Feyenoord Forums
 Feyenoord Netwerk
Feyenoord Forums
 Feyenoorders-aan-tafel
Bestaat er een God?
Reageer op deze topic
inloggen | registreer | ledenlijst | kalender | opstelling | pool | battle | vovo | mom | groepen | uploads | handleiding | zoeken | mijn home | home

Deze topic is open.
Deze topic bestaat uit 19 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 ... 19 »

Poster
Topic: Bestaat er een God? 
voetballert
Stelling: God of Darwin? (meer info)
God - 44.0%
Darwin - 56.0%

feyenoordfamiliy
Vaste waarde in elftal

Uit: Rotterdam-zuid
Vak: Olympiatribune - P
Reg.: 25 juni 2007
Gepost op 19 juli 2007 om 14:33:35.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Ik weet het niet hoor met die mensen die kerkelijk gelovig zijn Ik heb wel is met ze gepraat en alles hoe ik dacht was niet waar Ze slaan je met de bijbel om de oren De pasalmen krijg je in volle glorie te horen Soms dachtik je snap het volgens mij ook niet

Mijn oma ging bij jehovas getuige Mijn moeder had daardoor geen jeugd Mijn opa en oma gingen scheiden omdat mijn oma meer voor het geloof ging als voor haar gezin en liet mijn moeder dus in haar jeugd aan haar lot over
Mijn oma kreeg ****** en liet zich niet helpen ook door het geloof en ging dood Maar het verdriet wat ze teweeg bracht dat moesten we dan maar respecteren ???? Ik vind zelf niet dat dit kan en heeft in mijn ogen niets meer te maken met geloof ... ik vond het meer een sekte

Ik vind zelf wel dat veel mensen die fanatiek gelovig zijn oordelen over niet gelovigen oftewel ons heidens noemen

Je moet tegenwoordig ook maar iedereen respecteren Nou ik vind ook wel dat je respect moet verdienen hoor Als het aan de bijbel ligt dan vergeven we de grootste Pedo nog wel Nou en dat zou ik niet kunnen

Toevallig kijk ik in de avond altijd naar mijn vakantie jou vakantie Ging gisteren over mormonen dat is ook weer een geloof Die doen deden dingen die niet mogen volgens de regels Zei die vader tegen zijn dochter: Als je toch wilt winkelen op zondag kan je daarna altijd bidden voor vergeving Jaaaaaaa zo kan ik het ook sjonge

Geen stellingname

Help mods!
Pool: -, Feyenoord-PSV MotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: -
kaalkop_bb
Vedette

Uit: Rhoon + De Kuip - Mijn Tweede Huis
Vak: Olympiatribune - BB
Uploads: 1
Reg.: 8 augustus 2005
Gepost op 19 juli 2007 om 14:49:09.             Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Tja, ik geloof zelf niet in God etc. M'n ouders zijn in principe wel gelovig maar 'doen er niet veel meer aan'. Dat er wel meer is tussen hemel en aarde dat geloof ik wel, gezien een voorval in de familie. Dat zet je dan toch wel aan het denken, ondanks mijn nuchterheid over paranormale zaken. Wat geloof betreft laat ik wel iedereen in zijn waarde, al houd ik niet van geloof opdringen.

O ja FeyenoordFamily, dan ben ik dus in de ogen van fanatieke gelovigen een heidene... Lekkerw belangrwijk

Hier geloof ik wel in... natuurlijk

[Dit bericht is veranderd door kaalkop_bb (op 19 juli 2007 14:52:03).]

Geen stellingname

Help mods!
Pool: -, Feyenoord-PSV MotM: -Battle-rating: 1.495,4VoVo: -Opstelling: -
Neochamp
Vedette
Winnaar Bekerklassement Feyenoord Netwerk VoVo 2005/2006

Uit: Dordrecht
Vak: -
Reg.: 17 maart 2001
Gepost op 19 juli 2007 om 14:53:28.       MSN: therealneochamp@hotmail.com      Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Ja dat viel mij dus ook op. Zapte er ff overheen en bleef ff kijken omdat ik zag dat ze een winkelvakantie in NY gingen doen. Was wel heel benieuwd. Wat een mafkezen zeg, per dag winkelen van 8 tot 20.00u
Maar juist dat stukje waaar jij op doelt Feyenoordfamily vond ik ook zo bizar.
Maakt t allemaal heel erg fake. Je vermoord iemand biecht het op en ach joh 10 weesgroetjes en het zij je vergeven lijkt t wel op....

Keuze stelling: Darwin

Help mods!
Pool: -, Feyenoord-PSV MotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: 4-4-2
jezus christus
Vedette

Reg.: 18 september 2004
Gepost op 19 juli 2007 om 15:59:51.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
partyalarm schreef:

(...)

Tja, het is volgens God fout gedrag, als je dan in die God gelooft dan geloof je dus inderdaad ook dat dit gedrag niet goed is nee. Dat is dan een logisch gevolg. Maar er zal geen Christen zijn (die zich houd aan wat in de Bijbel staat) die jou een slechter mens dan hemzelf zou vinden omdat je zondigd.

Stel jij wordt door een Christen aangesproken omdat je vloekt. Vervolgens vindt jij dat dat verder niets uit maakt maar die Christen heeft in ieder geval zijn plicht gedaan om er wat van te zeggen. Hij bedoeld daarmee nog niet dat hij je een slechter mens vindt omdat je dat doet ofzo. Hij zal zich er wel aan storen als de naam van God misbruikt en het misschien wat minder sociaal vinden als je er gewoon mee doorgaat maar verder moet je helemaal zelf weten wat je doet.
ik begrijp dus niet helemaal waarom je jezelf zo stoort aan gelovigen die je naar jou idee 'veroordelen'.
Als jij vloekt en een Christen zegt/bedoeld 'in Gods ogen ben je nu fout bezig dus zou je dat misschien willen laten?'. Wat heb je er verder voor een last van?

wat ben je nu aan het draaien? jij bent degene die mij vraagt waar ik lees dat gelovigen een oordeel vellen over niet gelovigen, jij bent degene die dat bestrijdt, jij bent degene die mij meldt dat zulks gebeurt op grond van de bijbel en gods wil, jij bent degene die continu ontkent dat gelovigen oordelen etc. en nu geef je het toe? en vraag je me wat ik er voor last van heb?

simpel:
ik eis een vrije levensvorm, zonder religieuze inmenging. als ik euthanasie of abortus noodzakelijk acht, wens ik geen religieuze tegenstand 'om mijn best wil'. ieder zijn opinie en respect daarvoor maar dan wel wederzijds. ik wens niet wakker gebeierd te worden door een zootje mafketels die naar een kerk toegaan, evenzeer geldt dit voor muezzins en hun pokkeherrie. ik wens geen jehova's of andere evangelisten aan mijn deur. ik wil gewoon mijn leven leiden op de door mij voorgestane wijze. helaas merk ik iedere keer weer dat politieke partijen met een 'c'affiniteit mijn vrijheid wensen te beperken. ook merk ik iedere keer weer dat gelovigen zich wel degelijk 'superieur' achten ten opzichte van 'ongelovigen'.
ik heb daar een beetje genoeg van. de meerderheid gelooft niet. laten we nu ook eens de meerderheid respecteren!

Help mods!
Pool: -, Feyenoord-PSV MotM: -Battle-rating: 1.410,3VoVo: -Opstelling: 4-5-1
ulligan
Vedette

Uit: Groningen
Reg.: 2 oktober 2000
Gepost op 19 juli 2007 om 17:26:59.       ICQ: 12112915      Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
jezus christus schreef:
ik heb daar een beetje genoeg van. de meerderheid gelooft niet. laten we nu ook eens de meerderheid respecteren!

Dan moet ik je toch teleurstellen, JC

Ik ben het trouwens roerend met je eens dat mensen je niet moeten lastigvallen maar je bent bijzonder generaliserend in je betoog. Het feit dat je in elke gelovige iemand ziet die jou in je vrijheid wil beperken en die zichzelf superieur waant aan jou geeft aan dat je niet echt verder kijkt dan je baard lang is. Ik vind je net zo ongenuanceerd als een christen die zegt dat alle ongelovigen in de hel moeten branden.

Geen stellingname

Help mods!
AS SC Etienne
Vedette

Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 18 december 2002
Gepost op 19 juli 2007 om 18:18:23.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
ulligan schreef:

(...)

Ik ben het trouwens roerend met je eens dat mensen je niet moeten lastigvallen maar je bent bijzonder generaliserend in je betoog. Het feit dat je in elke gelovige iemand ziet die jou in je vrijheid wil beperken en die zichzelf superieur waant aan jou geeft aan dat je niet echt verder kijkt dan je baard lang is. Ik vind je net zo ongenuanceerd als een christen die zegt dat alle ongelovigen in de hel moeten branden.

:\ Maar 150 miljoen atheïsten op de wereld?... En dan bijna net zoveel ''New Religion'' mensen? :\ Oké, iemand is hier volgens mij heel erg krom bezig...

Geen stellingname

Help mods!
Pool: -, Feyenoord-PSV MotM: -Battle-rating: 1.272,4VoVo: -Opstelling: 4-3-3
feyenoordfamiliy
Vaste waarde in elftal

Gepost op 19 juli 2007 om 18:57:16.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Ik denk als ik een vloek zou laten en iemand tegen mijn zou zeggen ,wil je dat niet doen Dan denk ik dat ik zou zeggen waar bemoei jij je eigen mee ????

want als ik een vloek laat ben ik meestal kwaad of stoot me teen ofzo lol

dussss ik zou zeggen denk ik tegen de persoon want ik word dan nog kwader hahah
waar bemoei jij je eigen mee ??????
jij doet het allemaal zo goed in je leven zeker ?????
Ik wou dat ik jou was !!!!! volmaakte dwaas

en dan zou die persoon vaart moeten maken anders word ik een hooligan hahaahhahah

Maar ik ben het er wel mee eens dat je mensen erbij heb die vloeken de hele dag om niks
Mijn boeit het niet maar als je problemen er mee heeft kan dat vervelend zijn
Maar het is idd zo dat kerkelijke gelovigen zeggen dat je in de hel komt Dat is ook idd iemand vervloeken

Zolang er zoveel oorlog is om geloof ,vind ik maar beter dat de gelovigen zich daar is druk om moeten maken als om een vloek die iemand laat, laten ze zich daar maarr mee bemoeien
Want als iemand dan gods naam besmeurt met zoveel doden en al die oorlogen enz.. zijn het de gelovigen wel die oorlog maken om het geloof

En zie het katholieke geloof is het rijkste geloof ,
terwijl de derde wereld niet te vreten heb

ik ben dan maar heidens want ik ben er van overtuigd dat je geloof niet van het altaar pluk
Nou jaaaaaaaaa... ik blijf een verloren schaap Wordt ik teminste gezocht toch ??? hahahahahh

[Dit bericht is veranderd door feyenoordfamiliy (op 19 juli 2007 19:02:06).]

Geen stellingname

Help mods!
feyenoordfamiliy
Vaste waarde in elftal

Gepost op 19 juli 2007 om 19:07:29.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
kaalkop_bb schreef:

Tja, ik geloof zelf niet in God etc. M'n ouders zijn in principe wel gelovig maar 'doen er niet veel meer aan'. Dat er wel meer is tussen hemel en aarde dat geloof ik wel, gezien een voorval in de familie. Dat zet je dan toch wel aan het denken, ondanks mijn nuchterheid over paranormale zaken. Wat geloof betreft laat ik wel iedereen in zijn waarde, al houd ik niet van geloof opdringen.

O ja FeyenoordFamily, dan ben ik dus in de ogen van fanatieke gelovigen een heidene... Lekkerw belangrwijk

Hier geloof ik wel in... natuurlijk

Ik geloof ook wel in het paranormale hoor Er zijn veel dingen niet te verklaren ..... maar ja toen ik is dat zei tegen een gelovige Zeggen ze ook weer dat het niet van God komt en werd ik aangekeken of ik een heks was haahahahah
Tis ook altijd wat hahahahh
Oke dan maar heks ....als van gaal komt hoor je mijn gillen op P ....I put a spell on you and now you,r mine ....gnif gnif hahahahahaah Dus mocht je een bezem zien vliegen in de kuip whohahahahaah

[Dit bericht is veranderd door feyenoordfamiliy (op 19 juli 2007 19:09:27).]

Geen stellingname

Help mods!
kaalkop_bb
Vedette

Gepost op 20 juli 2007 om 00:07:17.             Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Vorig jaar zou een door de duivel bezeten bal een goeie optie zijn geweest... Grote kans dat we dan de tegenstander de stuipen op het lijf konden jagen. Een bezem is altijd link. Stel dat je precies die punt in je nek krijgt. brrrr

Geen stellingname

Help mods!
jezus christus
Vedette

Gepost op 20 juli 2007 om 04:17:47.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
ulligan schreef:

(...)

1. ik had het over nederland, daar is de meerderheid niet kerkelijk.
2. je bron is bijzonder verdacht...die broin rekent bijvoorbeeld europa tot de christelijke groep terwijl een groot deel van de europeanen niets met religie te maken willen hebben.
3. je stelt dat ik generaliseer. niets is minder waar. ik ga alleen in op de post van partyalarm die draait bij het leven. hij vraagt me eerst waar 'ik lees dat gelovigen oordelen' en nadat hij dat eerst ontkende geeft ie het toe en vraagt ie me waarom ik er last van heb...ik geef aan welke onderdelen mij grieven. daarmee generaliseer ik niet maar geef ik aan waar die bezwaren liggen.

Help mods!
ulligan
Vedette

Gepost op 20 juli 2007 om 08:26:14.       ICQ: 12112915      Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Nederland behoort tot de minder gelovige landen en ook onder de jongeren (neem voor het gemak maar de groep > 30) is er terugnemende interesse voor het geloof. Voor het gemak gaan mensen er maar vanuit dat zoiets dan voor de complete wereldbevolking van 6 miljard zielen geldt. Het CIA Factbook wordt gezien als één van de belangrijkere globale bronnen mbt statistische en demografische informatie over landen.

Netherlands Roman Catholic 31%, Dutch Reformed 13%, Calvinist 7%, Muslim 5.5%, other 2.5%, none 41% (2002)

Ook in landen als Duitsland (82 M inwoners), Frankrijk (63M), de UK (60M) en Italië (58M) is meer dan 70% van de bevolking religieus.

Het is makkelijk om aan te nemen dat iedereen precies zo denkt als jij maar in de praktijk zijn er vaak mensen buiten jullie eigen (met alle respect, kennelijk niet al te grote) referentiekader, die anders over zaken denken dan jullie.

Nogmaals, ik probeer hier geenszins het geloof te verdedigen, maar ik zie hier mensen dingen roepen die overduidelijk niet eens kloppen om ergens tegenaan te schoppen. Dit gebeurt met aannames van de strekking "iedereen die ik ken spreekt Nederlands, dus zal Nederlands wel de meest gesproken taal ter wereld zijn".

[Dit bericht is veranderd door ulligan (op 20 juli 2007 08:28:30).]

Geen stellingname

Help mods!
jezus christus
Vedette

Gepost op 20 juli 2007 om 08:46:12.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
ulligan schreef:

Nederland behoort tot de minder gelovige landen en ook onder de jongeren (neem voor het gemak maar de groep > 30) is er terugnemende interesse voor het geloof. Voor het gemak gaan mensen er maar vanuit dat zoiets dan voor de complete wereldbevolking van 6 miljard zielen geldt. Het CIA Factbook wordt gezien als één van de belangrijkere globale bronnen mbt statistische en demografische informatie over landen.

Netherlands Roman Catholic 31%, Dutch Reformed 13%, Calvinist 7%, Muslim 5.5%, other 2.5%, none 41% (2002)

Ook in landen als Duitsland (82 M inwoners), Frankrijk (63M), de UK (60M) en Italië (58M) is meer dan 70% van de bevolking religieus.

Het is makkelijk om aan te nemen dat iedereen precies zo denkt als jij maar in de praktijk zijn er vaak mensen buiten jullie eigen (met alle respect, kennelijk niet al te grote) referentiekader, die anders over zaken denken dan jullie.

Nogmaals, ik probeer hier geenszins het geloof te verdedigen, maar ik zie hier mensen dingen roepen die overduidelijk niet eens kloppen om ergens tegenaan te schoppen. Dit gebeurt met aannames van de strekking "iedereen die ik ken spreekt Nederlands, dus zal Nederlands wel de meest gesproken taal ter wereld zijn".

aardig al die aannames, het feit dat de cia stelt dat 31% van de nederlanders katholiek is is leuk maar niet meer dan dat. veel mensen zijn gedoopt en derhalve ingeschreven bij een of andere kerkelijke gemeente, alleen doen ze er 'niets meer aan'...oftewel hebben zij hun geloof afgezworen. uit de rapportages van het CPB en het CBS blijkt dat de meerderheid van de nederlanders zich niet meer rekent tot een kerk en dat van diegenen die zich nog wel tot een kerk rekenen het leeuwendeel niet meer naar die kerk gaat. er zijn in nederland nog ca. 15% kerkgangers en zo'n 40% gelovigen.
frankrijk ken ik vrij goed, ik heb er gewoond en heb er nog steeds vrienden. het leeuwendeel van de fransen is gedoopt, katholiek wel te verstaan (er zijn nog wat calvinisten in het oosten). fransen gaan naar de kerk bij de doop van zichzelf of naasten, bij huwelijken en begrafenissen. that's it. er zijn uiteraard uitzonderingen maar de meeste fransen zijn beslist niet kerkelijk. en toch rekent jouw cia de fransen tot de katholieken...

ik zou dus maar wat voorzichtiger omgaan met dergelijke onderzoekjes. de russen en de chinezen zullen zeggen dat religie in hun land nauweljks voorkomt...niets is minder waar. de indonesiers zijn verplicht een geloof te kiezen, dus gelooft iedereen...tsja...zo ken ik er nog wel een paar...

(ps. kan het ff niet laten...het was toch ook de cia die stelde dat irak massa vernietigingswapens had? )

[Dit bericht is veranderd door jezus christus (op 20 juli 2007 08:52:04).]

Help mods!
ulligan
Vedette

Gepost op 20 juli 2007 om 09:08:10.       ICQ: 12112915      Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Voor mij is een dergelijke site toch iets betrouwbaarder dan jouw mening die gebaseerd is op een paar Fransen die je hebt gesproken. Maar als jij met cijfers van betrouwbaarder bronnen kan komen, dan lees ik het graag. Op deze manier kan je natuurlijk nooit in discussie. Op die site staat ook dat ene "Queen BEATRIX" onze koningin is. Maar dat zal dan ook wel niet kloppen?

[Dit bericht is veranderd door ulligan (op 20 juli 2007 09:09:24).]

Geen stellingname

Help mods!
partyalarm
Internationale topspeler

Uit: Lunteren
Vak: Maastribune - W1
Reg.: 12 maart 2004
Gepost op 20 juli 2007 om 09:50:44.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
jezus christus schreef:

(...)

wat ben je nu aan het draaien? jij bent degene die mij vraagt waar ik lees dat gelovigen een oordeel vellen over niet gelovigen, jij bent degene die dat bestrijdt, jij bent degene die mij meldt dat zulks gebeurt op grond van de bijbel en gods wil, jij bent degene die continu ontkent dat gelovigen oordelen etc. en nu geef je het toe? en vraag je me wat ik er voor last van heb?

simpel:
ik eis een vrije levensvorm, zonder religieuze inmenging. als ik euthanasie of abortus noodzakelijk acht, wens ik geen religieuze tegenstand 'om mijn best wil'. ieder zijn opinie en respect daarvoor maar dan wel wederzijds. ik wens niet wakker gebeierd te worden door een zootje mafketels die naar een kerk toegaan, evenzeer geldt dit voor muezzins en hun pokkeherrie. ik wens geen jehova's of andere evangelisten aan mijn deur. ik wil gewoon mijn leven leiden op de door mij voorgestane wijze. helaas merk ik iedere keer weer dat politieke partijen met een 'c'affiniteit mijn vrijheid wensen te beperken. ook merk ik iedere keer weer dat gelovigen zich wel degelijk 'superieur' achten ten opzichte van 'ongelovigen'.ik heb daar een beetje genoeg van. de meerderheid gelooft niet. laten we nu ook eens de meerderheid respecteren!

Ik ben niet aan het draaien.
Naar mijn idee oordelen gelovige mensen niet over andere mensen of ze een slechter mens zijn. Maargoed dat is maar net hoe je het opvat en ik kan me ook wel iets voorstellen bij het idee dat je het wel zo wilt noemen. Dus je mening mischien iets bijstellen lijkt me dan niets mis mee? daar zijn discussies over het algemeen ook voor, wat heeft het voor een zin om te discusieren en iedereen bij voorbaat al stug bij hun standpunt blijft, kom je ook nergens mee.
Gelovigen zien sommige daden als zonden, ook als ongelovige dit doen. Het is hun plicht hier dan wat van te zeggen. Als je dat oordelen wilt noemen, prima. Mijn punt is dat ze in ieder geval niet oordelen dat je een slechter mens bent o.i.d.
Ik vind het wel intressant om iemand anders zn denkbeeld over gelovigen te lezen, misschien dat ik daar dan een kern van waarheid in kan vinden en mn eigen mening iets bij kan stellen. Zoals ik zelf al zei weet ik namelijk nog niet precies wat ik er wel/niet van moet geloven maar ben ik wel in een vrij gelovige omgeving opgegroeid en kan dus wel aardig wat voorstellen bij de denkbeelden van gelovigen.

Ik heb het uiteraard niet over Jehova's getuigen ofzo die ook weer totaal wat anders geloven. Ook absuloot niet over gelovigen die zich superieur voelen aan ongelovigen. Dit is namelijk ook absoluut niet wat er in de Bijbel staat.
De meeste personen waarvan in de Bijbel omschreven staat dat ze tot God gekomen zijn zijn namlijk ook de mensen die inzagen dat ze zelf de zondigste mensen op aarde waren en daar oprecht last van kregen.
En wat betreft generaliseren, als jij het hebt over 'een zootje mafketels die naar een kerk toegaan' vind ik dat toch wel behoorlijk die kant opgaan, alsof iedereen die naar de kerk gaat een mafketel is?
De meerderheid in Nederland gelooft inderdaad niet, vandaar dat ook de meerderheid van de politiek niet gelooft en dat je in Nederland behoorlijk vrij gelaten word met je keuzes over religie.

ps. de 'gelovigen' waar ik het dan steeds over heb bedoel ik Nederlands Hervormden' mee.
En je punt van mensen die wel staan ingeschreven in de katholieke kerk maar er alleen komen bij dopen/trouwen/begrafenis en er verder niets meer mee doen ben ik het helemaal mee eens.
Als die wel worden meegerekend bij het percentage gelovigen is dit een nietszeggend percentage wat betreft de katholieken die daar nog wel veel mee doen.

[Dit bericht is veranderd door partyalarm (op 20 juli 2007 10:01:49).]

Keuze stelling: God

Help mods!
Pool: -, Feyenoord-PSV MotM: -Battle-rating: 1.499,2VoVo: -Opstelling: 4-4-2
pipapaauwe
Vedette

Uit: aan uit aan
Reg.: 17 februari 2005
Gepost op 20 juli 2007 om 11:09:48.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
jezus christus schreef:

(...)

simpel:
ik eis een vrije levensvorm, zonder religieuze inmenging.
Maar dan wel zo'n nickname kiezen.

Help mods!
partyalarm
Internationale topspeler

Gepost op 20 juli 2007 om 11:49:39.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
pipapaauwe schreef:

(...)

Maar dan wel zo'n nickname kiezen.

Inderdaad, Als je niet lastig gevallen wilt worden door Christenen moet je vooral (lekker provocerend) zijn Naam gebruiken

[Dit bericht is veranderd door partyalarm (op 20 juli 2007 12:02:15).]

Help mods!
jezus christus
Vedette

Gepost op 20 juli 2007 om 13:00:58.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
ulligan schreef:

Voor mij is een dergelijke site toch iets betrouwbaarder dan jouw mening die gebaseerd is op een paar Fransen die je hebt gesproken. Maar als jij met cijfers van betrouwbaarder bronnen kan komen, dan lees ik het graag. Op deze manier kan je natuurlijk nooit in discussie. Op die site staat ook dat ene "Queen BEATRIX" onze koningin is. Maar dat zal dan ook wel niet kloppen?

zoals ik al zei CPB en CBS rapportages. ik ga het niet voor je opzoeken, heb destijds de relevante passages gezien.

@pipapaauwe: er zijn lieden die mijn nick verwarren met een of ander bijbels figuur. daar is een uitgebreide discussie over gevoerd (zie archief). niemand heeft een exclusief recht op voornamen.

Help mods!
partyalarm
Internationale topspeler

Gepost op 20 juli 2007 om 13:08:29.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
jezus christus schreef:

(...)

zoals ik al zei CPB en CBS rapportages. ik ga het niet voor je opzoeken, heb destijds de relevante passages gezien.

@pipapaauwe: er zijn lieden die mijn nick verwarren met een of ander bijbels figuur. daar is een uitgebreide discussie over gevoerd (zie archief). niemand heeft een exclusief recht op voornamen.

tja maar jezelf jezus christus noemen en je vervolgens gaan ergeren dat er mensen zijn je 'lastig vallen' met het Christelijk geloof vind ik toch wel vrij naief

[Dit bericht is veranderd door partyalarm (op 20 juli 2007 13:08:50).]

Help mods!
jezus christus
Vedette

Gepost op 20 juli 2007 om 13:19:00.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
partyalarm schreef:

(...)

tja maar jezelf jezus christus noemen en je vervolgens gaan ergeren dat er mensen zijn je 'lastig vallen' met het Christelijk geloof vind ik toch wel vrij naief

deze nickkeuze is puur het gevolg van het vele ge-etter van je geloofsgenoten. hoe bestaat het dat er nog steeds geen fatsoenlijke euthanasiewetgeving is? waarom moet de abortuspraktijk worden 'aangescherpt'? waarom hebben die gristelijken zoveel moeite met islamitisch onderwijs? waarom zijn ze tegen het homohuwelijk? ze hoeven geen abortus of euthanasie te laten verrichten! ze hoeven hun kids niet naar een islamitsche school te sturen en ze hoeven niet te huwen al dan niet als homo.

doodziek word ik van deze walgelijke inmenging in een anders privezaken omdat god het zou verbieden of zo...hout toch op man. de hypocrisie druipt van dat standpunt af. te ziek voor woorden.
god bestaat niet. en de jezus die jij eert heeft evenmin bestaan...of zie je hem nog met enige regelmaat uit de dood opstaan en naar de hemel fladderen? een wondertje hier of daar verrichten a la jomanda? opzouten met die hypocrisie.

Help mods!
partyalarm
Internationale topspeler

Gepost op 20 juli 2007 om 14:12:00.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
jezus christus schreef:

(...)

deze nickkeuze is puur het gevolg van het vele ge-etter van je geloofsgenoten. hoe bestaat het dat er nog steeds geen fatsoenlijke euthanasiewetgeving is? waarom moet de abortuspraktijk worden 'aangescherpt'? waarom hebben die gristelijken zoveel moeite met islamitisch onderwijs? waarom zijn ze tegen het homohuwelijk? ze hoeven geen abortus of euthanasie te laten verrichten! ze hoeven hun kids niet naar een islamitsche school te sturen en ze hoeven niet te huwen al dan niet als homo.

doodziek word ik van deze walgelijke inmenging in een anders privezaken omdat god het zou verbieden of zo...hout toch op man. de hypocrisie druipt van dat standpunt af. te ziek voor woorden.
god bestaat niet. en de jezus die jij eert heeft evenmin bestaan...of zie je hem nog met enige regelmaat uit de dood opstaan en naar de hemel fladderen? een wondertje hier of daar verrichten a la jomanda? opzouten met die hypocrisie.

Wie zijn volgens jou mijn geloofsgenoten?
Ten eerste lees je mn post blijkbaar niet goed, ik heb namelijk al meerdere malen aangegeven dat ik er wel aardig wat vanaf weet omdat ik in een vrij gelovige gemeenschap ben opgegroeid (Lunteren) maar er zelf nog niet echt uit ben wat ik er van moet geloven. Zolang ik er niet uit ben geloof ik het dus niet. Als de inbreng van Christelijke politieke partijen zo groot is dat ze volgens jou je de vrijheid ontnemen wil de meerderheid dit kennelijk of is er iets mis met democratie.

Maar omdat je vind dat Christenen je lastig vallen kies je maar een nickname waarmee je ze nog meer uitlokt om je lastig te vallen?

Als je in God gelooft is het toch logisch dat je probeert Hem te verdedigen en Zijn regels na te leven?

De meerderheid van de politiek is niet Christelijk, maar een behoorlijk deel ook weer wel, volgens het Christerlijk geloof zou abortus, euthenasie, islamitsch onderwijs verboden moeten worden. Dit gebeurt niet omdat de meerderheid niet Christelijk is. lijkt me een gewone en terechte gang van zaken dus ik begrijp je frustratie niet helemaal?

ps. de abortuswet aanscherpen is vooral om sekse abortus te voorkomen, er is namelijk gebleken dat het vaak gebeurt dat er op basis van geslacht de keuze voor abortus word gemaakt. lijkt mij sekse dicriminatie maar dat moet men naar jou idee misschien ook zelf weten?

Help mods!
pipapaauwe
Vedette

Uit: aan uit aan
Reg.: 17 februari 2005
Gepost op 20 juli 2007 om 14:24:58.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
jezus christus schreef:

(...)

deze nickkeuze is puur het gevolg van het vele ge-etter van je geloofsgenoten.

Heel erg zwak en lullig op een Feyenoord-forum.
Doet dat dan op het EO-forum ofzo.
Christenen komen hier om over Feyenoord te discuseren, en worden dan geconfronteert met iemand die vol woede zit over het Christendom en daarom gaat provoceren met zo'n nick.
Heeft helemaal niks met Feyenoord te maken.

Help mods!
kaalkop_bb
Vedette

Gepost op 20 juli 2007 om 14:38:06.             Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Ik geloof nog steeds dat het vleesch beter is dan den knooken

MIJN GELOOF MIJN KERK

Geen stellingname

Help mods!
jezus christus
Vedette

Gepost op 20 juli 2007 om 15:14:33.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

voor eens en voor altijd:

god bestaat niet.
jezus bestaat niet.
gelovigen oordelen over anderen en beoordelen anderen en veroordelen anderen, dat was vroeger (inquisitie) al zo en dat is nu nog zo (een ander op zijn zonden wijzen...).
mijn nick is domweg een gewone naam waar niemand een exclusief recht op kan doen gelden.
religieuzen pogen nog immer ook de levens van anderen te beinvloeden, via de politiek, via de wet, via kerkherrie etcetera.

ik heb geen behoefte meer mij hier te gaan 'verdedigen' tegen lieden die vooral komen uit hoeken waar de incest welig tiert. ook weer zo'n regionaal bepaald akkefietje, vooral onder die lieden die geloven...

ik blijf nu uit deze onzin topic.

Help mods!
partyalarm
Internationale topspeler

Gepost op 20 juli 2007 om 16:04:23.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
jezus christus schreef:

voor eens en voor altijd:

god bestaat niet.
jezus bestaat niet.
gelovigen oordelen over anderen en beoordelen anderen en veroordelen anderen, dat was vroeger (inquisitie) al zo en dat is nu nog zo (een ander op zijn zonden wijzen...).
mijn nick is domweg een gewone naam waar niemand een exclusief recht op kan doen gelden.
religieuzen pogen nog immer ook de levens van anderen te beinvloeden, via de politiek, via de wet, via kerkherrie etcetera.

ik heb geen behoefte meer mij hier te gaan 'verdedigen' tegen lieden die vooral komen uit hoeken waar de incest welig tiert. ook weer zo'n regionaal bepaald akkefietje, vooral onder die lieden die geloven...

ik blijf nu uit deze onzin topic.

lijkt me inderdaad verstandig dat je uit dit topic blijft. je hebt wel een behoorlijk idiote kronkel als je meent dat incest ook maar iets met het geloof te maken heeft dat je het geloof daarmee moet associeren.
Het lijkt me dan vrij onmogelijk er een fatsoenlijke discussie over te hebben.

Er heeft ook niemand geclaimd rechten op de naam jezus christus te hebben maar je hebt zelf aangegeven dat je dit doet omdat je last hebt van etterende christenen. Lijkt me nou niet echt een manier om er vanaf te komen maar eerder een manier om nog meer 'gezeur' over je heen te krijgen.
Je mag helemaal zelf weten welke nick je gebruikt maar erg slim vind ik het niet als je niet aangesproken wenst te worden door Christenen.

een discussie over het geloof kan intressant zijn als je elkaars mening gewoon respecteert en enige vorm van inlevingsvermogen hebt.
Als je gelijk meent zo te moeten gaan generaliseren en geloof moet gaan associeren met incest en dat soort walgelijke dingen om je gelijk te halen, valt er niet echt een discussie te voeren.

[Dit bericht is veranderd door partyalarm (op 20 juli 2007 16:14:09).]

Help mods!
Heineken
Vedette
Winnaar WK Klassement Soccer Netwerk VoVo 2005/2006

Uit: Harderwijk
Reg.: 9 december 2001
Gepost op 20 juli 2007 om 16:05:55.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
partyalarm schreef:

(...)

lijkt me inderdaad verstandig dat je uit dit topic blijft. Als je zo'n idioote kronkel hebt dat je meent dat incest ook maar iets met het geloof te maken heeft dat je het geloof daarmee moet associeren lijkt me het vrij onmogelijk er een fatsoenlijke discussie met enig inlevings vermogen van beide kanten te hebben.

Er heeft ook niemand geclaimd rechten op de naam jezus christus te hebben maar je hebt zelf aangegeven dat je dit doet omdat je last hebt van etterende christenen. Lijkt me nou niet echt een manier om er vanaf te komen maar eerder een manier om nog meer 'gezeur' over je heen te krijgen.
Je mag helemaal zelf weten welke nick je gebruikt maar erg slim vind ik het niet als je niet aangesproken wenst te worden door Christenen.

een discussie over het geloof kan intressant zijn als je elkaars mening gewoon respecteert en enige vorm van inlevingsvermogen hebt.
Als je gelijk meent zo te moeten gaan generaliseren en geloof moet gaan associeren met incest en dat soort walgelijke dingen om je gelijk te halen valt er niet echt een discussie te voeren.

Als ongelovige kan ik me in dit verhaal helemaal vinden!

Ik ben een van de weinigen binnen mijn familie die niet gelovig is. Stuk voor stuk doodgoeie mensen. Ze zijn zelf zwaar gelovig, maar vallen mij er niet mee lastig, beginnen er nooit over, veroordelen mij niet en ik ben altijd even welkom. Natuurlijk heb je ook anderen die hun geloof wel aan niet-gelovigen willen opdringen. Maar dat heb je andersom ook, mensen die gelovigen perse willen laten weten dat het allemaal niet waar is. Of niet JC?

Op dat incestverhaal ga ik niet eens in.

[Dit bericht is veranderd door Heineken (op 20 juli 2007 16:10:42).]

Geen stellingname

Help mods!
Pool: -, Feyenoord-PSV 2-1 (1-1)MotM: -Battle-rating: 1.483,6VoVo: -Opstelling: 4-4-2

Deze topic is open.
Deze topic bestaat uit 19 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 »
Alle tijden zijn CET (Rotterdam).

Reageer op deze topic

Contact Admins | Voorpagina Forums | Feyenoord Netwerk