| Poster | | Topic: Bestaat er een God? |  |
|
| voetballert | |
Jeroenkuip Nationale topspeler
Vak: - Posts: 847 Reg.: 16 mei 2006 |
quote: jezus christus schreef:
(...)
zonder beledigend of denigrerend te willen zijn, je kunt toch kwalijk serieus menen dat het splijten van de rode zee of het omkatten van water in wijn en soortgelijke stunts tot iets anders zouden moeten behoren dan sprookjes? en qua schrijfstijl is suske en wiske gewoon beter geschreven met meer humor en meer consistentie. en wat die verschillende schrijvers betreft, die worden nogal selectief toegelaten; er zijn nogal wat getuigenissen die buiten de bijbel zijn gelaten...jij mag mij vertellen waarom...was het evangelie van jezus soms te politiek en anti-katholiek? was het soms meer aards dan wenselijk? tell me why.
Daar heb je gelijk in, ik kan ook best begrijpen dat het sprookjes achtig en onrealistish klinkt voor een ongelovige.
Maar zelf geloof ik het wel allemaal, en ik vind soms dat er ook rare en verkeerde verhalen in staan hoor, over moordpartijen, en dan vraag ik me ook af van, waarom staat dat in de bijbel, dan snap ik er ook niks van.
Maar het is gewoon een soort gevoel dat ik bij de bijbel heb en bij God en Jezus, en dat gevoel dat verteld mij dan dat ze echt bestaan, en dat ik altijd bij ze terecht kan.
Maar ja dat is een kwestie van geloven.
Maar je zegt dat er stukken weg zijn gelaten wat Jezus zelf heeft verteld?
Kun je daar iets meer over vertellen, want dat komt mij eigenlijk helemaal niet bekend voor, en ben wel benieuwd.
|
|
|
OrCristiAngelos Vedette Hompie ©
Uit: Utrecht Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 10473 Reg.: 6 juni 2000 | @jezus christus: dat is jouw overtuiging, de overtuiging van anderen ridiculiseren vind ik not done, zeker als het om zoiets gevoeligs en persoonlijks als het geloof gaat.
|
|
|
jezus christus Vedette
Vak: - Posts: 2309 Reg.: 18 september 2004 |
quote: Jeroenkuip schreef:
(...)
Daar heb je gelijk in, ik kan ook best begrijpen dat het sprookjes achtig en onrealistish klinkt voor een ongelovige.
Maar zelf geloof ik het wel allemaal, en ik vind soms dat er ook rare en verkeerde verhalen in staan hoor, over moordpartijen, en dan vraag ik me ook af van, waarom staat dat in de bijbel, dan snap ik er ook niks van.
Maar het is gewoon een soort gevoel dat ik bij de bijbel heb en bij God en Jezus, en dat gevoel dat verteld mij dan dat ze echt bestaan, en dat ik altijd bij ze terecht kan.
Maar ja dat is een kwestie van geloven.
Maar je zegt dat er stukken weg zijn gelaten wat Jezus zelf heeft verteld?
Kun je daar iets meer over vertellen, want dat komt mij eigenlijk helemaal niet bekend voor, en ben wel benieuwd.
niet zo heel veel. er gaat al heel lang een hardnekkig gerucht waaruit naar voren komt dat de oorspronkelijke bundel met evangelien veel groter en diverser was dan de gepubliceerde bundel die men thans bijbel noemt. bij de niet gepubliceerde evangelien zou ook het evangelie van jezus zijn. het enige wat ik daarvan heb meegekregen is dat het evangelie van jezus zeker niet religieus dioch veeleer politiek van aard zou zijn. niet vreemd, de persoon die men thans jezus noemt was buiten twijfel een charismatisch persoon die veel met politiek bezig was, zie ook zijn ghandiaanse vrijheidsstrijd tegen de romeinen. nu ook wel duidelijk is dat jezus een vrouw had en zelfs kinderen, en ook die feiten niet in de bijbel worden erkend, is er toch wel voldoende reden om aan te nemen dat de inhoud van de bijbel vooral tot doel heeft de bestaande religieuze instituten van christelijk origine vooral te beschermen...religie en politiek...daar krijg je cda'tjes van en da's niet goed.
|
|
|
Kalou_29 Vedette
Uit: Utrecht Vak: - Posts: 2175 Reg.: 25 juli 2002 | Kan iemand mij een antwoord geven op de vraag wie of wat god zogenaamd is ?? Een grote man met een baard in de hemel ?? Zo ja, waar is de beste man dan ?? Ik zie niks "boven" behalve wat wolken. Is het geen grote witte man met een baard ?? Wat is het/hij/zij dan wel ?? Een soort energie ?? En waar is dat dan ?? Ergens rondzwevend boven de aarde ??
Wanneer heb je voor t eerst over een zogenaamde god gehoord ?? Waarschijnlijk van je ouders. Hebben je ouders god gezien ?? Zeer waarschijnlijk niet, die hebben het ook al gehoord van hun ouders en zo kun je eeuwen teruggaan.
Dus, om deze nutteloze post (ik heb alleen maar nutteloze posten) af te sluiten: Wat is God ?????????????? (mocht niemand mij een antwoord kunnen geven op deze vraag, vooral van de zogenaamde gelovigen, dan wordt er indirect toegegeven dat ze geen idee hebben waar ze het over hebben.)
Goed nieuws , lees ik net, Albers is ontslagen door Spyker (F1)... 
|
|
|
jezus christus Vedette
quote: Kalou_29 schreef:
Kan iemand mij een antwoord geven op de vraag wie of wat god zogenaamd is ?? Een grote man met een baard in de hemel ?? Zo ja, waar is de beste man dan ?? Ik zie niks "boven" behalve wat wolken. Is het geen grote witte man met een baard ?? Wat is het/hij/zij dan wel ?? Een soort energie ?? En waar is dat dan ?? Ergens rondzwevend boven de aarde ??
Wanneer heb je voor t eerst over een zogenaamde god gehoord ?? Waarschijnlijk van je ouders. Hebben je ouders god gezien ?? Zeer waarschijnlijk niet, die hebben het ook al gehoord van hun ouders en zo kun je eeuwen teruggaan.
Dus, om deze nutteloze post (ik heb alleen maar nutteloze posten) af te sluiten: Wat is God ?????????????? (mocht niemand mij een antwoord kunnen geven op deze vraag, vooral van de zogenaamde gelovigen, dan wordt er indirect toegegeven dat ze geen idee hebben waar ze het over hebben.)
Goed nieuws , lees ik net, Albers is ontslagen door Spyker (F1)... 
kom, gun een ander zijn/haar overtuiging. het heet niet voor niets geloof. het is net eender als opvoeding en waarden en normen, je krijgt ze van thuis mee. en over sommmige dingen wordt je niet geacht actief na te denken maar die moet je gewoon aannemen. als je tot het eigenwijzere deel van de bevolking behoort (zoals ik) dan stel je jezelf en anderen vragen en vorm je je eigen wereldbeeld. 
|
|
|
Quast Ballenjongen
Uit: Westmaas Vak: Maastribune - W3 Posts: 6 Reg.: 1 juli 2007 | Hoe weet je dat mensen het hebben over dingen waar ze niks over weten. Misschien zijn ze door een zogenaamd wonder nog op deze wereld. Die mensen denken dus God te hebben meegemaakt.
Als je logisch gaat nadenken moet je volgens mij concluderen dat er geen God is maar dat alles gebeurt door actie-reactie. Ik verbaas mij er dan over dat sommige geloven in God, als je rationeel Darwin kan verklaren.
Leuke discussie is volgens mij wat was er voor de oerknal, maar wie ben ik?
|
|
|
Kalou_29 Vedette
Uit: Utrecht Vak: - Posts: 2175 Reg.: 25 juli 2002 | Het heeft niks te maken met het feit of ik iemand al dan niet zijn/haar geloof gunt, iedereen mag geloven wat hij of zij wilt, maar om over God te dicussieren moet ik toch echt eerst weten wat of wie God is.
Je zegt het eigenlijk al zelf al, het is geloof. Dus dan geloof je in iets waar je eigenlijk geen flauw idee van hebt..Tsja, het zal wel aan mij liggen, denk ik. Ik laat het maar rusten. Ik wilde niemand overigens overtuigen van welk gelijk of geloof dan ook, ik wil(de) enkel praten over het feit wao of wie die God nou is.
En nog iets: (NIET OM MENSEN BELACHELIJK TE MAKEN !): Hoeveel Goden zijn er wel niet daarboven ?? Hinduisme alleen al heeft ongeveer 657 Goden, waaronder een Olifant met 45 slurfen (ik kan er een paar naast zitten). Het moet wel onwijs druk (maar ongetwijfeld wel gezellig) zijn "daarboven" met al die Goden. Maar goed, ik laat het rusten en keer weer in de anonimiteit, waarschijnlijk zal ik over een jaar of 2 nogmaals posten hier. Tot dan...
(...)
kom, gun een ander zijn/haar overtuiging. het heet niet voor niets geloof. het is net eender als opvoeding en waarden en normen, je krijgt ze van thuis mee. en over sommmige dingen wordt je niet geacht actief na te denken maar die moet je gewoon aannemen. als je tot het eigenwijzere deel van de bevolking behoort (zoals ik) dan stel je jezelf en anderen vragen en vorm je je eigen wereldbeeld. 
|
|
|
jezus christus Vedette
quote: OrCristiAngelos schreef:
@jezus christus: dat is jouw overtuiging, de overtuiging van anderen ridiculiseren vind ik not done, zeker als het om zoiets gevoeligs en persoonlijks als het geloof gaat.
ik ridiculiseer niet, ik geef slechts aan dat bepaalde aannames toch wel erg fantastisch zijn. en voior wat betreft de schrijfstijl van de bijbel, vanuit een artistiek perspectief is dat boek gewoon beroerd geschreven. dat doet niets af aan de inhoud. voegt er trouwens evenmin iets aan toe.
overigens moet je je bij jouw opmerking onmiddellijk afvragen in hoeverre het atheisme niet wordt gekleineerd door de gelovigen. maar dat terzijde.
|
|
|
Uit: Utrecht Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 10473 Reg.: 6 juni 2000 | Daar heb je ook gelijk in jezus, dat vind ik ook niet kunnen.
Mijn mening, laat iedereen in zijn waarde en geloof wat je wilt geloven. Ik heb er niet zoveel aan om te proberen te bewijzen dat een God wel of niet zou bestaan, en in wat voor vorm dat zou zijn.
Behalve dan dat de wereld wellicht beter zou zijn als iedereen dezelfde vredelievende ideëen zou hebben als ik vanuit mijn eigen kleine religietje, maar dat is slechts mijn mening 
|
|
|
jezus christus Vedette
Daar heb je ook gelijk in jezus, dat vind ik ook niet kunnen.
Mijn mening, laat iedereen in zijn waarde en geloof wat je wilt geloven. Ik heb er niet zoveel aan om te proberen te bewijzen dat een God wel of niet zou bestaan, en in wat voor vorm dat zou zijn.
Behalve dan dat de wereld wellicht beter zou zijn als iedereen dezelfde vredelievende ideëen zou hebben als ik vanuit mijn eigen kleine religietje, maar dat is slechts mijn mening 
jij hebt een vredelievende religie? boedhisme? want andere vredelievende religies ken ik niet en boedhisme is feitelijk ook meer een levensfilosofie geworden.
|
|
|
Kalou_29 Vedette
Uit: Utrecht Vak: - Posts: 2175 Reg.: 25 juli 2002 |
(...)
overigens moet je je bij jouw opmerking onmiddellijk afvragen in hoeverre het atheisme niet wordt gekleineerd door de gelovigen. maar dat terzijde.
Idd ja, niet direct gekleineerd maar het proberen te overtuigen om ook in die onzin te gaan geloven. Hoe vaak ik door die gasten aangesproken ben in het centrum van een willekeurige stad is niet meer te tellen. En maar blijven zingen dat ik gered word door jezus. Religie is voor mij persoonlijk de grootste gif van deze wereld, de allergrootste terrorist en de allergrootste nonsens. Mocht ik mensen hiermee kwesten, dat is niet mijn bedoeling, zo denk ik er gewoon over.
|
|
|
Uit: Utrecht Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 10473 Reg.: 6 juni 2000 |
(...)
jij hebt een vredelievende religie? boedhisme? want andere vredelievende religies ken ik niet en boedhisme is feitelijk ook meer een levensfilosofie geworden.
Levensovertuiging, laat ik het zo noemen. Zoals je merkt ben ik niet zo van de weetjes en feitjes en termpjes.
Mijn levensovertuiging is vredelievend, en komt misschien het dichtst in de buurt van het Boeddhisme.
|
|
|
jezus christus Vedette
(...)
Levensovertuiging, laat ik het zo noemen. Zoals je merkt ben ik niet zo van de weetjes en feitjes en termpjes.
Mijn levensovertuiging is vredelievend, en komt misschien het dichtst in de buurt van het Boeddhisme.
all we're saying...
is give peace a chance!
mijn motto...ben daar soms wel heel eenzaam in... 
|
|
|
jezus christus Vedette
Vak: - Posts: 2309 Reg.: 18 september 2004 | er wordt hier al drie dagen niet gepost...is god dood? of zijn de gelovigen niet meer levend? what the fuck happened?
|
|
|
AS SC Etienne Vedette
Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 3355 Reg.: 18 december 2002 |
er wordt hier al drie dagen niet gepost...is god dood? of zijn de gelovigen niet meer levend? what the fuck happened?
Nou, jij leeft in ieder geval nog.

|
|
|
jezus christus Vedette
quote: AS SC Etienne schreef:
(...)
Nou, jij leeft in ieder geval nog.

ik heb een broertje dood aan kruisigingen... 
|
|
|
jezus christus Vedette
Vak: - Posts: 2309 Reg.: 18 september 2004 | kwam hem tegen en kan het even niet laten...

uhhh...ik weet van niks! 
|
|
|
AS SC Etienne Vedette
Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 3355 Reg.: 18 december 2002 |
Sjongejongejongejonge, je weet wat dit betekent hè? 
|
|
|
Westlander Jeugdspeler
Uit: WESTLAND Vak: - Posts: 45 Reg.: 12 december 2002 | De discussie is hier ten einde, gaat verder op het ajax-forum.
|
|
|
partyalarm Internationale topspeler
Uit: Lunteren Vak: Maastribune - W1 Posts: 996 Reg.: 12 maart 2004 |
quote: Westlander schreef:
De discussie is hier ten einde, gaat verder op het ajax-forum.
jammer, als ik meningen van ajaxieden lees denk ik onbewust toch steeds 'het zijn maar meningen van die vreemde mensen die er voor kiezen supporter te zijn van ajax, als ze wat betreft voetbal al zo vreemd denken hoeveel waarde moet je dan hechten aan hun mening over andere dingen'.
Ik weet dat het er los van staat maar toch en zoiets als God ver boven voetbal e.d. staat. Maar toch blijf je zo n gevoel hebben dat ik die meningen maar niet serieus genoeg kan nemen.. 
|
|
|
vincent Vedette
Uit: see above Posts: 2537 Reg.: 12 oktober 1999 | Er is bijna niks ten tijde van de heer jezus C. opgeschreven het is voor het grootste deel overlevering en dat is dus geheel subjectief. Dat later mensen de bijbel zo hebben aangepast omdat dat hun goed uitkwam is dus wel een feit.
voor mij Darwin !
|
|
|
jezus christus Vedette
quote: partyalarm schreef:
(...)
jammer, als ik meningen van ajaxieden lees denk ik onbewust toch steeds 'het zijn maar meningen van die vreemde mensen die er voor kiezen supporter te zijn van ajax, als ze wat betreft voetbal al zo vreemd denken hoeveel waarde moet je dan hechten aan hun mening over andere dingen'.
Ik weet dat het er los van staat maar toch en zoiets als God ver boven voetbal e.d. staat. Maar toch blijf je zo n gevoel hebben dat ik die meningen maar niet serieus genoeg kan nemen.. 
je zult het vast niet zo bedoelen, maar toch even dit:
de onderstreepte stelling is denigrerend en zelfs discriminerend en betweterig naar alle ongelovigen toe. het geeft blijk van een ongekende arrogantie, alsof gelovigen maar 'even moeten bepalen wat belangrijk is in IEDERS leven!'.
voor sommigen is god alles, voor anderen is een hoop stront interessanter. laten we dus onze waardeoordelen ten aanzien van dergelijke zaken buiten beschouwing laten en ons richten op de centrale vraag "bestaat er een god".
Mijn antwoord is neen.
|
|
|
Westlander Jeugdspeler
Uit: WESTLAND Vak: - Posts: 45 Reg.: 12 december 2002 | voor sommige is god
|
|
|
partyalarm Internationale topspeler
Uit: Lunteren Vak: Maastribune - W1 Posts: 996 Reg.: 12 maart 2004 |
(...)
je zult het vast niet zo bedoelen, maar toch even dit:
de onderstreepte stelling is denigrerend en zelfs discriminerend en betweterig naar alle ongelovigen toe. het geeft blijk van een ongekende arrogantie, alsof gelovigen maar 'even moeten bepalen wat belangrijk is in IEDERS leven!'.
voor sommigen is god alles, voor anderen is een hoop stront interessanter. laten we dus onze waardeoordelen ten aanzien van dergelijke zaken buiten beschouwing laten en ons richten op de centrale vraag "bestaat er een god".
Mijn antwoord is neen.
zo bedoel ik het uiteraard niet.
Ik bedoel dat als er een God bestaat (zoals in de Bijbel beschreven) dat deze dan ver boven zoiets als voetbal staat. Het zou dan dus voor mij helemaal niet relevant moeten zijn of ik daar nu met ajax supporters of met Feyenoord supporters over discussieer. Als de Bijbel waar is dan is voetbal, op de manier waarop het tegenwoordig beleeft wordt, zelfs zondig; een vorm van afgoderij.Alles wat tot eer is van andere mensen ipv tot eer van God is namelijk afgoderij volgens de Bijbel.
Gelovigen bepalen zeker niet wat het belangrijkste is voor het leven van een ander. Ze mogen al helemaal niet oordelen over andere mensen die niet geloven, die mensen zijn daardoor namelijk absoluut geen slechtere mensen. Het is eerder andersom: degene die vaak in de kerk zitten en horen hoe het zou horen en toch nog gewoon verder gaan met hun leventje en God negeren zullen er slechter van af komen volgens de Bijbel. Het is echter wel de plicht van gelovige mensen dat ze andere mensen op hun zonden wijzen. Als ze dit niet doen en een ander laten zondigen zonder daar wat van te zeggen zijn ze namelijk volgens de Bijbel zelf ook net zo schuldig aan die zonden...
Dit laatste wordt vaak wel opgevat als arrogant of bemoeierig, alsof er wordt bedoeld dat ze slechter zijn omdaar ze niet geloven. Dit wordt er echter absoluut niet mee bedoeld.
Wat ik zelf geloof (of niet) ben ik nog niet helemaal uit.
Ik ga hier dus ook niet proberen anderen er van te overtuigen dat God wel bestaat.
Alleen weet ik wel dat er ontzettend veel misverstanden bestaan over gelovigen/het geloof, en andersom net zo goed.
Vandaar dat ik het toch wel een zinvolle discussie vind.
|
|
|
emmylover Vedette
Uit: eindhoven Vak: - Posts: 3589 Reg.: 12 april 2004 | als je de bijbel als waarheid aanneemt en dat doen de gelovige onder ons neem ik aan .hoe verklaar je dan dat er miljarden mensen hier op de aarde rondlopen.nadat god klaar was met de wereld te scheppen maakte hij de mens ,een man, naar zijn gelijkenis.en uit de man schiep hij de vrouw.ze kregen 2 zonen, kain en abel.waar zijn dan de rest van de mensen van daan gekomen.
|
|
|
|