| Poster | | Topic: Wilders heeft recht op uitbrengen film |  |
|
| Ove Kindvall | |
|
Xintanovic Vedette
Uit: Den Bosch Vak: - Posts: 1893 Reg.: 8 oktober 2000 | De hele angst-berichtgeving rondom het betreffende doet me wel een beetje denken aan de drie dagen durende rellen die we hier in Den Bosch een aantal jaren geleden hebben gehad, na de dood van een FC Den Bosch fan. Men verwacht kennelijk rellen, besteed er super veel aandacht aan, en het gevolg is dat men inderdaad gaat rellen. Als men hier nooit zoveel aandacht aan had gegeven, was het nooit zover gekomen. De angst is m.i. om helemaal niets, en de voorwaarden ervoor zijn zelf gecreëerd.
Keuze stelling: Nee nooit, de standpunten van de PVV zijn te afwijkend en passen niet in Nederland | Help mods! |
|
|
|
DR Internationale topspeler
Uit: Rotterdam Vak: Olympiatribune - O Posts: 10600 Reg.: 6 februari 2006 |
quote: Xintanovic schreef:
De hele angst-berichtgeving rondom het betreffende doet me wel een beetje denken aan de drie dagen durende rellen die we hier in Den Bosch een aantal jaren geleden hebben gehad, na de dood van een FC Den Bosch fan. Men verwacht kennelijk rellen, besteed er super veel aandacht aan, en het gevolg is dat men inderdaad gaat rellen. Als men hier nooit zoveel aandacht aan had gegeven, was het nooit zover gekomen. De angst is m.i. om helemaal niets, en de voorwaarden ervoor zijn zelf gecreëerd.
De wereld draait door gekeken? 
|
|
|
Xintanovic Vedette
Uit: Den Bosch Vak: - Posts: 1893 Reg.: 8 oktober 2000 |
quote: DR schreef:
(...)
De wereld draait door gekeken? 
Nee, vertel??
Keuze stelling: Nee nooit, de standpunten van de PVV zijn te afwijkend en passen niet in Nederland | Help mods! |
|
|
|
st0ere2006 Meervoudig international
Uit: Rotterdam Vak: Olympiatribune - Z4 Posts: 4926 Reg.: 26 oktober 2006 |
quote: Anti-islam demo op de Dam mag doorgaan
Door Rob (R@b) - 18 januari 2008 13:20
De actiegroep Stop Islamisering van Europa (SIOE) kan volgende week zaterdag gewoon een demonstratie houden op de Dam in de hoofdstad. De Amsterdamse burgemeester Job Cohen zegt op dit moment geen reden te zien om de demonstratie te verbieden of beperkingen op te leggen. Vandaag heeft hij nog wel overleg met de politie.
Een demonstratie die de anti-islamitische actiegroep vorig jaar in Brussel wilde houden, werd wel verboden. De burgemeester van die stad was bang voor mogelijke incidenten tussen de betogers en de plaatselijke allochtone bevolking.
SIOE is opgericht door de Deense politicus Anders Gravers en de Brit Stephen Gash. De Nederlandse organisator van het protest, Monique van der Hulst, verwacht zo'n driehonderd demonstranten. Op de Dam worden toespraken gehouden, onder andere door Gravers. Een tocht door de stad wordt niet gehouden, dat zou volgens de organisatie ''te gevaarlijk'' zijn.
De organisatie heeft regels opgesteld waarin staat dat racistische teksten niet zijn toegestaan, net zo min als vlaggen van extreem-rechtse organisaties als Stormfront en Blood and Honour. Ook partijpolitieke uitlatingen zijn ongewenst.
De kans bestaat dat de demonstratie plaastvindt net nadat Wilders zijn anti-Koranfilm heeft uitgebracht. Maar volgens Van der Hulst is dat toeval en was het protest al eerder gepland. Vooralsnog worden er door de gemeente geen tegendemonstraties verwacht. Op enkele Marokkaanse sites wordt wel over het protest gediscussieerd, maar slechts een enkeling voorspelt dat het op rellen zal uitdraaien.
Waarom scoort ....,
HEZBOLLAH
LEES EN OORDEEL ZELF!
WIE ZIJN ER NU FASCISTEN?
|
|
|
leenvandetoren Ballenjongen
Vak: - Posts: 12 Reg.: 23 september 2007 | Tja, wat moet je hier nu van zeggen stoere: ik zie mn buurman ALi en Mohammed volgens mij echt niet thuis de Hitler groet doen. Moet ik dan bang zijn voor een paaar fundamentalisten in Palestina: je hebt een miljard moslims in de wereld die zijn echt bij lange niet met een nieuwe holocaust bezig..
Mar gooi jij ze maar lekker op een hoop, flapdrol, schiet je lekker veel mee op.
Die Wilders is echt een volksverlakker eerste klas.
Komt ook uit Limburg, daar schijnt 17% op m te stemmen, zaten ook allemaal lekker bij de NSB in de oorlog: praten al half Duits
De dag dat Limburg de Wiederanschlussch macht gaat hier de vlag uit. 
|
|
|
fredheftruck16 Geselecteerd voor Oranje
Uit: hillegom Vak: - Posts: 662 Reg.: 24 juni 2007 |
quote: leenvandetoren schreef:
Tja, wat moet je hier nu van zeggen stoere: ik zie mn buurman ALi en Mohammed volgens mij echt niet thuis de Hitler groet doen. Moet ik dan bang zijn voor een paaar fundamentalisten in Palestina: je hebt een miljard moslims in de wereld die zijn echt bij lange niet met een nieuwe holocaust bezig..
Mar gooi jij ze maar lekker op een hoop, flapdrol, schiet je lekker veel mee op.
Komt ook uit Limburg, daar schijnt 17% op m te stemmen, zaten ook allemaal lekker bij de NSB in de oorlog: praten al half Duits
Er is hier maar één flapdrol en dat ben jij Leen. Jij vind het dus goed dat de islam het recht in eigen hand neemt als Wilders met een film komt. Heb je wel een gehoord hoe christenen door de mosloms genoemd worden?
|
|
|
B. Koperbuik Vedette Winnaar Algemeen Klassement Feyenoord Netwerk VoVo 2005/2006; meer prijzen
Uit: Knekeldijk Vak: - Posts: 2036 Reg.: 6 juni 2001 |
quote: leenvandetoren schreef:
Tja, wat moet je hier nu van zeggen stoere: ik zie mn buurman ALi en Mohammed volgens mij echt niet thuis de Hitler groet doen. Moet ik dan bang zijn voor een paaar fundamentalisten in Palestina: je hebt een miljard moslims in de wereld die zijn echt bij lange niet met een nieuwe holocaust bezig..
Daar heb jij geen last van hè Leen, op een hoop gooien, of hangt dat van de hoop af?
|
|
|
quote: fredheftruck16 schreef:
(...)
Er is hier maar één flapdrol en dat ben jij Leen. Jij vind het dus goed dat de islam het recht in eigen hand neemt als Wilders met een film komt. Heb je wel een gehoord hoe christenen door de mosloms genoemd worden?
quote: B. Koperbuik schreef:
(...)
Daar heb jij geen last van hè Leen, op een hoop gooien, of hangt dat van de hoop af?
Gelukkig zijn er nog verstandige mensen hiero !!
quote: Iran
Maandag waarschuwde een Iraanse parlementariër de Nederlandse regering over de film van Wilders. Het Iraanse parlement zal de Iraanse regering oproepen haar betrekkingen met Nederland te heroverwegen als Den Haag de vertoning niet voorkomt.
Volgens de afgevaardigde Alaeddin Boroujerdi, die voorzitter is van de parlementaire commissie voor Nationale Veiligheid en Buitenlands Beleid, kan de film leiden tot "uitgebreide negatieve reacties" van moslims over de hele wereld.
Lekker de betrekkingen opheffen met die islamfascisten !
|
|
|
aliendwurf Vedette
Uit: Hillegom Vak: Maastribune - V Posts: 14781 Reg.: 1 augustus 2004 | |
|
Xintanovic Vedette
Uit: Den Bosch Vak: - Posts: 1893 Reg.: 8 oktober 2000 | Mij valt het altijd op dat de anti-Islam-vertegenwoordigers de grootste schreeuwers zijn, zonder werkelijke inhoud en meestal zonder fatsoenlijke opleiding. Ook op dit forum zijn het vaak schreeuwers zonder een degelijke onderbouwing van hun verhaal en hun standpunt als argument gebruiken. De Islam is een godsdienst. En onder de belijders lopen idioten rond, Maar om nu te stellen dat dit aan de godsdienst zelf ligt is bullshit. De nazi´s zijn/waren ook geen Moslims, wel? Wilders draait het verhaal om wanneer hij stelt dat de Islam fascistisch is. Tevens spreekt hij zichzelf tegen wanneer hij vindt dat hij een film mag maken, maar anderen geen Moslim mogen zijn. Zijn stelling staat nl. gelijk aan het veroordelen van zijn eigen persoon als fascist. Sterker nog, deze laatste is meer terecht, aangezien hij leidend is voor de door hem uitgesproken ideologie, terwijl de Islam dit niet is. De Islam is geen persoon; het is amper als entiteit aan te duiden. Mensen begaan geen daden vanwege een godsdienst. Ze begaan daden omdat personen ze dit opleggen of voorleggen. 'De Islam' is niet eenduidig aan te duiden. Maar goed, velen snappen dit niet, en gaan voor het gemak in het leven. Niet nadenken maar gewoon aannemen, simplistisch categoriseren, en vanuit die redenatie spreken.
Precies wat ik die randgroepmarokkaantjes zie doen en de simpelingen die in de naam van de Islam van alles menen te moeten doen.
Dit is ook erg ironisch wat deze slag mensen betreft. Maar helaas niet bevattelijk voor de mensen waar het over gaat. Altijd het ge****** naar 'het Westen', 'de Islam' of 'Links'. Maar het zijn juist de mensen die op eenzelfde manier in het leven staan in het 'eigen kamp' die het tegen elkaar opnemen en elkaar veroordelen. Conservatievelingen die zich maar wat snel bedreigd voelen, niets van een andere kijk willen/kunnen weten of inzien en simpelweg gaan voor de verklaring waarin zij in het eerste opzicht logica zien. Dit in de mate waarin ze tot dergelijk denken en gedrag te verleiden c.q. vergankelijk zijn.
quote: st0ere2006 schreef:
(...)
Lekker de betrekkingen opheffen met die islamfascisten !
Gewoon aangeven dat we in dit land een vrijheid van meningsuiting kennen en dat iedereen gelegitimeerd is een mening of inzicht uit te dragen, lijkt me voldoende, dunkt me. Een parlementariër lijkt me niet leidend voor de regering, en ook niet voor evt. te nemen sancties. Indien ze het niet bevalt, het zij zo. Wanneer de betrekkingen zelf opzicht, reageer je net zoals zij. Stel dat het wel van een leidend orgaan was gekomen, dat zeggen zij hun betrekkingen met NL op, omdat hier iets gebeurt wat hen niet bevalt. Dit is precies hetzelfde als wat jij voorstelt. Pas als iets werkelijk invloed zijn hebben op NL, wordt het verhaal anders. Zo niet, gewoon je voordeel blijven halen uit die betrekkingen. Waarom zou je in godsnaam je netwerk afkappen?
[Dit bericht is veranderd door Xintanovic (op 22 januari 2008 14:54:12).]
|
|
|
ulligan Vedette
Uit: Groningen Posts: 4567 Reg.: 2 oktober 2000 | Ik vraag me wel eens af of het geen hoax is. Dat Wilders op een gegeven moment zegt dat hij helemaal geen film wil maken, maar dat de reacties op zijn plan de angst voor de Islam rechtvaardigen. Als je kijkt hoeveel geld er nu al preventief is uitgegeven aan het bedenken van scenario's voor als het uit de hand loopt, terwijl er nog geen film en niks is.
|
|
|
Xintanovic Vedette
Uit: Den Bosch Vak: - Posts: 1893 Reg.: 8 oktober 2000 |
quote: ulligan schreef:
Ik vraag me wel eens af of het geen hoax is. Dat Wilders op een gegeven moment zegt dat hij helemaal geen film wil maken, maar dat de reacties op zijn plan de angst voor de Islam rechtvaardigen. Als je kijkt hoeveel geld er nu al preventief is uitgegeven aan het bedenken van scenario's voor als het uit de hand loopt, terwijl er nog geen film en niks is.
Tsja, hier zeg je wat. Ik denk wel dat Wilders de film wil maken. Daar is hij simpel genoeg voor, om middels een film (zonder dat hij enige ervaring heeft in het maken van films, maar nav de film van Ayaan Hirschi Ali kennelijk een tool meent te hebben gevonden), ipv een overtuigend monoloog en goede beargumentatie aan te geven waar zijn overtuiging/ge****** nu werkelijk vandaan komt c.q. op gebaseerd is. Echter geef je wel terecht aan dat er partijen zijn die bijna spastisch redeneren nav. het zgn. gevaar dat er zou komen na het uitkomen van deze film. Maar goed, ook daarvoor geldt: Is het de Islam, of is het een cultuur/samenleving/construct waar de betreffende gevaarlijken uit voortgekomen zijn?
|
|
|
ulligan Vedette
Uit: Groningen Posts: 4567 Reg.: 2 oktober 2000 |
quote: Xintanovic schreef:
(...)
Tsja, hier zeg je wat. Ik denk wel dat Wilders de film wil maken. Daar is hij simpel genoeg voor, om middels een film (zonder dat hij enige ervaring heeft in het maken van films, maar nav de film van Ayaan Hirschi Ali kennelijk een tool meent te hebben gevonden), ipv een overtuigend monoloog en goede beargumentatie aan te geven waar zijn overtuiging/ge****** nu werkelijk vandaan komt c.q. op gebaseerd is. Echter geef je wel terecht aan dat er partijen zijn die bijna spastisch redeneren nav. het zgn. gevaar dat er zou komen na het uitkomen van deze film. Maar goed, ook daarvoor geldt: Is het de Islam, of is het een cultuur/samenleving/construct waar de betreffende gevaarlijken uit voortgekomen zijn?
Ik denk niet dat het de Islam is. Ik denk wel dat het het beeld is wat onder impulsen van sommige figuren in de media van de Islam is ontstaan. En deze beeldvorming is de Islam mede zelf aan schuldig, vanwege bijvoorbeeld de achterlijke reacties op de Deense cartoons. Het probleem is dat radicale uitwassen die de Islam aanhangen erg slecht tegen kritiek kunnen, of het nu terecht of onterecht is. Deze reacties zijn alleen maar koren op de molen van de Islamhaters, immers, ze kunnen hun haat kracht bijzetten door te zien "zie je nou wel?". Dit is de belangrijkste reden dat ik me zorgen maak over dit soort initiatieven van de heer Wilders. Het is erg naief van hem om te denken dat het verbieden van de Islam radicalisme oplost. Het is alsof een politicus roept dat er er een algemeen verbod van voetbalwedstrijden moet komen als maatregel om het hooliganisme te bestrijden. Ik denk dat het weinig effectief is.
|
|
|
quote: aliendwurf schreef:
http://www.wanneergaatgeertwildersdood.com/
Nu de gasten van de site zijn het er in elk geval over eens, dat het met de vrijheid van meningsuiting gebeurd is, getuige de uitspraak:
"Vrijheids van Meningsuiting is een mooi gegeven, maar we leven in hele andere tijden. Kijk maar wat er met Theo van Gogh is gebeurd. Zal Geert ook zo eindigen?"
Van hen hoeft die vrijheid dus niet zo nodig.
|
|
|
Kees Pijl Vedette
Vak: - Posts: 2301 Reg.: 12 juli 2000 | Ik vind het een goede zaak dat de overheid voorbereidingen treft i.v.m. eventuele ongeregeldheden, maar dat hadden ze discreet op de achtergrond moeten doen. Door uitgebreid en bij herhaling op TV en in de pers te reageren op deze kwestie geven ze alleen maar voeding aan de hype en vergroten zo de kans dat de reactie die ze willen voorkomen er ook daadwerkelijk komt.
En waar spreken we no over. Het soort film waarmee Geert Wilders hoogstwaarschijnlijk op de proppen zal komen, bestaat al lang en is (met Nederlandse ondertiteling zelfs) op het internet te vinden:
Islam: What the West needs to Know (deel 1)
In die film tonen experts aan dat de Islam een intrinsiek gewelddadig geloof is. Wilders zal waarschijnlijk varieren op dat thema.
Het is dus niet alsof er iets staat te gebeuren dat nog nooit is voorgekomen.
|
|
|
happyleonardo Regelmatige invaller
Uit: delft Vak: Maastribune - VV Posts: 285 Reg.: 2 februari 2005 | Begrijpen nu al die figuren die Wilders veroordelen nu niet wat vele malen gevaarlijker is dan Wilders . Jullie maken je belachelijk als je zo tegen 1 partij bent die voor Nederlanders opkomt , terwijl het vele malen erger is wat het moslimgeloof voor ogen heeft met de ongelovigen (lees varkens) zoals zij noemen . Hier op Grand Canaria moeten ze ook niet gekleed met hun gewaad en sluier het water ingaan , dat wordt gezien als zijnde dat zij de was in zee willen doen. Hier komt dat dan ook niet voor , gewoon aanpassen aan het land waar je veblijft zeggen ze en terecht natuurlijk . Kom eens in Scheveningen om 5 uur komen ze te voorschijn en gaan massaal gekleed de zee in , terwijl de mannen zich verlekkeren aan het vrouwelijk schoon wat bijv ligt te zonnen . Wat is het toch geweldig om weg te zijn uit een land , dat bestaat uit vele landverraders .
|
|
|
L.Pincoffs Vedette
Uit: Weelde Posts: 11065 Reg.: 3 mei 2002 |
quote: happyleonardo schreef:
(...)
Wat is het toch geweldig om weg te zijn uit een land, dat bestaat uit vele landverraders.
Het geheel doet me een beetje denken aan een moment in 1990 toen er een wedstrijd was tussen Nederland en Duitsland. Smeets ging staan voor de wedstrijd op de grens die was getrokken tussen beide landen in de Nieuwstraat in Kerkrade. Hij vertelde op indringende wijze, dat de spanning voelbaar was en hij grote groepen relschoppers verwachtte. Het was niet verbazingwekkend, dat het inderdaad gebeurde en relletjes volgden.
Ik heb geen idee, wat de regering beoogt met de aankondigingen. Het mag worden ingeschat, dat Wilders zeker niet afziet van zijn film. Misschien als er in de achterkamertjes waar de vele potjes worden gestoofd, overleg was gevoerd, had hij er misschien anders over kunnen gaan denken. Als de overheid bang is voor reacties, dan moeten ze zich eens afvragen wie nu precies de kat op het spek heeft gebonden. Het is net zo stom als de psychiater, die de vrouw nog een keer voor Bokito zette.
|
|
|
varkenoord Vedette
Vak: Stadiontribune - U Posts: 5280 Reg.: 16 november 2004 |
quote: L.Pincoffs schreef:
(...)
Het geheel doet me een beetje denken aan een moment in 1990 toen er een wedstrijd was tussen Nederland en Duitsland. Smeets ging staan voor de wedstrijd op de grens die was getrokken tussen beide landen in de Nieuwstraat in Kerkrade. Hij vertelde op indringende wijze, dat de spanning voelbaar was en hij grote groepen relschoppers verwachtte. Het was niet verbazingwekkend, dat het inderdaad gebeurde en relletjes volgden.
Ik heb geen idee, wat de regering beoogt met de aankondigingen. Het mag worden ingeschat, dat Wilders zeker niet afziet van zijn film. Misschien als er in de achterkamertjes waar de vele potjes worden gestoofd, overleg was gevoerd, had hij er misschien anders over kunnen gaan denken. Als de overheid bang is voor reacties, dan moeten ze zich eens afvragen wie nu precies de kat op het spek heeft gebonden. Het is net zo stom als de psychiater, die de vrouw nog een keer voor Bokito zette.
Wat de regering wil is volgens mij nogal simpel.Voorbereid zijn op vervelende,misschien gewelddadige reakties fundamentalistische types.De gedachte dat voorbereid zijn op iets,dat oproept is te simpel.Ongeveer hetzelfde als er regen voorspeld wordt neem ik mijn paraplui mee,want dan komt er geen regen.Soms gebeurt dat ook,maar dan ligt dat niet aan de plu.Maar aan Paulusma
|
|
|
L.Pincoffs Vedette
Uit: Weelde Posts: 11065 Reg.: 3 mei 2002 | Wat de regering nu gedaan heeft is zorgen voor een wekenlange gratis politieke zendtijd voor de boodschap van Wilders. Hij is notabene degene die op moet roepen voor rust, terwijl dat een taak lijkt voor de overheid. Laten we nu eerst maar eens afwachten wat de film precies inhoud. Dan kunnen we er altijd nog afstand van nemen of toejuichen. Angst blijft een slechte raadgever. De tijd, dat ik Paulusma serieus neem heb ik allang achter me gelaten. Voordat ik weg ga kijk ik naar buiten en besluit dan zelf, of ik een paraplu nodig heb of niet.
|
|
|
Tommassi Basisspeler
Vak: - Posts: 350 Reg.: 3 juli 2004 | Prachtig betoog van Wilders in de Volkskrant als iemand die hier kan plaatsen zou dat mooi zijn is wel toepasselijk. Ik kan het niet zelf plaatsen alvast bedankt.
|
|
|
Heineken Vedette Winnaar WK Klassement Soccer Netwerk VoVo 2005/2006
Uit: Harderwijk Vak: - Posts: 11928 Reg.: 9 december 2001 | Professor Pruikmans speelt een vuil spel
woensdag, 28 november 2007 11:19

Professor Pruikmans is na Salaam Hirsi Huppelkutje weer zo'n voorbeeld van een wannabe politicus die niet weet wat 'ie wil. In de Tweede Kamer wordt hij met zijn PVV volledig uitgelachen, dus probeert hij het nu op een andere manier. Meneer is ook bezig om een film te maken, een film die de Koran neerzet als fascistisch boek. Hij zal de film waarschijnlijk weer gebruiken om heel de Islam neer te zetten als gewelddadig volk, om zich naderhand weer lekker te verschuilen achter een batterij bodyguards, betaald door de staat, dus door U.
Pruikmans weet precies hoe hij het volk moet bespelen, om bij een volgende, zelfuitgelokte, moordaanslag weer lekker met de vinger te kunnen wijzen van: "Zie je wel, Moslims accepteren de vrijheid van meningsuiting niet." Nou, zelf accepteert Pruikmans de vrijheid van meningsuiting ook niet, want als een Moslim iets zegt moet hij zijn mond houden, want dan is het extremisme, maar over zijn eigen mening heeft Pruikmans nog nooit nagedacht. Als je gaat kijken is er in Nederland maar een grote extremist, en dat is Pruikmans zelf: het volk zijn mening willlen opleggen met ridicule discriminerende ideeën, geweld uitlokken en opruien. Om daarna de vermoorde onschuld te spelen. Wij vragen ons af wat Moslimextremisten in Nederland ooit hebben gedaan dat niet vantevoren door een figuur als Pruikmans was uitgelokt...
[Dit bericht is veranderd door Heineken (op 23 januari 2008 15:18:51).]
|
|
|
L.Pincoffs Vedette
Uit: Weelde Posts: 11065 Reg.: 3 mei 2002 |
quote: Tommassi schreef:
Prachtig betoog van Wilders in de Volkskrant als iemand die hier kan plaatsen zou dat mooi zijn is wel toepasselijk. Ik kan het niet zelf plaatsen alvast bedankt.
Is dit 'm?
quote: OPINIE, Geert Wilders
gepubliceerd op 22 januari 2008 22:33, bijgewerkt op 22:33
DEN HAAG - Met zijn paniekerige reactie op de nog niet vertoonde Koranfilm toont het kabinet dat de islam een intolerante ideologie is, betoogt Geert Wilders.
Stel dat november vorig jaar bekend was geworden dat ik een film ga maken om het fascistoïde karakter van de Bijbel aan te tonen. Stel dat ik een paar maanden daarvoor in een artikel had gepleit de Bijbel te verbieden en daarover ook een motie had ingediend in de Tweede Kamer.
Had minister-president Balkenende dan in zijn persconferentie vrijdag gesproken over een forse crisis met internationale effecten? Was er een extra bijeenkomst van ministers in aanwezigheid van terreurbestrijder Joustra op het Catshuis geweest? Hadden de hoofdredacteuren van de verschillende nieuws- en actualiteitenprogramma’s binnen de publieke omroep dan overleg gehad over hoe met de film om te gaan?
Hadden de ministers van Justitie, Binnenlandse Zaken en Buitenlandse Zaken mij dan verteld dat de gevolgen voor de binnen- en buitenlandse veiligheid en die van mijzelf groot kunnen zijn? Had de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding mij dan donderdag verteld dat het niet is uitgesloten dat ik na het verschijnen van de film naar het buitenland moet vertrekken?
Had het Vaticaan, de nuntius of een aantal aartsbisschoppen van katholieke landen zich dan net zo uitgelaten als de moefti’s van Syrië en Jeruzalem, namelijk dat ik verantwoordelijk ben voor al het bloedvergieten dat na het verschijnen van de film zou gaan plaatsvinden? Hadden de korpsbeheerders een brief ontvangen waarin wordt gesteld dat de politie na het uitzenden van de film aangiften van burgers tegen mij altijd moeten opnemen ook al is er geen sprake van strafbare feiten? En dat ook aandacht moest worden geschonken aan christelijke agenten omdat zij ook wel eens beledigd zouden kunnen zijn?
Waren ultralinkse actiegroeperingen met borden met mijn hoofd en tekst ‘extremist’ erop gaan demonstreren in verschillende steden in Nederland? Had dhimmi (niet-moslim in een islamitisch land – red.) Doekle Terpstra mij het te stoppen ‘kwaad’ genoemd en een heus comité opgericht en hadden politiek correcte lieden van links tot rechts die verklaring ondertekend en in de krant met korting kunnen publiceren?
Hadden burgemeesters in het hele land bijeenkomsten gehouden met priesters en dominees om hen te vragen zich niet te laten provoceren? Had ik dan ook vele tientallen extra doodsbedreigingen mogen ontvangen de afgelopen weken? Hadden vele tientallen mensen aangifte tegen me gedaan en had het Openbaar Ministerie de beslissing om wel of niet te vervolgen ook expres aangehouden tot na het verschijnen van de film?
Hadden Nederlandse ambassades in landen waar veel christenen wonen, zoals Duitsland en België, Nederlanders daar aangeschreven en hun evacuatieplannen uit de kast gehaald? Waren Nederlandse ondernemers dan bang geweest dat vanwege de film de export van hun producten naar landen met veel christenen in gevaar zou komen?
Hadden een christelijke organisatie en een GroenLinks-Kamerlid een tegenfilm gemaakt? Zou een christelijke Nederlandse schrijver een ‘waakhondorganisatie’ oprichten die ten doel heeft iedereen die zich in haar ogen beledigend uitlaat over christenen of het christendom juridisch aan te pakken? Zou een christelijk Italiaans parlementslid gedreigd hebben zijn regering op te roepen haar betrekkingen met Nederland te heroverwegen?
Natuurlijk niet.
Nu mijn film echter niet over de Bijbel maar over de Koran gaat, verkeren overheid, media, moslims en anderen al wekenlang in hysterische paniek. Hoe is dat te verklaren?
Ten eerste is de islam een intolerante ideologie die kritiek niet verdraagt. Of het nu gaat om foto’s van Sooreh Hera, het boek De duivelsverzen van Salman Rushdie, de film Submission van Ayaan Hirsi Ali en Theo van Gogh, Deense cartoons, een grap van Rudi Carrell, de opera Aisha en de vrouwen van Medina of de door mij aangekondigde film, keer op keer komt het te staan op volgen zeer heftige reacties uit de moslimwereld. Voor zaken als zelfreflectie en zelfkritiek is binnen de islam blijkbaar geen ruimte. Ook voor eigen verantwoordelijkheid en zelfbeheersing lijkt geen plaats.
Zo beweert de grootmoefti van Syrië dat als het na uitzending van mijn film tot rellen komt, ik daarvoor verantwoordelijk zou zijn. Dat is niet alleen een schoolvoorbeeld van de typisch islamitische houding van wijzen naar de ander en nooit de hand in eigen boezem steken, maar is bovenal in strijd met de westerse rechtsbeginselen. Het is ook bij voorbaat goedpraten van geweld. Het is de wereld op zijn kop.
Ten tweede is er sprake van angst. De noodscenario’s, gesprekken met imams, instructies voor politieagenten aangaande het opnemen van aangiften en mij tussen de regels door dreigen met strafrechtelijke vervolging, illustreren stuk voor stuk de toestand van paniek waarin de Nederlandse overheid op dit moment verkeert. Angst blijkt eens te meer een slechte raadgever.
Niet het kabinet Balkenende IV maar de angst voor de islam regeert in Nederland. Wij mogen nooit als dhimmi’s zwijgend toekijken terwijl onze vrijheid en beschaving door de islamisering van onze cultuur steeds verder worden afgebroken. En dat een nog niet vertoonde film van ongeveer tien minuten volgens sommigen tot economische boycots, rellen en andere ellendige zaken zou kunnen leiden, zegt alles over het wezen van de islam. Niets over mij.
Het kabinet erkent met zijn paniekerige reactie dat de islam niet vergelijkbaar is met het christendom, maar een unieke ideologie is. En die ideologie vraagt dus om een aparte, unieke, aanpak.
De Koranfilm heeft zijn nut daarmee nu al bewezen.
Geert Wilders is voorzitter van de Tweede Kamerfractie van de PVV.
http://www.volkskrant.nl/binnenland/article497245.ece/Wilders-film_laat_nog_paar_weken_op_zich_wachten
|
|
|
Kees Pijl Vedette
Vak: - Posts: 2301 Reg.: 12 juli 2000 |
quote: Heineken schreef:
Professor Pruikmans speelt een vuil spel
woensdag, 28 november 2007 11:19
(plaatje)
Professor Pruikmans is na Salaam Hirsi Huppelkutje weer zo'n voorbeeld van een wannabe politicus die niet weet wat 'ie wil. In de Tweede Kamer wordt hij met zijn PVV volledig uitgelachen, dus probeert hij het nu op een andere manier. Meneer is ook bezig om een film te maken, een film die de Koran neerzet als fascistisch boek. Hij zal de film waarschijnlijk weer gebruiken om heel de Islam neer te zetten als gewelddadig volk, om zich naderhand weer lekker te verschuilen achter een batterij bodyguards, betaald door de staat, dus door U.
Pruikmans weet precies hoe hij het volk moet bespelen, om bij een volgende, zelfuitgelokte, moordaanslag weer lekker met de vinger te kunnen wijzen van: "Zie je wel, Moslims accepteren de vrijheid van meningsuiting niet." Nou, zelf accepteert Pruikmans de vrijheid van meningsuiting ook niet, want als een Moslim iets zegt moet hij zijn mond houden, want dan is het extremisme, maar over zijn eigen mening heeft Pruikmans nog nooit nagedacht. Als je gaat kijken is er in Nederland maar een grote extremist, en dat is Pruikmans zelf: het volk zijn mening willlen opleggen met ridicule discriminerende ideeën, geweld uitlokken en opruien. Om daarna de vermoorde onschuld te spelen. Wij vragen ons af wat Moslimextremisten in Nederland ooit hebben gedaan dat niet vantevoren door een figuur als Pruikmans was uitgelokt...
Met andere woorden, eigen schuld dikke bult voor Van Gogh...
Ga je ons ook vertellen welke debiel dit zielige stukje heeft geschreven?
|
|
|
Tommassi Basisspeler
Vak: - Posts: 350 Reg.: 3 juli 2004 | Dat is hem Pincoffs bedankt voor het plaatsen ik zal er later nog op in gaan.
|
|
|
El Jefecito Vedette
Uit: Vlakbij de weg met die flitspalen Vak: - Posts: 4720 Reg.: 3 mei 2004 | Ik denk Heineken zelf .
Ach ik denk dat we er ons allemaal te druk om maken.. Wat een heisa om een film van 10 minuten waar niemand de inhoudt van weet.
|
|
|