Deze topic is open en bestaat uit 27 pagina's: « 1 ... 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 ... 27 »
God of Darwin?
God
Darwin
okkie
Vedette
Uit: Papecity
Vak: Stadiontribune - RR
Droomaankoop: -
Reg.: 5 juli 2001
quote:Is dit niet al voldoende bewijs, dat het allemaal verzonnen is ??
Happel schreef:
(...)De Sigaar liet je al zien dat Adam en Eva volgens de Bijbel drie zonen hadden. Je vergeet Seth, geboren nadat Kaïn Abel vermoord had. (Genesis 4:25). Seth is volgens de overlevering 807 jaar oud geworden en werd op 150-jarige leeftijd vader van zijn zoon Enos.
Happel
Internationale topspeler
Winnaar bekerklassement Feyenoord Netwerk VoVo 2008/2009
Uit: Amsterdam
Vak: Olympiatribune - BB
Reg.: 17 april 2007

jezus christus
Vedette
Vak: -
Reg.: 18 september 2004
Happel
Internationale topspeler
quote:Dat weten jij en ik helaas niet zeker, okkie, of dat verzonnen is of niet. Er zijn veel overleveringen waarin gerept wordt over mensen in vervlogen tijden die dat soort leeftijden bereikten.
okkie schreef:
(...)
Is dit niet al voldoende bewijs, dat het allemaal verzonnen is ??
Gr.okkie {the one and only}
quote:Maar jezus, we weten toch al lang dat sommige passages in de Bijbel onzinnig zijn. Ook weten we dat kerken en religies dienen om mensen te onderdrukken en in het gareel te houden. Misschien was die tweeduizend jaar Christendom in veel opzichten wel een zegen voor de mensheid, want daarvoor was het nog droeviger gesteld, als je je bijvoorbeeld verdiept in de Romeinse tijd. Dankzij Bijbel en Christendom zijn de mensen zich toch een beetje beschaafder gaan gedragen dan voorheen. Als je nagaat dat ook nu in de Rooms-Katholieke en Gereformeerde kerken nog regelmatig kleine kinderen sexueel misbruikt worden door de voorgangers en de ouderlingen, dan kun je je voorstellen wat er zou gebeuren als je dat soort mensen zonder Bijbelles op de samenleving zou loslaten.
jezus christus schreef:
weet je wat nu zo triest is happel, dat wanneer niet gelovigen op gelijke wijze als jij bij evolutionisten doet, gelovigen/geloof belachelijk maken, dat die gelovigen dan boos worden. althans een groot deel daarvan.
Borrie
Vedette
Uit: Geneve, Zwitserland
Reg.: 3 december 2002
AS SC Etienne
Vedette
Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: Stefan Babović
Reg.: 18 december 2002
De Sigaar ![]()
Vedette
Uit: Almere
Vak: Maastribune - Business seats
Reg.: 13 maart 2002
jezus christus
Vedette
quote:het zijn eikels want god schiep de wereld in 6 dagen. on the seventh day he went surfing dude
De Sigaar schreef:
Even een misverstand wegwerken, beste Happel. Ik ben beslist geen Darwinist. Deze pseudo-wetenschapper heeft namelijk alleen een aanzet gegeven tot hetgeen later bekend geworden is als evolutieleer. Darwin beschreef zijn bevindingen rond 1850 en er is sindsdien door serieuze wetenschappers verder onderzoek gedaan.
Laten we beginnen met de paleontologen. Dit zijn gekwalificeerde en zeer allround wetenschappers. Zij houden zich in de eerste plaats bezig met opgravingen. Hetgeen ze vinden onderzoeken ze in een laboratorium. Daar determineren ze de gevonden fossielen en ordenen ze deze naar herkomst en ouderdom. Hoe deze ouderdom bepaald wordt heb ik een paar posts geleden al aangegeven.
Daarnaast bestaat tegenwoordig de wetenschap genaamd evolutiebiologie. Een evolutiebioloog is in tegenstelling tot Darwin een gekwalificeerde wetenschapper. Geen idioot dus die maar wat raaskalt maar iemand die gedegen onderzoek doet aan de hand van wetenschappelijke richtlijnen. Een naam die hierbij relevant is is Gregor Mendel. Waarschijnlijk vind jij Mendel ook een charlatan, immers die werkte globaal in dezelfde (Romantische) tijd als Darwin. Mendel's wetten zijn nu algemeen aanvaard binnen de genetica. Ook Mendel was overigens geen wetenschapper zodat zijn resultaten vaak te rooskleurig beschreven waren. Later hebben echte wetenschappers zich ook hierop gestort en zijn de Wetten van Mendel geformaliseerd en zeer terecht genoemd naar deze amateur. Omdat hij namelijk wel systematisch en geordend werkte en reproduceerbare experimenten kon overleggen. Iets wat voor een wetenschappelijk 'bewijs' een vereiste is.
De bevindingen van de paleontologen, gecombineerd met de kennis van de Wetten van Mendel waarbij de mutatie van soorten een belangrijk onderdeel is worden gebruikt door de evolutiebiologen.
Wel degelijk vinden ze dat door het wijzigen van klimaatsomstandigheden mutaties ontstaan bij de bestaande soorten. Op microgebied geschiedt dit nog steeds. Kleinere wezens als insecten, bacteriën en virussen hebben een aantoonbare evolutie ondergaan. Neem bijvoorbeeld het vogelgriep- of het malariavirus en in het laatste geval de drager ervan, de zogenaamde malariamug. Door het inzetten van entstoffen en pillen zijn de virussen en dragers ervan binnen lachwekkend korte tijd en aantoonbaar geëvolueerd.
Wie ben jij dan om te denken dat zoiets op macroscopisch gebied niet gebeurt?
Of zijn al die wetenschappers die ik hierboven beschreven heb allemaal eikels die hun tijd misdoen met het werken aan onzinnige luchtkastelen?
Happel
Internationale topspeler
quote:Beste Sigaar, ik krijg steeds meer de indruk dat jij noch iemand anders hier leest wat ik schrijf. Het lijkt erop dat iedereen in dit topic maar wat voor zich uit aan het mompelen is en vooral wil blijven vasthouden aan zijn eigen standpuntje. Dat motiveert niet echt om met deze discussie door te gaan, temeer daar ik over Darwin's theorietjes ook wel zo'n beetje aangestipt heb wat erop tegen is en uit welke hoek ze gestimuleerd zijn. Daar ik geen enkele gegronde reden zie om er anders over te denken laat ik dit topic maar voor wat het is.
De Sigaar schreef:
Even een misverstand wegwerken, beste Happel. Ik ben beslist geen Darwinist. Deze pseudo-wetenschapper heeft namelijk alleen een aanzet gegeven tot hetgeen later bekend geworden is als evolutieleer. Darwin beschreef zijn bevindingen rond 1850 en er is sindsdien door serieuze wetenschappers verder onderzoek gedaan.
Laten we beginnen met de paleontologen. Dit zijn gekwalificeerde en zeer allround wetenschappers. Zij houden zich in de eerste plaats bezig met opgravingen. Hetgeen ze vinden onderzoeken ze in een laboratorium. Daar determineren ze de gevonden fossielen en ordenen ze deze naar herkomst en ouderdom. Hoe deze ouderdom bepaald wordt heb ik een paar posts geleden al aangegeven.
Daarnaast bestaat tegenwoordig de wetenschap genaamd evolutiebiologie. Een evolutiebioloog is in tegenstelling tot Darwin een gekwalificeerde wetenschapper. Geen idioot dus die maar wat raaskalt maar iemand die gedegen onderzoek doet aan de hand van wetenschappelijke richtlijnen. Een naam die hierbij relevant is is Gregor Mendel. Waarschijnlijk vind jij Mendel ook een charlatan, immers die werkte globaal in dezelfde (Romantische) tijd als Darwin. Mendel's wetten zijn nu algemeen aanvaard binnen de genetica. Ook Mendel was overigens geen wetenschapper zodat zijn resultaten vaak te rooskleurig beschreven waren. Later hebben echte wetenschappers zich ook hierop gestort en zijn de Wetten van Mendel geformaliseerd en zeer terecht genoemd naar deze amateur. Omdat hij namelijk wel systematisch en geordend werkte en reproduceerbare experimenten kon overleggen. Iets wat voor een wetenschappelijk 'bewijs' een vereiste is.
De bevindingen van de paleontologen, gecombineerd met de kennis van de Wetten van Mendel waarbij de mutatie van soorten een belangrijk onderdeel is worden gebruikt door de evolutiebiologen.
Wel degelijk vinden ze dat door het wijzigen van klimaatsomstandigheden mutaties ontstaan bij de bestaande soorten. Op microgebied geschiedt dit nog steeds. Kleinere wezens als insecten, bacteriën en virussen hebben een aantoonbare evolutie ondergaan. Neem bijvoorbeeld het vogelgriep- of het malariavirus en in het laatste geval de drager ervan, de zogenaamde malariamug. Door het inzetten van entstoffen en pillen zijn de virussen en dragers ervan binnen lachwekkend korte tijd en aantoonbaar geëvolueerd.
Wie ben jij dan om te denken dat zoiets op macroscopisch gebied niet gebeurt?
Of zijn al die wetenschappers die ik hierboven beschreven heb allemaal eikels die hun tijd misdoen met het werken aan onzinnige luchtkastelen?
De Sigaar ![]()
Vedette
Happel
Internationale topspeler
boca junior
Aanstormend talent
Uit: rdam
Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 14 juni 2007
Happel
Internationale topspeler

jezus christus
Vedette
quote:happeltje, je mekkert nu steeds wel op anderen maar je komt nimmer met WETENSCHAP aan...immer maar citeren uit werken van obscure types is niet aannemelijk meer.
Happel schreef:
Beste Sigaar, je weet duidelijk niet waar je het over hebt.
bla bla bla...
De Sigaar ![]()
Vedette
quote:Wat versta je onder een academische misvorming? Een titel voor je naam? Doe zoals ik en voer de titel niet. Die is feitelijk alleen van belang in de academische kringen zelf. Daarbuiten kan men aan een CV wel zien wat het opleidingsniveau is van wie dan ook.
jezus christus schreef:
(...)
happeltje, je mekkert nu steeds wel op anderen maar je komt nimmer met WETENSCHAP aan...immer maar citeren uit werken van obscure types is niet aannemelijk meer.
je hebt al aangegeven dat die bijbel meer onzin dan zin bevat. kortom we mogen er redelijkerwijs van uitgaan dat je er zelfs niets meer van gelooft. verder blijf je bezig met schoppen tegen Darwins theorie, terwijl het waarheidsgehalte daarvan nu juist wel aannemelijk is gemaakt (op onderdelen). je spreekt jezelf dus tegen. dat mag als jij je geloof maar houdt. de weldenkende niet-gelovige begint toch stellige twijfels te koesteren tegen jouw visie...
nee, ik ben geen wetenschapper. weliswaar een academische misvorming in leiden met titel afsluiting en bijpassende prima arbeidsterreinen. wel weldenkend, zonder de arrogantie van de 'alwetendheid' al suggereert mijn nick anders. dat is slechts ter irritatie uwerzijds. hou nu toch op met die reli-larie en omhels de idee van alternatieve bewezen wetenschappen.
jezus christus
Vedette
quote:wie zegt dat ik mijn titel voer? ikke niet iig. en uiteraard geldt de vrijheid van meningsuiting. alleen zou het leuk zijn om in discussies niet steeds met obscure boekjes te komen om te 'bewijzen' dat een theorie onjuist is terwijl het eigen boekje (bijbeltje) bewezen onwaar is. was het niet freek die zong 'er is leven er is leven na de dood'?
De Sigaar schreef:
(...)
Wat versta je onder een academische misvorming? Een titel voor je naam? Doe zoals ik en voer de titel niet. Die is feitelijk alleen van belang in de academische kringen zelf. Daarbuiten kan men aan een CV wel zien wat het opleidingsniveau is van wie dan ook.
Het is aan iedereen overigens vrij een evolutietheorie te verwerpen. Hetzelfde geldt overigens voor een theorie betreffende het creationisme.
Het moge duidelijk zijn dat ik eerder een theorie betreffende het creationisme verwerp.
Iemand die mij van het tegendeel kan overtuigen werpe de steen. Een steen die mij echter zeer moeilijk zal gaan raken. Dan moet je namelijk echt van goeden huize komen.
kaalkop_bb
Vedette
Uit: Rhoon + De Kuip - Mijn Tweede Huis
Uploads: 1
Reg.: 8 augustus 2005
jezus christus
Vedette
quote:cogito ergo sum
kaalkop_bb schreef:Is er nu al iemand die weet of God bestaat?
![]()
Happel
Internationale topspeler
quote:Curtis Mayfield - (Don't Worry) If There's A Hell Below, We're All Going To Go
jezus christus schreef:
kwek, kwek, kwek
MD
Vedette
Reg.: 16 juni 2003
quote:Hoe dan ook, hij heeft wel gelijk :)
Westlander schreef:
Toch ben jezelf ook bezig met mensen overtuigen van jou gelijk. Eens kijken of je op het ajax-forum hetzelfde hebt gepost ;)
jezus christus
Vedette
quote:sterke inhoudelijke reactie
Happel schreef:
(...) Curtis Mayfield - (Don't Worry) If There's A Hell Below, We're All Going To Go
Happel
Internationale topspeler
quote:Je dicht me allerlei onzin toe en toch verwacht je nog een inhoudelijke reactie. Jouw enige inbreng in dit topic is wat geschreeuw en gesnater in een poging gelovige christenen te beledigen. Intussen lees je zó slecht dat je niet eens in de gaten hebt dat ik geen christen ben. Toch sta je op een inhoudelijk reactie.
jezus christus schreef:
(...)
sterke inhoudelijke reactiekomt de aangehaalde tekst van Mayfield niet van het album Superfly?
1 ding moet ik je wel nageven, jij bent een echte gelovige, je hebt geen enkele aanwijzing in welke zin dan ook en toch geloof je. respect daarvoor.
Neochamp
Vedette
Winnaar Bekerklassement Feyenoord Netwerk VoVo 2005/2006
Uit: Goes
Reg.: 17 maart 2001
quote:Waarschijnlijk rookte die pastoor of dominee ook .....
Happel schreef:
(...)Je dicht me allerlei onzin toe en toch verwacht je nog een inhoudelijke reactie. Jouw enige inbreng in dit topic is wat geschreeuw en gesnater in een poging gelovige christenen te beledigen. Intussen lees je zó slecht dat je niet eens in de gaten hebt dat ik geen christen ben. Toch sta je op een inhoudelijk reactie.
Je klinkt als een jongetje dat jarenlang in zijn poepertje gebruikt is door meneer pastoor of door de dominee en daarvoor nu genoegdoening zoekt. Wel, daarvoor moet je niet bij mij zijn.
Jouw aanwezigheid in dit topic is hoogstwaarschijnlijk ook niet stimulerend voor christenen om te komen vertellen over het onderwerp, dus vermoedelijk moet je nog wat geduld hebben voordat er zich een échte christen meldt die door jou beledigd wil worden.
Bestlander
Internationale topspeler
Uit: Wateringen
Reg.: 27 mei 2007
jezus christus
Vedette
quote:1. als jouw keuze god is, geef je daar naar mijn smaak mee aan dat je christen bent.
Happel schreef:
(...)Je dicht me allerlei onzin toe en toch verwacht je nog een inhoudelijke reactie. Jouw enige inbreng in dit topic is wat geschreeuw en gesnater in een poging gelovige christenen te beledigen. Intussen lees je zó slecht dat je niet eens in de gaten hebt dat ik geen christen ben. Toch sta je op een inhoudelijk reactie.
Je klinkt als een jongetje dat jarenlang in zijn poepertje gebruikt is door meneer pastoor of door de dominee en daarvoor nu genoegdoening zoekt. Wel, daarvoor moet je niet bij mij zijn.
Jouw aanwezigheid in dit topic is hoogstwaarschijnlijk ook niet stimulerend voor christenen om te komen vertellen over het onderwerp, dus vermoedelijk moet je nog wat geduld hebben voordat er zich een échte christen meldt die door jou beledigd wil worden.
Deze topic is open en bestaat uit 27 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 »
Feyenoord Forums » C - Supporters » Feyenoorders-aan-tafel » Bestaat er een God?

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!
Ben je blij met nieuwe thuis- en uitshirt?
Van de Feyenoord-fans denkt 56,1% dat NAC wint van FC Groningen. Wat denk jij?
We zijn op zoek naar jouw ideeën om Feyenoord Netwerk nog beter te maken.
De posters op deze pagina verwachten van Feyenoord-Heracles Almelo:
Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!