Feyenoord Netwerk
dinsdag 2 september 2014 - 13:33                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Feyenoord Forums » Feyenoorders aan tafel » Expansiedrift Israel?

HR

Deze topic is open en bestaat uit 92 pagina's: 1 2 3 4 5 6 ... 92 »

HR

OrCristian
Wereldster
Hompie ©

Uit: Utrecht
Vak: Maastribune - V
Droomaankoop: -
Reg.: 6 juni 2000

quote:HR
Isral legt blokkades op

Uitgegeven: 13 juli 2006 11:08
Laatst gewijzigd: 13 juli 2006 11:24

AMSTERDAM - Het Isralische leger heeft donderdag de infrastructuur van Libanon volledig plat gelegd. Het land is via de lucht en de zee onbereikbaar gemaakt. In de nacht van woensdag op donderdag werd de internationale luchthaven van Beiroet gesloten na verscheidene luchtaanvallen. De Isralische marine heeft daarnaast een zeeblokkade ingesteld. Marineschepen liggen voor de Libanese kust.

De luchthaven van Beiroet ligt in het zuidelijke, door Hezbollah gedomineerde, deel van de stad. De luchthaven en de zeehavens worden volgens de Isralische regering gebruikt voor de doorvoer van wapens naar terroristen. Verder wil Isral bereiken dat twee door Hezbollah ontvoerde militairen vrijkomen.

Bij aanvallen op het zuiden van Libanon vielen vannacht 27 doden. Daarop vuurde Hezbollah zestig raketten af op Noord- Isral. Daarbij werd een vrouw gedood.

Parijs

Frankrijk heeft de Isralische aanvallen op Libanon scherp veroordeeld. Minister van Buitenlandse Zaken Philippe Douste-Blazy zei dat er onder meer "de luchthaven van een volkomen soevereine staat, een vriend van Frankrijk, is gebombardeerd". Het is een buitensporige daad van oorlog, aldus de bewindsman.

Ook Moskou veroordeelt de Isralische aanvallen op burgerdoelen, "de civiele infrastructuur" in Libanon en in de Gazastrook, zo liet een woordvoerder van het Russische ministerie van Buitenlandse Zaken donderdag weten. HR

Grijpt Israel nu eindelijk de kans om de macht in het midden oosten over te nemen? Hebben de Israelirs ruimte nodig? Of overdrijf ik het een beetje, en is het normaal om civiele doelen te bestoken als er 'krijgsgevangenen' genomen worden?

[Dit bericht is veranderd door OrCristian (op 13 juli 2006 14:41:09).]
HR
HR

El Jefecito
Legende

Uit: Barcelona
Vak: -
Reg.: 3 mei 2004

Zie het als een stelletje terroristen uitschakelen.. en daarmee zijn wat mij betreft alle middelen toegestaan. ( tegen welk terorisme dan ook)
HR
HR

OrCristian
Wereldster
Hompie ©

El Jefecito schreef:

Zie het als een stelletje terroristen uitschakelen.. en daarmee zijn wat mij betreft alle middelen toegestaan. ( tegen welk terorisme dan ook)
HR
Ja, want terroristen vermoorden onschuldige burgers. Dan moeten wij dat ook maar doen.
HR
HR

El Jefecito
Legende

OrCristian schreef:

(...)

Ja, want terroristen vermoorden onschuldige burgers. Dan moeten wij dat ook maar doen.
HR
Misschien gaan Palestijnen dan inzien dat het niet loont om terroristen te steunen?

Maar anderzijds weet ik dat je gelijk hebt. Het is een heel ingewikkeld conflict wat naar mijn inziens nooit zal worden opgelost...
HR
HR

OrCristian
Wereldster
Hompie ©

El Jefecito schreef:

(...)

Misschien gaan Palestijnen dan inzien dat het niet loont om terroristen te steunen?

Maar anderzijds weet ik dat je gelijk hebt. Het is een heel ingewikkeld conflict wat naar mijn inziens nooit zal worden opgelost...
HR
Inderdaad. En het is ook niet zo zwart-wit als ik het doe voorkomen. Maar ik had eigenlijk verwacht dat een land als Israel (waar nt een groot deel van de bevolking analfabeet is) op een andere manier zou kunnen reageren. Of ja, verwacht... gehoopt is een beter woord.
HR
HR

DJS1
Crack

Uit: Rotterdam
Reg.: 6 juni 2001

Het zegt al genoeg dat dit al speelde toen onze ouders nog jong waren, ik denk dan (ook) niet dat dit in ons leven definitef opgelost wordt.

Ondanks dat ik nog wel enig begrip voor Isral kan opbrengen in deze keur ik aanvallen tegen burgerdoelen in z'n geheel af.

[Dit bericht is veranderd door DJS1 (op 13 juli 2006 12:40:55).]
HR
HR
Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 13 juli 2006 om 12:46:37.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  MSN: ja, versie 7.0  Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR

El Jefecito schreef:
HR
En hopelijk gaan de Isralirs inzien dat ze geen haartje beter zijn dan de Palestijnen die zij allemaal zo luid veroordelen. Hooguit wat geavanceerder...

[Dit bericht is veranderd door don Vito CF (op 13 juli 2006 12:47:06).]
HR
HR

El Jefecito
Legende

don Vito CF schreef:

(...)En hopelijk gaan de Isralirs inzien dat ze geen haartje beter zijn dan de Palestijnen die zij allemaal zo luid veroordelen. Hooguit wat geavanceerder...
HR
Ik kan je vertellen dat het niet wat is.. Het israelische leger is het best getrainde ter wereld. Bovendien hebben ze ook de beste technologie ter wereld. Oftewel david tegen goliath..

[Dit bericht is veranderd door El Jefecito (op 13 juli 2006 13:03:36).]
HR
HR

L.Pincoffs
Legende

Uit: Weelde
Reg.: 3 mei 2002

Om wat tegenwicht te bieden aan de eenzijdige media-berichtgeving:

De sjiitische Libanese groep Hezbollah lokte gisterochtend met raketaanvallen op Isralisch grondgebied een Isralische reactie uit, en wist daarbij twee militairen te ontvoeren. Bij de actie kwamen drie Isralische militairen om.

Hezbollah-leider Nasrallah zei gisteren dat de twee zijn ontvoerd om ze, samen met een vorige maand door de Palestijnse Hamas ontvoerde Isralische korporaal, te ruilen voor duizenden Libanese en Palestijnse gevangenen.

De Isralische premier Olmert noemde de aanval een oorlogshandeling, waarvoor hij de Libanese regering verantwoordelijk hield. ,,De Libanese regering, waar Hezbollah onderdeel van is, probeert de stabiliteit in de regio te ondermijnen, zei hij. De premier van Libanon wees gisteren elke verantwoordelijkheid van de hand, erop wijzend dat de regering niet op de hoogte was van de Hezbollah-operatie.

Na de ontvoering bestookte Isral posities van Hezbollah, waarbij zeker twee Libanese burgers omkwamen. Daarna gingen Isralische troepen de Zuid-Libanese grens over in een grootscheepse zoekactie. Gisteravond vielen gevechtsvliegtuigen nogmaals doelen aan, 16 kilometer van de Libanese hoofdstad Beiroet.

De VN-vertegenwoordiger in Libanon, Geir Pedrson, heeft Hezbollah opgeroepen de soldaten vrij te laten. Uit Washington en Brussel kwamen soortgelijke oproepen. In Libanon hebben enkele parlementarirs Hezbollahs actie scherp veroordeeld omdat die Libanon in een militair avontuur tegen Isral sleurt. Syri, dat zowel Hezbollah als Hamas steunt, zei dat Isral de ontvoering over zich heeft afgeroepen.

Bron: http://www.trouw.nl/hetnieuws/wereld/article386214.ece/Israel_valt_Libanon_binnen
HR
Ook de eerste Israelische soldaat die gevangen is genomen maakte deel uit van een groep soldaten, die op zoek waren naar Hamas-leden, die raketten op een school in Israel hadden afgevuurd. De palestijnse regering weigert de bestokingen vanuit palestijns grondgebied tegen te houden. Net zoals de Libanese regering weigert Hezbollah tegen te houden.

Ik begrijp, dat de Israelieten geen sitting duck willen zijn. Nu is er een vrouw gedood en 30 gewond geraakt bij de raketaanvallen en zijn er totaal 8 soldaten gedood en twee ontvoerd bij de zoektocht naar meer raketten.

Nogmaals ik kies geen partij. Het blijft afschuwelijk wat daar gebeurt. Maar de eenzijdigheid is een blamage voor degenen die zich journalist noemen.

O ja, de term Lebensraum wordt veelal geassocieerd met de Nazi's en Adolf Hitler, die voor zijn Duitsers graag meer ruimte wenste. Als er een volk is, dat het beste aansluit bij de gedachten van deze abjecte figuren, dan zijn het de arabieren wel, waarmee de burgemeester van Jerusalem graag een handje schudde.

forumillustratie
HR
HR

Kees Pijl
Icoon

Reg.: 12 juli 2000

L.Pincoffs schreef:

Om wat tegenwicht te bieden aan de eenzijdige media-berichtgeving:

(...)

Ook de eerste Israelische soldaat die gevangen is genomen maakte deel uit van een groep soldaten, die op zoek waren naar Hamas-leden, die raketten op een school in Israel hadden afgevuurd. De palestijnse regering weigert de bestokingen vanuit palestijns grondgebied tegen te houden. Net zoals de Libanese regering weigert Hezbollah tegen te houden.

Ik begrijp, dat de Israelieten geen sitting duck willen zijn. Nu is er een vrouw gedood en 30 gewond geraakt bij de raketaanvallen en zijn er totaal 8 soldaten gedood en twee ontvoerd bij de zoektocht naar meer raketten.

Nogmaals ik kies geen partij. Het blijft afschuwelijk wat daar gebeurt. Maar de eenzijdigheid is een blamage voor degenen die zich journalist noemen.

O ja, de term Lebensraum wordt veelal geassocieerd met de Nazi's en Adolf Hitler, die voor zijn Duitsers graag meer ruimte wenste. Als er een volk is, dat het beste aansluit bij de gedachten van deze abjecte figuren, dan zijn het de arabieren wel, waarmee de burgemeester van Jerusalem graag een handje schudde.

(plaatje)
HR
Nou, ik zou zeggen dat die joodse kolonisten daar toch net iets dichter bij aansluiten met hun 'blut und boden' achtige ideologie over hun geboorterecht op een Israel volgens de 'bijbelse' grenzen.

Die figuren zijn het levende bewijs dat de mens niet leert van de geschiedenis.

Niet dat ik verder sympathiseer met de Palestijnen. Dit conflict is volkomen hopeloos, met twee partijen die ieder op hun manier volkomen fout zijn.

Wat mij irriteert is dat dit soort optreden de radicale islam in de kaart speelt en dat 'wij' in het westen dat vervolgens op ons boord krijgen.
HR
HR

Oldskool
Vedette

Vak: Maastribune - W4
Reg.: 21 mei 2003

Ik sta in deze toch echt achter de Palestijnen. Een kat in het nauw maakt rare sprongen. De Palestijnen worden al jaren door de joden in het nauw gedreven en als ze dan reageren, dan hebben zj het gedaan. Zeg eens eerlijk, wie zou hier niet overgaan tot drastische maatregelen als je zo opgejaagd wordt in je eigen grondgebied?

In 1967 veroverde Israel de Gazastrook en de Jordaanoever. Het waren toen de VN die Israel op diplomatieke wijze vroegen zich terug te trekken uit die gebieden. Dat is nooit gedaan. Dat land waar ze nu dus nog om vechten, is gewoon niet van hun. De diplomatieke wijze is nooit gelukt (die Oslo-akkoorden zijn leuk voor de vorm, maar zolang alles onder Israelische supervisie staat, zegt dat hele akkoord natuurlijk niets). Ik kan me heel goed voorstellen dat Palestijnen dan overgaan tot andere manieren. Het tekent de wanhoop van een volk dat al jaren geteisterd en overheerst wordt door Israel (dat gesteund wordt door de rest van de Westerse wereld). Israel is een arrogante grootmacht dat denkt zich alles te kunnen permitteren. Nou, ik hoop dat ze snel de deksel op hun neus krijgen.
HR
HR

El Jefecito
Legende

Oldskool schreef:

Ik sta in deze toch echt achter de Palestijnen. Een kat in het nauw maakt rare sprongen. De Palestijnen worden al jaren door de joden in het nauw gedreven en als ze dan reageren, dan hebben zj het gedaan. Zeg eens eerlijk, wie zou hier niet overgaan tot drastische maatregelen als je zo opgejaagd wordt in je eigen grondgebied?

In 1967 veroverde Israel de Gazastrook en de Jordaanoever. Het waren toen de VN die Israel op diplomatieke wijze vroegen zich terug te trekken uit die gebieden. Dat is nooit gedaan. Dat land waar ze nu dus nog om vechten, is gewoon niet van hun. De diplomatieke wijze is nooit gelukt (die Oslo-akkoorden zijn leuk voor de vorm, maar zolang alles onder Israelische supervisie staat, zegt dat hele akkoord natuurlijk niets). Ik kan me heel goed voorstellen dat Palestijnen dan overgaan tot andere manieren. Het tekent de wanhoop van een volk dat al jaren geteisterd en overheerst wordt door Israel (dat gesteund wordt door de rest van de Westerse wereld). Israel is een arrogante grootmacht dat denkt zich alles te kunnen permitteren. Nou, ik hoop dat ze snel de deksel op hun neus krijgen.
HR
Dus jij keurt de bomaanslagen op kinderen van palastijnse kant goed?

Dat wij zulke mafkezen in dit land hebben wonen :nee
HR
HR

OrCristian
Wereldster
Hompie ©

El Jefecito schreef:

(...)

HR
Nee, hij kan het zich goed voorstellen. Hij kan zich inleven in de hopeloosheid, de wanhoop, waarin het Palestijnse volk zich bevindt.

En ach, je kunt precies zo ver terug gaan in de geschiedenis als je wilt, om te gaan bepalen wie er gelijk heeft. Dat is het hele probleem, naar mijn mening.
HRHR
HR
Snap niet waar Israel mee bezig is er vallen veels te veels onschuldige slachtoffers veelal ook kinderen.
HR
HR

L.Pincoffs
Legende

Uit: Weelde
Reg.: 3 mei 2002

Er was eventje een periode van betrekkelijke rust, die nu weer wreed verstoord wordt. Het zou te uitvoerig worden om het conflict te ontleden. Je doet wat veel mensen doen, en ik dus ook, je winkelt in de etelage van ellende die het midden-oosten heet, om een punt te maken.

Maar een ding wil ik nog weten. Los van de joodse organisaties en overheid in de USA, waar bestaat de verdere Westerse steun dan uit? Al het geld uit Europa gaat naar de Palestijnen, evenals de media-aandacht en emotionele ondersteuning.
HR
HR

Oldskool
Vedette

El Jefecito schreef:

(...)

HR
Allereerst: actie= reactie. De joden hebben dit over zichzelf afgeroepen. Natuurlijk vind ik dat kinderen erbuiten gehouden moeten worden, maar dat geldt dan wel voor twee kanten. En wat moeten de Palestijnen anders? In een hoekje gaan afwachten tot Israel hen de wil helemaal heeft opgelegd. Ik weet niet of jij zo'n lafaard zou zijn, maar ik zou zeker actie ondernemen tegen Israel. De Palestijnen vechten naar hun mogelijkheden. Zij hebben niet n van de grootste legers ter wereld om zich te verweren. Zij hebben niet de hele Westerse wereld achter zich. Nou, ze moeten toch wat. Ik heb absoluut begrip voor hun manier van vechten.

Ik keur het ontvoeren van de Israelische soldaten echter wel goed. De joden denken zich alles te kunnen permitteren zonder dat daar iets tegenover staat. Als je zelf duizenden mensen als krijgsgevangene neemt, dan moet je ook niet gaan zeiken als er drie van jou als krijgsgevangene worden gepakt. Israel moet dan ook zeker niet op deze manier ten strijde gaan. Vandaar dat ik ze de ondergang snel gun.
HR
HR

Tati
Crack
2e Euro 2004 VoVo Feyenoord Netwerk

Reg.: 16 februari 2002

Ik vind de woorden, Vierde rijk, Lebensraum en Blut und Boden volstrekt smakeloos en ongepast in deze discussie over Israel (!). Wat mij betreft wordt de topic titel dan ook aangepast, maar das slechts mijn mening.

Verder:

De Israelische muur vind ik waanzin en zou verboden moeten worden door internationale gemeenschap, desnoods door sancties.

Het is gestoord dat de Palestijnen nu een regering hebben die bestaat uit een terroristenclub die het liefst de Israeli's in zee drijft.
HR
HR

El Jefecito
Legende

Tati schreef:

Verder:

De Israelische muur vind ik waanzin en zou verboden moeten worden door internationale gemeenschap, desnoods door sancties.

Het is gestoord dat de Palestijnen nu een regering hebben die bestaat uit een terroristenclub die het liefst de Israeli's in zee drijft.
HR
Amen , topic kan dicht
HR
HR

Oldskool
Vedette

Tati schreef:

HR
En wie is daar in eerste instantie verantwoordelijk voor? Met andere woorden, waarom is deze organisatie door een meerderheid van het volk gekozen? Niet omdat de joden zo goed zijn geweest voor de Palestijnen, hoor.
HR
HR

OrCristian
Wereldster
Hompie ©

Tati schreef:

Ik vind de woorden, Vierde rijk, Lebensraum en Blut und Boden volstrekt smakeloos en ongepast in deze discussie over Israel (!). Wat mij betreft wordt de topic titel dan ook aangepast, maar das slechts mijn mening.

Verder:

HR
Nou, er mocht eens iemand gechoqueerd worden. At your service (grappig, dat mensen blijkbaar wel mogen choqueren als het tegen moslims en hun profeet gericht is, maar niet als het tegen de staat Israel gericht is, maar das mijn mening)

Leg eens uit, wat is het verschil tussen terroristen met burgerdoelen en militairen met burgerdoelen?
HR
HR

Jeroentje
Icoon

Reg.: 16 mei 2000

OrCristian schreef:

Nou, er mocht eens iemand gechoqueerd worden. HR
De n stoort zich aan termen als 'Lebensraum' en 'het 4de Rijk', een ander aan oranje pothempjes.
HR
HR

Tati
Crack
2e Euro 2004 VoVo Feyenoord Netwerk

Reg.: 16 februari 2002

Ha Bosschenaar! Fijn dat je de titel iets hebt veranderd. Uiteraard heb jij het recht om te choqueren, maar ik zou toch niet graag zien dat deze site door anderen in een verkeerde hoek wordt geplaatst. Verschilletje tussen joden en muzelmannen: muzelmannen en vrouwen kotsen op ons. Joden niet.
Ik ben zelf geen jood (in de goede zin des woord ;) ) en tracht redelijk objectief te staan in hele discussie. Vanzelfsprekend ben ik, net als jij waarschijnlijk, in mijn jeugd helemaal doordrenkt met het slachtofferschap van de joden en de noodzakelijkheid van de staat Israel. Die zaken draag ik nog steeds in mijn mindset mee.

Echter, ik erken dat de Palestijnen ook rechten hebben, tis immers voor beiden heilige grond. Mijn simpele gedachte is altijd dat je beide volken volledig over het land zou moeten verspreiden. Een echt gemixte staat dus. Dan zouden beide kampen het wel uit hun hoofd laten om elkaar te beschieten of het leven onmogelijk te maken.

Het beschieten van burgerdoelen voor een hogere zaak heet cynisch gesproken 'colletoral *excusez de spelling* dammage'.
Voor de rest is het af en aan uitvoeren van aanvallen door Israeli's en Palestijnen in mijn ogen vooral een kip of het ei kwestie. De UN zou zich veel nadrukkelijker met Israel moeten bemoeien.

[Dit bericht is veranderd door Tati (op 13 juli 2006 14:58:03).]
HR
HR

Beer
Legende

Uit: Zuid-Holland (070)
Vak: Maastribune - VV
Droomaankoop: John Guidetti
Reg.: 24 augustus 2004

El Jefecito schreef:

HR
en wie je ook raakt het is altijd goed want in het midden oosten is iedereen een potentiele terrorist :B
HR
HR

OrCristian
Wereldster
Hompie ©

Jeroentje schreef:

(...)

De n stoort zich aan termen als 'Lebensraum' en 'het 4de Rijk', een ander aan oranje pothempjes.
HR
Een WK en een oorlog zijn van een iets andere aard, en ik vind de vergelijking dan ook ietwat krom.

@ Tati: jouw voorstel is waarschijnlijk een goede oplossing, maar er blijven daarvoor te veel problemen. Geen van de partijen zal de ander als 'baas' boven zich dulden.

Wat trouwens wel opmerkelijk is, is dat de slachtoffer rol die de Israelirs kregen, een stuk omgedraaid is, en dat de media en politici steeds meer door krijgen dat het verhaal twee kanten heeft.

[Dit bericht is veranderd door OrCristian (op 13 juli 2006 15:09:31).]
HR
HR

Kees Pijl
Icoon

Reg.: 12 juli 2000

Tati schreef:

HR
Ik neem alleen verantwoordelijkheid voor de 'Blut und Boden', maar die term is volkomen terecht als je de ideen die onder veel kolonisten leven onder de loep neemt.

Dat is nou juist het bizarre van dat soort figuren, dat ze de holocaust aanvoeren als rechtvaardiging van het bestaan van een Joodse staat, maar er ondertussen zelf ideen op nahouden die zo dicht naderen aan de blut und boden ideologie van de nationaal-socialisten. (Je moet dit soort figuren bijvoorbeeld eens horen over de Israelische arabieren).

Het hopeloze van dit hele conflict is dat de radicale elementen in beide kampen in toenemende mate de toon weten te zetten.
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 92 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Feyenoord Forums » C - Supporters » Feyenoorders aan tafel » Expansiedrift Israel?

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Feyenoord Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Feyenoord Poll

Is het een goede beslissing van Van Geel om Vermeer van Ajax te halen?

Ja, goede doelman
Nee, geld moet aan andere positie besteed worden
Nee, nieuwe keeper kan, maar niet Vermeer van Ajax
Weet niet

HR

VoVo

Van de Feyenoord-fans denkt 97,4% dat Ajax wint van Heracles Almelo. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Feyenoord Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van Feyenoord-Willem II:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!