Feyenoord Forums
 Feyenoord Netwerk
Feyenoord Forums
 Feyenoorders-aan-tafel
Bestaat er een God?
Reageer op deze topic
inloggen | registreer | ledenlijst | kalender | opstelling | pool | battle | vovo | mom | groepen | uploads | handleiding | zoeken | mijn home | home

Deze topic is open.
Deze topic bestaat uit 19 pagina's: « 1 ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 »

Poster
Topic: Bestaat er een God? 
voetballert
Stelling: God of Darwin? (meer info)
God - 44.0%
Darwin - 56.0%

Gertje
Jeugdspeler

Uit: Zwolle
Vak: -
Reg.: 10 juli 2007
Gepost op 27 juli 2007 om 16:25:56.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Ik ben van mening dat de evolutie theorie het meest nutteloze, saaie sprookje is wat er bestaat.
Wat is het doel?
Waar leef je voor?
Uiteindelijk is er helemaal niks, wij komen op, evolueren, maar voor wie? Zelf ga je dood en enige verandering is er nooit geweest(behalve dan negatieve veranderingen zoals ******, andere ziektes etc. wat uiteindelijk tot de dood leid)
In de zoektocht naar de waarheid kom je veel dingen tegen. Kenmerkend is het dat de meeste dingen die je tegenkomt buitengewoon ingewikkeld zijn. De meeste mensen begrijpen het niet.
Ik denk: als er een God is dan wil Hij dat we het doel van dit leven begrijpen.
Ik denk dat Hij het simpel wil houden zodat iedereen de waarheid kan ontdekken.
Als er iets simpel is dan is het het evangelie van Jezus.
Wij zijn fout, Hij stierf, en wij krijgen geen straf als we dat geloven.
Makkelijk, iedereen kan het begrijpen.
Uiteraard staat iedereen vrij te geloven of niet maar ik zelf geloof zeer zeker, niet alleen vanwege de Bijbel, maar vooral omdat ik Hem zelf ervaren heb en wow dat is beter dan de xtc die ik gebruikte

Keuze stelling: God

Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: -
DR
Nationale topspeler

Uit: Rotterdam
Vak: Olympiatribune - O
Reg.: 6 februari 2006
Gepost op 27 juli 2007 om 16:29:19.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Gertje schreef:

Ik ben van mening dat de evolutie theorie het meest nutteloze, saaie sprookje is wat er bestaat.
Wat is het doel?
Waar leef je voor?
Uiteindelijk is er helemaal niks, wij komen op, evolueren, maar voor wie? Zelf ga je dood en enige verandering is er nooit geweest(behalve dan negatieve veranderingen zoals ******, andere ziektes etc. wat uiteindelijk tot de dood leid)
In de zoektocht naar de waarheid kom je veel dingen tegen. Kenmerkend is het dat de meeste dingen die je tegenkomt buitengewoon ingewikkeld zijn. De meeste mensen begrijpen het niet.
Uiteraard staat iedereen vrij te geloven of niet maar ik zelf geloof zeer zeker, niet alleen vanwege de Bijbel, maar vooral omdat ik Hem zelf ervaren heb en wow dat is beter dan de xtc die ik gebruikte

Ex - drugsgebruikers, de leger de heils loopt er van over.

Keuze stelling: Darwin

Help mods!
Pool: 304eMotM: -Battle-rating: 1.360,0VoVo: 1113e / 1865e / 1203eOpstelling: -
kaalkop_bb
Internationale topspeler

Uit: Rhoon + De Kuip - Mijn Tweede Huis
Vak: Olympiatribune - BB
Uploads: 1
Reg.: 8 augustus 2005
Gepost op 27 juli 2007 om 16:39:36.             Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
De Sigaar schreef:

(...)Dat kan je niet menen.

Want op de Maan is absoluut geen

Natuurlijk Sigaar. Daar heb ik even niet aan gedacht! Ik blijf lekker hier en pak vanavond maar een . Heerlijk. Een Kuip op de Maan is ook lastig. Dan schiet je een bal zo'n 450 meter ver...

FOREVER.

Geen stellingname

Help mods!
Pool: 363eMotM: -Battle-rating: 1.495,4VoVo: -Opstelling: -
AS SC Etienne
Vedette

Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 18 december 2002
Gepost op 27 juli 2007 om 16:55:47.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
kaalkop_bb schreef:

(...)

Natuurlijk Sigaar. Daar heb ik even niet aan gedacht! Ik blijf lekker hier en pak vanavond maar een . Heerlijk. Een Kuip op de Maan is ook lastig. Dan schiet je een bal zo'n 450 meter ver...

FOREVER.

Met welke snelheid?

@ Gertje: Wilfred Genee is toch ook saai... Maarja, hij bestaat

[Dit bericht is veranderd door AS SC Etienne (op 27 juli 2007 16:56:41).]

Geen stellingname

Help mods!
Pool: 903eMotM: -Battle-rating: 1.272,4VoVo: 1170e / 1555e / 1131eOpstelling: 4-5-1
Snake
Nationale topspeler

Uit: Den Helder
Reg.: 3 augustus 2005
Gepost op 27 juli 2007 om 21:08:06.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
BrightSideOfLife schreef:

Als je al die aankopen van deze week ziet, zou je bijna denken dat God bestaat en Feyenoord supporter is...

Als ie bestaat, mag ik z'n zonen zeker niet!

Help mods!
Pool: 873eMotM: -Battle-rating: 1.433,9VoVo: -Opstelling: 4-4-2
jezus christus
Vedette

Reg.: 18 september 2004
Gepost op 28 juli 2007 om 08:13:08.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Snake schreef:

(...)

Als ie bestaat, mag ik z'n zonen zeker niet!

zeg snake ben jij die eikel die eva een appeltje gaf met als gevolg dat al die wijven nu kleding dragen?

Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.410,3VoVo: 1895e / - / 1863eOpstelling: 4-5-1
Westlander
Jeugdspeler

Uit: WESTLAND
Reg.: 12 december 2002
Gepost op 28 juli 2007 om 10:37:30.       MSN: mausdewestlander@hotmail.com      Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
jezus christus schreef:

(...)

zeg snake ben jij die eikel die eva een appeltje gaf met als gevolg dat al die wijven nu kleding dragen?

HaHa als iedereen naakt was geweest, was er niks meer aan, weg spanning.

Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.500,0 (daag uit)VoVo: -Opstelling: incompleet
voetballert Rode kaart: waarschuwing
Veelbelovend talent

Reg.: 26 april 2006
Gepost op 28 juli 2007 om 13:44:00.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

EO censureert evolutietheorie in natuurseries
Gepost door Rob (R@b) - Bron: Trouw / NOS
Gepubliceerd: zaterdag 28 juli 2007 @ 10:17
De Evangelische Omroep (EO) blijkt al jaren natuurdocumentaires te censureren. Zowel op tv als in dvd's die via de EO-shop worden verkocht. Evolutiebiologie en hoofddocent aan de Universiteit Utrecht Gerdien de Jong ontdekte dat scènes over de afstamming van de mens of de geschiedenis van de continenten eruit worden geknipt of dat de voice-over een andere tekst spreekt.

Dat gebeurde onder meer bij de BBC-documentaire 'Het Leven van Zoogdieren' van David Attenborough. Ook de afleveringen die de EO op dvd verkoopt van die serie zijn gecensureerd. Aflevering tien van de documentaire, die gaat over mensapen en de afstamming van de mens, is helemaal nooit uitgezonden en op de dvd's van de EO weggelaten.

Evolutiebiologie De Jong hekelt de censuur. ''De EO wil zijn kijkers blijkbaar niet blootstellen aan de evolutietheorie. Maar kijkers, onder wie ook niet-gelovigen, kunnen niet zien dat de afleveringen veranderd zijn. Dat is een kwalijke zaak, omdat de EO een van de weinige omroepen is die zulke documentaires uitzenden.'' Ze plaatste haar bevindingen, inclusief filmpjes, op de website evolutie.blog.com.

EO-directeur Henk Hagoort laat desgevraagd weten dat het inderdaad voorkomt dat bepaalde 'onwelgevallige' zaken uit series worden geknipt en dat de BBC daarvan weet heeft. De Britse omroep zegt in een reactie geen probleem te hebben met 'lichte wijzigingen' die moeten voorkomen dat mensen zich gekwetst voelen.

Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.500,0 (daag uit)VoVo: -Opstelling: 4-4-2
AS SC Etienne
Vedette

Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 18 december 2002
Gepost op 28 juli 2007 om 13:54:13.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
voetballert schreef:

EO censureert evolutietheorie in natuurseries
Gepost door Rob (R@b) - Bron: Trouw / NOS
Gepubliceerd: zaterdag 28 juli 2007 @ 10:17
De Evangelische Omroep (EO) blijkt al jaren natuurdocumentaires te censureren. Zowel op tv als in dvd's die via de EO-shop worden verkocht. Evolutiebiologie en hoofddocent aan de Universiteit Utrecht Gerdien de Jong ontdekte dat scènes over de afstamming van de mens of de geschiedenis van de continenten eruit worden geknipt of dat de voice-over een andere tekst spreekt.

Dat gebeurde onder meer bij de BBC-documentaire 'Het Leven van Zoogdieren' van David Attenborough. Ook de afleveringen die de EO op dvd verkoopt van die serie zijn gecensureerd. Aflevering tien van de documentaire, die gaat over mensapen en de afstamming van de mens, is helemaal nooit uitgezonden en op de dvd's van de EO weggelaten.

Evolutiebiologie De Jong hekelt de censuur. ''De EO wil zijn kijkers blijkbaar niet blootstellen aan de evolutietheorie. Maar kijkers, onder wie ook niet-gelovigen, kunnen niet zien dat de afleveringen veranderd zijn. Dat is een kwalijke zaak, omdat de EO een van de weinige omroepen is die zulke documentaires uitzenden.'' Ze plaatste haar bevindingen, inclusief filmpjes, op de website evolutie.blog.com.

EO-directeur Henk Hagoort laat desgevraagd weten dat het inderdaad voorkomt dat bepaalde 'onwelgevallige' zaken uit series worden geknipt en dat de BBC daarvan weet heeft. De Britse omroep zegt in een reactie geen probleem te hebben met 'lichte wijzigingen' die moeten voorkomen dat mensen zich gekwetst voelen.

Ik voel me juist gekwetst door de wijzigingen, maar goed

Geen stellingname

Help mods!
Pool: 903eMotM: -Battle-rating: 1.272,4VoVo: 1170e / 1555e / 1131eOpstelling: 4-5-1
Veelbelovend talent

Gepost op 28 juli 2007 om 15:45:34.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Veel mensen begrijpen de evolutietheorie gewoon niet zo goed :

http://www.dumpert.nl/mediabase/12273/dd0c1b47/index.html

[Dit bericht is veranderd door voetballert (op 28 juli 2007 15:46:07).]

Help mods!
Snake
Nationale topspeler

Uit: Den Helder
Reg.: 3 augustus 2005
Gepost op 28 juli 2007 om 22:16:58.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
jezus christus schreef:

(...)

Ja, als ik nu sommige vrouwen zie lopen, heb ik er best spijt van!

Help mods!
Pool: 873eMotM: -Battle-rating: 1.433,9VoVo: -Opstelling: 4-4-2
Kalou_29
Vedette

Uit: Utrecht
Reg.: 25 juli 2002
Gepost op 29 juli 2007 om 17:17:06.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Voor degene die niks maar dan ook effe niks te doen hebben:

http://www.zeitgeistmovie.com/

PS: ik heb er niks mee trouwens...

[Dit bericht is veranderd door Kalou_29 (op 29 juli 2007 17:18:56).]

Geen stellingname

Help mods!
Pool: 2194eMotM: -Battle-rating: 1.500,0 (daag uit)VoVo: -Opstelling: -
jezus christus
Vedette

Gepost op 30 juli 2007 om 08:23:10.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

heb me eens een beetje verdiept in die eo-censuur van bbc-natuurdocumentaires, met name de passages over het ontstaan van het leven.
deze censurering getuigt geenzins van een open mind naar andere ideeen toe. sterker, het neigt naar het arrogante.
zeker als je daarbij betrekt het kennelijke totale gebrek aan een goed weerwoordn tegen wetenschappelijk verantwoorde en bewezen theorien....

kortom, het is weer als vanouds, censuur van de gelovige primaten...vroeger waren ze uitsluitend katholiek, nu ook de eo-bojo's erbij.

voor dit soort acties kan ik dus op geen enkele wijze begrip of respect opbrengen. verachtelijk!

Help mods!
Heineken
Vedette
Winnaar WK Klassement Soccer Netwerk VoVo 2005/2006

Uit: Harderwijk
Reg.: 9 december 2001
Gepost op 30 juli 2007 om 11:10:15.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
jezus christus schreef:

heb me eens een beetje verdiept in die eo-censuur van bbc-natuurdocumentaires, met name de passages over het ontstaan van het leven.
deze censurering getuigt geenzins van een open mind naar andere ideeen toe. sterker, het neigt naar het arrogante.
zeker als je daarbij betrekt het kennelijke totale gebrek aan een goed weerwoordn tegen wetenschappelijk verantwoorde en bewezen theorien....

kortom, het is weer als vanouds, censuur van de gelovige primaten...vroeger waren ze uitsluitend katholiek, nu ook de eo-bojo's erbij.

voor dit soort acties kan ik dus op geen enkele wijze begrip of respect opbrengen. verachtelijk!

Helemaal mee eens. Of zend het volledig uit en anders maar niet.

Geen stellingname

Help mods!
Pool: 121eMotM: -Battle-rating: 1.483,6VoVo: 41e / 327e / 86eOpstelling: 5-3-2
jezus christus
Vedette

Gepost op 30 juli 2007 om 11:38:47.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Heineken schreef:

(...)

Helemaal mee eens. Of zend het volledig uit en anders maar niet.

terwijl de eo schijnbaar toch goed bezig was de laatste tijd...normen en waarden gelden kennelijk niet voor de gristelijken...

Help mods!
Veelbelovend talent

Gepost op 31 juli 2007 om 12:42:25.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Gertje schreef:

Wat is het doel?
Waar leef je voor?

Okee, jij vind het geen sprookje dat er een man met een baard in de wolken woont en daar mensen, dieren en heel universum toverde met zijn toverstokje? Niks van die god is aan te tonen, er is alleen een boek over geschreven door mensen. In India geloven de mensen in meerdere goden die 6 armen hebben en een olifantenslurf. Waarom is dat minder geloofwaardig? Als je omgeving je had wijs gemaakt dat god een parkiet was met een kangoeroeneus die 8 armen had, dan had je dat geloofd. Als je in het Midden-oosten had geleefd was Mohammed voor jou de grote profeet en Jezus geen zoon van god. Als je hier 2000 jaar geleden leefde dan geloofde je in Wodan, die met zijn kar over de wolken scheurde met paarden ervoor gespannen die meerdere poten hadden en hij gooide bliksem als ie pissig was. Gelovigen geloven dit, lees nog eens goed, dat is toch bijna lachwekkend? Dan is het doorsnee Suske en Wiske album geloofwaardiger en waarheidsgetrouwer. Dat mensen in de kerstman en sinterklaas geloven, oke, maar de Bijbel, dat is voor mij hetzelfde als beweren dat alles wat in Pokemon gebeurt echt gebeurt is. Dan kun je wel zeggen 'het staat geschreven'(in het geval van Pokemon gefilmd) of 'bewijs maar eens dat het niet zo is'. Ik snak naar fatsoenlijke argumenten van gelovigen, omdat ik nog steeds het idee heb dat ze of gebrainwashed/geindoctrineerd zijn, of kortzichtig of zichzelf een leugen hebben aangepraat gebaseerd op hoop op het afterlife of omdat ze de evolutietheorie gewoon niet (goed) snappen omdat de EO het censureert.

Help mods!
partyalarm
Internationale topspeler

Uit: Lunteren
Vak: Maastribune - W1
Reg.: 12 maart 2004
Gepost op 31 juli 2007 om 13:51:02.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
voetballert schreef:

(...)

Okee, jij vind het geen sprookje dat er een man met een baard in de wolken woont en daar mensen, dieren en heel universum toverde met zijn toverstokje? Niks van die god is aan te tonen, er is alleen een boek over geschreven door mensen. In India geloven de mensen in meerdere goden die 6 armen hebben en een olifantenslurf. Waarom is dat minder geloofwaardig? Als je omgeving je had wijs gemaakt dat god een parkiet was met een kangoeroeneus die 8 armen had, dan had je dat geloofd. Als je in het Midden-oosten had geleefd was Mohammed voor jou de grote profeet en Jezus geen zoon van god. Als je hier 2000 jaar geleden leefde dan geloofde je in Wodan, die met zijn kar over de wolken scheurde met paarden ervoor gespannen die meerdere poten hadden en hij gooide bliksem als ie pissig was. Gelovigen geloven dit, lees nog eens goed, dat is toch bijna lachwekkend? Dan is het doorsnee Suske en Wiske album geloofwaardiger en waarheidsgetrouwer. Dat mensen in de kerstman en sinterklaas geloven, oke, maar de Bijbel, dat is voor mij hetzelfde als beweren dat alles wat in Pokemon gebeurt echt gebeurt is. Dan kun je wel zeggen 'het staat geschreven'(in het geval van Pokemon gefilmd) of 'bewijs maar eens dat het niet zo is'. Ik snak naar fatsoenlijke argumenten van gelovigen, omdat ik nog steeds het idee heb dat ze of gebrainwashed/geindoctrineerd zijn, of kortzichtig of zichzelf een leugen hebben aangepraat gebaseerd op hoop op het afterlife of omdat ze de evolutietheorie gewoon niet (goed) snappen omdat de EO het censureert.

Hoe kom je er bij dat het een man met een baard was. Hoe kom je er bij dat het een toverstok was. Dat de EO nu dingen heeft gecensureert is absoluut geen reder waarom Christenen al die jaren de evolutie theorie niet geloven. Dat de EO zich Christelijk noemt wil niet zeggen dat ze meteen maar de mening van alle Christenen vertegenwoordigen.
Waarom ik de evolutie theorie onzin vind heb ik in een aantal posts eerder al uitgelegd.
Om met nog eens met een argument te komen waarom de Bijbel geloofwaardiger is als bijvoorbeeld Pokemon:

In de Bijbel staan massa's voorspellingen. In de loop van de geschiedenis is gebleken dat deze stuk voor stuk letterlijk uitkomen. Zo werden de vier grote wereldrijken, de jodenvervolging, de kenmerken van onze huidige maatschappij, de ontwikkelingen van de technologie en nog veel meer, al duizenden jaren geleden tot in detail in de Bijbel voorspeld!

Wat ook opvallend is aan de Bijbel, is dat hij geschreven is door totaal verschillende auteurs.

Sommigen waren koningen, anderen priesters, wetenschappers of dichters, maar ook herders, vissers, een belastingambtenaar en een oorlogsheld.

Deze mensen beschrijven allemaal, los van elkaar, dat ze op zeker ogenblik een ontmoeting hadden met God, die hen opdracht gaf letterlijk neer te schrijven wat hij hen vertelde. God wilde dat ze zijn woorden zouden noteren voor de rest van de mensheid.

Het bijzondere aan hun geschriften is, dat ze qua inhoud verbazingwekkend goed met elkaar overeenstemmen. Soms tot
in de kleinste details. En dat terwijl ze elkaar meestal niet eens kenden en leefden met tussenpozen van honderden
of duizenden jaren.

Het was ook het eerste boek dat in meerdere talen werd gedrukt. Daarnaast is de Bijbel nog steeds de absolute bestseller - een boek dat qua oplage oneindig ver boven alle andere boeken uittorent. Elk jaar worden er ruim vijfhonderd miljoen bijbelgedeelten verspreid.

Ook het aantal talen waarin de Bijbel werd vertaald, is onovertroffen: bijbelgedeelten werden in meer dan tweeduizend talen vertaald!

Met recht wordt de Bijbel door miljoenen lezers het 'Boek der boeken' genoemd

Wat ook heel verbazingwekkend is, is het feit dat er momenteel meer Bijbels op aarde zijn dan mensen.

Er is geen enkel boek op aarde dat op gebied van bekendheid, aantal vertalingen en verspreiding ook maar een heel klein beetje in de buurt van de Bijbel komt.
Dit unieke boek staat al vanaf het allereerste begin van de boekdrukkunst eenzaam op de absolute top.

Als we al deze feiten op een rijtje zetten, wordt het duidelijk dat de Bijbel een heel bijzonder boek is, dat we
op z'n minst ernstig moeten nemen.
Een vergelijking met Pokemon of Suske en Wiske gaat in ieder geval niet op.

Help mods!
Pool: 889eMotM: -Battle-rating: 1.499,2VoVo: 179e / 726e / 226eOpstelling: 4-4-2
De Sigaar
Vedette

Uit: Almere
Vak: Stadiontribune - X2
Reg.: 13 maart 2002
Gepost op 31 juli 2007 om 14:41:12.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Partyalarm: kan jij een of twee concrete 'voorspellingen' uit de Bijbel noemen die tot in detail, zoals jij poneert, uitgekomen zijn?
Meer dan vage stellingen die op meerdere manieren te interpreteren zijn staan er echt niet in. En als er dan iets gebeurd is wordt er een stuk tekst aangehaald waarin de betreffende gebeurtenis 'voorspeld' is.

En wat betreft 'het meest gelezen'. Er is in Nederland een krant die datzelfde predikaat heeft. Dat is niet bepaald een betrouwbare krant, is het wel?
En het feit dat er meer Bijbels zijn dan mensen zegt nog niet dat het Boek ook gelezen wordt. Ik kom vele malen in hotels. Vrijwel overal tref ik Bijbels aan. Vrijwel nergens kom ik er eentje tegen die aantoonbaar gelezen is. Hetzelfde geldt zeker ook voor de Bijbels die in vele huiskamers staan. Ook bij mijn ouders thuis stonden twee bijbels ongelezen te 'roesten' in de boekenkast. Die werden door hun ouders aan de mijne gegeven als huwelijksgeschenk.

Maar we hebben het hier dan ook over een GELOOF. Jij gelooft het allemaal kennelijk.

Ik en meerdere leden hier geloven niet in De Bijbel. Daarvoor hebben wij legitieme redenen. Dat is iets wat veel Bijbeladepten niet willen accepteren.

Nu weer die klucht rond de EO. Het is hun goed recht de evolutieleer af te wijzen. Maar gebruik dan geen documentaires die gebaseerd zijn op die theorie om vervolgens alle verwijzingen naar de evolutieleer eruit te snijden. Zet dan zelf een stuk in elkaar waarin alle Bijbeladepten zich kunnen vinden. Daar moet overigens voldoende materiaal over beschikbaar zijn. In Amerika zijn er voldoende zenders die de evolutieleer volledig afwijzen. Daar zullen ongetwijfeld ook mooie series gemaakt zijn.

Geen stellingname

Help mods!
Pool: 93eMotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: 209e / 915e / 224eOpstelling: 4-4-2
kaalkop_bb
Internationale topspeler

Uit: Rhoon + De Kuip - Mijn Tweede Huis
Vak: Olympiatribune - BB
Uploads: 1
Reg.: 8 augustus 2005
Gepost op 31 juli 2007 om 15:17:00.             Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

God schiep Hemel en Aarde... 'K vind het toch knap van die man, ik heb al moeite om De Kuip van zand na te maken. (Met AutoCAD lukt het wel redelijk moet ik zeggen). Ik roep al weken om lekker warm zonnig weer doch zonder succes. Maar ja, ik ben God niet. En waar haalde Hij in Godsnaam al zijn materialen vandaan? Zal niet van Gamma zijn, die was nog niet geschapen... Ik begin al weer slap te lullen

http://www.voorleesbijbel.nl/bijbel/perikoop.asp?lIntPerikoopId=2

Hoe moet ik God qua omvang zien in relatie tot het scheppen van Hemel en Aarde? Dat moet me nogal een fors persoon zijn geweest...

[Dit bericht is veranderd door kaalkop_bb (op 31 juli 2007 15:21:11).]

Geen stellingname

Help mods!
Pool: 363eMotM: -Battle-rating: 1.495,4VoVo: -Opstelling: -
jezus christus
Vedette

Gepost op 31 juli 2007 om 15:28:25.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
partyalarm schreef:

(...)

Hoe kom je er bij dat het een man met een baard was. Hoe kom je er bij dat het een toverstok was. Dat de EO nu dingen heeft gecensureert is absoluut geen reder waarom Christenen al die jaren de evolutie theorie niet geloven. Dat de EO zich Christelijk noemt wil niet zeggen dat ze meteen maar de mening van alle Christenen vertegenwoordigen.
Waarom ik de evolutie theorie onzin vind heb ik in een aantal posts eerder al uitgelegd.
Om met nog eens met een argument te komen waarom de Bijbel geloofwaardiger is als bijvoorbeeld Pokemon:

In de Bijbel staan massa's voorspellingen. In de loop van de geschiedenis is gebleken dat deze stuk voor stuk letterlijk uitkomen. Zo werden de vier grote wereldrijken, de jodenvervolging, de kenmerken van onze huidige maatschappij, de ontwikkelingen van de technologie en nog veel meer, al duizenden jaren geleden tot in detail in de Bijbel voorspeld!
toverstokjes zijn voor Harry Potter. wat de voorspellingen betreft, die zijn net zo wazig als die van nostradamus en met enigen creativiteit kun je met die voorspellingen alle kanten op. wat jij details noemt....laat maar.

quote:

Wat ook opvallend is aan de Bijbel, is dat hij geschreven is door totaal verschillende auteurs.
auteurs? als iemand iets neerpent is ie nog geen auteur, daar komt nog iets meer bij kijken. de bijbels is een van de slechts geschreven boeken aller tijden.

quote:
Sommigen waren koningen, anderen priesters, wetenschappers of dichters, maar ook herders, vissers, een belastingambtenaar en een oorlogsheld.

Deze mensen beschrijven allemaal, los van elkaar, dat ze op zeker ogenblik een ontmoeting hadden met God, die hen opdracht gaf letterlijk neer te schrijven wat hij hen vertelde. God wilde dat ze zijn woorden zouden noteren voor de rest van de mensheid.

Het bijzondere aan hun geschriften is, dat ze qua inhoud verbazingwekkend goed met elkaar overeenstemmen. Soms tot
in de kleinste details. En dat terwijl ze elkaar meestal niet eens kenden en leefden met tussenpozen van honderden
of duizenden jaren.

Het was ook het eerste boek dat in meerdere talen werd gedrukt. Daarnaast is de Bijbel nog steeds de absolute bestseller - een boek dat qua oplage oneindig ver boven alle andere boeken uittorent. Elk jaar worden er ruim vijfhonderd miljoen bijbelgedeelten verspreid.
tsja, als ze allemaal zijn vertaald door monniken van katholiek origine onder de supervisie van het vaticaan is de kans op tegenspraak natuurlijk beperkt...zeker als de opdracht was om de leer van die kerk te onderschrijven.
om een bestSELLER te zijn moet een boek worden verkocht. dit verhalenbundeltje is a giveaway...
wat de vertalingen betreft, dfe katholieke octopus heeft haar tentakels in vele landen en dus beschikt zij over vele talen...logisch dus.

quote:
Ook het aantal talen waarin de Bijbel werd vertaald, is onovertroffen: bijbelgedeelten werden in meer dan tweeduizend talen vertaald!

Met recht wordt de Bijbel door miljoenen lezers het 'Boek der boeken' genoemd

Wat ook heel verbazingwekkend is, is het feit dat er momenteel meer Bijbels op aarde zijn dan mensen.
het simpele feit dat er meer bijbels zijn dan mensen, geeft al aan dat er sprake is van massale indoctrinatie...kan ik nu niet echt over juichen.

quote:
Er is geen enkel boek op aarde dat op gebied van bekendheid, aantal vertalingen en verspreiding ook maar een heel klein beetje in de buurt van de Bijbel komt.
Dit unieke boek staat al vanaf het allereerste begin van de boekdrukkunst eenzaam op de absolute top.

Als we al deze feiten op een rijtje zetten, wordt het duidelijk dat de Bijbel een heel bijzonder boek is, dat we
op z'n minst ernstig moeten nemen.
Een vergelijking met Pokemon of Suske en Wiske gaat in ieder geval niet op.

to be honest, zowel pokemon als suske en wiske hebben meer amusementswaarde en zijn beter geschreven dan die bijbel van jou. die boeken worden ten minste nog verkocht, die bijbel wordt gelijk ongeadresseerd reclamewerk door je strot geduwd.

Help mods!
partyalarm
Internationale topspeler

Gepost op 31 juli 2007 om 15:56:20.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
De Sigaar schreef:

Partyalarm: kan jij een of twee concrete 'voorspellingen' uit de Bijbel noemen die tot in detail, zoals jij poneert, uitgekomen zijn?
Meer dan vage stellingen die op meerdere manieren te interpreteren zijn staan er echt niet in. En als er dan iets gebeurd is wordt er een stuk tekst aangehaald waarin de betreffende gebeurtenis 'voorspeld' is.

En wat betreft 'het meest gelezen'. Er is in Nederland een krant die datzelfde predikaat heeft. Dat is niet bepaald een betrouwbare krant, is het wel?
En het feit dat er meer Bijbels zijn dan mensen zegt nog niet dat het Boek ook gelezen wordt. Ik kom vele malen in hotels. Vrijwel overal tref ik Bijbels aan. Vrijwel nergens kom ik er eentje tegen die aantoonbaar gelezen is. Hetzelfde geldt zeker ook voor de Bijbels die in vele huiskamers staan. Ook bij mijn ouders thuis stonden twee bijbels ongelezen te 'roesten' in de boekenkast. Die werden door hun ouders aan de mijne gegeven als huwelijksgeschenk.

Maar we hebben het hier dan ook over een GELOOF. Jij gelooft het allemaal kennelijk.

Ik en meerdere leden hier geloven niet in De Bijbel. Daarvoor hebben wij legitieme redenen. Dat is iets wat veel Bijbeladepten niet willen accepteren.

Nu weer die klucht rond de EO. Het is hun goed recht de evolutieleer af te wijzen. Maar gebruik dan geen documentaires die gebaseerd zijn op die theorie om vervolgens alle verwijzingen naar de evolutieleer eruit te snijden. Zet dan zelf een stuk in elkaar waarin alle Bijbeladepten zich kunnen vinden. Daar moet overigens voldoende materiaal over beschikbaar zijn. In Amerika zijn er voldoende zenders die de evolutieleer volledig afwijzen. Daar zullen ongetwijfeld ook mooie series gemaakt zijn.

2 van de vele uitgekomen voorspellingen:
- Verschillende grote wereldrijken, Babylon, de Meden en Perzen, Griekenland met Alexander de Grote en het Romeinse rijk, werden voorspeld, vele eeuwen op voorhand.

- De verspreiding en het lijden van het joodse volk
werd eeuwen van tevoren voorzegd in de Bijbel.

Dat de Bijbel het meest gedrukt is en er meer Bijbels dan mensen bestaan wil inderdaad niet zeggen dat het de waarheid is. Ik wilde er dan ook alleen mee zeggen dat de vergelijking met Suske en Wiske of Pokemon zoals hier gebeurd niet bepaald op gaat en dat de Bijbel wel iets serieuzer te nemen is.

Als je mijn posts terug leest ben ik er zelf nog niet bepaald uit wat ik er precies van moet geloven.
Ook heb ik nergens gezegd dat ik het niet accepteer dat er mensen zijn die het sowieso niet geloven.
Maar als je daadwerkelijk in de Bijbel geloofd, en je dus ook geloofd dat iedereen die niet geloofd in de hel beland. Dan is het toch ook niet heel onlogisch/heel asociaal dat je dan die andere mensen er ook van probeer te overtuigen...?
Zolang ik zelf nog niet precies weet wat ik er van moet geloven laat ik uiteraard ieder ander mens ook geheel vrij in hun keuze en of ze wel of niet willen geloven.
Alleen probeer ik weleens wat onwaarheden/vooroordelen uit de lucht te halen over Christenen en begrijp ik niet helemaal hoe men zo stellig kan beweren dat de evolutie theorie is bewezen en dat er bewezen zou zijn dat God niet bestaat.

Help mods!
Pool: 889eMotM: -Battle-rating: 1.499,2VoVo: 179e / 726e / 226eOpstelling: 4-4-2
partyalarm
Internationale topspeler

Gepost op 31 juli 2007 om 16:40:15.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
jezus christus schreef:

(...)

to be honest, zowel pokemon als suske en wiske hebben meer amusementswaarde en zijn beter geschreven dan die bijbel van jou. die boeken worden ten minste nog verkocht, die bijbel wordt gelijk ongeadresseerd reclamewerk door je strot geduwd.

De Bijbel is niet van mij, het is een boek waarvan ik denk dat het wel waar zou kunnen zijn misschien. Dus om dat nu zo te noemen gaat me wat ver..
De Bijbel is inderdaad niet geschreven als ammusemenstboek dus zal wat dat betreft zeker onder doen voor pokemon en suske en wiske.

Een bestseller is het en is het altijd geweest, het werd echt niet weggegeven door de drukkerijen ofzo.

Het is zeker niet allemaal vertaald door monniken van katholieke origine. De Statenvertaling heeft helemaal niets met het katholieke geloof te maken.

Dat er meer Bijbels zijn dan mensen heeft naar mijn idee niet veel te maken met indoctrinatie maar komt enkel doordat er zoveel vraag naar is, en is geweest. dat er zelfs meer zjin dan het aantal mensen valt misschien omdat mensen meerdere Bijbels hebben; thuis, op school, in de kerk, op het werk enz.

De verschillende talen hebben niets met de katholieken te maken, dat was al ver voor die tijd. Er wordt meer bedoeld de Hebreeuwse en Griekse taal.

Dat jij dit het slechts geschreven boek allertijden vind is jouw mening. Het zijn veel verschillend soorten boeken die zijn samengevoegd, allemaal weer op een totaal andere manier geschreven.

Help mods!
Heineken
Vedette
Winnaar WK Klassement Soccer Netwerk VoVo 2005/2006

Uit: Harderwijk
Reg.: 9 december 2001
Gepost op 31 juli 2007 om 16:42:52.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

@partyalarm: Ik vind het toch frappant dat jij de evolutie als een sprookje afdoet terwijl er toch aanwijzingen/bewijzen voor zijn. Hou jij het maar op aanwijzingen.

En de verhalen uit de bijbel zijn op waarheid berust terwijl daar geen enkel bewijs, laat staan aanwijzing voor is.

Geloof... het woord zegt het al. Je gelooft het, als het bewezen zou zijn, dan weet je het.

Geen stellingname

Help mods!
Pool: 121eMotM: -Battle-rating: 1.483,6VoVo: 41e / 327e / 86eOpstelling: 5-3-2
jezus christus
Vedette

Gepost op 31 juli 2007 om 17:09:35.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

partyalarm, de bedoeling van een volwassen discussie is primair dat je respect voor elkaars mening opbrengt en probeert de juistheid van het standpunt van je opponent in te zien.
echter, jij blijft stug vasthouden aan jouw visie zonder serieus in te gaan op de weerlegging daarvan. dat maakt je tot een weinig serieuze discussiepartner.

nu kom je weer met een andere bijbel, de statenbijbel. prima, daar zijn er echter veel minder van, er zijn nu eenmaal minder gereformeerden dan katholieken. en natuurlijk heb je nuanceverschillen, op zich al aardig als je je realiseert dat de 'auteurs van de bijbel hun teksten door god gedicteerd kregen' althans zo luiden jouw woorden vrij vertaald.

voor wat betreft de verkoop van de bijbel, voor zover de drukkerijen niet in handen zijn van een kerkgenootschap, zal daar best voor moeten worden betaald. dat doet die kerk, daartoe in staat gesteld door giften van gelovigen. voorzover ik weet krijg je bijbels altijd, tot het vervelende toe. logeer eens in een aantal amerikaanse hotels en je wordt letterlijk achtervolgd door dat boek der boeken.

ten aanzien van je voorspellende waarde die jij meent te herkennen in de bijbel...niets is minder waar. immers, van welke datum dateren die verhalen? is het dan niet een beschrijving van de status quo op dat moment? voorspellingen zijn zaken waar mensen onder de inquisitie voor werden gedood...dat verklaart waarom de westerse wereld zo weinig spiritueel aangelegde mensen kent... zelfs de grote voorspeller nostradamus verpakte zijn voorspellingen in vage verzen opdat ze niet als voorspelling konden worden geduid.... en dan zou de bijbel voorspellen? is dat niet enigzins in strijd met de leer van jouw god (voor de goede orde, niet de mijne want ik geloof niet)?

ga hier nu maar eens goed op in in plaats van algemeenheden te ventileren.

Help mods!
De Sigaar
Vedette

Uit: Almere
Vak: Stadiontribune - X2
Reg.: 13 maart 2002
Gepost op 31 juli 2007 om 17:09:43.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Partyalarm komt dan ook uit Lunteren. Dat is een plaats die behoort tot de zogenaamde Nederlandse Bible-Belt. Dit zal zijn volhardendheid betreffende het verdedigen van de Bijbel wel verklaren.

Van mij mag hij het allemaal geloven. Zolang hij mij er niet mee lastigvalt vind ik alles best.

Ik geloof zelf toch echt dat de evolutieleer plausibeler is dan het verhaal uit de Bijbel. Wat ik allemaal aan aanwijzingen tegenkom heeft mij daartoe doen besluiten.

Maar nogmaals: het bestaan van evolutie sluit het bestaan van God echt niet uit. Misschien heeft de Heer wel een evoluerende wereld geschapen om zichzelf en ook ons te vermaken. Een starre wereld die altijd hetzelfde blijft en uiteindelijk gedoemd is ten onder te gaan zoals in de Openbaringen in het Nieuwe Testament beschreven staat lijkt toch ook niet alles.

Geen stellingname

Help mods!
Pool: 93eMotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: 209e / 915e / 224eOpstelling: 4-4-2

Deze topic is open.
Deze topic bestaat uit 19 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 »
Alle tijden zijn CET (Rotterdam).

Reageer op deze topic

Contact Admins | Voorpagina Forums | Feyenoord Netwerk