Deze topic is open en bestaat uit 27 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 ... 27 »
God of Darwin?
God
Darwin
feyenoordfamiliy
Internationale topspeler
Uit: Rotterdam-zuid
Vak: Olympiatribune - P
Droomaankoop: -
Reg.: 25 juni 2007
kaalkop_bb
Vedette
Uit: Rhoon + De Kuip - Mijn Tweede Huis
Vak: Olympiatribune - BB
Uploads: 1
Reg.: 8 augustus 2005
Neochamp
Vedette
Winnaar Bekerklassement Feyenoord Netwerk VoVo 2005/2006
Uit: Goes
Vak: -
Reg.: 17 maart 2001
jezus christus
Vedette
Reg.: 18 september 2004
quote:wat ben je nu aan het draaien? jij bent degene die mij vraagt waar ik lees dat gelovigen een oordeel vellen over niet gelovigen, jij bent degene die dat bestrijdt, jij bent degene die mij meldt dat zulks gebeurt op grond van de bijbel en gods wil, jij bent degene die continu ontkent dat gelovigen oordelen etc. en nu geef je het toe? en vraag je me wat ik er voor last van heb?
partyalarm schreef:
(...)
Tja, het is volgens God fout gedrag, als je dan in die God gelooft dan geloof je dus inderdaad ook dat dit gedrag niet goed is nee. Dat is dan een logisch gevolg. Maar er zal geen Christen zijn (die zich houd aan wat in de Bijbel staat) die jou een slechter mens dan hemzelf zou vinden omdat je zondigd.
Stel jij wordt door een Christen aangesproken omdat je vloekt. Vervolgens vindt jij dat dat verder niets uit maakt maar die Christen heeft in ieder geval zijn plicht gedaan om er wat van te zeggen. Hij bedoeld daarmee nog niet dat hij je een slechter mens vindt omdat je dat doet ofzo. Hij zal zich er wel aan storen als de naam van God misbruikt en het misschien wat minder sociaal vinden als je er gewoon mee doorgaat maar verder moet je helemaal zelf weten wat je doet.
ik begrijp dus niet helemaal waarom je jezelf zo stoort aan gelovigen die je naar jou idee 'veroordelen'.
Als jij vloekt en een Christen zegt/bedoeld 'in Gods ogen ben je nu fout bezig dus zou je dat misschien willen laten?'. Wat heb je er verder voor een last van?
ulligan
Vedette
Uit: Groningen
Droomaankoop: Chinedu Ogbuke Obasi
Reg.: 2 oktober 2000
quote:Dan moet ik je toch teleurstellen, JC
jezus christus schreef:
ik heb daar een beetje genoeg van. de meerderheid gelooft niet. laten we nu ook eens de meerderheid respecteren!
AS SC Etienne
Vedette
Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: Stefan Babović
Reg.: 18 december 2002
quote::\ Maar 150 miljoen atheïsten op de wereld?... En dan bijna net zoveel ''New Religion'' mensen? :\ Oké, iemand is hier volgens mij heel erg krom bezig...
ulligan schreef:
(...)
Dan moet ik je toch teleurstellen, JC![]()
Ik ben het trouwens roerend met je eens dat mensen je niet moeten lastigvallen maar je bent bijzonder generaliserend in je betoog. Het feit dat je in elke gelovige iemand ziet die jou in je vrijheid wil beperken en die zichzelf superieur waant aan jou geeft aan dat je niet echt verder kijkt dan je baard lang is. Ik vind je net zo ongenuanceerd als een christen die zegt dat alle ongelovigen in de hel moeten branden.
feyenoordfamiliy
Internationale topspeler
feyenoordfamiliy
Internationale topspeler
quote:Ik geloof ook wel in het paranormale hoor Er zijn veel dingen niet te verklaren ..... maar ja toen ik is dat zei tegen een gelovige Zeggen ze ook weer dat het niet van God komt en werd ik aangekeken of ik een heks was haahahahah
kaalkop_bb schreef:Tja, ik geloof zelf niet in God etc. M'n ouders zijn in principe wel gelovig maar 'doen er niet veel meer aan'. Dat er wel meer is tussen hemel en aarde dat geloof ik wel, gezien een voorval in de familie. Dat zet je dan toch wel aan het denken, ondanks mijn nuchterheid over paranormale zaken. Wat geloof betreft laat ik wel iedereen in zijn waarde, al houd ik niet van geloof opdringen.
O ja FeyenoordFamily, dan ben ik dus in de ogen van fanatieke gelovigen een heidene... Lekkerw belangrwijk![]()
Hier geloof ik wel in... natuurlijk
kaalkop_bb
Vedette
jezus christus
Vedette
quote:1. ik had het over nederland, daar is de meerderheid niet kerkelijk.
ulligan schreef:
(...)
Dan moet ik je toch teleurstellen, JC![]()
Ik ben het trouwens roerend met je eens dat mensen je niet moeten lastigvallen maar je bent bijzonder generaliserend in je betoog. Het feit dat je in elke gelovige iemand ziet die jou in je vrijheid wil beperken en die zichzelf superieur waant aan jou geeft aan dat je niet echt verder kijkt dan je baard lang is. Ik vind je net zo ongenuanceerd als een christen die zegt dat alle ongelovigen in de hel moeten branden.
ulligan
Vedette
jezus christus
Vedette
quote:aardig al die aannames, het feit dat de cia stelt dat 31% van de nederlanders katholiek is is leuk maar niet meer dan dat. veel mensen zijn gedoopt en derhalve ingeschreven bij een of andere kerkelijke gemeente, alleen doen ze er 'niets meer aan'...oftewel hebben zij hun geloof afgezworen. uit de rapportages van het CPB en het CBS blijkt dat de meerderheid van de nederlanders zich niet meer rekent tot een kerk en dat van diegenen die zich nog wel tot een kerk rekenen het leeuwendeel niet meer naar die kerk gaat. er zijn in nederland nog ca. 15% kerkgangers en zo'n 40% gelovigen.
ulligan schreef:
Nederland behoort tot de minder gelovige landen en ook onder de jongeren (neem voor het gemak maar de groep > 30) is er terugnemende interesse voor het geloof. Voor het gemak gaan mensen er maar vanuit dat zoiets dan voor de complete wereldbevolking van 6 miljard zielen geldt. Het CIA Factbook wordt gezien als één van de belangrijkere globale bronnen mbt statistische en demografische informatie over landen.
Netherlands Roman Catholic 31%, Dutch Reformed 13%, Calvinist 7%, Muslim 5.5%, other 2.5%, none 41% (2002)
Ook in landen als Duitsland (82 M inwoners), Frankrijk (63M), de UK (60M) en Italië (58M) is meer dan 70% van de bevolking religieus.
Het is makkelijk om aan te nemen dat iedereen precies zo denkt als jij maar in de praktijk zijn er vaak mensen buiten jullie eigen (met alle respect, kennelijk niet al te grote) referentiekader, die anders over zaken denken dan jullie.
Nogmaals, ik probeer hier geenszins het geloof te verdedigen, maar ik zie hier mensen dingen roepen die overduidelijk niet eens kloppen om ergens tegenaan te schoppen. Dit gebeurt met aannames van de strekking "iedereen die ik ken spreekt Nederlands, dus zal Nederlands wel de meest gesproken taal ter wereld zijn".
ulligan
Vedette
partyalarm
Vedette
Uit: Leusden
Vak: Maastribune - W1
Reg.: 12 maart 2004
quote:Ik ben niet aan het draaien.
jezus christus schreef:
(...)
wat ben je nu aan het draaien? jij bent degene die mij vraagt waar ik lees dat gelovigen een oordeel vellen over niet gelovigen, jij bent degene die dat bestrijdt, jij bent degene die mij meldt dat zulks gebeurt op grond van de bijbel en gods wil, jij bent degene die continu ontkent dat gelovigen oordelen etc. en nu geef je het toe? en vraag je me wat ik er voor last van heb?
simpel:
ik eis een vrije levensvorm, zonder religieuze inmenging. als ik euthanasie of abortus noodzakelijk acht, wens ik geen religieuze tegenstand 'om mijn best wil'. ieder zijn opinie en respect daarvoor maar dan wel wederzijds. ik wens niet wakker gebeierd te worden door een zootje mafketels die naar een kerk toegaan, evenzeer geldt dit voor muezzins en hun pokkeherrie. ik wens geen jehova's of andere evangelisten aan mijn deur. ik wil gewoon mijn leven leiden op de door mij voorgestane wijze. helaas merk ik iedere keer weer dat politieke partijen met een 'c'affiniteit mijn vrijheid wensen te beperken. ook merk ik iedere keer weer dat gelovigen zich wel degelijk 'superieur' achten ten opzichte van 'ongelovigen'.ik heb daar een beetje genoeg van. de meerderheid gelooft niet. laten we nu ook eens de meerderheid respecteren!
pipapaauwe
Vedette
Uit: aan uit aan
Droomaankoop: Nicky Hofs
Reg.: 17 februari 2005
quote:Maar dan wel zo'n nickname kiezen.
jezus christus schreef:
(...)
simpel:
ik eis een vrije levensvorm, zonder religieuze inmenging.
partyalarm
Vedette
quote:Inderdaad, Als je niet lastig gevallen wilt worden door Christenen moet je vooral (lekker provocerend) zijn Naam gebruiken
pipapaauwe schreef:
(...)
Maar dan wel zo'n nickname kiezen.![]()
jezus christus
Vedette
quote:zoals ik al zei CPB en CBS rapportages. ik ga het niet voor je opzoeken, heb destijds de relevante passages gezien.
ulligan schreef:
Voor mij is een dergelijke site toch iets betrouwbaarder dan jouw mening die gebaseerd is op een paar Fransen die je hebt gesproken. Maar als jij met cijfers van betrouwbaarder bronnen kan komen, dan lees ik het graag. Op deze manier kan je natuurlijk nooit in discussie. Op die site staat ook dat ene "Queen BEATRIX" onze koningin is. Maar dat zal dan ook wel niet kloppen?
partyalarm
Vedette
quote:tja maar jezelf jezus christus noemen en je vervolgens gaan ergeren dat er mensen zijn je 'lastig vallen' met het Christelijk geloof vind ik toch wel vrij naief
jezus christus schreef:
(...)
zoals ik al zei CPB en CBS rapportages. ik ga het niet voor je opzoeken, heb destijds de relevante passages gezien.
@pipapaauwe: er zijn lieden die mijn nick verwarren met een of ander bijbels figuur. daar is een uitgebreide discussie over gevoerd (zie archief). niemand heeft een exclusief recht op voornamen.
jezus christus
Vedette
quote:deze nickkeuze is puur het gevolg van het vele ge-etter van je geloofsgenoten. hoe bestaat het dat er nog steeds geen fatsoenlijke euthanasiewetgeving is? waarom moet de abortuspraktijk worden 'aangescherpt'? waarom hebben die gristelijken zoveel moeite met islamitisch onderwijs? waarom zijn ze tegen het homohuwelijk? ze hoeven geen abortus of euthanasie te laten verrichten! ze hoeven hun kids niet naar een islamitsche school te sturen en ze hoeven niet te huwen al dan niet als homo.
partyalarm schreef:
(...)
tja maar jezelf jezus christus noemen en je vervolgens gaan ergeren dat er mensen zijn je 'lastig vallen' met het Christelijk geloof vind ik toch wel vrij naief
partyalarm
Vedette
quote:Wie zijn volgens jou mijn geloofsgenoten?
jezus christus schreef:
(...)
deze nickkeuze is puur het gevolg van het vele ge-etter van je geloofsgenoten. hoe bestaat het dat er nog steeds geen fatsoenlijke euthanasiewetgeving is? waarom moet de abortuspraktijk worden 'aangescherpt'? waarom hebben die gristelijken zoveel moeite met islamitisch onderwijs? waarom zijn ze tegen het homohuwelijk? ze hoeven geen abortus of euthanasie te laten verrichten! ze hoeven hun kids niet naar een islamitsche school te sturen en ze hoeven niet te huwen al dan niet als homo.
doodziek word ik van deze walgelijke inmenging in een anders privezaken omdat god het zou verbieden of zo...hout toch op man. de hypocrisie druipt van dat standpunt af. te ziek voor woorden.
god bestaat niet. en de jezus die jij eert heeft evenmin bestaan...of zie je hem nog met enige regelmaat uit de dood opstaan en naar de hemel fladderen? een wondertje hier of daar verrichten a la jomanda? opzouten met die hypocrisie.
pipapaauwe
Vedette
Uit: aan uit aan
Droomaankoop: Nicky Hofs
Reg.: 17 februari 2005
quote:Heel erg zwak en lullig op een Feyenoord-forum.
jezus christus schreef:
(...)
deze nickkeuze is puur het gevolg van het vele ge-etter van je geloofsgenoten.
kaalkop_bb
Vedette
jezus christus
Vedette
partyalarm
Vedette
quote:lijkt me inderdaad verstandig dat je uit dit topic blijft. je hebt wel een behoorlijk idiote kronkel als je meent dat incest ook maar iets met het geloof te maken heeft dat je het geloof daarmee moet associeren.
jezus christus schreef:
voor eens en voor altijd:
god bestaat niet.
jezus bestaat niet.
gelovigen oordelen over anderen en beoordelen anderen en veroordelen anderen, dat was vroeger (inquisitie) al zo en dat is nu nog zo (een ander op zijn zonden wijzen...).
mijn nick is domweg een gewone naam waar niemand een exclusief recht op kan doen gelden.
religieuzen pogen nog immer ook de levens van anderen te beinvloeden, via de politiek, via de wet, via kerkherrie etcetera.
ik heb geen behoefte meer mij hier te gaan 'verdedigen' tegen lieden die vooral komen uit hoeken waar de incest welig tiert. ook weer zo'n regionaal bepaald akkefietje, vooral onder die lieden die geloven...
ik blijf nu uit deze onzin topic.
Heineken
Vedette
Winnaar bekerklassement Feyenoord Netwerk VoVo 2008/2009; meer prijzen
Uit: Harderwijk
Reg.: 9 december 2001
quote:Als ongelovige kan ik me in dit verhaal helemaal vinden!
partyalarm schreef:
(...)
lijkt me inderdaad verstandig dat je uit dit topic blijft. Als je zo'n idioote kronkel hebt dat je meent dat incest ook maar iets met het geloof te maken heeft dat je het geloof daarmee moet associeren lijkt me het vrij onmogelijk er een fatsoenlijke discussie met enig inlevings vermogen van beide kanten te hebben.![]()
![]()
Er heeft ook niemand geclaimd rechten op de naam jezus christus te hebben maar je hebt zelf aangegeven dat je dit doet omdat je last hebt van etterende christenen. Lijkt me nou niet echt een manier om er vanaf te komen maar eerder een manier om nog meer 'gezeur' over je heen te krijgen.
Je mag helemaal zelf weten welke nick je gebruikt maar erg slim vind ik het niet als je niet aangesproken wenst te worden door Christenen.![]()
![]()
een discussie over het geloof kan intressant zijn als je elkaars mening gewoon respecteert en enige vorm van inlevingsvermogen hebt.
Als je gelijk meent zo te moeten gaan generaliseren en geloof moet gaan associeren met incest en dat soort walgelijke dingen om je gelijk te halen valt er niet echt een discussie te voeren.
Deze topic is open en bestaat uit 27 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 »
Feyenoord Forums » C - Supporters » Feyenoorders-aan-tafel » Bestaat er een God?

Op dit moment zitten er 4 bezoekers in de chatbox. Het onderwerp is "2045 UUR FEYENOORD-VITESSEVermoedelijke opstelling Mulder De Vrij Vlaar Bahia Van Bronckhorst El Ahmadi Bruins Fer Wijnaldum Makaay en Biseswar".
Ben je blij met nieuwe thuis- en uitshirt?
Van de Feyenoord-fans denkt 46,2% dat Roda JC wint van SC Heerenveen. Wat denk jij?
We zijn op zoek naar jouw ideeën om Feyenoord Netwerk nog beter te maken.
De posters op deze pagina verwachten van Feyenoord-Vitesse:
Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!