| Poster | | Topic: Ik erger mij aan... |  |
|
|
De Sigaar Vedette
Uit: Almere Vak: Maastribune - Business seats Posts: 11926 Reg.: 13 maart 2002 |
quote: varkenoord schreef:
(...)
Typische reaktie van iemand die er de ballen van snapt.Buschauffeurs zitten in een cao en verdienen allemaal precies hetzelfde.Gratis vervoer is al gebeurt,de bonden zijn er mee gestopt omdat er veel gratis reizigers,die normaal niet gaan opaf komen.Als je al lang bij je werkgever werkt en hij wil je zaken afpakken kom je in verzet.Wel een direkteur met 8 ton vertrek premie laten gaan,maar voor de werkvloer geen geld hebben.Stakers hebben geen vrij,moeten verplicht zich melden bij de bonden voor een stakings uitkering,die minder is dan het salaris.Worden vergaderingen gehouden enz.Geloof mij nu maar staken doe je niet voor je lol,of je moet scholier zijn.
Zo is het ook, beste Varkenoord. Het is alleen jammer dat de gewone man van de straat weer eens het meest de dupe is van deze acties. Juist de zwakkeren van de samenleving zijn afhankelijk van het openbaar vervoer. Dat nu dus niet rijdt.
We weten allebei heel goed dat staken een recht is waar de door jou vermelde verplichtingen er ook bij horen.
Ik hoop dan ook dat deze staking snel voorbij is en dat de partijen die hierbij betrokken zijn om de tafel gaan zitten om de problemen te bespreken en op te lossen. Dat is altijd de beste weg.
Het staken moet een signaalfunctie hebben en niet meer dan dat.
Hopelijk wordt er dus snel weer gereden door de buschauffeurs. Al is het alleen maar voor degenen die nu nog met de eindexamens bezig zijn.
|
|
|
Yoessoef Vaste waarde in elftal
Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 405 Reg.: 24 november 2005 |
quote: Vak Q schreef:
(...)Nee, ik woon op mezelf, doe een studie en werk zo'n 20 uur in de week om rond te komen. En ik ben hartstikke dankbaar dat ik een oud autootje heb, want dat is allemaal niet aan te fietsen.
Als je een baan hebt waar je niet tevreden over bent kan je veel meer dingen doen, dan mensen die er geen fuck mee te maken hebben andermans problemen op te zadelen.
Je kan een andere baan zoeken, je kan mensen gratis laten reizen, je kan in je blote lul achter het stuur zitten, je kan minder gaan rijden en ik neem aan dat wanneer je goed je werk doet, je ook wel met individuele eisen bij je baas aan kan komen (werkt bij mij in ieder geval wél).
Maarja, de makkelijkste en leukste manier is toch wel een lekker dagje vrij nemen en andere mensen jou problemen aansmeren. Want demonstreren in bijv. Den Haag of bij het hoofdkantoor, zijn we weer te lui voor.
PS. Jij hebt nu zeker geen MBO-examens? Niet dat ik ze heb
Nee die tijd is al 35 jaar voorbij,helaas moeten wij nog steeds voor een salaris op komen anders is er straks helemaal geen bus vervoer meer.Jij zou beter moeten weten als scholier die pas geleden toch ook op straat stond voor nog kortere dagen op school of universiteit.Straks ga je ook werken(neem ik aan)dan komt er zeker ook een dag dat ook jij je salaris mag of moet verdedigen.Of denk je nu werkelijk dat het zo maar komt aanwaaien.
|
|
|
Vakkie W Vedette
Uit: Hoorn Vak: Stadiontribune - X3 Posts: 4983 Reg.: 23 mei 2003 | Mensen zo dik als olifanten die geen deo gebruiken.
|
|
|
pipapaauwe Vedette
Uit: aan uit aan Vak: - Posts: 5614 Reg.: 17 februari 2005 |
quote: Vakkie W schreef:
Mensen zo dik als olifanten die geen deo gebruiken.
Daar hoort ook een verhaal bij... 
|
|
|
jozsef Kiprich. Vedette
Vak: Stadiontribune - X2 Posts: 7654 Reg.: 26 februari 2005 |
quote: Vakkie W schreef:
Mensen zo dik als olifanten die geen deo gebruiken.
Zo ie zo mensen die geen deo gebruiken en naar zweet stinken 
|
|
|
AS SC Etienne Vedette
Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 3355 Reg.: 18 december 2002 |
quote: Yoessoef schreef:
(...)
Jij woont nog thuis zeker,lekker pot verteren zonder maar een cent te hoeven betalen.
Van mij mogen ze de hele week staken en dan mag iedereen weer eens lekker gaan fietsen, een stuk schonere lucht en je spiertjes komen weer eens los.
Iedereen heeft recht om te staken dus ook het openbaar vervoer,en je moet eens weten wat we allemaal al hebben moeten inleveren en dat voor een sigaar uit eigen doos.
Maar waarom nu, en niet in de vakanties. Er zijn serieus mensen die op dit moment heel hun straat bij elkaar janken omdat zij hun propedeuse, verplichte lessen (MBO) en eindexamens niet kunnen halen.
Mijn vriendin MOET op vrijdag iets voor school hebben ingeleverd, anders slaagt zij niet. En laat zij nou voor die opdracht de bus moeten gebruiken. Ze doet ZO KEIHARD HAAR BEST, maarja. IK zie dat ze het niet gaat redden.
En haar moeder wil niet het volgende jaar betalen als ze het over moet doen.
Maar eh, bedankt hè buschauffeurs!
(En nee, ze zit niet op de middelbare school).
|
|
|
GreyHornet Vedette
Uit: Enschede Vak: Stadiontribune - Q Posts: 2917 Reg.: 12 januari 2005 | Dan neem je toch voor één keer de taxi?
Hier wordt gewoon verwacht dat je op school komt. Anders kan je het vergeten. Doe er maar eens wat moeite voor.
Edit; of bedoel je dat ze om de opdracht te maken de bus nodig heeft? Reizigers onderzoek ofzo?
[Dit bericht is veranderd door GreyHornet (op 4 juni 2008 18:30:34).]
|
|
|
quote: AS SC Etienne schreef:
(...)
Maar waarom nu, en niet in de vakanties. Er zijn serieus mensen die op dit moment heel hun straat bij elkaar janken omdat zij hun propedeuse, verplichte lessen (MBO) en eindexamens niet kunnen halen.
Mijn vriendin MOET op vrijdag iets voor school hebben ingeleverd, anders slaagt zij niet. En laat zij nou voor die opdracht de bus moeten gebruiken. Ze doet ZO KEIHARD HAAR BEST, maarja. IK zie dat ze het niet gaat redden.
Dit is voor je vriendin erg spijtig maar misschien kan ze nu haar hersentjes gaan gebruiken om eens na te denken hoe kom ik nu op school.Jeetje man ze is toch niet van suikergoed ,pak de fiets of leen een brommertje dan kom je er ook.Als mijn auto kapot is moet ik ook naar een ander middel grijpen om op mijn werk te komen.Dus........
|
|
|
Vakkie W Vedette
Uit: Hoorn Vak: Stadiontribune - X3 Posts: 4983 Reg.: 23 mei 2003 |
(...)
Er zijn toch meerdere vormen van vervoer joh om op school te komen. Denk aan brommer, fiets, auto, taxi, trein.
En dan heeft ze nu nog een dag de tijd om aan haar moeder te vragen of die haar wilt brengen of aan een vriend, of misschien dat jij haar kan brengen? Dat heb je toch wel voor haar over? 
|
|
|
jozsef Kiprich. Vedette
(...)
Daar zal op een of andere manier best een uitzondering voor gemaakt kunnen worden.
maar ik blijf het een schande vinden dat die varkens staken 
|
|
|
El Jefecito Vedette
Uit: Vlakbij de weg met die flitspalen Vak: - Posts: 4510 Reg.: 3 mei 2004 | - Vliegtax
- Verhogingen van accijnzen
- Verpakkingsbelastingen
- BTW Verhoging
etc etc etc
Dit is het slechtste kabinet wat ik ooit heb meegemaakt.Lastenverhogingen puur om meneer Bos geld te geven voor zinloze projecten..
Lekker burgers uitmelken.. we lijken wel een junta.
|
|
|
varkenoord Vedette
Vak: Stadiontribune - U Posts: 5168 Reg.: 16 november 2004 |
quote: jozsef Kiprich. schreef:
(...)
Daar zal op een of andere manier best een uitzondering voor gemaakt kunnen worden.
maar ik blijf het een schande vinden dat die varkens staken 
Meer dan schandelijke benaming van hardwerkende mensen die voor hun rechten opkomen.Maar ja domheid is een aangeboren afwijking
|
|
|
OrCristian Vedette Hompie ©
Uit: Utrecht Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 10605 Reg.: 6 juni 2000 |
quote: El Jefecito schreef:
- Vliegtax
- Verhogingen van accijnzen
- Verpakkingsbelastingen
- BTW Verhoging
etc etc etc
Dit is het slechtste kabinet wat ik ooit heb meegemaakt.Lastenverhogingen puur om meneer Bos geld te geven voor zinloze projecten..
Denk jij nou echt dat er meer geld wordt opgehaald bij de burgers door het inwisselen van de ene belasting voor de andere? Wat een naïef standpunt voor iemand die zichzelf liberaal noemt. 
|
|
|
El Jefecito Vedette
Uit: Vlakbij de weg met die flitspalen Vak: - Posts: 4510 Reg.: 3 mei 2004 |
quote: OrCristian schreef:
(...)
Denk jij nou echt dat er meer geld wordt opgehaald bij de burgers door het inwisselen van de ene belasting voor de andere? Wat een naïef standpunt voor iemand die zichzelf liberaal noemt. 
1e 6 maanden al 18 miljard extra ja.. Waar zie jij het terugkomen? Noem is een aantal belastingen die zijn afgeschafd volgens uw perfecte wereld?
[Dit bericht is veranderd door El Jefecito (op 5 juni 2008 13:55:17).]
|
|
|
FRFORZA Internationale topspeler
Uit: Rotterdam Vak: Olympiatribune - Z2 Posts: 1010 Reg.: 17 april 2003 |
(...)
Ze kunnen het belastinggeld wel beter besteden dan er nu gebeurd 
|
|
|
quote: El Jefecito schreef: [/B
En deze meneer zegt dan op te komen voor de zwakkeren in deze maatschappij als Pv/dA voorman.Nu zeg ik niet dat de andere regerings partijen beter zijn maar deze partij maakt het sinds den Uyl wel erg bont.
Ik zie het als volksverlakkerij en het uitbuiten van de zwakkeren mensen in ons land.Maar geloof mij maar de volgende periode stemmen toch weer velen op deze hansworst en zijn partij en gaat de hele ciclus weer over nieuw beginnen met heet besodemieteren van de bevolking.
DEMOCRATIE is het woord waar deze lieden zich achter verschuilen,wanneer komt er weer eens iemand die net als P.Fortuyn het politieke zooitje weer eens om gooit en op ruimt.
|
|
|
Tommentor Veelbelovend talent
Uit: Nieuwerkerk a/d IJssel Vak: Stadiontribune - Q Posts: 103 Reg.: 27 oktober 2006 | Op willekeurige volgorde
-Elke dag in dezelfde file staan met elke dag dezelfde hufters die als een debiel door het verkeer heen slingeren.
-Bumperklevers word ik zo ongelofelijk agressief van!
-Oude mensen die voor je staan bij de kassa en eerst hun geld gaan natellen als ze wisselgeld krijgen
-Feyenoord dat al jarenlang ondermaats presteerd
|
|
|
(...)
1e 6 maanden al 18 miljard extra ja.. Waar zie jij het terugkomen? Noem is een aantal belastingen die zijn afgeschafd volgens uw perfecte wereld?
VpB is verlaagd, de WW-premie is gehalveerd. Bijtelling voor zuinige auto's is gehalveerd. Deze uit mijn hoofd, ik wil er nog wel een paar voor je opzoeken.
18 miljard extra, alleen door belastingverhogingen (als in: tarieven die hoger werden)? Of ook gewoon door hogere omzetten/winsten/inkomsten?
Specificeer je cijfers eens, vriend, want hier kan niemand iets mee. Je kunt Bos niet kwalijk nemen dat er meer belasting binnekomt als je me niet kunt vertellen hoe dat komt. En dan onderbouwd, niet vanuit je oude vertrouwde onderbuikgevoel met je popiejopie opmerkingen.
Ik KOTS er trouwens steeds harder van dat jij opmerkingen maakt als
quote: uw perfecte wereld
Dat slaat nergens op en ik heb liever dat je ermee kapt.
|
|
|
jozsef Kiprich. Vedette
(...)
Meer dan schandelijke benaming van hardwerkende mensen die voor hun rechten opkomen.Maar ja domheid is een aangeboren afwijking
Een loonbod van 10% afslaan vind ik schande over de ruggen van werkende mensen, schandaling gewoon al bijna een week an het staken.
Er zijn legio mensen die het met veel en veel minder loonsverhoging moeten doen.
[Dit bericht is veranderd door jozsef Kiprich. (op 5 juni 2008 14:50:37).]
|
|
|
kaalkop_bb Vedette
Uit: Rhoon + De Kuip - Mijn Tweede Huis Vak: Olympiatribune - BB Posts: 2217 Uploads: 1 Reg.: 8 augustus 2005 | |
|
varkenoord Vedette
Vak: Stadiontribune - U Posts: 5168 Reg.: 16 november 2004 |
quote: jozsef Kiprich. schreef:
(...)
Een loonbod van 10% afslaan vind ik schande over de ruggen van werkende mensen, schandaling gewoon al bijna een week an het staken.
Er zijn legio mensen die het met veel en veel minder loonsverhoging moeten doen.
Een loonbod van 10% over drie jaar.Rusttijden en vrije dagen voor inleveren.Vooral die vrije dagen ,waarvoor in een eerder stadium al geld voor was ingeleverd en nu nog een keer en teruggeven.
|
|
|
El Jefecito Vedette
Uit: Vlakbij de weg met die flitspalen Vak: - Posts: 4510 Reg.: 3 mei 2004 |
(...)
Dat slaat nergens op en ik heb liever dat je ermee kapt.
Bron is actualiteiten programma gisterenavond laat.. Weet uit me hoofd niet meer welke.. 18 miljard extra binnenhengelen is gevolg van verhogingen. Even ingaan op de door jou getoonde belasting verlagingen:
VPB - Wat zien burgers hiervan terug?
Bijtelling voor zuinige auto's is gehalveerd - Hoeveel procent van de auto's die worden geleased zijn dit?
WW verlaging: Oke maar dit is een lastenverlichting van ca 250 - 300 miljoen euri.
Kortom we krijgen gok ik met de door jou in het vooruitgestelde belastingverlagende voorbeelden + de bovenstaande zo'n 5-6 miljard verlagingen tegenover 18 miljard verhogingen...
Lijkt me niet helemaal in balans...
[Dit bericht is veranderd door El Jefecito (op 5 juni 2008 19:53:56).]
|
|
|
jozsef Kiprich. Vedette
(...)
Een loonbod van 10% over drie jaar.Rusttijden en vrije dagen voor inleveren.Vooral die vrije dagen ,waarvoor in een eerder stadium al geld voor was ingeleverd en nu nog een keer en teruggeven.
We hebben het wel over 3% gegarandeerd per jaar ik teken ervoor hoor.
En qua rust en vrije dagen hebben ze op de bus niet te klagen.
Als ik daar werkgever zou zijn zou ik ze er allemaal uitzetten en allemaal ander personeel in dienst nemen dat wel bereid is te werken...
|
|
|
De Sigaar Vedette
Uit: Almere Vak: Maastribune - Business seats Posts: 11926 Reg.: 13 maart 2002 | Het is dan maar goed dat jij niet de werkgever bent beste Jozsef. De buschauffeurs hebben het recht om te staken. De vakbonden ondersteunen de staking die op de normale manier is aangekondigd.
Ik zeg hiermee overigens niet dat ik het eens ben met de methode en de planning van deze staking. Zoals gebruikelijk zijn weer de verkeerden de dupe hiervan. De zwakkeren binnen de samenleving dus. De kabinetsleden en de andere beslissers worden in het geheel niet geraakt door deze staking. Die verplaatsen zich immers met een auto en in veel gevallen zelfs met een dienstauto.
Ik ben het wel eens met de motieven van deze staking. Net als de politie een paar maanden geleden hebben ze gewoon gelijk met hun looneisen met daarbij de secundaire arbeidsvoorwaarden zoals extra vakantiedagen.
|
|
|
(...)
Bron is actualiteiten programma gisterenavond laat.. Weet uit me hoofd niet meer welke.. 18 miljard extra binnenhengelen is gevolg van verhogingen. Even ingaan op de door jou getoonde belasting verlagingen:
VPB - Wat zien burgers hiervan terug?
Bijtelling voor zuinige auto's is gehalveerd - Hoeveel procent van de auto's die worden geleased zijn dit?
WW verlaging: Oke maar dit is een lastenverlichting van ca 250 - 300 miljoen euri.
Kortom we krijgen gok ik met de door jou in het vooruitgestelde belastingverlagende voorbeelden + de bovenstaande zo'n 5-6 miljard verlagingen tegenover 18 miljard verhogingen...
Lijkt me niet helemaal in balans...
Wat interesseert het me nou wat de bron is als je niets concreets te vertellen hebt? Je hebt nog altijd geen cijfermatige onderbouwing laten zien van het feit dat de belastinginkomsten puur door verhogingen van tarieven van individuele belastingen zijn gekomen. Misschien is het heus wel zo, maar ik vind het zo goedkoop om dat soort dingen zomaar de discussie in te smijten zonder dat je weet van de hoed en de rand.
VpB ziet de burger natuurlijk terug dmw bereidheid tot vestiging in Nederland van bepaalde bedrijven, daarmee de werkgelegenheid en het besteedbaar inkomen.
Wat betreft de bijtelling: ALLE rijders van een auto van Leaseplan (één van de, zo niet de grootste leasemaatschappij van Nederland) hebben de mogelijkheid gekregen kostenloos over te stappen op een zuinige hybride auto. Dat dat vervolgens niet gebeurt, is toch niet de schuld van de regering?
Hoeveel belasting je betaalt is ook een kwestie van keuzes. Het grappige is dat Bos nu precies doet wat Zalm (en de rest van de brallende VVD-club) in het post-Paars tijdperk riep dat nodig was, namelijk geld oppotten in goede tijden. We leven momenteel in een formidabele tijd voor wat betreft werkgelegenheid (tijdens het bewind van Zalm was dat nog een verdienste van de regering, laat ik maar niet zo kinderachtig zijn om dat ook te beweren aangezien dat gewoon marktwerking is), waarin iedere Nederlander met een normaal inkomen best iets extra kan missen. Op die manier is het straks niet nodig om te gaan snijden in mindere economische tijden, zoals VVD en CDA wel hebben gedaan in hun regeringsperiode, en dat goedgepraat werd door het verkwisten van geld in de periode voor hun regeringsperiode.
Maar nogmaals, als jij minder belasting wil betalen, biedt de regering jou daar voldoende mogelijkheden voor. Waar ik het wel mee eens ben is dat het binnengehaalde belastinggeld vaak op verkeerde manieren gebruikt wordt. Zo zijn projecten als de JSF (op het moment dat je je leger amper in durft te zetten), de beveiliging van Verdonk (blijkbaar is er tijden veel te veel betaald) en Wilders, de maandelijkse verhuizing van het Europees Parlement van Brussel naar Straatsburg, 'back to the roots'-reisjes voor Marokkaanse crimineeltjes puur zaken die mij teveel op diefstal lijken.
En dan heb ik het (godverdomme) nog niet gehad over het totaal incompetente management in onze zorginstellingen (en dan heb ik het vooral over bejaardentehuizen en jeugd- en gehandicaptenzorg, waar ik informatie uit eerste hand uit kreeg). Ik krijg steeds meer het idee dat de mensen die daar zitten elkaar continu de hand boven het hoofd houden en hun personeel zo veel mogelijk monddood willen maken, maar zelf een totaal onvermogen tonen als het gaat om management.
Anyways, ik hoop mijn volgende opdracht bij een grote gemeente in het midden van het land te doen, en me daar te gaan bemoeien met de processen. Onder het mom van 'je moet ergens beginnen' kan ik daar misschien wel het verschil maken 
|
|
|