Feyenoord Netwerk
woensdag 16 augustus 2017 - 15:18                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Feyenoord Forums » Feyenoorders aan tafel » Kernoorlog Noord-Korea & Verenigde Staten

HR

Deze topic is open en bestaat uit 1 pagina: 1

HR

Harry Mens
Administrator

Uit: KAMPIOENENNNNNNNNNNNNN!!!!!!!!!!!!
Vak: -
Droomaankoop: -
Reg.: 26 augustus 2005

Volgen we dit een beetje, nemen we het serieus, of is het allemaal een kwestie van blaffende honden bijten niet?
HRHR
HR
er gaat geen enkele nucleaire bom vallen hoor.
HR
HR

marrtijn
Icoon

Uit: amsterdam
Vak: Stadiontribune - QQ
Reg.: 23 december 2004

Trump wil het graag, het gebruik van kernwapens is al zijn hele leven zijn natte droom en een oorlog tegen NK kan mogelijk zijn mislukte presidentschap redden (denkt hij). Maar de top in het leger zal het tegenhouden, hoop ik en denk ik. Ieder ingrijpen van de VS zal potentieel miljoenen levens kosten, zowel aan noord/zuid Koreaanse kant en gestationeerde US troepen en de nasleep (bezettingsmacht, vluchtelingen, gewonden, generaties, overblijfselen oud regime) mogelijk desastreus.

Het meest positieve eindscenario (voor de wereld) is dat de VS zich neerlegt bij het feit dat NK een kernmacht is die de VS kan bereiken. Uiteindelijk zal het NK regime de VS niet aanvallen omdat het eigen land daarmee totaal vernietigd wordt. De VS kunnen nog wel veel doen om de bestaande programma's te ontregelen en kunnen investeren in betere raketschilden (maar het is extreem lastig een aanval tegen te houden).

[Dit bericht is veranderd door marrtijn (op 9 augustus 2017 10:55:34).]
HR
HR

Ramesoe
Crack

Uit: Dordrecht
Vak: Olympiatribune - Z4
Reg.: 22 juni 2005

Ze kunnen in Noord-Korea niet eens een raketten bouwen die ver genoeg komen, dus het zal allemaal wel loslopen.
HR
HR

Romojo
Internationale topspeler

Uit: zichtloos
Reg.: 18 juli 2006

Twee gekken aan de macht doet de wereld wonderen.
HR
HR

quote:HR
Romojo schreef:

Twee gekken aan de macht doet de wereld wonderen.
HR
waren het er maar 2...
HR
HR

jezus christus
Icoon

Reg.: 18 september 2004

Met al die idioten aan de knoppen vrees ik het ergste...
HR
HR

Sixto Rovina
Crack

Reg.: 26 augustus 2010

Er zullen nog genoeg conventionele wapens ingezet worden voordat er uberhaupt aan kernbommen gedacht wordt. Mutually assured destruction is geen ding, de Noord Koreanen zullen misschien 1 eilandje kunnen bereiken, Midway of Guam ofzo, voordat hun land 1 grote kater is. Mocht het echt op de spits gedreven worden dan zullen zelfs de grootste gekken in dat land inbinden.
HR
HR

Romojo
Internationale topspeler

Uit: zichtloos
Reg.: 18 juli 2006

aliendwurf schreef:

(...)

waren het er maar 2...
HR
In dit geval, bedoelde ik.
Maar ik ben het met je eens dat er veel meer zijn.
HR
HR

WANBELEID
Legende

Uit: mijn panty gescheurd
Reg.: 22 juni 2007

De VS zal nooit toestaan dat Noord-Korea een kernmacht wordt/is wier wapens het Amerikaanse vaste land kunnen bedreigen, dat zet iedere verhouding waaraan de VS haar uitverkoren positie op het mondiale toneel dankt op scherp.

Of de VS/Trump kernwapens zal inzetten om dit te voorkomen is een tweede, ik denk dat met de huidige 'commander-in-chief' deze mogelijkheid groter is dan ooit. Ik hoop echter ook dat hij voldoende stafleden en generaals om zich heen heeft die dat uit zijn hoofd weten te praten.

Oorlog blijft 'political business', er één beginnen levert de VS een economische impuls op (lees; een grotere staatsschuld en dikke orders voor de wapenindustrie) en de zittende president politieke steun/credits. Wanneer Trump Pyongyang in één grote paddenstoelwolk verandert is het direct klaar. Zijn aanhang zal zijn handen stukklappen, maar militair-industrieel complex schiet er niet veel mee op. Zij zien liever een 'conventionele' oorlog. In politiek opzicht denk ik dat het effect van ingrijpen met een atoombom ook snel wegebt.

Dat zijn belangen die ook meewegen en waar Trump zeker gevoelig voor is.
HR
HR
ik denk ook dat t dan klaar is voor Trump maar niet doordat de VS zijn handen stuk klapt, integendeel juist.

dan graaftie echt zijn eigen graf...zowel in de VS als in de rest van de wereld.
HR
HR

Sixto Rovina
Crack

Reg.: 26 augustus 2010

Trump doet waar de meeste centen mee te verdienen zijn en de meeste glorie voor zichzelf. Kortom, die klopt weer aan bij de wapenfabrikanten om nog maar een zootje extra onbemande drones te kopen. Geen dode amerikanen, wel dode buitenlanders, de fabrieken draaien overuren en iedereen is blij (behalve die dode buitenlanders dan).
HR
HR

Pepertje
Crack

Uit: Amsterdam
Reg.: 12 april 2010

aliendwurf schreef:

(...)

waren het er maar 2...
HR
China en India zijn ook weer aardig aan het bakkeleien inderdaad.
HR
HR

Jordy_FR
Wereldster

Reg.: 15 oktober 2003

Pepertje schreef:

(...)

HR
En dan hebben we met Israël de grootste idioten nog niet eens genoemd. Wellicht dat ze daar die Noord-Koreaanse atoombom even kunnen testen?
HR
HR

Salabeen
Vaste waarde in elftal

Reg.: 17 juli 2011

WANBELEID schreef: HR
Trump zal natuurlijk nooit als eerste kernwapens inzetten, dan is zijn imago helemaal naar de verdoemenis, de fall out zal ook Zuid-Korea treffen en er valt voor de wapenhandel dan te weinig te verdienen.

Ik ben met je eens dat de VS het niet zal accepteren dat Noord-Korea een bedreiging vormt maar ik vraag me af hoe ze daar een einde aan willen/kunnen maken. Diplomatie werkt niet en conventionele wapens voldoen niet omdat je dan het risico loopt dat Noord-Korea alsnog een paar raketten lukraak afschiet. Tenzij het natuurlijk gelul is dat ze in staat zijn om een kernbom op een raket te bevestigen en dit bericht alleen maar dient om een oorlog te beginnen. Dat hebben we al eerder meegemaakt in Irak...
HR
HR

danall
Crack

Uit: Den Helder
Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 29 april 2009

Salabeen schreef:

(...)

Trump zal natuurlijk nooit als eerste kernwapens inzetten, dan is zijn imago helemaal naar de verdoemenis, de fall out zal ook Zuid-Korea treffen en er valt voor de wapenhandel dan te weinig te verdienen.

Ik ben met je eens dat de VS het niet zal accepteren dat Noord-Korea een bedreiging vormt maar ik vraag me af hoe ze daar een einde aan willen/kunnen maken. Diplomatie werkt niet en conventionele wapens voldoen niet omdat je dan het risico loopt dat Noord-Korea alsnog een paar raketten lukraak afschiet. Tenzij het natuurlijk gelul is dat ze in staat zijn om een kernbom op een raket te bevestigen en dit bericht alleen maar dient om een oorlog te beginnen. Dat hebben we al eerder meegemaakt in Irak...
HR
Op tv waren er overduidelijk beelden van die raket vlucht testen.
HR
HR
net zo duidelijk als die satelietfoto's van Sadams chemische wapens slimmerik?

waarom zouden ze in Korea trouwens geen raketten mogen hebben?
zowat elk land heeft raketten....dan krijgen ze t nog druk.
HR
HR

Salabeen
Vaste waarde in elftal

Reg.: 17 juli 2011

danall schreef:

(...)

Op tv waren er overduidelijk beelden van die raket vlucht testen.
HR
Je moet niet alles geloven wat je op tv ziet Danall... ;)

HR
HR

Pepertje
Crack

Jordy_FR schreef:

(...)

En dan hebben we met Israël de grootste idioten nog niet eens genoemd. Wellicht dat ze daar die Noord-Koreaanse atoombom even kunnen testen?
HR
Is dat nu jammer dat Israël meerlaagse raketschilden heeft, provocerend sukkeltje.
HR
HR
die zijn gelukkig niet waterdicht. :pul
HR
HR

ulligan
Koning
FRÖBELAAR

Uit: dÌÍ£ÌÌͥͩÌͧÍ
Droomaankoop: Jhon Baggio Rakotonomenjanahary
Reg.: 2 oktober 2000

Harry Mens schreef:

Volgen we dit een beetje, nemen we het serieus, of is het allemaal een kwestie van blaffende honden bijten niet?
HR
Het zal niet escaleren vermoed ik, maar ben wel benieuwd hoe het gaat de-escaleren,
HR
HR

Red Whitechapel
Ballenjongen

Reg.: 29 juli 2017

Voor als het gedonder begint, nog effies wachten aub. Heb kaartje vanavond voor metalfestival in Leeuwarden. Wil ik nog wel effe meemaken!
HR
HR

Pepertje
Crack

aliendwurf schreef:

die zijn gelukkig niet waterdicht. :pul
HR
Is dat nu pech voor jou, sufkut.
HR
HR
HR
HR

Moriarty
Icoon

Uit: Rotterdam
Reg.: 13 december 2004

Pepertje schreef:

(...)

HR
India en Pakistan is ook zo gezellig onderling :pul
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 1 pagina: 1

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Feyenoord Forums » C - Supporters » Feyenoorders aan tafel » Kernoorlog Noord-Korea & Verenigde Staten

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Feyenoord Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Feyenoord Poll

Moet Feyenoord nog versterking halen?

Ja, voor de verdediging
Ja, voor het middenveld
Ja, voor de aanval
Nee

HR

VoVo

Van de Feyenoord-fans denkt 86,9% dat SC Heerenveen wint van Heracles Almelo. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Feyenoord Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van Excelsior-Feyenoord:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!