| Poster | | Topic: Wilders heeft recht op uitbrengen film |  |
|
| Ove Kindvall | |
st0ere2006  Nationale topspeler
Uit: Rotterdam Vak: Olympiatribune - Z4 Posts: 6330 Reg.: 26 oktober 2006 |
quote: j1908 schreef:
Als Wilders die film wil maken,moet hij dat zelf weten maar er zullen een hoop mensen het met mij eens zijn dat de Koran een hoop haat zaait, eerwraak etc onderdrukking van vrouwen en het minachten van nietgelovigen,terrorisme,het brengt niet gelovige alleen maar problemen jammer genoeg.maar dat mag je niet zeggen anders ben je een rascist.

Rascist ,nee het is een Een gewelddadige politiek/godsdienstige doctrine , die aanhangers heeft onder alle rassen.
quote: Gemeente hitst kinderen op tegen Wilders
Gemeente hitst kinderen op tegen Wilders
De PVV heeft minister Ronald Plasterk van Onderwijs woensdag schriftelijke vragen gesteld over een 'lesbrief' die de gemeente Amsterdam naar driehonderd scholen heeft gestuurd. De brief waarschuwt scholen voor politici die 'aan populariteit proberen te winnen' door kritiek op allochtonen.
In deze z.g. lesbrief komt onder andere de volgende tekst voor:
"Helaas, jongens en meisjes, zijn er politici in dit land die denken dat zij populairder worden door heel negatief te zijn over bepaalde groepen mensen. Zij denken dat je alles moet kunnen zeggen, ook als het kwetsend kan zijn. Dat maakt het er in Nederland niet prettiger op. Want voor je het weet, hitsen zij de een tegen de ander op."
Was getekend, de gemeente met de immer thee drinkende PvdA-burgemeester Amsterdam. De partij van Geert Wilders interpreteert het schrijven als een anti-PVV lesbrief en noemt de gang van zaken schandelijk. De Tweede Kamerfractie heeft minister Plasterk gevraagd of hij de gemeente Amsterdam wil verzoeken de brief terug te halen
Nog wat :
quote: vrijdag 8 februari 2008
vrijdag 8 februari 2008
Doekle Terpstra is boos en roept op tot meer boosheid
Gisteravond (7/2/8) even het politiek café bezocht, georganiseerd door de PvdA Rotterdam, met als gast de heer Doekle Terpstra, ja die van benoemen & bouwen.
Het debat ging over de vraag op welke wijze politicus Geert Wilders het best kan worden bestreden. Achterlijk natuurlijk dat de PvdA zich leent voor zo'n debat, maar goed ik kijk er ook niet echt meer van op ...
Nahed Selim, blijkt ook uitgenodigd om wat tegenwicht te geven en dat lukt deze 'feministische moslima' uitstekend.
Op het moment dat ik binnenkom probeert Doekle om Nahed Selim tot boosheid te bewegen
DT: 'Ãk kan niet geloven dat je niet heel heel boos bent op Geert Wilders over wat hij allemaal beweert'
NS: 'ik ben niet zo snel boos te krijgen'
DT: 'maar je zussen en familie dan ... ik kan echt niet begrijpen dat je niet heel erg boos bent ...
NS: 'het is handig om de kritiek op de islam - die kritiek deel ik (gedeeltelijk?) ook met Wilders - los te zien van racisme of vernedering van moslims. Ook het hele idee van de zielige moslim zou losgelaten moeten worden.
DT: 'maar de manier dan dat Geert Wilders de islam en de koran beledigd ?'
NS: 'het zou beter zijn om het wat meer over de inhoud te hebben van wat Wilders beweert, dan over de vorm'
Voor de pauze beantwoordt Nahed Selim nog over een vraag over de term 'verwildering'
NS: 'ik vind de term 'verwildering' wel een demonisering van Geert Wilders'
*** (verontwaardigd gesis en gesteun vanaf de tafel waar de PvdA gemeenteraadsleden zich ophouden) ***
DT: 'hier maak ik me zeer boos over, dat je mijn oproep als demonisering van Wilders ziet, heel boos'
Doekle is opgestaan, is zeker een kop groter dan Nahed Selim. Ze laat zich gelukkig niet intimideren maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat Doekle haar graag iets van een ram wil verkopen. Ik vraag me ondertussen af hoe het dan zit met mijn aangeboren tolerantie (=lafheid in dit geval :-)).
Geplaatst door Jackdaw op 13:50
http://jackdaw-kropotkin.blogspot.com/2008/02/doekle-terpstra-is-boos-en-roept-op-tot.html
Hahahaha, duidelijk voor gek gezet en dat word je echt niet in dank afgenomen door dit soort ratjes, die dacht zeker omdat het een Moslima is dat hij heerlijk met de wolven mee kon janken, vergetend dat HIJ de wolf was en dat ZIJ niet mee wilde janken omdat ze met beide voeten op de grond staat, en zelfs met bepaalde zaken die Wilders zegt eens, hahahahaha wat zal die hebben zitten balen en foeteren, prachtig!! Goedzo Moslima 
|
|
|
fredheftruck16 International
Uit: hillegom Vak: - Posts: 677 Reg.: 24 juni 2007 | Doekla Praag, oh nee, Terpstra is niks meer en minder dan een lul, die denkt dattie het nog beter weet als Balkellende Als die eikel ooit de baas wordt (Kok) gaan we helemaal naar de kloten.
|
|
|
quote: Erdogan waarschuwt voor assimilatie
De Turkse premier Erdogan heeft in Keulen zijn landgenoten gewaarschuwd om hun identiteit niet prijs te geven. In een rede voor 16.000 merendeels Turkse toehoorders noemde hij assimilatie een misdaad tegen de menselijkheid.
Erdogan erkende dat het voor de Turken belangrijk is om Duits te leren, maar tegelijkertijd moeten ze hun identiteit en cultuur handhaven en zich niet te veel aanpassen. De rede was het slot van een vierdaags bezoek aan Duitsland.
Het bezoek werd overschaduwd door de brand in Ludwigshafen, waarbij negen Turken omkwamen. Honderden mensen hebben de slachtoffers vandaag herdacht
De islamofascist/beste vriend van de linksmens/onze nieuwe Europese buurman heeft gesproken.
Voor mij is het al tijden geen geheim meer, dat het helemaal niet de bedoeling is, dat er niet werkelijk geïntegreerd dient te worden door dit soort lui in de Westerse maatschappij.
De seculiere staat lijkt zonder tussenkomst van de bewakers van Ata Turk met zogenaamde legitieme middelen te verdwijnen.
|
|
|
varkenoord Vedette
Vak: Stadiontribune - U Posts: 5808 Reg.: 16 november 2004 |
quote: st0ere2006 schreef:
(...)
De islamofascist/beste vriend van de linksmens/onze nieuwe Europese buurman heeft gesproken.
Voor mij is het al tijden geen geheim meer, dat het helemaal niet de bedoeling is, dat er niet werkelijk geïntegreerd dient te worden door dit soort lui in de Westerse maatschappij.
De seculiere staat lijkt zonder tussenkomst van de bewakers van Ata Turk met zogenaamde legitieme middelen te verdwijnen.
Je moet er toch niet aan denken dat buitenlanders zo opgaan in onze maatschappij en joue gedachtegoed overnemn. 
|
|
|
quote: varkenoord schreef:
(...)
Je moet er toch niet aan denken dat buitenlanders zo opgaan in onze maatschappij en joue gedachtegoed overnemn. :B
Als je het niet begrijpt, reageer dan niet !! :B
quote: Op z’n Turks (+ update: kamervragen)
Op z’n Turks (+ update: kamervragen)

Lucas Hartong 11 februari 2008
Heel duidelijk, dat gekwebbel van de Turkse premier Erdogan. Nu nog de even duidelijke consequenties trekken uit zijn opmerkingen! Joehoe, Den Haag! Wakker worden!
Nu kan het nog! De onderhandelingen omtrent de toetreding van Turkije tot de EU stopzetten. Dat is weer zeer actueel geworden sinds de meest recente uitspraken van de Turkse premier Erdogan in Duitsland. Hij riep de aldaar wonende Turken afgelopen weekend op om zich niet te veel aan te passen aan de Duitse maatschappij. ‘Blijf maar lekker dwars liggen’, zo kunnen zijn woorden geduid worden. Pas je als gast vooral niet aan aan de zeden in je nieuwe thuisland, want ‘assimilatie is een misdaad tegen de menselijkheid’. Goedemorgen!
Geen wonder dat de aanwezige Duitse gasten zich hoogst ongemakkelijk voelden bij deze woorden van een officiële vertegenwoordiger van de Turkse staat. Erdogan leek tussen de regels door te willen zeggen dat op Turken geen enkele druk mag worden gelegd om zich aan te passen aan de omgeving waarin zij zich bevinden. Gewoon Turks blijven praten, naar een Turkse school gaan, bij Turkse winkels kopen en naar de Turkse moskee dus. De Duitse overheid mag geen enkele norm opleggen aan de Turkse onderdanen met een Duits paspoort en geen enkele voorwaarde stellen aan het verkrijgen van dat paspoort. Verder vond Erdogan dat er in de Europese landen, dus ook Nederland, meer Turkse politici moeten komen.
Welnu, die hebben wij en je wordt er bepaald niet vrolijk van! De twee meest recente voorbeelden, mevrouw Albayrak (Dordrecht) en mevrouw Can-Engin (Gilze-Rijen) veroorzaakten de nodige deining. De ene wethouder kon feitelijk niet aan de slag doordat haar man officier in het Turkse leger was en de ander ondertekende een petitie van de radicaal-islamitische Hizb-ut-Tahir. Beiden zijn een schoolvoorbeeld van Erdogan’s wens om niet te assimileren, ofwel zich aan te passen aan de normaal geaccepteerde democratische regels van het gastland. Op z’n best krijg je dan als resultaat een dubbele ofwel gespleten loyaliteit, zoals bijvoorbeeld bij de andere Albayrak (staatssecretaris), of in het slechtste geval helemaal geen loyaliteit meer aan Nederland. In de ogen van de Turkse politiek is bovendien alles ondergeschikt aan de islamitische staatsleer en wordt democratie slechts tot zoverre getolereerd indien zij bijdraagt aan het bereiken van de gewenste doelstelling: moskee en staat zijn één! De parlementaire beslissing om het hoofddoekjesverbod op universiteiten op te heffen moet zeker mede in dat licht bezien worden.
De Turkse politieke elite geeft op deze wijze een duidelijke boodschap af aan het Westen: je laat ons als Turken in Europa met rust en onze eigen goddelijke gang gaan of anders heb je een groot probleem met ons. De Koerden en Armeniërs kunnen erover meepraten. Ik denk dat we een dergelijk eigenzinnig en obstinaat Turkije niet in de EU moeten toelaten. Bovendien is er nog een andere goede reden om die ontwikkeling tegen te houden, namelijk de explosieve gisting die momenteel plaatsvindt in Turkije. Erdogan en zijn goede vriend Gül, sinds afgelopen augustus president van de republiek, zijn beiden moslimfundamentalist. Erdogan zat zelfs enige tijd in de gevangenis omdat hij ooit een gedicht voorlas waarin de wens werd geuit dat Turkije een islamitische staat zou worden; een doodzonde in de ogen van de miljoenen seculiere Turken. Zij zien dan ook een voortgaande islamisering van het land en stellen dat je in Turkije nog slechts hardline seculier ofwel hardline moslim kunt zijn; een standpunt er tussenin bestaat niet meer. Die gisting zorgt ervoor dat vroeg of laat een uitbarsting in Turkije zal plaatsvinden die weinigen meer kunnen blussen. Toetreding van een brandhaard tot Europa lijkt bepaald niet te vallen onder de beschrijving van een ‘brugfunctie’ tussen Oost en West.
Samenvattend kan worden gesteld dat Europa er wijs aan doet Turkije nooit toe te laten tot haar gelederen. Laat de ‘christelijke club’ dan maar verketterd worden door Erdogan en zijn kliek. Kunnen wij tenminste óók eens overtuigd stellen dat wij niet geassimileerd zijn, maar vast houden aan onze eigen identiteit. Koekje van eigen deeg; serves him right.
UPDATE:
Vragen van het lid Wilders (PVV) aan de ministers van Buitenlandse Zaken en voor Wonen, Wijken en Integratie over de oproep van de Turkse premier Erdogan dat Turken, woonachtig in het buitenland niet teveel moeten integreren.
1.)
Heeft u kennis genomen van het bericht “Inburgering is een misdaadâ€(*)
2.)
Deelt u mijn mening dat de oproep van de Turkse premier Erdogan, dat Turken in het buitenland niet moeten integreren in de West-Europese samenleving waarin zij leven, volstrekt onacceptabel is? Zo neen, waarom niet?
3.)
Deelt u mijn mening dat een land met een premier die dergelijke uitspraken doet niet thuis hoort in de Europese Unie? Zo neen, waarom niet?
4.)
Bent u bereid om u in Europees verband sterk te maken voor het direct beëindigen van de toetredingsonderhandelingen met Turkije? Zo neen, waarom niet?
5.)
Realiseert u zich dat er ook Nederlandse Turken aanwezig waren op de bijeenkomst in Keulen waar de Turkse premier sprak? Bent u bereid publiekelijk afstand te nemen van de woorden van de Turkse premier? Bent u tevens bereid de Turkse ambassadeur te ontbieden en uw woede over de uiterst kwalijke opmerkingen van de Turkse premier over te brengen? Zo neen, waarom niet?
(*) De Telegraaf, 11 februari 2008
Bron
Een naar Turkije geemigreerde Nederlander wordt ook niet een 100% Turk.
Zie de meeste nazaten van Nederlandse emigranten elders in de wereld.
"Democratie is een trein, ben je bij station Sharia,dan stap je uit".
[Dit bericht is veranderd door st0ere2006 (op 11 februari 2008 17:20:59).]
|
|
|
j1908 Basisspeler
Uit: Stiens Friesland Vak: Olympiatribune - C Posts: 884 Reg.: 3 februari 2008 | stoere 2006 you got a fucking piont
mensen die zich niet gedragen in n.l eruitsmijten. dat zijn plannen,geruhten in de tweede kamer.ik hoop dat dit er door komt wordt het weer lekker rustig. 
|
|
|
Flofeyenoord2005 Vedette
Vak: Stadiontribune - X2 Posts: 1327 Reg.: 30 juni 2005 | Natuurlijk heeft Wilders het recht om deze film uit te brengen. Dat ik er fel op tegen ben is weer wat anders. In een vrije samenleving heeft iedereen het recht om zijn mening te uitten. Deze film gaat ongetwijfeld allerlei reacties uitlokken die ergens wel begrijpelijk zijn. Ik hoop wel dat Wilders zijn werk kan blijven doen als politicus, want zo gauw een politicus de mond wordt gesnoerd door dreigementen dan betekent dat in feite het einde van onze democratie, een democratie waarin eigenlijk al veel minder mogelijk is sinds de moord op van Gogh en Fortuyn.
@j1908: 
|
|
|
Patrick73 Vedette
Uit: Rotterdam Vak: Stadiontribune - R Posts: 6758 Reg.: 14 mei 2005 | Islamofobie in Nederland groeit
Een Europese waakhond voor de mensenrechten waarschuwt voor groeiende discriminatie van moslims in Nederland. Volgens de Europese Commissie tegen Racisme en Intolerantie (ECRI) wint islamofobie in ons land snel aan terrein.
De afkeer jegens moslims zou sinds 2000 dramatisch zijn gestegen, stelt de ECRI in een vandaag gepubliceerd rapport. Spanningen zouden zijn gevoed door nationale en internationale gebeurtenissen zoals de radicaalislamitische aanslagen van 11 september 2001 op de Verenigde Staten en de aanslag op Theo van Gogh door een extremistische moslim in 2004.
Volgens de ECRI heeft de moslimminderheid steeds vaker te maken met racistisch geweld en discriminatie. Ook zou de groep ''buitenproportioneel'' het doelwit zijn van veiligheidsmaatregelen. De commissie spreekt van een verontrustende polarisatie tussen de meerderheid en minderheden. De Marokkaanse en Turkse bevolkingsgroepen zouden bijzonder zwaar te lijden hebben onder stigmatisering en vooroordelen.
Maar de ECRI ziet ook een stijging van het antisemitisme, vooral bij de jongere generaties. Het woord Jood wordt steeds meer als een belediging gebruikt. Het antisemitisme gaat ook gepaard met het ontkennen van de Holocaust, aldus de opstellers van het rapport.
De ECRI onderzoekt racisme en intolerantie en doet aanbevelingen in de 47 lidstaten van de Raad van Europa.
Het was ook wel te verwachten dat het sterk zou toenemen.
Keuze stelling: Ja zeker, de PVV kan als serieuze politieke parij met andere partijen een coalitie vormen | Help mods! |
|
|
|
Kees Pijl Vedette
Vak: - Posts: 2368 Reg.: 12 juli 2000 |
quote: Patrick73 schreef:
Islamofobie in Nederland groeit
Een Europese waakhond voor de mensenrechten waarschuwt voor groeiende discriminatie van moslims in Nederland. Volgens de Europese Commissie tegen Racisme en Intolerantie (ECRI) wint islamofobie in ons land snel aan terrein.
De afkeer jegens moslims zou sinds 2000 dramatisch zijn gestegen, stelt de ECRI in een vandaag gepubliceerd rapport. Spanningen zouden zijn gevoed door nationale en internationale gebeurtenissen zoals de radicaalislamitische aanslagen van 11 september 2001 op de Verenigde Staten en de aanslag op Theo van Gogh door een extremistische moslim in 2004.
Volgens de ECRI heeft de moslimminderheid steeds vaker te maken met racistisch geweld en discriminatie. Ook zou de groep ''buitenproportioneel'' het doelwit zijn van veiligheidsmaatregelen. De commissie spreekt van een verontrustende polarisatie tussen de meerderheid en minderheden. De Marokkaanse en Turkse bevolkingsgroepen zouden bijzonder zwaar te lijden hebben onder stigmatisering en vooroordelen.
Maar de ECRI ziet ook een stijging van het antisemitisme, vooral bij de jongere generaties. Het woord Jood wordt steeds meer als een belediging gebruikt. Het antisemitisme gaat ook gepaard met het ontkennen van de Holocaust, aldus de opstellers van het rapport.
De ECRI onderzoekt racisme en intolerantie en doet aanbevelingen in de 47 lidstaten van de Raad van Europa.
Het was ook wel te verwachten dat het sterk zou toenemen.
Wat mij zo irriteert aan dit soort rapporten is dat er wordt gedaan alsof het allemaal volkomen onterecht is om moslims na de terreurgolf van het afgelopen decennium met argusogen te bekijken. Het tegendeel is waar. Op dezelde teletekst pagina waar ik dit bericht trof, stond ook het nieuws dat er een moordcomplot tegen één van die Deense Mohammed-cartoonisten is verijdeld.
Deze mensen zijn op weg om eind deze eeuw al een meerderheid te worden. Dan zal snel genoeg duidelijk worden hoe terecht het was om ons zorgen te maken. Da's één van de leuke erfenissen waar we onze nakomelingen blij mee maken, net als de absurd hoge staatsschuld die ze van deze generatie kado krijgen (ondanks een periode van enorme welvaart).
Overigens, dat toenemende antisemitisme dat ons wordt verweten komt (om dat rapport nog wat bespottelijker te maken) voor het overgrote deel uit moslimhoek.
Wie verlost ons van al deze geldverslindende Europese instanties...
|
|
|
Patrick73 Vedette
Uit: Rotterdam Vak: Stadiontribune - R Posts: 6758 Reg.: 14 mei 2005 |
quote: Kees Pijl schreef:
(...) Op dezelde teletekst pagina waar ik dit bericht trof, stond ook het nieuws dat er een moordcomplot tegen één van die Deense Mohammed-cartoonisten is verijdeld.
Hier het desbetreffende bericht
Aanslag op Deense cartoonist verijdeld
De Deense politie heeft vanochtend verscheidene personen opgepakt die een aanslag zouden voorbereiden op een van de makers van spotprenten over de profeet Mohammed. Dat hebben Deense media gemeld op gezag van bronnen bij de politie.
Over de in Denemarken gepubliceerde spotprenten ontstond in 2006 wereldwijd grote ophef.
De vandaag gearresteerde personen zouden het hebben gemunt op de 73-jarige cartoonist Kurt Westergaard. Die maakte een afbeelding van de profeet Mohammed met een bom in diens tulband
Keuze stelling: Ja zeker, de PVV kan als serieuze politieke parij met andere partijen een coalitie vormen | Help mods! |
|
|
|
Happel International
Uit: Amsterdam Vak: Olympiatribune - BB Posts: 6215 Reg.: 17 april 2007 |
quote: Kees Pijl schreef:
(...)Wat mij zo irriteert aan dit soort rapporten is dat er wordt gedaan alsof het allemaal volkomen onterecht is om moslims na de terreurgolf van het afgelopen decennium met argusogen te bekijken. Het tegendeel is waar. Op dezelde teletekst pagina waar ik dit bericht trof, stond ook het nieuws dat er een moordcomplot tegen één van die Deense Mohammed-cartoonisten is verijdeld.
Deze mensen zijn op weg om eind deze eeuw al een meerderheid te worden. Dan zal snel genoeg duidelijk worden hoe terecht het was om ons zorgen te maken. Da's één van de leuke erfenissen waar we onze nakomelingen blij mee maken, net als de absurd hoge staatsschuld die ze van deze generatie kado krijgen (ondanks een periode van enorme welvaart).
Overigens, dat toenemende antisemitisme dat ons wordt verweten komt (om dat rapport nog wat bespottelijker te maken) voor het overgrote deel uit moslimhoek.
Wie verlost ons van al deze geldverslindende Europese instanties...
Wie verlost ons van de kleine duistere elite ( The Carlyle Group, en dergelijke) die de wapenindustrie in handen heeft, die hun wapens wil laten gebruiken en daarom de goedgelovige mens via verdeel-en-heers-politiek zodanig manipuleert dat ernstige conflicten ontstaan, bijvoorbeeld over de Islam, zodat zo mogelijk oorlogen volgen?!?
|
|
|
Lowlife Vedette
Vak: Stadiontribune - X2 Posts: 1096 Reg.: 23 januari 2005 | Er moet nu eens onderscheid gemaakt worden tussen de moslims en de moslim fanatici die de strijd opnemen tegen de beledigingen van hun profeet.
Niet iedere moslim gaat bedreigingen uiten of ze zelfs uitvoeren. Wanneer dat zou gebeuren dan hadden wij dat al lang gemerkt. Met 1 miljard moslims (Wikipedia)op aarde moet dat zo lukken. In dit land zijn bepaalde zaken niet in orde. Er zijn tering of kut Marokkaantjes in Nederland die een heleboel verkloten. Die moeten net als andere overlastgevende allochtone en autochtone jongeren worden aangepakt. Zijn de cijfers echt onrustbarend? Nee. Waarom roepen al die figuren zoals Wilders dan toch telkens over het gevaar? Het is net als de regering Bush die maar bleef roepen dat Irak massavernietigingswapens had en dat Amerika Irak moest binnenvallen voor het te laat is. allerlei leugens werden er willens en wetens bijgehaald om hun doel te halen. Vanwege dat roepen en daardoor telkens het "gevaar" aanstippen was er "draagvlak" bij het volk om iets te gaan doen. Dat was dus de onterechte oorlog in en tegen Irak.
Hier gaat de gelijkenis dus op met Wilders. Hij roept ook te pas en te onpas over het gevaar. Het domme volk gaat er achter staan en men denkt dat men daardoor een punt heeft om te moeten oplossen. Gaat het niet snel genoeg dan gaat Wilders weer allerlei dingen roepen over de Koran bijvoorbeeld. Hij gebruikt ook onwaarheden om zijn punt te bereiken. De discussie laait op, mensen over de zeik, een enkeling doet aangifte en wellicht (in het gunstigste geval) klinkt er een bedreiging, Geert ziet daarvan dan weer gebruik van te maken in zijn strijd tegen de islam en de moslims.
Ik geef alle domme mensen die alleen populistisch gelul willen begrijpen het advies:
Ga er maar lekker achter aan lopen. Wees net zo dom als die Amerikanen. Die dachten: Even Irak binnenvallen en dan zou het wel goed komen.
Jullie denken even Geert de kans geven en dan komt het wel goed. Slaap lekker!
Er kunnen in ons land mensen gedwongen worden opgenomen wanneer zij een gevaar voor zichzelf zijn of voor de samenleving. Ik zou graag een wetsaanpassing zien:
Wilders is een gevaar voor zichzelf en voor de maatschappij en zou in mijn ogen daardoor gedwongen opgenomen dienen te worden voor zijn veiligheid en die van de samenleving. Nu kan dat nog niet omdat de ongepastheid aan de zedelijke, maatschappelijke, religieuze, politieke of andere waarden op zichzelf niet als een geestesziekte mag worden beschouwd. Het zou echt een stap in de goede richting zijn naar een betere en veiligere samenleving.
Geert uit de weg en dan de problemen echt aanpakken zonder populistisch gelul. Daar heeft dit land wat aan.
|
|
|
Kees Pijl Vedette
quote: Lowlife schreef:
Er moet nu eens onderscheid gemaakt worden tussen de moslims en de moslim fanatici die de strijd opnemen tegen de beledigingen van hun profeet.
Niet iedere moslim gaat bedreigingen uiten of ze zelfs uitvoeren. Wanneer dat zou gebeuren dan hadden wij dat al lang gemerkt. Met 1 miljard moslims (Wikipedia)op aarde moet dat zo lukken. In dit land zijn bepaalde zaken niet in orde. Er zijn tering of kut Marokkaantjes in Nederland die een heleboel verkloten. Die moeten net als andere overlastgevende allochtone en autochtone jongeren worden aangepakt. Zijn de cijfers echt onrustbarend? Nee. Waarom roepen al die figuren zoals Wilders dan toch telkens over het gevaar? Het is net als de regering Bush die maar bleef roepen dat Irak massavernietigingswapens had en dat Amerika Irak moest binnenvallen voor het te laat is. allerlei leugens werden er willens en wetens bijgehaald om hun doel te halen. Vanwege dat roepen en daardoor telkens het "gevaar" aanstippen was er "draagvlak" bij het volk om iets te gaan doen. Dat was dus de onterechte oorlog in en tegen Irak.
Hier gaat de gelijkenis dus op met Wilders. Hij roept ook te pas en te onpas over het gevaar. Het domme volk gaat er achter staan en men denkt dat men daardoor een punt heeft om te moeten oplossen. Gaat het niet snel genoeg dan gaat Wilders weer allerlei dingen roepen over de Koran bijvoorbeeld. Hij gebruikt ook onwaarheden om zijn punt te bereiken. De discussie laait op, mensen over de zeik, een enkeling doet aangifte en wellicht (in het gunstigste geval) klinkt er een bedreiging, Geert ziet daarvan dan weer gebruik van te maken in zijn strijd tegen de islam en de moslims.
Ik geef alle domme mensen die alleen populistisch gelul willen begrijpen het advies:
Ga er maar lekker achter aan lopen. Wees net zo dom als die Amerikanen. Die dachten: Even Irak binnenvallen en dan zou het wel goed komen.
Jullie denken even Geert de kans geven en dan komt het wel goed. Slaap lekker!
Er kunnen in ons land mensen gedwongen worden opgenomen wanneer zij een gevaar voor zichzelf zijn of voor de samenleving. Ik zou graag een wetsaanpassing zien:
Wilders is een gevaar voor zichzelf en voor de maatschappij en zou in mijn ogen daardoor gedwongen opgenomen dienen te worden voor zijn veiligheid en die van de samenleving. Nu kan dat nog niet omdat de ongepastheid aan de zedelijke, maatschappelijke, religieuze, politieke of andere waarden op zichzelf niet als een geestesziekte mag worden beschouwd. Het zou echt een stap in de goede richting zijn naar een betere en veiligere samenleving.
Geert uit de weg en dan de problemen echt aanpakken zonder populistisch gelul. Daar heeft dit land wat aan.
Zie je het al gebeuren?
Er een reden waarom elke kritiek op het rampzalige migratiebeleid van dit land al dertig jaar met hysterisch geschreeuw over racisme, populisme en sinds kort islamofobie wordt beantwoord. Namelijk dat de gevestigde politiek geen oplossingen in huis heeft.
Als ze dat wel hadden, zouden Leefbaar Rotterdam, LPF en PVV nooit een zetel gehaald hebben. Dan zou "het domme volk" (jouw citaat) zich nog keurig onder de vleugel van de PvdA bevinden en zou Rotterdam nog een rode stad zijn.
Wat is precies populistisch aan de volgende oplossingen?
- Migratiestop
- Aangemoedigde remigratie
- Denaturalisatie en uitzetting van veelplegers met een tweede paspoort
- Sluiten van Moskeeën waar een extremistische boodschap wordt verkondigd
- Weren van orthodoxe Imams
- Enz, enz...
Dat zijn gewoon pragmatische oplossingen voor reëel bestaande problemen. Maar omdat de dwazen waarin jij je vertrouwen stelt meer geïnteresseerd zijn in het, onder voortdurende verwijzingen naar de holocaust, belijden van hun morele superioriteit worden dit soort maatregelen structureel onbespreekbaar gehouden. En aangezien ze zelf geen alternatieven hebben, behalve pappen en nathouden, ettert het probleem maar door en door.
De realiteit die figuren zoals jij, hoe hoog je ook van de toren blaast met je "domme volk" en "domme mensen", niet onder ogen willen of kunnen komen, is dat jullie geen enkele oplossing in huis hebben.
|
|
|
|
nefertete Basisspeler
Vak: - Posts: 1021 Reg.: 7 januari 2008 | Erdogan waarschuwt voor assimilatie
De Turkse premier Erdogan heeft in Keulen zijn landgenoten gewaarschuwd om hun identiteit niet prijs te geven. In een rede voor 16.000 merendeels Turkse toehoorders noemde hij assimilatie een misdaad tegen de menselijkheid.
Erdogan erkende dat het voor de Turken belangrijk is om Duits te leren, maar tegelijkertijd moeten ze hun identiteit en cultuur handhaven en zich niet te veel aanpassen. De rede was het slot van een vierdaags bezoek aan Duitsland.
Assimilatie een misdaad tegen de mensheid, waarom zouden wij al die turken hier dan nog toelaten.....dat is dus ook een misdaad tegen de mensheid.
Dus niet volkomen aanpassen, en wel toe willen treden tot EU?
Keuze stelling: Nee nooit, de standpunten van de PVV zijn te afwijkend en passen niet in Nederland | Help mods! |
|
|
|
Patrick73 Vedette
Uit: Rotterdam Vak: Stadiontribune - R Posts: 6758 Reg.: 14 mei 2005 |
quote: nefertete schreef:
Dus niet volkomen aanpassen, en wel toe willen treden tot EU?
Ik hoop dan ook dat Turkije nooit toe zla treden tot de EU.
|
|
|
quote: 'Aanslag op cartoonist verijdeld'
'Aanslag op cartoonist verijdeld'
De Deense politie heeft in de stad Arhus vier mensen aangehouden die het plan hadden om een cartoonist te vermoorden.
Het viertal zou het hebben gemunt op Kurt Westergaard (73). Hij is een van de twaalf tekenaars van Mohammed-cartoons, die in 2006 voor veel ophef zorgden. Westergaard tekende de profeet Mohammed met een bom in zijn tulband. Een Deense krant publiceerde de twaalf cartoons.
Woede
Dit leidde tot woedende reacties in de Islamitische wereld. In Azië en het Midden-Oosten kwam het tot hevige rellen. Tientallen mensen kwamen om.
http://www.rtl.nl/
----
Ze komen is het niet vroeg dan later.
Die moslims laten nu dus weer duidelijk blijken dat Westergaard helemaal gelijk had toen hij Mohammed met een bom in zijn tulband tekende.
|
|
|
Tati Vedette 2e Euro 2004 VoVo Feyenoord Netwerk
Vak: - Posts: 2351 Reg.: 16 februari 2002 | Laat ik het zo zeggen, er is binnen de Islamitische wereld een denkrichting die er op neer komt dat Islamieten nooit volledig dienen te integreren binnen de westerse samenleving. Waarom? Omdat het Islamitische geloof en de sociale en culturele uitingen daarvan volgens de fanatici superieur zijn aan welke andere cultuur of welk ander geloof dan ook. In ieder westers land bevinden zich representanten van deze stroming. Die vijfde colonne is een serieuze bedreiging van de westerse (Nederlandse) rechtstaat. Het is goed dat Wilders daar op klemmend op wijst, al denk ik niet dat je daar per se de krachttermen voor hoeft te gebruiken die hij gebruikt. In hedendaagse westerse ogen is de profeet Mohammed wellicht 'pervers' omdat hij sex had met een meisje van 9. Maar laten we dan voor het gemak maar de bijbel dichtlaten...die staat ook vol met zaken die nu volstrekt taboe zijn. Het heeft dus geen enkel nut om je in een op zich nuttig debat al te zeer uit te laten over 'geloofsitems' waar je het met echte gelovigen NOOIT over eens wordt. Probeer maar eens een Christen te bekeren...
|
|
|
Lowlife Vedette
Vak: Stadiontribune - X2 Posts: 1096 Reg.: 23 januari 2005 | Nee Kees, jij bent zo halstarrig dat je alleen nog maar oplossingen ziet zoals:
- Migratiestop
- Enz, enz...
Dat is niet pragmatisch. Dat is extremisme. Er zijn wel oplossingen en als die in jouw ogen niet lukken, door wat voor reden dan ook, wil dat nog niet zeggen dat Wilders gedachtengoed de juiste is.
Ik wil dat alle overlast veroorzaakt dan wie dan ook wordt gestopt. Ik heb heel Wilders nog nooit gehoord over de overlast veroorzaakt door autochtonen. Afgelopen Oud en Nieuw werd het overlast bij mij toch echt alleen door autochtonen veroorzaakt.
Verder haal ik nergens de holocaust erbij. Ik vergelijk de redenatie van Wilders inzake moslims met de aanpak van de regering Bush in de zaak Irak.
|
|
|
Kees Pijl Vedette
quote: Lowlife schreef:
Nee Kees, jij bent zo halstarrig dat je alleen nog maar oplossingen ziet zoals:
- Migratiestop
- Enz, enz...
Dat is niet pragmatisch. Dat is extremisme. Er zijn wel oplossingen en als die in jouw ogen niet lukken, door wat voor reden dan ook, wil dat nog niet zeggen dat Wilders gedachtengoed de juiste is.
Ik wil dat alle overlast veroorzaakt dan wie dan ook wordt gestopt. Ik heb heel Wilders nog nooit gehoord over de overlast veroorzaakt door autochtonen. Afgelopen Oud en Nieuw werd het overlast bij mij toch echt alleen door autochtonen veroorzaakt.
Verder haal ik nergens de holocaust erbij. Ik vergelijk de redenatie van Wilders inzake moslims met de aanpak van de regering Bush in de zaak Irak.
Waarom zijn die oplossingen niet pragmatisch? Jij noemt ze extremstisch omdat dat je is aangepraat door media en politiek.
Neem die migratiestop. Als je vaststelt dat er grote problemen rond migratie aan het ontstaan zijn, zoals begin jaren '80 al duidelijk was, dan is het toch volkomen logisch om een stop op nieuwe instroom af te kondigen. Dan kun je eerst de problemen met al aanwezige migranten oplossen en vervolgens beslissen of verdere migratie wenselijk is. Anders blijft het dweilen met de kraan open.
Leg me nou eens uit wat daar extremistisch aan is? Dat is gewoon wat gezond verstand je als bestuurder in zou moeten geven.
Maar dat is het grote probleem, onze politieke elite laat zich niet leiden door gezond verstand, maar door dwaze idealen en worden daarbij in de rug gesteund door een overwegend linkse media.
En dus wordt er al bijna 30 jaar gedaan alsof zoiets voor de hand liggends als een migratiestop de eerste stap zou zijn naar een nieuw Auschwitz. Met migranten als de nieuwe joden en iedereen die het in zijn hoofd haalt om aandacht te vragen voor de gevolgen van massamigratie als de nieuwe Hitler.
Dat is waarom we met deze problemen zitten, omdat nuchtere oplossingen door politiek en media structureel onbespreekbaar zijn gehouden. Waarom? Omdat ze morele eigengeilerij veel leuker en belangrijker vonden (en vinden).
|
|
|
jozsef Kiprich. Vedette
Uit: 070 Vak: Stadiontribune - X2 Posts: 8402 Reg.: 26 februari 2005 |
quote: Patrick73 schreef:
(...)
Ik hoop dan ook dat Turkije nooit toe zla treden tot de EU.
Idd ja lekker buiten de EU laten dit soort onderontwikkelde landen....
|
|
|
quote: jozsef Kiprich. schreef:
(...)
Idd ja lekker buiten de EU laten dit soort onderontwikkelde landen....
quote: Erdogan herhaalt uitspraken over aanpassing
ANKARA - Ondanks forse internationale kritiek blijft de Turkse premier Recep Tayyip Erdogan bij zijn oproep aan Turkse migranten in Europa om zich niet teveel aan te passen. “Ik herhaal, assimilatie is een misdaad tegen de menselijkheidâ€, zei de regeringsleider dinsdag in het Turkse parlement in Ankara.
Erdogan sprak daarmee dezelfde woorden als zondag tijdens een rede in Duitsland. In een stadion in Keulen zei hij tegen 20.000 toegestroomde Turken dat het voor hen belangrijk is om Duits te leren, maar dat ze vooral ook hun identiteit en cultuur moeten handhaven. Ook drong Erdogan aan op het vestigen van Turkstalige scholen en universiteiten in Duitsland.
„Ik legde daar uit dat ze een onderscheid moeten maken tussen integratie en assimilatie. Merkel kan daar anders over denken, maar dat is mijn meningâ€, zei Erdogan dinsdag.
Bij bondskanselier Angela Merkel en veel andere Duitse politici waren Erdogans woorden verkeerd gevallen. Zo noemde CSU-voorzitter Erwin Huber de uitspraken „gif voor de integratieâ€. Minister Ella Vogelaar (Integratie) zei dinsdag in de Tweede Kamer dat de woorden van Erdogan verwarrend en niet verstandig zijn.
Die Vogelaar is echt wereldvreemd en raar .
|
|
|
seven Vedette
Uit: Nijmegen Posts: 2463 Reg.: 17 november 2002 |
quote: Happel schreef:
(...) Wie verlost ons van de kleine duistere elite ( The Carlyle Group, en dergelijke) die de wapenindustrie in handen heeft, die hun wapens wil laten gebruiken en daarom de goedgelovige mens via verdeel-en-heers-politiek zodanig manipuleert dat ernstige conflicten ontstaan, bijvoorbeeld over de Islam, zodat zo mogelijk oorlogen volgen?!?
Heel scherp gezien Happel,als je deze gasten kunt stoppen haal je de angel uit heel veel conflicten
Keuze stelling: Nee nooit, de standpunten van de PVV zijn te afwijkend en passen niet in Nederland | Help mods! |
|
|
|
Happel International
Uit: Amsterdam Vak: Olympiatribune - BB Posts: 6215 Reg.: 17 april 2007 |
quote: seven schreef:
(...)
Heel scherp gezien Happel,als je deze gasten kunt stoppen haal je de angel uit heel veel conflicten
Spike Lee heeft een schitterende film gemaakt over Malcolm X, de leider van de Black Muslims en Black Panthers in de Verenigde Staten in de jaren zestig, met Denzel Washington als Malcolm X. Muhammed Ali, Cassius Clay, werd een van de vele volgelingen van Malcolm X.
Malcolm X is uit die beweging, The Nation of Islam, getreden toen hij erachter kwam dat dezelfde mensen die The Nation of Islam financierden, ook geldgever waren van The Ku Klux Klan. Niet veel later werd Malcolm X om het leven gebracht.
|
|
|
Ché Cliché Vedette
Uit: Sassenheim Vak: Olympiatribune - Z4 Posts: 11717 Reg.: 24 maart 2003 |
quote: Happel schreef:
(...)Spike Lee heeft een schitterende film gemaakt over Malcolm X, de leider van de Black Muslims en Black Panthers in de Verenigde Staten in de jaren zestig, met Denzel Washington als Malcolm X. Muhammed Ali, Cassius Clay, werd een van de vele volgelingen van Malcolm X.
Malcolm X is uit die beweging, The Nation of Islam, getreden toen hij erachter kwam dat dezelfde mensen die The Nation of Islam financierden, ook geldgever waren van The Ku Klux Klan. Niet veel later werd Malcolm X om het leven gebracht.
Prachtige film ja. Was ook erg 'anti-blank', totdat hij zijn reis naar Mekka maakte en een glas deelde met zijn 'blanke broeder'. Kwam i.p.v. haat vol liefde terug. En werd toen kapoet gemacht.
|
|
|
quote: Moslimschool stort € 1,2 mln. niet terug
door Arianne Mantel en Job Slok
AMSTERDAM - De islamitische middelbare school Ibn Ghaldoun in Rotterdam vertikt het de 1,2 miljoen euro terug te betalen die staatssecretaris Van Bijsterveldt (Onderwijs) van die school terugvordert.
We gaan dat bedrag dus niet terugbetalen. Ik geef niks terug want het is niet uitgegeven. Dit vechten we uit tot de hoogste rechterlijke macht" , zegt een woedende schoolvoorzitter Naas.
Van Bijsterveldt wil het geld dat was bedoeld voor onderwijs terughebben omdat het is uitgegeven aan allerhande bijzaken. Zo gingen scholieren, ouders en personeel er van op reis naar de heilige plaatsen in Saoedi-Arabië, werden er touringcars van gekocht voor het leerlingenvervoer en kregen twee imams die alleen op papier aan de school verbonden waren, er salaris van.
De onderwijsinspectie heeft niet kunnen bewijzen dat er is gefraudeerd, maar stelt wel vast dat er van alles mis is op de school. Naast de verkeerde besteding van het geld lijkt het erop dat de school de eigen leerlingen veel te hoge cijfers geeft en familieleden van bestuursleden aan baantjes helpt.
Anoniem
Volgens Naas is er sprake van schulden, noch verduistering, noch oneigenlijke constructies. Hij wil een onafhankelijk onderzoek. "Want waarom zijn de jaarrekeningen al die jaren wel goedgekeurd door het ministerie en wordt er plotseling na een anonieme tip een nieuw onderzoek gestart?" vraagt Naas zich af.
De bestuursvoorzitter is ervan overtuigd dat er sprake is van een complot. " Dit is een puur politieke kwestie, er is een hetze tegen de islam aan de gang in Nederland. Er is kennelijk geen plek voor islamitisch onderwijs in dit land. De timing van dit bericht over de terugvordering is ook zo bijzonder: wij willen geld voor nieuwbouw, dat lijkt er te komen en opeens krijgen we negatief nieuws over ons heen. Wedden dat die nieuwbouw nu ook niet doorgaat" , zegt de van oorsprong Tunesische bestuurder stellig.
De school heeft volgens Naas maar één doel en dat is islamitische kinderen goed onderwijs geven en van de straat houden door ze aan een diploma te helpen. "De mensen die er volgens het rapport niet werken, staan hier wel degelijk dagelijks op school. Voor de opvang van kinderen hebben we inderdaad familie ingezet en betaald, maar meer omdat we geen andere mensen konden krijgen. De reisjes naar Mekka waren bedoeld om islamitische kinderen in het kader van burgerschap te laten zien wat zo'n pelgrimreis nu inhoudt. Wij kunnen gewoon alles weerleggen."
Een middel : Sluiten ! Want op dit soort scholen wordt apartheid gekweekt.
|
|
|