Deze topic is open en bestaat uit 56 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 56 »
Beer
Icoon
Uit: Zuid-Holland (070)
Vak: Maastribune - VV
Droomaankoop: John Guidetti
Reg.: 24 augustus 2004
quote:Als zo iets speelt dan ga ik me erin verdiepen.....
aliendwurf schreef:
(...)
Je hebt je er de afgelopen week dusdanig in verdiept dat je nu wél kennis van zaken hebt
F_R Frank
Bankzitter
Uit: Leidschendam
Vak: Maastribune - W4
Droomaankoop: -
Reg.: 18 april 2006
aliendwurf
Icoon
Winnaar Feyenoord Netwerk VoVo 2010/2011; meer prijzen
Vak: Maastribune - V
Reg.: 1 augustus 2004
quote:Prima,maar je gaat hier toch beweren dat er geen onschuldige burgers zijn in een streng islamitisch land,want dat slaat natuurlijk helemaal nergens op en dat weet jij ook heus wel,alsof de mensen daar een keuze hebben,ze hebben het daar niet zo op andersdenkenden(en dan druk ik het nog voorzichtig uit)....
Beer schreef:
(...)
Als zo iets speelt dan ga ik me erin verdiepen.....
Is dat zo raar dan dat iemand zo zijn Kennis van zaken wil doorontwikkelen.
En hierover wist ik al vrij veel, wilde alleen niet meteen overkomen van: "dat denk ik allemaal beter te weten, en ik begon in dit forum ook te provocerend".
Dat kan ook niet altjd want het is voor een groot deel gebaseert op meningen.
Maar over dat feit ben ik zeker
easydott
Crack
Uit: Rhoon
Vak: Marathontribune - J
Droomaankoop: Dirk Kuyt
Reg.: 9 november 2005
quote:Het is maar hoe je het ziet. Wanneer deze organisaties tussen de burgerbevolking zitten kan je in mijn ogen niet spreken dat ze de mensen als schild gebruiken. Wat had je dan verwacht dat de hele organisatie in een dorp gaan zitten, zodat de Joden hen in een keer kunnen wegvagen ? Ze zitten eenmaal verspreid door heel het land. Dan is het toch niet vreemd dat ze dan tussen de burgers zitten ? Wat naif eigenlijk om zo te denken !
VAKKIEW schreef:
(...)
Noem eens wat concrete voorbeelden van het feit dat Ïsraelisch hun burgers als schild gebruiken??? Van Hezbollah is dit toch algemeen bekend. Overigens is er ooit een oorlog/gewapend conflict geweest waarbij geen onschuldige burgerslachtoffers zijn gevallen? Dat is gewoon de trieste realiteit.
quote:Ik ga met jou niet verder meer in discussie. Dit is de zoveelste opmerking van je, wat ik misplaatst vind.
Beer schreef:
3)Het is toch goed dat je een land steunt maar de onschuldige mensen (tot zover die er zijn in zo een streng Islamitisch land) van het andere land die toch getroffen worden door zo een conflict te helpen. Israel doet dat nl.wel voor haar eigen burgers maar Hezbollah en de regering laten de eigen burgers gewoon stikken.
CCCC
Crack
Vak: Maastribune - W1
Reg.: 28 juli 2005
quote:Zulke beelden en foto's zijn er van meerdere oorlogen hoor. Wat denk je dat de door Nederland betaalde raketten in voormalig Joegoslavië veroorzaakt hebben? Alleen daarvan worden de beelden en foto's niet zomaar getoond. Ik heb er persoonlijk genoeg van liggen.
F_R Frank schreef:
Ik bemoei me verder nergens mee en ik weet weinig van die hele kut oorlog af alleen zeker na het zien van de foto's eerder in deze topic moet dat gezeik echt nu ophouden daar het maakt me geen reet uit wie er schuld heeft het is gewoon in en in triest dat er zo met elkaar word omgegaan!!
wat een kut wereld zeg!!![]()
quote:En juist daarom zou een eventuele veroordeling van de internationale gemeenschap lachwekkend zijn. Daar ze precies hetzelfde zijn en doen.
Phantom schreef:
En daarom vind ik dat de internationale gemeenschap Israel daarvoor moet veroordelen, met alle consequenties van dien.
Beer
Icoon
quote:Dat heb ik ook met heel veel meningen van anderen hier, dat heet een andere mening hebben. Deze opmerking was niet om tte provoseren. Ik denk echt dat door indoctrinatie van de leiders in die landen het overgrote merendeel een heel eng denkbeeld heeft wat de wereldvrede ernstig bedreigt.
easydott schreef:
Ik ga met jou niet verder meer in discussie. Dit is de zoveelste opmerking van je, wat ik misplaatst vind.
F_R Frank
Bankzitter
Uit: Leidschendam
Vak: Maastribune - W4
Reg.: 18 april 2006
aliendwurf
Icoon
Phantom
Regelmatige invaller
Vak: -
Reg.: 24 april 2003
quote:De Libanese regering kan momenteel helemaal niks, want elke inwoner van Libanon staat op de hit-list van het Israelische leger.
Beer schreef:
3)Het is toch goed dat je een land steunt maar de onschuldige mensen (tot zover die er zijn in zo een streng Islamitisch land) van het andere land die toch getroffen worden door zo een conflict te helpen. Israel doet dat nl.wel voor haar eigen burgers maar Hezbollah en de regering laten de eigen burgers gewoon stikken.
Beer
Icoon
quote:er staat op dat het een nieuws item is dat ze nooit hebben mogen uitzenden terwijl er LIVE boven in beeld staat.
aliendwurf schreef:
Ik vond dit nieuwsbericht.
De twee grote bondgenoten
quote:
Phantom schreef:
dus moet Israel Groningen ook maar bombarderen!
aliendwurf
Icoon
quote:Het ging mij meer om de uitzending an sich....
Beer schreef:
(...) er staat op dat het een nieuws item is dat ze nooit hebben mogen uitzenden terwijl er LIVE boven in beeld staat.
Beer
Icoon
aliendwurf
Icoon
quote:
Israël in Zuid-Libanon tot komst vredesmacht
JERUZALEM/BEIROET - De Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken, Condoleezza Rice, heeft Libanon en Israël een uitgewerkt voorstel aangeboden om een einde te maken aan het geweld in de regio. In het zuiden van Libanon zouden twee buitenlandse troepenmachten moeten worden gestationeerd. Tot de komst van deze vredesmacht blijft Israël in Zuid-Libanon, waar het een veiligheidszone wil instellen.
In eerste aanleg wil Rice ongeveer 10.000 Turkse en Egyptische troepen in Zuid-Libanon plaatsen na een wapenstilstand, meldde de Amerikaanse nieuwszender CNN op basis van Libanese bronnen. Zij moeten onder NAVO- of VN-commando de orde herstellen en handhaven. In een tweede fase zullen deze militairen worden vervangen door een veel breder samengestelde internationale troepenmacht van circa 30.000 man.
Hezbollah
Rice, die het voorstel dinsdag in Jeruzalem zou hebben besproken met de Israëlische premier Ehud Olmert, eist wel dat Hezbollah onvoorwaardelijk instemt met de opzet of anders militair verslagen zal worden. Israël zou bovendien een strook van ongeveer 32 kilometer in Zuid-Libanon willen vrijmaken van Hezbollah-stellingen. Rice's plan komt woensdag op tafel tijdens een internationale crisistop in Rome.
De Israëlische minister van Defensie Amir Peretz zei dinsdag dat het Israëlische offensief in Zuid-Libanon gericht is op de vorming van een "nieuwe veiligheidszone" in Zuid-Libanon tot de komst van een eventuele internationale troepenmacht. Peretz zei niet hoe breed een nieuwe veiligheidsstrook uiteindelijk moet zijn.
Weken
Het kan volgens defensiedeskundigen nog wel weken duren voordat Israël zijn gewenste veiligheidszone heeft afgebakend. Israël hield het zuiden van Libanon ongeveer twintig jaar bezet en verliet de regio in 2000.
Premier Olmert maakte na het overleg met minister Rice bekend dat Israël toestaat dat er via de lucht humanitaire hulp naar Libanon wordt gebracht. Hij liet ook weten dat via Israëlisch grondgebied internationale hulp naar de Libanezen kan gaan. Israël stelde een lucht- en zeeblokkade in als onderdeel van de strijd tegen Hezbollah.
Ontheemden
De situatie voor honderdduizenden ontheemden is door de blokkade verergerd. VN-organisaties die de bevolking van Libanon van levensmiddelen, tenten, medische hulp en andere goederen willen voorzien, zien hun mogelijkheden daartoe nog steeds geblokkeerd.
De Israëlische luchtmacht hervatte dinsdag zijn bombardementen op Beirut, na het bezoek van Rice. In het zuiden van de Libanese hoofdstad vonden een aantal explosies plaats, naar verluidt op Hezbollah-bolwerken.
Bint Jbeil
Het Israëlische leger meldde dinsdag de inname van het Hezbollah-bolwerk Bint Jbeil in Zuid-Libanon. Bij de gevechten in het dorp kwamen volgens Israël zeker twintig Hezbollah-strijders om. Ook zouden meerdere strijders gevangen zijn genomen. De sjiitische organisatie ontkende later dat de inname van het dorp en zei dat er nog steeds werd gevochten in de straten.
Hezbollah vuurde dinsdag weer tientallen raketten af op het noorden van Israël. De raketten kwamen neer in Maghar en Haifa. In Maghar kwam een 15-jarig meisje om. Eerder op de dag kwam een gezin van zeven personen om toen hun huis werd getroffen door een bom. In totaal raakten 23 mensen gewond.
Regionale oorlog
De Saudische koning Abdullah van Saudi-Arabië heeft dinsdag gewaarschuwd voor een regionale oorlog als Israël niet stopt met zijn aanvallen tegen Libanon en de Palestijnen. "Als de vredesoptie faalt, komt dat door de Israëlische arrogantie, dan zal er geen andere optie zijn dan oorlog", citeerde de Saudische staatstelevisie een officiële verklaring van de vorst. De zender maakte ook bekend dat Saudi-Arabië 500 miljoen dollar heeft beloofd om Libanon weer op te bouwen en 250 miljoen voor de Palestijnen.
De Amerikaanse minister Rice bracht dinsdag ook een bezoek aan de Palestijnse president Mahmoud Abbas. In het gesprek stond het Israëlische offensief in de Palestijnse gebieden centraal waarbij al bijna honderd Palestijnen zijn omgekomen.
Cassiopeia
Internationale topspeler
Uit: Rotterdam-Zuid
Vak: Marathontribune - JJ
Reg.: 10 december 2000
quote:
Phantom schreef:
Natuurlijk hebben de Israelische acties er wel voor gezorgd dat heel Libanon ze nu echt haat.
Kees Pijl
Icoon
Reg.: 12 juli 2000
quote:De bron uitroeien?
Cassiopeia schreef:
(...)
Wij hier in het westen schreeuwen moord en brand als er één terroristische aanslag plaatsvindt, maar Israël, dat vrijwel dagelijks te maken heeft met ongenuanceerd terroristische aanslagen tegen gewone burgers waaronder vaak kinderen, mag de bron van al dat dodelijke islamitische klote-geweld niet proberen uit te roeien?
Wat een stelletje hypocrieten zijn veel westerlingen toch!
jvangreu
Crack
Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 7 juni 2001
quote:Hoezo vriendjes politiek?? VS die Isreal beschermt....
VS blokkeren veroordeling Israëlische aanval op VN'ers
Uitgegeven: 27 juli 2006 09:23
AMSTERDAM - De Verenigde Staten hebben ervoor gezorgd dat de Veiligheidsraad van de Verenigde Naties geen verklaring heeft uitgebracht waarin het Israëlische bombardement op een VN-post in Libanon wordt veroordeeld. China had op een dergelijke verklaring aangedrongen. Een van de vier ongewapende vredesmilitairen die bij het bombardement de dood vonden was afkomstig uit China.
De Amerikanen hadden bezwaar tegen een paragraaf in de ontwerptekst, waarin werd gezegd dat de Veiligheidsraad iedere opzettelijke aanval op VN-personeel veroordeelt en benadrukt dat dergelijke aanvallen onaanvaardbaar zijn. Het Amerikaanse bezwaar gold zowel de veroordeling als de suggestie dat de aanval op de VN'ers een doelbewuste aanval was, zeiden welingelichte bronnen.
In de ontwerptekst werd gerefereerd aan de beschuldigende woorden waarmee secretaris-generaal Kofi Annan dinsdagavond reageerde op de schokkende gebeurtenis. Annan zei dat het erop leek dat de VN-post in Khiyam moedwillig door Israël onder vuur was genomen. Israël heeft de beschuldiging met grote stelligheid van de hand gewezen
FRB
Icoon
Reg.: 7 augustus 2005
arrow
Icoon
Reg.: 21 november 2003
seven
Icoon
Uit: Nijmegen
Reg.: 17 november 2002
Neochamp
Legende
Winnaar Bekerklassement Feyenoord Netwerk VoVo 2005/2006
Uit: Goes
Reg.: 17 maart 2001
FRB
Icoon
Reg.: 7 augustus 2005
Vakkie W
Legende
Winnaar Europees Klassement Feyenoord Netwerk VoVo 2011/2012; meer prijzen
Uit: Hoorn
Vak: Stadiontribune - X3
Reg.: 23 mei 2003
quote:Vind je het gek. De vs heeft waarschijnlijk nog een grotere naar oorlog hunkerende president. Het kan hem waarschijnlijk niet eens schelen wat er gebeurt met al die vluchtelingen. Casualties of war noemen ze dat dan.
Neochamp schreef:
Ik ben het helemaal eens met je seven. Ik hou me ook maar op de vlakte. Maar mijn hekel aan Israel groeit en groeit, evenals die van de V.S trouwens, de enige die nog een beetje invloed kunnen uitoefenen op de Israeliers... en dat gewoon laten....pfffff
arrow
Icoon
Reg.: 21 november 2003
randunica
Nationale topspeler
Nr 3 Feyenoord Quiz seizoen 2004/2005
Uit: Zutphen
Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 27 juni 2000
quote:Mensen zijn door Israel van te voren gewaarschuwd te vertrekken, mensen blijven en worden gebombardeerd... ...Hezbollah zit vlak naast zo'n flatgebouw, Hezbolla gebruikt de gewone burger als schild. Ik erger me kapot aan het NOS-journaal, vrijwel alleen berichtgevingen over bombardementen op Libanon en de gaza-strook. Wat er met Israel gebeurt wordt gemakshalve vergeten en schept scheve verhoudingen in de berichtgeving.
seven schreef:
Ik kan hier zo boos over worden he,ik krijg echt de schijt van dat Israel,terrorisme veroordelen en zelf een flat met vluchtelingen platgooien,ik hou het hierbij want anders ga ik dingen tikken die me niet in dank worden afgenomen
easydott
Crack
Uit: Rhoon
Vak: Marathontribune - J
Droomaankoop: Dirk Kuyt
Reg.: 9 november 2005
Deze topic is open en bestaat uit 56 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 »
Feyenoord Forums » C - Supporters » Feyenoorders aan tafel » Expansiedrift Israel?

Op dit moment zitten er 5 bezoekers in de chatbox. Het onderwerp is "ZATERDAG1945 UURFEYENOORD-RKC WAALWIJK".
Wat vind jij van de nieuwe shirts voor komend seizoen (bekijk)
Van de Feyenoord-fans denkt 26,1% dat Sparta Rotterdam wint van Roda JC. Wat denk jij?
We zijn op zoek naar jouw ideeën om Feyenoord Netwerk nog beter te maken.