Feyenoord Forums
 Feyenoord Netwerk
Feyenoord Forums
 Feyenoorders-aan-tafel
Bestaat er een God?
Reageer op deze topic
inloggen | registreer | ledenlijst | kalender | opstelling | pool | battle | vovo | mom | groepen | uploads | handleiding | zoeken | mijn home | home

Deze topic is open.
Deze topic bestaat uit 19 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 ... 19 »

Poster
Topic: Bestaat er een God? 
voetballert
Stelling: God of Darwin? (meer info)
God - 44.0%
Darwin - 56.0%

voetballert
Veelbelovend talent

Vak: -
Reg.: 26 april 2006
Gepost op 2 juli 2007 om 19:33:31.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Westlander schreef:

Toch ben jezelf ook bezig met mensen overtuigen van jou gelijk. Eens kijken of je op het ajax-forum hetzelfde hebt gepost

Jij post anders ook op de andere fora. En ik zeg niet dat ik gelijk heb, ik geef mijn mening. Ik heb nergens geclaimd dat ik precies weet hoe alles gegaan is, ik ben er tenslotte niet al die miljoenen jaren bijgeweest en kan dus niks verklaren. Gelovigen claimen echter van wel, terwijl zij dat net zo min kunnen. Als je als gelovige zegt dat je wel in God gelooft, maar niet zeker weet of hij wel bestaat omdat het niet te bewijzen valt, dan vind ik dat oke. Als je zegt dat je zeker bent dat God bestaat, dan vind ik dat vreemd. Overigens hetzelfde als de evolutietheorie: Als je claimt dat het 100% zeker is dat alles hieraan klopt, dan is dat ook onzin want niemand is er vanaf het begin der tijden bijgeweest lijkt me.

Vroeger werden wetenschappers als Galilei (die beweerde dat de aarde rond was) vervolgd door de kerk omdat ze bang waren dat die onderzoekers zouden aantonen dat de bijbel niet klopt. Als die heiligen zo overtuigd zouden zijn van de bijbel, waarom zouden ze dan bang zijn dat het niet klopt vraag ik me dan af.

[Dit bericht is veranderd door voetballert (op 2 juli 2007 19:34:55).]

Keuze stelling: Darwin

Help mods!
Pool: -, Feyenoord-PSV MotM: -Battle-rating: 1.500,0 (daag uit)VoVo: -Opstelling: 4-4-2
Het legioen 12
Nationale topspeler

Uit: Nieuw-Beijerland
Reg.: 27 januari 2004
Gepost op 3 juli 2007 om 11:45:07.         MSN: thomaskolk@hotmail.com      Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Alles wat in de bijbel staat zal vast niet kloppen. Maar de meeste dingen je geloofd het of je geloofd het niet. Ik zelf ondervind gewoon kracht als ik bid, en soms merk ik dat gebeden worden gehoord.

Keuze stelling: God

Help mods!
Pool: -, Feyenoord-PSV MotM: -Battle-rating: 1.478,9VoVo: -Opstelling: incompleet
pipapaauwe
Vedette

Uit: aan uit aan
Reg.: 17 februari 2005
Gepost op 4 juli 2007 om 10:51:39.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
DR schreef:

(...)

Waarom sterft een 2 jarige in Afrika aan de honger? Waarom komt een kind van 5 om bij een auto - ongeluk? Welke reden kan dat nou hebben? Als dat onderdeel uitmaakt van een plan van God ga ik liever naar de hel.

Waarom wordt iemand in Nederland 120?
Waarom overleeft iemand een val van 5 hoog?
je kan het ook positief zien.
Waarom sterft een kind van 2 jaar in Afrika?
Is het God zn schuld dat een mens te veel met zichzelf bezig is?
In de wereld hoeft er echt geen honger te zijn of oorlog.
In Europa is genoeg eten voor heel de wereld, maar ja. mensen hebben geld uitgevonden en macht.
Is dat God zn schuld?
Ik vind het te makkelijk om het negatieve te schuiven in God zn schoenen en het positieve niet te zien.
Misschien is het wel onze eigen schuld dat het zo kut gaat met de wereld.

Help mods!
Pool: -, Feyenoord-PSV MotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: 4-4-2
Heineken
Vedette
Winnaar WK Klassement Soccer Netwerk VoVo 2005/2006

Uit: Harderwijk
Reg.: 9 december 2001
Gepost op 4 juli 2007 om 14:02:29.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Maar als God bestaat, is het wel zijn schuld. Tenslotte zou hij ons dan hebben geschapen zoals we zijn.

Geen stellingname

Help mods!
Pool: -, Feyenoord-PSV 2-1 (1-1)MotM: -Battle-rating: 1.483,6VoVo: -Opstelling: 4-4-2
DR
Internationale topspeler

Uit: Rotterdam
Vak: Olympiatribune - O
Reg.: 6 februari 2006
Gepost op 4 juli 2007 om 17:48:14.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
pipapaauwe schreef:

(...)

Waarom wordt iemand in Nederland 120?
Waarom overleeft iemand een val van 5 hoog?
je kan het ook positief zien.
Waarom sterft een kind van 2 jaar in Afrika?
Is het God zn schuld dat een mens te veel met zichzelf bezig is?
In de wereld hoeft er echt geen honger te zijn of oorlog.
In Europa is genoeg eten voor heel de wereld, maar ja. mensen hebben geld uitgevonden en macht.
Is dat God zn schuld?
Ik vind het te makkelijk om het negatieve te schuiven in God zn schoenen en het positieve niet te zien.
Misschien is het wel onze eigen schuld dat het zo kut gaat met de wereld.

Zoals Heineken zegt, als er een almachtige is die mensen schaapt etc, waarom dan op deze manier?
Zelfde met Allah. Stel nou dat er een Allah is. Waarom hebben zij gedurende duizenden jaren aan het kortste eind getrokken, ik hoor ze immers alleen maar janken dat het hier beter is en anders zouden ze hier niet zitten.
Of Allah is er maar heeft geen reet te vertellen en is hij niet almachtig.
Of Allah is er maar heeft niet de mogelijkheid iets te doen en is hij niet almachtig.
Of Allah is er maar heeft hij gewoon geen zin wat te doen en is hij misschien almachtig maar geeft hij geen zak om zijn onderdanen en snap ik uberhaupt die adoratie niet.
Of Allah is er niet.
Ik ben benieuwd welke keuze een moslim zou maken, zou ik wel interessant vinden om te weten.
Hoe lang moeten ze er nou over doen om een keer te denken, laten we eens de mogelijkheid bekijken om te zien of we ernaast zitten, immers die blanken hebben altjd maar alles mee in het leven? Apart.

Het is altijd 1 kant op praten. Of alles is geschapen door God maar als er ellende gebeurt is het meant to be (lekker is dat, ik zou zo'n god niet willen als mijn kind zou sterven bv) of mensen zijn met zichzelf bezig (waar blijft de creatie van god dan?).

Ik geloof in de mens, of het nou een goed mens is of niet, met al zijn beperkingen en niet.

Als er een God zou zijn en zijn bedoelingen zouden goed zijn, waarom laat hij dan zoveel ellende toe, een groot deel zelfs als gevolg van geloof?

Help mods!
Pool: -, Feyenoord-PSV MotM: -Battle-rating: 1.364,9VoVo: -Opstelling: -
aliendwurf
Vedette

Uit: Hillegom
Vak: Maastribune - V
Reg.: 1 augustus 2004
Gepost op 4 juli 2007 om 18:30:39.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

God bestaat niet,dat lijkt me duidelijk.

Geen stellingname

Help mods!
Pool: -, Feyenoord-PSV 2-1 (1-0)MotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: 4-4-2
Kalou_29
Vedette

Uit: Utrecht
Reg.: 25 juli 2002
Gepost op 4 juli 2007 om 19:48:10.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

God bestaat niet, dat is een feit. Er is alleen Leven. Het Leven heeft geen enkele doel behalve om te ontdekken dat het Leven geen enkele doel heeft. Wil je dit kunnen of willen begrijpen dan zul je echt heel diep binnenin jezelf moeten gaan duiken......Tot zover mijn (alombekende) nutteloze opmerking...

Geen stellingname

Help mods!
Pool: -, Feyenoord-PSV MotM: -Battle-rating: 1.500,0 (daag uit)VoVo: -Opstelling: -
El Jefecito
Vedette

Uit: Vlakbij de weg met die flitspalen
Reg.: 3 mei 2004
Gepost op 4 juli 2007 om 20:11:22.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Kalou_29 schreef:

God bestaat niet, dat is een feit. Er is alleen Leven. Het Leven heeft geen enkele doel behalve om te ontdekken dat het Leven geen enkele doel heeft. Wil je dit kunnen of willen begrijpen dan zul je echt heel diep binnenin jezelf moeten gaan duiken......Tot zover mijn (alombekende) nutteloze opmerking...

Wat denk jij van de uitslag van Feyenoord - Chelsea? Je voorspellingen vond ik altijd zo inspirerend

Geen stellingname

Help mods!
Pool: -, Feyenoord-PSV MotM: -Battle-rating: 1.379,8VoVo: -Opstelling: 4-4-2
OrCristiAngelos
Vedette
Hompie ©

Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 6 juni 2000
Gepost op 4 juli 2007 om 20:26:01.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Kalou_29 schreef:

Ik kan me, zoals je in mijn eerdere reactie hebt gelezen, helemaal in jouw verhaal vinden.

Als je bovenstaande verhaal van Kalou_29 eenmaal hebt geaccepteerd, is het leven een stuk makkelijker.

Geen stellingname

Help mods!
Pool: -, Feyenoord-PSV MotM: -Battle-rating: 1.474,8VoVo: -Opstelling: incompleet
Kalou_29
Vedette

Reg.: 25 juli 2002
Gepost op 4 juli 2007 om 20:42:48.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
OrCristiAngelos schreef:

(...)

Ik kan me, zoals je in mijn eerdere reactie hebt gelezen, helemaal in jouw verhaal vinden.

Als je bovenstaande verhaal van Kalou_29 eenmaal hebt geaccepteerd, is het leven een stuk makkelijker.

Ja, ik heb je post gelezen en het is inderdaad precies zo, helemaal niks aan toe te voegen. Het leven wordt inderdaad belachelijk simpel als je dat eenmaal geaccepteerd hebt, maar om dat te accepteren moet je dat eerst zelf te weten zien te komen; Als je die kennis eenmaal hebt dan word je leven getransformeerd. Een bijkomstigheid zou dan kunnen zijn dat al je wensen zomaar uit zouden kunnen komen; HET OPEN GEHEIM

@El Jefecito: Mijn voorspellingen van vroeger waren best realistisch, vond ik zelf. Feyenoord - Chelsea wordt denk ik een zeer zware wedstrijd maar met de aankopen die vorige week gepresenteerd zijn denk ik dat er wel een uitslag in zit van, nou, pak 'm beet, 77 - 1, waaronder 68x Makaay, 2x Slory en 7 doelpunten (waarvan 3 met het hoofd) van Drenthe. Het zou kunnen dat ik 1 of 2 doelpunten naast zit...

Geen stellingname

Help mods!
Pool: -, Feyenoord-PSV MotM: -Battle-rating: 1.500,0 (daag uit)VoVo: -Opstelling: -
pipapaauwe
Vedette

Gepost op 4 juli 2007 om 21:20:23.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
OrCristiAngelos schreef:

(...)

tja, ik vind dat te makkelijk.
Ik heb iemand gezien die aan geesten oproepen deed.
Geen pretje om te zien als er een andere geest in iemand komt.
Maar voor mij wel een bewijs dat er meer is dan alleen dit.

Help mods!
voetballert
Veelbelovend talent

Gepost op 5 juli 2007 om 01:06:43.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Er zijn heel veel dingen die er op wijzen dat God niet bestaat (de bijbel is door mensen geschreven, wie zegt dat ze niet zomaar wat opschrijven, waarom is deze godsdienst wel de waarheid en het geloof in bosgeesten niet, als God machtig en goed zou zijn zou hij zich tonen, er is geen enkel bewijs van het bestaan van een God, de bijbel staat vol met sterke verhalen, het lijkt wel een sprookjesboek, mensen kun je alles wijs maken, kijk maar naar Sinterklaas en het geloof in bosgeesten en Wodan, in de bijbel staan een hoop dingen die nu niet blijken te kloppen enzovoorts) en er zijn maar heel weinig dingen die erop wijzen dat God wel bestaat (ik kan zo geen een goede reden bedenken, behalve hoop. En hoop is bijna het tegenovergestelde van bewijs).

Help mods!
Pool: -, Feyenoord-PSV MotM: -Battle-rating: 1.500,0 (daag uit)VoVo: -Opstelling: 4-4-2
pipapaauwe
Vedette

Gepost op 5 juli 2007 om 08:30:21.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
voetballert schreef:

Er zijn heel veel dingen die er op wijzen dat God niet bestaat (de bijbel is door mensen geschreven, wie zegt dat ze niet zomaar wat opschrijven, waarom is deze godsdienst wel de waarheid en het geloof in bosgeesten niet, als God machtig en goed zou zijn zou hij zich tonen, er is geen enkel bewijs van het bestaan van een God, de bijbel staat vol met sterke verhalen, het lijkt wel een sprookjesboek, mensen kun je alles wijs maken, kijk maar naar Sinterklaas en het geloof in bosgeesten en Wodan, in de bijbel staan een hoop dingen die nu niet blijken te kloppen enzovoorts) en er zijn maar heel weinig dingen die erop wijzen dat God wel bestaat (ik kan zo geen een goede reden bedenken, behalve hoop. En hoop is bijna het tegenovergestelde van bewijs).

Waarom open je deze topic dan, als je het toch zo zeker weet?
Om Cristenen uit de tent te lokken misschien?

Vraagje aan jou.
Bestaat China?
Ben jij er weleens geweest, of moet je het doen met de verhalen en foto's?
Waarom geloof jij de mensen wel die zeggen dat China bestaat, je hebt immers geen tastbaar bewijs.
Misschien houden ze je allemaal voor de gek.

Help mods!
DR
Internationale topspeler

Gepost op 5 juli 2007 om 10:47:22.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
pipapaauwe schreef:

(...)

Vraagje aan jou.
Bestaat China?
Waarom geloof jij de mensen wel die zeggen dat China bestaat, je hebt immers geen tastbaar bewijs.

Het is geloof en geen wetenschap. De een gelooft wel. De ander niet. Prima toch? Blijf het wel absurd vinden dat zoveel belang wordt gehecht aan geloof terwijl er nooit enig bewijs is gevonden voor welk geloof dan ook. Voor mij is de bijbel en ieder ander geloof even absurd / geloofwaardig als iemand die in de smurfen gelooft. Ik vind het best. Ik denk dat als 1 miljard mensen in de smurfen geloven je ook niks meer mag zeggen over de smurfen. Ach, recht van de meerderheid. Ik heb er geen tijd voor in mijn leven, ik vind het wel amusant om te zien allemaal hoe dit bij andere mensen zo belangrijk is. Ieder zijn ding.

Help mods!
Westlander
Jeugdspeler

Uit: WESTLAND
Reg.: 12 december 2002
Gepost op 5 juli 2007 om 12:56:23.       MSN: mausdewestlander@hotmail.com      Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Wat voor bewijs van geloof moet er gevonden worden om God te kunnen aanvaarden?

Help mods!
Pool: -, Feyenoord-PSV MotM: -Battle-rating: 1.500,0 (daag uit)VoVo: -Opstelling: incompleet
DR
Internationale topspeler

Gepost op 5 juli 2007 om 13:30:41.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Westlander schreef:

Wat voor bewijs van geloof moet er gevonden worden om God te kunnen aanvaarden?

Een hemel die openscheurt en waar een vent met een grote grijze baard uit tevoorschijn komt, die over de noordzee loopt naar het strand, een Feyenoord - shirt aanheeft, een bal hoog houdt met zijn pielemuis en zegt: varkenoord heeft verstand van voetbal.

Dan ben ik bekeerd.

Help mods!
voetballert
Veelbelovend talent

Gepost op 5 juli 2007 om 13:53:48.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
pipapaauwe schreef:

(...)

Vraagje aan jou.
Bestaat China?

Ik kan deze week nog naar China vliegen als ik wil. Je kan er heen vliegen, ik heb foto's, films gezien, weet dat er Chinezen bestaan dus bestaat China. Het is geen sterk verhaal, ik denk niet dat er 6 miljard mensen samen spannen om mij persoonlijk voor de gek te houden. Van God is geen filmpje, geen bewijs, de bijbel klopt niet helemaal en er staan sterke verhalen in en geloof is meer gebaseerd op hoop dan op bewijs (dit zeggen de gelovigen zelf dus zeg niet dat ik maar wat onzin roep).

Nee, deze topic is niet om Christenen uit de tent te lokken, het is om te discussiëren zodat ik meer begrip kan krijgen voor het geloof in God. Ik wil graag sterke argumenten van gelovigen horen waarom ze zo zeker zijn van het bestaan van een God.

Help mods!
kaalkop_bb
Vedette

Uit: Rhoon + De Kuip - Mijn Tweede Huis
Vak: Olympiatribune - BB
Uploads: 1
Reg.: 8 augustus 2005
Gepost op 5 juli 2007 om 14:53:10.             Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Mannen, om een kort verhaal lang te maken: Ik geloof niet in God. Er zal vast meer zijn tussen Hemel en Aarde. Als mensen in God geloven vind ik dat prima. Er over praten vind ik ook goed. Alleen moet men mij niet proberen te bekeren tot een geloof. Dan breek ik het gesprek af. Als je mensen ziet lijden aan een erge ziekte zou God toch moeten ingrijpen? Geesten en aanverwante artikelen vind ik eveneens 'spannende' gespreksstof. Ik ben vrij nuchter in die dingen maar 'iets' is momenteel wel errug dichtbij in de familie voorgevallen... Brrr.

+ + ZIJN 200% ECHT

Geen stellingname

Help mods!
Pool: -, Feyenoord-PSV MotM: -Battle-rating: 1.495,4VoVo: -Opstelling: -
Westlander
Jeugdspeler

Gepost op 5 juli 2007 om 15:04:56.       MSN: mausdewestlander@hotmail.com      Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
DR schreef:

(...)

Een hemel die openscheurt en waar een vent met een grote grijze baard uit tevoorschijn komt, die over de noordzee loopt naar het strand, een Feyenoord - shirt aanheeft, een bal hoog houdt met zijn pielemuis en zegt: varkenoord heeft verstand van voetbal.

Dan ben ik bekeerd.

Tja, dat gaat niet gebeuren. Jammer.

quote:
voetballert schreef:

Nee, deze topic is niet om Christenen uit de tent te lokken, het is om te discussiëren zodat ik meer begrip kan krijgen voor het geloof in God. Ik wil graag sterke argumenten van gelovigen horen waarom ze zo zeker zijn van het bestaan van een God.

Wat zou jij een sterk argument vinden dan?

[Dit bericht is veranderd door Westlander (op 5 juli 2007 15:05:44).]

Help mods!
Pool: -, Feyenoord-PSV MotM: -Battle-rating: 1.500,0 (daag uit)VoVo: -Opstelling: incompleet
DR
Internationale topspeler

Gepost op 5 juli 2007 om 15:28:14.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Als dat in de bijbel had gestaan had je het nu wel geloofd. Dat is een beetje mijn punt. '
Of ze nu een zee spleiten, water in wijn veranderen, uit de doodherrijzen of weet ik veel (heb de bijbel niet gelezen) of er komt iemand uit de hemel zetten, voor mij allemaal even mogelijk of onmogelijk.

Help mods!
Westlander
Jeugdspeler

Gepost op 5 juli 2007 om 15:32:58.       MSN: mausdewestlander@hotmail.com      Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
DR schreef:

Als dat in de bijbel had gestaan had je het nu wel geloofd. Dat is een beetje mijn punt. '
Of ze nu een zee spleiten, water in wijn veranderen, uit de doodherrijzen of weet ik veel (heb de bijbel niet gelezen) of er komt iemand uit de hemel zetten, voor mij allemaal even mogelijk of onmogelijk.

Maar waarschijnlijk noem jij het dan een alien en niet God.

Help mods!
DR
Internationale topspeler

Gepost op 5 juli 2007 om 15:39:56.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Westlander schreef:

(...)

Maar waarschijnlijk noem jij het dan een alien en niet God.

Tja....als er nou 2 mannetjes uitkomen? Hebben we dan 2 goden? Of 10 mannetjes, 10 Goden?

Help mods!
kaalkop_bb
Vedette

Uit: Rhoon + De Kuip - Mijn Tweede Huis
Vak: Olympiatribune - BB
Uploads: 1
Reg.: 8 augustus 2005
Gepost op 5 juli 2007 om 15:53:53.             Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Als God niet bestaat, bestaan die 'Godenzoontjes' ook niet... Dus is dat clubje uit 020 een 'stoffelijke fata morgana' Ik lul maar wat hoor. Ik begin helemaal weg te glijden achter m'n bureau... Weet je wat. Ik zet die pc uit en donder op In dit soort discussies moet ik altijd aan die oude mop denken van die kerel die werd overvallen door een helse stortbui en in een klooster kon overnachten. Zijn kleren, doorweekt van het hemelwater hingen te drogen. 's Nachts moest hij enorm pissen en deed een laken over zijn lichaam... De abt struinde met een kaars over de gang en zag de witte gedaande opdoemen aan 't eind van de gang... Waarop de abt vroeg: "Bent gij een geest, of bent gij een God?". Nee! Ik ben Kees en ik zoek de pot!!

THE THING I BELIEVE IN

[Dit bericht is veranderd door kaalkop_bb (op 5 juli 2007 15:58:52).]

Geen stellingname

Help mods!
Pool: -, Feyenoord-PSV MotM: -Battle-rating: 1.495,4VoVo: -Opstelling: -
Westlander
Jeugdspeler

Gepost op 5 juli 2007 om 16:21:06.       MSN: mausdewestlander@hotmail.com      Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
DR schreef:

(...)

Tja....als er nou 2 mannetjes uitkomen? Hebben we dan 2 goden? Of 10 mannetjes, 10 Goden?

Dat is weer een volgende discussie.

Help mods!
DR
Internationale topspeler

Gepost op 5 juli 2007 om 16:29:57.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Westlander schreef:

(...)

Dat is weer een volgende discussie.

Ik maak de link niet tussen God en een Alien.

Maar goed, is allemaal best. Ik wens een ieder veel plezier met deze materie.

Help mods!

Deze topic is open.
Deze topic bestaat uit 19 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 »
Alle tijden zijn CET (Rotterdam).

Reageer op deze topic

Contact Admins | Voorpagina Forums | Feyenoord Netwerk