Deze topic is open en bestaat uit 27 pagina's: « 1 ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 ... 27 »
God of Darwin?
God
Darwin
pipapaauwe
Vedette
Uit: aan uit aan
Vak: -
Droomaankoop: Nicky Hofs
Reg.: 17 februari 2005
quote:Dat spreekt dan toch weer een uitzending van geographic tegen.
jezus christus schreef:
(...)
niet in dezelfde geologische lagen (onder meer krijt, pleistoceen en jura) als de dino's. de dinbobotten zijn al miljoenen jaren oud, terwijl de 1ste mensen pas 100.000 jaar terug (lang na het uitsterven van de dino's) rond gingen lopen.
(De Homo sapiens sapiens verovert de wereld.
Zo'n 100 000 jaar geleden verschijnt in het Nabije Oosten en Oost-Afrika onze rechtstreekse voorouder : de Homo sapiens sapiens. Vanuit deze twee streken verspreidt hij zich over de hele wereld. De laatste ijstijd was nog volop aan de gang en de continenten waren door de lage waterstand van de zeeën met elkaar verbonden.
35 000 jaar geleden, het ogenblik waarop de Neanderthaler verdween, bereikte de moderne mens Europa.
De Cro-Magnonmens
De oudste Europese Homo sapiens sapiens werd gevonden in het Zuid-Franse plaatsje Cro-Magnon. Hij had dezelfde kaken, kin en herseninhoud als de huidige mens.
Net zoals zijn voorgangers was de Cro-Magnonmens een jager-verzamelaar. Omdat hij verstandiger werd, werden ook zijn werktuigen veel verfijnder. Zo maakte hij gebruik van harpoenen, slingers, speren, ...
Door al deze nieuwe uitvindingen werd het zoeken naar voedsel steeds gemakkelijker. Zo kon hij zich bezighouden met andere dingen zoals 'kunst'.)
Hieruit blijkt dus dat god in ieder geval niet conform het genesis verhaal de wereld heeft geschapen...
Neochamp
Vedette
Winnaar Bekerklassement Feyenoord Netwerk VoVo 2005/2006
Uit: Goes
Droomaankoop: -
Reg.: 17 maart 2001
pipapaauwe
Vedette
quote:Weet ik veel.
Neochamp schreef:
Als Noach in de Dino tijd zou hebben gelooefd, waarom nam hij dan geen Dino's mee op z'n arkie ??
Ik dacht dat dat veel ltr gebeurd zou moeten zijn.. Maargoed ben geen BijbelkennerT...
Neochamp
Vedette
Winnaar Bekerklassement Feyenoord Netwerk VoVo 2005/2006
Uit: Goes
Reg.: 17 maart 2001
jezus christus
Vedette
Reg.: 18 september 2004
quote:tsja, volgens diezelfde bijbel werd er een zee gespleten, werden doden weer levend, lammen weer gezond en blinden weer ziend...
partyalarm schreef:
(...)
aha gesnope ja
Volgens de Bijbel is de wereld echter maar +- 8000 jaar oud. De verklaring waarom zoveel vondsten gedaan worden die volgens de wetenschap veel ouder zijn geven ze door o.a. de zondvloed. toen zou er in korte tijd zoveel veranderd zijn aan de aarde dat dit hetzelfde effect heeft als wanneer er miljoenen jaren overheen zouden zijn gegaan.`
Tja ik vind het ook allemaal heel sterk..
De Sigaar ![]()
Vedette
Uit: Almere
Vak: Maastribune - Business seats
Reg.: 13 maart 2002
quote:De stelling is 'God' of 'Darwin'. En het ene sluit het andere echt niet uit.
jezus christus schreef:
(...)
well, that's an easy one...het scheppingsverhaal a la genesis is in biologisch, wetenschappelijk en in welk ander opzicht dan ook te zot voor woorden...er zijn wel resten van dino's gevonden maar niet van soortgenoten van adam en eva...
voor het darwinisme zijn vele aanwijzingen te geven en zelfs hier en daar bewijzen, so what's the point in asking the question?
jezus christus
Vedette
quote:maak het nou een beetje, jij nuanceert de stelling, ik geef je een antwoord en nu ga je weer 'de-nuanceren'???
De Sigaar schreef:
(...)De stelling is 'God' of 'Darwin'. En het ene sluit het andere echt niet uit.
That's the issue, to use your language. Or?
partyalarm
Vedette
Uit: Leusden
Vak: Maastribune - W1
Reg.: 12 maart 2004
quote:Als je dit soort vragen stelt aan de kerk, dat het wetenschappelijk bewezen is dat het onmogelijk is krijg je als antwoord: 'als er een God is die in 6 dagen de hele aarde kan maken uit het niets. Waarom zou het dan onmogelijk zijn dat hij een zee kan splijten, doden weer levend kan maken, lammen gezond kan maken, blinden kan laten zien en de wereld misschien miljoenen jaren oud laten lijken..?'
jezus christus schreef:
(...)
tsja, volgens diezelfde bijbel werd er een zee gespleten, werden doden weer levend, lammen weer gezond en blinden weer ziend...
de wereld is ontstaan t.t.v. de oerknal, zo'n 5 miljard jaar gelden, 3 miljard jaar later ontstonden de eerste 1-cellige levensvormen waarui al het levende is ontstaan, het ene grote werelddeel, Gondwanaland, is gesplitst tot de huidige werelddelen, leuk ook om te zien hoe de stukken soms nog verbazingwekkend goed in elkaar passen als een puzzle. maar goed, volgens de bijbel bestaat de wereld dus 8000 jaar....en de mensheid bestaat al 100.000 jaar dus waar zouden ze in die tussentijd hebben geleefd?
jezus christus
Vedette
quote:dan zou mijn antwoord zijn: hij is een fraudeur, probeert zaken antiek te laten lijken...
partyalarm schreef:
(...)
Als je dit soort vragen stelt aan de kerk, dat het wetenschappelijk bewezen is dat het onmogelijk is krijg je als antwoord: 'als er een God is die in 6 dagen de hele aarde kan maken uit het niets. Waarom zou het dan onmogelijk zijn dat hij een zee kan splijten, doden weer levend kan maken, lammen gezond kan maken, blinden kan laten zien en de wereld misschien miljoenen jaren oud laten lijken..?'
Westlander
Jeugdspeler
Uit: WESTLAND
Reg.: 12 december 2002
pipapaauwe
Vedette
quote:Das nieuw voor mij.
jezus christus schreef:
(...)
volgens de bijbel bestaat de wereld dus 8000 jaar.
partyalarm
Vedette
quote:oke en op die andere vragen?
jezus christus schreef:
(...)
dan zou mijn antwoord zijn: hij is een fraudeur, probeert zaken antiek te laten lijken...
jezus christus
Vedette
quote:even kort dan: je begint de vraag (namens de kerken) met:
partyalarm schreef:
(...)
oke en op die andere vragen?
DR
Vedette
Uit: Rotterdam
Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 6 februari 2006
jezus christus
Vedette
quote:nog ff en ik krijg een eredoctoraat met een bonus nima c erbij van jou
DR schreef:
Of er een God bestaat of niet, het maakt mij niks uit in ieder geval. En mijn leven zal daar niks door veranderen. Iedereen die wil geloven gelooft maar.
Ik vind het verhaal van Jezus bv interessanter (al is daar nooit bewijs voor gevonden). Het verhaal van de volksmenner vind ik interessant, marketingtechnisch.
partyalarm
Vedette
DR
Vedette
pipapaauwe
Vedette
DR
Vedette
quote:Op de kerk of dit topic? Mag van mij allebei wel.
pipapaauwe schreef:
Mooi, das dus duidelijk.
Slotje dan maar?
partyalarm
Vedette
quote:Als hier 54.8% voor Darwin kiest zijn we het blijkbaar nog niet eens dus een slotje...
DR schreef:
(...)
Op de kerk of dit topic? Mag van mij allebei wel.
pipapaauwe
Vedette
quote:Dat God bestaat lijkt mij vrij duidelijk.
DR schreef:
(...)
Op de kerk of dit topic? Mag van mij allebei wel.
De Sigaar ![]()
Vedette
Uit: Almere
Vak: Maastribune - Business seats
Reg.: 13 maart 2002
quote:Wat wetenschappelijk wel degelijk bewezen is is het feit dat er evolutie bestaat. Niet precies zoals Darwin dat in de 19e eeuw geformuleerd heeft maar wel in grote lijnen.
partyalarm schreef:
(...) - Heel lang stuk
Wat ik vooral niet begrijp is dat iedereen maar volhoud dat die evolutie theorie van Darwin wetenschappelijk bewezen is terwijl dit allang ontkracht is en de natuur juist wetenschappelijk bewijst dat er een hogere macht (God) is omdat dit anders nooit had kunnen ontstaan.
DR
Vedette
quote:
pipapaauwe schreef:
(...)
Dat God bestaat lijkt mij vrij duidelijk.
Dat de kerk er een zooitje van maakt, komt omdat ze bestaan uit mensen die op een eigen wijze God willen eren.
De 1 eert God door zwarte kousen te dragen, de ander door met grof geweld om zich heen te slaan.
Ieder zijn eigen ding.
Neemt niet weg dat God bestaat.
pipapaauwe
Vedette
quote:Dat God bestaat lijkt mij vrij duidelijk.
DR schreef:
(...)
Hoe kom je daar dan bij? Ik quote alleen Einstein he?
Er is geen enkel bewijs man !
DR
Vedette
quote:Tja, ok, maar als je dat zo zegt, is het wel alsof het eigenlijk duidelijk is dat het zo is.
pipapaauwe schreef:
(...)
Dat God bestaat lijkt mij vrij duidelijk.![]()
Wat jij vind, moet je zelf weten.
Dat is het mooie aan de mens.
Die mag kiezen.
Deze topic is open en bestaat uit 27 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 »
Feyenoord Forums » C - Supporters » Feyenoorders-aan-tafel » Bestaat er een God?

Op dit moment zitten er 6 bezoekers in de chatbox. Het onderwerp is "2045 UUR FEYENOORD-VITESSEVermoedelijke opstelling Mulder De Vrij Vlaar Bahia Van Bronckhorst El Ahmadi Bruins Fer Wijnaldum Makaay en Biseswar".
Ben je blij met nieuwe thuis- en uitshirt?
Van de Feyenoord-fans denkt 6,5% dat NEC wint van Feyenoord. Wat denk jij?
We zijn op zoek naar jouw ideeën om Feyenoord Netwerk nog beter te maken.
De posters op deze pagina hebben nog geen voorspellingen ingestuurd voor Feyenoord-Vitesse.
Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!