Feyenoord Netwerk
maandag 22 september 2014 - 02:07                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Feyenoord Forums » Feyenoorders aan tafel » Rutte II

HR

Deze topic is open en bestaat uit 19 pagina's: 1 2 3 4 5 6 ... 19 »

HR

met rood witte groeten
Vedette

Uit: Wedstrijd
Vak: Maastribune - K
Droomaankoop: -
Reg.: 20 december 2010

'Alle namen bewindslieden nieuwe kabinet bekend'
maandag 29 oktober 2012 07:43

Nadat alle namen van de ministersploeg van het kabinet-Rutte II dit weekend bekend werden, zijn maandag ook de namen van de nieuwe staatssecretarissen naar buiten gekomen.

Dat schrijft de Volkskrant.

Directeur zorgpensioenfonds
In totaal komen er zeven staatssecretarissen, vier voor de PvdA en drie voor de VVD. De VVD krijgt zeven ministers en de PvdA zes.

Staatssecretaris van Volksgezondheid wordt oud-topambtenaar Martin van Rijn. Van Rijn is directeur bij zorgpensioenfonds PGGM.

Wilma Mansveld, gedeputeerde in Groningen, wordt staatssecretaris van Infrastructuur en Milieu. Oud-PvdA-Kamerlid Co Verdaas, gedeputeerde in Gelderland, wordt staatssecretaris van Economische Zaken. PvdA-Kamerlid Jetta Klijnsma keert terug naar Sociale Zaken, waar zij ook tijdens het kabinet-Balkenende IV staatssecretaris was.

Bij de VVD wordt de Haagse wethouder Sander Dekkerstaatssecretaris op Onderwijs. Fred Teeven blijft op Justitie en Frans Weekers blijft op Financiën.

Gehele ploeg
Het nieuwe kabinet zal bestaan uit dertien ministers. Dat is er één meer dan nu. Er komt een extra programmaminister voor de woningmarkt en de hervorming van de rijksdienst.

Dit zijn de ministers van Rutte II:

Mark Rutte (VVD) - premier, Algemene Zaken
Lodewijk Asscher (PvdA) - minister van Sociale Zaken
Ronald Plasterk (PvdA) - minister van Binnenlandse Zaken
Frans Timmermans (PvdA) - minister van Buitenlandse Zaken
Lilianne Ploumen (PvdA) - minister van Buitenlandse Handel
Jeanine Hennis-Plasschaert (VVD) - minister van Defensie
Henk Kamp (VVD) - minister van Economische Zaken
Jeroen Dijsselbloem (PvdA) - minister van Financiën
Melanie Schultz van Haegen (VVD) - minister van Infrastructuur en Milieu
Jet Bussemaker (PvdA) - minister van Onderwijs
Ivo Opstelten (VVD) - minister van Justitie
Edith Schippers (VVD) - minister van Volksgezondheid
Stef Blok (VVD) - minister van Wonen en Rijksdienst

Door Arne Hankel

Elsevier.

Rutte die twee jaar terug nog tijdens het eerste debat van zijn kabinet met de Kamer een sneer gaf aan de benoeming in Balkende IV van die Albayrak heeft zijn woord gehouden want vooralsnog komen er geen niet-westerse allochtonen met een dubbele loyalieit in het kabinet. Dat zal ook wel de reden zijn geweest dat de VVD een kandidaat kamervoorzitter naar voren schoof. En terecht want ook ik ben dat m.i verfoeide generaal pardon nog vergeten en ook niet de maatregel van Aboutaleb die ongeneerd buitenlandse ouderen de gelegenheid gaf om met behoud van de aow uitkering langer in het buitenland te verblijven. En die niet westerse allochtonen geven dat geld niet hier uit. De bemoeienis van Rabat en Ankara op hun onderdanen buiten de landsgrenzen is algemeen bekend. Zo ook de geldsmijterij van Elatik in Adam die alle misstanden die zij begaat niet in de doofpot maar gewoon haar hoofddoek meedraagt.

Blij dat er geen kilometerheffing komt en dat er minder aan OW hulp word uitgegeven , al is iedere cent een te veel. Burgers kunnen ook geven, in Urk doen ze dat al jaren.

[Dit bericht is veranderd door remmie (op 22 juli 2014 11:44:51).]
HR
HR
Stef Blok tja zal wel komen omdat hij bij de onderhandelingen is geweest. Maakt in de kamer niet al te vaak een sterke indruk. Dijsselbloem gaat een hele pittige klus tegemoet had liever gehad dan Jan Kees naar de vvd was gegaan op zo'n belangrijke post moet je een ervaren iemand hebben zitten. Bovendien was Jan Kees een herkenbaar gezicht met Dijsselbloem moet je het maar weer afwachten

[Dit bericht is veranderd door Billie (op 29 oktober 2012 13:04:16).]
HR
HR

met rood witte groeten
Vedette

quote:HR
Billie schreef:

Stef Blok tja zal wel komen omdat hij bij de onderhandelingen is geweest. Maakt in de kamer niet al te vaak een sterke indruk
HR
Politici worden soms beloond voor hun inzet voor de partij. In England is de premier ook fractieleider en zijn meeste bewindslieden ook kamerlid en waarom ook niet?

Als het regeerakkoord bekent dan word het boeiend. De Pvda vindt het nodig om hierover een congres te houden. Flauwekul omdat de uitkomst nu al vasstaat. Schijndemocratie.

[Dit bericht is veranderd door met rood witte groeten (op 29 oktober 2012 13:11:45).]
HR
HR

Driftkikker1908
Icoon

Vak: Stadiontribune - T
Reg.: 30 juni 2005

met rood witte groeten schreef:

'Alle namen bewindslieden nieuwe kabinet bekend'
maandag 29 oktober 2012 07:43

Nadat alle namen van de ministersploeg van het kabinet-Rutte II dit weekend bekend werden, zijn maandag ook de namen van de nieuwe staatssecretarissen naar buiten gekomen.

Dat schrijft de Volkskrant.

Directeur zorgpensioenfonds
In totaal komen er zeven staatssecretarissen, vier voor de PvdA en drie voor de VVD. De VVD krijgt zeven ministers en de PvdA zes.

Staatssecretaris van Volksgezondheid wordt oud-topambtenaar Martin van Rijn. Van Rijn is directeur bij zorgpensioenfonds PGGM.

Wilma Mansveld, gedeputeerde in Groningen, wordt staatssecretaris van Infrastructuur en Milieu. Oud-PvdA-Kamerlid Co Verdaas, gedeputeerde in Gelderland, wordt staatssecretaris van Economische Zaken. PvdA-Kamerlid Jetta Klijnsma keert terug naar Sociale Zaken, waar zij ook tijdens het kabinet-Balkenende IV staatssecretaris was.

Bij de VVD wordt de Haagse wethouder Sander Dekkerstaatssecretaris op Onderwijs. Fred Teeven blijft op Justitie en Frans Weekers blijft op Financiën.

Gehele ploeg
Het nieuwe kabinet zal bestaan uit dertien ministers. Dat is er één meer dan nu. Er komt een extra programmaminister voor de woningmarkt en de hervorming van de rijksdienst.

Dit zijn de ministers van Rutte II:

Mark Rutte (VVD) - premier, Algemene Zaken
Lodewijk Asscher (PvdA) - minister van Sociale Zaken
Ronald Plasterk (PvdA) - minister van Binnenlandse Zaken
Frans Timmermans (PvdA) - minister van Buitenlandse Zaken
Lilianne Ploumen (PvdA) - minister van Buitenlandse Handel
Jeanine Hennis-Plasschaert (VVD) - minister van Defensie
Henk Kamp (VVD) - minister van Economische Zaken
Jeroen Dijsselbloem (PvdA) - minister van Financiën
Melanie Schultz van Haegen (VVD) - minister van Infrastructuur en Milieu
Jet Bussemaker (PvdA) - minister van Onderwijs
Ivo Opstelten (VVD) - minister van Justitie
Edith Schippers (VVD) - minister van Volksgezondheid
Stef Blok (VVD) - minister van Wonen en Rijksdienst

Door Arne Hankel

Elsevier.

Rutte die twee jaar terug nog tijdens het eerste debat van zijn kabinet met de Kamer een sneer gaf aan de benoeming in Balkende IV van die Albayrak heeft zijn woord gehouden want vooralsnog komen er geen niet-westerse allochtonen met een dubbele loyalieit in het kabinet. Dat zal ook wel de reden zijn geweest dat de VVD een kandidaat kamervoorzitter naar voren schoof. En terecht want ook ik ben dat m.i verfoeide generaal pardon nog vergeten en ook niet de maatregel van Aboutaleb die ongeneerd buitenlandse ouderen de gelegenheid gaf om met behoud van de aow uitkering langer in het buitenland te verblijven. En die niet westerse allochtonen geven dat geld niet hier uit. De bemoeienis van Rabat en Ankara op hun onderdanen buiten de landsgrenzen is algemeen bekend. Zo ook de geldsmijterij van Elatik in Adam die alle misstanden die zij begaat niet in de doofpot maar gewoon haar hoofddoek meedraagt.

Blij dat er geen kilometerheffing komt en dat er minder aan OW hulp word uitgegeven , al is iedere cent een te veel. Burgers kunnen ook geven, in Urk doen ze dat al jaren.
HR
Jij zou toch pas terugkeren als je weer in vorm was?

:B
HR
HR

met rood witte groeten
Vedette

Driftkikker1908 schreef:

(...)

Jij zou toch pas terugkeren als je weer in vorm was?

:B
HR
Ik wou jou even uit De Kuip sleur halen. Verder geef ik even mijn mening. Oftewel ieder zijn mening. Die mening verkondig al jaren. Ben op dat gebied al jaren in vorm..
HR
HR

Driftkikker1908
Icoon

Vak: Stadiontribune - T
Reg.: 30 juni 2005

met rood witte groeten schreef:

(...)

Ik wou jou even uit De Kuip sleur halen. Verder geef ik even mijn mening. Oftewel ieder zijn mening. Die mening verkondig al jaren. Ben op dat gebied al jaren in vorm..
HR
We hebben het hier in NL inderdaad allemaal verschrikkelijk slecht. In onder meer Afrika moeten ze gewoon niet zo zeuren, een maaltijd per dag is meer dan genoeg.
Ik vind het echt schandalig als je in deze tijd die mensen in de steek laat.
HR
HR

Hondje37
Nationale topspeler

Vak: -
Droomaankoop: Samuel Armenteros
Reg.: 24 augustus 2012

Motto: Bruggen slaan, om 16:00 presentatie.
HR
HR

Ronald Hamming
Wereldster
Hompie ©

Uit: Utrecht
Vak: Maastribune - V
Reg.: 6 juni 2000

Driftkikker1908 schreef:

(...)

We hebben het hier in NL inderdaad allemaal verschrikkelijk slecht. In onder meer Afrika moeten ze gewoon niet zo zeuren, een maaltijd per dag is meer dan genoeg.
HR
Mee eens. Het gaat ook niet om de hoeveelheid geld, maar om wat je er mee doet. Geld geven aan discutabele regimes is naar mijn mening niet de manier om ontwikkeling op gang te helpen. Investeren in individuele projecten / ondernemingen veel meer. Denk hierbij aan het micro-krediet zoals onze toekomstige koningin dat stimuleert. Hierbij snijdt het mes aan twee kanten, het is namelijk aangetoond dat deze investeringen een positieve invloed hebben op de lokale economie én dat de investering terugbetaald wordt door de lenende partij. Ook al zou je dit deels af moeten schrijven, het zet mensen wel aan het werk en stimuleert de economie (werkgelegenheid, besteedbaar inkomen etc.). Daarnaast kun je denken aan uitwisselingsprogramma's voor managers, ingenieurs etc.

Overigens begreep ik uit het nieuws dat men denkt aan het aanpakken van de hypotheekrenteaftrek vanuit de bovenste salarisschaal met een half procent per jaar. Behalve dat ik dit te langzaam vind, vind ik het wel een goed teken dat men eindelijk iets gaat doen én dat er eindelijk duidelijkheid komt. Ook is het goed dat men aan de bovenkant begint. Dit heeft de grootste invloed op de schatkist qua inkomsten, en de huizenmarkt wordt niet vanaf de onderkant op slot gezet.

Al met al heb ik wel vertrouwen in het komende kabinet Rutte II. Helaas zonder mijn favoriete partij, maar je gaat wel toe naar een samenwerking tussen de twee grote stromingen in ons land, waarbij het poldermodel de drijvende kracht is. Hierdoor ontstaan (hopelijk) pragmatische keuzes, waarbij heilige huisjes niet gespaard worden.

Wel hoop ik dat de non-issues zoals dubbele paspoorten en zo buiten beschouwing gelaten kunnen worden. Absoluut irrelevant voor de wederopbouw van onze economie.
HR
HR

WANBELEID
Crack

Uit: Den Haag
Reg.: 22 juni 2007

Ontwikkelingshulp bestaat louter om ons geweten af te kopen. Er is een volledige industrie op poten gezet die daar op inspeelt en als enige doel heeft ons (en de overheid door middel van subsidies) zoveel mogelijk geld uit de zak te kloppen, zonder dat er gekeken wordt naar de wijze/efficiency waarmee het besteed wordt en de kosten die gemaakt worden om al die giften binnen te harken.

Het is pure werkverschaffing voor hypocriete semi-ambtenaren die misschien ooit als naïeve wereldverbeteraars begonnen zijn maar nu als onderdeel van de non-profit sector tot niets minder verworden zijn dan aasgieren die hun eigen riante salaris veiligstellen door op onze emotie in te spelen met zoveel mogelijk zielige beelden van doodzieke kinderen, verhongerende dieren en onderdrukte minderheden.

If you can't beat them, join them. Ik hoor het graag als iemand nog een goeie vacature voor een dergelijke functie weet.
HR
HR

Ronald Hamming
Wereldster
Hompie ©

WANBELEID schreef:

Ontwikkelingshulp bestaat louter om ons geweten af te kopen. Er is een volledige industrie op poten gezet die daar op inspeelt en als enige doel heeft ons (en de overheid door middel van subsidies) zoveel mogelijk geld uit de zak te kloppen, zonder dat er gekeken wordt naar de wijze/efficiency waarmee het besteed wordt en de kosten die gemaakt worden om al die giften binnen te harken.

Het is pure werkverschaffing voor hypocriete semi-ambtenaren die misschien ooit als naïeve wereldverbeteraars begonnen zijn maar nu als onderdeel van de non-profit sector tot niets minder verworden zijn dan aasgieren die hun eigen riante salaris veiligstellen door op onze emotie in te spelen met zoveel mogelijk zielige beelden van doodzieke kinderen, verhongerende dieren en onderdrukte minderheden.

If you can't beat them, join them. Ik hoor het graag als iemand nog een goeie vacature voor een dergelijke functie weet.
HR
Ja er zijn twee manieren om het te benaderen. Het afschaffen of hervormen. Voor hervormingen zijn bijna alle partijen blijkbaar te bang, maar het is er toch echt tijd voor. Want je kunt je ogen niet sluiten voor de armoede die mede door ons tot stand is gebracht en in stand wordt gehouden. Waarbij ik niet wil negeren dat het ook een kwestie van eigen verantwoordelijkheid is. Vandaar dat een systeem met micro-kredieten ideaal is. Of ben je het daar niet mee eens?
HR
HR

Hondje37
Nationale topspeler

De wietpas vervalt, maar de toegang tot coffeeshops blijft voorbehouden aan ingezetenen die een identiteitsbewijs of verblijfsvergunning, samen met een uittreksel uit het bevolkingsregister kunnen tonen. De handhaving van dit ingezetenencriterium geschiedt in overleg met betrokken gemeenten en zonodig gefaseerd, waarbij wordt aangesloten bij het lokale coffeeshop- en veiligheidsbeleid zodat er sprake is van lokaal maatwerk.HR
HR
HR

WANBELEID
Crack

Ronald Hamming schreef:

(...)

HR
Er zal nimmer een politieke meerderheid voor grondige hervorming/afschaffing van de 'goede doelen-industrie' te vinden zijn, daarvoor is deze teveel vervlochten met alles en iedereen die iets met Den Haag te maken heeft. Vrijwel ieder individueel kamerlid staat part-time op de loonlijst van zo'n organisatie met een commissariaat, bestuursfunctie of adviserende rol, oud-politici vullen er 'full-time' hun zakken en andersom is de non-profitsector voor sommige politieke partijende dé vijver waar gevist wordt naar bestuurlijk 'talent'.

Die twee houden elkaar in leven zolang als ze zullen bestaan, en neem maar van mij aan dat die enorme bezuiniging van 1 miljard via slinkse achterkamertjes-afspraken dubbel en dwars zal worden tenietgedaan. De hierboven genoemde personen die zich via de betreffende organisaties zo keihard inzetten voor hen die het zoveel moeilijker hebben in de wereld zullen er in ieder geval niet onder gaan lijden.

Ik vind de discussie over de 'verantwoordelijkheid' die het Westen heeft, en het verwijt dat wij (al dan niet deels) veroorzaker zijn van de ellende in deze wereld een zeer problematische. Ik zal nimmer ontkennen dat onze voorouders door middel van slavernij, kolonisatie, etc. veel gebieden in de wereld hebben uitgebuit, leeggeroofd, etc. Maar hoelang gaan deze gebieden hun slachtoffer-rol in deze nog misbruiken om hun eigen disfunctioneren en wanbeleid te rechtvaardigen? In hoeverre en voor welk gedeelte gaat die verantwoordelijkheid van ons nog op?

Micro-krediet lijkt een prachtig antwoord op de overdadigheid waarmee het Westen soms problemen in de Derde Wereld probeert 'op te lossen' (lees: het eigen geweten sust). Ook dit initiatief is inmiddels echter al in handen gevallen van hen die ermee zoveel geld uit onze zakken willen kloppen, er zelf ook aan willen verdienen en waar het helpen van mensen in die gebieden niet meer als prettige bijkomstigheid is en advertentie-middel om het bestaan van de eigen organisatie mee te continuëren.
HR
HR

Hondje37
Nationale topspeler

De minimumleeftijd voor de verstrekking van alcohol gaat naar 18 jaarHR
HRHR
HR

draaideur
Vedette

Uit: Rotterdam
Vak: Olympiatribune - Z4
Reg.: 18 augustus 2011

Tja, en dan? Gasten die nu 14/15 zijn en al wat drinken, zullen daar echt niet mee stoppen.
HR
HR
Een verbod op het gebruik van wilde dieren in circussen.... einde oefening binnen nederland voor een circus als Herman Renz tiest :C
HR
HR

WANBELEID
Crack

Billie schreef:

Een verbod op het gebruik van wilde dieren in circussen.... einde oefening binnen nederland voor een circus als Herman Renz tiest :C
HR
Mooi! Prima! Dieren allerlei trucjes laten uitvoeren ter vermaak van kansloos Nederland; het had al veel eerder verboden moeten worden. Het dient geen enkel nut...
HR
HR

020 hater
Regelmatige invaller

Uit: zoetermeer
Vak: Maastribune - KK
Droomaankoop: Radamel Falcao
Reg.: 5 juli 2012

Billie schreef:

HR
herman renz weet misschien nog wel iets af te handelen, dat is een groot circus dat zeker niet slecht met dieren omgaat. ik heb weleens circussen gezien die tijgers fokten voor vermaak via broer X zus zulke mogen zeker gesloten worden.
HR
HR

draaideur
Vedette

Uit: Rotterdam
Vak: Olympiatribune - Z4
Reg.: 18 augustus 2011

Voor studenten wel een vervelend akkoord trouwens.
HR
HR

Charles Versnick
Crack

Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: Cristiano Ronaldo
Reg.: 12 oktober 2008

Het is een bezuinigingsakkoord. Per definitie vervelend voor iedereen. Maar als zelfs Rutte de term 'eerlijk delen' in de mond neemt moet Samsom er toch behoorlijk veel uit gehaald hebben.

Dat zou betekenen dat ook de sterkere schouders last gaan krijgen van de geplande bezuinigingen. Dat zou een unicum zijn.
HR
HR

Charles Versnick schreef:

Het is een bezuinigingsakkoord. Per definitie vervelend voor iedereen. Maar als zelfs Rutte de term 'eerlijk delen' in de mond neemt moet Samsom er toch behoorlijk veel uit gehaald hebben.

Dat zou betekenen dat ook de sterkere schouders last gaan krijgen van de geplande bezuinigingen. Dat zou een unicum zijn.
HR
Samsom heeft er ook veel uitgehaald Charles , kijk alleen maar bv naar de Wajong regeling hoe anders en donkerder zag dit eruit in Rutte1
HR
HR

met rood witte groeten
Vedette

Driftkikker1908 schreef:

(...)

HR
Wanbeleid heeft daar een duidelijke uitleg over gegeven.
Ik wil daar nog 1 ding bij kwijt: We geven m.i nu al vele miljarden OW aan Griekenland. We hebben zowat de hoogste belastingen van Europa.

Regeerakkoord 2012 ligt klaar heb je Adobe Reader dan kun je dit aanklikken:
http://www.binnenlandsbestuur.nl/Uploads/2012/10/regeerakkoord.pdf

Alles is dichtgetimmerd dus dualisme is zinloos, van wisselende meerderheden
houdt de Pvda niet. En Rutte heeft zich vast in een paringdans met Samson volop laten naaien. :B

2010: 46 pagina.s

http://www.rijksoverheid.nl/documenten-en-publicaties/rapporten/2010/09/30/regeerakkoord-vvd-cda.html

2012 82 pagina's
http://www.kabinetsformatie2012.nl/actueel/documenten/regeerakkoord.html

Samson stuurt Asscher die Adam met een megaschuld achterlaat. Samsom is slim om een concurrent die in de hoofdstad nauwelijks wordt tegengesproken de leeuwekuil van Den Haag in en daar is hij het loyale knechtje van Rute. Loopt het mis dan is Samson van zijn gehypte concurrrent verlost. Ik ga het akkoord bestuderen.
HR
HR

Heineken
Wereldster
Nr. 3 Feyenoord Netwerk Pool 2012/2013; meer prijzen

Uit: Harderwijk
Reg.: 9 december 2001

WANBELEID schreef:

(...)

Mooi! Prima! Dieren allerlei trucjes laten uitvoeren ter vermaak van kansloos Nederland; het had al veel eerder verboden moeten worden. Het dient geen enkel nut...
HR
:pul
HR
HR

srbijafeyenoord
Crack

Vak: Maastribune - W1
Reg.: 28 juli 2005

Gecondoleerd.
HR
HR

Ronald Hamming
Wereldster
Hompie ©

Billie schreef:

HR
Dus jij bent voorstander van dansende beren en zo? Belachelijk en middeleeuws. Had al veel eerder afgeschaft moeten worden, je kunt met goede acrobaten en leuke clowns een prima circus voeren.
HR
HR

danall
Vedette

Uit: Den Helder
Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: Fernando Torres
Reg.: 29 april 2009

Ronald Hamming schreef:

(...)

(Mee eens..)
HR
Je zou wat de micro kredieten kunnen uitgaan van een beloningsopzet. Belonen als de ontwikkelingsgelden een resultaat opleveren, door de schuld kwijt te schelden. De bevolking blij. De regering blij. Stimulering van dit soort projekten zorgen voor effectief omgaan met gelden.
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 19 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Feyenoord Forums » C - Supporters » Feyenoorders aan tafel » Rutte II

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Feyenoord Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Feyenoord Poll

Is het een goede beslissing van Van Geel om Vermeer van Ajax te halen?

Ja, goede doelman
Nee, geld moet aan andere positie besteed worden
Nee, nieuwe keeper kan, maar niet Vermeer van Ajax
Weet niet

HR

VoVo

Van de Feyenoord-fans denkt 11,9% dat FC Dordrecht wint van Vitesse. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Feyenoord Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina hebben nog geen voorspellingen ingestuurd voor Go Ahead Eagles-Feyenoord.

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!