Feyenoord Netwerk
zondag 21 december 2014 - 22:31                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Feyenoord Forums » Feyenoorders aan tafel » Expansiedrift Israel?

HR

Deze topic is open en bestaat uit 94 pagina's: « 1 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 ... 94 »

HR

Timothy McVeigh
Wereldster
Hompie ©

Uit: Utrecht
Vak: Maastribune - V
Droomaankoop: -
Reg.: 6 juni 2000

quote:HR
Happel schreef:

(...) Israël is stelselmatig bezig land af te pikken van de Palestijnen en probeert het Palestijnen onmogelijk te maken daar te leven, ook op de West Bank en in Gaza. Lang niet alle Palestijnen zijn bij machte te emigreren, dus dat degenen die daar moeten blijven overgaan tot "terrorisme" is heel begrijpelijk. Nederlanders die tussen 1940 en 1945 hetzelfde deden heetten na afloop van die 5 jaar verzetsheld en niet terrorist. En wat hadden Nederlanders te verduren in die 5 jaar in vergelijking tot wat de Palestijnen van 1948 tot heden allemaal te verwerken hebben gekregen?
HR
Ik vind het nou ook weer niet juist om de kwellingen die de Nederlandse bevolking heeft moeten ondergaan te bagatelliseren (jezus wat heb ik altijd een moeite met dat woord, schrijf ik het goed zo? ;)). De kans was enorm dat wanneer je iets verkeerd deed onder de Duitsers je in een concentratiekamp terecht zou komen. Van dergelijke concentratiekampen heb ik in het Israel-Palestina conflict nog niets gehoord.

Ook heb ik over Nederlandse verzetshelden nooit verhalen gehoord over het moedwillig opblazen van burgerdoelen. Dat doen de Palestijnen wel.
HR
HR

Timothy McVeigh schreef:

(...)

Ik vind het nou ook weer niet juist om de kwellingen die de Nederlandse bevolking heeft moeten ondergaan te bagatelliseren (jezus wat heb ik altijd een moeite met dat woord, schrijf ik het goed zo? ;)). De kans was enorm dat wanneer je iets verkeerd deed onder de Duitsers je in een concentratiekamp terecht zou komen. Van dergelijke concentratiekampen heb ik in het Israel-Palestina conflict nog niets gehoord.

Ook heb ik over Nederlandse verzetshelden nooit verhalen gehoord over het moedwillig opblazen van burgerdoelen. Dat doen de Palestijnen wel.
HR
Wie weet wat Nederlanders gedaan hadden als die oorlog hier langer dan 5 jaar had geduurd. Palestijnen zitten al 60 jaar met een bezetter opgescheept die soortgelijke streken uithaalt als de Duitsers destijds in dit land en nog veel erger. Of bestookten de Duitsers ook burgerdoelen met fosforgranaten en schootten ze ook met 'rubberen' kogels op vrouwen en kinderen?

In de film Occupation 101 wordt de geschiedenis van het Israëlisch/Palestijnse 'conflict' zorgvuldig uit de doeken gedaan en de feiten van de zionistische terreur worden verteld door joodse mensen. Door die film kun je nog wat beter begrijpen wat daar speelt, Timothy.
HR
HR

Middenveldert
Icoon

Uit: Den Haag
Vak: -
Reg.: 22 juni 2007

Happel schreef:

(...) Of bestookten de Duitsers ook burgerdoelen met fosforgranaten en schootten ze ook met 'rubberen' kogels op vrouwen en kinderen?

HR
Ze bekommerden zich geloof ik ook niet echt om een arisch burgerslachtoffer meer of minder wanneer deze in verzet kwam tegen de bezettingsterreur, ze zouden dergelijke middelen niet hebben geschuwd als zij ze voorhanden hadden gehad. Of denk jij van niet?

Dat Israël geen concentratiekampen gebruikt om ongewenste Palestijnse elementen op te sluiten komt waarschijnlijk alleen vanwege hun 'eigen' verleden met deze methoden. Wanneer het uitkomt dat men dergelijke kampen in gebruik heeft zal de publieke opinie in Israël zelf heel snel omslaan. Daarnaast, de vluchtelingenkampen waar de Palestijnen gedwongen zijn naartoe te vertrekken zijn ook geen pretje. Geen concentratiekamp, maar hoeveel scheelt het?
HR
HR
Joduhhhhhhhhhh :kuip
HR
HR

Lowlife
Vedette

Vak: Stadiontribune - X2
Reg.: 23 januari 2005

@Hofsmoetterug:

Anonieme getuigen? Ja, de meeste wel maar er was er 1 die niet anoniem was.
De organisatie achter de bekentenissen is een Joodse organisatie uit Israël

Ik denk dat je het onderste gedeelte van mijn posting niet gelezen hebt.
Dus speciaal nog voor jou:

Breaking the Silence
Breaking the Silence is een organisatie van oud militairen die gediend hebben in de stad Hebron op de bezette Westelijke Jordaanoever. Ze verzamelden de getuigenissen uit Gaza, en hopen er nog veel meer op te tekenen. Ze willen het leger ‘van binnenuit’ houden aan de morele normen waaraan ze zelf zeggen gecommitteerd te zijn. Daarnaast willen ze dat de Israëlische bevolking weet wat hun zonen doen in de bezette gebieden en Gaza.
HR
HR

Frankenoord
Nationale topspeler

Uit: Amersfoort
Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 12 december 2003

Happel schreef:

(...) Israël is stelselmatig bezig land af te pikken van de Palestijnen en probeert het Palestijnen onmogelijk te maken daar te leven, ook op de West Bank en in Gaza. Lang niet alle Palestijnen zijn bij machte te emigreren, dus dat degenen die daar moeten blijven overgaan tot "terrorisme" is heel begrijpelijk. Nederlanders die tussen 1940 en 1945 hetzelfde deden heetten na afloop van die 5 jaar verzetsheld en niet terrorist. En wat hadden Nederlanders te verduren in die 5 jaar in vergelijking tot wat de Palestijnen van 1948 tot heden allemaal te verwerken hebben gekregen?
HR
Veel krommer kan een vergelijking niet zijn. Probeerden de Nederlanders eerst stukken van Duitsland in te pikken voordat Duitsland Nederland binnenviel? NEE. Probeerden de Palestijnen dat bij Israel: JA.

Het is een simpele kwestie van: wie is er begonnen? In het geval van WO2 waren dat de Duitsers, in het Midden-Oosten waren dat ontegenzeggelijk de Palestijnen. Daarmee praat ik het geweld van Israel overigens niet goed, maar de vergelijking waar jij mee komt slaat werkelijk helemaal nergens op.

@Timothy: zeg je nou dat armoede en een gebrek aan opleidingsmogelijkheden een excuus zijn om excessief geweld te gebruiken? Het moet toch niet gekker worden... :nee
HR
HR

Mozart
Crack

Droomaankoop: Cristiano Ronaldo
Reg.: 12 oktober 2008

Frankenoord schreef:

(...)
Veel krommer kan een vergelijking niet zijn. Probeerden de Nederlanders eerst stukken van Duitsland in te pikken voordat Duitsland Nederland binnenviel? NEE. Probeerden de Palestijnen dat bij Israel: JA.

Het is een simpele kwestie van: wie is er begonnen? In het geval van WO2 waren dat de Duitsers, in het Midden-Oosten waren dat ontegenzeggelijk de Palestijnen. Daarmee praat ik het geweld van Israel overigens niet goed, maar de vergelijking waar jij mee komt slaat werkelijk helemaal nergens op.

@Timothy: zeg je nou dat armoede en een gebrek aan opleidingsmogelijkheden een excuus zijn om excessief geweld te gebruiken? Het moet toch niet gekker worden... :nee
HR
O ja? Voor 1948 hadden de Palestijnen heel Palestina. Het was toen nog een Brits protectoraat. De Engelsen hadden na de Holocaust het lumineuze idee dat 'beloofde land' aan de slachtoffers van de Tweede Wereldoorlog te geven. Iets waar de geallieerden het volledig mee eens waren.

Israel had nooit mogen bestaan. En toen de Zionisten daar in 1948 de macht kregen hebben juist zij landjepik gespeeld. Tot vandaag toe. Met name tijdens de oorlogen in 1967 en 1973. Gesteund door het zogenaamde vrije westen.

Ik vind deze post van jou ver onder het niveau dat je normaal plaatst hier.

Ik ben het vaak niet met je eens. Onze politieke kleur wijkt daarvoor te sterk af.

Maar in dit geval sla je de plank echt volkomen mis.
HR
HR

Frankenoord schreef:

(...)

Het is een simpele kwestie van: wie is er begonnen? In het geval van WO2 waren dat de Duitsers, in het Midden-Oosten waren dat ontegenzeggelijk de Palestijnen. Daarmee praat ik het geweld van Israel overigens niet goed, maar de vergelijking waar jij mee komt slaat werkelijk helemaal nergens op.HR

Wanneer probeerden de Palestijnen van Israël land af te pikken? In 1948? In 1967? Of zijn de Palestijnen nóg eerder begonnen de arme Israëli's te beroven van het land dat "God's uitverkoren volk" toekwam en niemand anders?
HR
HR
HR
HR

Frankenoord
Nationale topspeler

Mozart schreef:

(...)

O ja? Voor 1948 hadden de Palestijnen heel Palestina. Het was toen nog een Brits protectoraat. De Engelsen hadden na de Holocaust het lumineuze idee dat 'beloofde land' aan de slachtoffers van de Tweede Wereldoorlog te geven. Iets waar de geallieerden het volledig mee eens waren.

Israel had nooit mogen bestaan. En toen de Zionisten daar in 1948 de macht kregen hebben juist zij landjepik gespeeld. Tot vandaag toe. Met name tijdens de oorlogen in 1967 en 1973. Gesteund door het zogenaamde vrije westen.

Ik vind deze post van jou ver onder het niveau dat je normaal plaatst hier.

Ik ben het vaak niet met je eens. Onze politieke kleur wijkt daarvoor te sterk af.

Maar in dit geval sla je de plank echt volkomen mis.
HR
De VN steunde dat! Dan is het naar mijn maatstaven zeker niet illegaal of zo. Ik heb dit al eens eerder in dit topic toegelicht, als een reactie op MD. Hieronder nogmaals:

MD schreef:

Maar vergeet dat stukje, neem alleen gewoon de kaart van 1947 zoals de VN dat besloten heeft. Dan zie je wat in 60 jaar Israël al geannexeerd heeft. (vooral in de 1967) en heeft Israël toen bijna een miljoen palestijnen verdreven uit hun woonomgeving.HR
Die kaart zou natuurlijk een betere situatie zijn dan nu. Het probleem is echter dat de Palestijnen dat VN-besluit hebben geschonden door in 1947 aan tevallen, met steun van Arabische buurlanden. Als ze zich gewoon aan de VN-afspraken hadden gehouden, was die hele ellende waarschijnlijk niet gebeurd. Israel heeft inderdaad een hoop gebieden geannexeerd, maar deed dat zonder uitzondering tijdens oorlogen die de Palestijnen en/of enkele buurlanden zijn begonnen.

@Happel: Nee, al in 1947. Samen met diverse andere Arabische landen.

[Dit bericht is veranderd door Frankenoord (op 17 juli 2009 09:39:10).]
HR
HR

Frankenoord schreef:

(...)
Die kaart zou natuurlijk een betere situatie zijn dan nu. Het probleem is echter dat de Palestijnen dat VN-besluit hebben geschonden door in 1947 aan tevallen, met steun van Arabische buurlanden. Als ze zich gewoon aan de VN-afspraken hadden gehouden, was die hele ellende waarschijnlijk niet gebeurd. Israel heeft inderdaad een hoop gebieden geannexeerd, maar deed dat zonder uitzondering tijdens oorlogen die de Palestijnen en/of enkele buurlanden zijn begonnen.

@Happel: Nee, al in 1947. Samen met diverse andere Arabische landen.
HR
Wie de de terreur begon in de jaren na de Tweede Wereldoorlog, wordt duidelijk door de Engelse documentaire die hier gisteravond om 23:19 is geplaatst. In de zomer van 1947 zijn verschillende joden door de Britten schuldig bevonden aan terreur en opgehangen. Als represaille werden tegelijkertijd onschuldige Britse sergeanten opgehangen door de terreurbeweging van Menachem Begin, de latere minister-president. Toen een Engelse kapitein de gevonden stoffelijk overschotten wou lossnijden van de bomen raakte hij ernstig gewond, omdat de joodse terroristen nog niet tevreden waren met het ophangen van onschuldige militairen maar hun lijken ook nog van boobytraps hadden voorzien.

In 1947 bezaten joden 6% van Palestina. Desondanks kenden de VN 57% van het land toe aan joden via resolutie 181. De Arabieren gingen toen dus terug van 94% naar 43%. Op basis waarvan hadden de VN het recht dat land weg te geven, Frankenoord?
HR
HR

Heineken
Wereldster
Nr. 3 Feyenoord Netwerk Pool 2012/2013; meer prijzen

Uit: Harderwijk
Reg.: 9 december 2001

Deze mag toch zeker wel....

forumillustratie
HR
HR

Timothy McVeigh
Wereldster
Hompie ©

Uit: Utrecht
Vak: Maastribune - V
Reg.: 6 juni 2000

Frankenoord schreef:

@Timothy: zeg je nou dat armoede en een gebrek aan opleidingsmogelijkheden een excuus zijn om excessief geweld te gebruiken?
HR
Nee.
HRHR
HR

El Jefecito
Legende

Uit: Barcelona
Reg.: 3 mei 2004

Sinds de muur is het aardig rustig dacht ik zo.

Het jammerlijke is dat die conflict nooit zal worden opgelost.
HR
HR

El Jefecito schreef:

Sinds de muur is het aardig rustig dacht ik zo.

Het jammerlijke is dat die conflict nooit zal worden opgelost.
HR
Een Derde Wereldoorlog zal wonderen doen voor de oplossing van dat conflict. Stem dus op de zionist Geert Wilders als je die oorlog en een oplossing naderbij wilt brengen.
HR
HR

Frankenoord
Nationale topspeler

Happel schreef:
In 1947 bezaten joden 6% van Palestina. Desondanks kenden de VN 57% van het land toe aan joden via resolutie 181. De Arabieren gingen toen dus terug van 94% naar 43%. Op basis waarvan hadden de VN het recht dat land weg te geven, Frankenoord?
HR
Op basis van het draagvlak van de VN, namelijk vrijwel de gehele wereld. Als je dat niet accepteert als een legale actie, houdt de discussie inderdaad op, want dan zitten we op een totaal andere golflengte. Ik neem in dit soort situaties VN-besluiten en VN-resoluties als uitgangspunt (wat kun je namelijk anders?) en kijk wie zich er aan houden en wie niet. In dit geval waren het de Palestijnen die de eerste overtreding begingen, wat overigens bij elk van de daaropvolgende conflicten ook het geval was.

Nog iets ter overdenking: Het blijft opvallend dat het op de Westelijke Jordaanoever al jaren rustig is, terwijl het in de Gazastrook continu oorlog is. Of zou dat toch komen doordat in het eerstgenoemde gebied Fatah aan de macht is, en in het laatstgenoemde gebied Hamas?
HR
HR

Frankenoord schreef:

(...)
Op basis van het draagvlak van de VN, namelijk vrijwel de gehele wereld. Als je dat niet accepteert als een legale actie, houdt de discussie inderdaad op, want dan zitten we op een totaal andere golflengte. Ik neem in dit soort situaties VN-besluiten en VN-resoluties als uitgangspunt (wat kun je namelijk anders?) en kijk wie zich er aan houden en wie niet. In dit geval waren het de Palestijnen die de eerste overtreding begingen, wat overigens bij elk van de daaropvolgende conflicten ook het geval was.

Nog iets ter overdenking: Het blijft opvallend dat het op de Westelijke Jordaanoever al jaren rustig is, terwijl het in de Gazastrook continu oorlog is. Of zou dat toch komen doordat in het eerstgenoemde gebied Fatah aan de macht is, en in het laatstgenoemde gebied Hamas?
HR
Deze documentaire geeft antwoord op al je vragen, Frankenoord: Occupation 101. Op het Amerikaanse IMDB (onderdeel van Amazon) krijgt Occupation 101 de onwaarschijnlijk hoge rating van 8,3: http://www.imdb.com/title/tt0807956/

Hier is de hele film, een oogopener voor iedereen die zich bezighoudt met wat in Israël aan de hand is.

HR
HR

Telegraaf, wo 22 jul 2009, 00:53

Israël past schoolboeken aan

JERUZALEM - Israël gaat in schoolboeken verwijzingen naar de Naqba (ramp), de term die de Palestijnen gebruiken voor de oprichting van de staat Israël in 1948, schrappen. Dat heeft de Israëlische minister van Onderwijs, Gideon Saar, dinsdag gezegd.

In 1948 werden honderdduizenden Palestijnen van huis en haard verdreven of sloegen op de vlucht. Saar zei dat het een fout was dat enkele jaren geleden in het onderwijs voor Arabische Israëliers verwijzingen naar de Naqba werden toegestaan. Hij zei dat die fout in nieuwe schoolboeken wordt hersteld. „Er is geen reden om in een officieel onderwijsprogramma de creatie van de staat Israël als een catastrofe voor te stellen”, aldus de bewindsman. HR
HR
HR

Frankenoord
Nationale topspeler

Happel schreef:

(...) Deze documentaire geeft antwoord op al je vragen, Frankenoord: Occupation 101. Op het Amerikaanse IMDB (onderdeel van Amazon) krijgt Occupation 101 de onwaarschijnlijk hoge rating van 8,3: http://www.imdb.com/title/tt0807956/

Hier is de hele film, een oogopener voor iedereen die zich bezighoudt met wat in Israël aan de hand is.
HR
Wat is dit nu weer? Op het moment dat de discussie net een beetje op gang is, kom je hier mee aanzetten. Om al die video's te kijken heb ik echt geen tijd voor. Uit mijn vorige reactie kon je een paar vragen halen waar ik graag antwoord op wil. Daarom nogmaals de concrete vragen en dan graag een antwoord van jou:
-Erken jij VN besluiten en resoluties als beginpunt?
-Als jij die niet als beginpunt neemt, wat gebruik je dan?

-Waarom is het in Gaza zo'n klerezooi en op de Westelijke Jordaanoever niet?
-Erken jij dat dit door het verschil in machthebbers komt (Fatah vs. Hamas)?
-Zo ja, ga jij dan mee in mijn redenatie dat Fatah en Israel wel samengaan en Hamas en Israel niet?
-Zo nee, hoe kan de situatie in de twee genoemde gebieden volgens jou dan zo verschillen?

Twee slotopmerkingen:
Jij bent wel de laatste van wie ik had verwacht dat hij waarde zou hechten aan een IMDB rating. Soms weet je me toch weer te verbazen. Overigens is 8,3 nog niet eens zo hoog hoor. Het zit netjes tussen Harry Potter en Lord of the Rings in. Wat IMDB rating betreft past die film dus prima tussen de sprookjes. Wat betreft de inhoud zou ik dat natuurlijk niet durven zeggen.

Dat over die Israelische schoolboeken is natuurlijk verwerpelijk. Als land je eigen geschiedenis creëren is schandalig. Maar denk jij echt dat de Palestijnen het veel beter doen op dit punt? Leren die op school wat hun voorouders allemaal voor misdaden hebben gepleegd? Nee toch zeker.
HR
HR

Frankenoord schreef:

(...)
Wat is dit nu weer? Op het moment dat de discussie net een beetje op gang is, kom je hier mee aanzetten. Om al die video's te kijken heb ik echt geen tijd voor. Uit mijn vorige reactie kon je een paar vragen halen waar ik graag antwoord op wil. Daarom nogmaals de concrete vragen en dan graag een antwoord van jou:
-Erken jij VN besluiten en resoluties als beginpunt?
-Als jij die niet als beginpunt neemt, wat gebruik je dan?

-Waarom is het in Gaza zo'n klerezooi en op de Westelijke Jordaanoever niet?
-Erken jij dat dit door het verschil in machthebbers komt (Fatah vs. Hamas)?
-Zo ja, ga jij dan mee in mijn redenatie dat Fatah en Israel wel samengaan en Hamas en Israel niet?
-Zo nee, hoe kan de situatie in de twee genoemde gebieden volgens jou dan zo verschillen?

Twee slotopmerkingen:
Jij bent wel de laatste van wie ik had verwacht dat hij waarde zou hechten aan een IMDB rating. Soms weet je me toch weer te verbazen. Overigens is 8,3 nog niet eens zo hoog hoor. Het zit netjes tussen Harry Potter en Lord of the Rings in. Wat IMDB rating betreft past die film dus prima tussen de sprookjes. Wat betreft de inhoud zou ik dat natuurlijk niet durven zeggen.

Dat over die Israelische schoolboeken is natuurlijk verwerpelijk. Als land je eigen geschiedenis creëren is schandalig. Maar denk jij echt dat de Palestijnen het veel beter doen op dit punt? Leren die op school wat hun voorouders allemaal voor misdaden hebben gepleegd? Nee toch zeker.
HR
Voor een door de officiële media geboycotte documentaire over een zo moeilijk onderwerp als het conflict tussen de Palestijnen en de Zionisten is het onwaarschijnlijk dat de film net zo hoog gewaardeerd wordt als allerlei kaskrakers.

Nee, de VN-resoluties van kort na de Tweede Wereldoorlog erken ik net zo min als wanneer morgen de VN zou bepalen dat 60% van Nederland vanaf 1 januari voor (bijvoorbeeld) Oost-Europeanen is, en wij allemaal onze eigendommen zullen moeten verlaten. Zodra de door VN bepaalde nieuwe eigenaren ook nog eens enkelen van mijn familieleden en vrienden zouden vermoorden, kun je er op rekenen dat ik me nog heviger zou verzetten tegen deze bezetter dan de Palestijnen tegen de Zionisten. Alle antwoorden op je vragen kun je krijgen in Occupation 101. Een betere documentaire over dit probleem ken ik niet en degenen die erin aan het woord komen zijn veel meer deskundig dan jij of ik, dus het is geen tijdverspilling om daarnaar te kijken als je werkelijk geïnteresseerd bent, in plaats van in herhaling te blijven vervallen op basis van misvattingen. Het is geen schande je mening te moeten herzien op basis van nieuwe feiten en nieuwe inzichten. Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald.
HR
HR

Frankenoord
Nationale topspeler

Happel schreef:

(...)Voor een door de officiële media geboycotte documentaire over een zo moeilijk onderwerp als het conflict tussen de Palestijnen en de Zionisten is het onwaarschijnlijk dat de film net zo hoog gewaardeerd wordt als allerlei kaskrakers.

Nee, de VN-resoluties van kort na de Tweede Wereldoorlog erken ik net zo min als wanneer morgen de VN zou bepalen dat 60% van Nederland vanaf 1 januari voor (bijvoorbeeld) Oost-Europeanen is, en wij allemaal onze eigendommen zullen moeten verlaten. Zodra de door VN bepaalde nieuwe eigenaren ook nog eens enkelen van mijn familieleden en vrienden zouden vermoorden, kun je er op rekenen dat ik me nog heviger zou verzetten tegen deze bezetter dan de Palestijnen tegen de Zionisten. Alle antwoorden op je vragen kun je krijgen in Occupation 101. Een betere documentaire over dit probleem ken ik niet en degenen die erin aan het woord komen zijn veel meer deskundig dan jij of ik, dus het is geen tijdverspilling om daarnaar te kijken als je werkelijk geïnteresseerd bent, in plaats van in herhaling te blijven vervallen op basis van misvattingen. Het is geen schande je mening te moeten herzien op basis van nieuwe feiten en nieuwe inzichten. Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald.
HR
Triest dat je (opnieuw) niet in discussie wilt gaan als iemand een jouw onwelgevallige mening heeft. Je weigert denkbeelden van anderen op z'n minst te overwegen, laat staan te accepteren als een mogelijke waarheid. Dergelijke tunnelvisies leiden vaak tot extreme denkbeelden zoals jij die hebt. Ook het onophoudelijke verwijzen naar externe bronnen van vaak dezelfde personen zijn daarvan een symptoom, omdat ze een baken zijn waar je je aan vast kan klampen. Mijn boodschap, kortom, is om eens wat ruimer te denken, historische feiten niet selectief te kiezen en ook eens kritisch naar je eigen bronnen te kijken. Niet dat je ze meteen moet afschieten, maar probeer de beperkingen ervan te zien en te onderkennen.
HR
HR

Frankenoord schreef:

(...)
Triest dat je (opnieuw) niet in discussie wilt gaan als iemand een jouw onwelgevallige mening heeft. Je weigert denkbeelden van anderen op z'n minst te overwegen, laat staan te accepteren als een mogelijke waarheid. Dergelijke tunnelvisies leiden vaak tot extreme denkbeelden zoals jij die hebt. Ook het onophoudelijke verwijzen naar externe bronnen van vaak dezelfde personen zijn daarvan een symptoom, omdat ze een baken zijn waar je je aan vast kan klampen. Mijn boodschap, kortom, is om eens wat ruimer te denken, historische feiten niet selectief te kiezen en ook eens kritisch naar je eigen bronnen te kijken. Niet dat je ze meteen moet afschieten, maar probeer de beperkingen ervan te zien en te onderkennen.
HR
Moet ik in discussie gaan met iemand die niet bereid is zijn vastgeroeste denkbeelden in het weldadige spoelbad van Occupation 101 een nieuwe glans te geven? Nee, daar begin ik niet aan, Frankenoord. Jij mag rustig doorroesten als je daar behoefte aan hebt, maar verlang niet van mij dat ik dan iets anders met jou zal doen dan je af en toe een trap onder je hol geven, als je je onzin voor de zoveelste keer aan de man komt brengen.
HR
HR

Kobe Bryant
Wereldster

Uit: Capelle a/d IJssel
Vak: Stadiontribune - Q
Reg.: 4 april 2002

Israël zet 53 Palestijnen hun huis uit

JERUZALEM - De Israëlische politie heeft zondag in het bezette Oost-Jeruzalem negen Palestijnse families hun huis uit gezet. 53 Palestijnen werden dakloos. Vrijwel meteen na de ontruiming gingen Joodse kolonisten in de huizen wonen.
afbeelding vergroten Voortdurend worden Palestijnen gedwongen de Gaza te verlaten.

forumillustratie

,,Vanavond hebben negentien Palestijnse kinderen geen plaats om te slapen, terwijl deze nieuwe kolonisten uit het buitenland zich en hun spullen nestelen in deze Palestijnse huizen'', aldus Saeb Erekat, de Palestijnse chef-onderhandelaar in het vredesproces, volgens de BBC.
Ook de Speciale Coördinator van de VN voor het vredesproces in het Midden-Oosten, Robert Serry, veroordeelde de actie: ,,Ik betreur de totaal onaanvaardbare acties van Israël van vandaag. Deze acties zijn in strijd met de bepalingen van de Geneefse Conventies met betrekking tot bezet gebied.''
Het is krachtens deze internationale verdragen verboden bezet gebied te koloniseren. Het Internationaal Gerechtshof in Den Haag heeft dan ook gezegd dat de Joodse nederzettingen in bezet Palestijns gebied illegaal zijn.(ANP) HR
:nee
HR
HR
Gek hè, dat zo'n land gehaat wordt...
HR
HR

Kobe Bryant
Wereldster

Uit: Capelle a/d IJssel
Vak: Stadiontribune - Q
Reg.: 4 april 2002

Het vaagst vind ik nog dat ze zich nooit van geen kwaad bewust lijken. Op tv zag ik vanmorgen ook een jood zeggen "waarom mogen er geen Joden op Joods grondgebied wonen? Dat is toch bezopen?" :denk

Die Palestijnse vrouw zei dat ze al 56 jaar in dat huis gewoond had, hoewel ik denk dat het een klein leugentje was (ze leek me geen 56 jaar oud) staat wel vast dat die mensen er al jaren woonden. En dan baseert de rechtbank zijn oordeel op een geschrift van meer dan 100 jaar oud :D
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 94 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Feyenoord Forums » C - Supporters » Feyenoorders aan tafel » Expansiedrift Israel?

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Feyenoord Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Feyenoord Poll

Moet Feyenoord in de winterstop versterking halen?

Nee
Ja, voor de verdediging
Ja, voor het middenveld
Ja, voor de aanval

HR

VoVo

Van de Feyenoord-fans denkt 82,5% dat Ajax wint van FC Groningen. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Feyenoord Netwerk nog beter te maken.