| Poster | | Topic: De naderende recessie |  |
| DeambtenaaR Internationale topspeler
Uit: Rotterdam Vak: Olympiatribune - O Posts: 11146 Reg.: 6 februari 2006 |
quote: Happel schreef:
(...)
Sir Francis Bacon (= William Shakespeare)
Aannames Happel, aannames.
[Dit bericht is veranderd door DeambtenaaR (op 10 oktober 2008 20:05:03).]
|
| | Happel International
Uit: Amsterdam Vak: Olympiatribune - BB Posts: 5814 Reg.: 17 april 2007 |
quote: DeambtenaaR schreef:
(...)
Aannames Happel, aannames.
Sir Francis Bacon, verantwoordelijk voor de King James Bible (in de VS door protestanten gezien als de enige betrouwbare vertaling van de bijbel) en schrijver van onder meer New Atlantis, was volgens uitspraken van Saint Germain dezelfde als Christian Rosenkreuz (oprichter van de Rozenkruisers) en ook dezelfde als Saint Germain ( "de man die nimmer sterft" ), een van de leiders van The Great White Brotherhood, het topje van de Illuminati. Saint Germain was tevens een van degenen die het theosofische medium Helena Blavatsky de boeken De Geheime Leer en Isis Ontsluierd liet schrijven.
Het door Vrijmetselaars misschien wel meest gewaardeerde inwijdingsgeschrift is La Très Sainte Trinosophie (The Most Holy Trinosophia) par le Comte de Saint Germain.
Saint Germain heeft geregeld verklaard dat hij Francis Bacon was (Francis Tudor) en verantwoordelijk voor de stukken die toegeschreven worden aan William Shakespeare. De echte William Shakespeare was een toneelknecht die niet in staat was om drie zinnen achter elkaar te schrijven zonder taalfouten.
quote: Bestlander schreef:
Happel schreef:
(even een stukje van je schrijven)
Ook de schatrijke woningbouwverenigingen en particuliere huisjesmelkers kunnen worden genationaliseerd, waarna hun huizen en appartementen zullen worden geschonken aan de huurders, zoals dat in Rusland is geschied in de eerste helft van de jaren negentig.
Laat ik nou voor mezelf gewerkt hebben gewerkt in de vakantiebungalow verhuur.
Maar wat is daar mis mee?.
Toen ik in 1995 en 1996 in Sint-Petersburg was heb ik kunnen zien hoe heilzaam het voor mensen is om zelf eigenaar te worden van de woningen die zij daarvoor moesten huren. Huisjesmelkers hebben we niet nodig, Bestlander, net zo min als dominees, imams, pastoors of peperdure ziektekostenverzekeringen en andere instanties die eigenlijk overbodig zijn en alleen maar van de mensen willen profiteren.
[Dit bericht is veranderd door Happel (op 10 oktober 2008 20:58:24).]
|
| | DeambtenaaR Internationale topspeler
(...) Toen ik in 1995 en 1996 in Sint-Petersburg was heb ik kunnen zien hoe heilzaam het voor mensen is om zelf eigenaar te worden van de woningen die zij daarvoor moesten huren. Huisjesmelkers hebben we niet nodig, Bestlander, net zo min als dominees, imams, pastoors of peperdure ziektekostenverzekeringen en andere instanties die eigenlijk overbodig zijn en alleen maar van de mensen willen profiteren.
Is toch ook goed mogelijk? Moeten ze gewoon 250K of zoiets gemiddeld neerleggen uit hun spaarcenten, zijn ze eigenaar van hun huis en hoeven ze niet te huren. En anders lenen ze het geld ervoor bij een bevriende moslim die geen rente berekent. Gezeur over die huren. Moet je eens aan een huurder vragen waarom hij zo'n zelfde huis niet gewoon koopt. Zal hij zeggen, niet te betalen op deze plek en deze tuin. Een beter bewijs dat je in een huis woont met een te lage huur is er niet. Laat ze de huurprijs baseren op de WOZ waarde van de woning, komt die doorstroming er wel. Maar nee, men wil een huis kopen en dezelfde lasten kwijt zijn als in het huurhuis waar ze al 20 jaar in zitten. Blijft de beste maatregel in mijn ogen maar doen ze toch niet. Moet half NL hun uitgavenpatroon gaan aanpassen of kleiner gaan wonen. Diezelfde lui die wel zeiken over het niet betaalbaar zijn van een woning willen niet kleiner gaan wonen of meer huur betalen dat beter past bij hun huis.
@ Happel: dus het hele verhaal is gebaseerd op de uitlatingen van ene Saint Germain. Zo uit het blote hoofd is die naam ook omgeven door allerlei verhalen, geruchten en speculaties en zijn er ook genoeg verhalen die wijzen op een charlatan. Maar goed, ik ben geen expert op dat gebied 9dus je kunt de hoofdstukken achterwege laten )
Ahh, heb nu even wat nagelezen over deze snuiter. Heb me rotgelachen. Tja, ik geloof dat soort onzin niet helaas. Leeft die vent nu nog steeds btw volgens de verhalen?
Mooie pagina was dit trouwens, weet niet welke malloot dit opgetikt heeft maar het was wel even lachen.
http://home.hetnet.nl/~jack-hearts/ammishaddai/200401Saint_Germain.htm
[Dit bericht is veranderd door DeambtenaaR (op 10 oktober 2008 21:38:39).]
|
| | Happel International
quote: DeambtenaaR schreef:
(...)
Is toch ook goed mogelijk? Moeten ze gewoon 250K of zoiets gemiddeld neerleggen uit hun spaarcenten, zijn ze eigenaar van hun huis en hoeven ze niet te huren. En anders lenen ze het geld ervoor bij een bevriende moslim die geen rente berekent. Gezeur over die huren. Moet je eens aan een huurder vragen waarom hij zo'n zelfde huis niet gewoon koopt. Zal hij zeggen, niet te betalen op deze plek en deze tuin. Een beter bewijs dat je in een huis woont met een te lage huur is er niet. Laat ze de huurprijs baseren op de WOZ waarde van de woning, komt die doorstroming er wel. Maar nee, men wil een huis kopen en dezelfde lasten kwijt zijn als in het huurhuis waar ze al 20 jaar in zitten. Blijft de beste maatregel in mijn ogen maar doen ze toch niet. Moet half NL hun uitgavenpatroon gaan aanpassen of kleiner gaan wonen. Diezelfde lui die wel zeiken over het niet betaalbaar zijn van een woning willen niet kleiner gaan wonen of meer huur betalen dat beter past bij hun huis.
@ Happel: dus het hele verhaal is gebaseerd op de uitlatingen van ene Saint Germain. Zo uit het blote hoofd is die naam ook omgeven door allerlei verhalen, geruchten en speculaties en zijn er ook genoeg verhalen die wijzen op een charlatan. Maar goed, ik ben geen expert op dat gebied 9dus je kunt de hoofdstukken achterwege laten )
Wat die huizen van huisjesmelkers en woningbouwverenigingen betreft: onteigenen en weggeven aan de huurders, dan zijn verschillende problemen opgelost, niet in de laatste plaats de waanzinnige salarissen van de hoge heren bij die woningbouwclubs.
Over Francis Bacon en Saint Germain dacht ik je even gek te kunnen maken met wat literatuur van onder anderen de Friese paragnost/genezer wijlen Jelle Veeman. Maar nu dat niet lijkt te lukken, beste DR, is deze site misschien wel iets voor je om in te zien dat de gedachte dat Bacon de schrijver van Shakespeare's verzameld werk was in meer groeperingen leeft: Summary of Baconian Evidence for Shakespeare Authorship
|
| | Bestlander International
Uit: Wateringen Vak: - Posts: 2724 Reg.: 27 mei 2007 |
(...) Toen ik in 1995 en 1996 in Sint-Petersburg was heb ik kunnen zien hoe heilzaam het voor mensen is om zelf eigenaar te worden van de woningen die zij daarvoor moesten huren. Huisjesmelkers hebben we niet nodig, Bestlander, net zo min als dominees, imams, pastoors of peperdure ziektekostenverzekeringen en andere instanties die eigenlijk overbodig zijn en alleen maar van de mensen willen profiteren.
Met alle respect Happel maar dat is wel jou mening maar ik denk daar 100% anders over.
Als jij nou vind dat mensen graag een huurhuis willen hebben en dat huisjes (melkers)verhuurders overbodig is dat ben ik niet met jou eens.
Het kan natuurliji ook dat jij een deel van jou salaris geeft en schenkt aan een persoon die een huurhuis heeft, dan kan hij misschien een huis kopen van een eigenaar.
Heb jij een auto, of gehad?.
Toen jij die auto had gekocht was hij toen van jou?.
Is niet eerlijk voor je buurman die op de fiets moet.
Kijk een huisjesverhuurder heb dat huis moeten kopen, schuld moeten maken, (risico nemen).
Waarom moet hij zijn huis die hij gekocht heeft met geleend geld en met hard werken zijn bedrijfje heeft uitgebreid dan weggeven.
Happel het word tijd dat jij je huis eens weggeeft, of anders een deel ervan. ,hij smaakt goed 
Ik heb even die stukjes van jou gelezen wel grappig overgens, maar als je leest over de beste bijbelvertaling, en weet ik wat niet allemaal het is zulke onzin, echt niet te geloven.
En, ik hoor graag een dominee/voorganger ik hoor ze minimaal één keer per week, maar soms ook meer.
[Dit bericht is veranderd door Bestlander (op 10 oktober 2008 21:59:07).]
|
| | Happel International
(...)
Met alle respect Happel maar dat is wel jou mening maar ik denk daar 100% anders over.
Als jij nou vind dat mensen graag een huurhuis willen hebben en dat huisjes (melkers)verhuurders overbodig is dat ben ik niet met jou eens.
Het kan natuurliji ook dat jij een deel van jou salaris geeft en schenkt aan een persoon die een huurhuis heeft, dan kan hij misschien een huis kopen van een eigenaar.
Heb jij een auto, of gehad?.
Toen jij die auto had gekocht was hij toen van jou?.
Is niet eerlijk voor je buurman die op de fiets moet.
Kijk een huisjesverhuurder heb dat huis moeten kopen, schuld moeten maken, (risico nemen).
Waarom moet hij zijn huis die hij gekocht heeft met geleend geld en met hard werken zijn bedrijfje heeft uitgebreid dan weggeven.
Happel het word tijd dat jij je huis eens weggeeft, of anders een deel ervan. ,hij smaakt goed 
Ik heb even die stukjes van jou gelezen wel grappig overgens, maar als je leest over de beste bijbelvertaling, en weet ik wat niet allemaal het is zulke onzin, echt niet te geloven.
En, ik hoor graag een dominee/voorganger ik hoor ze minimaal één keer per week, maar soms ook meer.
Ga eens naar de Verenigde Staten en vraag aan een Baptist of een Zevende-dags adventist wat voor hem of haar de enige betrouwbare bijbelvertaling is, en misschien zal je duidelijk worden wie van ons de meest onzinnige is, Bestlander, als je dat niet al wist Ik heb al zoveel weggeven jongen, dat zul jij in je leven nooit bij elkaar sparen, helemaal niet zolang de Rothschilds een oogje in het zeil houden op jouw bankrekening terwijl jij heerlijk slaapt. In december 2012 breekt hopelijk de tijd aan dat ik ook kan helpen bij het weggeven van eigendommen die momenteel niet in de juiste handen verkeren. 
|

[Dit bericht is veranderd door DeambtenaaR (op 10 oktober 2008 22:22:44).]
|
(...) Ga eens naar de Verenigde Staten en vraag aan een Baptist of een Zevende-dags adventist wat voor hem of haar de enige betrouwbare bijbelvertaling is, en misschien zal je duidelijk worden wie van ons de meest onzinnige is, Bestlander, als je dat niet al wist Ik heb al zoveel weggeven jongen, dat zul jij in je leven nooit bij elkaar sparen, helemaal niet zolang de Rothschilds een oogje in het zeil houden op jouw bankrekening terwijl jij heerlijk slaapt. In december 2012 breekt hopelijk de tijd aan dat ik ook kan helpen bij het weggeven van eigendommen die momenteel niet in de juiste handen verkeren. 
Happel daar zal ik jou in moeten teleurstellen.
Jij schrijf over dingen die je van anderen gehoord heb, maar dat is geen maatstaf.
Als jij als baan ingenieur bent, en ik ben makelaar dan kan ik wel gaan roepen dat jij helemaal verkeerd zit met wat jij over je werk verteld, maar weet ik er genoeg van?.
Mijn mening over wat ik schrijf is gebaseerd op het weten het zelf onderzoeken, en niet van horen zeggen of gelezen in een boek.
Ook wat het schenken betreft moet ik je weer teleurstellen, als jij mij persoonlijk ken dan had je deze uitspraak niet gedaan.
Het klinkt nobel maar het is echt zo, jij kan niet stellen joh ik heb zoveel weggegeven dat zal jij je leven nooit bijelkaar sparen.
Ik zal jou vertellen dat ik er van overtuigd ben dat dit niet waar is, sorry ik meen het.
En nog even tot slot in 2013 drink ik nog heerlijk een kopje koffie met mijn vrouw, en loop ik nog even naar mijn kantoor om nog wat op het forum te schrijven. 
[Dit bericht is veranderd door Bestlander (op 10 oktober 2008 22:25:45).]
|
| | Happel International
(...)
Happel daar zal ik jou in moeten teleurstellen.
Jij schrijf over dingen die je van anderen gehoord heb, maar dat is geen maatstaf.
Als jij als baan ingenieur bent, en ik ben makelaar dan kan ik wel gaan roepen dat jij helemaal verkeerd zit met wat jij over je werk verteld, maar weet ik er genoeg van?.
Mijn mening over wat ik schrijf is gebaseerd op het weten het zelf onderzoeken, en niet van horen zeggen of gelezen in een boek.
Ook wat het schenken betreft moet ik je weer teleurstellen, als jij mij persoonlijk ken dan had je deze uitspraak niet gedaan.
Het klinkt nobel maar het is echt zo, jij kan niet stellen joh ik heb zoveel weggegeven dat zal jij je leven nooit bijelkaar sparen.
Ik zal jou vertellen dat ik er van overtuigd ben dat dit niet waar is, sorry ik meen het.
En nog even tot slot in 2013 drink ik nog heerlijk een kopje koffie met mijn vrouw, en loop ik nog even naar mijn kantoor om nog wat op het forum te schrijven. 
Bestlander, ik heb honderden mensen van zogenaamd ongeneeslijke ziektes mogen genezen, dus ik weet iets beter waar ik het over heb dan degene die jij voor ogen ziet en die het moet doen met boekenkennis. Maar ik heb ooit eens stukje van jou gelezen waarin je vertelde dat je mensen in Midden-Amerika hielp met je kennis en spaarcenten, dus ik hoop dat je wat minder onnozel wordt zodat je spaarcentjes in Midden-Amerika terecht blijven komen en niet bij banksters. 
|
quote: De Sigaar schreef:
(...)Ik denk dat je volkomen gelijk hebt met dit standpunt.
De Nederlandse Staat zal niet zo gek zijn te gaan speculeren met ons geld. Ze hebben weloverwogen de aandelenpakketten overgenomen om de financiële instanties in stand te houden. Dit is toch echt in ons belang, want de meesten onder ons hebben geld uitstaan bij deze instanties. Als die instanties omvallen is men alles kwijt en moet DNB de gegarandeerde bedragen gaan uitkeren. Dat is per saldo veel erger want dat geld is men dan gewoon kwijt.
Nu wordt er gewoon gewacht op betere tijden. Op het moment dat de economie aantrekt krijgen de aandelen van de betreffende instellingen vanzelf weer een hogere waarde. Als de Staat dan de aandelen weer op een verantwoorde manier verkoopt schiet niemand er bij in, hetgeen het hoofddoel van deze hele operatie is.
Toch nog even terug komen op deze discussie. Q3 2007 werden de te vertrekken kredieten bij Fortis onderdelen a la minute stopgezet (de grote, dus niet de tonnetjes hypotheken maar de miljoenendeals) en dit heeft enkele maanden geduurd. Als de toezichthouder goed toezicht had gehouden, hadden ze geweten dat Fortis liquiditeitsproblemen had. Nu spelen ze de reddende engel, maar als ze hun werk hadden gedaan had men vorig jaar al aan de bel getrokken en de schade kunnen beperken. Wat is de point van een toezichthouder als die een jaar nodig heeft om de positie van een bedrijf tegen het licht te houden (en het nog steeds niet te weten)?
|
(...) Bestlander, ik heb honderden mensen van zogenaamd ongeneeslijke ziektes mogen genezen, dus ik weet iets beter waar ik het over heb dan degene die jij voor ogen ziet en die het moet doen met boekenkennis. Maar ik heb ooit eens stukje van jou gelezen waarin je vertelde dat je mensen in Midden-Amerika hielp met je kennis en spaarcenten, dus ik hoop dat je wat minder onnozel wordt zodat je spaarcentjes in Midden-Amerika terecht blijven komen en niet bij banksters. 
Happel dan heb je het niet helemaal goed gelezen, ik ga in februari voor de derde keer voor een maand naar de Dominicaanse Republiek om daar te plaatselijke bevolking te helpen met kennis en geld.
En dan gaan wij vooral naar de mensen op de pateyes waar werkelijk mensen (suikerrietkappers) nog in slavernij werken op de grote suikerriet plantages die in bezit zijn van o.a. grote Amerikaanse bedrijven.
Verder ondersteunen wij daar ook gezinnen, voor studie, onderwijs, eten, kleren etc.
Wat jij bedoeld met honderden mensen genezen weet ik wel wat je daarmee bedoeld denk ik.
Maar wat heb dat met bijbels, dominees en pastoors te maken daar ging voor mij de discussie over.
Het verhaal over de huurhuizen neem ik niet serieus, sorry.
Als je de discussie wil stoppen is het oké' hoor. 
[Dit bericht is veranderd door Bestlander (op 11 oktober 2008 00:22:36).]
|
| | Happel International
(...)
Happel dan heb je het niet helemaal goed gelezen, ik ga in februari voor de derde keer voor een maand naar de Dominicaanse Republiek om daar te plaatselijke bevolking te helpen met kennis en geld.
En dan gaan wij vooral naar de mensen op de pateyes waar werkelijk mensen (suikerrietkappers) nog in slavernij werken op de grote suikerriet plantages die in bezit zijn van o.a. grote Amerikaanse bedrijven.
Verder ondersteunen wij daar ook gezinnen, voor studie, onderwijs, eten, kleren etc.
Wat jij bedoeld met honderden mensen genezen weet ik wel wat je daarmee bedoeld denk ik.
Maar wat heb dat met bijbels, dominees en pastoors te maken daar ging voor mij de discussie over.
Het verhaal over de huurhuizen neem ik niet serieus, sorry.
Als je de discussie wil stoppen is het oké' hoor. 
Het topic gaat over de naderende recessie, Bestlander. En een van de eerste dingen die jij hier schreef was dat eens in de tien jaar een dergelijke crisis voorkomt en dat jij je nergens druk over maakte en heerlijk ging slapen en iedereen die zich in tegenstelling tot jou wel wat aantrok van de hier gepubliceerde, niet zo positieve berichten was volgens jou niet goed bij zijn hoofd.
Nu beweer je weer dat je weet wat ik bedoel als ik zeg dat ik honderden mensen van zogenaamd ongeneeslijke ziektes heb mogen afhelpen. Maar als Aliendwurf jou in de maling neemt word je boos. Neem me niet kwalijk dat ik je niet altijd serieus kan nemen, maar daar maak je het zelf toch wel naar. Het maakt mij verder niet uit wat de mensen vinden, dus ik neem jou ook niet kwalijk dat je net zo in het leven staat. Laat je niet afleiden van de weg die je wil volgen want zoals ik het het beste weet voor mijzelf, weet ook niemand het beter voor jou dan jij. Welterusten, Bestlander, proost! 
|
Uit: Wateringen Vak: - Posts: 2724 Reg.: 27 mei 2007 | Ik maakte niemand belachelijk of ik verklaarde niemand voor gek.
Zie hier onder het stukje, jammer dat je mij zo onterecht voor zoiets beschuldigd, had ik niet van jou verwacht.
Ik stop nu deze discussie met jou, hieronder het stukje waarin ik mensen volgens jou voor gek verklaard, dus niet!!
Het enige wat ik niet serieus neemt is het vergaan van de wereld in 2012 ofzo verder niets, bah!
Over de financiele crisis kan je weinig voorspellen.
Dit is wel vaker gebeurd dat de boel inzakt, de mensen reageren in paniek op elkaar.
Wat de regering hier in Nederland heel goed doet is anticiperen op wat er gebeurd.
Daar neem ik echt mijn petje voor af, eerst fortis opkopen om de paniek van de mensen te stoppen, en fortis niet echt te laten vallen.
Vervolgens blijft de regering naar buiten heel rustig en zelfverzekerd, en reageerd ondanks een ander gezamelijk Europees besluit, en geeft iedere Nederlandse spaarder garantie tot € 100.000.-
Zo kweek je rust in Nederland, voor het het overgrote deel inwoners van ons land is er nu geen reden voor paniek, en dat is een hele goede zaak voor de bewoners van ons landje en de financiele instellingen in ons land.
Hoe meer rust er onder de mensen is des te beter is het voor de economie.
Als er rust en vertrouwen is dan durven de mensen te sparen en te kopen en dat is het ook het beste.
Over al die senarios die er op deze topic worden omschreven haal ik mijn schouders over op.
Zwartgallig en door een glazenbol bekeken.
Ik doe hier niet aan mee, als er mensen zijn die daar behoefte aan hebben om dat te geloven dan moeten ze dat vooral doen.
Hoofd omhoog, hand aan de ploeg, positief zijn en werken.
Het is vaak een golvende beweging die na verloop van een of twee jaar vanzelf zich weer hersteld.
Wat je wel zal krijgen dat weet ik bijna zeker is een terugval van de economie, omdat de economie altijd vertragend reageerd op de gebeurtenissen.
Hier ontkom je niet aan, maar het komt vanzelf weer goed. En dan zijn er mogelijkheden ten over voor de mensen met geld om weer te speculeren en opnieuw geld te kunnen verdienen.
Ik denk dat het niet nodig is om in de war te gaan zitten, ik ben dan ook van plan om straks heerlijk te gaan slapen!
|
| | | Happel International
Het enige wat ik niet serieus neemt is het vergaan van de wereld in 2012 ofzo verder niets, bah!
Wie heeft het over het vergaan van de wereld in 2012, Bestlander ? De dominee of de pastoor? 
|
| | aliendwurf Vedette
Uit: Hillegom Vak: Maastribune - V Posts: 15670 Reg.: 1 augustus 2004 | Kom op Heintje Davids, laat je niet gek maken joh. 
|
| | Happel International
Ik vind het genoeg geweest beste supporters.
Het lukt mij kennerlijk niet wat ik ook schrijf om op een normale manier met mensen te kunnen discuseren.
Ik doe mijn stinkende best maar steeds merk ik dat ik toch weer iets verkeerd schrijf of ik dat ik met mensen in een soort ruzie terecht komt.
Dit moet voor een ieder ontspanning zijn dat is het voor mij niet meer.
Dit is nu mijn laatste brief op het forum, ik stop er vanaf dit moment mee.
Ik wens jullie in allemaal een goed voetbal seizoen hopelijk word Feyenoord nog derde.
Het allerbeste met jullie allemaal,
Bestlander (Peter) 
Dat is jammer Bestlander. Ik voel helemaal geen ruzie met je, maar alle misverstanden die jij laat ontstaan wil ik niet graag een eigen leven laten leiden. Welterusten, heerlijk slapen, ik wens je een droomloze slaap, morgen gezond weer op en voortaan goed lezen, zonder oogkleppen, wat er staat, dan zul je minder moeite hebben op dit forum!

|
Uit: Rotterdam Vak: Olympiatribune - O Posts: 11146 Reg.: 6 februari 2006 | Heb eigenlijk nog geen grappen over Immunofortis gehoord..?
|
| | ulligan Vedette
Uit: Groningen Posts: 5036 Reg.: 2 oktober 2000 |
Het lukt mij kennerlijk niet wat ik ook schrijf om op een normale manier met mensen te kunnen discuseren.
Ik doe mijn stinkende best maar steeds merk ik dat ik toch weer iets verkeerd schrijf of ik dat ik met mensen in een soort ruzie terecht komt.
Ik wens jullie in allemaal een goed voetbal seizoen hopelijk word Feyenoord nog derde.
Bestlander (Peter) 
Bestlander, jij ook het allerbeste. Hopelijk zien we je nog een keer terug! 
|
| | El Jefecito Vedette
Uit: Vlakbij de weg met die flitspalen Vak: - Posts: 4985 Reg.: 3 mei 2004 |
Bestlander (Peter) 
Welke mod wordt jij?
|
| | jezus christus Vedette
Vak: - Posts: 2601 Reg.: 18 september 2004 |
(...) Bestlander, ik heb honderden mensen van zogenaamd ongeneeslijke ziektes mogen genezen, dus ik weet iets beter waar ik het over heb dan degene die jij voor ogen ziet en die het moet doen met boekenkennis. Maar ik heb ooit eens stukje van jou gelezen waarin je vertelde dat je mensen in Midden-Amerika hielp met je kennis en spaarcenten, dus ik hoop dat je wat minder onnozel wordt zodat je spaarcentjes in Midden-Amerika terecht blijven komen en niet bij banksters. 
broodroof! 
|
| | Happel International
quote: DJS1 schreef:
Dit topic had net zo goed ook 'De Naderende Cognitieve Dissonantie' kunnen heten. 
In augustus 2000 hield Eustace Mullins een lezing in Salmon Arm, British Columbia in Canada. Thema: The Secrets of The Federal Reserve, waarover Mullins in 1952 een onthullend boek uitbracht. Mullins werd door J. Edgar Hoover van de FBI "The most dangerous man in America" genoemd vanwege zijn publicaties over de criminele bankierswereld, over de criminele farmaceutische industrie, over de Vrijmetselarij en de invloed van dit soort groeperingen op de wereld.
Over de moord op de Kennedy's, over waarom de Rothschilds miljoenen joden lieten vermoorden via hun bedrijf IG Farben, over Vrijmetselaars en veel meer niet algemeen bekende onderwerpen. Mullins is de laatste nog in leven zijnde protégé van Ezra Pound, die vooral bekend is als leermeester van de vier Nobelprijswinnaars voor literatuur Ernest Hemingway, James Joyce, T.S. Eliot en William Butler Yeats.
Twaalf filmpjes van 10 minuten:
Eustace Mullins in Canada, 1
Eustace Mullins in Canada, 2
Eustace Mullins in Canada, 3
Eustace Mullins in Canada, 4
Eustace Mullins in Canada, 5
Eustace Mullins in Canada, 6
Eustace Mullins in Canada, 7
Eustace Mullins in Canada, 8
Eustace Mullins in Canada, 9
Eustace Mullins in Canada, 10
Eustace Mullins in Canada, 11
Eustace Mullins in Canada, 12
|
| | Happel International
quote: beleggen.com , 22-05-2008
De Fed en de macht
door Tom Lassing 
De Fed heeft als centrale bank twee redenen voor haar bestaan: de rente en de inflatie (geldvoorraad). De Fed als centrale bank leent geld aan de Amerikaanse regering tegen rente. Deze centrale bank heeft daarmee de macht over de regering, want de regering is hierbij altijd een partij die een schuld heeft aan de centrale bank, vanwege de te vergoeden rente. De regering zit er namens het volk. Het volk is dus altijd geld schuldig aan de centrale bank. Zij die de centrale bank beheersen, beheersen daarmee het land.
In Amerika is, verbazingwekkend genoeg, de Fed een particulier bedrijf. Het is rond 1910 opgericht door de families Rockefeller, Morgan, Warburg en Rothschild. Indertijd, en nog steeds, behoren ze tot de rijkste families ter wereld. Ze kregen het indertijd voor elkaar door geruchten in de markt te brengen over een bank die op springen stond. De crisis van 1907 was daarmee een enorme fraude door de machthebbende families.
In 1910 werd door bankiers een wet geschreven die later door het congres heen werd geloodst. President Woodrow Wilson was een marionet van die bankiers en drukte de wet er twee dagen voor kerst, toen de meeste congresleden afwezig waren, door. Later in zijn leven zou hij zijn spijt betuigen voor deze wandaad.
Door de machtige Fed wordt in feite nog altijd de wereld geregeerd. In de jaren twintig werden door de crisis, die mede door de Fed was veroorzaakt, 5400 onafhankelijke banken uit de markt gedrukt. Hetzelfde zien we op dit moment in Amerika gebeuren. De kleine banken worden door de grote zonder geld gezet en buiten gevecht gesteld. Wat er nu in Amerika gebeurd, is bijna een volledige kopie van wat er daar in de jaren dertig op dat vlak gebeurde.
In 1933 werd het bezit van goud verboden. Iedereen moest het goud inleveren bij de Fed. Voor u zich afvraagt wanneer ook die stap weer genomen gaat worden... Een reden dat het nu minder snel zal gebeuren, is het feit dat nationale munten nu niet meer aan goud gekoppeld zijn.
Pas als er weer een munt komt die aan goud gekoppeld is, zal de run op goud weer echt gaan plaatsvinden. Een dergelijke munt zou snel zo populair worden, dat ze in no time verboden zou worden. Vervolgens zou ook het bezit van goud weer verboden worden. Als er een bedrijf komt dat een 'eigen spaarsysteem' weet te creëren met een echte goudstandaard, dan zou dat snel een geduchte concurrent van de nationale munt worden en heel snel met veel machtsvertoon om zeep geholpen worden, zodat niemand ooit dat idee nog een keer ten uitvoer zou willen brengen.
In 1933 werd de gouden standaard voor de dollar afgeschaft. Vanaf dat moment was een dollar een papiertje zonder serieuze onderliggende goudwaarde. In 1974 werd de laatste link met goud door Nixon doorgesneden. Toen was de ontkoppeling tussen dollar en goud compleet.
De inkomstenbelasting in Amerika is 25%. Ze wordt vooral gebruikt om de rente te betalen die de Fed het land oplegt. De Fed, die privébezit is van de grote bankiersfamilies. De Amerikaanse inkomstenbelasting is opgelegd door de Fed, maar niet door de wetgever. Er bestaat daarom geen inkomstenbelastingwet waarin de inkomstenbelasting voor de Amerikaan is vastgelegd. Steeds meer Amerikanen weigeren daarom deze belasting te betalen, met recent nog een beroemde acteur die daarom met veel machtsvertoon werd opgepakt. Uiteindelijk echter is er geen inkomstenbelastingwet die hem de betaling kan afdwingen, maar wordt hem de betaling door puur machtsvertoon afgedwongen. De machthebbende bankiers hebben geen wetten nodig om hun wil er door te drukken en het land onder de knoet te houden.
Dit punt wordt overigens (uiteraard) tegengesproken door de Amerikaanse overheid die iedereen probeert te dwingen die inkomstenbelasting gewoon te betalen. Er bestaat natuurlijk wel regelgeving hieromtrent, maar de juridische hardheid daarvan zal de aankomende jaren ongetwijfeld nog aan rechters worden voorgelegd. Dit hoofdstuk is nog niet afgesloten!
Wie heeft in Amerika de macht in handen? Wie profiteert het meeste aan oorlogen? De opa van de huidige president Bush was in de Tweede Wereldoorlog de CEO van de Union Banking Corp. Een bank die voor en tijdens de oorlog op heel veel manieren nazi-Duitsland, en vooral Hitler zelf, heeft geholpen. Uiteindelijk is in de Tweede Wereldoorlog deze bank stilgelegd omdat ze miljoenen dollars aan nazi geld op haar rekeningen had staan. Toen al wist de familie Bush veel geld te verdienen aan oorlog, aan welke kant van de grens dan ook. Niet veel anders dan nu, want de vader van de huidige president verdient op dit moment enorm veel geld als financier van verschillende bedrijven die door de oorlog in Irak zeer rijk worden. Een oorlog die zijn zoon volledig met leugens veroorzaakt heeft. Bush junior zal na zijn presidentsschap de functie van zijn vader overnemen en dus zelf openlijk profiteren van de door hem gestarte oorlog.
De macht in Amerika is in handen van het grootkapitaal. De rijke families zijn al een eeuw aan de macht en ambiëren niet alleen de macht over Amerika, maar uiteindelijk de macht over heel de wereld. Europa werkt daar nog altijd braaf aan mee, uit dankbaarheid voor de hulp die na de Tweede Wereldoorlog werd gegeven.
Hoe ontstond die oorlog? Was die niet het rechtstreekse gevolg van de zware voorwaarden die Duitsland werden opgelegd door de winnaars van de Eerste Wereldoorlog? Wie kwam daar het sterkste uit? Amerika. Een man als Hitler werd vanuit Amerika van geld en advies voorzien. De opa van de huidige Amerikaanse president maakte deel van die opzet uit.
De herverkiezing van Bush in 2004 toonde al aan dat geld overduidelijk een belangrijke rol speelt bij verkiezingen. Neem een kandidaat het geld af en het is over. De kandidaat die het meeste geld krijgt, heeft de grootste kans om gekozen te worden. Geld koopt TV-tijd en de TV, dat is de werkelijkheid voor de Amerikaan. Amerikanen hebben een heel verknipt wereldbeeld. Puur omdat ze hun nieuws verkokerd via TV binnen krijgen. Via die weg zijn al heel wat verknipte zaken nu complete waarheid voor Amerikanen. Ze horen en zien niet anders.
Zo'n punt is het feit dat de aarde slechts 12.000 jaar oud is. Meer dan 33% van de Amerikanen heeft die mening al. De Grand Canyon is volgens hen nep. Deze is in 12.000 jaar ontstaan… Of een ander actueel punt: Obama is moslim omdat zijn tweede naam Hoessein is... Het is onzin, want hij is een vroom christen, maar 50% van de Amerikanen denkt dat hij moslim is vanwege zijn tweede naam. Het zal nog een heel groot punt gaan worden als hij de kandidaat voor de Democraten gaat worden. Ze hebben al verloren voor ze beginnen.
McCain is de kandidaat voor de Republikeinen. Een vriendelijk ogende man die ooit zelf slachtoffer was van het gekonkel door het grootkapitaal. Hij heeft ze het vergeven. Alleen dan kon hij bereiken wat hij tot nu toe bereikt heeft. Zodra hij de handen die hem voedden zou bijten, zou hem het zwijgen worden opgelegd. McCain zal, net als Clinton of Obama, zich keurig aan de richtlijnen, gegeven door het grootkapitaal, houden. Zou hij dat niet doen, dan zou hem overkomen wat de Kennedy's overkwam.
In Amerika zal daarom niets ten goede veranderen. Al 100 jaar lang wordt steeds meer vrijheid aan het volk ontnomen in ruil voor Brood en Spelen. Amerika is in feite als een dictatuur, net zoals Europa dat al geworden is. Immers, Nederland koos in Europa TEGEN de Europese grondwet. Diezelfde grondwet is er echter wel gekomen, omdat Balkenende er, gelijk een dictator, gewoon zijn handtekening onder gezet heeft. De schijn wordt niet eens meer opgehouden en het erge is: niemand die zich er nog boos over maakt!
Ontegenzeggelijk is het tot de jaren zeventig steeds beter voor de Amerikanen geworden. Daarna nam hun welvaart ook toe, maar wist niet iedereen meer te profiteren. Nu China steeds machtiger wordt en er al landen zijn die de dollarmacht aanvechten, gaat het er wereldwijd harder aan toe. Amerika zet nu alles op alles om haar macht te behouden. De kans bestaat dat ze een keer hun hand overspelen. Na 100 jaar is de zoveelste generatie in de kapitaalkrachtige families aan de macht en, zoals we weten, macht corrumpeert. Die mensen hebben een wereldbeeld waarin een mensenleven buiten de familie niets waard is. 4000 Amerikaanse doden in Irak? Geen probleem. Het belangrijkste is dat die oorlog niet gaat aflopen. Dat zou pas een ramp voor de machthebbers zijn. Immers als er geen vijand is, gaan mensen zich bezighouden met hun eigen land en lastige vragen stellen.
En de Fed? Die zorgt er nog altijd voor dat de bankiers aan de macht blijven. Zelfs met de aanzienlijke fraudes die de banken hebben uitgevoerd, komen ze weg. Sterker nog, ze mogen de markt nog verder uitknijpen door uitgeknepen concurrenten nu wel over te mogen nemen. Hierdoor zullen de banken van de machthebbers nog groter en machtiger gaan worden.
Met dank aan Zeitgeist. Een film die stof doet opwaaien en helaas zullen niet veel mensen het voor elkaar krijgen om deze film de volle twee uur lang uit te zitten. Het is voor velen ongetwijfeld te confronterend. Deze film raakt iedere kijker die het de volle twee uur volhoudt, tot in de ziel. Als deze film u op de één of andere manier niet tot ernstig nadenken zet, dan is er geen hoop meer vrees ik.
http://video.google.com/videoplay?docid=5216403649967509740
Tom Lassing
http://www.beursbox.nl
|
| | DJS1 Vedette
Uit: Rotterdam Vak: Maastribune - V Posts: 3017 Reg.: 6 juni 2001 |
Met dank aan Zeitgeist. Een film die stof doet opwaaien en helaas zullen niet veel mensen het voor elkaar krijgen om deze film de volle twee uur lang uit te zitten. Het is voor velen ongetwijfeld te confronterend. Deze film raakt iedere kijker die het de volle twee uur volhoudt, tot in de ziel. Als deze film u op de één of andere manier niet tot ernstig nadenken zet, dan is er geen hoop meer vrees ik.
Toevallig heb ik deze afgelopen weekend zitten kijken, veel info die ik al wist en ook veel wat ik nog niet wist.
Sowieso het kijken waard, inclusief addendum.
|
| | Happel International
quote: DJS1 schreef:
(...)
Toevallig heb ik deze afgelopen weekend zitten kijken, veel info die ik al wist en ook veel wat ik nog niet wist.
Sowieso het kijken waard, inclusief addendum.
Eustace Mullins in Canada is veel interessanter en onthullender voor jou. Zeitgeist is meer voor mensen als DR de ambtenaar, Bestlander en DJRBM.
|
| | DJS1 Vedette
Uit: Rotterdam Vak: Maastribune - V Posts: 3017 Reg.: 6 juni 2001 |
(...) Eustace Mullins in Canada is veel interessanter en onthullender voor jou. Zeitgeist is meer voor mensen als DR de ambtenaar, Bestlander en DJRBM.
Dan zal ik daar ook 's naar gaan kijken. (of eigenlijk )
Heeft voorderest IEMAND nog de moeite genomen om de Google video die Happel gepost heeft over de Codex Alimentarius te kijken?
http://video.google.com/videoplay?docid=2944803407975749033&sourceid=docidfeed&
Ik vond deze zeer schokkend en mijns inziens moeten we dit absoluut niet willen. 
[Dit bericht is veranderd door DJS1 (op 13 oktober 2008 10:38:49).]
|
| |
|