Deze topic is open en bestaat uit 56 pagina's: « 1 ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 ... 56 »
Beer
Icoon
Uit: Zuid-Holland (070)
Vak: Maastribune - VV
Droomaankoop: John Guidetti
Reg.: 24 augustus 2004
quote:Ik volg het op de voet en heb deze opmerking ook niet gehoord. Dit zou ook zeker een headline bij het nieuws zijn als het waar zou zijn dus ik twijfel over de waarheid.
easydott schreef:
(...)
Ik heb dit niet gehoord, maar het is er om kotsmisselijk van te worden. Jammergenoeg hebben zij die deze opmerking maakten geen lering uit het verleden getrokken !
randunica
Nationale topspeler
Nr 3 Feyenoord Quiz seizoen 2004/2005
Uit: Zutphen
Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: -
Reg.: 27 juni 2000
quote:Ik kan me wel foto's herinneren van kleine kinderen die op feestjes als ware zelfmoordterroristen waren verkleed, als een soort nieuwe nationale klederdracht, en werden getoond door trotse ouders. Elk conflict kent foute opmerkingen over en weer, maar in de context kunnen deze, van beide kanten gezien, begrijpelijk zijn, hoewel volkomen misplaatst. Retoriek en media, het schijnt ttegenwoordig niet anders te kunnen - moet je voor de gein - indien je satelliet hebt - op de Hotbird naar de Palestijnse TV kijken, de uitzendingen toentertijd van Saddam c.s. dienen waarschijnlijk als maatstaf.
Beer schreef:
(...)
Ik volg het op de voet en heb deze opmerking ook niet gehoord. Dit zou ook zeker een headline bij het nieuws zijn als het waar zou zijn dus ik twijfel over de waarheid.
Als het waar is is het echt te triest, maar ik geloof het niet
L.Pincoffs
Legende
Uit: Weelde
Vak: -
Reg.: 3 mei 2002

quote:Een teken van zwakte. Dat moet je me toch eens uitleggen.
easydott schreef:
(...)
Ik vind het ook zo makkelijk en een teken van zwakte om te zeggen dat de Hezbollah kinderen gebruikt/ opoffert voor hun eigen leven ? Volgens mij is deze organisatie in de jaren 80 juist ontstaan om deze kinderen te beschermen tegen de bezetter !!
Kees Pijl
Icoon
Reg.: 12 juli 2000
FRB
Icoon
Reg.: 7 augustus 2005
quote:Waarschijnlijk omdat ze tegen het militair oppermachtige Israel (met dank aan de VS) weinig andere acties konden uitvoeren. Niet dat ik het terrorisme eens ben maar jij vraagt om een uitleg.
L.Pincoffs schreef:
Deze mag er ook zijn:
(plaatje)
Wat een prachtig medium is dat internet toch. Je zal toch alleen maar overgeleverd zijn aan de NOS.
http://www.intelligence.org.il/eng/sib/5_05/shlomi_e.htm
(...)
Een teken van zwakte. Dat moet je me toch eens uitleggen.
En als de organisatie is opgericht om kinderen te beschermen (wat niet de reden was), waarom heeft ze zich bezich gehouden met ontvoeringen van onschuldige personen (niet de militairen) of een vliegtuigkaping?
L.Pincoffs
Legende
OrCristian
Wereldster
Hompie ©
Uit: erst bekwaam
Reg.: 6 juni 2000
quote:Jazeker. Zelfs van een Libanees die het allemaal prima vond wat Israel deed. Ik zou je alleen niet meer kunnen vertellen welk programma dat uitzond en wanneer, helaas...
L.Pincoffs schreef:
Is er al een interview geweest met een lid van Hezbollah of een andere Libanees, die het afvuren van de raketten op Israel veroordeelt of die zich afvraagt waarom zij zelf er niet mee stoppen?
FRB
Icoon
Beer
Icoon
quote:Waar denk je dat die 80 bommen per dag vandaan komen
FRB schreef:
Overigens begrijp ik Libanon zelf ook niet zo goed. Als een ander land op jouw grondgebied militair bezig is dan ga je toch in de tegenaanval cq verdediging? Ondanks het feit dat je wellicht in de minderheid bent heb je toch niet voor niets een leger om jouw eigen grondgebied te beschermen? Als Nederland ooit eens door Duitsland wordt aangevallen mag ik toch hopen dat ons leger zich wel zal manifesteren ondanks de slechte vooruitzichten.
FRB
Icoon
quote:Hezbollah.
Beer schreef:
(...)
Waar denk je dat die 80 bommen per dag vandaan komen![]()
En waar denk je dat de grondgevechten vandaan komen.
Beer
Icoon
quote:en dat is een van de 2 officiele legers van Libanon
FRB schreef:
Hezbollah.
FRB
Icoon
quote:
Beer schreef:
(...)
en dat is een van de 2 officiele legers van Libanon
Beer
Icoon
FRB
Icoon
quote:Dit is voor mij echt totaal nieuwe info. Waar heb je dat vandaan??
Beer schreef:
Dat is juist het probleem met Libanon, die hebben er 2 die ze beide erkennen als officieel leger.
Hezbollah heeft ook ministers en parlementsleden, daardoor is het ook zo complex.
Beer
Icoon
FRB
Icoon
quote:Maar waar haal je vandaan dat Libanon 2 legers heeft? Dat ze in de politiek zitten weet ik ook wel (maar dat heb je er later bij gezet) maar van dat leger ben ik nog nooit ergens tegen gekomen. En ik interesser me toch ook voor politiek etc.
Beer schreef:
Ik volg het nieuws, ben zeer geinteresseert in politiek, lees er veel over.
L.Pincoffs
Legende
quote:Ah, die uitzending heb ik dan gemist. Ik en mijn vooroordelen ook
OrCristian schreef:
(...)
Jazeker. Zelfs van een Libanees die het allemaal prima vond wat Israel deed. Ik zou je alleen niet meer kunnen vertellen welk programma dat uitzond en wanneer, helaas...
Beer
Icoon
quote:Die doen niks omdat de Hezbollah er al bezig is. Ze erkennen elkaar als leger en zullen nooit in elkaars vaarwater gaan zitten.
FRB schreef:
Maar waar haal je vandaan dat Libanon 2 legers heeft? Dat ze in de politiek zitten weet ik ook wel (maar dat heb je er later bij gezet) maar van dat leger ben ik nog nooit ergens tegen gekomen. En ik interesser me toch ook voor politiek etc.
IK heb nog geen berichten gelezen dat het officiele Libanese leger zich in de strijd heeft gemengd.
FRB
Icoon
STREETS
Vaste waarde in elftal
Uit: rotterdam de havens
Reg.: 21 april 2005
OrCristian
Wereldster
Hompie ©
Uit: erst bekwaam
Reg.: 6 juni 2000
quote:Ik vind dat je dat wel een beetje moet nuanceren. Laat me vooropstellen dat ik niemand, die het kan bedenken een atoombom te vervaardigen, vertrouw. Maar in Amerika is er nog iets van weerstand. Politieke weerstand dus, vanuit Amerika zelf en vanuit Europa/Rusland/Japan/China.
STREETS schreef:
Tijdje terug las ik hier ergens dat iemand zei van, ''ik vertrouw atoomwapens veel liever bij een land als Amerika dan aan Iran"" daar zakt mn broek echt van af, wie gooide destijds een atoombom in Japan?
easydott
Crack
Uit: Rhoon
Vak: Marathontribune - J
Droomaankoop: Dirk Kuyt
Reg.: 9 november 2005
quote:[Dit bericht is veranderd door easydott (op 1 augustus 2006 22:16:48).]
quote:En maar door blijven zaneken over de NOS. Reageren op mijn reacties ho maar ! Wees blij met een dergelijk medium. Je zal maar dagenlang propaganda voorgeschoteld krijgen. Hier een aantal quotes waar ik graag een reactie van je zie :
L.Pincoffs schreef:
Wat een prachtig medium is dat internet toch. Je zal toch alleen maar overgeleverd zijn aan de NOS.
quote:
Eddo Rosenthal is zeker ook voor de Hamas en HezbollahJij kijkt zeker ook geen RTL4 nieuws ?? Ook zeker voor de Hamas en Hezbollah ? Heel de media is zeker voor de Hamas en Hezbollah ? Beetje een bekrompen gejammer vind ik dit !
quote:(...)
Ik dacht dat Israel Libanon juist binnenviel omdat ze soldaten hadden 'ontvoerd'. Volgens jou zijn ze dus Libanon binnengevallen omdat ze bestookt werden door raketten ?? En dan ook nog eens 2 jaar lang ?? Nooit iets over gehoord. Ik zal wel naar hele andere nieuwsberichten hebben gekeken. Die van de NOS![]()
quote:
L.Pincoffs schreef:
Een teken van zwakte. Dat moet je me toch eens uitleggen.
Wat ik er mee bedoel te zeggen is dat ik het een teken van zwakte vind dat jij het argument gebruikt dat de Hezbollah willens en wetens (hun eigen) kinderen gebruikt/misbruikt als schild. Terwijl deze organisatie in de jaren 80 juist is ontstaan om hun land, hun vaders, moeders en kinderen te beschermen tegen de bezetter. Nogmaals een ander reden wat ik ook heb aangevoerd is dat de Hezbollah door heel Zuid-Libanon verspreid zit/woont/leeft. Hoe kan je dan in hemelsnaam over misbruiken hebben als ze al tussen de bevolking zitten ??
quote:
En als de organisatie is opgericht om kinderen te beschermen (wat niet de reden was), waarom heeft ze zich bezich gehouden met ontvoeringen van onschuldige personen (niet de militairen) of een vliegtuigkaping?
Wat was volgens jou wel de reden dan dat ze zijn opgericht ??
Met de ontvoeringen en kapingen zijn deze organisaties begonnen om aandacht te vragen voor hun positie. Misschien voor ons een hele radicale manier, maar in hun ogen de enige ! Neem nou de film Munich: in deze film kan je zien om welke reden deze organisatie de atleten hadden ontvoerd. Aandacht vragen voor de Palestijnen waar geen een mens op dat moment naar kraaide. Misschien een hele foute manier, maar wel eentje die in hun ogen de aandacht trok van de hele wereld. Dat uiteindelijk de Duitsers er zo een zooitje van hebben gemaakt is natuurlijk te erg !
kaalkop_bb
Crack
Uit: Rhoon + De Kuip - Mijn Tweede Huis
Vak: Stadiontribune - S
Uploads: 1
Reg.: 8 augustus 2005
L.Pincoffs
Legende
quote:Als je het over zanikken hebt, ben ik gauw klaar. Veel geluk met jouw informatiebron.
easydott schreef:
En maar door blijven zaneken over de NOS. Reageren op mijn reacties ho maar ! Wees blij met een dergelijk medium. Je zal maar dagenlang propaganda voorgeschoteld krijgen. Hier een aantal quotes waar ik graag een reactie van je zie :
quote:Dan ben ik maar bekrompen. Alsof Eddo niet zijn boodschap brengt.
Eddo Rosenthal is zeker ook voor de Hamas en Hezbollah Jij kijkt zeker ook geen RTL4 nieuws ?? Ook zeker voor de Hamas en Hezbollah ? Heel de media is zeker voor de Hamas en Hezbollah ? Beetje een bekrompen gejammer vind ik dit !
quote:Zie mijn eerdere vermelding van de bron: http://www.intelligence.org.il/eng/default.htm
Ik dacht dat Israel Libanon juist binnenviel omdat ze soldaten hadden 'ontvoerd'. Volgens jou zijn ze dus Libanon binnengevallen omdat ze bestookt werden door raketten ?? En dan ook nog eens 2 jaar lang ?? Nooit iets over gehoord. Ik zal wel naar hele andere nieuwsberichten hebben gekeken. Die van de NOS
quote:Zoals ook al eerder aangegeven: geeft deze reden van oprichting Hezbollah het recht rakerlanceerinrichtingen te plaatsen tussen de bevolking met daarbij de kans dat zij bij een tegenaanval geraakt wordt?
Wat ik er mee bedoel te zeggen is dat ik het een teken van zwakte vind dat jij het argument gebruikt dat de Hezbollah willens en wetens (hun eigen) kinderen gebruikt/misbruikt als schild. Terwijl deze organisatie in de jaren 80 juist is ontstaan om hun land, hun vaders, moeders en kinderen te beschermen tegen de bezetter. Nogmaals een ander reden wat ik ook heb aangevoerd is dat de Hezbollah door heel Zuid-Libanon verspreid zit/woont/leeft. Hoe kan je dan in hemelsnaam over misbruiken hebben als ze al tussen de bevolking zitten ??
quote:Ik kan me geen enkele reden voorstellen dat de dood van 8 Israelieten en 9 Palestijnen rechtvaardigd. Overigens wat voor zooitje de Duitsers er ook van hebben gemaakt, het was een Palestijn die de bom liet afgaan.
Met de ontvoeringen en kapingen zijn deze organisaties begonnen om aandacht te vragen voor hun positie. Misschien voor ons een hele radicale manier, maar in hun ogen de enige ! Neem nou de film Munich: in deze film kan je zien om welke reden deze organisatie de atleten hadden ontvoerd. Aandacht vragen voor de Palestijnen waar geen een mens op dat moment naar kraaide. Misschien een hele foute manier, maar wel eentje die in hun ogen de aandacht trok van de hele wereld. Dat uiteindelijk de Duitsers er zo een zooitje van hebben gemaakt is natuurlijk te erg !
easydott
Crack
Uit: Rhoon
Vak: Marathontribune - J
Droomaankoop: Dirk Kuyt
Reg.: 9 november 2005
quote:Excuses voor mijn ongenuanceerde uitlating, maar ik heb ook een andere bron (RTL4) genoemd waar ik je dan niet over hoor ?
L.Pincoffs schreef:
(...)
Als je het over zanikken hebt, ben ik gauw klaar. Veel geluk met jouw informatiebron.
quote:Dit begrijp ik niet helemaal. Leg eens uit ? Eddo is toch Joods en werkt toch voor de NOS ?
Dan ben ik maar bekrompen. Alsof Eddo niet zijn boodschap brengt.
quote:Sorry hoor, maar ik vraag jouw mening en niet de bron die ik helemaal moet uitpluizen wat je nou bedoelt. Met een verwijzing naar een site kom je er wel heel makkelijk mee weg, vind ik.
Zie mijn eerdere vermelding van de bron: http://www.intelligence.org.il/eng/default.htm
quote:Allereerst, reageer jij op een vraag van mij met een vraag ?? Vreemd. Maar goed, waar hadden ze de raketlanceringen moeten plaatsen dan volgens jou. Ik heb ook zojuist gevraagd aan je om welke reden de Hezbollah is opgericht. Waarom reageer je dan hier niet op ?
Zoals ook al eerder aangegeven: geeft deze reden van oprichting Hezbollah het recht rakerlanceerinrichtingen te plaatsen tussen de bevolking met daarbij de kans dat zij bij een tegenaanval geraakt wordt?
quote:
Ik kan me geen enkele reden voorstellen dat de dood van 8 Israelieten en 9 Palestijnen rechtvaardigd. Overigens wat voor zooitje de Duitsers er ook van hebben gemaakt, het was een Palestijn die de bom liet afgaan.
Deze topic is open en bestaat uit 56 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 »
Feyenoord Forums » C - Supporters » Feyenoorders aan tafel » Expansiedrift Israel?

Op dit moment zitten er 5 bezoekers in de chatbox. Het onderwerp is "ZATERDAG1945 UURFEYENOORD-RKC WAALWIJK".
Wat vind jij van de nieuwe shirts voor komend seizoen (bekijk)
Van de Feyenoord-fans denkt 13,6% dat BVB Dortmund wint van Bayern München. Wat denk jij?
We zijn op zoek naar jouw ideeën om Feyenoord Netwerk nog beter te maken.