Feyenoord Forums
 Feyenoord Netwerk
Feyenoord Forums
 Feyenoorders-aan-tafel
Wilders heeft recht op uitbrengen film
Reageer op deze topic
inloggen | registreer | ledenlijst | kalender | opstelling | pool | battle | vovo | mom | groepen | uploads | handleiding | zoeken | mijn home | home

Deze topic is open.
Deze topic bestaat uit 48 pagina's: 1 2 3 4 5 6 ... 48 »

Poster
Topic: Wilders heeft recht op uitbrengen film 
Ove Kindvall
Stelling: Geert Wilders' PVV is een serieuze regeringskadidaat tijdens de komende kamerverkiezingen (meer info)
Ja zeker, de PVV kan als serieuze politieke parij met andere partijen een coalitie vormen - 45.0%
Nee nooit, de standpunten van de PVV zijn te afwijkend en passen niet in Nederland - 30.0%
Anders - 7.5%
Geen mening - 17.5%

Ove Kindvall
Aanstormend talent

Vak: Marathontribune - E
Reg.: 3 juli 2007
Gepost op 8 augustus 2007 om 10:26:42.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

http://www.telegraaf.nl/binnenland/3127694/__Recht_om_film_uit_te_brengen___.html?p=2,1

Ik vond het verhaal van Ehsan Jami en zijn kritiek op de Islam zeer geloofwaardig in de uitzending van 'é©® vandaag' op 7 Augustus j.l. De heftigheid van de reactie van Wilders vind ik opvallend. Het lijkt erop of hij bang is dat zijn 'geliefde' onderwerp gepikt wordt.

Het lijkt me praktisch moeilijk utvoerbaar. Het idee om een bepaald geloof te verbieden en Wilders pleidooi van Vrijheids van meningsuiting, vind ik tegengesteld aan elkaar. Het afschaffen van een artikel uit de grondwet is direct overgenomen van Fortuin. Het is daarom niet bepaald vernieuwend. Desalniettemin heeft hij een punt dat de Islam onverdraagzame kanten heeft.

[Dit bericht is veranderd door Ove Kindvall (op 29 januari 2008 20:44:03).]

Keuze stelling: Geen mening

Help mods!
Pool: -MotM: Feyenoord-NAC BredaBattle-rating: 1.454,4VoVo: -Opstelling: 4-5-1
roebftb
Veelbelovend talent

Vak: -
Reg.: 8 november 2006
Gepost op 8 augustus 2007 om 10:37:53.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Belachelijk voorstel. Die man moet zich eens verdiepen in het Christendom, en zien dat de geloven bijna exact hetzelfde zijn.

Geen stellingname

Help mods!
Pool: -MotM: Feyenoord-NAC BredaBattle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: incompleet
jozsef Kiprich.
Vedette

Uit: 070
Vak: Stadiontribune - X2
Reg.: 26 februari 2005
Gepost op 8 augustus 2007 om 10:52:18.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Ach die Wilders moet maar doen wat die wilt, het is gewoon vrijheids van menigsuiting en dat mag.
moet je bij de Kuip zien wat er uit de grond wordt gestampt aan een gigantische moskee belachelijk gewoon.

Geen stellingname

Help mods!
Pool: 21eMotM: Feyenoord-NAC BredaBattle-rating: 1.485,7VoVo: -Opstelling: 3-5-2
Xintanovic
Vedette

Uit: Den Bosch
Reg.: 8 oktober 2000
Gepost op 8 augustus 2007 om 13:52:43.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
jozsef Kiprich. schreef:

Ach die Wilders moet maar doen wat die wilt, het is gewoon vrijheids van menigsuiting en dat mag.
moet je bij de Kuip zien wat er uit de grond wordt gestampt aan een gigantische moskee belachelijk gewoon.

Wat heeft dat te maken met het verbieden van de koran en de vergelijking met Meinkampf?
quote:
Ove Kindvall schreef:
Desalniettemin heeft hij een punt dat de Islam onverdraagzame kanten heeft.
Geldt dat niet voor iedere (iig niet Aziatische) godsdienst? Zo'n 'punt' heeft hij dus niet.
Wilders toont zich gewoon wederom de ongelofelijk domme vent die hij is. Niets in de redenering is logisch. Ook de uitspraak dat mensen die het boek thuis hebben, dienen te worden bestraft. Vrijheid van meningsuiting zei je? Ik vraag me ook af wat een flink deel van zijn aanhang van deze uitspraak vindt. De PVV is toch vooral de partij van de 'ik vind dat ik dat moet kunnen zeggen en daarom zeg ik het'-adepten. Sowieso heb ik het idee dat het voorname motief niet de mishandeling van Ehsan Jami is, maar het gevaar dat Geertje niet meer de moslimbasher bij uitstek is in Den Haag.

Van NU.nl:

quote:
Aangifte tegen Wilders wegens aanzetten tot haat Uitgegeven: 8 augustus 2007 13:14
Laatst gewijzigd: 8 augustus 2007 13:38

DEN HAAG - Een advocaat uit Lelystad heeft woensdag bij de politie aangifte gedaan tegen Geert Wilders. Volgens advocaat Els Lucas zet de politicus in een ingezonden brief in de Volkskrant aan tot haat tussen bevolkingsgroepen.

In de brief vergelijkt Wilders de Koran met Mein Kampf en bepleit hij een verbod op het heilige boek. "Dat vind ik heel erg ver gaan. Het geeft ook geen pas dat een parlementariër zich op deze manier uitlaat", zei Lucas.

Triest

De fractieleider van de PVV noemde de aangifte in een reactie "heel triest". "Ik wil niet aanzetten tot haat; ik wil dat de Koran wordt verboden. Dat is een politieke mening. Ik zit in de Tweede Kamer om die te uiten", aldus Wilders.

Lucas heeft bezwaar tegen de strekking van het hele artikel. Daarom is zij met een kopie van het verhaal en "een stapel wetsteksten" naar het politiebureau gegaan.

Bezwaren

Een van haar bezwaren is dat de oproep in het artikel om geen moslimimmigranten meer toe te laten tot Nederland indruist tegen de Vreemdelingenwet. De advocaat deed de aangifte op persoonlijke titel.

Een woordvoerster van het Openbaar Ministerie (OM) in Lelystad bevestigde woensdag dat de aangifte is binnengekomen. De officier van justitie zal daar meteen naar kijken, zei ze.
Andere politieke partijen reageren:
Trouw:
quote:
VVD noemt uitspraken Wilders 'goedkoop gelul'

(Novum) - De VVD is het volslagen oneens met PVV-leider Geert Wilders. De PVV-leider stelde vandaag in een opinie-artikel in de Volkskrant dat hij de koran wil verbieden. De oud-VVD'er noemt het 'ellendige' islamitische geschrift fascistisch en vergelijkt het met 'Mein Kampf' van Adolf Hitler. "De koran is het 'Mein Kampf' van een religie die beoogt anderen te elimineren." VVD-Kamerlid Halbe Zijlstra noemt de uitlatingen 'goedkoop gelul in de ruimte'.

Volgens Wilders verwerpt de islam de Nederlandse normen en waarden, terwijl hij zelf de in de grondwet verankerde vrijheid van godsdienst verwerpt, zegt Zijlstra. "Dat is idioot en echt drie bruggen te ver", zegt de liberaal. "Hij is democratisch gekozen en mag het roepen, maar ik zou het fijn vinden als hij met echte oplossingen kwam."

SGP-Kamerlid Kees van der Staaij vindt dat Wilders doorslaat en denkt dat zijn uitspraken radicalisering juist aanwakkeren. Van der Staaij wil zich vooral richten op uitingen van geweld en het aanzetten tot onderdrukking, en niet op een verbod van een boek. "Radicale publicaties op internet, dat is het front", zegt de parlementariër. Het verbieden van de koran staat volgens hem ook haaks op de Europese traditie. "Het is ook geen realistische visie, maar je mag het natuurlijk vinden, op zichzelf."

"Dit gaat natuurlijk echt veel te ver", reageert fractievoorzitter van de ChristenUnie Arie Slob. "Je moet radicale elementen natuurlijk aanpakken, maar je kunt een wereldgodsdienst zijn geschrift niet afpakken", zegt Slob. "Wilders is doorgeslagen wat mij betreft, en dat weet hij zelf ook wel, denk ik. Je moet strijden tegen geweld, maar dit is niet de oplossing." Slob denkt dat de uitspraken in islamitische landen als heftig worden ervaren, 'maar ook dan is de vraag of Wilders bereikt wat hij wil bereiken'.

Het CDA noemt Wilders voorstel een ondoordachte luchtballon. Kamerlid Madeleine van Toorenburg stelt dat het ook in strijd is met de vrijheid van godsdienst. "Een koranverbod kan alleen maar contraproductief zijn. Natuurlijk zijn er uitwassen, maar kom dan met een haalbaar voorstel." Het zou schadelijk voor het imago van Nederland kunnen zijn, stelt de parlementariër, 'maar de vrijheid van meningsuiting is een groot goed'.

Eerder dit jaar kwam Wilders in het nieuws met de opmerking dat moslims de helft uit de koran moeten scheuren als ze in Nederland willen blijven. De ambassadeur van Saudi-Arabië uitte vervolgens informeel zijn ongenoegen bij het ministerie van Buitenlandse Zaken en vroeg Wilders om excuses. Een woordvoerder van de ambassade laat vandaag weten zich te beraden op een reactie.

Het Meldpunt Discriminatie Internet (MDI) deed in februari aangifte tegen de PVV-leider omdat in korte tijd 'een groot aantal' meldingen van discriminatie is binnengekomen. Volgens het MDI laat Wilders zien dat hij moslims als groep als inferieur beschouwt en deze minderheidsgroep uit Nederland wil verwijderen. Het Openbaar Ministerie heeft de aangifte nog in behandeling.

Het MDI heeft vandaag overigens geen meldingen binnengekregen over het artikel van Wilders. Radar, een Rotterdams bureau dat zich inzet voor gelijke behandeling en tegen discriminatie, denkt niet dat het aangifte gaat doen. Wel stelt een woordvoerder dat de PVV 'wel heel vaak naar het verbodsmiddel grijpt', onder meer verwijzend naar een recent voorstel om een boerkaverbod in te stellen. Radar stelt dat het niet mogelijk is om de koran te verbieden en vindt dat Wilders met zijn uitspraken 'voorbij gaat aan alle moslims die alleen maar troost en positieve kracht putten uit hun heilige boek'.

In mei informeerde de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding (NCTb) Tjibbe Joustra Wilders over buitenlandse reacties op zijn uitlatingen over de koran. Bij Wilders ontstond de indruk dat de NCTb hem de mond wilde snoeren tijdens het gesprek. Joustra stelde het te betreuren dat bij Wilders die indruk is ontstaan. De NCTb kan nog niet aangeven of de persoonlijke veiligheid van de beveiligde Wilders extra in het gedrang komt door zijn uitlatingen.
[Dit bericht is veranderd door Xintanovic (op 8 augustus 2007 14:46:09).]

Keuze stelling: Nee nooit, de standpunten van de PVV zijn te afwijkend en passen niet in Nederland

Help mods!
Pool: -MotM: Feyenoord-NAC BredaBattle-rating: 1.343,6VoVo: -Opstelling: incompleet
aliendwurf
Vedette

Uit: Hillegom
Vak: Maastribune - V
Reg.: 1 augustus 2004
Gepost op 8 augustus 2007 om 15:27:27.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Wilders is een dwaas.....

Geen stellingname

Help mods!
Pool: 191eMotM Feyenoord-NAC Breda: FerBattle-rating: 1.500,0VoVo: 11e / 147e / 36eOpstelling: 4-4-2
DR
Internationale topspeler

Uit: Rotterdam
Vak: Olympiatribune - O
Reg.: 6 februari 2006
Gepost op 8 augustus 2007 om 15:29:37.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Mijn gevoel zegt: Verbiedt de Bijbel en de Koran.
Mijn verstand zegt: Verbiedt in ieder geval de Koran.

moest het effe omdraaien

[Dit bericht is veranderd door DR (op 8 augustus 2007 15:30:18).]

Geen stellingname

Help mods!
Pool: -MotM: Feyenoord-NAC BredaBattle-rating: 1.353,9VoVo: -Opstelling: -
aliendwurf
Vedette

Gepost op 8 augustus 2007 om 15:30:37.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Wel ja joh,laten we weer boeken gaan verbranden,daar schieten we echt iets mee op.....

Geen stellingname

Help mods!
Pool: 191eMotM Feyenoord-NAC Breda: FerBattle-rating: 1.500,0VoVo: 11e / 147e / 36eOpstelling: 4-4-2
Ove Kindvall
Aanstormend talent

Gepost op 8 augustus 2007 om 15:32:07.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

@Xintanovic

Hoe sta je er dan tegenover dat in de Koran staat dat een ongehoorzame vrouw in elkaar geslagen moet worden?

Help mods!
aliendwurf
Vedette

Gepost op 8 augustus 2007 om 15:35:30.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Ove Kindvall schreef:

@Xintanovic

Hoe sta je er dan tegenover dat in de Koran staat dat een ongehoorzame vrouw in elkaar geslagen moet worden?

Ik heet wel geen Xintanovic,maar staat dat echt in de Koran?
Ik heb veel gesprekken met Moslims gehad en die vertellen mij dat de Koran amper goed te lezen is en er dingen in staan die op vele manieren uit te leggen zijn,en dat geweld juist stellig wordt afgekeurd.
En dat respect voor je medemens het belangrijkste is in het leven.
Ik heb de Koran niet gelezen iig,jij wel dat je zo stellig bent?

Geen stellingname

Help mods!
DR
Internationale topspeler

Gepost op 8 augustus 2007 om 15:35:47.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
aliendwurf schreef:

Wel ja joh,laten we weer boeken gaan verbranden,daar schieten we echt iets mee op.....

Joh wat kan mij die gelovigen bommen joh. Als ze mij niet lastig vallen en belemmeren mogen ze lezen wat ze willen. Zat wat te stangen. Het gaat mij meer om de figuren die die boeken lezen. Meestal een en al ellende, een uitzondering daargelaten.

Geen stellingname

Help mods!
Ove Kindvall
Aanstormend talent

Gepost op 8 augustus 2007 om 15:42:17.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
aliendwurf schreef:

(...)

Ik heet wel geen Xintanovic,maar staat dat echt in de Koran?
Ik heb veel gesprekken met Moslims gehad en die vertellen mij dat de Koran amper goed te lezen is en er dingen in staan die op vele manieren uit te leggen zijn,en dat geweld juist stellig wordt afgekeurd.
En dat respect voor je medemens het belangrijkste is in het leven.
Ik heb de Koran niet gelezen iig,jij wel dat je zo stellig bent?

Ehsan Jami (ex-moslim) van de pvda citeerde tijdens Nova uit de Koran en vertaalde het in het Nederlands. Hij noemde dit (of woorden van die strekking). Het was een letterlijke tekst. Dit naar aanleiding van de klappen die hij had gekregen. Ehsan Jami komt op mij intelligent en genuanceerd over. Je krijgt dan waarscxhijnlijk weer de discussie of je de Koran letterlijk moet nemen of niet.

Help mods!
aliendwurf
Vedette

Gepost op 8 augustus 2007 om 15:55:33.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Dat heb ik dan gemist,zoals ik al zei;ik heb het boek niet gelezen en ben het niet van plan ook.
Ik basseer me alleen op mensen die ik ken en die ook niet achterlijk,ongenuanceerd of conservatief zijn.
Maar als dat er echt staat is dat natuurlijk belachelijk,echter nog steeds geen reden om dat boek te verbieden...
Ik ga dit natuurlijk wel even naar voren brengen in toekomstige gesprekken.

Geen stellingname

Help mods!
Ove Kindvall
Aanstormend talent

Gepost op 8 augustus 2007 om 16:00:43.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
aliendwurf schreef:

Dat heb ik dan gemist,zoals ik al zei;ik heb het boek niet gelezen en ben het niet van plan ook.
Ik basseer me alleen op mensen die ik ken en die ook niet achterlijk,ongenuanceerd of conservatief zijn.
Maar als dat er echt staat is dat natuurlijk belachelijk,echter nog steeds geen reden om dat boek te verbieden...
Ik ga dit natuurlijk wel even naar voren brengen in toekomstige gesprekken.

Gesprekken met je vrouwen?

Help mods!
Heineken
Vedette
Winnaar WK Klassement Soccer Netwerk VoVo 2005/2006

Uit: Harderwijk
Reg.: 9 december 2001
Gepost op 8 augustus 2007 om 16:04:34.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Ove Kindvall schreef:

(...)

Gesprekken met je vrouwen?

Denk het niet. Dan slaat ze hem in elkaar.

Geen stellingname

Help mods!
Pool: 138eMotM: Feyenoord-NAC BredaBattle-rating: 1.483,6VoVo: 68e / 285e / 23eOpstelling: 4-3-3
aliendwurf
Vedette

Gepost op 8 augustus 2007 om 16:06:32.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Heineken schreef:

(...)

Denk het niet. Dan slaat ze hem in elkaar.

Geen stellingname

Help mods!
Noud
Bankzitter

Reg.: 12 september 2004
Gepost op 8 augustus 2007 om 16:10:31.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Ove Kindvall schreef:

(...)

Ehsan Jami (ex-moslim) van de pvda citeerde tijdens Nova uit de Koran en vertaalde het in het Nederlands. Hij noemde dit (of woorden van die strekking). Het was een letterlijke tekst. Dit naar aanleiding van de klappen die hij had gekregen. Ehsan Jami komt op mij intelligent en genuanceerd over. Je krijgt dan waarscxhijnlijk weer de discussie of je de Koran letterlijk moet nemen of niet.

Ehsan Jami is een ex-moslim die vol zit met rancune, een iets mindere vorm van hirsi ali, de Koran is net als de Bijbel gewoon een boek met geschriften erin die op vele manieren uit te leggen zijn, het gaat erom dat er in beide geloven zowel in de islam als in het christendom een aantal gasten zijn die ver doorgeslagen zijn in hun uitleg van deze geschriften.
De opvatting van wilders is echter net zo radicaal als van welke andere radicaal dan ook, Nederland is het eerste land in Europa en dus ook in de wereld wat aan geloofsvrijheid deed, en nu wil Wilders ons zeker het eerste Europese land maken dat in het 3de millenium deze geloofsvrijheid zomaar afschaft. ik zeg het je die man is niet goed goddelijk...

Geen stellingname

Help mods!
Pool: -MotM: Feyenoord-NAC BredaBattle-rating: 1.499,9VoVo: -Opstelling: 4-5-1
DR
Internationale topspeler

Gepost op 8 augustus 2007 om 16:39:15.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Het gaat om de figuren die de koran volgen, niet dat boekkie zelf. En daar is wel degelijk een groot verschil waar te nemen met voorheen, ze zitten nu hier.

Geen stellingname

Help mods!
Ove Kindvall
Aanstormend talent

Gepost op 8 augustus 2007 om 17:01:49.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Noud schreef:

(...)

Ehsan Jami is een ex-moslim die vol zit met rancune, een iets mindere vorm van hirsi ali, de Koran is net als de Bijbel gewoon een boek met geschriften erin die op vele manieren uit te leggen zijn, het gaat erom dat er in beide geloven zowel in de islam als in het christendom een aantal gasten zijn die ver doorgeslagen zijn in hun uitleg van deze geschriften.
De opvatting van wilders is echter net zo radicaal als van welke andere radicaal dan ook, Nederland is het eerste land in Europa en dus ook in de wereld wat aan geloofsvrijheid deed, en nu wil Wilders ons zeker het eerste Europese land maken dat in het 3de millenium deze geloofsvrijheid zomaar afschaft. ik zeg het je die man is niet goed goddelijk...

Hoe kom je hierbij?

Hierbij voor de volledigheid extra info:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Ehsan_Jami

Help mods!
Noud
Bankzitter

Gepost op 8 augustus 2007 om 17:19:38.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Rancune is misschien niet het goede woord, wat ik bedoel is dat hij zegt dat je zonder begreigd te worden uit het ''moslim zijn'' moeten kunnen stappen, natuurlijk moet dit ook kunnen maar uitlatingen als Mohammed is een slechte man is gewoon een erg harde trap geven tegen alles waar de islam voor staat, dat is hetzelfde als tegen een erg gelovige christen zeggen dat Jezus voor geen meter deugde. nou wil ik niet zeggen dat er dan meteen bedreigingen moeten komen maar het is een logisch gevolg van een uitspraak die natuurlijk helemaal niet nodig is, als hij gewoon ongelovig word zonder een reden te geven die eigenlijk gewoon een harde schop tegen de islam is dan is de kans veel kleiner dat hij bedreigd word.

Geen stellingname

Help mods!
Frankenoord
International

Uit: Amersfoort
Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 12 december 2003
Gepost op 8 augustus 2007 om 17:47:04.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Noud schreef:

(...)

Ehsan Jami is een ex-moslim die vol zit met rancune, een iets mindere vorm van hirsi ali, de Koran is net als de Bijbel gewoon een boek met geschriften erin die op vele manieren uit te leggen zijn, het gaat erom dat er in beide geloven zowel in de islam als in het christendom een aantal gasten zijn die ver doorgeslagen zijn in hun uitleg van deze geschriften.De opvatting van wilders is echter net zo radicaal als van welke andere radicaal dan ook, Nederland is het eerste land in Europa en dus ook in de wereld wat aan geloofsvrijheid deed, en nu wil Wilders ons zeker het eerste Europese land maken dat in het 3de millenium deze geloofsvrijheid zomaar afschaft. ik zeg het je die man is niet goed goddelijk...

Met het dikgedrukte stuk tekst raak je precies de kern. In principe klopt het wat je daar schrijft, maar ik heb een christen zichzelf nog niet op zien blazen in de naam van God of een criticus van het christendom met een paar messteken op straat vermoord zien worden, ook weer in de naam van God. Ook is er naar mijn weten nog geen vliegtuig in een moskee geland, laat staan twee vliegtuigen.

Kortom het christendom (+ alle andere westerse godsdiensten) zijn gemoderniseerd en beschaafd geworden. Dit kan niet gezegd worden van de islam die hier tientallen zoniet honderden jaren op achterloopt. Dit geldt uiteraard niet voor alle moslims, sterker nog waarschijnlijk een minderheid. Maar wel een grote minderheid (een aanzienlijk deel van de Nederlandse moslims ziet eerwraak bijvoorbeeld nog als iets legitiems).

De opmerkingen van Wilders gaan uiteraard te ver, maar dat er enige beperkingen aan opgelegd mogen worden lijkt mij noodzakelijk om de huidige Nederlandse, Europese en westerse beschaving te behouden. Die staan namelijk wel degelijk onder druk met het oprukken van de islam.

Geen stellingname

Help mods!
Pool: 352eMotM: Feyenoord-NAC BredaBattle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: 4-4-2
varkenoord
Vedette

Vak: Stadiontribune - U
Reg.: 16 november 2004
Gepost op 8 augustus 2007 om 18:48:11.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Frankenoord schreef:

(...)
Met het dikgedrukte stuk tekst raak je precies de kern. In principe klopt het wat je daar schrijft, maar ik heb een christen zichzelf nog niet op zien blazen in de naam van God of een criticus van het christendom met een paar messteken op straat vermoord zien worden, ook weer in de naam van God. Ook is er naar mijn weten nog geen vliegtuig in een moskee geland, laat staan twee vliegtuigen.

Kortom het christendom (+ alle andere westerse godsdiensten) zijn gemoderniseerd en beschaafd geworden. Dit kan niet gezegd worden van de islam die hier tientallen zoniet honderden jaren op achterloopt. Dit geldt uiteraard niet voor alle moslims, sterker nog waarschijnlijk een minderheid. Maar wel een grote minderheid (een aanzienlijk deel van de Nederlandse moslims ziet eerwraak bijvoorbeeld nog als iets legitiems).

De opmerkingen van Wilders gaan uiteraard te ver, maar dat er enige beperkingen aan opgelegd mogen worden lijkt mij noodzakelijk om de huidige Nederlandse, Europese en westerse beschaving te behouden. Die staan namelijk wel degelijk onder druk met het oprukken van de islam.

Als je de geschiedenis een beetje kent weet je dat er uit naam van god heel wat misdaden tegen de menselijkheid zijn gepleegd.Ook uit naam van de islam overigens.De zwarte kousen in dit land krijgen gelukkig weinig kans,maar god bewaar me,als zij de overhand zouden hebben.De uitwassen van alle religies moeten worden aangepakt,van gereformeerd tot islam.Maar de koran verbieden kan alleen maar bedacht worden door een idioot

Geen stellingname

Help mods!
Pool: 660eMotM: Feyenoord-NAC BredaBattle-rating: 1.614,2 (daag uit)VoVo: -Opstelling: incompleet
Noud
Bankzitter

Gepost op 8 augustus 2007 om 18:52:02.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Frankenoord schreef:

(...)

Als we het over christenen in Europa hebben kan ik je gelukkig gelijk geven, maar als we het over christenen in vooral Noord-Amerika hebben dan zijn er door toch ook grote getalen die helemaal doorgeslagen zijn, daar hebben we hier gelukkig geen last van en daarom is er niet zo veel aandacht voor, en ik zal de eerste zijn die toegeeft dat er in de islam wat radicalen betreft een groter probleem is dan in het christendom, maar ik geloof niet dat de Koran daarvoor heeft gezorgt, ik durf zelfs te stellen dat zonder de Koran de situatie gewoon hetzelfde was geweest, dan hadden die gekken wel een andere manier/reden gezocht om zichzelf toch op te blazen of iets dergelijks

Geen stellingname

Help mods!
Xintanovic
Vedette

Uit: Den Bosch
Reg.: 8 oktober 2000
Gepost op 8 augustus 2007 om 18:53:17.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Frankenoord schreef:

(...)
maar ik heb een christen zichzelf nog niet op zien blazen in de naam van God of een criticus van het christendom met een paar messteken op straat vermoord zien worden, ook weer in de naam van God.
Dat jij dat niet weet, zegt niets. In naam van het Christendom zijn al velen (massa-)moorden gepleegd. Dat er een groep achterstandslui niet om kunnen gaan met de waarden die hier in het westen worden aangehouden, moet je sowieso niet alle moslims nahouden.

quote:
Kortom het christendom (+ alle andere westerse godsdiensten) zijn gemoderniseerd en beschaafd geworden.
Dit hoor je vaker van de msnen die totaal geen gevoel voo redenatie hebben. Als ik zo de gemiddelde Israelische Jood hoor spreken over Moslims, vind ik ze niet zo ontwikkeld hoor. Hoeveel denk je dat er in een Islamitisch land als Maleisië wordt gemoord? Of zelfs ook maar een land als Turkije? En aan de andere kant hoe verlicht waren de Noord-Ieren de afgelopen 40 jaar? Hoe verlicht is de Celtic - Rangers strijd in Scotland?

Sowieso dien je je af te vragen in hoeverre 'achterstandig gedrag' aan een godsdienst ontleend wordt. De landen waar jij het over hebt, zijn immers geheel andere landen met andere waarden dan die we hier gewoon zijn. Heb je het over de filosofieën van de verschillende godsdiensten an sich, dan is minsinzijns het Christendom net zo achterstandig als de Islam en het Jodendom. Het Boedhisme en Hindoeïsme zijn in dit opzicht een stuk verlichtender. En die zijn een paar honderd jaar ouder dan de eerder genoemde godsdiensten.

quote:

enige beperkingen aan opgelegd mogen worden lijkt mij noodzakelijk om de huidige Nederlandse, Europese en westerse beschaving te behouden. Die staan namelijk wel degelijk onder druk met het oprukken van de islam.
Wat off-topic, maar toch: Zoals we wellicht allemaal wel weten is Spanje veroverd geweest door de Moren (op de Asturias na). Ze zijn zelfs tot Toulouse gekomen in Frankrijk. De Franken hebben ze op hun beurt teruggedreven over de Pyreneen en vanuit Asturias is de zogenaamde "reconquista" gestart die 700 jaar heeft aangehouden. Gedurende deze tijd is Spanje op de Moren heroverd.

Welnu, op wiskundig en sociaal-economisch gebied, liep de Islamitische wereld voor op de Christelijke wereld, die niet meer inhield dan de overblijfselen van een uiteengevallen Romeinse rijk en alle strubelingen en problemen van dien.

Stel je nu eens voor dat destijds iedereen islamitisch was geworden doordat de Mooren bv doorgestoten zouden zijn tot aan Kopenhagen en/of vanuit het Oosten andere Islamitische volkeren Europa waren binnengetrokken. Mij lijkt het meest logische dat men nu in West-Europa een moderne liberale islamtische wereld had die net zo modern zou zijn geweest als de huidige christelijke europese wereld. Wanner je de moraal cq. gedachtenwereld van de Christelijke wereld ten tijde van de rommelige, chaotische middeleeuwen op de huidige moderne maatschappij zou loslaten zou je je helemaal rot schrikken.
Ik meen dus dat we helemaal niet ver achter gestaan zouden hebben in vergelijking met de huidige situatie. Sterker nog, ik denk dat we zelfs voor gestaan zouden hebben aangezien de basis beter was.

quote:
Ove Kindvall schreef:

@Xintanovic

Wat het slaan van een vrouw betreft: Inderdaad kun je dat op verschillende manieren uitleggen en vertalen. Ik heb op de middelbare school ooit eens iets gelezen in de trend van 'een corrigerende tik'. In de bijbel staat overigens ook dat de vrouw dienend dient te zijn, en ondergeschikt is aan de man (zelfde herinnering). Hoe dan ook, ook hier geldt weer: cultuur gebonden. Mensen die niet goed geïntegreerd zijn, doen dat misschien wel, maar dat heeft niets met de Islam te maken. Straffen die hap, en klaar is kees. Sowieso is het per definitie niet zo dat het slaan van vrouwen aan de Islam verbonden is. Ga eens in de gemiddelde volkswijk kijken. Ooit de serie 'Probleemwijken gezien'?
En wat te denken van de redenatie over homo's? De bijbel ook meer verlicht dan de Islam? Sodom en Gomorra? Laten weinig aan de verbeelding over hoor, die bijbel teksten.

Nogmaals: dè koran of dè bijbel bestaat net zo min als dè Islam of hèt Christendom. Dacht je nu werkelijk dat in de diverse Europese, Noord- en Zuid-Amerikaanse, Afrikaanse en Aziatische Christelijke landen, de positie van de vrouw hetzelfde is?

Groeten,

Een Orthodox-Christelijk opgevoede antheïst

[Dit bericht is veranderd door Xintanovic (op 8 augustus 2007 19:12:40).]

Keuze stelling: Nee nooit, de standpunten van de PVV zijn te afwijkend en passen niet in Nederland

Help mods!
Pool: -MotM: Feyenoord-NAC BredaBattle-rating: 1.343,6VoVo: -Opstelling: incompleet
jezus christus
Vedette

Reg.: 18 september 2004
Gepost op 8 augustus 2007 om 19:41:41.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

ik wil wilders verbieden...is dat geen legale optie?

Keuze stelling: Anders

Help mods!
Pool: 1375eMotM: Feyenoord-NAC BredaBattle-rating: 1.410,3VoVo: -Opstelling: 4-4-2
AS SC Etienne
Vedette

Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 18 december 2002
Gepost op 8 augustus 2007 om 19:45:22.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Ik wil Wilders' haar verbieden.

Wilders...

Geen stellingname

Help mods!
Pool: -MotM: Feyenoord-NAC BredaBattle-rating: 1.272,4VoVo: -Opstelling: incompleet

Deze topic is open.
Deze topic bestaat uit 48 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 »
Alle tijden zijn CET (Rotterdam).

Reageer op deze topic

Contact Admins | Voorpagina Forums | Feyenoord Netwerk