| Poster | | Topic: Bestaat er een God? |  |
|
| voetballert | |
Tati Vedette 2e Euro 2004 VoVo Feyenoord Netwerk
Vak: - Posts: 2321 Reg.: 16 februari 2002 | Ik respecteer mensen die wel in God geloven, jammer genoeg kunnen gelovigen over het algemeen dat respect niet andersom opbrengen. Altijd wordt je impliciet gemeld dat zij het licht hebben gezien en jij niet.
Overigens denk ik, parafraserend op Marx, dat de boven ons gestelden het op zich waardevolle persoonlijke geloof tot op de dag vandaag gebruiken om het volk in toom te houden. Misschien dat dat voor West-Europa niet meer zo geldt, maar in de Arabische wereld werkt dat zeker nog zo.
|
|
|
jezus christus Vedette
Vak: - Posts: 2309 Reg.: 18 september 2004 |
quote: Tati schreef:
Ik respecteer mensen die wel in God geloven, jammer genoeg kunnen gelovigen over het algemeen dat respect niet andersom opbrengen. Altijd wordt je impliciet gemeld dat zij het licht hebben gezien en jij niet.
Overigens denk ik, parafraserend op Marx, dat de boven ons gestelden het op zich waardevolle persoonlijke geloof tot op de dag vandaag gebruiken om het volk in toom te houden. Misschien dat dat voor West-Europa niet meer zo geldt, maar in de Arabische wereld werkt dat zeker nog zo.
geldt in de westerse wereld evenzeer, zie de usa, zie het vaticaan, religajes is het.
|
|
|
Tati Vedette 2e Euro 2004 VoVo Feyenoord Netwerk
Vak: - Posts: 2321 Reg.: 16 februari 2002 | @Jezus Christus
En dat zegt de zoon van God
Goed, met het Vaticaan heb je gelijk. Die hebben ook nog wel een hoop politieke invloed. Maar er is geen dominee, priester of politicus in Nederland die het woord Gods nog kan gebruiken om de meerderheid van het volk onder de duim te houden. Ja, misschien de moslims of de christenfundi's maar dan houdt het ook op.
In Amerika zegt iedereen wel gelovig te zijn, maar zijn de geloofsgroeperingen te versnipperd om echt druk uit te kunnen oefenen op grote delen van de bevolking. Ergo, in Amerika kiezen de mensen er zelf voor. Sterker nog, je maakt nog meer kans op het presidentschap als openlijke homo dan als atheist. Nog geen 10 procent van de Amerikanen durft dat laatste toe te geven.
|
|
|
Reservoirdogs Ballenjongen
Uit: Utrecht Vak: - Posts: 9 Reg.: 4 september 2007 | Je ziet het aan de veranderingen vandaag de dag. Alles evolueert en veranderd. De mens word steeds langer, de aarde word steeds warmer en iedereen past zich er steeds op aan. Ik heb laatst een documentaire gezien waarin de veranderingen van het hoofd van de mens werd vertoond. Daarin zag je duidelijk dat sommige beenderen van het hoofd iets anders groeien dan vorige generaties mensen. Over duizenden jaren zal ook de mens er weer anders uitzien.
|
|
|
mdv_32 Regelmatige invaller
Uit: Den Haag Vak: - Posts: 864 Reg.: 4 oktober 2007 |
quote: jezus christus schreef:
(...)
geldt in de westerse wereld evenzeer, zie de usa, zie het vaticaan, religajes is het.
Ik kan me toch niet voor de geest halen dat recentelijk homos in de USA of door het Vaticaan werden opgehangen. Of zelfmoordaanslagen tegen tegenstanders werden aangemoedigd of vergoeilijkt.
Dit gebeurt onder de vlag van islam veelvuldig, en is ook volledig in lijn met de islam ideologie, die al sinds de dagen van Mohammed dood en verderf zaait waar het ook komt. Het christendom begon als een ideologie waarvan de aanhangers eeuwen lang vervolgd werden (iets wat islam niet kan zeggen, die deden enkel zelf aan vervolging). En toen men eenmaal macht had gekregen moest christendom met geweld van binnenuit het christendom (protestantse reformatie) van de macht afgehaald worden.
Een dergelijke reformatie heeft onder islam niet plaatsgevonden, en zelfs als dat ooit gebeurd is het maar de vraag of de hervormers zullen winnen.
|
|
|
fredheftruck16 Vaste waarde in elftal
Uit: hillegom Vak: - Posts: 610 Reg.: 24 juni 2007 | Als je een homo ophangt, kan je aan zÃjn "vlaggestok" ook weer een vlag knopen.
Enne..weleens geweest in Darwin?..Bloedheet.. 
|
|
|
jezus christus Vedette
quote: mdv_32 schreef:
(...)
Ik kan me toch niet voor de geest halen dat recentelijk homos in de USA of door het Vaticaan werden opgehangen. Of zelfmoordaanslagen tegen tegenstanders werden aangemoedigd of vergoeilijkt.
Dit gebeurt onder de vlag van islam veelvuldig, en is ook volledig in lijn met de islam ideologie, die al sinds de dagen van Mohammed dood en verderf zaait waar het ook komt. Het christendom begon als een ideologie waarvan de aanhangers eeuwen lang vervolgd werden (iets wat islam niet kan zeggen, die deden enkel zelf aan vervolging). En toen men eenmaal macht had gekregen moest christendom met geweld van binnenuit het christendom (protestantse reformatie) van de macht afgehaald worden.
Een dergelijke reformatie heeft onder islam niet plaatsgevonden, en zelfs als dat ooit gebeurd is het maar de vraag of de hervormers zullen winnen.
hou nou toch op met dat soort vergelijkingen. je praat over excessen. kijk eens naar de vele sektes in europa en de usa. aldaar wordt massaal (zelf)moord gepleegd, kinderen verkracht etcetera. het is echt niet alles pais en vree in onze samenleving. ga in staphorst op zondag je winkel openen en je wordt gestenigd. ik bedoel, de scherpste randjes zijn er bij ons - gelukkig - af, en ook in veel islamitische landen. zelfmoordaanslagen zijn niet religieus bepaald. lijfstraffen en besnijdenissen zijn evenmin door de islam voorgeschreven. het zijn mensen die het doen.
|
|
|
voetballert Veelbelovend talent
Vak: - Posts: 90 Reg.: 26 april 2006 | Waarom geloof je voor 100% in de Bijbel, als het niet voor 100% blijkt te kloppen?
Jozua 10,12: "Er staat geschreven in de Heilige Schrift dat Jozua de zon gebood stil te staan en niet de aarde".
|
|
|
DJS1 Vedette
Uit: Rotterdam Vak: Maastribune - V Posts: 2992 Reg.: 6 juni 2001 | Ik zou graag willen dat een echte gelovige mij uitlegt hoe God ontstaan is.
Gezien het feit dat volgens hen de Aarde door diezelfde God is geschapen, zou je zeggen dat iets/iemand ook zo vriendelijk is geweest God te 'baren' daar voorafgaand.
[Dit bericht is veranderd door DJS1 (op 6 mei 2008 17:45:05).]
|
|
|
okkie Vedette
Uit: Papecity Vak: Stadiontribune - RR Posts: 2386 Reg.: 5 juli 2001 |
quote: DJS1 schreef:
Ik zou graag willen dat een echte gelovige mij uitlegt hoe God ontstaan is.
Gezien het feit dat volgens hen de Aarde door diezelfde God is geschapen, zou je zeggen dat iets/iemand ook zo vriendelijk is geweest God te 'baren' daar voorafgaand.
Dat moet jij toch weten zeker ??, jij ben regelmatig in ""Hogere sferen"" ?
Gr.okkie {the one and only}
|
|
|
berg1f Internationale topspeler
Uit: Oldenzaal Vak: - Posts: 923 Reg.: 24 september 2004 |
Niemand weet het zeker daarom heet het ook geloven. Maar respect voor een ieder die gelooft. Het kan een soort van houvast zijn voor iemand.
|
|
|
DJS1 Vedette
Uit: Rotterdam Vak: Maastribune - V Posts: 2992 Reg.: 6 juni 2001 |
quote: okkie schreef:
(...)
Dat moet jij toch weten zeker ??, jij ben regelmatig in ""Hogere sferen"" ?
Gr.okkie {the one and only}
Sommige dingen blijven altijd hangen hè?
Neemt niet weg dat ik er echt wel 's een antwoord op zou willen krijgen.
(Ik vermoed dat ik er alleen heel lang op kan wachten)
[Dit bericht is veranderd door DJS1 (op 6 mei 2008 20:01:13).]
|
|
|
Nistel Ballenjongen
Vak: - Posts: 3 Reg.: 13 november 2007 |
God is er altijd geweest. Moeilijk voor een mens te bevatten gezien onze beperkte verstandelijke vermogens, maar het komt er zeg maar op neer dat God buiten de beperkingen van tijd staat, hij is tijdloos. Er is in dat geval dan ook geen sprake van een ontstaan. God is, was en zal altijd zijn, de 'eeuwige God'.
|
|
|
aliendwurf Vedette
Uit: Hillegom Vak: Maastribune - V Posts: 13745 Reg.: 1 augustus 2004 |
quote: Nistel schreef:
(...)
God is er altijd geweest. Moeilijk voor een mens te bevatten gezien onze beperkte verstandelijke vermogens, maar het komt er zeg maar op neer dat God buiten de beperkingen van tijd staat, hij is tijdloos. Er is in dat geval dan ook geen sprake van een ontstaan. God is, was en zal altijd zijn, de 'eeuwige God'.
Het is zeker een gevoel?
Je kunt het niet echt uitleggen?
http://nl.youtube.com/watch?v=ISS4-rTe_wQ
|
|
|
voetballert Veelbelovend talent
Vak: - Posts: 90 Reg.: 26 april 2006 | Ik krijg steeds meer het idee dat gelovigen zichzelf en hun godsdienst enorm overschatten en belangrijk vinden:
1) Als je dood gaat, ga je niet dood maar leef je eeuwig door in een after-life. Take it or leave it, als je dood bent
is het einde verhaal, hoe jammer dat ook is. Alhoewel, een mens kan geen miljoenen jaren leven in een after-life,
dan raken je hersens overvol en wordt je knettergek van alle informatie die je over miljoenen jaren hebt opgedaan. Als je sterft
als demente, blijf je dan ook eeuwig dement? Als je sterft als blinde dove man, blijf je dan ook eeuwig blind en doof? Als je lelijk
bent, blijf je ook eeuwig lelijk, en als je van het leven afwilt, zelfmoord, dan blijf je daarna eeuwig leven! Kom op zeg, als je
dood bent rot je weg, ben je weg, en krijgen anderen de kans om iets op te bouwen. Gelovigen vinden zichzelf zo belangrijk, dat
ze niet kunnen geloven of accepteren dat het echt afgelopen is als je dood bent. Waarom zou je bang zijn voor de dood als je eeuwig blijft
leven. Ik neem aan dat gelovigen het ook niet erg vinden als anderen dood gaan, je ziet ze volgens je overtuiging toch weer binnen enkele jaren.
2) Wat maakt jou godsdienst nou zo speciaal? Puur objectief gezien is het strontarrogant om je eigen geloof als pure waarheid te beschouwen, en de andere
duizenden godsdiensten als flauwekul of godsdienst van demonen af te doen. Dat het boek door meerdere mensen geschreven zou zijn, hoeft ten eerste niet te kloppen,
en ten tweede, als dat zou kloppen, zou het dat echt niet betrouwbaar maken. Meerdere mensen kunnen ook liegen of feiten verdraaien,
degenen die die boeken overgeschreven hebben kunnen het verhaal ook weer manipuleren. En reken maar dat dat in de geschiedenis veel is gebeurd,
dus waarom met zo'n machtsmiddel als godsdienst niet? Ik studeer geschiedenis, ik weet wel ongeveer waar ik over praat. Adel en geestelijkheid
hebben altijd samen gewerkt, de adel die heerste dwingde de bevolking vrijwel altijd een godsdienst te geloven. Eerst verhaaltjes over meerdere goden,
daarna verhalen of een enkele god, waar ook weer verschillende versies van zijn. Veel mensen geloven nog steeds in die lokale verhalen die de bevolking
toen werd opgedrongen. Deed je niet mee, dan kwam de adel je een koppie kleiner maken, of deden anderen uit het dorp het wel. Remember de brandstapel, dat
is altijd het sterkste argument van de kerk geweest om te geloven, of je het nu leuk vindt of niet om te horen.
|
|
|
jezus christus Vedette
Vak: - Posts: 2309 Reg.: 18 september 2004 | al 15 blz. gezeur over got...wat een gezeik.
nog 1 keertje dan:
1. er is geen enkel bewijs
2. voor iets onbestaands zijn er wel erg veel variaties
3. de evolutieleer is bewezen
4. volgens de bijbel is de aarde maar zo'n 5000 jaar oud, volgens de wetenschap ca. 5 miljoen jaar...bewezen!
dit is een Feyenoordforum. weg dus met deze rommel. 
|
|
|
Nistel Ballenjongen
quote: aliendwurf schreef:
(...)
Het is zeker een gevoel?
Je kunt het niet echt uitleggen?
http://nl.youtube.com/watch?v=ISS4-rTe_wQ
Nee, dat is gebaseerd op hoe God zich bekend heeft gemaakt middels de Bijbel.
al 15 blz. gezeur over got...wat een gezeik.
nog 1 keertje dan:
1. er is geen enkel bewijs
2. voor iets onbestaands zijn er wel erg veel variaties
3. de evolutieleer is bewezen
4. volgens de bijbel is de aarde maar zo'n 5000 jaar oud, volgens de wetenschap ca. 5 miljoen jaar...bewezen!
dit is een Feyenoordforum. weg dus met deze rommel. 
Dan blijf je hier toch weg? Volgens mij is dit het maatschappelijke deel van het forum en zijn er genoeg andere topics waar je het over Feyenoord kunt hebben.
Daarbij is de evolutieleer ook niet bewezen en berust op aannames, waarvan wetenschappers dénken dat het zo gebeurd moet zijn. Ze kunnen jou ook alles wijsmaken he? 
|
|
|
FR_1908 Vedette
Uit: Rotterdam Vak: Stadiontribune - T Posts: 2321 Reg.: 18 april 2004 | I have existed from the morning of the world
And I shall exist until the last star falls from the heavens!
Although I have taken the form of Gaius Caligula
I am all man as I am no man
I am God
|
|
|
jezus christus Vedette
(...)
Dan blijf je hier toch weg? Volgens mij is dit het maatschappelijke deel van het forum en zijn er genoeg andere topics waar je het over Feyenoord kunt hebben.
Daarbij is de evolutieleer ook niet bewezen en berust op aannames, waarvan wetenschappers dénken dat het zo gebeurd moet zijn. Ze kunnen jou ook alles wijsmaken he? 
voor iemand met al 2! posten achter zijn naam ben je knap arrogant. wetenschappelijk is overigens volledig vaststaand dat de soorten zijn ontstaan door evolutie, dit itt het creationisme van de grote Gandalf upstairs.
maar goed, gelovigen houden zich nog steeds bezig met excorcisme en noemen geloof 'wetenschap' en menen dat de domineeopleiding een wetenschappelijke studie is...dan is astrologie dat ook in mijn ogen 
|
|
|
aliendwurf Vedette
Nee, dat is gebaseerd op hoe God zich bekend heeft gemaakt middels de Bijbel.
Een eeuwenoud boek wat talloze malen is vertaald en waarin de aanpassingen niet meer te tellen zijn, dat boek bedoel je?
Want het staat geschreven en dus is het waar?
|
|
|
FR_1908 Vedette
Uit: Rotterdam Vak: Stadiontribune - T Posts: 2321 Reg.: 18 april 2004 |
(...)
Een eeuwenoud boek wat talloze malen is vertaald en waarin de aanpassingen niet meer te tellen zijn, dat boek bedoel je?
Hans Teeuwen 
|
|
|
Nistel Ballenjongen
Vanuit de bronteksten ja, ik heb het niet over vertalingen.
@jc: er staat helemaal niks vast. Evolutie is wetenschappelijk niks meer dan 'the best guess'.
|
|
|
aliendwurf Vedette
(...)
Kijk nou wordt het interessant.....kleitabletten bedoel je.
Daar is ook een topic over:
http://feyenoord.netwerk.to/forums/HTML/forum13/1049.php
Ik hoop niet dat je luchtbel nu uit elkaar spat. 
|
|
|
jezus christus Vedette
(...)
@jc: er staat helemaal niks vast. Evolutie is wetenschappelijk niks meer dan 'the best guess'.
1. bronteksten van de bijbel? toe maar, en wie bewijst dat dit de originelen zijn?
2. De evolutieleer is wel degelijk bewezen; alleen staan nog niet alle stappen (missing links) vast. Wat betreft die missing links wordt er idd ge-guessed zodat er gerichter kan worden onderzocht.
Religie daarentegen kom je in vele culturen tegen, de vorm verschilt. Waarop zou het gristendom 'waar' zijn en het hindoeisme niet? Of het shamanisme? Of de islam?
Het is juist deze vorm van arrogantie welke religie in het algemeen ondergraaft. over water wandelende uit de dood opstaande lieden die lammen lieten zien en blinden lieten lopen...sprookjesfiguren die in 6 dagen tijd de wereld 'maakten'...fabeltjesland.
|
|
|
Fafiani Ballenjongen
Uit: kartonnen doos Vak: Stadiontribune - U Posts: 9 Reg.: 8 mei 2008 |
(...)
1. bronteksten van de bijbel? toe maar, en wie bewijst dat dit de originelen zijn?
2. De evolutieleer is wel degelijk bewezen; alleen staan nog niet alle stappen (missing links) vast. Wat betreft die missing links wordt er idd ge-guessed zodat er gerichter kan worden onderzocht.
Religie daarentegen kom je in vele culturen tegen, de vorm verschilt. Waarop zou het gristendom 'waar' zijn en het hindoeisme niet? Of het shamanisme? Of de islam?
Het is juist deze vorm van arrogantie welke religie in het algemeen ondergraaft. over water wandelende uit de dood opstaande lieden die lammen lieten zien en blinden lieten lopen...sprookjesfiguren die in 6 dagen tijd de wereld 'maakten'...fabeltjesland.
Niet spotten met almighty mr. Uil. 
|
|
|
|