Feyenoord Netwerk
zondag 26 oktober 2014 - 02:14                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Feyenoord Forums » Feyenoorders aan tafel » Moszkowicz moet stoppen als advocaat

HR

Deze topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2 »

HR

ulligan
Legende

Uit: Groningen
Vak: -
Droomaankoop: Tom Hiariej
Reg.: 2 oktober 2000

Zeg het maar :ja
HR
HR

Driftkikker1908
Crack

Vak: Stadiontribune - X2
Droomaankoop: -
Reg.: 30 juni 2005

Terecht.
HR
HR
Dat zal die blaaskaak leren. :pul
HR
HR

ulligan
Legende

Uit: Groningen
Droomaankoop: Tom Hiariej
Reg.: 2 oktober 2000

:D :D :D :D :D
HR
HR

WANBELEID
Crack

Uit: Den Haag
Reg.: 22 juni 2007

Die was toch allang gestopt met serieus advocaatje spelen? Hij had een full-time baan BN'ertje zijn.

Ik heb gelezen dat z'n relatie met Eva Jinek is gestrand. Dat zou ik in zijn geval vervelender vinden...
HR
HR
Precies, Eva is weer vrij. Heeft ie toch keurig voor elkaar gekregen !
HR
HR

Administrator
Administrator

Reg.: 23 juni 2002

Dit is een automatische waarschuwing van het feit dat deze topic kenmerken vertoont van slowchat. Chatten op het forum is niet toegestaan. Ga daarvoor naar de Feyenoord Netwerk Chatbox.

Deze waarschuwing is automatisch gegenereerd en is uitsluitend bedoeld om de deelnemers aan deze discussie er nogmaals op te wijzen dat chatten op het forum niet is toegestaan. Reacties op dit automatische bericht zijn meer dan welkom in het gastenboek; niet in deze topic! Bedankt voor de aandacht.
HR
HR
HR
HR

Driftkikker1908
Crack

quote:HR
jozsef Kiprich. schreef:

Lekker belangrijk....
HR
Vind jij Mosko geen makreel dan?
HR
HR

Charles Versnick
De Sigaar. Zonnebril
Vedette

Uit: Humidor
Vak: Maastribune - Business seats
Droomaankoop: Cristiano Ronaldo
Reg.: 12 oktober 2008

Volgens mij een uiterst kundige advocaat die uiteindelijk ten onder dreigt te gaan aan narcisme.

Tijdens de processen waarin hij de verdediging voerde heeft hij de belangen van rechtswege van zijn verdachten in de zaken die hij voerde goed uitgevoerd. Het is een behoorlijke prestatie zaken als die van Holleeder en ook Wilders tot zo'n uitspraak te krijgen als hij voor elkaar gekregen heeft.

De roem is hem echter naar het hoofd gestegen. Daaraan gaat hij nu ten onder.
HR
HR

Obiku
Administrator
Runner-up Feyenoord Pool 2009/2010

Vak: Maastribune - W2
Reg.: 17 maart 2003

Inderdaad gewoon teveel vijanden gemaakt in het verleden, en nu gepakt op z'n arrogantie. Maar om zo iemand dan levenslang te schorsen lijkt me behoorlijk overdreven.
HR
HR

WANBELEID
Crack

Serieuze reactie. Ik kan me niet van de indruk onttrekken dat hij naast slachtoffer van zijn eigen narcisme, zoals Mozart het verwoordt, ook bewust ten val is gebracht door afgunst van personen binnen de Nederlandse advocatuur/rechtspraak. Noem het vijanden die hij gemaakt heeft, maar ik denk dat het ook met jaloezie te maken heeft gehad.
HR
HR

De Tsaar
Vedette

Uit: Moskou
Reg.: 17 september 2003

De lijst met aanklachten is anders vrij lang. Hij is eerder al op de vingers getikt, meerdere malen zelfs. De eerste keer eind jaren '90. Zit toch wel een patroon in. Als je dan ook zelf niet verschijnt om je verdediging te voeren... Tja...
HRHR
HR

Lowlife
Vedette

Reg.: 23 januari 2005

Er zijn advocaten voor minder erge zaken uit het ambt gezet. Dat Moszkowicz nu pas is aangepakt is een beetje laat maar beter laat dan nooit.
HR
HR
Heeft Moszkovicz wetten overtreden of slechts voorschriften? Hij zal net zolang in beroep gaan tot hij gewonnen heeft. Hof, Hoge Raad, Europees Hof. Waarschijnlijk gevolg: eerherstel en enorme schadeloosstelling. Het is geen sympathieke man, een echte egotripper, maar natuurlijk wel een van de beste advocaten in Nederland en dus ook een van degenen die overal mazen in de wet weet te vinden en daarom nuttig is voor het lekke rechtssysteem. Helaas ook zeer nuttig voor (vaak zware) criminelen die straffeloos wilden wegkomen.
HR
HR

Happel schreef:

Heeft Moszkovicz wetten overtreden of slechts voorschriften? HR
Beide. Het aannemen zonder melden van contant geld is een richtlijn, geen wet. Dat je 50.000 honorarium vangt en slecht 40.000 opgeeft aan de belasting is natuurlijk wel het overtreden van een of meerdere wetten.
HR
HR

emmylover
Icoon

Uit: eindhoven
Reg.: 12 april 2004

ach hij gaat een boek schrijven ,en daarna zullen we hem wel in de politiek tegen komen,
HR
HR

Heineken schreef:

(...)

Beide. Het aannemen zonder melden van contant geld is een richtlijn, geen wet. Dat je 50.000 honorarium vangt en slecht 40.000 opgeeft aan de belasting is natuurlijk wel het overtreden van een of meerdere wetten.
HR
Als elke belastingontduiker uit zijn ambt gezet wordt, blijven er weinig werkenden over. Over die belastingschuld had Moszkovicz al een regeling getroffen. Maar mocht hij tegen de verwachting in uiteindelijk toch nooit meer als advocaat kunnen werken dan doet het OM er verstandig aan de man zo snel mogelijk in dienst te nemen als Officier van Justitie, indien M. daar tenminste in geïnteresseerd is, want het bijbehorende salaris ligt ver onder wat hij gewend is te verdienen.
HR
HR

de realist
Vedette

Reg.: 15 januari 2009

ik heb m bij Paul en Witteman gezien, klonk toch allemaal wel aannemelijk.
Dat contante betalingen heel gewoon zijn kan ik me ergens wel indenken, het gaat dan bijv om betalingen door anderen dan de client zelf. Een rijke oom of zo, uit andere culturen.

Die Jan Loorbach, de deken der advocaten, kennen we natuurlijk nog vanuit NOCNSF, en daar vond ik het al voor zover ik daar kon beoordelen niet de aller aller deskundigste man.

Verder is het een ijdele cultuur, en zijn ze zo'n aandachtstrekker natuurlijk liever kwijt dan rijk.

Moskovicz had het over 'dan ga ik toevoegingen doen'. Wat zijn dat precies ?
HR
HR

Driftkikker1908
Crack

de realist schreef:

Dat contante betalingen heel gewoon zijn kan ik me ergens wel indenken, het gaat dan bijv om betalingen door anderen dan de client zelf. Een rijke oom of zo, uit andere culturen.

Die Jan Loorbach, de deken der advocaten, kennen we natuurlijk nog vanuit NOCNSF, en daar vond ik het al voor zover ik daar kon beoordelen niet de aller aller deskundigste man.

Verder is het een ijdele cultuur, en zijn ze zo'n aandachtstrekker natuurlijk liever kwijt dan rijk.

HR
Toevoeging = mensen die geen advocaat kunnen betalen krijgen er een aangewezen.
HR
HR

srbijafeyenoord
Crack

Vak: Maastribune - W1
Reg.: 28 juli 2005

Iedere advocaat besodemietert de boel in bepaalde maten.

Dat Moszkowicz nu zo zwaar wordt gestraft is een wraakaktie omdat door toedoen van diezelfde Moszkowicz Dhr Wilders is vrijgesproken.
HR
HR

de realist schreef:

HR
Precies waarom hij er al die jaren mee is weggekomen met zijn mooie praatjes.
HR
HR

srbijafeyenoord
Crack

Vak: Maastribune - W1
Reg.: 28 juli 2005

Heineken schreef:

(...)

Precies waarom hij er al die jaren mee is weggekomen met zijn mooie praatjes.
HR
Advocaat eigen, mooie praatjes.
HR
HR

Charles Versnick
De Sigaar. Zonnebril
Vedette

Uit: Humidor
Vak: Maastribune - Business seats
Droomaankoop: Cristiano Ronaldo
Reg.: 12 oktober 2008

de realist schreef:

HR
Het feit dat hij daar onder de huidige omstandigheden zat is veelzeggend. Zelfs nu nog is het zijn narcisme dat hem leidt.

Men zal verder nog wel van hem horen. Hij is 52, tijd voor wat anders dan de zaken waar hij tot nu toe mee bezig was. Misschien komt dit hem nog wel goed uit ook. Meer bereiken dan de gewonnen zaken Holleeder en Wilders kan hij niet doen. Geld verdienen kan hij ook in het media- en lezingencircuit.

Dat verhaal van de toevoeging is onzin volgens mij. Volgens mij wordt hij echt uitgezet uit de orde. Dat betekent dus ook dat hij niet als pro-deo of gedeeltelijk door de overheid betaalde raadsman mag functioneren. Zijn titel mr. wordt hem volgens mij ontnomen. Daardoor mag hij geen enkele functie meer bekleden in een rechtszaal anders dan verdachte of getuige.
HR
HR

WANBELEID
Crack

Charles Versnick schreef:

(...)Zijn titel mr. wordt hem volgens mij ontnomen. HR
Ik kan het mis hebben, maar dat verwijst naar een afgeronde rechtenstudie. Ik kan me niet voorstellen dat deze maatregel en de macht van de Orde van Advocaten zovér reikt dat ze hem zelfs zijn academische graad kunnen afnemen.
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Feyenoord Forums » C - Supporters » Feyenoorders aan tafel » Moszkowicz moet stoppen als advocaat

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Feyenoord Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Feyenoord Poll

Wie moet er linksbuiten staan?

Boetius
Manu
Een ander
Geen mening

HR

VoVo

Van de Feyenoord-fans denkt 97,1% dat FC Volendam wint van Sportlust 46. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Feyenoord Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van SC Cambuur Leeuwarden-Feyenoord:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!