Feyenoord Forums
 Feyenoord Netwerk
Feyenoord Forums
 Feyenoorders-aan-tafel
De naderende recessie
Reageer op deze topic
inloggen | registreer | ledenlijst | kalender | opstelling | pool | battle | vovo | mom | groepen | uploads | handleiding | zoeken | mijn home | home

Deze topic is open.
Deze topic bestaat uit 27 pagina's: « 1 ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 ... 27 »

Poster
Topic: De naderende recessie 
DJS1
Vedette

Uit: Rotterdam
Vak: Maastribune - V
Reg.: 6 juni 2001
Gepost op 9 oktober 2008 om 08:13:25.         ICQ: 33655661  MSN: djsander01@hotmail.com      Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Happel schreef:

(...)

Nee, die heb ik nog niet gezien Happel, dank daarvoor.
 Help mods!
Pool: -MotM: FC Twente-FeyenoordBattle-rating: 1.495,6VoVo: -Opstelling: 4-4-2
ulligan
Vedette

Uit: Groningen
Reg.: 2 oktober 2000
Gepost op 9 oktober 2008 om 08:17:40.       ICQ: 12112915      Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
DJS1 schreef:

(...)

Nee, die heb ik nog niet gezien Happel, dank daarvoor.

Komt daar een jubileumpost aan?
 Help mods!
Pool: 508eMotM FC Twente-Feyenoord: TiendalliBattle-rating: 1.500,0VoVo: 691e / 1083e / 648eOpstelling: 4-3-3
DJRBM
Vaste waarde in elftal

Uit: New York
Vak: -
Reg.: 19 juli 2006
Gepost op 9 oktober 2008 om 08:31:07.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Happel schreef:

(...)Willem Middelkoop presenteert zichzelf niet zozeer als een expert, maar meer als een onderzoeksjournalist en informator. Intussen is hij door zijn praktijkervaring als speculant met miljoenenwinsten natuurlijk veel meer ervaren op de financiële markten dan de gemiddelde econoom. Tegenover een nóg meer ervaren geldexpert als Jim Rogers gedraagt Middelkoop zich met gepaste bescheidenheid, maar voor de gemiddelde econoom of bankier heeft hij (terecht) niet zoveel respect.
Dat vinden die economen uiteraard niet plezierig, ook niet omdat Middelkoop zaken onthult die hen onbekend waren of waarover zij om andere redenen liever zwegen.

"The few who understand the system will either be so interested in its profits or be so dependent upon its favours that there will be no opposition from that class, while on the other hand, the great body of people, mentally incapable of comprehending the tremendous advantage that capital derives from the system, will bear its burdens without complaint, and perhaps without even suspecting that the system is inimical to their interests."
--The Rothschild brothers of London writing to associates in New York, 1863, laying the groundwork for the eventual passage of their catastrophic Federal Reserve Act on December 23, 1913

Middelkoop onthult niets. Maak lang genoeg je punt en je krijgt vanzelf gelijk. Daarnaast zijn de punten van Middelkoop nimmer onderbouwt met feiten wat het voor mij moeilijk maakt om ook maar iets van hem te geloven. Daarnaast laat hij geen kans onbenut om zijn boekjes aan te prijzen die overigens vol staan met open deuren zonder enige onderbouwing van feiten.

Jim Rogers aan de andere kant is een interessante persoonlijkheid (met name het Quantum Fund met Soros, heb hem zelfs een paar keer onmoet) maar niet zo mytisch als hij nu in dit topic wordt voorgesteld. Ja, hij zat goed met de grondstoffen en emerging markets maar hij was zeker niet de enige (Zels Robeco zat goed gepositioneerd en dat zegt een hoop). Aan de andere kant 5 jaar roepen dat de olieprijs omhoog gaat met een stijgende wereldvraag naar fossiele brandstoffen vind ik nou ook weer niet zo'n geweldige prestatie (hij was niet de enige). Hetzelfde geldt voor de dollar.
 Help mods!
Pool: -MotM: FC Twente-FeyenoordBattle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: incompleet
Happel
International

Uit: Amsterdam
Vak: Olympiatribune - BB
Reg.: 17 april 2007
Gepost op 9 oktober 2008 om 09:11:53.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
DJRBM schreef:

(...)

Middelkoop onthult niets. Maak lang genoeg je punt en je krijgt vanzelf gelijk. Daarnaast zijn de punten van Middelkoop nimmer onderbouwt met feiten wat het voor mij moeilijk maakt om ook maar iets van hem te geloven. Daarnaast laat hij geen kans onbenut om zijn boekjes aan te prijzen die overigens vol staan met open deuren zonder enige onderbouwing van feiten.

Geef eens een paar voorbeelden van dat "Middelkoop nimmer iets onderbouwt met feiten".
 Help mods!
Pool: 441eMotM FC Twente-Feyenoord: TiendalliBattle-rating: 1.500,0VoVo: 182e / 462e / 172eOpstelling: 4-4-2
DJS1
Vedette

Gepost op 9 oktober 2008 om 09:38:36.         ICQ: 33655661  MSN: djsander01@hotmail.com      Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
ulligan schreef:

(...)

Komt daar een jubileumpost aan?

Bij deze.
 Help mods!
DJRBM
Vaste waarde in elftal

Gepost op 9 oktober 2008 om 09:40:46.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Happel schreef:

(...)Geef eens een paar voorbeelden van dat "Middelkoop nimmer iets onderbouwt met feiten".

Waar moet ik beginnen:

- Federal Reserve ("beleid wordt gemaakt door rijke bankiers en rijke families". Geef maar eens bewijs.
- Oplichtingspraktijken van banken (verkoop van hypotheekproducten).
- De rol van de rothschildts, carlyle etc.
- ABP zit voor 9 miljard in subprime (tot twee keer toe beschuldigt, is helemaal niet zo). Onnodige reputatieschade.
- Subprime producten zijn met opzet zo gestructureerd om kopers op te lichten.....
- De Peak Oil theorie......(zit geen onderbouwing achter).
- Fannie en Freddy Mac schijnen voor 100% in subprime te zitten (totaal niet waar).
- Heeft al een paar keer goed mis gezeten met banken die zogenaamd op omvallen zouden staan (Goldman, SNS, ING). Op dit vlak speelt hij met vuur.
- Nederlandse huizenmarkt staat op instorten (redenen geeft hij niet).

En zo kan ik nog wel verder gaan.

Er is niks mis met een mening en een goede discussie maar onderbouw het wel en ga niet nodeloos in de ruimte lopen roepen. Is heel makkelijk maar ook heel gevaarlijk met name als je gaat roepen dat gezonde banken op omvallen staan en dat mensen daar hun geld moeten weghalen.
 Help mods!
Pool: -MotM: FC Twente-FeyenoordBattle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: incompleet
Happel
International

Gepost op 9 oktober 2008 om 10:30:23.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
DJRBM schreef:

(...)

Waar moet ik beginnen:

- Federal Reserve ("beleid wordt gemaakt door rijke bankiers en rijke families". Geef maar eens bewijs.
- Oplichtingspraktijken van banken (verkoop van hypotheekproducten).
- De rol van de rothschildts, carlyle etc.
- ABP zit voor 9 miljard in subprime (tot twee keer toe beschuldigt, is helemaal niet zo). Onnodige reputatieschade.
- Subprime producten zijn met opzet zo gestructureerd om kopers op te lichten.....
- De Peak Oil theorie......(zit geen onderbouwing achter).
- Fannie en Freddy Mac schijnen voor 100% in subprime te zitten (totaal niet waar).
- Heeft al een paar keer goed mis gezeten met banken die zogenaamd op omvallen zouden staan (Goldman, SNS, ING). Op dit vlak speelt hij met vuur.
- Nederlandse huizenmarkt staat op instorten (redenen geeft hij niet).

En zo kan ik nog wel verder gaan.

Er is niks mis met een mening en een goede discussie maar onderbouw het wel en ga niet nodeloos in de ruimte lopen roepen. Is heel makkelijk maar ook heel gevaarlijk met name als je gaat roepen dat gezonde banken op omvallen staan en dat mensen daar hun geld moeten weghalen.

Als dat werkelijk zo is, dan is dat heel gevaarlijk. Maar jij lastert hier en daar. Wat Middelkoop zegt over The Fed onderbouwt hij in zijn boeken met verwijzing naar geraadpleegde literatuur. Zo staat achterin 'Als de dollar valt' een lijst van meer dan 100 boeken, waarin bijvoorbeeld vermeld worden vijf werken van de voormalig Stanford university economie hoogleraar Antony Sutton, die aangetoond en bewezen heeft dat Wall Street zeer nauw betrokken was bij de Russische revolutie van 1917, bij de opkomst van Hitler (die ook via IG Farben door Amerikanen gefinancierd werd tijdens de oorlog), dat Wall Street ook de Sovjet-Unie financierde, en bovendien verantwoordelijk was voor de creatie van Russische wapens waarmee Amerikaanse soldaten om het leven werden gebracht in Vietnam.

De door Middelkoop vermelde boeken van Eustace Mullins' The Secrets of the Federal Reserve en G. Edward Griffin's The Creature from Jekyll Island dragen afdoende bewijsmateriaal uit Library of Congress aan voor de onrechtmatige manier waarop The Fed totstandkwam en dat The Fed eigendom is van een bankkartel dat in handen is van voornamelijk Rothschilds, Rockefellers, Morgans, Warburgs en Harrimans.

Ik hoor natuurlijk lang niet alles wat Middelkoop allemaal zegt, maar "Nederlandse huizenmarkt staat op instorten" heb ik hem nog niet horen vertellen, ook niet in zijn wekelijkse nieuwsbrief. Ook over omvallen van banken als Goldman, SNS, ING heb ik hem nooit gehoord. Wat zijn je bronnen?

Als Middelkoop, vaste medewerker van RTL Z, dergelijke zaken zou beweren en het zou onzinnig zijn, waarom laat RTL Z hem dan nog steeds de deskundige spelen in RTL-programma's? De laatste tijd is Middelkoop met name in de wat linksere hoek als Vara en Vrij Nederland een graag geziene gast. Omdat hij zomaar wat roept zonder onderbouwing?

Over subprime produkten heb ik hem inderdaad niet veel goeds horen vertellen. Ik kan niet beoordelen of dat terecht is of niet. Het enige waar ik zo mijn vraagtekens over heb is dat het er soms op lijkt dat Middelkoop er belang bij heeft mensen aan te zetten goud te kopen. Joodse en Nederlands-Indische mensen die de tweede wereldoorlog hebben meegemaakt weten dat goud lang niet altijd veel waard is in crisistijden.
 Help mods!
Pool: 441eMotM FC Twente-Feyenoord: TiendalliBattle-rating: 1.500,0VoVo: 182e / 462e / 172eOpstelling: 4-4-2
ulligan
Vedette

Gepost op 9 oktober 2008 om 10:51:14.       ICQ: 12112915      Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Witte Huis boos om feestje AIG-top

WASHINGTON - Het Witte Huis heeft woensdag woedend gereageerd op het nieuws dat de top van de met belastinggeld geredde verzekeraar AIG zichzelf heeft getrakteerd op een vakantie van een week in een luxe kuuroord.
ANP

De kosten van het uitje bedroegen meer dan 440.000 dollar (320.000 euro).

AIG is de grootste verzekeraar van de Verenigde Staten. De Federal Reserve, het stelsel van Amerikaanse centrale banken, verstrekte het concern in september een krediet van 85 miljard dollar om het op de been te houden.

Bestuurstop

Kort daarop vertrok de bestuurstop naar Californië. Ze spendeerden 200.000 dollar voor accommodatie (tussen 425 en 1200 dollar per nacht per kamer), 150.000 dollar aan eten en 23.000 dollar aan spa-behandelingen.

"Ik begrijp waarom het Amerikaanse volk woedend is", aldus een woordvoerster van president George Bush. "Het is nogal verachtelijk."
Ik had als Witte Huis zijnde geëist dat de hele AIG-top zonder gouden handdruk per direct op zou stappen.
 Help mods!
Pool: 508eMotM FC Twente-Feyenoord: TiendalliBattle-rating: 1.500,0VoVo: 691e / 1083e / 648eOpstelling: 4-3-3
jozsef Kiprich.
Vedette

Uit: 070
Vak: Stadiontribune - X2
Reg.: 26 februari 2005
Gepost op 9 oktober 2008 om 11:12:02.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Happel schreef:

Het aantal inbraken zal ook weer gaan stijgen nu men het vertrouwen in banken verloren heeft.

(...)

Het dievengilde is al aan het watertanden bij de gedachte dat er in heel veel huizen sokken met een behoorlijk bedrag erin zitten........
 Help mods!
Pool: 59eMotM: FC Twente-FeyenoordBattle-rating: 1.485,7VoVo: -Opstelling: 3-5-2
Happel
International

Gepost op 9 oktober 2008 om 11:32:36.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
jozsef Kiprich. schreef:

(...)

Het dievengilde is al aan het watertanden bij de gedachte dat er in heel veel huizen sokken met een behoorlijk bedrag erin zitten........

Hebben al die werklozen van Albert Spits over een paar jaar in ieder geval iets te doen.
 Help mods!
ulligan
Vedette

Gepost op 9 oktober 2008 om 11:41:29.       ICQ: 12112915      Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Happel schreef:

(...) Hebben al die werklozen van Albert Spits over een paar jaar in ieder geval iets te doen.

DeinbrekeR?
 Help mods!
jozsef Kiprich.
Vedette

Uit: 070
Vak: Stadiontribune - X2
Reg.: 26 februari 2005
Gepost op 9 oktober 2008 om 11:56:25.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Komen nu ook al berichten dat de huizenprijzen gaan dalen,het einde van de recessie is nog niet in zicht.
 Help mods!
Pool: 59eMotM: FC Twente-FeyenoordBattle-rating: 1.485,7VoVo: -Opstelling: 3-5-2
ulligan
Vedette

Gepost op 9 oktober 2008 om 11:57:49.       ICQ: 12112915      Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
jozsef Kiprich. schreef:

Komen nu ook al berichten dat de huizenprijzen gaan dalen,het einde van de recessie is nog niet in zicht.

Dat de huizenprijzen gaan dalen is al maanden bekend, dat is niet echt een verrassing te noemen.
 Help mods!
DJRBM
Vaste waarde in elftal

Gepost op 9 oktober 2008 om 12:03:55.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Happel schreef:

(...)

1. Als dat werkelijk zo is, dan is dat heel gevaarlijk. Maar jij lastert hier en daar. Wat Middelkoop zegt over The Fed onderbouwt hij in zijn boeken met verwijzing naar geraadpleegde literatuur. Zo staat achterin 'Als de dollar valt' een lijst van meer dan 100 boeken, waarin bijvoorbeeld vermeld worden vijf werken van de voormalig Stanford university economie hoogleraar Antony Sutton, die aangetoond en bewezen heeft dat Wall Street zeer nauw betrokken was bij de Russische revolutie van 1917, bij de opkomst van Hitler (die ook via IG Farben door Amerikanen gefinancierd werd tijdens de oorlog), dat Wall Street ook de Sovjet-Unie financierde, en bovendien verantwoordelijk was voor de creatie van Russische wapens waarmee Amerikaanse soldaten om het leven werden gebracht in Vietnam.

2. De door Middelkoop vermelde boeken van Eustace Mullins' The Secrets of the Federal Reserve en G. Edward Griffin's The Creature from Jekyll Island dragen afdoende bewijsmateriaal uit Library of Congress aan voor de onrechtmatige manier waarop The Fed totstandkwam en dat The Fed eigendom is van een bankkartel dat in handen is van voornamelijk Rothschilds, Rockefellers, Morgans, Warburgs en Harrimans.

3. Ik hoor natuurlijk lang niet alles wat Middelkoop allemaal zegt, maar "Nederlandse huizenmarkt staat op instorten" heb ik hem nog niet horen vertellen, ook niet in zijn wekelijkse nieuwsbrief. Ook over omvallen van banken als Goldman, SNS, ING heb ik hem nooit gehoord. Wat zijn je bronnen?

4. Als Middelkoop, vaste medewerker van RTL Z, dergelijke zaken zou beweren en het zou onzinnig zijn, waarom laat RTL Z hem dan nog steeds de deskundige spelen in RTL-programma's? De laatste tijd is Middelkoop met name in de wat linksere hoek als Vara en Vrij Nederland een graag geziene gast. Omdat hij zomaar wat roept zonder onderbouwing?

5. Over subprime produkten heb ik hem inderdaad niet veel goeds horen vertellen. Ik kan niet beoordelen of dat terecht is of niet. Het enige waar ik zo mijn vraagtekens over heb is dat het er soms op lijkt dat Middelkoop er belang bij heeft mensen aan te zetten goud te kopen. Joodse en Nederlands-Indische mensen die de tweede wereldoorlog hebben meegemaakt weten dat goud lang niet altijd veel waard is in crisistijden.

Ik doe het even op nummer.

1. De geraadpleegde boeken en artikelen ken ik ook. Is leuke literatuur om te lezen (aanrader) maar is nog altijd gebaseerd op speculatie (vergeet dat niet).

Daar valt tevens het werk van Sutton onder. Dat de Fed geen mooie geschiedenis heeft ben ik met je eens, maar er zit wel een verschil tussen de Fed van nu en de Fed van toen.

Daarnaast, als men gaat kijken naar financieringen van centrale banken kan men ook een grote beerputen openen over de ECB, DNB, BOE, BOC, zo een beetje alle pensioenfondsen en vermogensbeheerders.

2. Nogmaals, de historie van de Fed is niet mooi maar dat het nu nog steeds eigendom is van een bankkartel is grote nonsens. Dat bepaalde bankiers inlvoed hebben ja, maar maken niet het beleid. Zie de BIS bank.

3. Afgelopen maandag kwam ik terug uit NY, eerste beelden die ik zag waren van Willem die eventjes verkondigde op RTL Z (naar aanleiding van kijkersvragen) dat het wel eens heel slecht kon aflopen met de Nederlandse huizenmarkt en een aantal banken. Dit is wat mij betreft spelen met vuur. Nu is wel bekend dat Willem pessimistisch is, dat kan, dat ben ik nu ook, maar pas wel op met wat je zegt zeker als het gaat om vertrouwensissues en zeker in de pers. Een gerucht is een gerucht maar om het nu als waarheid te brengen...

4. Simpelweg omdat extreme meningen verkopen. Als je de TV aanzet in de VS is het 24 uur alleen maar pessimisten aan het woord.

5. Volledig mee eens.

Maar mijn grote punt met Willem is dat hij bepaalde zaken als waarheid verkoopt zonder enig bewijs (dat iemand anders het heeft geschreven betekent nog niet dat het waar is) of gebaseerd op speculaties. Dat het leuke materie is en enorm aanspreekt volledig mee eens (dat soort boekjes lezen enorm snel weg, heb er zelf een hoop) maar breng het niet als waarheid.

En helaas gelden nu andere normen in het publieke debat. Hoe extremer hoe beter....
 Help mods!
Happel
International

Gepost op 9 oktober 2008 om 12:41:18.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
DJRBM schreef:

(...)

Ik doe het even op nummer.

1. De geraadpleegde boeken en artikelen ken ik ook. Is leuke literatuur om te lezen (aanrader) maar is nog altijd gebaseerd op speculatie (vergeet dat niet).

Daar valt tevens het werk van Sutton onder. Dat de Fed geen mooie geschiedenis heeft ben ik met je eens, maar er zit wel een verschil tussen de Fed van nu en de Fed van toen.

Daarnaast, als men gaat kijken naar financieringen van centrale banken kan men ook een grote beerputen openen over de ECB, DNB, BOE, BOC, zo een beetje alle pensioenfondsen en vermogensbeheerders.

2. Nogmaals, de historie van de Fed is niet mooi maar dat het nu nog steeds eigendom is van een bankkartel is grote nonsens. Dat bepaalde bankiers inlvoed hebben ja, maar maken niet het beleid. Zie de BIS bank.

3. Afgelopen maandag kwam ik terug uit NY, eerste beelden die ik zag waren van Willem die eventjes verkondigde op RTL Z (naar aanleiding van kijkersvragen) dat het wel eens heel slecht kon aflopen met de Nederlandse huizenmarkt en een aantal banken. Dit is wat mij betreft spelen met vuur. Nu is wel bekend dat Willem pessimistisch is, dat kan, dat ben ik nu ook, maar pas wel op met wat je zegt zeker als het gaat om vertrouwensissues en zeker in de pers. Een gerucht is een gerucht maar om het nu als waarheid te brengen...

4. Simpelweg omdat extreme meningen verkopen. Als je de TV aanzet in de VS is het 24 uur alleen maar pessimisten aan het woord.

5. Volledig mee eens.

Maar mijn grote punt met Willem is dat hij bepaalde zaken als waarheid verkoopt zonder enig bewijs (dat iemand anders het heeft geschreven betekent nog niet dat het waar is) of gebaseerd op speculaties. Dat het leuke materie is en enorm aanspreekt volledig mee eens (dat soort boekjes lezen enorm snel weg, heb er zelf een hoop) maar breng het niet als waarheid.

En helaas gelden nu andere normen in het publieke debat. Hoe extremer hoe beter....

Willem Middelkoop is denk ik niet pessimistisch, integendeel, hij glundert nu meer dan ooit, want wat Willem wil is dat het oneerlijke en vaak zelfs corrupte systeem vervangen wordt door een met minder bedrog en graaien ten koste van de minder toerekeningsvatbaren die zonder goed te weten wat ze doen in goed vertrouwen hun spaar- en pensioencentjes in handen geven van ondeskundige of onbetrouwbare beleggingsinstanties.

Jij bent de eerste die de boeken van Mullins en Sutton 'kent' en desondanks volhoudt dat wat erin staat speculatie is. Vergeet niet dat boeken van naam kennen en die boeken ook lezen iets heel anders is. Gelukkig staan deze helaas vreselijk moeilijk te pakken te krijgen werken online, zodat niet iedereen er $100 of meer voor hoeft te betalen om te zien dat het bewijsmateriaal overweldigend is en beslist veel meer dan speculatie, zoals jij tot nu toe vermoed hebt.

quote:

Eustace Mullins - The Secrets of the Federal Reserve
quote:

WALL STREET AND THE BOLSHEVIK REVOLUTION

by
Antony C. Sutton

http://reformed-theology.org/html/books/bolshevik_revolution/
http://www.reformation.org/wall-st-bolshevik-rev.html

SUTTON'S RESEARCH REVEALS:

• The role of J. P. (Pontifex Maximus) Morgan banking executives in funneling illegal Bolshevik gold into the U.S.

• How the American Red Cross was coopted by powerful forces on Wall Street.

• Wall Streeters who intervened to free Leon Trotsky, even though Trotsky's stated aim was to engineer "the real revolution"—the Soviet coup which toppled Kerensky.

• The deals made by major corporations to capture the huge Russian market a decade and a half before the U.S. recognized the Soviet regime.

• The "closet socialism" of leading businessmen who paraded publicly as champions of free enterprise.

WALL STREET AND THE RISE OF HITLER
by
Antony C. Sutton

http://www.reformation.org/wall-st-hitler.html

Makes Every Previous Book on World War II Obsolete.
Finally, a distinguished scholar has penetrated the cloak of falsehood, deception, and duplicity that for more than thirty years has protected one of the most incredible secrets of World War II: the support from key Wall Street financiers and other international bankers in subsidizing Hitler's rise to power.

Professor Antony C. Sutton proves that World War II was not only well planned, it was also extremely profitable—for a select group of financial insiders. Carefully tracing this closely guarded secret through original documents and eyewitness accounts, Sutton documents the roles played by J.P. Morgan, T. W. Lamont, the Rockefeller interests, General Electric Company, Standard Oil, National City Bank, Chase and Manhattan banks, Kuhn, Loeb and Company, and scores of other business elitists.

Wall Street and the Rise of Hitler shows how the bloodiest, most destructive war in history was financed and promoted. It is sure to spark angry denials and heated debate.

WALL STREET AND Franklin Delano ROOSEVELT
by
Antony C. Sutton

http://www.reformation.org/wall-st-fdr.html

This book portrays Franklin Delano Roosevelt as a Wall Street financier who, during his first term as President of the United States, reflected the objectives of financial elements concentrated in the New York business establishment. Given the long historical association—since the late 18th century—of the Roosevelt and Delano families with New York finance and FDR's own career from 1921 to 1928 as banker and speculator at 120 Broadway and 55 Liberty Street, such a theme should not come as a surprise to the reader. On the other hand, FDR biographers Schlesinger, Davis, Freidel, and otherwise accurate Roosevelt commentators appear to avoid penetrating very far into the recorded and documented links between New York bankers and FDR. We intend to present the facts of the relationship, as recorded in FDR's letter files. These are new facts only in the sense that they have not previously been published; they are readily available in the archives for research, and consideration of this information suggests a reassessment of FDR's role in the history of the 20th century.

Help mods!
DJRBM
Vaste waarde in elftal

Gepost op 9 oktober 2008 om 13:10:09.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Happel schreef:

(...)

Ik heb de boeken ook gelezen en ben niet zo overtuigd als jij bent. Dat is alleen maar leuk zodat we erover kunnen discussieren.

Maar dat er een hoop mis is met het financiele systeem ben ik met je eens (ja dat zeg ik zelfs....) maar zoals middelkoop en de zijne het voorstellen vind ik toch echt heel gruwelijk overdreven en teveel gebaseerd op speculatie en het verleden.

Maar gelukkig staan de aandelenmarkten op dit moment in de plus zodat een aantal mensen weer wat lucht krijgt.
 Help mods!
helter skelter
Internationale topspeler

Reg.: 20 april 2006
Gepost op 9 oktober 2008 om 13:10:49.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Ach, misschien is het wel eens goed om een paar stappen terug te doen. Lekker terug naar het Jaren '50-model toen de straten nog schoon, de sex vies en Feyenoord nog toonaangevend was. Jezelf prettig laten 'verzuilen' zodat je hele wereldje bestaat uit gelijkgestemde mensen. een televisie per straat (goed voor de sociale contacten) en een warm kruikje voor het slapen gaan.
 Help mods!
Pool: -MotM: FC Twente-FeyenoordBattle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: -
Kobe Bryant
Vedette

Uit: Capelle aan den IJssel
Vak: Olympiatribune - Z1
Reg.: 4 april 2002
Gepost op 9 oktober 2008 om 13:16:17.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Een recessie is onderdeel van de laagconjunctuur waarin we ons momenteel bevinden. Volkomen normaal en een terugkerend verschijnsel. Zolang het niet de vorm van een depressie aanneemt is er vrij weinig om je zorgen over te maken. Slachtoffers vallen er altijd.

[Dit bericht is veranderd door Kobe Bryant (op 9 oktober 2008 13:16:44).]
 Help mods!
Pool: 16eMotM FC Twente-Feyenoord: PedroBattle-rating: 1.413,1VoVo: 108e / 321e / 150eOpstelling: 4-5-1
De Sigaar Rode kaart: waarschuwing
Vedette

Uit: Almere
Vak: Maastribune - Business seats
Reg.: 13 maart 2002
Gepost op 9 oktober 2008 om 13:21:19.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
helter skelter schreef:

Ach, misschien is het wel eens goed om een paar stappen terug te doen. Lekker terug naar het Jaren '50-model toen de straten nog schoon, de sex vies en Feyenoord nog toonaangevend was. Jezelf prettig laten 'verzuilen' zodat je hele wereldje bestaat uit gelijkgestemde mensen. een televisie per straat (goed voor de sociale contacten) en een warm kruikje voor het slapen gaan.

Zoals beschreven in het boek 'De Avonden' van G.K. van 't Reve zeker of in het lied 1948, de bewerking van het Simplisties Verbond van een nummer van Gilbert O' Sullivan.

Gelukkig dat we niet meer in die tijd leven waarin de 48-urige werkweek nog normaal was, evenals een vakantie van hooguit 2 weken.

Want we hebben het nu over een 'crisis'. We zullen allemaal wel wat financiële terugslagen hierdoor krijgen maar ik ben er van overtuigd dat we allemaal nog blijven baden in luxe, zeker als je dat vergelijkt met de jaren '50.

De golfbeweging gaat al jaren zo. Recessies rond '73, '87, '95, 2001 en nu 2008. Hoogtijdagen daartussen en ongetwijfeld ook na 2008.

En steeds andere goeroes die er hun profijt van trekken. Zo is het leven nu eenmaal.
 Help mods!
Pool: 159eMotM: FC Twente-FeyenoordBattle-rating: 1.500,0VoVo: 169e / 437e / 107eOpstelling: 4-4-2
Heineken
Vedette
Winnaar WK Klassement Soccer Netwerk VoVo 2005/2006

Uit: Harderwijk
Reg.: 9 december 2001
Gepost op 9 oktober 2008 om 13:44:47.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Kobe Bryant schreef:

Een recessie is onderdeel van de laagconjunctuur waarin we ons momenteel bevinden. Volkomen normaal en een terugkerend verschijnsel. Zolang het niet de vorm van een depressie aanneemt is er vrij weinig om je zorgen over te maken. Slachtoffers vallen er altijd.

Als je alles financieel op orde hebt, hoef je je inderdaad weinig zorgen te maken. Toch zijn er mensen die nu al op het randje leven en zich wel degelijk zorgen moeten gaan maken.
 Help mods!
Pool: 298eMotM FC Twente-Feyenoord: van BronckhorstBattle-rating: 1.483,6VoVo: 23e / 105e / 7eOpstelling: 4-3-3
DJS1
Vedette

Gepost op 9 oktober 2008 om 14:44:48.         ICQ: 33655661  MSN: djsander01@hotmail.com      Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Happel schreef:

(...)

En wie geen zin heeft om deze 3 boeken te lezen kan ook 'Regeren vanuit het duister' van Jim Marrs lezen (een goede samenvatting van oa het werk van de heer Sutton zoals Happel al eerder heeft aangegeven).
Door dit boek zijn een aantal dingen een stuk duidelijker voor me geworden.

[Dit bericht is veranderd door DJS1 (op 9 oktober 2008 15:12:53).]
 Help mods!
Happel
International

Gepost op 9 oktober 2008 om 15:14:41.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
DJRBM schreef:

(...)

Ik heb de boeken ook gelezen en ben niet zo overtuigd als jij bent. Dat is alleen maar leuk zodat we erover kunnen discussieren.

Maar dat er een hoop mis is met het financiele systeem ben ik met je eens (ja dat zeg ik zelfs....) maar zoals middelkoop en de zijne het voorstellen vind ik toch echt heel gruwelijk overdreven en teveel gebaseerd op speculatie en het verleden.

Maar gelukkig staan de aandelenmarkten op dit moment in de plus zodat een aantal mensen weer wat lucht krijgt.

Dit boek is misschien -ik heb het zelf nog niet gelezen- een eye opener:

Hell's Cartel: IG Farben and the Making of Hitler's War Machine
by Diarmuid Jeffreys

Het boek is in juli gepubliceerd en inmiddels ook in het Nederlands vertaald als Het Kartel van de Hel; IG Farben, de Nazi's en de Holocaust.

Geschiedschrijving over IG Farben kan heel boeiende materie leveren op het gebied van zakendoen door Rockefellers en Rothschilds.

Voor IG Farben (via de Warburgs eigendom van de Rothschilds) werkte in de jaren dertig onze prins Bernhard, terwijl Karol Wojtyla tijdens de tweede wereldoorlog sales-manager van IG (Interessen Gemeinschaft) Farben was, om in 1944 veilig onder te duiken in het Vaticaan.

IG Farben was eigenaar van onder andere de Bayer Company (professor Bayer was een van de oprichters van IG Farben), Lederle Laboratories, Sterling Drug Company, General Drug Company, Hoffmann-La Roche en honderden andere farmaceutische bedrijven. Zo'n 2000 bedrijven maakten deel uit van het IG Farben kartel, waaronder vrijwel alle grote oliemaatschappijen, zoals Standard Oil, Shell, Texaco, Atlantic Oil, Socony Oil, Richfield Oil, Gulf Oil, maar ook General Electric, General Motors, Ford Motor Company, Monsanto Chemical, The Kellogg Company, Eastman-Kodak, Proctor and Gamble.

G. Edward Griffin heeft allerlei hoorzittingen van de Amerikaanse regering tussen 1928 en 1946 uitgepluisd op materiaal over IG Farben, Nazi-propaganda, oorlogsindustrie-kartels, patenten en octrooien, beïnvloedingsmethoden van politici, banken en geldcirculatie. Ook heeft Griffin de rechtbankverslagen van de processen in Neurenberg doorgenomen, waar enkele IG Farben functionarissen berecht werden. Griffin heeft dit bevindingen gepubliceerd in een boekje dat in 1978 in Nederland is uitgebracht als Kan*er en Politiek. Het heet zó omdat het in de eerste plaats gaat over de machten op de achtergrond die ervoor zorgen dat vitamine B17 niet erkend wordt als middel om kan*er mee te genezen en te voorkomen.

IG Farben werkte in 93 landen. Er zijn veel gegevens over het bedrijf bewaard gebleven omdat de geallieerde legers aan het eind van de Tweede Wereldoorlog het hoofdkwartier van IG Farben sneller dan gedacht en dus ongeschonden in handen kregen. Veel dossiers bleken vernietigd, maar nog heel veel was gelukkig gespaard gebleven.

Zo is correspondentie bewaard gebleven waaruit blijkt dat IG Farben in 1926 Standard Oil (Rockefeller) ervan verwittigde dat IG met een waterstofprocédé een hoogwaardige autobrandstof had weten te ontwikkelen uit bruinkool en andere lage kwaliteitskool. Hiermee zou Standard Oil scherpe prijsconcurrentie kunnen worden aangedaan. Gevolg: geen prijsconcurrentie, maar na enkele jaren onderhandelen een huwelijk tussen IG Farben en Standard Oil, wat zou uitmonden in één reusachtige N.V., een Zwitserse onderneming met Zwitserse bankrekeningen, genaamd: IG Chemie.

Voor de duidelijkheid: IG Farben was de heersende macht achter Adolf Hitler, Goebbels en dergelijken. Al deze marionetten zijn door IG Farben opgeleid in de politiek. De concentratiekampen Buchenwald, Bitterfeld Auschwitz, enzovoort waren IG Farben-bedrijven. Arbeit Macht Frei was een slogan bedacht door Fritz te Meer van IG Farben, die na het uitzitten van zijn Neurenbergstraf bestuursvoorzitter van Bayer werd vanaf begin jaren vijftig. Zyklon-B werd geproduceerd door IG Farben. Wrang, als je bedenkt dat miljoenen joden zijn vermoord door een bedrijf van de Rothschilds, de clan die al vanaf begin 20ste eeuw ijverde voor de zionistische staat Israël.

quote:
Benjamin Adamah in 2006 in zijn boek Nulpunt Revolutie:

Het viel Heiko Albat op dat veel dieren die door de dierenarts waren opgegeven, na een tachyon-behandeling in korte tijd weer opleefden. Hij noemt voorbeelden van honden met artritis en reuma die nauwelijks meer overeind konden komen en die enkele dagen na een behandeling weer konden lopen. Ook de bij paarden als onbehandelbaar geldende zomerallergie liet zich met tachyonen goed behandelen. Dat ook dieren zo positief op tachyonen reageren is een revolutionair gegeven, omdat hiermee de tachyon-therapie noch het bestaan van tachyonen zomaar van tafel kan worden geveegd als zijnde suggestie. Dit is naast vele andere ontwikkelingen van actueel belang omdat de reguliere geneeskunde of wat er nog voor door mag gaan aan de meest rigoureuze sanering en hervorming uit haar geschiedenis moet worden onderworpen nu mensen massaal hun vertrouwen erin beginnen te verliezen. En dat niet alleen in Europa, waar ten tijde van de Europese Referenda in 2005 een rechtszaak was om te voorkomen dat Europese politici bijna de gehele vitamineverkoop aan banden zouden leggen vanuit het Codex Alimentariusbeleid van de farmacielobby. Deze Codex is een richtlijn om goedwerkende geneeswijzen te kunnen verbieden ten behoeve van de farmacie en een uitvinding van IG Farben-manager Fritz ter Meer, ex-bestuursvoorzitter van Bayer en volgens dr. Mathias Rath een in Neurenberg veroordeelde nazischoft, de bedenker nota bene van het Arbeit macht Frei dat boven de poort van jodenvernietigingskamp Auschwitz hing, een hogere-politiek-project van farmaciebedrijf IG Farben dat weer nauwe banden zou hebben met de Rockefeller-investeringsgroep.

Vooraanstaande medewerkers van IG Farben, onder meer producent van Zyklon-B, waren in de jaren dertig de SS-er Prins Bernhard en begin jaren veertig de Pool Karol Wojtyla, die dankzij tijdig onderduiken in het Vaticaan aan zijn straf wist te ontkomen en het zelfs tot paus zou schoppen.
Fritz ter Meer heeft na zijn veroordeling in Neurenberg niet stilgezeten. In de gevangenis ontwikkelde hij zijn Codex Alimentarius, een nog ambitieuzer project dan de Holocaust. Dankzij de Codex Alimentarius kan op korte termijn een flink deel van de wereldbevolking van de kaart worden geveegd, want "de elite" vindt dat momenteel veel te veel mensen deze planeet bevolken. Zie het filmpje met het huiveringwekkende verhaal van dr. Rima Laibow op
http://video.google.com/videoplay?docid=2944803407975749033&sourceid=docidfeed&

Fritz ter Meer geeft Adolf Hiltler een rondleiding
op een IG Farbencomplex in maart 1936

[Dit bericht is veranderd door Happel (op 9 oktober 2008 15:21:01).]
 Help mods!
De Sigaar Rode kaart: waarschuwing
Vedette

Uit: Almere
Vak: Maastribune - Business seats
Reg.: 13 maart 2002
Gepost op 9 oktober 2008 om 15:20:17.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

IG Farben in het kort:

http://nl.wikipedia.org/wiki/IG_Farben
 Help mods!
Pool: 159eMotM: FC Twente-FeyenoordBattle-rating: 1.500,0VoVo: 169e / 437e / 107eOpstelling: 4-4-2
DJRBM
Vaste waarde in elftal

Gepost op 9 oktober 2008 om 15:51:43.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Happel schreef:

(...)

(plaatje)

Vooraanstaande medewerkers van IG Farben, onder meer producent van Zyklon-B, waren in de jaren dertig de SS-er Prins Bernhard en begin jaren veertig de Pool Karol Wojtyla, die dankzij tijdig onderduiken in het Vaticaan aan zijn straf wist te ontkomen en het zelfs tot paus zou schoppen.
Fritz ter Meer heeft na zijn veroordeling in Neurenberg niet stilgezeten. In de gevangenis ontwikkelde hij zijn Codex Alimentarius, een nog ambitieuzer project dan de Holocaust. Dankzij de Codex Alimentarius kan op korte termijn een flink deel van de wereldbevolking van de kaart worden geveegd, want "de elite" vindt dat momenteel veel te veel mensen deze planeet bevolken. Zie het filmpje met het huiveringwekkende verhaal van dr. Rima Laibow op
http://video.google.com/videoplay?docid=2944803407975749033&sourceid=docidfeed&

(plaatje)
Fritz ter Meer geeft Adolf Hiltler een rondleiding
op een IG Farbencomplex in maart 1936

Interessant. Maar toch zal het voor mij geen eyeopener zijn. Ik ken heus wel de geschiedenis van de rothschildts, etc en die is zeker niet mooi, maar heden ten dage hebben zij echt niet meer de invloed die men nu wordt toegedicht simpelweg omdat de markten zo ontzettend groot zijn geworden dat zij in geldelijke zin zo'n invloed niet meer kunnen uitoefenen. Daarnaast is de rol van de Fed ook totaal anders.

Als grootaandeelhouderschap de "bewijzen" zijn, dan zijn de huidige pensioenfondsen en vermogensbeheerders nog slechter als je kijkt waar zij nu in beleggen en daar hoor ik vreemd genoeg niemand over.

Neemt niet weg dat dit zeer interessante materie is.
 Help mods!
Happel
International

Gepost op 9 oktober 2008 om 16:52:42.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
DJRBM schreef:

(...)

Interessant. Maar toch zal het voor mij geen eyeopener zijn. Ik ken heus wel de geschiedenis van de rothschildts, etc en die is zeker niet mooi, maar heden ten dage hebben zij echt niet meer de invloed die men nu wordt toegedicht simpelweg omdat de markten zo ontzettend groot zijn geworden dat zij in geldelijke zin zo'n invloed niet meer kunnen uitoefenen. Daarnaast is de rol van de Fed ook totaal anders.

Als grootaandeelhouderschap de "bewijzen" zijn, dan zijn de huidige pensioenfondsen en vermogensbeheerders nog slechter als je kijkt waar zij nu in beleggen en daar hoor ik vreemd genoeg niemand over.

Neemt niet weg dat dit zeer interessante materie is.

G. Edward Griffin heeft al veel gepubliceerd over hoe Rothschilds en Rockefellers zichzelf camoufleren, waardoor hun invloed onzichtbaar wordt als je niet diep genoeg graaft. Binnenkort komt daar meer over naar buiten.

Volgens deze misschien niet geheel betrouwbare bron zouden de Rothschild heel goed meer dan $1 quintillion kunnen bezitten, in Nederland heet dat een triljoen dollar. De nu 37-jarige Nathaniel Rothschild maakte een aantal jaren geleden op eigen kracht, los van het familiekapitaal, in no time een paar miljard dollar met zijn Hedge fund Atticus Capital, dat vorig jaar op 14 miljard dollar werd getaxeerd. Hij zou een goede sponsor zijn voor Feyenoord.

Nathaniel Rothschild (1971 - )
The Man Who May Become the Richest Rothschild

The New York Times, March 9, 2007

[Dit bericht is veranderd door Happel (op 9 oktober 2008 16:56:43).]
 Help mods!

Deze topic is open.
Deze topic bestaat uit 27 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 »
Alle tijden zijn CET (Rotterdam).

Reageer op deze topic

Contact Admins | Voorpagina Forums | Feyenoord Netwerk