Feyenoord Netwerk
vrijdag 25 juli 2014 - 05:39                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Feyenoord Forums » Feyenoorders aan tafel » Expansiedrift Israel?

HR

Deze topic is open en bestaat uit 83 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 ... 83 »

HR

FRB
Icoon

Vak: Maastribune - VV
Droomaankoop: Hakim Ziyech
Reg.: 7 augustus 2005

quote:HR
randunica schreef:

(...)

Mensen zijn door Israel van te voren gewaarschuwd te vertrekken, mensen blijven en worden gebombardeerd... ...Hezbollah zit vlak naast zo'n flatgebouw, Hezbolla gebruikt de gewone burger als schild. Ik erger me kapot aan het NOS-journaal, vrijwel alleen berichtgevingen over bombardementen op Libanon en de gaza-strook. Wat er met Israel gebeurt wordt gemakshalve vergeten en schept scheve verhoudingen in de berichtgeving.
HR
Welja schiet gewoon ff 40 kinderen overhoop omdat je ze gewaarschuwd hebt. Ik waarschuw mijn kinderen ook zo vaak maar nog nooit aan gedacht om er dan maar een raket op te gooien :denk

En ieder weldenkend mens (ook ik en het NOS-journaal) belichten en veroordelen ook het Palestijnse/Arabische geweld. Maar de manier waarop Israel nu bezig is tart elke wet die er maar bestaat en staat in geen verhouding tot wat men zelf de oorzaak noemt: 3 krijsgevangenen.
HR
HR

randunica schreef:

(...)

Mensen zijn door Israel van te voren gewaarschuwd te vertrekken, mensen blijven en worden gebombardeerd... ...Hezbollah zit vlak naast zo'n flatgebouw, Hezbolla gebruikt de gewone burger als schild. Ik erger me kapot aan het NOS-journaal, vrijwel alleen berichtgevingen over bombardementen op Libanon en de gaza-strook. Wat er met Israel gebeurt wordt gemakshalve vergeten en schept scheve verhoudingen in de berichtgeving.
HR
Tuurlijk heb je altijd scheve berichtgevingen. De kranten, tv stations enz enz zouden allereerst objectief nieuws moeten brengen. Maar als je in zo'n oorlogsgebied zit en je ziet al dat leed om je heen kan je die objectiviteit wel eens kwijtraken.
HR
HR

FRB
Icoon

Beetje wrang om bovenaan deze pagina te zien dat de vliegtarieven naar Israel op dit moment zo goedkoop zijn. :denk
HR
HR

easydott
Crack

Uit: Rhoon
Vak: Marathontribune - J
Droomaankoop: Dirk Kuyt
Reg.: 9 november 2005

randunica schreef:

(...)

HR
Dit is nou typisch een gedachten van iemand die denkt: lekker belangrijk dat er onschuldige mensen zijn doodgegaan. Hadden ze daar maar niet moeten zitten. Eigenlijk wel een hele enge gedachte moet ik zeggen. Allereerst kan ik je meegeven, als je goed had opgelet dan had je geweten dat deze mensen op de vlucht waren voor de bombardementen en zich hadden verscholen in dat gebouw. Ze konden geen kant op. Dus je theorie van Hezbollah gebruikt ze als schild (wat ik overigens wel heel vaak hoor als excuus) klopt niet echt he ??!!! Triest om te lezen hoe crue mensen eigenlijk kunnen zijn.
Trouwens, niks negatieve verhouding in de berichtgeving. De burgers die zijn omgekomen en de verwoesting in Israel staan totaal niet in verhouding met die van Libanon....vriend !! Om de Palestijnse omgekomen burgers in de gouwigheid niet te vergeten. Ik begrijp uit je eerdere postings dat je het niet zo op moslims hebt, maar een ieder weldenkend mens ziet dat dit gewoon te ver gaat en niet kan !!!
HR
HR

arrow
Icoon

Vak: -
Droomaankoop: -
Reg.: 21 november 2003

De kinderen in die schuilkelder waren tussen 1 en 10 jaar, waarvan de meesten nog kleuter, konden dus volledig zelstandig functioneren, schrijven en lezen en dus gelijk achter de stuur van hun auto springen en wegracen voor het naderend gevaar. Hoe cynisch is het argument van de Isralische defensie...
Isral is hun eigen Anne Frank story duidelijk vergeten...
HR
HR

randunica
Nationale topspeler
Nr 3 Feyenoord Quiz seizoen 2004/2005

Uit: Zutphen
Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 27 juni 2000

easydott schreef:

(...)

Dit is nou typisch een gedachten van iemand die denkt: lekker belangrijk dat er onschuldige mensen zijn doodgegaan. Hadden ze daar maar niet moeten zitten. Eigenlijk wel een hele enge gedachte moet ik zeggen. Allereerst kan ik je meegeven, als je goed had opgelet dan had je geweten dat deze mensen op de vlucht waren voor de bombardementen en zich hadden verscholen in dat gebouw. Ze konden geen kant op. Dus je theorie van Hezbollah gebruikt ze als schild (wat ik overigens wel heel vaak hoor als excuus) klopt niet echt he ??!!! Triest om te lezen hoe crue mensen eigenlijk kunnen zijn.
Trouwens, niks negatieve verhouding in de berichtgeving. De burgers die zijn omgekomen en de verwoesting in Israel staan totaal niet in verhouding met die van Libanon....vriend !! Om de Palestijnse omgekomen burgers in de gouwigheid niet te vergeten. Ik begrijp uit je eerdere postings dat je het niet zo op moslims hebt, maar een ieder weldenkend mens ziet dat dit gewoon te ver gaat en niet kan !!!
HR
HR
HR

Purple
Icoon

Uit: Aalsmeer
Droomaankoop: John Guidetti
Reg.: 15 mei 2004

randunica schreef:

(...)

HR
Ik ben het helemaal met je eens,ook ik wordt schijt ziek van het NOS journaal.Ze zijn net zo voor Hamas en Hezbollah als dat ze normaal voor Ajakkes zijn.

Israel heeft zich terug getrokken uit Zuid Libanon in 2000 als dank daarvoor worden ze vanaf dat gebied beschoten met raketten al maanden lang vervolgens worden er soldaten doodgeschoten en ontvoerd op Israelisch grondgebied.Ze hebben het volste recht om zich te verdedigen.Israel heeft al aangegeven dat de bombardementen stoppen als de 2 militairen vrijgelaten worden en de raketaanvallen stoppen.Hezbollah weigerd dat omdat ze totaal niet zitten met al die dode burgers want daar maken ze dankbaar gebruik van om de wereld te laten zien hoe slecht die joden eigenlijk zijn.Met dit soort bombardementen zijn burgers altijd de klos,het is onmogelijk om dit te doen zonder onschuldige slachtoffers te maken.Het Libanese leger zou Hezbollah uit het zuiden van Israel weg moeten houden maar dat zal moeilijk gaan omdat de terroristen in de regering zitten.Er zal daar straks weer jaren lang een VN troepen macht gestationeerd worden.Waarbij vervolgens weer vele dode blauwhelmen te betreuren zijn omdat moslim fundamentalisten zelfmoordaanslagen op de ongelovigen gaan plegen,dit is immers ook gebeurd in de jaren 80.
HR
HR

FRB
Icoon

Purple schreef:

(...)

Ik ben het helemaal met je eens,ook ik wordt schijt ziek van het NOS journaal.Ze zijn net zo voor Hamas en Hezbollah als dat ze normaal voor Ajakkes zijn.

Israel heeft zich terug getrokken uit Zuid Libanon in 2000 als dank daarvoor worden ze vanaf dat gebied beschoten met raketten al maanden lang vervolgens worden er soldaten doodgeschoten en ontvoerd op Israelisch grondgebied.Ze hebben het volste recht om zich te verdedigen.Israel heeft al aangegeven dat de bombardementen stoppen als de 2 militairen vrijgelaten worden en de raketaanvallen stoppen.Hezbollah weigerd dat omdat ze totaal niet zitten met al die dode burgers want daar maken ze dankbaar gebruik van om de wereld te laten zien hoe slecht die joden eigenlijk zijn.Met dit soort bombardementen zijn burgers altijd de klos,het is onmogelijk om dit te doen zonder onschuldige slachtoffers te maken.Het Libanese leger zou Hezbollah uit het zuiden van Israel weg moeten houden maar dat zal moeilijk gaan omdat de terroristen in de regering zitten.Er zal daar straks weer jaren lang een VN troepen macht gestationeerd worden.Waarbij vervolgens weer vele dode blauwhelmen te betreuren zijn omdat moslim fundamentalisten zelfmoordaanslagen op de ongelovigen gaan plegen,dit is immers ook gebeurd in de jaren 80.
HR
De laatste 4 VN-medewerkers zijn overigens door Israel gedood :denk
HR
HR

Beer
Legende

Uit: Zuid-Holland (070)
Reg.: 24 augustus 2004

en alle bezittingen van de VN zijn vernielt door Libanezen / Hezbollah :denk:denk

[Dit bericht is veranderd door Beer (op 31 juli 2006 17:25:25).]
HR
HR

FRB
Icoon

Beer schreef:

en alle bezittingen van de VN zijn vernielt door Libanezen :denk:denk
HR
Liever 4 stoelen kapot dan 4 onschuldige mensenlevens :denk
HR
HR

Beer
Legende

Het is beide niet goed te praten, het verschil is dat hij van de Israelisch een ongeluk was........... :schrik
HR
HR

FRB
Icoon

Beer schreef:

Het is beide niet goed te praten, het verschil is dat hij van de Israelisch een ongeluk was........... :schrik
HR
Een ongeluk?? Dat gebouw was willens en wetens van te voren goed uitgezocht. Dat ze niet even de moeite namen om te kijken wie er op dat moment nou daadwerkelijk inzaten is in jouw optiek waarschijnlijk een kleinigheidje :denk
HR
HR

Beer
Legende

het woord zegt het toch een ongeluk, kleinigheid heb ik nooit gezegt :kwaad
HRHR
HR

Heineken
Wereldster
Nr. 3 Feyenoord Netwerk Pool 2012/2013; meer prijzen

Uit: Harderwijk
Reg.: 9 december 2001

Beer schreef:

het woord zegt het toch een ongeluk, kleinigheid heb ik nooit gezegt :kwaad
HR
Een ongeluk is als een bom verkeerd terecht komt. Niet als je willens en wetens honderden burgerslachtoffers maakt met het excuus dat er een paar Hezbollahleden tussen zaten.
HR
HR

easydott
Crack

Purple schreef:

(...)

HR
Eddo Rosenthal is zeker ook voor de Hamas en Hezbollah :denk Jij kijkt zeker ook geen RTL4 nieuws ?? Ook zeker voor de Hamas en Hezbollah ? Heel de media is zeker voor de Hamas en Hezbollah ? Beetje een bekrompen gejammer vind ik dit !
HR
HR
We mogen juist blij zijn met onze media,je moet er toch niet aan denken dat je in de VS woont en die propeganda aan moet zien :nee
HR
HR

L.Pincoffs
Legende

Uit: Weelde
Reg.: 3 mei 2002

Het is maar de vraag of we daarmee blij moeten zijn

http://eureferendum.blogspot.com/2006/07/milking-it.html

Overigens zijn er op 22 juli raketten afgevuurd door Herzbollah vanachter het gebouw dat gebombardeerd is.

http://www.foxnews.com/video2/player05.html?073006/073006_world_wilson&Weekend_Live&Hezbollah%20Rockets%3F&acc&World&-1&col

Door 25 juli is er door Israel gewaarschuwd, dat er zou worden aangevallen.

Dat maakt het allemaal niet minder afschuwelijk. Het geeft aan, dat Hezbollah bereid is kinderen op te offeren en dat Israel daar niet voor terugdeinst.
HR
HR

L.Pincoffs schreef:

Dat maakt het allemaal niet minder afschuwelijk. Het geeft aan, dat Hezbollah bereid is kinderen op te offeren en dat Israel daar niet voor terugdeinst.HR
Wat ze dus net zo erg maakt als hun tegenstander,terwijl ze zich wel een beschaafd land wanen.....
HR
HR

L.Pincoffs
Legende

Uit: Weelde
Reg.: 3 mei 2002

Dus een van "minder" beschaafd land is het wel acceptabel? Of dat Israel een onbeschaafd land is? Of dat mensen als bescherming worden gebruikt?

Wat wil Hezbollah eigenlijk met die raketten? Zijn die voor defensief gebruik? Er is maar een reden te verzinnen en met deze wapens zullen ze "het kankergezwel" nooit verwijderen. Er worden al 2 jaar raketten op Israel afgevuurd, totdat die er genoeg van had. Een voorspelbare reactie. Wat had Israel dan moeten doen?

Waarom zijn de uitgaven voor die raketten niet beter gebruikt voor de verbetering van hun leefomstandigheden?

Ik begrijp er niets van.
HR
HR
De Israelies zeggen dat ze zoch verdedigen, Hezbollah idem dito. Wie er gelijk heeft? Geen van fucking beiden. Ze zijn gewoon bezig om elkaar eens en voor altijd te vernietigen. Moge de beste winnen.
HR
HR

easydott
Crack

L.Pincoffs schreef:

Dus een van "minder" beschaafd land is het wel acceptabel? Of dat Israel een onbeschaafd land is? Of dat mensen als bescherming worden gebruikt?

Wat wil Hezbollah eigenlijk met die raketten? Zijn die voor defensief gebruik? Er is maar een reden te verzinnen en met deze wapens zullen ze "het kankergezwel" nooit verwijderen. Er worden al 2 jaar raketten op Israel afgevuurd, totdat die er genoeg van had. Een voorspelbare reactie. Wat had Israel dan moeten doen?

Waarom zijn de uitgaven voor die raketten niet beter gebruikt voor de verbetering van hun leefomstandigheden?

Ik begrijp er niets van.
HR
Ik dacht dat Israel Libanon juist binnenviel omdat ze soldaten hadden 'ontvoerd'. Volgens jou zijn ze dus Libanon binnengevallen omdat ze bestookt werden door raketten ?? En dan ook nog eens 2 jaar lang ?? Nooit iets over gehoord. Ik zal wel naar hele andere nieuwsberichten hebben gekeken. Die van de NOS :denk

Waarom geven landen uberhaubt zoveel geld uit aan wapens en niet aan de armen in de wereld? Dit is een vraagstuk die je niet alleen moet stellen aan de Hezbollah, maar aan de hele wereld. Naast dat ze zoveel geld uitgeven aan wapens wordt er ook veel geld besteed aan scholing, gezondheidzorg en aan huisvesting. Ze genieten niets voor niets zoveel aanhang in Libanon.

Dat maakt het allemaal niet minder afschuwelijk. Het geeft aan, dat Hezbollah bereid is kinderen op te offeren en dat Israel daar niet voor terugdeinst.HR

Heel het Zuiden is gewaarschuwd door Israel. Dat zou betekenen dat de mensen nergens meer veilig zijn. Mooi is dat. Omdat Israel de mensen heeft gewaarschuwd geeft hen het recht om alles te verwoesten wat ze maar tegenkomen volgens jou ?
Ik vind het ook zo makkelijk en een teken van zwakte om te zeggen dat de Hezbollah kinderen gebruikt/ opoffert voor hun eigen leven ? Volgens mij is deze organisatie in de jaren 80 juist ontstaan om deze kinderen te beschermen tegen de bezetter !!
HR
HR

Beer
Legende

L.Pincoffs schreef:

Dat maakt het allemaal niet minder afschuwelijk. Het geeft aan, dat Hezbollah bereid is kinderen op te offeren en dat Israel daar niet voor terugdeinst.
HR
Idd. Hezbollah gebruikt burgers als schild en Israel deinst daar niet voor terug :denk

Wie is er dan fout.

Het is in ieder geval wel zo dat Hezbollah niet steeds zo moet zeuren over burgerslachtofferes omdat ze ze zelfs als schild gebruiken :denk
HR
HR

arrow
Icoon

Reg.: 21 november 2003

Tweede Isralische reactie na de eerste uitleg waarin sprake was van een waarschuwing vooraf aan aanval, vond ik veelzeggend en onsmakelijk : " Kinderen van Hezbollah-strijder worden later zelf terrorist ".
Precies hetzelfde argument waarmee SS en Gestapo Joodse kinderen wegvoerden en in kampen om het leven brachten.
HR
HR

Beer
Legende

arrow schreef:
Precies hetzelfde argument waarmee SS en Gestapo Joodse kinderen wegvoerden en in kampen om het leven brachten.
HR
Echt te triest deze opmerking :nee :nee
Het ging daar om het jood zijn en dat waren ze al....

Genosiede is iets anders dan een oorlog voeren....

ps. De ouders van die joden gebruikte hun kinderen niet als schild tegen duitse kogels
HR
HR

easydott
Crack

arrow schreef:

Tweede Isralische reactie na de eerste uitleg waarin sprake was van een waarschuwing vooraf aan aanval, vond ik veelzeggend en onsmakelijk : " Kinderen van Hezbollah-strijder worden later zelf terrorist ".
HR
Ik heb dit niet gehoord, maar het is er om kotsmisselijk van te worden. Jammergenoeg hebben zij die deze opmerking maakten geen lering uit het verleden getrokken !
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 83 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Feyenoord Forums » C - Supporters » Feyenoorders aan tafel » Expansiedrift Israel?

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Gratis lid worden

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Feyenoord Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Feyenoord Poll

Moet Feyenoord Bas Dost halen?

Ja
Nee
Geen mening

HR

VoVo

Van de Feyenoord-fans denkt 81,6% dat VVV Venlo wint van Jong FC Twente. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Feyenoord Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van Feyenoord-Besiktas JK:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!