| Poster | | Topic: De torenhoge benzine prijzen, |  |
|
Happel International
Uit: Amsterdam Vak: Olympiatribune - BB Posts: 5940 Reg.: 17 april 2007 |
quote: DR schreef:
Zou de USD 55 nog haalbaar zijn Happel....
En dat tegen de zwakkere dollar houdend wat ook prijsverhogend heeft gewerkt.
Ben Steinebach krijgt toch nog gelijk! Het fileprobleem wordt straks ook nog opgelost als een groot deel niet meer naar zijn werk hoeft. 
|
|
|
DJS1 Vedette
Uit: Rotterdam Vak: Maastribune - V Posts: 3019 Reg.: 6 juni 2001 | |
|
jozsef Kiprich. Vedette
Uit: 070 Vak: Stadiontribune - X2 Posts: 8143 Reg.: 26 februari 2005 | De olieprijs is voor de vijfde dag op rij lager gesloten. De markt raakt er steeds meer van overtuigd dat als gevolg van de kredietcrisis de vraag naar ruwe olie zal gaan afnemen.
Voor een vat ruwe olie werd in New York bij het slot van de handel 87,81 dollar betaald, of 6,07 dollar minder dan het slotniveau van afgelopen vrijdag. Dat komt neer op een daling met 6,50%.
Vanaf de recordprijs op 147,27 dollar, die op 11 juli werd bereikt, is een vat ruwe olie al meer dan 40% goedkoper geworden. Vorige week alleen al werd een vat ruwe olie 12% goedkoper.
Waarom zakt de diesel weer niet naar een euro..........
|
|
|
ulligan Vedette
Uit: Groningen Posts: 5079 Reg.: 2 oktober 2000 | De olieprijs maakt sowieso al 'swings' van meer dan 10 dollar per vat momenteel. Valt geen peil op te trekken, zelfs de oliemaatschappijen hebben te lijden onder de financiele crisis.
|
|
|
DeambtenaaR Internationale topspeler
Uit: Rotterdam Vak: Olympiatribune - O Posts: 11221 Reg.: 6 februari 2006 |
quote: ulligan schreef:
De olieprijs maakt sowieso al 'swings' van meer dan 10 dollar per vat momenteel. Valt geen peil op te trekken, zelfs de oliemaatschappijen hebben te lijden onder de financiele crisis.
Er is ook een relatie tussen de olie en de dollar. Leg de grafieken van de EUR als tegenhanger en de olie maar eens op elkaar.
http://finance.yahoo.com/currency/convert?from=EUR&to=USD&amt=1&t=2y
http://futures.tradingcharts.com/chart/CO/W
Het lukt me helaas niet de schermen die ik zie hier te krijgen dus dan maar via deze sites.
[Dit bericht is veranderd door DeambtenaaR (op 7 oktober 2008 09:39:09).]
|
|
|
jozsef Kiprich. Vedette
Uit: 070 Vak: Stadiontribune - X2 Posts: 8143 Reg.: 26 februari 2005 | Olieprijs hard omlaag na voorraadcijfers VS
Uitgegeven: 22 oktober 2008 19:47
Laatst gewijzigd: 22 oktober 2008 19:50
NEW YORK - De olieprijs is woensdag meer dan 7 procent gedaald tot het laagste niveau sinds medio 2007. De Amerikaanse olievoorraden bleken onverwacht scherp te zijn gestegen, wat gezien wordt als een teken van een afzwakkende vraag.
Op de termijnmarkt bracht een vat lichte Amerikaanse olie van 159 liter woensdagavond 66,75 dollar op. Analisten menen dat de olieprijs nog verder omlaag kan omdat de vraag nu echt lijkt te lijden onder een verminderde economische activiteit in de Verenigde Staten, met afstand 's werelds grootste consument.
De Amerikaanse strategische olievoorraad nam vorige week met 3,2 miljoen vaten toe, zo bleek uit cijfers van de regering. Analisten rekenden gemiddeld op een stijging met 2,6 miljoen vaten.
|
|
|
Neochamp Vedette Winnaar Bekerklassement Feyenoord Netwerk VoVo 2005/2006
Uit: Tilburg Vak: - Posts: 4704 Reg.: 17 maart 2001 | Tankte vandaag toch mooi weer eens voor 1.24 euro. Voelde toch wel beter moet ik zeggen 
|
|
|
El Jefecito Vedette
Uit: Vlakbij de weg met die flitspalen Vak: - Posts: 5040 Reg.: 3 mei 2004 |
quote: Neochamp schreef:
Tankte vandaag toch mooi weer eens voor 1.24 euro. Voelde toch wel beter moet ik zeggen 
Ja mijn baas zal tevreden zijn 
|
|
|
FeyeNoord Vaste waarde in elftal
Uit: Boeit niet.. Vak: - Posts: 384 Reg.: 1 februari 2004 | Lekker tanken vandaag de dag. Wordt weer gezellig aan de pomp 
|
|
|
jozsef Kiprich. Vedette
Uit: 070 Vak: Stadiontribune - X2 Posts: 8143 Reg.: 26 februari 2005 | Voor de benzine rijders wel ja die prijs is erg gedaald als je het verglijkt met de diesel.
Deze is nog steeds 0.20 cent te duur 
|
|
|
quote: Happel schreef:
(...)Nee, in de krant staat vrijwel niets.
Gisteren zag ik nog eens de mede door Orson Welles geproduceerde film The Secret of Nikola Tesla, waarin Orson Welles zelf de beruchte superbankier J.P. Morgan speelt, die er rond 1895 hoogstpersoonlijk voor gezorgd heeft dat we tot op de dag van vandaag met zijn allen vastzitten aan overbodige olie, gas en electriciteit, die door Tesla reeds in 1895 vervangen konden worden door zijn vrije energie.
Wij zijn melkkoetjes voor een zeer kleine elite, die de grondstoffen en het bankwezen in handen heeft en die achter de schermen de politieke marionetten instrueert. Als je de machtswellust en geldwolverij van de elite goed bestudeert zul je inzien dat het hoogstonwaarschijnlijk is dat de olieprijs ooit weer terugkomt op USD 55.
Olie inmiddels op USD 51,75. Jammer dat die Middelkoop dat niet voorzien heeft. Helaas heeft hij eens in de 10 jaar gelijk en mist hij enorme stijgingen en dalingen in de tussentijd. Maar goed, eens in de 10 jaar heeft hij dan weer een boekje op de plank en kan hij dagelijks aanschuiven bij praatprogramma's om 10 jaar achterover te leunen. Overigens verwacht ik wel dat de olie over een tijdje weer een stuk zal stijgen maar vooralsnog is daar weinig reden toe.
El Jefecito
Vedette
Uit: Vlakbij de weg met die flitspalen
Vak: -
Reg.: 3 mei 2004 Gepost op 29 mei 2008 om 12:16:34.
--------------------------------------------------------------------------------
En alweer bestolen door die malafide roversbende uit Den Haag.
Ik vraag me af naar welke zinlose subsidie of overheidsinstantie mijn geld nu weer naar toe gaat...
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
DR schreef:
Volgens de hoogste econoom van mijn bedrijf zakt de olieprijs komend jaar weer naar 55 USD p/b. Laten we ons daar maar aan vasthouden.
Aldus DR in November 2007. Staat de weddenschap nog steeds?
Ja hoor 
[Dit bericht is veranderd door DeambtenaaR (op 13 november 2008 00:36:40).]
|
|
|
Happel International
Uit: Amsterdam Vak: Olympiatribune - BB Posts: 5940 Reg.: 17 april 2007 |
quote: DeambtenaaR schreef:
(...)
Olie inmiddels op USD 51,75. Jammer dat die Middelkoop dat niet voorzien heeft.
Die Ben Steinebach blijkt een genie. Bijna een jaar na zijn voorspellingen heeft hij toch nog gelijk gekregen! Doet Ben nog iets voor Fortis?
|
|
|
|
quote: Happel schreef:
(...) Die Ben Steinebach blijkt een genie. Bijna een jaar na zijn voorspellingen heeft hij toch nog gelijk gekregen! Doet Ben nog iets voor Fortis?
Kon het toch niet laten na zelfs posts te hebben gelezen over USD 300.-...
Ja. Laat ik maar niet teveel zeggen over mijn job 
[Dit bericht is veranderd door DeambtenaaR (op 13 november 2008 00:45:25).]
|
|
|
MD Vedette
Vak: - Posts: 5731 Reg.: 16 juni 2003 |
quote: DeambtenaaR schreef:
(...)
Olie inmiddels op USD 51,75. Jammer dat die Middelkoop dat niet voorzien heeft. Helaas heeft hij eens in de 10 jaar gelijk en mist hij enorme stijgingen en dalingen in de tussentijd. Maar goed, eens in de 10 jaar heeft hij dan weer een boekje op de plank en kan hij dagelijks aanschuiven bij praatprogramma's om 10 jaar achterover te leunen. Overigens verwacht ik wel dat de olie over een tijdje weer een stuk zal stijgen maar vooralsnog is daar weinig reden toe.
El Jefecito
Vedette
Uit: Vlakbij de weg met die flitspalen
Vak: -
Reg.: 3 mei 2004 Gepost op 29 mei 2008 om 12:16:34.
En alweer bestolen door die malafide roversbende uit Den Haag.
Ik vraag me af naar welke zinlose subsidie of overheidsinstantie mijn geld nu weer naar toe gaat...
quote:
DR schreef:
Volgens de hoogste econoom van mijn bedrijf zakt de olieprijs komend jaar weer naar 55 USD p/b. Laten we ons daar maar aan vasthouden.
Aldus DR in November 2007. Staat de weddenschap nog steeds?
Ja hoor 
Ja en je denkt dat dit de werkelijke prijs is, of een kunstmatige?
IEA: ernstig tekort aan olie na 2010
Rotterdam, 12 nov. De wereld koerst af op een ernstig tekort aan olie na 2010. Olievelden raken sneller uitgeput dan gedacht en investeringen in het opsporen en ontginnen van nieuwe velden blijven achter bij wat nodig is.Nieuws - ‘Over vijf jaar tekort aan olie’
Dat stelt het Internationale Energie Agentschap (IEA) in zijn vandaag gepubliceerde World Energy Outlook 2008. Het rapport beschrijft de verwachte energietrends tot 2030.
De financiële crisis zal het dreigende olietekort verergeren, zo verwacht het energieagentschap. Door de crisis zijn de olieprijzen de laatste maanden snel gedaald. Oliemaatschappijen zien hun inkomsten teruglopen en schorten investeringen in sommige nieuwe projecten op.
Door de financiële crisis moest het IEA zijn prognoses de laatste maanden ingrijpend herzien. De nu gepubliceerde cijfers kloppen niet meer met een uitgelekte versie waaruit de Britse zakenkrant Financial Times eerder citeerde.
Het IEA verwacht dat de olieprijzen na 2010 zullen oplopen tot 100 dollar per vat of meer. Vandaag kostte Brent-olie op de termijnmarkt in Londen 54 dollar per vat – afgelopen zomer werd een record bereikt van 147 dollar.
In 2030 zal de vraag naar olie gestegen zijn tot 106 miljoen vaten per dag, een kwart meer dan nu. Door de groeivertraging van de wereldeconomie stijgt de vraag naar olie nu weliswaar amper, maar dat effect is tijdelijk. De groei zal weer aantrekken, vooral door de uitdijende transportsector in China, het Midden-Oosten en India.
Het IEA maakt zich grote zorgen dat olieproducenten de verwachte toenemende vraag niet kunnen bijbenen. Te meer doordat bestaande olievelden sneller uitgeput blijken te raken dan voorheen gedacht. Dat concludeert het agentschap op basis van een analyse van achthonderd olievelden wereldwijd.
Het IEA spoort met name het olierijke Midden-Oosten aan meer te investeren.
Uit het rapport blijkt verder dat fossiele brandstoffen in 2030 nog steeds 80 procent van alle energie leveren. Olie blijft de belangrijkste energiebron. Kolen is sterk in opkomst, met name in China. Het belang van kernenergie neemt af.
De mondiale vraag naar energie groeit tot 2030 met 45 procent. Zonder verder beleid zal de uitstoot van broeikasgassen net zo hard toenemen. Op de lange termijn zal de temperatuur wereldwijd met 6 graden Celsius stijgen.
nrc
|
|
|
Uit: Rotterdam Vak: Olympiatribune - O Posts: 11221 Reg.: 6 februari 2006 | Hmmm zie dat ik de prijs niet goed had. Kreeg die door van iemand, check dubbelcheck voortaan. Maar goed, we zitten onder de 55USD. MD: tja met minder industrie etc momenteel en technische correctie en USD /EUR is deze koers niet vreemd natuurlijk. Er zit altijd veel speculatie in de koers, zowel omlaag maar zeker ook omhoog. Ik ga zeker uit van hogere prijzen in de toekomst, al is het maar inflatietechnisch dat de koers hoger zou moeten staan. Wanneer de industrie weer aantrekt en ook op langere termijn wegens bekende redenen zie ik zeker hogere koersen. Maar goed, dat was de stelling niet met Happel 
|
|
|
jozsef Kiprich. Vedette
Uit: 070 Vak: Stadiontribune - X2 Posts: 8143 Reg.: 26 februari 2005 | De IEA doet alleen maar aan paniekzaaierij, ze zullen vast wel onder druk gezet zijn de de OPEC.
|
|
|
okkie Vedette
Uit: Papecity Vak: Stadiontribune - RR Posts: 2514 Reg.: 5 juli 2001 | Gisteren Diesel getankt voor 1,00 eurie bij onbemande pomp in dordt !!! Das lang geleden zeg, gaat de goede kant op. Leve de recessie
Gr.okkie {the one and only)
|
|
|
aliendwurf Vedette
Uit: Hillegom Vak: Maastribune - V Posts: 15813 Reg.: 1 augustus 2004 |
quote: okkie schreef:
Gisteren Diesel getankt voor 1,00 eurie bij onbemande pomp in dordt !!! Das lang geleden zeg, gaat de goede kant op. Leve de recessie
Hier was de diesel vorige week al onder de magische 1 euro grens geschoten.
|
|
|
Kobe Bryant Vedette
Uit: Capelle aan den IJssel Vak: Olympiatribune - Z1 Posts: 3048 Reg.: 4 april 2002 | Gaat de goede kant op, al kon ik vorige week nog wel even 55 euro aftikken voor een volle tank...
|
|
|
aliendwurf Vedette
quote: Kobe Bryant schreef:
Gaat de goede kant op, al kon ik vorige week nog wel even 55 euro aftikken voor een volle tank...
tis wat. 
|
|
|
okkie Vedette
Uit: Papecity Vak: Stadiontribune - RR Posts: 2514 Reg.: 5 juli 2001 |
quote: aliendwurf schreef:
(...)
Hier was de diesel vorige week al onder de magische 1 euro grens geschoten.
Ja maar dat is anders, jullie halen het nog bij de boer op het land in Hillegom. Die stook het zelf, net als ze jenever {haalt tie dat nooit door elkaar ?} .
|
|
|
El Jefecito Vedette
Uit: Vlakbij de weg met die flitspalen Vak: - Posts: 5040 Reg.: 3 mei 2004 | Slechte ontwikkeling. Zo haal ik mijn bijtelling er niet uit 
|
|
|
aliendwurf Vedette
quote: okkie schreef:
(...)
Ja maar dat is anders, jullie halen het nog bij de boer op het land in Hillegom. Die stook het zelf, net als ze jenever {haalt tie dat nooit door elkaar ?} .
Je zou het eens moeten proberen, best lekker rooie gasolie. 
|
|
|