Feyenoord Netwerk
vrijdag 21 juli 2017 - 06:36                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Feyenoord Forums » Feyenoorders aan tafel » Adolf Hitler woonde in Argentinië

HR

Deze topic is open en bestaat uit 13 pagina's: 1 2 3 4 5 6 ... 13 »

HR

Diego Armando Maradona Rode kaart: waarschuwing
Crack

Vak: -
Droomaankoop: -
Reg.: 24 april 2004

quote:HR
De vlucht van de nazi's naar Zuid-Amerika.
Door Hernan Etchaleco.

Na de Tweede Wereldoorlog bereikten ten minste vijf Duitse onderzee�rs Argentini� met niet minder dan vijftig hoge Duitse nazi's aan boord. Tijdens de reis brachten ze een Amerikaans oorlogsschip en de Braziliaanse kruiser Bahia tot zinken; er vielen meer dan vierhonderd doden, waaronder Amerikaanse burgers. Zowel de Verenigde Staten als de Britse overheid hebben deze operatie systematisch geheim gehouden. Waarom? Hebben zij Hitler naar Patagoni� gebracht?

Twee Argentijnse onderzoekers, Carlos de Napoli en Juan Salinas, hebben met hun goed onderbouwde onderzoek een bijdrage geleverd aan de onthulling van het laatste geheim van de Tweede Wereldoorlog. De operatie heette Ubersee S�d (naar het Zuiden over zee) en volgens hun onderzoek hielpen de Amerikaanse en de Engelse regeringen zo nazi-officieren ontsnappen uit Russische handen.

'De Tweede Wereldoorlog eindigde op 7 mei 1945 en de eerste onderzee�rs arriveerden in Argentini� op 10 juli van dat jaar. De tweede onderzee�r bereikte op 17 augustus Argentini�', zegt De Napoli. De Argentijnse onderzoeker refereert aan de bekende landing van de Duitse onderzee�rs U-530 en U-977 die zich destijds aan de Argentijnse marine overgaven. De bevelvoerders Otto Wermuth en Heinz Sch�ffer werden gearresteerd en verschillende keren ondervraagd in Buenos Aires, Washington en London. Wat echter systematisch geheim gehouden is door de Amerikaanse en Britse overheid, is het feit dat zij het Amerikaanse gevechtsschip de USS Eagle 56 voor de Amerikaanse kust en de Braziliaanse kruiser Bahia temidden van drie andere schepen tot zinken brachten. De vraag is nu waarom de Britten en Amerikanen de moord op meer dan vierhonderd mensen geheim hielden, terwijl de oorlog twee maanden eerder al afgelopen was?

'Het was een samenzwering tegen de Sovjet-Unie. Operatie Sunrise was ontworpen om de oprukkende troepen van Stalin in Europa tegen te houden. Daarom wilden de Engelsen Duitse officieren en soldaten achter de hand houden om de oorlog tegen Rusland voort te zetten en het communisme te vernietigen. Operatie Ubersee S�d is onderdeel van deze grotere operatie', legt Juan Salinas, voormalig onderzoeker van de bomaanslag op een joodse club in Buenos Aires in 1995, uit.

Top Secret

Helaas is het niet mogelijk deze informatie bij offici�le bronnen te controleren aangezien documenten die betrekking hebben op operatie Sunrise door zowel de Britse als de Amerikaanse overheid zijn geclassificeerd als 'Top Secret'. Dit betekent dat ze gedurende 75 jaar niet voor onderzoek beschikbaar zijn. Saillant detail: alleen deze documenten over de Tweede Wereldoorlog blijven gesloten.

Churchill was het meesterbrein achter de ontsnapping van de nazi-officieren. De Argentijnse marine had - op aangeven van Britse instructies - een vrije zone gecre�erd om de Duitsers de kans te geven te ontschepen zonder gestoord te worden', vertelt Salinas aan de Russische nieuwswebsite pravda.ru. Er bestaat zelfs een bevel, uitgevaardigd door de Argentijnse autoriteiten, om aanvallen op Duitse onderzee�rs in de nabijheid van de Argentijnse kust te stoppen. De oplettende lezer kan zich afvragen waarom anderen de Duitse onderzee�rs aanvielen, als de Engelse regering achter de operatie zat. De Napoli antwoordt: 'De opvolgers van Churchill (de conservatieven verloren de verkiezingen die direct na de Tweede Wereldoorlog plaatsvonden en de Labourpartij kwam aan de macht) wilden niet dat de operatie doorging.'

De operatie ging echter door en niet minder dan vijftig hoge officieren van het Derde Rijk vonden een schuilplaats in de desolate streek in de zuidelijke regio's van Argentini� en Chili. Het is belangrijk om op te merken dat in Patagoni� de grootste gemeenschap Duitsers van Latijns Amerika woont en veel nazi's en Ustasha-criminelen daar na de oorlog geleefd hebben, o.a. Mengele, Eichmann, Martin Bornmann, Ante Pavelic en Erich Priebke.

Salinas en De Napoli konden de tocht van de Duitse onderzee�r doen herleven op basis van documenten die werden geleverd door de Argentijnse, Braziliaanse en Amerikaanse marines, de Noorse en Deense ambassades in Buenos Aires en het Nationaal Archief (NARA) van de Verenigde Staten. Ook werden interessante gegevens geleverd door de memoires van Hans Schaeffer, bevelvoerder van de U-977.

Tragedie

Een vloot van bijna twintig onderzee�rs vertrok uit de Noorse havenstad Bergen, tussen 1 mei en de capitulatie van het Derde Rijk zes dagen later. Ze voegden zich samen in Cape Verde, een Atlantische archipel dichtbij Afrika, met een andere groep onderzee�rs die van de Amerikaanse kusten kwamen (o.a. de U-530). Daar hoorden zij dat de Flensburg-regering met aan het hoofd groot-admiraal D�nitz, die aan de macht kwam na het vertrek van Hitler en die door de geallieerden tot 23 mei 1945 in leven werd gehouden, was gevallen.

De Duitse commandanten, die een nieuwe wending in de internationale politiek verwachtten door het uitbreken van een conflict tussen de Sovjet-Unie en de Amerikaans-Engelse coalitie, werden zich ervan bewust dat ze nu op eigen kracht verder moesten. Sommige officieren besloten hun onderzee�rs te laten zinken en zich over te geven aan de vijand of terug te keren naar Europa. Ten minste zes overblijvers, waaronder de U-530 en de U-977, zetten koers naar Argentini� met aan boord belangrijke passagiers en een hoeveelheid goud.

'Toen kwam de tragedie', vertelt Salinas. 'Vermomd als vissersschepen varen de onderzee�rs op zee. Kort na het passeren van de evenaar ontmoeten ze de begeleiders van de Amerikaanse vliegtuigen die op weg zijn naar Japan, op de route Natal-Dakar.'

De Braziliaanse kruiser Bahia nam aan deze operatie deel, toen zij volgens de onderzoekers werd beschoten door twee akoestische torpedo's die afgevuurd werden door de U-977. In deze grootste ramp van de Braziliaanse marine kwamen 366 bemanningsleden om het leven.

Aan boord van de Bahia werkten vier Amerikaanse radiobedieners. Zij kwamen in de beschieting om het leven, maar werden door de Amerikaanse regering als vermist opgegeven. Blijkbaar is dit de belangrijkste reden waarom de Duitse regering niet meewerkte aan het onderzoek van Salinas en De Napoli. De Brazilianen zeiden dat het zinken van de Bahia een ongeluk was, exact dezelfde reden als de Amerikaanse marine tot vorig jaar gaf voor het beschieten van de USS Eagle 56. De U-977, de U-530 en de andere onderzee�rs voeren door naar Argentini� en de eerste twee gaven zich daar over aan de plaatselijke autoriteiten.

Was Hitler een van de passagiers van deze duikboten? De Napoli: 'Wij denken dat Hitler, Eva Braun, Grettel Braun en Martin Bornmann met deze operatie wisten te ontsnappen. Wij kunnen echter niet bevestigen of Hitler in Argentini� is aangekomen of niet.'

Martin Bornmann stierf in Paraguay. Misschien worden de verdenking van Stalin nu bewaarheid: 'Hitler vluchtte naar Spanje of naar Argentini�', zei hij tegen de toenmalige Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken, James Byrne. Het onderzoek gaat door. (Bron: pravda.ru)

Uit TARGETS, maart 2003. (redactie@targets.org)
HR
Hoe geloofwaardig is dit?

En nog andere vragen die op komen:

Hoeveel Nazi's zijn er na de 2e wereldoorlog gevlucht naar Zuid Amerika?

Het is anno 2004 nog zo dat Argentijnen, Paraguayanen, Uruguayanen en Brazilianen nu zelfs met een Europees passport moeilijk de VS binnen kunnen komen omdat de Amerikanen niet de Nazi's binnen willen hebben.

Hoeveel hooggeplaatste Nazi's zijn na de oorlog als helden binnengehaald door de Amerikanen en Russen?

Bekendste voorbeeld is Werhner von Braun die later het Apollo project tot een succes gemaakt heeft.

Hoe hebben de gevluchte nazi's vervolging kunnen voorkomen?

De president van Argentinie heet Nestor Kirchner, veel met name Argentijnse voetballers(bijvoorbeeld Aldo Duscher)hebben Duitse namen(wat niet wil zeggen dat ze van Nazi's afstammen omdat Duitsers al voor de 2e wereldoorlog emigreerden naar Latijns Amerika.)

Hoe hebben de vele 'foute' Duitsers Zuid Amerika kunnen bereiken, en waarom is dat niet tegengehouden?

Waarom wonen er bijvoorbeeld in Puerto Montt in Chili veel Duitsers? En waarom werd ik daar in het Duits aangesproken? Waarom heet de brandweer daar niet Bombonera maar Feuerwehr?

[Dit bericht is veranderd door remmie (op 28 mei 2014 14:55:00).]
HRHR
HR

Petursson1980
Nationale topspeler

Uit: Den Hoorn
Vak: Stadiontribune - U
Reg.: 13 mei 2004

Op antwoord op de vragen: de koude oorlog was al begonnen.

Dat van Hitler : ik geloof er geen reet van. Volgens mij is het bewezen dat hij in Berlijn is overleden.
HR
HR

Borrie
Crack

Uit: Delft
Vak: Stadiontribune - QQ
Reg.: 3 december 2002

Pff zo'n verhaaltje dat n keer in de zoveel tijd z'n kop opsteekt.

Ik geloof er weinig van, en wat wil je hiermee bereiken diego? Dat het de schuld is van "links"? (oh nee, dat was johankruijf)
HR
HR

Crack

Volgens mij is het bewezen dat hij in Berlijn is overleden.HR
Is zijn lijk ooit gevonden dan?

Ik geloof ook niet dat Hitler in Argentinie woonde, maar ik ken Argentinie een beetje en ik sluit het ook niet uit. AH had de mogelijkheden om zijn eigen dood in scene te zetten en zijn eigen vlucht te organiseren.

Het is wel bewezen dat vele hoogplaatste Nazi's daadwerkelijk woonde/wonen in Zuid Amerika en ik ben vooral benieuwd hoe en waarom ze niet tegengehouden zijn en hoe ze vaak konden ontkomen aan vervolging.

Ik heb daar wel een theorie over maar daar wacht ik nog effe mee.
HR
HR

Petursson1980
Nationale topspeler

Diego Armando Maradona schreef:

(...)

Is zijn lijk ooit gevonden dan?

HR
Ja, naast zijn bunker. Lijk o.a. bevestigd door een oude huisarts van Hitler
HR
HR

Crack

Ik moet zeggen dat ik me dat echt niet kan herinneren. Ik herinner me alleen vaag dat een aantal jaar geleden een bericht in de pers opdook dat men zei dat het lijk was gevonden en dit bevestigd was door sectie of zoiets dergelijks. Volgens mij zijn er vooral vraagtekens rond het lijk van Hitler en Eva Braun.

Maar misschien heb je een geloofwaardige bron die je gelijk aantoont?
HR
HR

Rolex
Icoon

Droomaankoop: Ibrahim Afellay
Reg.: 19 mei 2003

Petursson1980 schreef:

(...)

HR
ja ho en die foto op rotten.com is ook van zijn dubbelganger...zie jij het verschil? En als zelfs Amerika helpt...zal zijn huisarts dan niet ook in het complot kunnen zitten?
Ik ben zelf erg geinteresseerd in de Mossad en die zijn in Argentinie (en rest van wereld) ook nog steeds bezig met de opsporing van Eichmann en consorten.....!
HR
HR

kaasdrol
Vedette

Uit: Schiedam
Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 30 juni 2001

Petursson1980 schreef:

(...)

HR
Maar ja, als het allemaal opgezet is door de Amerikanen en Britten kan makkelijk naar buiten gebracht worden dat zijn lijk gevonden is...
HR
HR

Frelin
Vedette

Uit: Amsterdam
Reg.: 17 juli 2002

Petursson1980 schreef:
Ja, naast zijn bunker. Lijk o.a. bevestigd door een oude huisarts van HitlerHR
Het lijk van Hitler is in brand gestoken en het geraamte is vervolgens door de Russen meegenomen.
Heden ten dage is er van Hitler zelf nog maar n stukje over:
forumillustratie

Het hele verhaal kan als fictie worden afgedaan.

Hoeveel Nazi's zijn er na de 2e wereldoorlog gevlucht naar Zuid Amerika? HR
Enige tientallen officieren.

Hoeveel hooggeplaatste Nazi's zijn na de oorlog als helden binnengehaald door de Amerikanen en Russen?HR
Werner von Braun was niet een hooggeplaatste Nazi, maar een briljant wetenschapsman die de pech had dat het Nazi regiem in zijn tijdperk viel. Tientallen ingenieurs die voor de Nazi's hebben gewerkt zijn door de VS en de Russen binnen gehaald.

Hoe hebben de gevluchte nazi's vervolging kunnen voorkomen?HR
Velen zijn op eigen gelegenheid met behulp van valse paspoorten naar Zuid-Amerika gevlucht. Sommigen kregen daarbij hulp van o.a. het Rode Kruis.

Hoe hebben de vele 'foute' Duitsers Zuid Amerika kunnen bereiken, en waarom is dat niet tegengehouden?HR
.
In de massale chaos is niet te voorkomen dat enkelen kunnen ontsnappen. Daarna is er door de Zuid-Amerikaanse landen en enige landen in het Midden-Oosten niet meegewerkt om deze lieden uit te leveren.

Waarom wonen er bijvoorbeeld in Puerto Montt in Chili veel Duitsers? En waarom werd ik daar in het Duits aangesproken? Waarom heet de brandweer daar niet Bombonera maar Feuerwehr?HR
Verreweg het grootste gedeelte van de migranten gemeenschappen in Zuid-Amerika zijn nazaten van de migranten van eind 19e en begin 20e eeuw. Dat heeft helemaal niets met gevluchte nazi's van doen.
HR
HR

Petursson1980
Nationale topspeler

Ik moet zeggen dat ik me dat echt niet kan herinneren. Ik herinner me alleen vaag dat een aantal jaar geleden een bericht in de pers opdook dat men zei dat het lijk was gevonden en dit bevestigd was door sectie of zoiets dergelijks. Volgens mij zijn er vooral vraagtekens rond het lijk van Hitler en Eva Braun.

Maar misschien heb je een geloofwaardige bron die je gelijk aantoont?
HR
Bron is voor mij Discovery channel.

Andere bronnen die over dit verhaal gaan:

http://www.nytimes.com/2003/10/14/obituaries/14GUEN.html?ex=1086840000&en=dd9509eeee8e3fcc&ei=5070
http://news.bbc.co.uk/1/hi/world/europe/475963.stm
http://www.washingtonpost.com/wp-srv/style/longterm/books/reviews/deathofhitler.htm

Het zal nooit voor 100% zeker zijn, maar ik ga uit van "aannemelijkheid".
HR
HR

Purple
Icoon

Uit: Aalsmeer
Droomaankoop: John Guidetti
Reg.: 15 mei 2004

De nazi's hadden een organisatie opgericht(ODESSA),die hoogeplaatsten naar Zuid Amerika overbrachten.De meeste van hen zijn naar Argentini gegaan,er is in Argentini een skioord waar voornamelijk Duits word gesproken.Het zou heel goed mogelijk zijn dat Hitler daar zijn oude dag versleten heeft.
HR
HR

Crack

De nazi's hadden een organisatie opgericht(ODESSA),die hoogeplaatsten naar Zuid Amerika overbrachten.De meeste van hen zijn naar Argentini gegaan,er is in Argentini een skioord waar voornamelijk Duits word gesproken.Het zou heel goed mogelijk zijn dat Hitler daar zijn oude dag versleten heeft.HR
Dat skioord ken ik niet maar als het bestaat leer ik het zeker een keer kennen :ja :ja
Wel zijn er in Chili verschillende 'Duitse' dorpen in de omgeving van Puerto Montt, ongeveer 1000 km onder Santiago.

Het hele verhaal kan als fictie worden afgedaan.HR
Geef mij eens een legitieme bron van zijn dood? Volgens mij zijn er nog behoorlijk wat onopgehelderde zaken rond zijn dood en zijn lijk.

Enige tientallen officieren.HR
Heb je daar een bron van?
Want naar zoiets ben ik al lang naar op zoek.

Het cijfer enige tientallen geloof ik overigens niet, volgens mij gaat het zeker om duizenden zo niet tienduizenden.

Als je uit de handen bleef van de Geallieerden of Russen is het volgens mij niet zo moeilijk geweest om Spanje te bereiken zeker niet als je geld had. Vanuit daar kon je best op een vrachtschip komen dat voer naar Zuid Amerika.

En ik denk dat er voldoende Nazi's zijn geweest die de nederlaag zagen aankomen en zichzelf in vrijheid brachten.

Werner von Braun was niet een hooggeplaatste Nazi, maar een briljant wetenschapsman die de pech had dat het Nazi regiem in zijn tijdperk viel. Tientallen ingenieurs die voor de Nazi's hebben gewerkt zijn door de VS en de Russen binnen gehaald.HR
Ik vind het nogal morbide om WvB af te doen als wetenschapper. De V2 heeft voor dood en verderf gezorgd bij vele onschuldige burgers.

Met diezelfde beredenatie kun je van Mengele ook een wetenschapper maken.

Velen zijn op eigen gelegenheid met behulp van valse paspoorten naar Zuid-Amerika gevlucht. Sommigen kregen daarbij hulp van o.a. het Rode Kruis.HR
Sorry maar ik zou graag willen weten waar je die kennis vandaan hebt.

In de massale chaos is niet te voorkomen dat enkelen kunnen ontsnappen. Daarna is er door de Zuid-Amerikaanse landen en enige landen in het Midden-Oosten niet meegewerkt om deze lieden uit te leveren.HR
Ik begrijp dat het niet zo moeilijk moet zijn om te ontsnappen(de eerder genoemde Spanje route) maar hoe denk je dat ze vervolging/uitlevering hebben kunnen voorkomen?

Verreweg het grootste gedeelte van de migranten gemeenschappen in Zuid-Amerika zijn nazaten van de migranten van eind 19e en begin 20e eeuw. Dat heeft helemaal niets met gevluchte nazi's van doenHR
Is bij mij bekend, zo is bijvoorbeeld Puerto Montt in de 19e eeuw door misschien een vijftigtal Duitsers gesticht. maar ik denk dat er zeker ook veel Nazi's zijn gevlucht daar.

Ik weet ook vrij zeker dat de vrouw die mij in het Duits aansprak een dochter(2e generatie) was van een Nazi Duitser, al is dat moeilijk te bewijzen.

Frelin, ik zat precies op zo'n reactie te wachten en ik ben benieuwd hoe je aan die kennis/interesse komt.

Ik zelf omdat ik geschiedenis interessant vind en ik al 5 keer in zuid Amerika ben geweest(in totaal ongeveer een half jaar) en ik er binnenkort waarschijnlijk ga wonen of vaak terug ga.

Een artikeltje over Eichmann uit het NRC:

Eichmann lachte
Maarten Huygen
Mijn plan was om de documentaire te vermijden maar ik kon het toch niet laten om zijn gezicht te zien en toen bleef ik kijken. Naar Adolf Eichmann, tijdens zijn proces in Jerusalem, in 1961. Zijn huldiging van het beginsel Befehl ist Befehl is inmiddels clich geworden dat op alledaagse situaties wordt toegepast. Parkeerwachters krijgen het vaak te horen.

Het is goed dat zo'n origineel document nu wordt uitgezonden, twee uur lang. Televisie en film mythologiseren de holocaust. Gedramatiseerd of als vergelijkingsmateriaal met huidige wantoestanden.

In het Eichmann-proces is het mechanisme van de massamoord blootgelegd. De verdachte deed het zelf, vrijwillig naar aanleiding van vragen. Hij was geen kampbeul maar had bloss ein Amt. Nee, formeel was hij niet verantwoordelijk voor de moord op de joden. Vanuit Berlijn bracht hij alleen orde in het transport, want dat was een chaos. Het moorden kwam pas bij het eindstation. Maar aan het slot van het proces zei hij zich wel menselijk verantwoordelijk te voelen. "Ik verwacht geen genade", zei hij. Indertijd was hij blij dat hij niet zelf aan het moorden had hoeven mee te doen. Was dat wel gebeurd, dan had hij een einde aan zijn leven gemaakt.

De dramatische accenten die de samenstellers aanbrachten waren al teveel. Tussen procesgedeelten hoorde ik wat onheilspellende elektronische tonen. Nadat Eichmann had gezegd dat hij slechts tussenpersoon was, zag ik hem in een flits uit zijn hokje verdwijnen. Zijn persoon was een onzichtbaar ambt geworden. Sommige uitspraken werden met muziek erbij herhaald. Maar zulke retouche deed afbreuk aan de kracht van de beelden.

In de rechtszaal was hij even volgzaam en precies als toen. Braaf stond hij op als hij iets zei. De rechter hoefde hem maar aan zijn eed te herinneren om hem weer aan het spreken te krijgen. En er werden wel suggestieve vragen gesteld maar hoe valt het te vermijden bij zulke kolossale feiten. De herinneringen aan de oorlog waren nog verser dan die aan het regime Videla nu. De magistraten waren bijna generatiegenoten en keken soms wanhopig.

Hij had een spits mondje, soms wat ironisch scheef getrokken en een zware zwarte bril. Een ouder ambtenarengezicht uit die tijd. Hij had ook een Amerikaanse functionaris kunnen zijn, zoals ik er zoveel in archiefbeelden heb gezien van parlementaire hoorzittingen in de jaren vijftig en zestig. Geen sardonisch monster. Er was ook geen getuige die in hem een beul herkende, want hij zat ver weg op een bureau. Dat industrile karakter van de moord maakt de holocaust uniek, de vele gewone Eichmannetjes die met de broodtrommel in de bovenste la hun plicht deden. Eichmann bleef zijn ambtseed volgen, zei hij, hoewel hij het er niet mee eens was. Maar hij was pessimist, dacht dat verzet, obstructie of plotseling vertrek zinloos was. "In mijn eentje kon ik niets doen", zei hij. Tussen de regels van de aftiteling door werd Eichmanns bewegende gezicht getoond, soms lachend, soms ernstig, maar nergens afstotend. Hij had gewoon een vreemd baantje gehad gedurende vreemde tijden. Als hij in Amerika was geboren, had hij het door zijn nauwgezetheid misschien wel tot staflid in de Neurenberg-processen gebracht. Organisatie van de dossiers. Hij had dan geen last van de "gespletenheid" die hij zou hebben gevoeld. Zijn plicht was dan geheel met zijn geweten in overeenstemming. Zo'n videoverslag trekt diepere sporen dan een Spielberg-film of gedramatiseerd televisieverhaal dat je dan toch niet gelooft. Een ander dergelijk document was de dit voorjaar uitgezonden film van een verstilde reis per trein vol mensen door Rwanda naar Congo tijdens de massaslachtingen.

Bij de dramatische tettermuziek van Netwerk voel je je al bedrogen.

Schindler's List probeerde authenticiteit te bereiken door zwart- witte gedeelten. Een constructie van echtheid maar het kwaad is gewoner.
HR
[Dit bericht is veranderd door Diego Armando Maradona (op 8 juni 2004 18:23:24).]
HR
HR

wateringer
Koning

Vak: Maastribune - V
Droomaankoop: Geen Middelmaat
Reg.: 10 juni 2001

Petursson1980 schreef:

(...)

HR
Dat is niet waar, dit is later herzien door diezelfde arts. Het zou gaan om een dubbelganger. Hitler was een ijdel man, deze man had slordige kleding aan en gestopte sokken, misschien een raar voorbeeld, maar hieruit werd toen geconcludeerd dat het Hitler niet was. (waarom er geen gebitsvergelijking was gedaan weet ik niet)

Ook het (verbrande) lijk in de tuin wat door de Russen werd gevonden leek even om hitler te gaan (en Eva Braun) maar dat was snel herzien na een autopsie waaruit bleek dat het gebit niet klopte.

Vervolgens stak bovenstaand verhaal de kop op (dus het is niet uit de lucht komen vallen Borrie). Hitler zou samen met Eva Braun in een vliegtuigje zijn gestapt wat vlak bij de Reichstag stond, er was zelfs een brede weg die diende als landingsbaan. Later is dit vliegtuig gesignaleerd Noorwegen en van daaruit is er per onderzeer verder gereist.

In Argentini kwamen ze aan bij een hotel waar tijdens de oorlog vele prominenten nazi's hun extravagante feesten hielden. Hier heeft de toenmalige dienstmeid Hitler herkend, al was hij sterk vermagerd (of zelfs ziek)
Naa een aantal dagen is hij de bossen in getrokken met zijn gevolg en heeft de dienstmeid nog enkele keren eten bij hem gebracht in een berghut.

Daarna is er nooit meer wat van hem gehoord, of het allemaal waar is, is de vraag, maar het zou natuurlijk zomaar kunnen dat het altijd verborgen is gehouden voor de buitenwereld, en waarom niet? Er zijn zoveel dingen die de wereld niet weet.

Daarnaast is het nog maar eens de vraag of Hitler wel zelfmoord zou plegen. Het was een zeer geobsedeerd man, die niet van opgeven hield, toen de Russen Berlijn binnentrokken, dacht Hitler dat hij het nog wel zou redden omdat hij er heilig van overtuigt was dat hij zat troepen had, terwijl daarvan een groot gedeelte de Russische winter niet had overleeft. Dit kan waanzin zijn, het kan ook zijn dat hij gewoon niet wilde opgeven, en toch eieren voor zijn geld koos, en een dubbelganger liet vermoorden, vervolgens in een vliegtuig te stappen en de wereld voor de gek houden.

Hoe dan ook, zijn lijk is nooit gevonden, althans er zijn nooit harde bewijzen geweest. Ook een prominente Rus (van het leger) heeft ooit beweert het lijk niet te hebben gevonden, en degene die werden gevonden absoluut niet van Hitler was.
HR
HR

Petursson1980
Nationale topspeler

wateringer schreef:

(...)

Dat is niet waar, dit is later herzien door diezelfde arts. Het zou gaan om een dubbelganger.
...
HR
Zoals ik later zei, we zullen het nooit weten. Maar ik ga uit van de algemene stelling (zoals in de links aangegeven) en van "aannemelijkheid".
Dat verhaal van die sokken geloof ik niet echt want zover ik weet (ook gehoord natuurlijk :B ) zijn de lijken van Hitler en Eva Braun verbrandt en waren vrijwel onherkenbaar.
Via de huisarts van Hitler en later een tandarts is bevestigd dat dit het lijk van Hitler was.

Het is allemaal koffiedik kijken, als iemand maar een vage theorie heeft dan kan je van vooral oude situaties (bijvoorbeeld Lodewijk de zoveelste die in Delft begraven zou liggen) eigenlijk alles maken. Het kan best waar zijn dat Hitler gevlucht is, maar dat-ie zelfmoord zou plegen kan ik me ook voorstellen. Hij was misschien een trots man maar als je zo grote nederlaag om je oren krijgt dan durf je de situatie niet meer onder ogen te zien en pleeg je gewoon zelfmoord.
HR
HR

johankruif Rode kaart: waarschuwing
Vedette

Uit: rotterdam
Reg.: 26 september 2003

Borrie schreef:

Pff zo'n verhaaltje dat n keer in de zoveel tijd z'n kop opsteekt.

Ik geloof er weinig van, en wat wil je hiermee bereiken diego? Dat het de schuld is van "links"? (oh nee, dat was johankruijf)
HR
Ik zal het uitzoeken...

Je bent wel erg geobsedeerd en geindoctrineerd door 'links' Borrie, toch geen trauma mag ik hopen..? :bang

Het zou handig zijn om over dingen eens na te denken, eens dingen te weerleggen, iets interessants te zeggen of wat dan ook, zo wordt je natuurlijk nooit serieus genomen :B
HR
HR

wateringer
Koning

Petursson1980 schreef:

(...)

Zoals ik later zei, we zullen het nooit weten. Maar ik ga uit van de algemene stelling (zoals in de links aangegeven) en van "aannemelijkheid".
Dat verhaal van die sokken geloof ik niet echt want zover ik weet (ook gehoord natuurlijk :B ) zijn de lijken van Hitler en Eva Braun verbrandt en waren vrijwel onherkenbaar.
Via de huisarts van Hitler en later een tandarts is bevestigd dat dit het lijk van Hitler was.

Het is allemaal koffiedik kijken, als iemand maar een vage theorie heeft dan kan je van vooral oude situaties (bijvoorbeeld Lodewijk de zoveelste die in Delft begraven zou liggen) eigenlijk alles maken. Het kan best waar zijn dat Hitler gevlucht is, maar dat-ie zelfmoord zou plegen kan ik me ook voorstellen. Hij was misschien een trots man maar als je zo grote nederlaag om je oren krijgt dan durf je de situatie niet meer onder ogen te zien en pleeg je gewoon zelfmoord.
HR
Sorry, bij nader inzien haalde ik ook twee dingen door elkaar, de man in de bunker gevonden was de man met de sokken en die is geidentificeerd, wat dus Hitler niet bleek te zijn. De Russen hadden wel het verhaal in de wereld gebracht dat het Hitler was maar 3 dagen later bleek dit niet te zijn.
De lijken die buiten zijn gevonden zijn door de Russen meegenomen en later werd verteld dat dit de lijken waren van Hitler en Braun. Echter is dit nooit onderzocht en heeft Stalin de opdracht gegeven de lijken in beslag te nemen. Hierna zijn ze maar liefst 7 keer herbegraven (tussen 1945 en 1970). Om te voorkomen dat neo-nazi's naar het lichaam op zoek gingen en om verafgoding te voorkomen zijn de lijken in 1970, in oprdracht van de Russische geheime dienst, bij Magdeburg opgegraven en verbrand (nou ja de beenderen dan).Daarna is de as verstrooid in het riviertje de Ehle (niet uit drinken dus) bij het plaatsje Biederitz (SachsenAnhalt). Alleen de schedel en een kaakdeel schijnen bewaard gebleven te zijn in Moskou. Maar of die ooit forensisch onderzocht zijn is een raadsel volgens mij, Rusland is niet zo happig op het prijsgeven van geheimen.

Het zou dus zomaar kunnen dat Stalin de boel heeft gemanipuleerd om gezichtverlies te voorkomen of om juist te laten zien aan de rest van de wereld dat zij de dictator hadden gevonden en dat hij dood was.
HR
HR

Vedette

Iemand de 'marathon man' gezien..?
HR
HR

wateringer
Koning

Nee vertel, ben wel nieuwsgierig.
HR
HR

Vedette

Goede film.

Iemand 'the boys from Brazil' gezien..?
HR
HR

wateringer
Koning

Nee, zeker ook een goede film? :B

Maar kun je wat meer info geven?
HR
HR

Petursson1980
Nationale topspeler

wateringer schreef:

(...)
De lijken die buiten zijn gevonden zijn door de Russen meegenomen en later werd verteld dat dit de lijken waren van Hitler en Braun. Echter is dit nooit onderzocht en heeft Stalin de opdracht gegeven de lijken in beslag te nemen.
...
HR
Hier nog een link over die tandarts:

http://www.fpp.co.uk/Hitler/docs/death/CorpseID2.html

Dit verhaal komt het meeste terug, maar het kan inderdaad ook zijn dat Stalin de boel heeft lopen flessen dat deed-ie wel vaker. :B
HR
HR

Vedette

Interessante films/boeken die over nazi's en Latijns-Amerika gaan.
HR
HR

Borrie
Crack

Uit: Delft
Vak: Stadiontribune - QQ
Reg.: 3 december 2002

johankruif schreef:

Goede film.

Iemand 'the boys from Brazil' gezien..?
HR
Niet gezien, maar het is een verfilming van het boek. Erg goed boek, zit een zeer diepgaande boodschap in. Heel in het kort gaat het boek (of de film veel verschilt weet ik dus niet) over een groep Nazi's die ver na de tweede wereldoorlog (in de jaren '70 geloof ik, maar daar kan ik naast zitten, het is alweer een tijd geleden dat ik hem gelezen heb) proberen het ideaal van Hitler als het ware uit te voeren. Indrukwekkend boek.
HR
HR

Crack

Het zou handig zijn om over dingen eens na te denken, eens dingen te weerleggen, iets interessants te zeggen of wat dan ook, zo wordt je natuurlijk nooit serieus genomen :BHR
:ja :ja :ja :ja

Maar is er hier iemand die zijn handen in het vuur durft te steken dat Hitler zelfmoord gepleegd heeft als je uitgaat van de 'bewijzen' die er zijn?

En wie gaat de vragen in de openingspost nog beantwoorden?

PS1: Ik geloof niet dat Hitler naar Argentinie is gevlucht, ik denk dat het meer was om het verhaal meer 'schwung' te geven. Maar het is wel een feit dat:

1: Er vele prominente Nazi's wel gevlucht zijn naar Latijns Amerika
2: Hitler de kans en het geld had om zijn eigen dood in scene te zetten en te vluchten
3: De dood van Hitler nooit onomstotelijk is bewezen.

PS2: Ik hoop dat Frelin nog reageert :ja :ja
HR
HR

Petursson1980
Nationale topspeler

Maar is er hier iemand die zijn handen in het vuur durft te steken dat Hitler zelfmoord gepleegd heeft als je uitgaat van de 'bewijzen' die er zijn?
HR
Wat denkt je zelf? :slaap :slaap :slaap
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 13 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Feyenoord Forums » C - Supporters » Feyenoorders aan tafel » Adolf Hitler woonde in Argentinië

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Gratis lid worden

HR

Battle tegen deze posters

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Feyenoord Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Feyenoord Poll

Wie moet volgend seizoen eerste keeper worden?

Jones
Vermeer
Hahn
Weet niet

HR

VoVo

Van de Feyenoord-fans denkt 80,0% dat OGC Nice wint van Ajax. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Feyenoord Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina hebben nog geen voorspellingen ingestuurd voor Feyenoord-Vitesse.

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!