Feyenoord Netwerk
woensdag 17 maart 2010 - 23:01                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Feyenoord Forums » Feyenoorders-aan-tafel » Bestaat er een God?

HR

Deze topic is open en bestaat uit 27 pagina's: « 1 ... 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 »

HR

Stelling:

HR
HR

quote:HR
Timothy McVeigh schreef:

Waar de menging van Godsdienst en Staat toe kan leiden:

(...)

Het zou toch van de zotte zijn als 20.000 mensen de dupe zijn van een achterhaalde zin in een boek dat duizenden jaren geschreven is, waarin wordt vermeld dat God, en dus wij ook maar, op de zevende dag moe was?
HR
Winkels moeten gezellig openblijven op zondag. Niet alleen voor het winkelend publiek, maar vooral voor de werkgelegenheid. Hoeveel tienduizenden studenten en scholieren verliezen niet hun bijbaantje als ze op zondag niet meer mogen werken in de supermarkt?

Keuze stelling: God
HR
HR

Mozart
Geselecteerd voor Oranje

Uit: Salzburg
Vak: Maastribune - Business seats
Droomaankoop: Julio Ricardo Cruz
Reg.: 12 oktober 2008

Happel schreef:

(...) Winkels moeten gezellig openblijven op zondag. Niet alleen voor het winkelend publiek, maar vooral voor de werkgelegenheid. Hoeveel tienduizenden studenten en scholieren verliezen niet hun bijbaantje als ze op zondag niet meer mogen werken in de supermarkt?
HR
Mijn idee. Sinds wanneer wonen we trouwens in een achterlijk land, waarin dit soort zaken weer binnensluipen? Ik dacht dat de jaren '50 passé waren.
Niet dus kennelijk als het aan de gristelijke regenten ligt.

Geen stellingname
HR
HR

Timothy McVeigh
Vedette
Hompie ©

Uit: Utrecht
Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: Nicky Hofs
Reg.: 6 juni 2000

Gisteren was ik bij een door de jongeren van D66 én de ChristenUnie georganiseerde lezing van Dick Pels. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat minstens één van jullie, Happel en Mozart, deze man wel zal kennen. Hij is een vrijzinnig socioloog, lid van GroenLinks, en heeft een hele verhelderende kijk op de rol van religie in de samenleving.

Keuze stelling: Darwin
HR
HR

Mozart
Geselecteerd voor Oranje

Uit: Salzburg
Vak: Maastribune - Business seats
Droomaankoop: Julio Ricardo Cruz
Reg.: 12 oktober 2008

Timothy McVeigh schreef:

Gisteren was ik bij een door de jongeren van D66 én de ChristenUnie georganiseerde lezing van Dick Pels. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat minstens één van jullie, Happel en Mozart, deze man wel zal kennen. Hij is een vrijzinnig socioloog, lid van GroenLinks, en heeft een hele verhelderende kijk op de rol van religie in de samenleving.
HR
Natuurlijk ken ik Dick Pels. Die man geeft inderdaad boeiende en bevlogen lezingen. Bovendien is hij een goede auteur. Lees bijvoorbeeld eens 'De economie van de eer. Een nieuwe visie op verdienste en beloning.' of zelfs zijn zeer goed leesbaar boek over Pim Fortuyn (ik kan even niet meer op de titel komen, het woord 'Dandy' komt er in voor).

Geen stellingname
HR
HR

RKCWolluk Rode kaart: waarschuwing
Echte Critische Zonnebril
Geselecteerd voor Oranje

Vak: -
Droomaankoop: -
Reg.: 2 juli 2008

Ik heb hier een Quest voor me liggen en uit onderzoek blijkt het volgende:

Mensen die katholiek/christen zijn hebben gemiddeld een lager IQ dan mensen met een ander of geen geloof.

Nu wist ik al dat het catholisme/christendom een grote tering leugenachtige hypocryte bende is, maar dat ze ook dom zijn verrast me dan een beetje? Waarom houden ze het dan zo lang uit? Of zijn er gewoon zoveel domme mensen?

[Dit bericht is veranderd door RKCWolluk (op 20 juni 2009 18:28:25).]

Geen stellingname
HR
HR

tricky-dicky
Vedette

Uit: Deventer
Vak: Stadiontribune - S
Droomaankoop: Kevin Strootman
Reg.: 2 september 2005

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 20 juni 2009 om 18:33:25.  Profiel  Stuur een privébericht  Bezoek de homepage  MSN: 09-03-1969, ajax-Feyenoord 1-2  Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR

RKCWolluk schreef:

Ik heb hier een Quest voor me liggen en uit onderzoek blijkt het volgende:

Mensen die katholiek/christen zijn hebben gemiddeld een lager IQ dan mensen met een ander of geen geloof.

Nu wist ik al dat het catholisme/christendom een grote tering leugenachtige hypocryte bende is, maar dat ze ook dom zijn verrast me dan een beetje? Waarom houden ze het dan zo lang uit? Of zijn er gewoon zoveel domme mensen?
HR
En hoe is dat bij jullie in Waalwijk dan?

Geen stellingname
HR
HR

RKCWolluk Rode kaart: waarschuwing
Echte Critische Zonnebril
Geselecteerd voor Oranje

Reg.: 2 juli 2008

tricky-dicky schreef:

(...)

En hoe is dat bij jullie in Waalwijk dan?
HR
Heel veel domme mensen :)

Valt wel mee laatste jaren, de zwarten kousen zijn meer vertrokken naar de dorpen er omheen (kaatsheuvel, sprang-capelle etc) waar er 1 kerk per 200 inwoners staat ofzo.

Geen stellingname
HR
HR

Fr-loyals
Vedette

Uit: Granada>Nicaragua
Reg.: 16 mei 2006

RKCWolluk schreef:

(...)

Heel veel domme mensen :)

Valt wel mee laatste jaren, de zwarten kousen zijn meer vertrokken naar de dorpen er omheen (ketsheuvel, sprang-capelle etc) waar er 1 kerk per 200 inwoners staat ofzo.
HR
:D lekker toepasselijk

Keuze stelling: God
HR
HR

galaxtico
Ballenjongen

Reg.: 9 oktober 2008

http://www.spitsnieuws.nl/archives/tech/2009/08/straling_ster_zorgt_voor_nieuw.html

Sterren (en dus onze zon) is dus niet door een of meerdere goden geschapen B)

HR
HR

Kobe Bryant
Vedette

Uit: Capelle a/d IJssel
Vak: Stadiontribune - Q
Reg.: 4 april 2002

galaxtico schreef:

http://www.spitsnieuws.nl/archives/tech/2009/08/straling_ster_zorgt_voor_nieuw.html

Sterren (en dus onze zon) is dus niet door een of meerdere goden geschapen B)
HR
Dan vragen de gelovigen weer hoe de eerste planeten en sterren ontstaan zijn voordat die op hun beurt weer nieuwe schiepen en dan ben jij weer uitgeluld :tong

Ik ben ook een atheïst die zijn heil zoekt in de wetenschap maar gelovigen kun je vrijwel niet op deze manier bekeren. Overigens hoeft dat wat mij betreft ook niet. Als iemand daar gelukkig mee is, ieder zijn meug...

Geen stellingname
HR
HR

emmylover
Vedette

Uit: eindhoven
Droomaankoop: Alex Rodrigo Dias da Costa
Reg.: 12 april 2004

eigenlijk is het raar het geloof.god schiep de man <adam> en uit zijn rib werd <eva> gemaakt ze kregen 2 zonen kain en abel.maar waar zijn dan alle andere mensen uit voort gekomen...

HR
HR

Timothy McVeigh
Vedette
Hompie ©

emmylover schreef:

eigenlijk is het raar het geloof.god schiep de man <adam> en uit zijn rib werd <eva> gemaakt ze kregen 2 zonen kain en abel.maar waar zijn dan alle andere mensen uit voort gekomen...
HR
Incest. Dat schijnt op Urk bijvoorbeeld ook heel normaal te zijn.

Niet van die domme vragen stellen emmylover.

HR
HR

varkenoord
Vedette

Vak: Stadiontribune - U
Reg.: 16 november 2004

Timothy McVeigh schreef:

HR
Aanrader op dat laatste punt is de zeeuwse DS Hendrikse,die in de vrijzinnige kerk zegt dat God niet bestaat.De ingezonden stukken in de PZC zijn de moeite van het lezen waard.Je kan het raden natuurlijk,van de 10 zijn er 8 die de man verketteren

Geen stellingname
HRHR
HR

emmylover
Vedette

Uit: eindhoven
Droomaankoop: Alex Rodrigo Dias da Costa
Reg.: 12 april 2004

Timothy McVeigh schreef:

(...)

Incest. Dat schijnt op Urk bijvoorbeeld ook heel normaal te zijn.

Niet van die domme vragen stellen emmylover.
HR
het was eigenlijk geen vraag maar meer een konstatering .het geloof en daarmee de bijbel verkondigen dus incest.en daar lopen miljarden mensen achter aan.
het moet niet gekker worden

HR
HR

aliendwurf
Vedette

Reg.: 1 augustus 2004

Geen stellingname
HR
HR

seven
Vedette

Reg.: 17 november 2002

aliendwurf schreef:

(plaatje)

:D
HR
:D die is goed

HR
HR

varkenoord
Vedette

Goedkope onderbroeken lol

Geen stellingname
HR
HR

varkenoord schreef:

HR
welke onderbroeken ???

HR
HR

varkenoord schreef:

HR
welke onderbroeken ???

HR
HR

aliendwurf
Vedette

Reg.: 1 augustus 2004

Draagt-ie een broekje dan? Ik dacht een vijgje...

Geen stellingname
HR
HR

jozsef Kiprich.
Vedette

Uit: 070
Reg.: 26 februari 2005

HR
HR

Administrator
Administrator

Reg.: 23 juni 2002

Dit is een automatische waarschuwing van het feit dat deze topic kenmerken vertoont van slowchat. Chatten op het forum is niet toegestaan. Ga daarvoor naar de Feyenoord Netwerk Chatbox.

Deze waarschuwing is automatisch gegenereerd en is uitsluitend bedoeld om de deelnemers aan deze discussie er nogmaals op te wijzen dat chatten op het forum niet is toegestaan. Reacties op dit automatische bericht zijn meer dan welkom in het gastenboek; niet in deze topic! Bedankt voor de aandacht.

Geen stellingname
HR
HR

Timothy McVeigh
Vedette
Hompie ©

varkenoord schreef:

HR
Goedkope onderbroeken lol? Dit lijkt mij meer symbool staan voor het feit dat een hoop celibataire priesters zich om de haverklap aan een misdienaar vergrijpen. En dat alleen omdat ze geen sex mogen hebben van het één of andere bedachte geloof. Alsof Jezus Christus zelf zulke stompzinnige en niet ter zake doende regels zou verzinnen :dood

HR
HR

varkenoord
Vedette

Timothy McVeigh schreef:

(...)

Goedkope onderbroeken lol? Dit lijkt mij meer symbool staan voor het feit dat een hoop celibataire priesters zich om de haverklap aan een misdienaar vergrijpen. En dat alleen omdat ze geen sex mogen hebben van het één of andere bedachte geloof. Alsof Jezus Christus zelf zulke stompzinnige en niet ter zake doende regels zou verzinnen :dood
HR
Of niet gelovigen zich niet regelmatig vergrijpen aan kinderen.Moet ik je voorbeelden geven van echtparen die zich vergrijpen aan hun kinderen.Ligt dat dan aan het huwelijk.Soms zou je denken dat prietsters ook mensen zijn

Geen stellingname
HR
HR

Middenveldert
Internationale topspeler

Uit: Den Haag
Droomaankoop: Dirk Kuyt
Reg.: 22 juni 2007

Maar we hebben hier wél te maken met een overkoepelende organisatie (in dit geval de Katholieke Kerk) die een hele lange tijd heeft ontkent en verzwegen dat er ook onder hun 'medewerkers' dergelijke excessen plaatsvonden. Die als heilige boontjes de andere kant opkeken en eventuele slachtoffers vroom afkochten.

:offtopic Heeft aliendwurf hiervoor rood gekregen?

[Dit bericht is veranderd door Middenveldert (op 21 augustus 2009 14:51:38).]

Geen stellingname
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 27 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 »

HR
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Feyenoord Forums » C - Supporters » Feyenoorders-aan-tafel » Bestaat er een God?

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Feyenoord Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Feyenoord Poll

Ben je blij met nieuwe thuis- en uitshirt?

Ja
alleen met thuisshirt
alleen met uitshirt
nee, ik vind beiden niets

HR

VoVo

Van de Feyenoord-fans denkt 9,3% dat Sparta Rotterdam wint van AZ. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Feyenoord Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van Feyenoord-Vitesse:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!