Deze topic is open en bestaat uit 27 pagina's: « 1 ... 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 ... 27 »
God of Darwin?
God
Darwin
Tati
Vedette
2e Euro 2004 VoVo Feyenoord Netwerk
Vak: -
Droomaankoop: -
Reg.: 16 februari 2002
jezus christus
Vedette
Reg.: 18 september 2004
quote:geldt in de westerse wereld evenzeer, zie de usa, zie het vaticaan, religajes is het.
Tati schreef:
Ik respecteer mensen die wel in God geloven, jammer genoeg kunnen gelovigen over het algemeen dat respect niet andersom opbrengen. Altijd wordt je impliciet gemeld dat zij het licht hebben gezien en jij niet.
Overigens denk ik, parafraserend op Marx, dat de boven ons gestelden het op zich waardevolle persoonlijke geloof tot op de dag vandaag gebruiken om het volk in toom te houden. Misschien dat dat voor West-Europa niet meer zo geldt, maar in de Arabische wereld werkt dat zeker nog zo.
Tati
Vedette
2e Euro 2004 VoVo Feyenoord Netwerk
Reg.: 16 februari 2002
Reservoirdogs
Ballenjongen
Uit: Utrecht
Reg.: 4 september 2007
mdv_32
Nationale topspeler
Uit: Rotterdam
Vak: Stadiontribune - QQ
Reg.: 4 oktober 2007
quote:Ik kan me toch niet voor de geest halen dat recentelijk homos in de USA of door het Vaticaan werden opgehangen. Of zelfmoordaanslagen tegen tegenstanders werden aangemoedigd of vergoeilijkt.
jezus christus schreef:
(...)
geldt in de westerse wereld evenzeer, zie de usa, zie het vaticaan, religajes is het.
fredheftruck16
Nationale topspeler
Uit: hillegom
Reg.: 24 juni 2007
jezus christus
Vedette
quote:hou nou toch op met dat soort vergelijkingen. je praat over excessen. kijk eens naar de vele sektes in europa en de usa. aldaar wordt massaal (zelf)moord gepleegd, kinderen verkracht etcetera. het is echt niet alles pais en vree in onze samenleving. ga in staphorst op zondag je winkel openen en je wordt gestenigd. ik bedoel, de scherpste randjes zijn er bij ons - gelukkig - af, en ook in veel islamitische landen. zelfmoordaanslagen zijn niet religieus bepaald. lijfstraffen en besnijdenissen zijn evenmin door de islam voorgeschreven. het zijn mensen die het doen.
mdv_32 schreef:
(...)
Ik kan me toch niet voor de geest halen dat recentelijk homos in de USA of door het Vaticaan werden opgehangen. Of zelfmoordaanslagen tegen tegenstanders werden aangemoedigd of vergoeilijkt.
Dit gebeurt onder de vlag van islam veelvuldig, en is ook volledig in lijn met de islam ideologie, die al sinds de dagen van Mohammed dood en verderf zaait waar het ook komt. Het christendom begon als een ideologie waarvan de aanhangers eeuwen lang vervolgd werden (iets wat islam niet kan zeggen, die deden enkel zelf aan vervolging). En toen men eenmaal macht had gekregen moest christendom met geweld van binnenuit het christendom (protestantse reformatie) van de macht afgehaald worden.
Een dergelijke reformatie heeft onder islam niet plaatsgevonden, en zelfs als dat ooit gebeurd is het maar de vraag of de hervormers zullen winnen.
voetballert
Veelbelovend talent
Reg.: 26 april 2006
DJS1
Vedette
Vak: Maastribune - V
Reg.: 6 juni 2001
okkie
Vedette
Uit: Papecity
Vak: Stadiontribune - RR
Reg.: 5 juli 2001
quote:Dat moet jij toch weten zeker ??, jij ben regelmatig in ""Hogere sferen"" ?
DJS1 schreef:
Ik zou graag willen dat een echte gelovige mij uitlegt hoe God ontstaan is.
Gezien het feit dat volgens hen de Aarde door diezelfde God is geschapen, zou je zeggen dat iets/iemand ook zo vriendelijk is geweest God te 'baren' daar voorafgaand.
berg1f
Vedette
Uit: Oldenzaal
Reg.: 24 september 2004
quote:Niemand weet het zeker daarom heet het ook geloven. Maar respect voor een ieder die gelooft. Het kan een soort van houvast zijn voor iemand.
DJS1 schreef:
Gezien het feit dat volgens hen de Aarde door diezelfde God is geschapen, zou je zeggen dat iets/iemand ook zo vriendelijk is geweest God te 'baren' daar voorafgaand.
DJS1
Vedette
Vak: Maastribune - V
Reg.: 6 juni 2001
quote:Sommige dingen blijven altijd hangen hè?
okkie schreef:
(...)
Dat moet jij toch weten zeker ??, jij ben regelmatig in ""Hogere sferen"" ?![]()
![]()
Gr.okkie {the one and only}
Nistel
Ballenjongen
Reg.: 13 november 2007
quote:God is er altijd geweest. Moeilijk voor een mens te bevatten gezien onze beperkte verstandelijke vermogens, maar het komt er zeg maar op neer dat God buiten de beperkingen van tijd staat, hij is tijdloos. Er is in dat geval dan ook geen sprake van een ontstaan. God is, was en zal altijd zijn, de 'eeuwige God'.
DJS1 schreef:
aliendwurf
Vedette
Reg.: 1 augustus 2004
quote:Het is zeker een gevoel?
Nistel schreef:
(...)
God is er altijd geweest. Moeilijk voor een mens te bevatten gezien onze beperkte verstandelijke vermogens, maar het komt er zeg maar op neer dat God buiten de beperkingen van tijd staat, hij is tijdloos. Er is in dat geval dan ook geen sprake van een ontstaan. God is, was en zal altijd zijn, de 'eeuwige God'.
voetballert
Veelbelovend talent
Reg.: 26 april 2006
jezus christus
Vedette
Nistel
Ballenjongen
quote:Nee, dat is gebaseerd op hoe God zich bekend heeft gemaakt middels de Bijbel.
aliendwurf schreef:
(...)
Het is zeker een gevoel?
Je kunt het niet echt uitleggen?![]()
http://nl.youtube.com/watch?v=ISS4-rTe_wQ
quote:Dan blijf je hier toch weg? Volgens mij is dit het maatschappelijke deel van het forum en zijn er genoeg andere topics waar je het over Feyenoord kunt hebben.
jezus christus schreef:
al 15 blz. gezeur over got...wat een gezeik.
nog 1 keertje dan:
1. er is geen enkel bewijs
2. voor iets onbestaands zijn er wel erg veel variaties
3. de evolutieleer is bewezen
4. volgens de bijbel is de aarde maar zo'n 5000 jaar oud, volgens de wetenschap ca. 5 miljoen jaar...bewezen!
dit is een Feyenoordforum. weg dus met deze rommel.
FR_1908
Vedette
Vak: Stadiontribune - T
Reg.: 18 april 2004
jezus christus
Vedette
quote:voor iemand met al 2! posten achter zijn naam ben je knap arrogant. wetenschappelijk is overigens volledig vaststaand dat de soorten zijn ontstaan door evolutie, dit itt het creationisme van de grote Gandalf upstairs.
Nistel schreef:
(...)
Dan blijf je hier toch weg? Volgens mij is dit het maatschappelijke deel van het forum en zijn er genoeg andere topics waar je het over Feyenoord kunt hebben.
Daarbij is de evolutieleer ook niet bewezen en berust op aannames, waarvan wetenschappers dénken dat het zo gebeurd moet zijn. Ze kunnen jou ook alles wijsmaken he?
aliendwurf
Vedette
quote:Een eeuwenoud boek wat talloze malen is vertaald en waarin de aanpassingen niet meer te tellen zijn, dat boek bedoel je?
Nistel schreef:
Nee, dat is gebaseerd op hoe God zich bekend heeft gemaakt middels de Bijbel.
FR_1908
Vedette
Vak: Stadiontribune - T
Reg.: 18 april 2004
quote:Hans Teeuwen
aliendwurf schreef:
(...)
Een eeuwenoud boek wat talloze malen is vertaald en waarin de aanpassingen niet meer te tellen zijn, dat boek bedoel je?
Want het staat geschreven en dus is het waar?
Nistel
Ballenjongen
quote:Vanuit de bronteksten ja, ik heb het niet over vertalingen.
aliendwurf schreef:
Een eeuwenoud boek wat talloze malen is vertaald en waarin de aanpassingen niet meer te tellen zijn, dat boek bedoel je?
Want het staat geschreven en dus is het waar?
aliendwurf
Vedette
quote:Kijk nou wordt het interessant.....kleitabletten bedoel je.
Nistel schreef:
(...)
Vanuit de bronteksten ja, ik heb het niet over vertalingen.
jezus christus
Vedette
quote:1. bronteksten van de bijbel? toe maar, en wie bewijst dat dit de originelen zijn?
Nistel schreef:
(...)
Vanuit de bronteksten ja, ik heb het niet over vertalingen.
@jc: er staat helemaal niks vast. Evolutie is wetenschappelijk niks meer dan 'the best guess'.
Fafiani
Ballenjongen
Uit: kartonnen doos
Vak: Stadiontribune - U
Reg.: 8 mei 2008
quote:Niet spotten met almighty mr. Uil.
jezus christus schreef:
(...)
1. bronteksten van de bijbel? toe maar, en wie bewijst dat dit de originelen zijn?
2. De evolutieleer is wel degelijk bewezen; alleen staan nog niet alle stappen (missing links) vast. Wat betreft die missing links wordt er idd ge-guessed zodat er gerichter kan worden onderzocht.
Religie daarentegen kom je in vele culturen tegen, de vorm verschilt. Waarop zou het gristendom 'waar' zijn en het hindoeisme niet? Of het shamanisme? Of de islam?
Het is juist deze vorm van arrogantie welke religie in het algemeen ondergraaft. over water wandelende uit de dood opstaande lieden die lammen lieten zien en blinden lieten lopen...sprookjesfiguren die in 6 dagen tijd de wereld 'maakten'...fabeltjesland.
Deze topic is open en bestaat uit 27 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 »
Feyenoord Forums » C - Supporters » Feyenoorders-aan-tafel » Bestaat er een God?

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!
Ben je blij met nieuwe thuis- en uitshirt?
Van de Feyenoord-fans denkt 73,8% dat Heracles Almelo wint van NAC. Wat denk jij?
We zijn op zoek naar jouw ideeën om Feyenoord Netwerk nog beter te maken.
De posters op deze pagina verwachten van Feyenoord-Vitesse:
Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!