Feyenoord Netwerk
maandag 20 oktober 2014 - 15:03                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Feyenoord Forums » Feyenoorders aan tafel » Expansiedrift Israel?

HR

Deze topic is open en bestaat uit 94 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... 94 »

HR

Phantom
Regelmatige invaller

Vak: -
Droomaankoop: -
Reg.: 24 april 2003

quote:HR
El Jefecito schreef:

(...)

Dus jij keurt de bomaanslagen op kinderen van palastijnse kant goed?

Dat wij zulke mafkezen in dit land hebben wonen :nee
HR
Even een paar slachtoffers van de Israelische aanvallen. Jij mag mij vertellen of dit de beruchte leiders en soldaten van Hezbollah waren.

Zie ook: http://fromisraeltolebanon.info/

forumillustratie

forumillustratie

forumillustratie

forumillustratie

forumillustratie

forumillustratie

[Dit bericht is veranderd door Phantom (op 21 juli 2006 12:54:36).]
HR
HR

El Jefecito
Legende

Uit: Barcelona
Reg.: 3 mei 2004

Hoho... ik keur al het geweld af, het lijkt me duidelijk dat hier 2 partijen schuld hebben.....
HR
HR

Beer
Legende

Uit: Zoetermeer
Vak: Maastribune - VV
Droomaankoop: John Guidetti
Reg.: 24 augustus 2004

Phantom schreef:

(...)
Even een paar slachtoffers van de Israelische aanvallen. Jij mag mij vertellen of dit de beruchte leiders en soldaten van Hezbollah waren.

Zie ook: http://fromisraeltolebanon.info/

(plaatje)

(plaatje)

(plaatje)

(plaatje)

(plaatje)

(plaatje)
HR
Natuurlijk hoopt iedereen dat dit nooit gebeurt.
Maar waar de palestijnen en Hezbollah goed in zijn is dat ze raketten afvuren vanuit woonwijken en dan zeuren als ze terugschieten.

Natuurlijk is iedere onschuldige dode verschrikkelijk, zowel aan Israelische als Palestijnse kant. Maar dan moeten de Palestijnen en Hezbolah die zelfde kinderen niet als schild gebruiken. Bij aggresieve demonstraties tegen Israel aan de grens lopen ook altijd de kinderen voorop terwijl er van achteren geschoten wordt :nee :nee
HR
HR
Phantom,

Je bent bezig de zaken om te draaien.
Verder keur ik het plaatsen van foto's af, dit is gewoon stemmingmakerij. Zonder foto's geloof ik je ook wel.

1) Het doel van terroristen is om -ongeacht wie- zoveel mogelijk slachtoffers te maken
2) Terroristen beginnen met aanslagen te plegen, niet de israeliers
3) Om dit soort laffe aanslagen waar je je niet tegen kan wapenen proberen uit te bannen is Israel in het tegenoffensief gegaan

En dan komen we nu bij punt 4:

Natuurlijk heb je gelijk, het is verschrikkelijk dat er kinder- en burgerslachtoffers vallen en ongelooflijk fout. ik geloof echter niet dat het de intentie is om juist DEZE slachtoffers te maken, evengoed is iedere non-combattant er eentje te veel en is een schande.

Mijn punt: ik vindt dat je iets te snel over de punten 1 tot en met 3 heen stapt in je betoog....
HR
HR

arrow1
Crack

Reg.: 26 juli 2005

Ach, Isral had al jaren terug via VN of welke organisatie dan ook kunnen verder praten. Camp David had de opstap voor vredesbesprekingen kunnen zijn. Je kunt lullen wat je wilt maar die ouwe Arafat had tenminste nog wel zoveel slimheid dat hij wist wanneer een gesprek aan te gaan. Clinton liet zich goed pijpen en zal daarom wel als de grootste mafkees de geschiedenis in gaan en Jimmy Carter als oliedomme pindanoot maar deze twee hadden nog wel initaiteven in huis om het Midden-Oosten aan de tafel te krijgen. Als Isral nadien generals in de politiek het voor het zeggen laat hebben dan is het natuurlijk al om zeep, generaals willen met bommen smijten.
HR
HR

arrow1 schreef:
generaals willen met bommen smijten.
HR
Nadat er eerst bommen naar henzelf gegooid zijn.... :denk

[Dit bericht is veranderd door ribruijn (op 21 juli 2006 14:10:09).]
HR
HR

Phantom
Regelmatige invaller

Het punt dat ik met deze gruwelijke foto's probeer erdoor te rammen, is dat Israel geen haar beter is dan Hezbollah of Hamas. Als Israel met zijn moderne wapens en goed georganiseerde leger echt een hoger moreel doel voorstond, zouden ze ervoor hebben gewaakt onschuldige burgerslachtoffers te maken. Dat doen ze niet, dus zijn ze net zo terroristisch bezig als hun vijanden. Daarmee maken ze de rechtvaardiging van hun acties ongeloofwaardig. Met deze onschuldige kinderslachtoffers treffen ze Hezbollah namelijk helemaal niet, maar geven ze Hezbollah juist de rechtvaardiging om de oorlog tegen Israel voort te zetten.

Dat de twee kanten allebei fout zitten, staat buiten kijf. Maar ik spuug ervan dat men altijd maar zo makkelijk alle geallieerde gruweldaden met de mantel der liefde bedekt. Als Israel of de VS weer eens in de fout gaan, dan is het altijd een vergissing en wordt er aangedragen dat zulke dingen nou eenmaal wel eens kunnen gebeuren in een oorlog. Tja, incidenteel wel, maar we moeten niet net doen alsof de Westerse wereld geen bloed aan haar handen heeft in dit geweld!

Er had al lang een VN vredesmacht in Israel, Libanon en de Palestijnse gebieden moeten zijn. De VN had Israel allang terug moeten fluiten. Maar uit angst voor de VS, laat de hele wereld dit onrecht gewoon plaatsvinden.

El Jefecito schreef:

Hoho... ik keur al het geweld af, het lijkt me duidelijk dat hier 2 partijen schuld hebben.....
HR
Jawel, maar je zegt dat mensen die het doden van Isarelische kinderen 'goedkeuren' mafkezen zijn, terwijl je zelf op deze manier impliciet aangeeft, dat je het doden van Palestijnse kinderen blijkbaar geen probleem vindt. Dat soort hypocrisie gaat er bij mij slecht in. En dat wilde ik even aan de kaak stellen.

Als het goed is, keurt niemand dit geweld goed. Maar ik weiger alleen door de westerse bril naar dit conflict te kijken.

[Dit bericht is veranderd door Phantom (op 21 juli 2006 14:27:17).]
HR
HR
Je vergeet nog altijd mijn punten 1), 2) en 3). Je het het alleen maar over punt 4).

Laat het wel duidelijk zijn: ik keur dit Israelische geweld niet alleen af, het is zelfs te gek voor woorden HOE ze op dit moment bezig zijn.

Maar vergeet dus niet de voorgeschiedenis en hoe men eigenlijk wel wordt gedwogen actie te nemen. Let wel: wie wind zaait, zal storm oogsten...

En inderdaad: de Westerse wereld staat stil en kijkt toe.....

[Dit bericht is veranderd door ribruijn (op 21 juli 2006 15:05:59).]
HR
HR

arrow1
Crack

Wie ooit in het leger heeft gezeten begrijpt wat ik bedoel. Bij instructie handgranaat zei de instructeur " eigenlijk interesseert het mij geen biet naar wie ik dit projectiel werp maar het effect is gewoon harstikke mooi ". Toen we op oefening waren en ik zelf bij pantserbrigade zat met op dat moment verantwoordelijkheid als plaatselijk stafofficier zei een jolige kolonel " ik zou er goud voor geven om eens te zien wat deze wapens werkelijk kunnen, ik word het kotsbeu om steeds te moeten doen alsof ". Geloof me, als je een grote groep mafketels bijeen wilt zien, ga eens een tijdje in het leger. Begrijp me goed, ik begrijp de ergernissen van Isral maar dit heeft gewoon geen zin en is louter een gebed zonder end. Draai het eens om : stel Belgi wordt beschoten door paar uitgeweken Vlamingen in Noord-Brabant en gooit dan bomen op bijvorbeeld Eindhoven en Rotetrdam, te rechtvaardigen ? Nop. Je kunt zeggen wat je wilt, maar het hele beleid in Nederland is van een soort ouwe jongens krentenbrood type, als je aan de Joden raakt rent idereen naar de kelder om oranje vlaggetjes te halen, zet z'n helm op en begint Hallelujah te zingen. Niks meer of minder dan een soort nationaal schuldgevoel omdat we in '40-'45 niks deden om het wegvoeren tegen te houden.
HR
HR

Phantom
Regelmatige invaller

ribruijn schreef:
1) Het doel van terroristen is om -ongeacht wie- zoveel mogelijk slachtoffers te maken
2) Terroristen beginnen met aanslagen te plegen, niet de israeliers
3) Om dit soort laffe aanslagen waar je je niet tegen kan wapenen proberen uit te bannen is Israel in het tegenoffensief gegaan
HR
Dus? Okee!

1. Inderdaad, dat is wat terroristen doen. Het maken van slachtoffers is echter geen doel, maar een middel. Het middel om hun tegenstanders te dwingen toe te geven.

Het doel van soldaten in een landelijk leger is echter wel het doden van mensen. En in dit geval wel de mensen die verantwoordelijk zijn voor de terroristische aanslagen. Niet het doden van onschuldige burgers. Doordat ze dat wel doen, zijn ze dus geen haar beter dan de mensen die ze willen bestraffen.

2. De kip en het ei. De Joodse terroristische organisaties Ighun en Lehi hebben er in de vr de stichting van Israel voor gezorgd dat er grote spanningen kwamen tussen de Joodse en Arabische inwoners van Palestina. Daarnaast werkten zij samen met de Nazi's tijdens de oorlog, omdat ze de Britten uit het Palestijns Protectoraat wilden wegjagen. De Britten gaven na de oorlog toe aan dit geweld en droegen het protectoraat over aan de VN, die het land verdeelde tussen de Joden en de Palestijnen. En het conflict was voltooid!

Dus jouw stelling klopt deels. Terroristen begonnen inderdaad met bommen gooien, maar er bestonden en bestaan ook Joodse terroristen!

3. Inderdaad, en met veel te veel en ongericht geweld.

Als een buurjongen elke avond een steen bij mij door de ruiten gooit, wat moet ik daar dan tegen doen.

Optie 1: Ik kan 's avonds een keer beter opletten en de dader pakken, desnoods volg ik hem stiekem naar zijn huis en spreek hem en zijn ouders daarbij aan. Probleem vermoedelijk opgelost.

Optie 2: ik weet niet wie precies de dader is, maar ik heb wel een idee waar hij ongeveer woont. Ik ga erheen en gooi bij een heel huizenblok alle ramen in. Vermoedelijk tref ik daarbij ook het huis van de dader. Probleem escaleert en de andere buren gaan zich er nu ook mee bemoeien.

Israel heeft gekozen voor optie 2. Maar dat had niet gehoeven. Israel heeft gewoon zelf gekozen voor "Oog om oog, tand om tand." Dat dit nog kan in de 21e eeuw, zegt mij genoeg over de geestelijke volwassenheid van de Israelische regering en legermacht.

[Dit bericht is veranderd door Phantom (op 21 juli 2006 15:52:24).]
HR
HR

Groot grondoffensief op komst

BEIROET/JERUZALEM - Isral lijkt zich op te maken voor een groot grondoffensief in Libanon. Vrijdag zal de regering duizenden reservisten oproepen. Intussen meldden Isralische media dat de militaire aanwezigheid in het zuiden van Libanon al flink is uitgebreid.

Een militaire bron zei tegen het Franse persbureau AFP dat minder dan een brigade wordt opgeroepen. Een brigade bestaat uit 3000 soldaten. Volgens het dagblad Haaretz heeft het leger de operaties in noorden van Isral inmiddels flink uitgebreid. Duizenden Isralische militairen zouden al actief zijn in het zuiden van Libanon.

De Isralische aanwezigheid in Libanon is daarmee veel groter dan aanvankelijk werd aangegeven. Tot nu toe werd er vanuit gegaan dat kleine commando-eenheden kortstondige operaties uitvoerden in het zuiden van Libanon. Bij die operaties stuiten zij echter op veel verzet. Donderdag kwamen daarbij vier Isralische militairen om.

Advies

Honderdduizenden mensen in het zuiden van Libanon hebben van Isral het dringende advies gekregen "onmiddellijk" te vluchten.

De voorbereidingen voor een grootschalig grondoffensief om een diepe bufferzone in Zuid-Libanon aan de grens met Isral in te stellen, lijken in volle gang, aldus Haaretz. Brigade-generaal Alon Friedman bevestigde in de krant Maariv vrijdag dat "de grondoperaties in de komende dagen mogelijk zullen toenemen".

Aanvallen

De Isralische luchtmacht heeft vrijdag de aanvallen op het noordelijke buurland voortgezet. Voor de ochtend werden al meer dan veertig aanvallen uitgevoerd. De hoofdweg naar de Syrische hoofdstad Damascus werd weer onder vuur genomen evenals het zuiden van Beiroet. Ook de stad Baalbek in het oosten werd bestookt.

Hezbollah

Hezbollah schoot minstens dertig raketten af op Noord-Isral. De stad Haifa was opnieuw een doelwit.

De Hezbollah-militie weigert ondanks de zware en toenemende militaire druk van Isral en internationale politieke druk in te binden. De twee Isralische militairen die sinds vorige week in haar handen zijn, zullen alleen worden vrijgelaten in het kader van een gevangenenruil, zei Hezbollah-leider Hassan Nasrallah donderdag tegen de Arabische nieuwszender al-Jazeera.

Nasrallah ontkende in het vraaggesprek dat Isral zijn organisatie zware verliezen heeft toegebracht door het vernietigen van voorraden raketten en het doden van belangrijke leiders. Het leiderschap van de militante beweging is nog geheel intact, zei hij. Hezbollah gaat volgens hem juist nieuwe initiatieven ontplooien en "wat verrassingen laten zien".

Libanon

Een oplossing hebben vooral de vele mensen in grote delen van Libanon nodig die door de verwoesting van de infrastructuur en de voortdurende beschietingen bedreigd worden met een humanitaire crisis. Zij zijn vaak al vele dagen verstoken van voedsel en medicijnen. Isral heeft inmiddels laten weten akkoord te zullen gaan met hulp aan Libanon.

Volgens een woordvoerder van het ministerie van Buitenlandse Zaken wil Isral geen humanitaire ramp in het buurland, en heeft het al contact gehad met buitenlandse regeringen, VN-agentschappen en nongouvernementele organisaties. De hulpgoederen zullen via Cyprus over zee naar Libanon gaan.

Waarschuwing

De Libanese premier Fouad Siniora waarschuwde Isral donderdag geen uitgebreid grondoffensief te beginnen. In dat geval zullen de Libanese strijdkrachten niet vanaf de zijlijn blijven toekijken, zei hij. Minister van Defensie Elias al-Murr herhaalde vrijdag dat de Libanese strijdkrachten klaar staan om de Isralische militairen te stoppen.

Siniora is naar eigen zeggen op zoek naar een oplossing waarin Hezbollah met internationale steun wordt ontwapend en teruggebracht tot een politieke beweging. De macht in het land moet terugkomen bij de Libanese overheid, in plaats van bij de sterk op Syri en Iran georinteerde Hezbollah. Siniora noemde Hezbollah "een staat binnen een staat".

Rice

De Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken, Condoleezza Rice, is van plan op zijn vroegst volgende week een bezoek aan het Midden-Oosten te brengen. Rice wil volgens haar woordvoerder proberen het geweld terug te dringen tussen Isral en de Hezbollah-militie in Zuid-Libanon. De VS leggen de schuld voor de crisissituatie geheel bij Hezbollah. HR
tja,dat zal nog meer(onschuldige)doden en gewonden gaan opleveren,de Israelies doen precies wat de Hezbollah wil en door dat te doen verergeren ze de situatie alleen maar,het ergste is nog dat ze zich daar echt wel bewust van zijn en ze lijken zelfs niks liever te willen dan elke situatie aan te grijpen om om zich heen te slaan.

[Dit bericht is veranderd door aliendwurf (op 21 juli 2006 17:30:11).]
HR
HR

arrow1
Crack

Isral en Hezbollah zijn Ying & Yang, twee delen en samen n, als Hezbollah helemaal kaput is dan heeft Israel niks meer aan zijn leger en aan haar imago van sterke staat, dus gaat ze een soort anti-guerilla-strijd aan, sleept zo wat aan en duizenden onschuldige doden, Hezbollah floreert bij dit soort oorlogsvoering, kat en muis spel, als Israel met bommen flikkert op burgers zullen al de nabestaanden zich bijna automatisch tot Hezbollah wenden, leger van Hezbollah-strijders groeit dus omgekeerd evenredig aan. Uiteindelijk : voorstel, Hezbollah en Israel gaan samen naar Internationale wapenbeurs en gaan samen een les volgen " How to distroy without really trying ".
HR
HR

Beer
Legende

arrow1 schreef:

Isral en Hezbollah zijn Ying & Yang, twee delen en samen n, als Hezbollah helemaal kaput is dan heeft Israel niks meer aan zijn leger en aan haar imago van sterke staat, HR
Dan hebben ze nog de palestijnen, Iran etc etc
HRHR
HR

El Jefecito
Legende

Uit: Barcelona
Reg.: 3 mei 2004

Phantom schreef:

Jawel, maar je zegt dat mensen die het doden van Isarelische kinderen 'goedkeuren' mafkezen zijn, terwijl je zelf op deze manier impliciet aangeeft, dat je het doden van Palestijnse kinderen blijkbaar geen probleem vindt. Dat soort hypocrisie gaat er bij mij slecht in. En dat wilde ik even aan de kaak stellen.

HR
Dit is niet helemaal , voor dit conflict heeft Israel geen enkel burgerdoel in Libanon getroffen terwijl er wel regelmatig raketten in noord ISrael terrecht kwamen op burgerdoelen.

Laat ik duidelijk zijn : Israel gaat zeker te ver maar ik ben van mening dat Hezbollah de oorzaak is van dit conflict..
HR
HR

arrow1
Crack

Ok, mijn buurman roept elke dag "vuile teringlijer ", snijdt mijn hond de keel door, werpt zijn afgewerkte condooms over de schutting in mijn tuin, vervolgens pak ik mijn ganse voorraad vuurwerk en flikker die in zijn brievenbus, pak een bus spiritus seek er de lont in en hupsakee door zijn keukenraam, om dan nog hier en daar wat met machinegeweer gaten te schieten. Lijkt mij toch gerechtvaardigd...
HR
HR

CCCC
Crack

Vak: Maastribune - W1
Reg.: 28 juli 2005

Phantom schreef:

Er had al lang een VN vredesmacht in Israel, Libanon en de Palestijnse gebieden moeten zijn. De VN had Israel allang terug moeten fluiten. Maar uit angst voor de VS, laat de hele wereld dit onrecht gewoon plaatsvinden.

HR
Wat wil die gehele fucking vredesmacht van de VN nu! Helpt geen zak.
HR
HR

Heineken
Wereldster
Nr. 3 Feyenoord Netwerk Pool 2012/2013; meer prijzen

Uit: Harderwijk
Reg.: 9 december 2001

El Jefecito schreef:

(...)

Dit is niet helemaal , voor dit conflict heeft Israel geen enkel burgerdoel in Libanon getroffen terwijl er wel regelmatig raketten in noord ISrael terrecht kwamen op burgerdoelen.
Laat ik duidelijk zijn : Israel gaat zeker te ver maar ik ben van mening dat Hezbollah de oorzaak is van dit conflict..
HR
In Libanon misschien niet. Maar bij zelfmoordaanslagen kamt Israel vaak een heel vluchtelingenkamp uit met wederom burgerslachtoffers als gevolg. En natuurlijk moet je die lui achteraan gaan maar om nu met bulldozers en tanks zo'n vluchtelingenkamp plat te rijden is toch ook van den zotte.
HR
HR

Jrgen Kristensen
Internationale topspeler

Vak: Stadiontribune - U
Reg.: 4 juni 2003

De definitie van een conflict schept helderheid:

Een conflict is een spanning, die onstaat als strevingen, doelen, waarden, opvattingen, belangen en dergelijke van twee of meer mensen of groepen elkaar tegenwerken of uitsluiten.

Als het om oplossingen gaat zijn er vijf conflictstrategieen: aanpassen, vermijden, compromis zoeken, samenwerken, wedijveren.

Op dit moment zijn Israel en de Hezbolla wedijverend.
Om samen te werken is er een alternatief nodig waar beide partijen zich in kunnen vinden. Het uitvechten van een manifest conflict heeft grote nadelen. Er zijn alleen maar verliezers.

De discussie wie goed is of slecht is niet relevant.
De mens is in mijn ogen a'priori een amoreel wezen. Oorlog maakt vanuit moreel perspectiref van mensen monsters.

Rationele oplossing: het zoeken van een alternatief waar beide partijen mee leven kunnen.

Mogelijk alternatief:
-Israel trekt zich terug uit de bezette gebieden en geeft het land terug.
-De Hamas en Hezbolla erkennen Israel en staken de vijandelijkheden.
-Israel erkent een Palestijnse staat.
-Jeruzalem wordt geografisch in tweeen gedeeld.

[Dit bericht is veranderd door Jrgen Kristensen (op 22 juli 2006 10:56:43).]
HR
HR

Beer
Legende

Heineken schreef:

(...)

In Libanon misschien niet. Maar bij zelfmoordaanslagen kamt Israel vaak een heel vluchtelingenkamp uit met wederom burgerslachtoffers als gevolg. En natuurlijk moet je die lui achteraan gaan maar om nu met bulldozers en tanks zo'n vluchtelingenkamp plat te rijden is toch ook van den zotte.
HR
Zolang Hezbollah aanslagen pleegt en vervolgens burgers als dekmantel opzoeken zullen er altijd burgerslachtoffers zijn.
Hezbollah is zelf begonnen en gebruiken de burgers als een schild !!!!!!!!!!!

Ik steun Israel met alles, als ze niet keihard terugslaan blijft Hezbollah terugkomen :schrik
HR
HR

Phantom
Regelmatige invaller

El Jefecito schreef:

(...)

HR
Je "vergeet" nu toch even dat Israel van 1978 tot 1990 flink heeft huisgehouden in Libanon. Dit was dan wel in de strijd tegen de PLO, die daar gevestigd was, maar daarbij zijn ook vele burgerdoelen bestookt. Sowieso heeft Israel er nooit zo'n probleem van gemaakt Palestijnse burgerdoelen te beschieten als vergelding op weer een aanslag.

Dat ze die burgerdoelen aanvallen is wat mij betreft ook niet het zwaartepunt van mijn betoog. Het gaat mij erom, dat Israel net doet, alsof zij het gelijk aan hun kant hebben. Maar je kunt niet volhouden dat jij de rechtvaardige partij bent, als jij je aan dezelfde oorlogsmisdaden schuldig maakt als je vijand.

En daarom vind ik dat de internationale gemeenschap Israel daarvoor moet veroordelen, met alle consequenties van dien. Nogmaals, wij eisen van Turkije dat ze de slachting der Armenen toegeven, voordat ze toe mogen treden tot de EU, maar dat Israel zich nog dagelijk schuldig maakt aan de slachting der Palestijnen/Moslims, daar kraait bij ons geen haan naar. Hypocriet!!!

arrow1 schreef:
Ok, mijn buurman roept elke dag "vuile teringlijer ", snijdt mijn hond de keel door, werpt zijn afgewerkte condooms over de schutting in mijn tuin, vervolgens pak ik mijn ganse voorraad vuurwerk en flikker die in zijn brievenbus, pak een bus spiritus seek er de lont in en hupsakee door zijn keukenraam, om dan nog hier en daar wat met machinegeweer gaten te schieten. Lijkt mij toch gerechtvaardigd...
HR
Ja, daarmee pak je degene die jou het onrecht heeft aangedaan. Als je nou ook vuurwerk bij al je andere buren naar binnen gooit, doe je ongeveer wat Israel nu doet.

Beer schreef:

(...)Zolang Hezbollah aanslagen pleegt en vervolgens burgers als dekmantel opzoeken zullen er altijd burgerslachtoffers zijn.

Ik steun Israel met alles, als ze niet keihard terugslaan blijft Hezbollah terugkomen :schrik
HR
Dus je denkt dat ze na deze oorlog niet terugkomen? Israel maakt met deze acties alleen maar meer vijanden. Dit geweld is geen oplossing voor het hezbollah-probleem. Het is pure vergelding en intimidatie, maar fanatici kn je niet intimideren.

Voor het geweld dat Israel nu uitoefent, zal er de komende jaren nog zeer bloedig wraak worden genomen. Israel heeft de aanslagen net zo goed aan zichzelf te wijten als de Hezbollah deze oorlog aan zichzelf te wijten heeft.

[Dit bericht is veranderd door Phantom (op 22 juli 2006 16:04:09).]
HR
HR

easydott
Crack

Uit: Rhoon
Vak: Marathontribune - J
Droomaankoop: Dirk Kuyt
Reg.: 9 november 2005

Beer schreef:

(...)Zolang Hezbollah aanslagen pleegt en vervolgens burgers als dekmantel opzoeken zullen er altijd burgerslachtoffers zijn.

HR Wat een nafe gedachten om te denken dat de Israelisch met keiharde vergeldingen dit probleem op te kunnen lossen. Als je het nieuws een beetje volgt of hebt gevolgd dan weet je dat de aanval op Libanon al maanden van te voren is gepland en dat 'de ontvoering' alleen een startsein/excuus is geweest om Libanon plat te bombarderen.
Verder hou je er rare gedachtes op na om te beweren dat de Hezbollah de burgers als schild te gebruiken. Ach ja...dan doen de Israelisch precies hetzelfde met hun eigen burgers :denk !

Verder vind ik het ongelooflijk dat onze regering goedkeurt wat Israel momenteel aan het doen is. Aan de ene kant steunen ze de Joden en aan de andere kant sturen ze geld naar Libanon voor humanitair hulp ! Hoe hypocriet ben je dan bezig als land.
HR
HR

VAKKIEW
Nationale topspeler

Uit: Oss
Vak: Maastribune - W3
Reg.: 12 mei 2002

easydott schreef:

Beer schreef:

HR
Wat een nafe gedachten om te denken dat de Israelisch met keiharde vergeldingen dit probleem op te kunnen lossen. Als je het nieuws een beetje volgt of hebt gevolgd dan weet je dat de aanval op Libanon al maanden van te voren is gepland en dat 'de ontvoering' alleen een startsein/excuus is geweest om Libanon plat te bombarderen.
Verder hou je er rare gedachtes op na om te beweren dat de Hezbollah de burgers als schild te gebruiken. Ach ja...dan doen de Israelisch precies hetzelfde met hun eigen burgers :denk ! Verder vind ik het ongelooflijk dat onze regering goedkeurt wat Israel momenteel aan het doen is. Aan de ene kant steunen ze de Joden en aan de andere kant sturen ze geld naar Libanon voor humanitair hulp ! Hoe hypocriet ben je dan bezig als land.
HR Noem eens wat concrete voorbeelden van het feit dat sraelisch hun burgers als schild gebruiken??? Van Hezbollah is dit toch algemeen bekend. Overigens is er ooit een oorlog/gewapend conflict geweest waarbij geen onschuldige burgerslachtoffers zijn gevallen? Dat is gewoon de trieste realiteit.
HR
HR

Jrgen Kristensen
Internationale topspeler

Vak: Stadiontribune - U
Reg.: 4 juni 2003

Het moet stoppen :kwaad
HR
HR

Beer
Legende

easydott schreef:
1)Wat een nafe gedachten om te denken dat de Israelisch met keiharde vergeldingen dit probleem op te kunnen lossen. Als je het nieuws een beetje volgt of hebt gevolgd dan weet je dat de aanval op Libanon al maanden van te voren is gepland en dat 'de ontvoering' alleen een startsein/excuus is geweest om Libanon plat te bombarderen.
2)Verder hou je er rare gedachtes op na om te beweren dat de Hezbollah de burgers als schild te gebruiken. Ach ja...dan doen de Israelisch precies hetzelfde met hun eigen burgers :denk !

3)Verder vind ik het ongelooflijk dat onze regering goedkeurt wat Israel momenteel aan het doen is. Aan de ene kant steunen ze de Joden en aan de andere kant sturen ze geld naar Libanon voor humanitair hulp ! Hoe hypocriet ben je dan bezig als land.
HR
1)Het Israelische leger is altijd paraat met dit soort buurlanden, zou Nederland ook zijn met zulke buren.
2)Als je dat beweert dan moet je nodig weer terug naar school. Iedereen weet dat Hezbollah Burgers als schild gebruikt, net zoals de palestijnen.........
Israel doet dat niet.
3)Het is toch goed dat je een land steunt maar de onschuldige mensen (tot zover die er zijn in zo een streng Islamitisch land) van het andere land die toch getroffen worden door zo een conflict te helpen. Israel doet dat nl.wel voor haar eigen burgers maar Hezbollah en de regering laten de eigen burgers gewoon stikken.

[Dit bericht is veranderd door Beer (op 23 juli 2006 11:52:10).]
HR
HR

Beer schreef:

(...)
1)Het Israelische leger is altijd paraat met dit soort buurlanden, zou Nederland ook zijn met zulke buren.
2)Als je dat beweert dan moet je nodig weer terug naar school. Iedereen weet dat Hezbollah Burgers als schild gebruikt, net zoals de palestijnen.........
Israel doet dat niet.
3)Het is toch goed dat je een land steunt maar de onschuldige mensen (tot zover die er zijn in zo een streng Islamitisch land) :huh :slaap van het andere land die toch getroffen worden door zo een conflict te helpen. Israel doet dat nl.wel voor haar eigen burgers maar Hezbollah en de regering laten de eigen burgers gewoon stikken.
HR
Ik wil niks zeggen hoor maar dit zijn jouw woorden van een week geleden betreffende dit conflikt:

Hierover heb ik ook echt geen kennis van zaken.HR
Je hebt je er de afgelopen week dusdanig in verdiept dat je nu wl kennis van zaken hebt :huh

[Dit bericht is veranderd door aliendwurf (op 23 juli 2006 11:55:41).]
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 94 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Feyenoord Forums » C - Supporters » Feyenoorders aan tafel » Expansiedrift Israel?

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Feyenoord Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Feyenoord Poll

Wie moet er linksbuiten staan?

Boetius
Manu
Een ander
Geen mening

HR

VoVo

Van de Feyenoord-fans denkt 76,3% dat Schalke 04 wint van Sporting Lissabon. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Feyenoord Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina hebben nog geen voorspellingen ingestuurd voor Rijeka HNK-Feyenoord.

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!