Feyenoord Netwerk
vrijdag 18 april 2014 - 13:28                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Feyenoord Forums » Feyenoorders aan tafel » Oranje gevoel.

HR

Deze topic is open en bestaat uit 7 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 »

HR

JC Rode kaart: waarschuwing
Ballenjongen

Uit: Rotterdam
Vak: -
Droomaankoop: -
Reg.: 10 juni 2003

Balkenende roept op tot oranjegevoel.

forumillustratie

Bron: http://teletekst.nos.nl/gif/105-01.html
Bron: http://www.telegraaf.nl/krant/verkiezingen/tk2003/teksten/verk.gastenboek.balkenende.20030103.html
Als je binnenkort dweilorkesten op het binnenhof ziet of andere debielen op bizarre wijze uitgedost in het oranje. Dank Jan Peter Balkenende.
Zetten ze in de tweede kamer de wave in terwijl Wouter Bos nog lang zijn punt niet gescoord heeft.
Dank Jan Peter Balkenende.
Beginnen mensen die normaal gesproken geen ene flikker om politiek geven opeens in je hoor te lallen dat Nederland het beste is en Jozias van Aarsten een echte kanjer.
Wordt het torentje oranje gespoten, en een grote vlag voor het raam gehangen.
Zitter er opeens opvallend veel "Joden/neuzen" in de 2e kamer ?
Dank Jan Peter Balkenende
Zitten we weer een hele tijd met Jan Peter Balkenende opgescheept ?
Dank het CDA

[Dit bericht is veranderd door JC (op 12 juni 2003 23:23:08).]
HR
HR

DJSander
Crack

Vak: Maastribune - V
Reg.: 6 juni 2001

Balkenende = 1 Balk Ellende... :nee
HR
HR

Thomaster vak X
Icoon
Derde plek Feyenoord Netwerk VoVo 2004/2005, Runner-up Feyenoord HCE VoVo 04/05

Vak: Stadiontribune - X2
Reg.: 7 maart 2003

Tja ik vindt die harry potter zowiezo al een clown, een oranjegevoel kan er ook nog wel bij.
Ik schaam me ook mateloos voor die vent als ik hem op een europeese top zie staan hij heeft nog net geen lollie in zijn mond.
HR
HR

La Cosa Nostra
Veelbelovend talent

Reg.: 12 maart 2003

quote:HR
JC schreef:

Zitter er opeens opvallend veel "Joden/neuzen" in de 2e kamer ?
HR
Ga er maar vanuit dat je hier Ajacieden bedoelt...? Wat heeft dat in godsnaam met Oranje te maken? Ik denk dat je in de war bent met al die Provincieclubjes!
HR
HR
Goed werk van de AVRO! :)

Telegraaf, za 04 apr 2009

Omstreden boek over koningshuis bron van tv-serie

Van onze rtv-redactie

HILVERSUM, zaterdag - De AVRO werkt aan een serie die geïnspireerd is op het omstreden boek 'Voor de troon wordt niemand ongestraft geboren'.

In het werk van Dorine Hermans en Daniela Hooghiemstra krijgen de geldzucht en dictatoriale trekken van Willem I, de homoseksualiteit en opportunisme van Willem II en 'halve waanzin' van Willem III prominente aandacht.

Premier Balkenende noemde het boek in 2007 eenzijdig en ook koningin Beatrix liet indertijd bij monde van de Rijksvoorlichtingsdienst weten dat zij ontstemd was over de publicatie. De AVRO verwacht de productie eind dit jaar uit te zenden. HR
HR
HR

echte critiche
Crack

Reg.: 10 november 2005

Happel schreef:

Goed werk van de AVRO! :)

(...)
HR
zeker mooi. ze moeten dat hele koningshuis gewoon opdoeken. NUTTELOOS en geldverslindend.
HR
HR

echte critiche schreef:

(...)

zeker mooi. ze moeten dat hele koningshuis gewoon opdoeken. NUTTELOOS en geldverslindend.
HR
Helemaal mee eens! Niet alleen maar nutteloos, maar zelfs de democratie tegenwerkend! Beatrix gedraagt zich bijvoorbeeld bedenkelijk als voorzitter van de Raad van State. Niet adviserend, maar dwingend. Ook is ze voorzitter van de besloten Bilderbergconferenties, als opvolgster van pappa Benno.

Ondertussen is het koningshuis wel aantrekkelijk voer voor vermakelijke televisieseries. Ik hoop dat er ook nog aandacht komt voor onder andere de homosexualiteit van prins Claus, de buitenechtelijke sexuele escapades van Beatrix met haar zwager Laurens-Jan Brinkhorst, de syphilitische prins Hendrik van Wilhelmina, een notoir bordeelbezoeker, het bezwangeren van koningin Emma de echtgenote van Willem III, toen deze daar zelf niet meer toe in staat was, door een voorvader van De Roy van Zuydewijn.

Bovenal interessant is de Habsburgse prins Bernhard, een oud SS'er, medewerker van I.G. Farben, het kartel van de hel. Bernhard was dubbelspion tijdens de oorlog, en verrader van de daardoor door de geallieerden verloren Slag om Arnhem in september 1944.
HR
HR

ulligan
Legende

Uit: Groningen
Droomaankoop: Tom Hiariej
Reg.: 2 oktober 2000

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 4 april 2009 om 14:26:22.  Profiel  Stuur een privébericht  Bezoek de homepage  ICQ 12112915  Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR
Wat mij betreft doeken ze die poppenkast ook op en zetten ze alle uitkeringen richting koninklijk huis stop.

@ Happel> Wat is syphilitisch? Ik ga er vanut dat dit niet met de geslachtsziekte te maken heeft?
HR
HR

ulligan schreef:

Wat mij betreft doeken ze die poppenkast ook op en zetten ze alle uitkeringen richting koninklijk huis stop.

@ Happel> Wat is syphilitisch? Ik ga er vanut dat dit niet met de geslachtsziekte te maken heeft?
HR
Syphilitisch/syfilitisch is afgeleid van syfilis.

Hendrik had syfilis in een vergevorderd stadium. Ik heb een oftalmoloog eens horen beweren dat er een relatie bestaat tussen de ziekte van Hendrik en de oogkwalen van zijn kleindochter Marijke/Christina. Hendrik's schoonvader Willem III had waarschijnlijk ook syfilis, wat als ik het me goed herinner vermeld wordt in het boek waarop de AVRO televisieserie is gebaseerd.
HR
HR

SuperMario
Crack

Vak: Stadiontribune - QQ
Reg.: 4 oktober 2007

ulligan schreef:

HR
Mee eens, hoe eerder die onzin is afgeschaft hoe beter. Het is trouwens ook een zaak van discriminatie. Zestien miljoen Nederlanders worden enkel en alleen op grond van afkomst uitgesloten van de functie van staatshoofd. Onderscheid maken tussen Nederlanders op grond van afkomst is gewoon pure discriminatie. En ja Bernhard was lid van de SS daarover bestaat geen twijfel, en hij was lid in een tijd dat er nog ideologische screening bestond. De SS had geen ereleden.
HR
HR
Het schijnt ook zo te zijn dat de huidige Oranjes de Oranjes helemaal niet zijn. Een simpele DNA-test zou de geruchten kunnen ontzenuwen maar vooralsnog willen ze daar niet aan.
HR
HR

aliendwurf schreef:

Het schijnt ook zo te zijn dat de huidige Oranjes de Oranjes helemaal niet zijn. Een simpele DNA-test zou de geruchten kunnen ontzenuwen maar vooralsnog willen ze daar niet aan.
HR
Gelijk hebben ze, want na zo'n DNA-test is het over met de pret. Op de site van Theo van Gogh heeft een zekere Ton Biesemaat jaren terug gepubliceerd over koning Willem III, de laatste Oranje. Het verhaal is tegenwoordig alleen nog 'in cache' terug te vinden via Google, met zoekopdracht "roy van zuydewijn" "willem III".

01-01-1881 Een historische roddel

J.G. Kikkert wist ons te verklappen dat een De Roy van Zuydewijn in 1881 burgemeester van het toen nog niet rode SP-bastion Oss werd. Nou en, horen we de lezers al denken? Oss zou met Zoutkamp, Warfum, Alphen aan de Rijn en Utrecht één van de vijf gemeenten zijn die wanneer je iets bijzonders voor het koninklijk huis deed als beloning een burgemeesterspost kreeg aangeboden. Daarom beweren sommige roddelkoningen anno 2003 dat een De Roy van Zuydewijn de biologische vader van Wilhelmina is geweest. Wilhelmina werd op 31 augustus 1880 geboren.
Er zijn altijd hardnekkige geruchten geweest dat de bejaarde en aan syfillis lijdende Willem III de spruit Wilhelmina nooit heeft kunnen verwekken bij koningin Emma. De meest geschikte kandidaat voor het biologische vaderschap zou de later tot jonkheer benoemde S.M.S. de Ranitz zijn geweest. In de theorie van de vijf burgemeestersposten voor bewezen diensten klopt dat in elk geval want een de Ranitz werd van 1948 tot 1970 burgemeester van Utrecht****.
Volgens oranjekenner Kikkert leed Wilhelmina aan een erfelijke afwijking waardoor ze geen verband in muziek kon ontdekken, een zeldzame afwijking die ook in de familie de Ranitz zou voorkomen. Zou dat gerucht niet met modern DNA-onderzoek door de heer Rhodius van het kabinet der koningin uit de wereld kunnen worden geholpen? Met de opkomst van de moderne affaire De Roy van Zuydewijn zou nu de burgemeester De Roy van Zuydewijn in het 19e eeuwse Oss ook kandidaat geworden zijn voor het vaderschap van Wilhelmina. We vermelden het maar als de betere roddel.
Om de objectiviteit niet uit het oog te verliezen willen we de lezers niet onthouden dat Cees Fasseur***** de roddel van het vaderschap van de Ranitz naar de officiële papierversnipperaar heeft verwezen. Over De Roy van Zuydewijn is in zijn imponerende tweeluik Wilhelmina uiteraard niets te vinden want die familienaam komt pas echt om de hoek kijken door die blaag van een Edwin.

**** De huidige burgemeester van Utrecht mw. Brouwer-Korf zou, om de theorie van vriendjespost Utrecht te ondersteunen, een hartsvriendin zijn van Prinses Margriet.

***** Fasseur kreeg toegang tot het Koninklijk Huis-archief, net zo mysterieus als de archieven van het Vaticaan. Omdat het als een privé-archief beschouwd wordt is het moeilijk door te dringen tot dit walhalla voor royalty watchers. De normale WOB-procedure (Wet Openbaarheid Bestuur) geeft onderzoekers geen schijn van kans om er in door te dringen.

HR
HR
HR
http://www.digitalefotosite-corenjoke.com/wilhelmina.htm

Prins Hendrik leed aan syfilis. Pas na ingrijpen van de dierenarts en bacterioloog dr. J. Poels raakte Wilhelmina in verwachting. In hofkringen werd Prinses Juliana daarom wel 'het kind van Poels' genoemd.
HR
HRHR
HR

RoelofLuinge
Crack

Vak: Maastribune - Business seats
Droomaankoop: Dirk Kuyt
Reg.: 14 december 2004

Happel schreef:

(...)Helemaal mee eens! Niet alleen maar nutteloos, maar zelfs de democratie tegenwerkend! Beatrix gedraagt zich bijvoorbeeld bedenkelijk als voorzitter van de Raad van State. Niet adviserend, maar dwingend. Ook is ze voorzitter van de besloten Bilderbergconferenties, als opvolgster van pappa Benno.

Ondertussen is het koningshuis wel aantrekkelijk voer voor vermakelijke televisieseries. Ik hoop dat er ook nog aandacht komt voor onder andere de homosexualiteit van prins Claus, de buitenechtelijke sexuele escapades van Beatrix met haar zwager Laurens-Jan Brinkhorst, de syphilitische prins Hendrik van Wilhelmina, een notoir bordeelbezoeker, het bezwangeren van koningin Emma de echtgenote van Willem III, toen deze daar zelf niet meer toe in staat was, door een voorvader van De Roy van Zuydewijn.

Bovenal interessant is de Habsburgse prins Bernhard, een oud SS'er, medewerker van I.G. Farben, het kartel van de hel. Bernhard was dubbelspion tijdens de oorlog, en verrader van de daardoor door de geallieerden verloren Slag om Arnhem in september 1944.
HR
Andere interessante ingredienten: de escapades van Bea met Rudi Lubbers in de jaren 80, en het feit dat Bernhard als beschermheer van het WNF met enige regelmaat een partij fazanten in zijn tuin liet aanrukken, en gezeten op een tuinstoel deze gevederde vrieden afknalde onder het motto "plezierjacht" en de "stand van de fazant op peil houden".

En ik ben bovenmatig geinteresseerd in het verleden van ons aller Maxima, dat scheen echt de grootste snol van Zuid-Amerika te zijn voordat ze Wim-Lex tegen het corpulente lijf liep.
HR
HR

RoelofLuinge schreef:

En ik ben bovenmatig geinteresseerd in het verleden van ons aller Maxima, dat scheen echt de grootste snol van Zuid-Amerika te zijn voordat ze Wim-Lex tegen het corpulente lijf liep.
HR
:D :D :D
HR
HR
Intereseerd mij geen reet die hele Oranje's
HR
HR

kaalkop_bb
Crack

Uit: Rhoon + De Kuip - Mijn Tweede Huis
Vak: Stadiontribune - S
Uploads: 1
Reg.: 8 augustus 2005

:feyenoord Oranjegevoel.... Inderdaad, als ik mijn feloranje signaalkleding aan heb...
:B
HR
HR

RoelofLuinge
Crack

Vak: Maastribune - Business seats
Droomaankoop: Dirk Kuyt
Reg.: 14 december 2004

kaalkop_bb schreef:

:feyenoord Oranjegevoel.... Inderdaad, als ik mijn feloranje signaalkleding aan heb...
:B
HR
Als je naast de A16 beton staat te vlechten? :B :B :B
HR
HR

Kurupt
Icoon

Uit: Hilversum
Vak: Maastribune - W4
Droomaankoop: Rodrigo Alborno
Reg.: 23 februari 2004

Happel schreef:

de homoseksualiteit en opportunisme van Willem II
HR
forumillustratie
HR
HR

jezus christus
Crack

Reg.: 18 september 2004

echte critiche schreef:

(...)

HR
hoewel ik niet onsympathiek sta tegenover deze gedachte huiver ik bij de gedachte aan een president bakellende :I
HR
HR

Andreas Baader
Wereldster
Hompie ©

Uit: erst bekwaam
Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 6 juni 2000

Ja daaaag! Het koningshuis opdoeken, en dan zeker ook Koninginnedag? Zeker weer om die calvinistische gedachte, dat we dan een dag minder vrij hebben en zo aan onze productiviteit kunnen werken. Tegen de vergrijzing en bla bla bla. Ik zou enkele lieden in onze huidige én toekomstige regering er nog wel toe in staat ook.

Serieus ook: ik vraag me af wat je er mee opschiet het Koningshuis op te doeken. Ten eerste kost een president ook bakken vol met geld. Het financiële voordeel voor de Staat der Nederlanden moet mij dan ook maar eens haarfijn uitgelegd worden. Tip: neem in je berekeningen mee de kosten om om de zoveel jaar een extra verkiezing uit te schrijven, huisvestingskosten, beveiligingskosten, vervoerskosten, vergoedingen, de kosten voor het wijzigen van de grondwet etc. etc. etc.

Ten tweede heeft de Koningin en haar gevolg een sterke ceremoniële functie en zorgt zij (minstens ééns per jaar) voor een soort nationale eenheid. Mijn mening is dat dit niet onderschat moet worden. De Koningin is namelijk een vrij 'neutraal' staatshoofd, ik kan mij maar moeilijk voorstellen dat mensen aan haar een hekel hebben in de mate waarin ik een hekel heb aan Wilders of anderen een hekel hebben aan Bos (om maar eens een tweetal eventuele toekomstige presidenten te noemen).

Daarentegen zou het geen kwaad kunnen eens te kijken naar geldstromen richting het koningshuis, waar wij als belastingbetalers voor opdraaien. Ik heb zelf geen enkel idee hoe hoog die zijn, maar volgens mij heeft het koningshuis genoeg geld zichzelf te bedruipen de komende decennia.
HR
HR

kaalkop_bb
Crack

Uit: Rhoon + De Kuip - Mijn Tweede Huis
Vak: Stadiontribune - S
Uploads: 1
Reg.: 8 augustus 2005

:feyenoord Koninginnedag moet blijven. Het gaat tenslotte om die vrije dag etc.

:pul MAAR GEEN ORANJEBOOM!!!
HR
HR

okkie
Crack

Uit: Geteld
Vak: Maastribune - W3
Reg.: 5 juli 2001

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 16 april 2009 om 12:20:24.  Profiel  Stuur een privébericht  Bezoek de homepage  MSN: rotterdamthebest@hotmail.com  Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR
Koninginnedag moet zeker blijven, want dan ga ik altijd vissen en is het heerlijk rustig aan de waterkant. Want al die mafkezen lopen dan in de stad met de oranje hoedje. En dan heb ik geen last van die debielen !

Gr.Okkie (the one and only)
HR
HR

SuperMario
Crack

Vak: Stadiontribune - QQ
Reg.: 4 oktober 2007

Andreas Baader schreef:
Ja daaaag! Het koningshuis opdoeken, en dan zeker ook Koninginnedag? Zeker weer om die calvinistische gedachte, dat we dan een dag minder vrij hebben en zo aan onze productiviteit kunnen werken. Tegen de vergrijzing en bla bla bla. Ik zou enkele lieden in onze huidige én toekomstige regering er nog wel toe in staat ook.
HR
Oranje is de kleur van de oude republiek (1581-1806) dus oranjedag handhaven is geen enkel probleem in de toekomstige republiek.

Serieus ook: ik vraag me af wat je er mee opschiet het Koningshuis op te doeken. Ten eerste kost een president ook bakken vol met geld. Het financiële voordeel voor de Staat der Nederlanden moet mij dan ook maar eens haarfijn uitgelegd worden. Tip: neem in je berekeningen mee de kosten om om de zoveel jaar een extra verkiezing uit te schrijven, huisvestingskosten, beveiligingskosten, vervoerskosten, vergoedingen, de kosten voor het wijzigen van de grondwet etc. etc. etc.
HR
verkiezing: niet nodig, ceremonieel staatshoofd kan door parlement aangewezen worden, we kiezen de premier wel.

-huisvesting: 1 ambtswoning i.p.v. de vele van nu.
-beveiligingskosten: kosten voor 1 persoon in plaats van een heel bataljon aanhang zoals nu
-vervoerskosten: enkel dienstreizen van 1 persoon i.p.v. die van diverse
-vergoedingen: niet langer welk belastingvrij element dan ook
-wijzigen grondwet: kost niks

Op alle fronten goedkoper uit dus, en je elimineer ook nog eens discriminatie, want voor een openbare functie miljoenen mensen uitsluiten op grond van afkomst dat is discriminatie. Ieder mens zou in theorie staatshoofd van zijn/haar land moeten kunnen worden.

Ik zie de nadelen niet. En daarbij, het een sluit het ander niet uit, want wat belet het parlement om W.A. von Amsberg iedere keer voor een termijn van 5 jaar aan te wijzen?

Ten tweede heeft de Koningin en haar gevolg een sterke ceremoniële functie en zorgt zij (minstens ééns per jaar) voor een soort nationale eenheid.HR
Bwhahahahahahahahahaaha :D :D

Mijn mening is dat dit niet onderschat moet worden. De Koningin is namelijk een vrij 'neutraal' staatshoofd, ik kan mij maar moeilijk voorstellen dat mensen aan haar een hekel hebben in de mate waarin ik een hekel heb aan Wilders of anderen een hekel hebben aan Bos (om maar eens een tweetal eventuele toekomstige presidenten te noemen).HR
Wilders en Bos kunnen weggestemd worden, kun je van niksnut Beabitch von Amsberg niet zeggen.
HR
HR

Kobe Bryant
Administrator

Uit: Capelle a/d IJssel
Vak: Stadiontribune - Q
Reg.: 4 april 2002

Wat mij het meeste stoort aan het koningshuis is de miljoenen belastinggeld die er jaarlijks naartoe geschoven wordt. Als één van de rijkste koningshuizen ter wereld zou ik het een mooi gebaar vinden als de familie af zou zien van op zijn minst een gedeelte van de bijdragen van het rijk. We hebben het over belastinggeld van onder andere zeer normale mensen dat naar een familie met miljarden gaat.

Afschaffing van de monarchie hoeft wat mij betreft niet al zou ik er niet om rouwen. Het koningshuis is voor veel Nederlanders nog steeds erg belangrijk dus ach...
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 7 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Feyenoord Forums » C - Supporters » Feyenoorders aan tafel » Oranje gevoel.

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Feyenoord Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Feyenoord Poll

Is Havenaar een optie voor jou om Pelle te vervangen?

Ja, voor Feyenoord heel geschikt
Ja, als je in de transfervrije markt moet zoeken is hij goede optie
Alleen als backup als er nog andere spits komt
Ach, in Pelle zag ook niemand het zitten
Nee, niet goed genoeg
Weet niet

HR

VoVo

Van de Feyenoord-fans denkt 17,8% dat Heracles Almelo wint van Ajax. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Feyenoord Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van Feyenoord-SC Cambuur Leeuwarden:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!