| Poster | | Topic: Ik erger mij aan... |  |
|
|
El Jefecito Vedette
Uit: Vlakbij de weg met die flitspalen Vak: - Posts: 4510 Reg.: 3 mei 2004 |
quote: OrCristian schreef:
Anyways, ik hoop mijn volgende opdracht bij een grote gemeente in het midden van het land te doen, en me daar te gaan bemoeien met de processen. Onder het mom van 'je moet ergens beginnen' kan ik daar misschien wel het verschil maken 
Succes, ik voorspel je dat het lastig is om de onder gestofde mentaliteit bij gemeentes te verwijderen.
|
|
|
varkenoord Vedette
Vak: Stadiontribune - U Posts: 5168 Reg.: 16 november 2004 |
quote: jozsef Kiprich. schreef:
(...)
We hebben het wel over 3% gegarandeerd per jaar ik teken ervoor hoor.
En qua rust en vrije dagen hebben ze op de bus niet te klagen.
Als ik daar werkgever zou zijn zou ik ze er allemaal uitzetten en allemaal ander personeel in dienst nemen dat wel bereid is te werken...
Voor dat je een mening geeft probeer je een klein beetje te verdiepen in de eisen van de chauffeurs.Moetn bv een kwartier van hun lunchtijd inleveren,zonder vergoeding.In het streek vervoer komt er vaak van de lunchtijd niet zoveel terecht door file enz.Maar de direkteur vertrekt met 800.000 euro premie.
|
|
|
El Jefecito Vedette
quote: varkenoord schreef:
(...)
Voor dat je een mening geeft probeer je een klein beetje te verdiepen in de eisen van de chauffeurs.Moetn bv een kwartier van hun lunchtijd inleveren,zonder vergoeding.In het streek vervoer komt er vaak van de lunchtijd niet zoveel terecht door file enz.Maar de direkteur vertrekt met 800.000 euro premie.
Dat laatste vind ik calimero gedrag. Totaal niet met elkaar te vergelijken. Ik vind dat men de link moet leggen met andere beroepen met hetzelfde opleidingsniveau en verantwoordelijkheden en werkstijl ( onregelmatigheid etc)
En dan kun je je de vraag stellen of men echt zo slecht wordt behandeld of niet..
|
|
|
OrCristian Vedette Hompie ©
Uit: Utrecht Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 10605 Reg.: 6 juni 2000 |
quote: El Jefecito schreef:
(...)
Dat laatste vind ik calimero gedrag. Totaal niet met elkaar te vergelijken. Ik vind dat men de link moet leggen met andere beroepen met hetzelfde opleidingsniveau en verantwoordelijkheden en werkstijl ( onregelmatigheid etc)
En dan kun je je de vraag stellen of men echt zo slecht wordt behandeld of niet..
Mee eens. Reken maar dat de pauzes van die directeur ook niet doorbetaald werden, en dat die naast zijn pauzes nog wel wat meer van zijn vrije tijd heeft besteed aan het bedrijf. Daarbij komt dat hoog opgeleide mensen nu eenmaal dunner gezaaid zijn dan busschauffeurs, en is het dus logisch dat die meer verdienen. En 8 ton is nou niet bepaald een schokkend bedrag als we dat vergelijken met de oprotpremie van een directeur van bijvoorbeeld (ik noem maar een bedrijf dat ook ongeschoolde medewerkers in dienst heeft) Philips.
|
|
|
Yoessoef Vaste waarde in elftal
Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 405 Reg.: 24 november 2005 |
(...)
Mee eens. Reken maar dat de pauzes van die directeur ook niet doorbetaald werden, en dat die naast zijn pauzes nog wel wat meer van zijn vrije tijd heeft besteed aan het bedrijf. Daarbij komt dat hoog opgeleide mensen nu eenmaal dunner gezaaid zijn dan busschauffeurs, en is het dus logisch dat die meer verdienen. En 8 ton is nou niet bepaald een schokkend bedrag als we dat vergelijken met de oprotpremie van een directeur van bijvoorbeeld (ik noem maar een bedrijf dat ook ongeschoolde medewerkers in dienst heeft) Philips.
Wat een onzin verhaal,deze buschauffeurs hebben groot gelijk,zij verdedigen hun eigen inkomen om niet gecompenseerd te worden door een sigaar uit eigen doos.
Ook deze mensen hebben een zeer dure opleiding genoten om dit beroep uit te voeren.Chauffeur zijn zit in je bloed zoals Feyenoord in je bloed zit.
|
|
|
varkenoord Vedette
(...)
Een deel van je pauze inleveren en er niet voor betaald worden,dat is schande.Dat een hoog opgeleide meer verdient dan een chauffeur is logisch.*8 ton vind ik een schandalig bedrag als oprot premie.Het is trouwens wel opmerkelijk dat een beroepsgroep de straat opgaat en al zo lang.Dan moetc er toch iets goed mis zijn.
|
|
|
(...)
Een deel van je pauze inleveren en er niet voor betaald worden,dat is schande.Dat een hoog opgeleide meer verdient dan een chauffeur is logisch.*8 ton vind ik een schandalig bedrag als oprot premie.Het is trouwens wel opmerkelijk dat een beroepsgroep de straat opgaat en al zo lang.Dan moetc er toch iets goed mis zijn.
De spijker op zijn kop varkenoord.
|
|
|
j1908 Bankzitter
Uit: stiens frieland Vak: Olympiatribune - C Posts: 462 Reg.: 3 februari 2008 | Dat ik 52 kilometer te hard reed,en 300 euro boete heb gekregen in Duitseland en 4 punten bij 16 mag ik daar niet meer rijden.Aangezien mijn vrouw Duits is ga ik met regelmaat die kant op.Tegenwoordig over flitsers daar!!!Ze hebben het door dat het de staatskas goed spekt. 
|
|
|
ulligan Vedette
Uit: Groningen Posts: 4352 Reg.: 2 oktober 2000 |
quote: Yoessoef schreef:
(...)
Wat een onzin verhaal,deze buschauffeurs hebben groot gelijk,zij verdedigen hun eigen inkomen om niet gecompenseerd te worden door een sigaar uit eigen doos.
Ook deze mensen hebben een zeer dure opleiding genoten om dit beroep uit te voeren.Chauffeur zijn zit in je bloed zoals Feyenoord in je bloed zit.
Ik ben met je eens dat de busschaffeurs in hun volste recht staan om te staken, maar ik kan er -met alle respect- moeilijk bij dat een opleiding tot buschauffeur "zeer duur" is.
|
|
|
st0ere2006 Meervoudig international
Uit: Rotterdam Vak: Olympiatribune - Z4 Posts: 4562 Reg.: 26 oktober 2006 |
quote: ulligan schreef:
(...)
Ik ben met je eens dat de busschaffeurs in hun volste recht staan om te staken, maar ik kan er -met alle respect- moeilijk bij dat een opleiding tot buschauffeur "zeer duur" is.
Dan zal de werkgelegenheid in Duitsland richting ons wel toenemen. Want er werken al veel goedkopere Duitse bus - en vrachtwagen chauffeurs in ons land.
|
|
|
jozsef Kiprich. Vedette
Vak: Stadiontribune - X2 Posts: 7654 Reg.: 26 februari 2005 | Ik blijf het een schande vinden,wat te denken van de oudere medemens die afhankelijk is van busvervoer.
Al ben ik het wel eens met het feit dat we als burgers volledig leeg gemolken worden door dat zooitje wat er in Den haag zit.
Ik ga ook maar eens een stevige babbel voeren over mijn salaris 
|
|
|
varkenoord Vedette
Ik blijf het een schande vinden,wat te denken van de oudere medemens die afhankelijk is van busvervoer.
Al ben ik het wel eens met het feit dat we als burgers volledig leeg gemolken worden door dat zooitje wat er in Den haag zit.
Ik ga ook maar eens een stevige babbel voeren over mijn salaris 
Het verschol van mening heeft niets net den Haag te maken.De werkgever wil dingen afpakken en er te weinig voor terug geven.
|
|
|
jozsef Kiprich. Vedette
Vak: Stadiontribune - X2 Posts: 7654 Reg.: 26 februari 2005 |
(...)
Het verschol van mening heeft niets net den Haag te maken.De werkgever wil dingen afpakken en er te weinig voor terug geven.
Het salaris van een buschauffeur ligt rond de 1600 en 1700 netto per maand afhankelijk van je opleiding en leeftijd.
Dit is in mijn ogen geen verkeerd salaris voor het beroep wat je doet, neemt uiteraard niet weg dat als er dingen afgepakt worden er een compensatie voor in de plaats dient te komen.
|
|
|
ram6 Vedette
Vak: - Posts: 1082 Reg.: 20 januari 2001 |
quote: j1908 schreef:
Dat ik 52 kilometer te hard reed,en 300 euro boete heb gekregen in Duitseland en 4 punten bij 16 mag ik daar niet meer rijden.Aangezien mijn vrouw Duits is ga ik met regelmaat die kant op.Tegenwoordig over flitsers daar!!!Ze hebben het door dat het de staatskas goed spekt. 
En hier erger jij je aan??
Volgens mij een gevalletje "Eigen schuld, dikke prent".
|
|
|
quote: ulligan schreef:
(...)
Je hebt namelijk niet alleen een rijbewijs nodig maar ook een chauffeursdiploma.En als ik het wel heb kost dit namelijk rond de 2500,00 euro en dan zitten de extra rijlessen en het eindexamen er nog niet bij.Dit diploma wordt meestal niet vergoed door de werkgever als hij dit wel doet dan moet je meestal een aantal jaren blijven en wil je toch weg dan moet je het meestal toch nog zelf vergoeden.Dit is een inverstering voor je zelf maar het is wel ontzettend duur.In mijn tijd toen ik dit haalde was het alleen maar het diploma en eindexamen en dat was toen al een rib uit mijn lijf.In 1988 was ik daar al 1750,00 gulden voor kwijt.Maarja er zijn altijd mensen die dit geld zo uit hun mouw schudden en daar zal jij er misschien ook wel een van zijn.
|
|
|
jozsef Kiprich. Vedette
(...)
Je hebt namelijk niet alleen een rijbewijs nodig maar ook een chauffeursdiploma.En als ik het wel heb kost dit namelijk rond de 2500,00 euro en dan zitten de extra rijlessen en het eindexamen er nog niet bij.Dit diploma wordt meestal niet vergoed door de werkgever als hij dit wel doet dan moet je meestal een aantal jaren blijven en wil je toch weg dan moet je het meestal toch nog zelf vergoeden.Dit is een inverstering voor je zelf maar het is wel ontzettend duur.In mijn tijd toen ik dit haalde was het alleen maar het diploma en eindexamen en dat was toen al een rib uit mijn lijf.In 1988 was ik daar al 1750,00 gulden voor kwijt.Maarja er zijn altijd mensen die dit geld zo uit hun mouw schudden en daar zal jij er misschien ook wel een van zijn.
Klopt ja maar daar kies je toch zelf voor al je buschauffeur wil worden of niet?
|
|
|
(...)
Klopt ja maar daar kies je toch zelf voor al je buschauffeur wil worden of niet?
Er werd toch enigzins gerageerd dat je zomaar even buschauffeur kan worden en dat het niet duur was.Natuurlijk kies je daar zelf voor maar daar ging het nu even niet over.
|
|
|
El Jefecito Vedette
(...)
Wauw 2500 euri. Dat is niet eens 1,5 jaar Collegegeld. En dan heb ik het nog niet over boeken etc..
|
|
|
jozsef Kiprich. Vedette
(...)
Er werd toch enigzins gerageerd dat je zomaar even buschauffeur kan worden en dat het niet duur was.Natuurlijk kies je daar zelf voor maar daar ging het nu even niet over.
Op de bus heb je en hele verantwoording voor de mensen die je van punt A naar B verplaats, maar verder is het geen beroep waar een zware lichamelijk en geestelijke inspanning voor geleverd hoeft te worden.
|
|
|
quote: El Jefecito schreef:
(...)
Wauw 2500 euri. Dat is niet eens 1,5 jaar Collegegeld. En dan heb ik het nog niet over boeken etc..
Wauw en dan heb je ook niets. 
|
|
|
(...)
Op de bus heb je en hele verantwoording voor de mensen die je van punt A naar B verplaats, maar verder is het geen beroep waar een zware lichamelijk en geestelijke inspanning voor geleverd hoeft te worden.
Oh dus hersenloze kunnen dit beroep ook uit oefenen.Kom op joh ik zou zeggen gaat het eens proberen dan praten we over een jaar of tien wel verder.Als trucker weet ik dat er s'nachts meer geestelijke inspanning nodig is dan overdag.Ik doe dat namelijk al 20 jaar en in de eerste maanden kon je dat heel goed merken.Zo ook als je met vakantie bent geweest dan duurt het ongeveer weer een week voor dat je weer in het ritme zit.Dus kom nu niet aan dat er lichamelijk en geestelijk niets is want in elk beroep heb je er mee te maken.
|
|
|
jozsef Kiprich. Vedette
(...)
Oh dus hersenloze kunnen dit beroep ook uit oefenen.Kom op joh ik zou zeggen gaat het eens proberen dan praten we over een jaar of tien wel verder.Als trucker weet ik dat er s'nachts meer geestelijke inspanning nodig is dan overdag.Ik doe dat namelijk al 20 jaar en in de eerste maanden kon je dat heel goed merken.Zo ook als je met vakantie bent geweest dan duurt het ongeveer weer een week voor dat je weer in het ritme zit.Dus kom nu niet aan dat er lichamelijk en geestelijk niets is want in elk beroep heb je er mee te maken.
Stads en streekvervoer rijdt niet s'nachts,en ik vind een vrachtwagen chauffeur wel even een ander beroep dan een buschauffeur.
Zo ie zo al de uren die er gemaakt worden een buschauffeur maakt een vast aantal uren per week op de vrachtwagen is het maar de vraag hoe laat het wordt.
|
|
|
El Jefecito Vedette
(...)
Wauw en dan heb je ook niets. 
2500 euri qua opleiding is pineuts.
|
|
|
st0ere2006 Meervoudig international
Uit: Rotterdam Vak: Olympiatribune - Z4 Posts: 4562 Reg.: 26 oktober 2006 |
(...)
Stads en streekvervoer rijdt niet s'nachts
Men eindigt dikwijls tussen 24.00 en 1.00 en in het weekend rijden er ook nachtbussen/
quote: en ik vind een vrachtwagen chauffeur wel even een ander beroep dan een buschauffeur. Zo ie zo al de uren die er gemaakt worden een buschauffeur maakt een vast aantal uren per week op de vrachtwagen is het maar de vraag hoe laat het wordt.
Alsof je wat nieuws post. Iedere ov reiziger weet dat.
Dus voor wie is deze info relevant ?
|
|
|
jozsef Kiprich. Vedette
quote: st0ere2006 schreef:
(...)
Alsof je wat nieuws post. Iedere ov reiziger weet dat.
Dus voor wie is deze info relevant ?
Ik leg het verschil uit tussen een vrachtwagen en een buschauffeur, en als jij het niet relevant vind lees je het toch niet.
|
|
|