| Poster | | Topic: Wilders heeft recht op uitbrengen film |  |
|
| Ove Kindvall | |
varkenoord Vedette
Vak: Stadiontribune - U Posts: 5808 Reg.: 16 november 2004 | Het is en blijft een krampachtig gedoe ,het verbod op mein kampf.Dat dit 60 jaar geleden gebeurde vind ik logisch.Maar na zon tijd,terwijl dat boek in Duitsland en belgie gewoon te koop is.Ook nu slaat wilders de plank weer helemal mis.Zijn partij kan beter omgedoopt worden in de partij van het verbod.Vergelijkingen tussen de koran en mein kampf slaan al helemaal nergens op.
|
|
|
De Sigaar  Vedette
Uit: Almere Vak: Maastribune - Business seats Posts: 12591 Reg.: 13 maart 2002 |
quote: varkenoord schreef:
Het is en blijft een krampachtig gedoe ,het verbod op mein kampf.Dat dit 60 jaar geleden gebeurde vind ik logisch.Maar na zon tijd,terwijl dat boek in Duitsland en belgie gewoon te koop is.Ook nu slaat wilders de plank weer helemal mis.Zijn partij kan beter omgedoopt worden in de partij van het verbod.Vergelijkingen tussen de koran en mein kampf slaan al helemaal nergens op.
De herdruk van Mein Kampf in Nederland is pas sinds 1974
verboden omdat de Nederlandse staat meent er het auteursrecht op te hebben. Het is niet verboden het boek in bezit te hebben of het uit te lenen.
Hier staat een en ander er over te lezen.
@randunica: hier haal ik dan ook vandaan dat het eerst de bedoeling was dat het boek 'Mijn Strijd' zou heten. Als je het daar niet mee eens bent wijzig het dan maar op Wikipedia. Dat schijnt tegenwoordig een goede (koninklijke) gewoonte te zijn. 
|
|
|
El Jefecito Vedette
Uit: Stalingrad Vak: - Posts: 5150 Reg.: 3 mei 2004 | Maak je nu een grap betreffende het auteursrecht? 
|
|
|
randunica Nationale topspeler Nr 3 Feyenoord Quiz seizoen 2004/2005
Uit: Zutphen Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 740 Reg.: 27 juni 2000 |
quote: De Sigaar schreef:
@randunica: hier haal ik dan ook vandaan dat het eerst de bedoeling was dat het boek 'Mijn Strijd' zou heten. Als je het daar niet mee eens bent wijzig het dan maar op Wikipedia. Dat schijnt tegenwoordig een goede (koninklijke) gewoonte te zijn. 
Maar dan moet ik eerst mijn Steven Barends-bundels weer eens herlezen - een dichter waarbij zelfs Sinterklaas een waar virtuoos is. Dan lees ik toch liever de columns van Wilders en islamitische-vrouwen-lastig-vallende-kroegloper Van Bommel op nieuwnieuws.nl 
|
|
|
marrtijn Vedette
Uit: amsterdam Vak: Stadiontribune - QQ Posts: 1775 Reg.: 23 december 2004 | @xintanovic: voor mij een erg goede analyse Je geeft een aantal zeer zinnige argumenten. Ik ben het met je eens dat de geldende cultuur in Nederland naast Joods en Christelijk ook de kwalificatie Humanistisch verdiend. Ik vind dat zelfs de meest dominante pijler op dit moment. Als je naar onze grondwet kijkt zijn de belangrijkste richtinggevers de grondrechten van de mens, de vrijheid van het individu. Inherent aan onze cultuur is ook dat deze steeds aan verandering onderhevig is. Het verschijnen van nieuwe levensbeschouwingen, ideologieen en religies is inherent aan de open cultuur die we met z'n allen wensen.
@ Kees Pijl: Ik deel jouw negatieve visie op de 'multiculturele samenleving' dan ook niet.
Over Janmaat: Als de boodschap van Janmaat was geweest dat de etnische en raciale spanningen aan het oplopen waren had je misschien nog een punt. Maar de boodschap van Janmaat was een hele andere. Bijvoorbeeld dat een samenwerking/samenlevig met blanken en zwarten gewoonweg niet kon werken. Het was wel echt van een andere orde dan Fortuyn en Bolkensteijn. Wat ik met je eens ben is dat de media indertijd niet zo'n frisse rol speelden in de verslaggeving van zijn optredens. Verre van objectief, tot op het niveau van belichting en camerawerk. Opiniemakers mogen natuurlijk doen en zeggen wat ze willen, maar een beoogd objectief orgaan als het journaal was in die tijd ook zeer opinierend bezig. Of 'politiek correct' 
|
|
|
DR Internationale topspeler
Uit: Rotterdam Vak: Olympiatribune - O Posts: 11652 Reg.: 6 februari 2006 | Een muliticulturele samenleving werkt niet, al die pogingen tot samenleven leveren alleen spanning en onbegrip op. Kijk naar New York, daar wonen weet ik veel hoeveel kleuren. Als je in de verkeerde wijk komt met een verkeerde kleur overleef je het niet, chinezen die alleen chinees spreken etc. Men leeft daar in een staat, naast elkaar en niet met elkaar. Zo is dat hier ook en dat zal niet anders worden.
|
|
|
De Sigaar  Vedette
Uit: Almere Vak: Maastribune - Business seats Posts: 12591 Reg.: 13 maart 2002 |
quote: El Jefecito schreef:
Maak je nu een grap betreffende het auteursrecht? 
Neen, lees de link van Wikipedia maar door en scan op '1974'. Daar vlakbij vind je het zeer vreemde maar volgens mij wel ware verhaal over de manier waarop Mein Kampf verboden is verklaard in Nederland.
|
|
|
L.Pincoffs Vedette
Uit: Weelde Posts: 11196 Reg.: 3 mei 2002 |

Zo beter?
[Dit bericht is veranderd door L.Pincoffs (op 13 september 2007 13:32:18).]
|
|
|
marrtijn Vedette
Uit: amsterdam Vak: Stadiontribune - QQ Posts: 1775 Reg.: 23 december 2004 |
quote: DR schreef:
Een muliticulturele samenleving werkt niet, al die pogingen tot samenleven leveren alleen spanning en onbegrip op. Kijk naar New York, daar wonen weet ik veel hoeveel kleuren. Als je in de verkeerde wijk komt met een verkeerde kleur overleef je het niet, chinezen die alleen chinees spreken etc. Men leeft daar in een staat, naast elkaar en niet met elkaar. Zo is dat hier ook en dat zal niet anders worden.
Wat een onzin. In Nederland heb je 1 van de meest geweldloze samenlevingen in de wereld en alles woont kriskras door elkaar heen. Ik moet er niet aan denken dat er geen Surinamers, Afrikanen, Indo's en Marokkanen in Nederland meer zouden wonen. Ik zou direct naar een ander land verhuizen. Alleen maar witte Nederlanders, ik moet er niet aan denken. Als ik daar tussen wil zitten ga ik wel op vakantie naar Spanje.
Iedere maatschappij kent criminaliteit en Nederland ook. Bovendien nemen de aantallen moorden en andere criminaliteitscijfers hier de afgelopen 10 jaar alleen maar af. Nederland is een heel prettig land om te wonen. Enorm hoge levenskwaliteit.
[Dit bericht is veranderd door marrtijn (op 13 september 2007 13:24:14).]
|
|
|
De Sigaar  Vedette
quote: L.Pincoffs schreef:
(plaatje)
Het plaatje is leuk. Jammer genoeg wordt het niet afgebeeld door mijn browser.
|
|
|
Xintanovic Vedette
Uit: Den Bosch Vak: - Posts: 1933 Reg.: 8 oktober 2000 |
Een muliticulturele samenleving werkt niet, al die pogingen tot samenleven leveren alleen spanning en onbegrip op. Kijk naar New York, daar wonen weet ik veel hoeveel kleuren. Als je in de verkeerde wijk komt met een verkeerde kleur overleef je het niet, chinezen die alleen chinees spreken etc. Men leeft daar in een staat, naast elkaar en niet met elkaar. Zo is dat hier ook en dat zal niet anders worden.
Tsja, jij bent duidelijk in New York geweest . En zowèl, heb je je iig niet veel onder de mensen begeven. Ga overdag eens door Central Park om maar een plaats te noemen (want eigenlijk geeft een wandeling door de gewone straten al genoeg duidelijkheid). Wat je daar aan mensen tegenkomt... In de achterbuurten zijn er inderdaad bendes die op etniciteit ingedeeld zijn. Maar dit heeft vooral te maken met het gegeven dat in die buurten alleen die mensen wonen. Niet door etnische spanningen. Daarbij is een V.S. juist het voorbeeld van een zgn. 'meltingpot' van verschillende culturen. Amerikanen van Chinese, Poolse, etc. afkomst die zich gewoon Amerikaan noemen. Daar gingen wij ook naar toe (al ging dat vrij langzaam), al is dit flink afgenomen in de laatste jaren. De achterbuurten is niet de benchmark die je moet nemen. Mensen blijven daar, raken vast in een eigen denkkader, en willen er niet eens meer buiten komen. Dit is ook een probleem dat we veel in Nederland zien. Allochtonen (wordt genomen als één groep door de mensen die hierin geloven) zijn slecht, en het gevolg is dat men er ook liever niets mee te maken heeft. Van de allochtone groep is een logische reactie dat ze zich dan ook maar meer richting 'eigen mensen' trekken. Zeker voor de allochtonen die van een etniciteit zijn die alom aanwezig is in Nederland. Dit heeft ook weer zijn effect op andere groepen. Autochtonen die stellen dat 'ze allemaal met elkaar omgaan' en allochtonen die deel uitmaken van een kleinere groep die stellen 'ach ze vinden ons toch maar allemaal hetzelfde, laat maar zitten' en vervolgens zich misschien niet direct afzetten, maar wel minder snel de interactie zullen opzoeken met een autochtoon dan met een ander. Dit heeft weer als gevolg dat mensen langs elkaar leven.
Zo'n jaar of twee geleden heeft er eens een vervolgonderzoek (om zo een eerder onderzoek longitudinaal te maken) plaatsgevonden onder de Rotterdamse allochtonen door de gemeente Roterdam over de mate waarin ze zich Rotterdammer voelden. De uitkomst staaft wat mijn beeld is over de huidige situatie. Waar eerder de uitkomst was dat men zich Rotterdammer noemde in plaats van Nederlander is dit nu veranderd naar de allochtone etniciteit ipv Rotterdammer. 'Nederlander' is geheel naar de achtergrond gedreven. Nu geldt dit wel voor vooral de etniciteiten die alom vertegenwoordigd zijn in Rotterdam. Maar aangezien het verschil in verschillende allochtonen toch niet gemaakt wordt door velen, zal deze trend in meer of mindere mate voor alle (iig gekleurde) allochtonen gelden.
Om kort te gaan: Een multi-culturele samenleving werkt niet als mensen niet toestaan dat het niet werkt. Conservatieve moslims die niets willen ingeven m.b.t. hun religieuze ideeën, werken dit tegen. Autochtonen die niets willen weten van (het samenleven met iemand met) een ander inzicht werken dit ook tegen. De overeenkomst is dus het conservatisme tov een ander inzicht en het onvermogen om 'het andere idee' dat tegen je eigen kader ingaat te kunnen accepteren.
Onderzoek heeft sowieso aangetoond dat bedrijven die veel verschillende etniciteiten binnen de eigen organisatie hebben, het het beste doen. Kijk alleen maar naar bedrijven die leidend zijn in hun markt. Afgezien van de 'oude organisaties' (bedrijven die al tientallen jaren feitelijk precies hetzelfde doen en vooral multicultureel zijn omdat er in verschillende landen wordt gewerkt) zijn het allemaal multiculturele bedrijven. Kijk naar de IT-industrie,automotiveindustrie, wetenschap, etc. Het werkt niet? Zonder de multiculturele instelling hadden we nooit op het niveau gestaan waar we nu zijn. Onze maatschappij is juist datgene waarin we achtergebleven zijn door de weerstand van velen tegen, en het ontkennen van de aanwezigheid van talent en potentieel in, de andere culturen. Maar goed, daar heeft Nederland eigenlijk wel een geschiedenis is. Meer dan derest van Europa. Als deze 'be reasonable, do it our way'-mentaliteit niet snel veranderd, ziet het er niet al te best uit voor de ontwikkeling van onze maatschapij, industrie en economie (al is dit voor de laatste twee flink gechargeerd, aangezien een hoop ditgene wel degelijk inzien).
[Dit bericht is veranderd door Xintanovic (op 13 september 2007 14:14:17).]
Keuze stelling: Nee nooit, de standpunten van de PVV zijn te afwijkend en passen niet in Nederland | Help mods! |
|
|
|
Happel International
Uit: Amsterdam Vak: Olympiatribune - BB Posts: 6215 Reg.: 17 april 2007 | Uit de column van Bob Smalhout in De Telegraaf van gisteren:
"Boeken die invloed hebben gehad op de mensheid moet men nooit verbieden maar juist goed lezen. In de Tweede Wereldoorlog is vrijwel alles gebeurd wat in Mein Kampf was beschreven. Ieder intelligent politicus had dat kunnen zien aankomen. Alleen vrijwel niemand deed dat. En dan is er nog iets. Plasterk heeft volkomen gelijk als hij stelt dat je wel boeken kan verbieden, maar geen gedachten. Het verbieden van literatuur, welke dan ook, is in feite een belediging voor zelfstandig denkende mensen. En het voert altijd tot onderdrukking en terreur. Alle dictators hebben die fout gemaakt."
En Smalhout's slotwoord:
"Maar de meest dodelijke analyse is gemaakt door de beroemde Duits/Joodse schrijver en dichter Heinrich Heine (1797-1856). Die schreef reeds in 1820: ’…Dort wo man Bücher verbrennt, verbrennt man am Ende Menschen.’ (Daar waar men boeken verbrandt, verbrandt men ten slotte ook mensen.) Die fatale waarheid is tot op heden te aanschouwen in de resterende crematoria van onder meer Auschwitz, Sobibor en Treblinka, waar zes miljoen mensen tot as zijn verwerkt."
De hele column van Smalhout:
quote:

Mein Kampf
Kortgeleden stelde de politicus Geert Wilders (PVV) voor de Koran te verbieden, evenals dat gebeurd is met Hitlers politieke bijbel ’Mein Kampf’. Zulks omdat in beide boeken pure haat werd gezaaid ten opzichte van bepaalde groepen mensen. Minister Ronald Plasterk (Onderwijs, PvdA) reageerde hierop in het tijdschrift ’Hollands Diep’. Hij zei dat in een vrij land er geen boeken verboden mogen worden. Het CDA vindt bij monde van het Kamerlid Van Haersma Buma de opmerking van Plasterk onbegrijpelijk. De minister is thans in een politiek-literair en emotioneel mijnenveld terechtgekomen.
Geert Wilders, die de Koran wilde verbieden, vindt de reactie van Plasterk ’ziekelijk’. Kamerlid Haersma Buma stelt dat Hitlers Mein Kampf het meest haatzaaiende boek van de twintigste eeuw is, dat indirect miljoenen het leven heeft gekost. Ook andere politici hadden ernstige kritiek op de minister. Maar wie heeft er nu gelijk?
Iedereen kent de titel van Hitlers beruchte boek Mein Kampf (Mijn strijd). Maar vermoedelijk hebben maar weinig politici het ook echt gelezen. Het bevat bijna 800 pagina’s en het bestaat uit twee delen. Het eerste deel heet ’Eine Abrechnung’ (Een afrekening) en het tweede ’Die nationalsozialistische Bewegung’. De oorspronkelijke uitgaven zijn in klassieke Duitse (gotische) letters gedrukt. De oplagen waren fenomenaal. Tussen 1925 en 1943 waren er meer dan tien miljoen exemplaren van gedrukt. Een Nederlandse vertaling ervan verscheen in 1939 in een oplage van 110.000 stuks.
Inzicht
Het is een moeilijk leesbaar boek. Maar het geeft wel een diepgaand inzicht in de persoonlijkheid van Adolf Hitler. Zijn werk is voor een groot deel een autobiografie, een levensbeschrijving dus. En voor een ander deel is het een politiek-sociologische analyse van wereldproblemen. Het is voer voor psychologen, want uit alles blijkt dat de nog jonge Adolf een enorm gefrustreerde man was uit een kleinburgerlijk milieu waarin antisemitisme bijna vanzelfsprekend was.
Een verderfelijke invloed is zonder meer uitgegaan van sommige leraren op zijn school, de Oberrealschule te Linz in Oostenrijk. In het bijzonder de geschiedenisleraar dr. Leopold Pötsch. Die wist zijn leerlingen, uitsluitend jongens, zo met ultranationalistische ideeën te enthousiasmeren, dat de hele klas ’zu heller Glut begeistert, mitunter zu Tränen gerührt’ werd. Dus blind enthousiast en tot tranen toe geroerd. En dat alles met ideeën over het zuivere Germaanse bloed en de superioriteit van de Duitse volkeren.
Het is dan ook niet te verwonderen dat bij het uitbreken van de Eerste Wereldoorlog de hele schoolklas zich in 1914 als oorlogsvrijwilliger opgaf. Hun enige angst was te laat aan het front te arriveren, zodat ze de oorlog zelf niet meer konden meemaken. Toen Hitlers compagnie in Vlaanderen voor het eerst onder vijandelijk artillerievuur kwam te liggen en de eerste dienstkameraden dodelijk getroffen werden of voor het leven verminkt, klonk uit 200 soldatenkelen een donderend hoera, gevolgd door het thans beruchte lied ’Deutschland, Deutschland über alles, über alles in der Welt’. In het binnenkort te verschijnen boek van Aat van Gilst ’Adolf Hitler als frontsoldaat’ (uitg. Aspekt Soesterberg) staat dat Hitler een uitstekende en dappere militair was, met een groot sociaal gevoel voor zijn medesoldaten. Het boek is geillustreerd met tekeningen van Adolf zelf. De veelgehoorde stelling dat Hitler een mislukte artiest was, berust zeker niet op waarheid. Hij was zelfs zeer begaafd. Maar na de Eerste Wereldoorlog werd hij afgewezen voor de kunstacademie in Wenen, waar men toen de voorkeur gaf aan modernere, veelal Joodse, kunststromingen.
Hoe anders had de geschiedenis kunnen zijn als de latere Führer van het Duizendjarige Rijk, dat slechts twaalf jaar duurde, zich als kunstenaar had kunnen ontwikkelen? De combinatie van ultranationalistische en antisemitische hersenspoelingen in zijn jeugd, de kadaverdiscipline in het leger, de gruwelen van de loopgraven, de voor Duitsland rampzalige Vrede van Versailles in 1918 en een gemiste artistieke carrière vormden een hels psychologisch mengsel. Dat maakte van een getalenteerde jongeman de pathologische massamoordenaar van de 20e eeuw.
Boeken die invloed hebben gehad op de mensheid moet men nooit verbieden maar juist goed lezen. In de Tweede Wereldoorlog is vrijwel alles gebeurd wat in Mein Kampf was beschreven. Ieder intelligent politicus had dat kunnen zien aankomen. Alleen vrijwel niemand deed dat. En dan is er nog iets. Plasterk heeft volkomen gelijk als hij stelt dat je wel boeken kan verbieden, maar geen gedachten. Het verbieden van literatuur, welke dan ook, is in feite een belediging voor zelfstandig denkende mensen. En het voert altijd tot onderdrukking en terreur. Alle dictators hebben die fout gemaakt.
Hitlers nazi’s verboden alle boeken van Joodse schrijvers en van iedereen met andere politieke ideeën. Zo vond op 10 mei 1933 op het Bebelplein te Berlijn een openbare boekverbranding plaats van Duitslands meest beroemde auteurs, onder wie Heinrich Heine, Thomas Mann, Erich Kästner, Kurt Tucholsky, Erich Maria Remarque, om er maar een paar te noemen. Communistische massamoordenaars, zoals Lenin, Stalin en Pol Pot, deden hetzelfde. Zelfs de rooms-katholieke kerk heeft tot zestig jaar geleden onwelgevallige boeken verboden en op de zogeheten Index gezet.
Heine
Maar de meest dodelijke analyse is gemaakt door de beroemde Duits/Joodse schrijver en dichter Heinrich Heine (1797-1856). Die schreef reeds in 1820: ’…Dort wo man Bücher verbrennt, verbrennt man am Ende Menschen.’ (Daar waar men boeken verbrandt, verbrandt men ten slotte ook mensen.) Die fatale waarheid is tot op heden te aanschouwen in de resterende crematoria van onder meer Auschwitz, Sobibor en Treblinka, waar zes miljoen mensen tot as zijn verwerkt.

[Professor Smalhout vermeldt helaas niet dat het enige boek dat in Duitsland verbrand is na de Tweede Wereldoorlog in 1955 de Duitse editie was van Eustace Mullins' The Secrets of The Federal Reserve, waarin Mullins de geheimen onthult achter The Fed, de zogenaamde centrale bank van de Verenigde Staten, die in werkelijkheid eigendom is van een klein aantal families. De Verenigde Staten hebben een schuld van triljarden dollars opgebouwd bij The Fed, oftewel bij de families die The Fed bezitten.

De Engelse econoom en nieuwe technologie-expert wijlen professor Antony Sutton (1925-2002) werd ontslagen door Stanford University toen hij onthulde hoe de Russische wapens waarmee Amerikaanse soldaten werden gedood in Vietnam, gefabriceerd waren dankzij Amerikaanse financiers. Ondanks talloze bedreigingen is Sutton doorgegaan met zijn onderzoek, wat behalve een meesterwerk over de geheimen van de machtige orde van Skull & Bones, ook enkele boeken met bewijsmateriaal opleverde over wie de oorlogen en revoluties van de 20ste eeuw financierde en uitlokte.
Inderdaad, dezelfde kleine elite die al meer dan 110 jaar verhindert dat overbodige fossiele brandstoffen opzij geschoven worden ten behoeve van veeeel goedkopere en schonere energiebronnen die al eind 1895 hadden kunnen worden geïntroduceerd, als het aan de geniale uitvinder Nikola Tesla had gelegen.
quote:

WALL STREET AND THE BOLSHEVIK REVOLUTION
by
Antony C. Sutton
http://reformed-theology.org/html/books/bolshevik_revolution/
http://www.reformation.org/wall-st-bolshevik-rev.html
SUTTON'S RESEARCH REVEALS:
• The role of J. P. (Pontifex Maximus) Morgan banking executives in funneling illegal Bolshevik gold into the U.S.
• How the American Red Cross was coopted by powerful forces on Wall Street.
• Wall Streeters who intervened to free Leon Trotsky, even though Trotsky's stated aim was to engineer "the real revolution"—the Soviet coup which toppled Kerensky.
• The deals made by major corporations to capture the huge Russian market a decade and a half before the U.S. recognized the Soviet regime.
• The "closet socialism" of leading businessmen who paraded publicly as champions of free enterprise.

WALL STREET AND THE RISE OF HITLER
by
Antony C. Sutton
http://www.reformation.org/wall-st-hitler.html
Makes Every Previous Book on World War II Obsolete.
Finally, a distinguished scholar has penetrated the cloak of falsehood, deception, and duplicity that for more than thirty years has protected one of the most incredible secrets of World War II: the support from key Wall Street financiers and other international bankers in subsidizing Hitler's rise to power.
Professor Antony C. Sutton proves that World War II was not only well planned, it was also extremely profitable—for a select group of financial insiders. Carefully tracing this closely guarded secret through original documents and eyewitness accounts, Sutton documents the roles played by J.P. Morgan, T. W. Lamont, the Rockefeller interests, General Electric Company, Standard Oil, National City Bank, Chase and Manhattan banks, Kuhn, Loeb and Company, and scores of other business elitists.
Wall Street and the Rise of Hitler shows how the bloodiest, most destructive war in history was financed and promoted. It is sure to spark angry denials and heated debate.

WALL STREET AND Franklin Delano ROOSEVELT
by
Antony C. Sutton
http://www.reformation.org/wall-st-fdr.html
This book portrays Franklin Delano Roosevelt as a Wall Street financier who, during his first term as President of the United States, reflected the objectives of financial elements concentrated in the New York business establishment. Given the long historical association—since the late 18th century—of the Roosevelt and Delano families with New York finance and FDR's own career from 1921 to 1928 as banker and speculator at 120 Broadway and 55 Liberty Street, such a theme should not come as a surprise to the reader. On the other hand, FDR biographers Schlesinger, Davis, Freidel, and otherwise accurate Roosevelt commentators appear to avoid penetrating very far into the recorded and documented links between New York bankers and FDR. We intend to present the facts of the relationship, as recorded in FDR's letter files. These are new facts only in the sense that they have not previously been published; they are readily available in the archives for research, and consideration of this information suggests a reassessment of FDR's role in the history of the 20th century.
|
|
|
Ove Kindvall Aanstormend talent
Vak: Marathontribune - E Posts: 133 Reg.: 3 juli 2007 | |
|
|
Happel International
Uit: Amsterdam Vak: Olympiatribune - BB Posts: 6215 Reg.: 17 april 2007 | Limburgs Dagblad

|
|
|
marrtijn Vedette
Uit: amsterdam Vak: Stadiontribune - QQ Posts: 1775 Reg.: 23 december 2004 |
quote: Ove Kindvall schreef:
Geert noemt Balkenende een bangerik.
(plaatje)
http://www.dumpert.nl/mediabase/27046/bb1e2823/wilders_noemt_balkenende_bangerik.html
haha, hoe krijg je zo veel kul uit je bek... 
Ben geen fan van Balkenende, maar kan me wel in hem verplaatsen als hij op een gegeven moment zegt dat hij niet gaat reageren. Als je tegenstander in een discussie niet ingaat op jouw argumenten, maar slechts je redenatie afdoet als laf, wat moet je dan nog?
|
|
|
arrow1 Vedette
Vak: - Posts: 1223 Reg.: 26 juli 2005 | Wilders maakt zelfde fout als Fortuyn zeker had gemaakt mocht hij zijn blijven leven, zelfde fout als De Decker, zelfde fout als Le Pen, zelfde fout als Janmaat : namelijk, denken dat je door een hele hoop bluf de mensen achter je krijgt. Tot dusver zijn enkel Hitler, Mussolini, Mao en Stalin daarin geslaagd, maar die hadden dan ook goed geoliede repressieve machinaties ( lees : getrainde ploerten ) om ieder andere mening de kop in te slaan.
Keuze stelling: Nee nooit, de standpunten van de PVV zijn te afwijkend en passen niet in Nederland | Help mods! |
|
|
|
Heineken Vedette Winnaar WK Klassement Soccer Netwerk VoVo 2005/2006
Uit: Harderwijk Vak: - Posts: 12270 Reg.: 9 december 2001 | Professor Pruikmans speelt een vuil spel
woensdag, 28 november 2007 11:19

Professor Pruikmans is na Salaam Hirsi Huppelkutje weer zo'n voorbeeld van een wannabe politicus die niet weet wat 'ie wil. In de Tweede Kamer wordt hij met zijn PVV volledig uitgelachen, dus probeert hij het nu op een andere manier. Meneer is ook bezig om een film te maken, een film die de Koran neerzet als fascistisch boek. Hij zal de film waarschijnlijk weer gebruiken om heel de Islam neer te zetten als gewelddadig volk, om zich naderhand weer lekker te verschuilen achter een batterij bodyguards, betaald door de staat, dus door U.
Pruikmans weet precies hoe hij het volk moet bespelen, om bij een volgende, zelfuitgelokte, moordaanslag weer lekker met de vinger te kunnen wijzen van: "Zie je wel, Moslims accepteren de vrijheid van meningsuiting niet." Nou, zelf accepteert Pruikmans de vrijheid van meningsuiting ook niet, want als een Moslim iets zegt moet hij zijn mond houden, want dan is het extremisme, maar over zijn eigen mening heeft Pruikmans nog nooit nagedacht. Als je gaat kijken is er in Nederland maar een grote extremist, en dat is Pruikmans zelf: het volk zijn mening willlen opleggen met ridicule discriminerende ideeën, geweld uitlokken en opruien. Om daarna de vermoorde onschuld te spelen. Wij vragen ons af wat Moslimextremisten in Nederland ooit hebben gedaan dat niet vantevoren door een figuur als Pruikmans was uitgelokt...

|
|
|
Ché Cliché Vedette
Uit: Sassenheim Vak: Olympiatribune - Z4 Posts: 11717 Reg.: 24 maart 2003 | |
|
jezus christus Vedette
Vak: - Posts: 2641 Reg.: 18 september 2004 | geert wil de koran verbieden...
kunnen wij geert niet verbieden?
de utopie: een geertloze samenleving...
(ps. daar wordt vast al aan gewerkt wanneer zijn fillumpie afkomt...)
|
|
|
st0ere2006  Nationale topspeler
Uit: Rotterdam Vak: Olympiatribune - Z4 Posts: 6330 Reg.: 26 oktober 2006 | Het geluid van Wilders is dus WEL het geluid van Nederland!!!
poll Elsevier
Nu gaat ook Wilders een film over de Koran maken.
Verbaast me niets. Die man gaat in alles te ver. Levensgevaarlijk
26% (1406)
Moet dat? Hij kan zich beter in de Kamer profileren, dat doet-ie prima
23% (1273)
Goed plan. Juist Wilders kan de missie van Hirsi Ali en Van Gogh overnemen
51% (2761)
Totaal aantal stemmen: 5440
"voor een samenleving waarin tolerantie, gastvrijheid en solidariteit kernwaarden zijn"
En vergelijk dat nu eens met landen als Saudi-Arabie of Sudan of Pakistan enz
Dan zie je misschien dat er een verschil is met geloven als de islam en het christendom. Het christendom is verandert sinds de Verlichting, de islam wordt alleen maar puriteinser...
En die waarden wenst Wilders nu juist te verdedigen.
Nederland moet geen tweede Saudie-Arabië worden!
Dit soort zaken krijg je dankzij de PartijvandeAllah 's :
Ernstige misstanden Ibn Ghaldounschool
28 november 2007
De Inspectie van het Onderwijs heeft ernstige misstanden geconstateerd bij de islamitische scholengemeenschap Ibn Ghaldoun in Rotterdam. In een rapport worden onder meer vraagtekens gezet bij een gesubsidieerde reis naar Saoedi-Arabië. Verder staan imams op de loonlijst die geen onderwijstaken verrichten en zijn er onregelmatigheden geweest bij de examens.
Het onderzoek van de Inspectie is gestart naar aanleiding van een anonieme brief naar het Ministerie van Onderwijs, over strafbare feiten. Volgens het ministerie toont het rapport aan dat daar inderdaad sprake van is. Zij heeft aangifte gedaan bij justitie.
Ibn Ghaldoun heeft in 2005 en 2006 enkele reizen georganiseerd naar Saoedi-Arabië, voor het bezoek aan heilige plaatsen. In totaal namen 197 personen deel aan de bedevaart. Het ging om leerlingen, docenten, ouders en een groot aantal buitenstaanders. De school ontving een rijksbijdrage van 201.429 euro voor de reizen. De school erkent dat de bezoekjes geen educatief doel hadden. Zij zegt dat het bedrag van ruim twee ton zal worden terugbetaald, maar volgens de Inspectie is dat nog niet gebeurd. Verder zijn alle kosten niet goed onderbouwd.
Valse facturen
De Inspectie heeft grote twijfels over de echtheid van de facturen uit Saoedi-Arabië, die Ibn Ghaldoun heeft overhandigd. In het rapport staat: “De aangeleverde facturen lijken door de hotels te zijn opgesteld, dit gezien het logo van de hotels en de ondertekening door de managers van de hotels. Echter,de facturen lijken qua lay-out en gebruikte tekst aangeleverd te zijn door een derde. Zo is de gebruikte lay-out en tekst van de facturen van beide hotels identiek en zijn in de facturen van de hotels dezelfde fouten gemaakt in het gebruik van de Engelse taalâ€. Ibn Ghaldoun zegt dat het wel om originele stukken gaat.
Op Ibn Ghaldoun staan twee imams op de loonlijst van 66 en 44 jaar. Ze zouden fulltime in dienst zijn. Volgens de school vervullen zij een belangrijke sociale taak op school: ze zijn beschikbaar voor problemen van leerlingen en zorgen voor rust en sociale cohesie. De Inspectie concludeert echter: “Wij kunnen niet vaststellen dat zij daadwerkelijk werkzaamheden ten behoeve van de school of het bestuur hebben verrichtâ€. Volgens de school zijn de imams vooral buiten de school actief geweest. Zij hebben inmiddels een deeltijdbaan op de school.
De anonieme brief repte ten slotte van fraude tijdens de examens. De Inspectie van het Onderwijs heeft daar geen bewijs van kunnen vinden. Wel is sprake van onregelmatigheden bij de examens. Zo blijken de examinatoren van Ibn Ghaldoun teveel punten toe te kennen, bij het corrigeren van de opgaven. De tweede examinator, die van een andere school komt, heeft daar regelmatig op gewezen, waarna het aantal punten naar beneden moest worden bijgesteld. Ook constateert de Inspectie dat de cijfers voor de schriftelijke examens van de school zelf aanzienlijk hoger liggen dan die voor het centraal schriftelijk. “Verschillen van twee punten of meer zijn daarbij geen uitzondering. Dit duidt op een ernstig gebrek aan kwaliteit van de schoolexamensâ€, aldus het rapport.
Bijvangst
De Inspectie heeft tijdens de bezoeken aan de Rotterdamse school nog meer misstanden vastgesteld, die als “bijvangst†gezien kunnen worden. Zo is er mogelijk sprake van belangenverstrengeling: de betaalde kinderopvang wordt voor een deel verzorgd door echtgenotes van bestuursleden. De echtgenote van de voorzitter zou tegen betaling managementondersteuning verlenen. In vier gevallen hebben medewerkers van de school een te hoog salaris ontvangen: zij kregen tot 40 procent extra op hun CAO-norm, terwijl maximaal 20 procent is toegestaan. Ibn Ghaldoun heeft die salarissen inmiddels aangepast: de extra’s zijn verdwenen. Volgens de school hadden de beloningen vooral te maken met drukke werkzaamheden van de personeelsleden.
De Inspectie constateert tot slot in het algemeen dat het financiële beheer te wensen overlaat. “Wij hebben bij ons onderzoek geconstateerd dat Ibn Ghaldoun niet beschikt over een goed werkend stelsel van administratieve procedures en interne controlesâ€. Het gaat dan onder meer om het ontbreken van stukken over het personeel en de afwezigheid van facturen en declaraties.
De Rotterdamse school zelf wil nog niet uitgebreid reageren op de beschuldigingen van de Inspectie. De voorzitter van het bestuur B. Naas zegt: “Ik beschouw het rapport van de Inspectie als een mening. We zijn over alles nog in gesprek met het Ministerie van Onderwijs. Van een aangifte bij justitie heb ik nog geen officieel bericht ontvangenâ€. Het Ministerie van Onderwijs heeft naast de Ibn Ghaldoun in Rotterdam nog een groot aantal andere islamitische scholen in Nederland onderzocht. Ook in die gevallen zijn misstanden vastgesteld, variërend van misbruik van subsidies tot falende bestuursleden. Voor het ministerie zijn de bevindingen aanleiding geweest om te bekijken of alle islamitische scholen in Nederland moeten worden onderzocht.
http://www.rtvrijnmond.nl
De meeste moskeeen maar ook Islamitische scholen worden gefinancierd door de Saudi's.
Imams door het land van herkomst (Turkije).
Waar is dan Rijkssteun voor nodig ?
Want geef je hun geen steun meer dan kun je dit voorkomen:
Honderden euro’s extra betalen
Woede om hoge eigen bijdrage verpleeghulp
door Jaap Folkerts en Herman Stam
De Telegraaf.
DEN HAAG, vrijdag
Vele tienduizenden zieke en hulpbehoevende ouderen en jonggehandicapten zijn in rep en roer omdat ze per 1 januari honderden euro’s per maand extra aan eigen bijdrage moeten betalen voor verblijf in hun tehuis. De onheilstijding viel de afgelopen dagen plompverloren bij deze mensen op de deurmat.
Ongeveer 60.000 mensen moeten meer gaan betalen, waaronder 25.000 jonggehandicapten. Arjan Gelder uit Alkmaar schreef een brandbrief aan de Tweede Kamer, omdat zijn 89-jarige demente vader 300 euro per maand meer kwijt zal zijn.
„In zijn verpleeghuis in Alkmaar is dit het gesprek van de dag. Veel mensen kunnen er niet bij dat ze opeens zo veel meer moeten betalen. Dat is zeer lastig op te vangen voor oudere mensen.â€
Onder meer Gelders noodkreet was aanleiding voor de Tweede Kamer om gisteravond laat een spoeddebat te houden met verantwoordelijk staatssecretaris Jet Bussemaker (Volksgezondheid), die toezegde de problemen binnen twee weken in kaart te brengen.
Ouderenbond ANBO vindt dat de verhogingen veel te laat zijn aangekondigd. „Iedereen krijgt nu pas een brief met daarin wat hij of zij moet gaan betalen. We kennen iemand die 411 euro meer moet ophoesten. Ronduit schokkendâ€, aldus ANBO-woordvoerder Frank van der Aa.
De bond steunt net als de meerderheid van de Tweede Kamer de inzet van het kabinet om de eigen bijdrage met ingang van volgend jaar helemaal inkomensafhankelijk te maken, maar de ouderen en gehandicapten hadden daar volgens hen veel beter op moeten worden voorbereid. Bovendien vinden veel fracties de verhoging erg gortig. Ze vrezen dat er fouten zijn gemaakt bij de berekening.
Door het afschaffen van de bestaande overgangsregeling gaan er overigens niet alleen 60.000 mensen op achteruit. Een groep van 50.000 mensen gaat juist minder eigen bijdrage betalen.
De Tweede Kamer hekelde vooral het Centraal Administratie Kantoor (CAK) in Den Haag, dat de bijdrage int. „Het is daar een compleet zooitje. Ze kunnen de drukte totaal niet aanâ€, zegt ook Arjan Gelder. De telefoon bij het CAK staat inderdaad de hele dag roodgloeiend.
Wederom worden ouderen die onze maatschappij hebben opgebouwd het slachtoffer van de subsidiedrang voor de multikulti. Schandalig !
[Dit bericht is veranderd door st0ere2006 (op 30 november 2007 11:01:01).]
|
|
|
Kobe Bryant Vedette
Uit: Capelle aan den IJssel Vak: Olympiatribune - Z1 Posts: 3363 Reg.: 4 april 2002 | Zou je je niet beter druk maken om verlenging van een vechtmissie a 700 miljoen dan over misbruik van subsidies a 2 ton? Begrijp me overigens niet verkeerd, ALS deze misstanden waar blijken te zijn (je hebt je oordeel al klaar blijkbaar, typisch gevalletje 'trial by media') dan moet deze school keihard aangepakt worden. Lijkt me evident.
Overigens krijgt bij mijn weten deze school net zoveel subsidie als elke andere school, als dat volgens jouw redenering ten koste gaat van de ouderen in dit land dan moet je alle subsidies aan scholen aan de kaak stellen. Dus waar dat 'multikulti' nou op slaat
Wel even onderscheid maken tussen het geven van subsidie en het misbruiken van subsidie.
|
|
|
aliendwurf Vedette
Uit: Hillegom Vak: Maastribune - V Posts: 16840 Reg.: 1 augustus 2004 | Idd zeg,1 miljard euro om twee jaar langer in dat kruitvat te blijven waar toch niks opgelost wordt lijkt me iets waar we ons veel beter druk om kunnen maken.
Maar dat doet Geertje niet,nee want daar zitten ook moslims en die dienen afgeslacht te worden,en dat levert ook geen stemmen op.....
|
|
|
DR Internationale topspeler
Uit: Rotterdam Vak: Olympiatribune - O Posts: 11652 Reg.: 6 februari 2006 | Beetje dubbel gevoel over. Ik vind elke euro in gevechten tegen taliban etc goed besteed. Aan de andere kant kan dat hele Afghanistan me geen zak schelen, mag van mij in een groot zwart gat vallen.
|
|
|
aliendwurf Vedette
Uit: Hillegom Vak: Maastribune - V Posts: 16840 Reg.: 1 augustus 2004 |
Beetje dubbel gevoel over. Ik vind elke euro in gevechten tegen taliban etc goed besteed. Aan de andere kant kan dat hele Afghanistan me geen zak schelen, mag van mij in een groot zwart gat vallen.
Als 'we' daar weg gaan begint alles weer van voren af aan.
|
|
|
st0ere2006  Nationale topspeler
Uit: Rotterdam Vak: Olympiatribune - Z4 Posts: 6330 Reg.: 26 oktober 2006 |
quote: Kobe Bryant schreef:
Zou je je niet beter druk maken om verlenging van een vechtmissie a 700 miljoen dan over misbruik van subsidies a 2 ton?
FEYENOORD FANS IN URUZGAN
Mission Impossible, maar dat wist ik al ! Oprotten daar !
Het leger dient hier ingezet te worden in de probleemwijken.
OPOFFEREN VOOR EEN BARBARENVOLK?
Echt zonde. Al dat opofferen voor een volk, dat totaal geen interesse heeft voor de westerse beschaving. Wegwezen daar; bespaart mensenlevens en geld
Vroege trouwplannen in Afghanistan
AFGHANISTAN - Gevraagd naar haar verlovingsfeest deze zomer, staart de kleine Sunam uitdrukkingsloos naar haar familie, dan friemelt ze wat aan haar verlovingsjurk met gouden glitters. Een sprakeloze reactie, niet omdat ze zo verlegen is, maar op haar leeftijd praat ze nog niet zoveel. Sunam is drie jaar oud. De peuter is in juni verloofd met haar 7 jaar oude neef Nieem, een huwelijk dat door hun ouders werd gearrangeerd. De familie van Sunam gelooft dat ze door op te groeien met haar neef zal weten dat ze met hem zal trouwen. Het huwelijk zal naar plan plaatsvinden als Sunam 14 of 15 jaar oud is. Ondanks de inspanningen van de regering en mensenrechten groeperingen komt het verloven en trouwen van kinderen nog veel voor, vooral onder arme mensen met een geringe opleiding op het platteland. De vader van Sunam heeft haar als bruid belooft aan zijn zuster, die geen dochters heeft en er graag een wil hebben. Een huwelijk tussen neef en nicht is in Afghanistan heel gewoon omdat de families geloven dat het beter is ook de schoonfamilie goed te kennen.
En voor dit soort achterlijke landen waar dus geen vrije huwelijkskeuze is moeten onze soldaten hun leven op het spel zetten? Belachelijk .
|
|
|