerman, het scholletje, Van Gelder en Yvon Jaspers die meteen geïntroduceerd werd met een filmpje waardoor ik meteen mijn fles whisky door het scherm wilde gooien.
Laten ze dit soort gasten bij Ajax-TV tonen en niet op een nationale zender.
Ik kreeg tranen in mijn ogen, toen ik dit las...
In één woord: keuriggezegd (aanmekaargeschreven)

|
|
|
kaalkop_bb Vedette
Uit: Rhoon + De Kuip - Mijn Tweede Huis Vak: Olympiatribune - BB Posts: 2217 Uploads: 1 Reg.: 8 augustus 2005 |
Ik erger me nog steeds kapot dat het woord 'Legioen' ook gekoppeld wordt aan Oranje. Zelfs op Radio Rijnmond hebben ze het over het Oranjelegioen. Die moeten daar eigenlijk beter weten. Het Legioen is enkel en alleen voorbehouden aan de Supporters van Feyenoord. Alleen zij (wij!) dragen de naam Het Legioen. Geen enkele andere aanhang van een club zal daar ooit aanspraak op kunnen maken. Ook Oranje niet... Gisteren niet. Vandaag niet en morgen niet. Nooit!
HET LEGIOEN: Het Enige Legioen.
|
|
|
quote: kaalkop_bb schreef:
Ik erger me nog steeds kapot dat het woord 'Legioen' ook gekoppeld wordt aan Oranje. Zelfs op Radio Rijnmond hebben ze het over het Oranjelegioen. Die moeten daar eigenlijk beter weten. Het Legioen is enkel en alleen voorbehouden aan de Supporters van Feyenoord. Alleen zij (wij!) dragen de naam Het Legioen. Geen enkele andere aanhang van een club zal daar ooit aanspraak op kunnen maken. Ook Oranje niet... Gisteren niet. Vandaag niet en morgen niet. Nooit!
HET LEGIOEN: Het Enige Legioen.
Helemsaal waar !
|
|
|
Yoessoef Vaste waarde in elftal
Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 405 Reg.: 24 november 2005 |
quote: Ché Cliché schreef:
(...)
Ze moeten wel rijden. Dat kost tenminste nog extra geld, want ze rijden niet vanuit zichzelf. Die bussen staan nu niets te doen en het publiek wordt die om een zucht en een scheet stakende buschauffeurs ook goed zat. Je wekt geen sympathie op, alleen maar ergernis. Domme jongens, die buschauffeurs.
Ach dat vinden ze ook van voetbalsupporters die een bus slopen als ze een keer verloren hebben.
Man waar heb je het over ,volgens mij snap je gewoon niet waarom het gaat.LAAT OOK MAAR.
|
|
|
happyleonardo Regelmatige invaller
Uit: delft Vak: Maastribune - VV Posts: 268 Reg.: 2 februari 2005 | Gisterenavond onze johan gezien ? Lachen , gieren brullen ,alleen die kale neus begreep wat johan bedoelde ! Ronald Waterreus zat er bij en keek er naar , maar begreep er geen ene moer van , wat johan allemaal brabbelde . Hij vroeg dan ook aan de kale neus of hij jacky kon vertellen , wat johan nu bedoelde en of jacky dat in 5 min kon uitleggen . Het was zoals zo vaak gelul in de ruimte . Het is verdomd jammer dat johan niet bij 020 kon blijven , het had een komische act in 3 bedrijven geworden , doodzonde . Vanavond mag jacky weer zijn arm in johans hol stoppen om vervolgens hevig klaar te komen na diens uitleg over de gespeelde wedstrijd . De vooprtekenen van diens uitleg , voorspellen niet veel goeds , zeker niet als je een opstelling maakt van een ratjetoe zoals johan letterlijk en figuurlijk uitsprak gisteravond .
|
|
|
aliendwurf Vedette
Uit: Hillegom Vak: Maastribune - V Posts: 14221 Reg.: 1 augustus 2004 |
quote: happyleonardo schreef:
Vanavond mag jacky weer zijn arm in johans hol stoppen om vervolgens hevig klaar te komen na diens uitleg over de gespeelde wedstrijd .

|
|
|
Purple Vedette
Uit: Aalsmeer Vak: - Posts: 4272 Reg.: 15 mei 2004 |
quote: Ché Cliché schreef:
(...)
Ik geloof dat jij het zelf niet helemaal snapt ,het rijk betaald de busmaatschappijen voor elke gereden rit dus als de chauffeurs wel gaan rijden zonder de klant overigens te laten betalen blijft het rijk gewoon geld over maken dus daar pak je de vervoersmaatschappijen niet zo erg mee. De busbedrijven verdienen veel meer aan het geld wat ze per gereden rit krijgen als aan de verkoop van kaartjes.
het is zeker vervelend voor iedereen die afhankelijk is van het ov maar het is gewoon niet anders op dit moment. Het streekvervoer heeft echt een kut cao. Ben blij dat ik bij het stadsvervoer werk.
|
|
|
quote: AMSTERDAM - Buschauffeurs van Arriva, Connexxion en Veolia mogen alleen staken buiten de spitsuren, heeft de rechter in Groningen beslist.
Volgens de rechter zijn beperkte stakingen niet onredelijk. De beperkte stakingen hebben een geldigheidsduur van twee maanden. "Als er half augustus nog geen oplossingen zijn, dan vervallen de beperkingen'', aldus de rechter. In dat geval mag er wel weer de hele dag gestaakt worden.
De rechter deed uitspraak in een kort geding dat was aangespannen door diverse provincies en reizigersvereniging ROVER.
De uitspraak gaat morgen in en geldt voor de provincies Groningen, Friesland en Drenthe.
De chauffeurs voeren actie voor een betere cao.
"Als er half augustus nog geen oplossingen zijn, dan vervallen de beperkingen'', aldus de rechter. In dat geval mag er wel weer de hele dag gestaakt worden = ik ben er als Rotterdammer niet van afhankelijk, ,maar ik vindt deze uitspraak van de rechter weliswaar aan de ene kant een verlichting voor mensen die van of naar hun werk moeten, (ook gezien de steeds langere wordende files, waardoor ook anderen die geen partij zijn worden gedupeerd) doch om deze situatie nog met twee maanden mandaat te verlengen met als optie weer een volledige staking ,dat lijkt me te gek voor woorden.
Alhoewel ik geen voorstander ben van massaal vrij werknemers verkeer in de EU , zou het in bovenstaande professie wel eens de laatste mogelijkheid kunnen zijn tot verzet. Over een paar jaar is het niet onwaarschijnlijk dat er veel andere niet Nederlandse busschauffeurs zijn aangenomen, die wel tevreden zijn met een kutcao !
|
|
|
Jeroenkuip Nationale topspeler
Vak: - Posts: 921 Reg.: 16 mei 2006 |
quote: aliendwurf schreef:
(...)

zeg dat wel ja whaha 
|
|
|