Feyenoord Netwerk
zaterdag 2 augustus 2014 - 08:32                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Feyenoord Forums » Feyenoorders aan tafel » Expansiedrift Israel?

HR

Deze topic is open en bestaat uit 86 pagina's: « 1 ... 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 ... 86 »

HR

echte critiche
Icoon

Vak: -
Droomaankoop: -
Reg.: 10 november 2005

quote:HR
maaswammes schreef:

(...)

En als ik je mag aanvullen ; onze staatsomroep, de actualiteiten programma 's een vandaag, netwerk, nova en het RTL nieuws .
HR
RTL vind ik wel objectief, de ene keer wat meer begrip voor israel en de andere keer andersom. de NOS en de vara zijn echt verschrikkelijk op de hand van hamas.
HR
HR

maaswammes Rode kaart: waarschuwing
Icoon

Uit: Rotterdam
Vak: Maastribune - KK
Reg.: 26 oktober 2006

Flofeyenoord2005 schreef:

Joris Luyendijk, Het zijn net mensen.

Een interessant boek dat met name aandacht besteed aan de selectie berichtgeving vanuit Israel/Palestina.
HR
Thnx ik ga even zijn CV nalezen en de boekrecensies !
HR
HR

Flofeyenoord2005 Gele kaart: waarschuwing
Wanbeleid in Maasgebouw Zonnebril
Icoon

Vak: Stadiontribune - T
Reg.: 30 juni 2005

Ik heb het boek uiteraard zelf ook gelezen en het is echt een aanrader!
HR
HR
HR
HR

maaswammes Rode kaart: waarschuwing
Icoon

Uit: Rotterdam
Vak: Maastribune - KK
Reg.: 26 oktober 2006

De oorlogsmisdaden die HamaSS pleegt op leden van Fatah !

Hamas has murdered "dozens of Fatah members" in the Gaza Strip for merely violating the Hamas-imposed house arrest. According to the Palestinian daily Al-Hayat Al-Jadida the atrocities, which also included shooting people in the legs, has created a backlash in the West Bank and caused "anger, which influenced the level of popular activities carried out in solidarity with the Gaza residents in the towns Ramallah and El-Bira."

In addition, the popular Palestinian singer, Jamal Najar, condemned Hamas as "gangs of anarchic security forces," describing how Hamas murdered his cousin right in front of his children for simply stepping outside. [PA TV (Fatah)]

The following are excerpts from the article in Al-Hayat Al-Jadida and the transcript of the words of Jamal Najar:

Headline: "Reports of persecutions and liquidation of Fatah members by Hamas members evoke anxiety and condemnation in the West Bank."

Reports mentioning liquidations of Fatah members in the Gaza Strip by members of Hamas evoked popular condemnation which was added yesterday to the erupting anger, which influenced the level of popular activities carried out in solidarity with the Gaza residents in the towns Ramallah and El-Bira.

The reports from Gaza pointed out the death of dozens of Fatah members caused by Hamas members. A prominent leader stated that isolated random incidents of murder have occurred, but ruled out that this is a case of organized persecution.

Wafa A-Najar, Gaza resident who lives in the town El-Bira, said that her father was killed the day before yesterday and nine of her family members were injured by shooting by Hamas, among them were three small children and two young people in critical condition...

According to the family's story, a squad belonging to Hamas came to her family's house in [the] Sheikh Radwan [neighborhood] in Gaza and shot at the legs of young Badran A-Najar, claiming that he was violating the house arrest which was imposed on him, at the time when he was sitting with his cousins in front of the house...

A prominent leader in the Fatah movement in the Gaza Strip, Ibrahim Abu A-Naja, ruled out that this is a case of persecution by some organization, which aims at Fatah, however he pointed out that "a number of isolated incidents [of murder]" had occurred, as has been reported by the Israeli media...

Abu A-Naja called for Hamas to halt any step which provides Israel the opportunity to attack us...

Groups within the Fatah movement in the West Bank estimated that more than a hundred of its people in the Gaza Strip had been exposed to persecution, shooting, and liquidation."

[Al-Hayat Al-Jadida (Fatah), Jan. 9, 2009]

Jamal Najar, popular Palestinian singer:

"I express my condolences to my cousins, some of them were killed yesterday by the gangs of the anarchic [Hamas] security forces in the Gaza Strip... The father was killed right in front of his children, because he didn't stay at home, after they placed him under house arrest, he and everyone who belongs to Fatah."

[PA TV (Fatah) Jan. 6, 2009]

Click here to see the video
Palestinian Watch !

Palestinian Girl

HR
Over genocide gesproken ; Zo God het wil! oftewel Insallah!!
HR
HR

MD
Legende

Reg.: 16 juni 2003

Dit zei Professor Martin Levi van Creveld, internationaal gerenommeerd en hoogleraar militaire geschiedenis aan de Hebreeuwse Universiteit in Jeruzalem in 2002 over de positie van de Palestijnen in de zionistische strategie:

'het betekent dat ze er allemaal worden uitgezet. De mensen die dat willen, wachten slechts op de juiste leider en het juiste moment. Twee jaar geleden dacht slechts 7 of 8 procent van de Israëli’s dat dit de beste oplossing was, twee maanden geleden was het al 33 procent, en nu is het 44 procent, volgens een Gallup-peiling.’ (in 2008 is dit 67%)

Het plan om de Palestijnen eruit te zetten?

‘Ik denk dat dat heel goed mogelijk is, dat hij zich daarop richt. Hij wil het conflict laten escaleren. Hij weet dat alles wat we doen, niet werkt.’

Denkt u dat de wereld zo’n etnische schoonmaak zal tolereren?

‘Dat ligt eraan wie het doet en hoe snel het gebeurt. We hebben enkele honderden kernkoppen en raketten om ze overal op te gooien, misschien zelfs op Rome. Met vliegtuigen zijn de meeste Europese hoofdsteden zelfs een doelwit.

Dan wordt Israël dus een schurkenstaat?

‘Ik zal generaal Moshe Dayan citeren: “Israël moet als een dolle hond zijn, te gevaarlijk om aan te raken.” Ik heb het over een wanhopige situatie. We zullen het uiteraard proberen te vermijden als het ook maar even kan. Maar ons leger is niet nummer 30 in de wereld, het is nummer 2 of 3. Wij hebben de mogelijkheid de wereld mee te slepen als we ten onder gaan. En ik kan u beloven dat voordat Israël wordt vernietigd, we dat ook zullen doen.’

Devastation has always been a goal for Israel

vergis je niet in wie het grootste gevaar voor de wereld is...

Frankenoord schreef:

(...)
Hoewel je andere cijfers rij indrukwekkend zijn, is dit cijfer echt lachwekkend, waarmee je jezelf echt belachelijk maakt. Iets met oogkleppen of zo.

Na dag één van het opgelaaide geweld waren er al 6 Israelische slachtoffers, en het schijnt nu in de tientallen te lopen. Officiele cijfers zijn er overigens niet van. Die 3 van jou zullen wel van de geheel objectieve Hamas-media komen.
HR
Sorry, maar dan heb ik dat gemist.
Kun je me even een link (bron) geven naar die cijfers. Ik kwam namelijk alleen de drie dode soldaten tegen (voor de afgelopen drie weken).
Vreemd ook: je zegt dat er geen officiële cijfers van zijn.
???
Wat is het nou?

Misschien accepteer je het niet omdat de werkelijkheid zo wreed anders is?

Israëlische militairen dood door eigen vuur
(6 januari 2009)

maaswammes schreef:

(...)

Thnx voor je informatie MS het geeft stof tot nadenken en ik sluit me ook zeker niet af van andere opinies, die niet direct de mijne zijn. Ik besef ook wel degelijk dat het (verplicht) militair zijn ook zeker negatieve gevolgen kan hebben voor je gemoedstoestand. Israeliers zijn ook gewone mensen die weliswaar gewend zijn om onder spanning te leven, doch het zal je maar overkomen dat je als reservist, buiten het leger , een job met vooruitzichten heb gevonden en plotseling weer mag opdraven om je land te dienen in een strijd die eindeloos lijkt. Niet iedereen is daar geestelijk tegen opgewassen.
HR
Nee, dat klopt en zeker niet als je dat als burger/soldaat niet steunt of de oplossing voor het conflict vindt.
Ik had nog ergens een artikel liggen over luchtmachtpiloten die massaal aan het deserteren waren geslagen. Omdat ze het niet trokken om woonwijken te bombarderen.
Als ik het nog ergens kan vinden dan plaats ik het.

[Dit bericht is veranderd door MD (op 19 januari 2009 21:16:02).]
HR
HR

MD
Legende

Robert Fisk: So, I asked the UN secretary general, isn't it time for a war crimes tribunal?

Poor old Ban Ki-moon. He tried to make his voice heard just before the ceasefire, saying Israel's troops had acted "outrageously" and should be "punished" for the third school killing. Some hope. At a Beirut press conference, he admitted he had failed to get a call through to Israel's Foreign Minister to complain.

It was pathetic. When I asked Mr Ban if he would consider a UN war crimes tribunal in Gaza, he said this would not be for him to "determine". But only a few journalists bothered to listen to him and his officials were quickly folding up the UN flag on the table. About time too. Bring back the League of Nations. All is forgiven.

After killing hundreds of women and children, Israel was the good guy again, by declaring a unilateral ceasefire that Hamas was certain to break. But Obama will be smiling on Tuesday. Was not this the reason, after all, why Israel suddenly wanted a truce?

maaswammes schreef:

(...)

de vrienden van Harry van Bommel

Duns Ouray 16 januari 2009

Dat HamaSS op de Westerse terreurlijst staat is volgens de SP een "probleem". Kijkt u even mee naar de Palestijnse SP Hamas?

Zo gaan de democraten van HamaSS om met de oppositie van Fatah
HR
wat er onder staat is nog eufemistisch uitgedrukt:

De video's zijn geplukt van YouTube. Dus het is niet zeker of ze authentiek zijn

[Dit bericht is veranderd door MD (op 19 januari 2009 21:09:45).]
HR
HR

Frankenoord
Nationale topspeler

Uit: Amersfoort
Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 12 december 2003

MD schreef:
Sorry, maar dan heb ik dat gemist.
Kun je me even een link (bron) geven naar die cijfers. Ik kwam namelijk alleen de drie dode soldaten tegen (voor de afgelopen drie weken).
Vreemd ook: je zegt dat er geen officiële cijfers van zijn.
???
Wat is het nou?

Misschien accepteer je het niet omdat de werkelijkheid zo wreed anders is?
HR
Haha, ben jij nou zo dom, of ben jij nou zo dom. Ik zeg toch dat er geen officiële cijfers zijn? Zowel niet over Israelische als over Palestijnse slachtoffers. Jouw cijfers zijn daarom flauwekul. Die van mij ook, maar ik pretendeer ook niet dat ze kloppen. Om onbegrijpelijke redenen geloof jij blijkbaar alle informatie die direct of indirect van Hamas (lees: Al Jazeera) komt. In dat geval is elke discussie hier volkomen zinloos.
HR
HR

echte critiche
Icoon

Frankenoord schreef:

(...)
Haha, ben jij nou zo dom, of ben jij nou zo dom. Ik zeg toch dat er geen officiële cijfers zijn? Zowel niet over Israelische als over Palestijnse slachtoffers. Jouw cijfers zijn daarom flauwekul. Die van mij ook, maar ik pretendeer ook niet dat ze kloppen. Om onbegrijpelijke redenen geloof jij blijkbaar alle informatie die direct of indirect van Hamas (lees: Al Jazeera) komt. In dat geval is elke discussie hier volkomen zinloos.
HR
volgens palestijnse bronnen? ja dan weet je het wel. die bronnen zijn hamas, niet vredeliefende palestijnen. hamas die hebben propaganda tot kunst verheven, daarom is het menselijk schild ook een HEEL GROOT onderdeel van de grote machine die propaganda heet bij de terroristische groepering.

[Dit bericht is veranderd door echte critiche (op 20 januari 2009 12:52:09).]
HR
HR

echte critiche schreef:

(...)

volgens palestijnse bronnen? ja dan weet je het wel. die bronnen zijn hamas, niet vredeliefende palestijnen. hamas die hebben propaganda tot kunst verheven, daarom is het menselijk schild ook een HEEL GROOT onderdeel van de grote machine die propaganda heet bij de terroristische groepering.
HR
Vergis je niet in Israel, die weten ook prima hoe ze propaganda moeten voeren. Waarom wilde ze geen journalisten in Gaza aanwezig hebben?
HR
HR

echte critiche
Icoon

Turbo-Tinus72 schreef:

(...)

Vergis je niet in Israel, die weten ook prima hoe ze propaganda moeten voeren. Waarom wilde ze geen journalisten in Gaza aanwezig hebben?
HR
al jazeera zat er toch al?? denk jij dat israel hamas de journalisten vrijbrief geven om propaganda te voeren via de media??? dat is juist wat hamas wilt. nu zit al jazeera er al tijden en die hebben openlijk hun steun betuigd aan hamas, hoe objectief kan je zijn als grote tv zender. :nee al jazeera is een gevaarlijk goed voor de westerse wereld omdat ze heel vaak propaganda voeren voor islamitische extremisten zoals bin laden etc.

[Dit bericht is veranderd door echte critiche (op 20 januari 2009 13:27:01).]
HR
HR

echte critiche schreef:

(...)

al jazeera zat er toch al?? denk jij dat israel hamas de journalisten vrijbrief geven om propaganda te voeren via de media??? dat is juist wat hamas wilt. nu zit al jazeera er al tijden en die hebben openlijk hun steun betuigd aan hamas, hoe objectief kan je zijn als grote tv zender. :nee al jazeera is een gevaarlijk goed voor de westerse wereld omdat ze heel vaak propaganda voeren voor islamitische extremisten zoals bin laden etc.
HR
Dat kan allemaal wel zo zijn, maar dat neemt niet weg dat Israel een meester is in het voeren van propaganda.
HR
HR

echte critiche
Icoon

Turbo-Tinus72 schreef:

(...)

Dat kan allemaal wel zo zijn, maar dat neemt niet weg dat Israel een meester is in het voeren van propaganda.
HR
ISRAEL EN PROPAGANDA :D
waarmee dan? met fake doden? menselijke schilden? het overdrijven van doden? of zeg israel iets te vaak dat hamas een terroristische beweging is? dat laatste klopt als een bus.

[Dit bericht is veranderd door echte critiche (op 20 januari 2009 13:51:20).]
HRHR
HR
Het achterhouden van informatie bijvoorbeeld, zich als land beter voordoen dan ze in werkelijkheid zijn?

Het klopt zeker dat Hamas een terroristische organisatie is, dat is ook niet de vraag toch?

Ik denk dat jij de beelden uiteindelijk ook wel gezien heb, Israelische soldaat die een al opgepakte geboeide verdachte nog ff fijntjs in de voet schiet? Een Israelische soldaat die een schuilende palestijn die notabene met een kind naast hem zit te schuilen voor geweervuur heel gevoelig ff een kogel in z'n lichaam schieten van een meter of 2.

Dit zijn dingen die niet in de Israelische media te zien geweest zijn. Maar via buitenlandse bronnen (geen Hamas) wereld kundig gemaakt zijn.

Hamas is een terroristische organisatie, maar Israel is ook niet roomser dan de Paus.

[Dit bericht is veranderd door Turbo-Tinus72 (op 20 januari 2009 14:06:18).]
HR
HR

Al Jazeera, Monday, January 19, 2009

Outcry over weapons used in Gaza

forumillustratie
One doctor described the injuries as 'new' and 'much more dramatic' than landmine wounds [AFP]

Medics working in the Gaza Strip have condemned Israel's use of suspected "new weapons" that inflict horrific injuries they say most surgeons will not have seen before.

Dr Jan Brommundt, a German doctor working for Medecins du Monde in the south Gazan city of Khan Younis, described the injuries he had seen as "absolutely gruesome".

Speaking to Al Jazeera on Tuesday, Brommundt said surgeons had reported many cases where casualties had lost both legs rather than one, prompting suspicions that the Israelis were using some form of Dense Inert Metal Explosives (Dime).

When detonated, a Dime device expels a blade of charged tungsten dust that burns and destroys everything within a four-metre radius.

Brommundt also described widespread but previously unseen abdominal injuries that appear minor at first but degenerate within hours causing multi-organ failure.

"It seems to be some sort of explosive... that disperses tiny particles... that penetrate all organs"

Dr Jan Brommundt

"Initially everything seems in order... but they will present within one to five hours with an acute abdomen which looks like appendicitus but it turns out on operation that dozens of miniature particles can be found in all of their organs," he said.

"It seems to be some sort of explosive or shell that disperses tiny particles at around 1x1 or 2x1 millimetres that penetrate all organs, these miniature injuries, you are not able to attack them surgically."

The doctors said many patients succomb to septicaemia and die within 24 hours.

Dr Erik Fosse, a Norwegian surgeon who worked at the Al-Shifa hospital in northern Gaza during the Israeli offensive in Gaza, also told Al Jazeera there was a significant increase in double amputations.

"We suspect they [Israel] used Dime weapons because we saw cases of huge amputations or flesh torn off the lower parts of the body," he said.

"The pressure wave [from a Dime device] moves from the ground upwards and that's why the majority of patients have huge injuries to the lower part of the body and abdomen."

Cancer fears

Fosse described the injuries as "extreme" and "much more dramatic" than those inflicted by landmines as "legs are blown off to the groin, it's like they have been cut to pieces".

He described them as "new injuries" that most doctors will not have come across, although he noted similar wounds were reported in the 2006 Lebanon war.

Noting that Dime explosives are precision weapons that are supposed to minimise civilian casualties, Fosse said: "The problem is that most of the patients I saw were children. If they [the Israelis] are trying to be accurate, it seems obvious these weapons were aimed at children."

Fosse called on the UN to establish a body in Gaza to monitor survivors to see if they developed cancer, following claims Dime devices contain radioactive material.

Medics and observers have also accused the Israelis of using white phosphorus - banned from use near civilians under international law - in the densely populated Gaza Strip.

Human rights organisation Amnesty International (AI) said on Monday that delegates it sent to Gaza had found "indisputable evidence of widespread use of white phosphorus in densely populated residential areas in Gaza City and in the north".

"We saw streets and alleyways littered with evidence of the use of white phoshorus, including still burning wedges and the remnants of the shells and canisters fired by the Israeli army," Christopher Cobb-Smith, a weapons expert touring Gaza as part of AI's four-person delegation, said.

White phosphorus is a toxic chemical that causes severe burns and sparks fires that are difficult to extinguish.

It is dispersed in artillery shells, bombs and rockets and burns on contact with oxygen and is used to create a smokescreen to hide the movement of troops.

War crimes?

Israel fiercely denies using weapons in such a way as to contravene international law.

Major Avital Leibovich, a spokeswoman for the Israeli military, reiterated Israel was using "munitions that other militaries in the world are using" and that weapons were deployed "according to international law" .

Pressed on the number of civilian and child casualties in Gaza, she accused Hamas, the Palestinian faction that controls the territory, of hiding fighters within civilian areas and using ordinary Gazans as "human shields".

"Israelis in responsible positions, as well as Palestinians ... are going to be looking over their shoulders in the days and weeks to come"

Mark Taylor, international law expert

Leibovich also said the international community needed to ask itself whether Hamas and other Palestinian factions had committed war crimes by firing rockets at Israeli citizens for eight years.

More than 1,300 Palestinians have been killed in the 22-day offensive, many of them woman and children, and 5,340 injured. Thirteen Israelis, including 10 soldiers and three civilians, have been killed in the same period.

The number of civilian deaths has provoked an international outcry, with senior UN officials demanding an independent investigation into whether Israel has committed war crimes.

The likelihood of either side being subject to a war-crimes action seems remote as the International Criminal Court (ICC) has no jurisdiction to investigate because the Gaza Strip is not a state.

In addition, Israel has not signed the Rome Statute that enshrined the ICC so any investigation would require a UN Security mandate - likely to be vetoed by Israel's ally, the US.

However, Mark Taylor, an international law expert, told Al Jazeera that individual commanders and politicians on both sides could be subject to legal actions lodged abroad.

"I think that Israelis in responsible positions, as well as Palestinians in responsible positions, are going to be looking over their shoulders in the days and weeks to come," he said.

HR
HR
HR

MD
Legende

Frankenoord schreef:

(...)
HR
Zucht, met jou kun je dus ook al niet normaal een discussie voeren.
let op: jij zegt dat er geen officiële cijfers zijn. Ik zeg die zijn er wel.
Totaal aantal dode Israelische soldaten (3 door eigen vuur) = 6.
IDF houdt alles bij, maar heeft pr-wijs liever niet dat dit overal te lezen staat.
Maar het is wel een feit.
Overigens ligt het officiële cijfer 7 hoger dan ik aangeef: Het Israëlische dodental ligt officieel op dertien

Dus waarom nou meteen zo schreeuwen en verongelijkt doen?
Daar help je niemand mee.

All truth passes through three stages. First, it is ridiculed. Second, it is violently opposed. Third, it is accepted as being self-evident.
(Schopenhaur)

[Dit bericht is veranderd door MD (op 21 januari 2009 14:30:37).]
HR
HR

MD
Legende

echte critiche schreef:

(...)

ISRAEL EN PROPAGANDA :D
waarmee dan? met fake doden? menselijke schilden? het overdrijven van doden? of zeg israel iets te vaak dat hamas een terroristische beweging is? dat laatste klopt als een bus.
HR
Idd, met het bespelen van de media. Iets waarvan waarschijnlijk de werking voor jou niet te bevatten is. Is dat toch zo. (ps: zeker niet die docu bekeken die ik hier gelinkt heb over de media?)
3 jaar geleden in Libanon deed Israël hetzelfde. Men kwam met verhalen over 'menselijke schilden', 'Hizbollah dat eigen mensen dood schoot' etc etc allemaal flauwekul.
Wat wel waar was en is: Israël schendt internationaal recht.
Ben je het daar niet mee eens, dan daag ik je uit om dit te beargumenteren.

Het is zoals de door jou gewaardeerde journalist Fisk al aangaf: And I write the following without the slightest doubt: we'll hear all these scandalous fabrications again. We'll have the Hamas-to-blame lie – heaven knows, there is enough to blame them for without adding this crime – and we may well have the bodies-from-the-cemetery lie and we'll almost certainly have the Hamas-was-in-the-UN-school lie and we will very definitely have the anti-Semitism lie. And our leaders will huff and puff and remind the world that Hamas originally broke the ceasefire. It didn't. Israel broke it, first on 4 November when its bombardment killed six Palestinians in Gaza and again on 17 November when another bombardment killed four more Palestinians.

...en jij trapt erin; dan werkt propaganda dus goed.
HR
HR

Frankenoord
Nationale topspeler

MD schreef:

(...)

Zucht, met jou kun je dus ook al niet normaal een discussie voeren.
let op: jij zegt dat er geen officiële cijfers zijn. Ik zeg die zijn er wel.
Totaal aantal dode Israelische soldaten (3 door eigen vuur) = 6.
IDF houdt alles bij, maar heeft pr-wijs liever niet dat dit overal te lezen staat.
Maar het is wel een feit.
Overigens ligt het officiële cijfer 7 hoger dan ik aangeef: Het Israëlische dodental ligt officieel op dertien

Dus waarom nou meteen zo schreeuwen en verongelijkt doen?
Daar help je niemand mee.

All truth passes through three stages. First, it is ridiculed. Second, it is violently opposed. Third, it is accepted as being self-evident.
(Schopenhaur)
HR
Het feit dat jij gelooft dat die cijfers echt objectief zijn, zegt vooral iets over jouw naïviteit in dit conflict. Als er staat "Het Israëlische dodental ligt officieel op dertien", staat er niet bij waar die 'officiele' cijfers vandaan komen. Ík vermoed vooral van Hamas, jij denkt van IDF. Zeker voor het aantal Palestijnse doden geldt dat die natuurlijk vooral van Hamas afkomstig zijn.

PS. Mijn vorige reactie was inderdaad wat fel, maar het komt omdat ik me kapot erger aan de zeer eenzijdige, naïeve en soms zelfs licht fundamentalistische meningen van enkel forummers, waaronder jij. Maar dat doe je waarschijnlijk ook niet expres... :nee
HR
HR

MD
Legende

Frankenoord schreef:

(...)
Het feit dat jij gelooft dat die cijfers echt objectief zijn, zegt vooral iets over jouw naïviteit in dit conflict. Als er staat "Het Israëlische dodental ligt officieel op dertien", staat er niet bij waar die 'officiele' cijfers vandaan komen. Ík vermoed vooral van Hamas, jij denkt van IDF. Zeker voor het aantal Palestijnse doden geldt dat die natuurlijk vooral van Hamas afkomstig zijn.
HR
Nogmaals, je wilt het dus niet ontkrachten. Het officiële dodental van het IDF is 13.
Waarom wil je dat nu niet accepteren?
Is het te laag?

Nog wat meer bronnen die naar het getal verwijzen:

Reuters: Corrects Israeli military death toll to 10

AFP:
Israel says 10 of its soldiers and three civilians have died as a result of combat or rocket fire since December 27

Herald Tribune:
First war tally: 1,284 Gazans dead, 4,336 wounded
13 Israelis were killed, including three civilians struck by rockets. The other 10 were soldiers.

visueel
dodenteller: officieel dodental

Meer ga ik niet opzoeken. Maar er zijn nog veel meer bronnen te vinden. En het dodental van palestijnen komt niet van Hamas, maar van oa. het rode kruis en Un-organisaties.

PS. Mijn vorige reactie was inderdaad wat fel, maar het komt omdat ik me kapot erger aan de zeer eenzijdige, naïeve en soms zelfs licht fundamentalistische meningen van enkel forummers, waaronder jij. Maar dat doe je waarschijnlijk ook niet expres... :nee
HR
Leg mij dan maar uit wat jij onder 'licht fundamentalistisch' verstaat in relatie tot mijn posts in dit topic.

en:
Israeli navy opens fire on Palestinian fishing boats

ps:

interessant om te lezen (vooral mbt internationaal recht):

De krant (NRC) verzweeg de werkelijkheid zoals die op 3 oktober 2008 was verwoord door generaal Eisenkot in het Israëlische dagblad Yedioth: “We zullen disproportioneel geweld gebruiken tegen ieder dorp van waaruit schoten worden gelost op Israel, en we zullen immense schade en vernietiging te weeg brengen. Vanuit ons gezichtspunt zijn zij militaire bases. Dit is geen aanname, dit is een plan dat reeds is geautoriseerd.”

In een rapport voor het Instituut voor Nationale Veiligheid van de Universiteit van Tel Aviv onderstreepte kolonel Gabiel Siboni even onverbloemd, dat het antwoord op de raketaanvallen de “disproportionele aanval in het hart van de zwakke plek van de vijand is, waarbij pogingen de lanceringcapaciteit te schaden op de tweede plaats komt.” Volgens de juriste Verrijn Stuart in het Nederlands Juristenblad 'vertoont Israel’s aanpak een treffende gelijkenis met de opdracht die de toenmalige president van Republika Srpska, Radovan Karadzic in 1995 gaf aan het Bosnisch Servische leger.' Een aanpak die zoals bekend ertoe geleid heeft dat Karadzic nu in de gevangenis van Scheveningen zijn proces afwacht. De juriste wijst er verder op dat Israelische militairen juridisch vervolgd kunnen worden buiten Israel en dat beseffen de Israelische autoriteiten maar al te goed, zo blijkt uit dit bericht: 'Facing bench warrants? Travel advisory issued for top IDF officers State expresses concern over international human rights groups' intention to file war crimes charges against military personnel with The Hague, local European courts; says officers planning to travel must contact Judge Advocate General's Office first Tova Tzimuki.' Zie: http://www.ynetnews.com/Ext/Comp/ArticleLayout/CdaArticlePrintPreview/1,2506,L-3658823,00.html.

[Dit bericht is veranderd door MD (op 22 januari 2009 14:33:26).]
HR
HR

Frankenoord
Nationale topspeler

MD schreef:

(...)

Leg mij dan maar uit wat jij onder 'licht fundamentalistisch' verstaat in relatie tot mijn posts in dit topic.HR
Het neerzetten van Hamas als verzetorganisatie en dat die daarom helemaal niet fout doet, vind ik nogal fundamentalistisch en ver bezijden de waarheid. Maar daar is al genoeg over gediscusseerd in dit topic.

]MD schreef:
Nou, wat betreft Hamas klopt het toch niet geheel.
Hamas is een verzetsbeweging. Is ontstaan door de bezetting en heeft als doel de bezetter te verdrijven.

Het is niet zo dat er ' twee kwaden zijn;.HR
Verdere toelichting overbodig.

Het dodental van 13 is al heel wat meer dan het aantal waar jij mee begon. Dus je geeft al toe dat die bron over 3 doden niet klopt. Heel fijn. 13 is mij uiteraard hoog genoeg, 13 te hoog zelfs. Elke dode is er één te veel, een principe wat jij duidelijk niet aanhangt.

Dat er zo weinig Israelische doden zijn tov Palestijnen is al tot in den treure in dit topic uitgelegd, maar dat wil je maar niet accepteren: Israel beschermt zijn burgers (beter).

Los daarvan, ik zat wat van je postings door te kijken, op zoek naar wat fundamentalistisch, en ik merkte dat je bijna alleen maar teksten van anderen overneemt. Je lijkt wat dat betreft wel wat op Happel. Ik raad je aan ook eens zelf over de problematiek na te denken en een eigen mening te vormen, want dat heb je duidelijk nog niet gedaan. Geloof niet te veel van wat anderen zeggen en schrijven. Doe ik ook niet, en dat werkt erg bevrijdend moet ik zeggen.
HR
HR

Frankenoord schreef:

(...)

Dat er zo weinig Israelische doden zijn tov Palestijnen is al tot in den treure in dit topic uitgelegd, maar dat wil je maar niet accepteren: Israel beschermt zijn burgers (beter).HR
Jij bent op dit forum de koning van de open deuren, Frankenoord. Dat Israël de middelen heeft om zijn burgers beter te beschermen weet men tegenwoordig zelfs op de lagere school. De oprichters van de staat Israël en zijn grootste weldoeners zijn de zionistische clans van de Rothschilds, de Rockefellers en de Warburgs. Deze criminelen zijn toevallig ook degenen die in de westerse wereld het geldmonopolie in handen hebben gekregen en zo'n beetje álle multinationals, plus controle over de belangrijkste media, waardoor simpele zielen als jij kunnen worden beïnvloed.

Om te begrijpen waarom de Israëli's zo beestachtig omgaan met de Palestijnen is het niet onbelangrijk om je te realiseren wat de Talmud, het heiligste boek van het jodendom, onder meer voorschrijft:

"The Jews are human beings, but the nations of the world are not human beings but beasts..."
-Saba Mecia 114, 6

"God created the non-Jew in human form so that the Jew would not have to be served by beasts. The non-Jew is consequently an animal in human form, and condemned to serve the Jew day and night."
- Midrasch Talpioth, p. 225-L

"If a non-Jew kills a non-Jew or a Jew he is responsible; but if a Jew kills a non-Jew he is NOT responsible."
-Tosefta Qboda 8, 5

"When you go to war do not go as the first, but as the last, so that you may return as the first. Five things has Canaan recommended to his sons: 'Love each other, love wantonness, love robbery, hate your masters and never tell the truth.'
-Pesachis F. 113B

"All property of other nations belongs to the Jewish nation, which, consequently, is entitled to seize upon it without any scruples. An orthodox Jew is not bound to observe principles of morality towards people of other tribes. He may act contrary to morality, if profitable to himself or to Jews in general' "
-Schulchan Qruch, Choszen Hamiszpat 348

"How to interpret the word 'robbery.' A non-Jew is forbidden to steal, rob, or take women slaves, etc., from a non-Jew or from a Jew. But a Jew is NOT forbidden to do all this to a non-Jew."
-Tosefta, Qbda Zara, 5

"The Jews are strictly Forbidden to cheat their brothers and it is considered cheating already if one-sixth of the value has been taken away from him. Whoever has cheated his brother has to return it to him. Naturally all that only holds towards the Jew, to cheat a non-Jew he is permitted and he is not permitted to return to him what he cheated him out of. Because the Bible says: 'Thou shalt not cheat thy next brother,' but the non-Jews are not our brethren, but are as mentioned above, worse than dogs."
-Baruch Choszen Haniszpat 227

"As soon as the King Messiah will declare himself, He will destroy Rome and make a wilderness of it. Thorns and weeds will grow in the Pope's palace. Then He will start a merciless war on non-Jews and will overpower them. He will slay them in masses, kill their kings and lay waste the whole Roman land. He will say to the Jews: 'I am the King Messiah for whom you have been waiting. Take the silver and gold from the non-Jew.' "
-Josiah 60, 6. Rabbi Abarbanel to Daniel 7, 13

Meer hoogtepunten uit de Talmoed op:
http://www.takeourworldback.com/short/ZionismOfGod.pdf

[Dit bericht is veranderd door Happel (op 22 januari 2009 19:16:29).]
HR
HR

Frankenoord
Nationale topspeler

Happel schreef:

(...) Jij bent op dit forum de koning van de open deuren, Frankenoord. Dat Israël de middelen heeft om zijn burgers beter te beschermen weet men tegenwoordig zelfs op de lagere school. De oprichters van de staat Israël en zijn grootste weldoeners zijn de zionistische clans van de Rothschilds, de Rockefellers en de Warburgs. Deze criminelen zijn toevallig ook degenen die in de westerse wereld het geldmonopolie in handen hebben gekregen en zo'n beetje álle multinationals, plus controle over de belangrijkste media, waardoor simpele zielen als jij kunnen worden beïnvloed.

Om te begrijpen waarom de Israëli's zo beestachtig omgaan met de Palestijnen is het niet onbelangrijk om je te realiseren wat de Talmud, het heiligste boek van het jodendom, onder meer voorschrijft:

"The Jews are human beings, but the nations of the world are not human beings but beasts..."
-Saba Mecia 114, 6

"God created the non-Jew in human form so that the Jew would not have to be served by beasts. The non-Jew is consequently an animal in human form, and condemned to serve the Jew day and night."
- Midrasch Talpioth, p. 225-L

"If a non-Jew kills a non-Jew or a Jew he is responsible; but if a Jew kills a non-Jew he is NOT responsible."
-Tosefta Qboda 8, 5

"When you go to war do not go as the first, but as the last, so that you may return as the first. Five things has Canaan recommended to his sons: 'Love each other, love wantonness, love robbery, hate your masters and never tell the truth.'
-Pesachis F. 113B

"All property of other nations belongs to the Jewish nation, which, consequently, is entitled to seize upon it without any scruples. An orthodox Jew is not bound to observe principles of morality towards people of other tribes. He may act contrary to morality, if profitable to himself or to Jews in general' "
-Schulchan Qruch, Choszen Hamiszpat 348

"How to interpret the word 'robbery.' A non-Jew is forbidden to steal, rob, or take women slaves, etc., from a non-Jew or from a Jew. But a Jew is NOT forbidden to do all this to a non-Jew."
-Tosefta, Qbda Zara, 5

"The Jews are strictly Forbidden to cheat their brothers and it is considered cheating already if one-sixth of the value has been taken away from him. Whoever has cheated his brother has to return it to him. Naturally all that only holds towards the Jew, to cheat a non-Jew he is permitted and he is not permitted to return to him what he cheated him out of. Because the Bible says: 'Thou shalt not cheat thy next brother,' but the non-Jews are not our brethren, but are as mentioned above, worse than dogs."
-Baruch Choszen Haniszpat 227

"As soon as the King Messiah will declare himself, He will destroy Rome and make a wilderness of it. Thorns and weeds will grow in the Pope's palace. Then He will start a merciless war on non-Jews and will overpower them. He will slay them in masses, kill their kings and lay waste the whole Roman land. He will say to the Jews: 'I am the King Messiah for whom you have been waiting. Take the silver and gold from the non-Jew.' "
-Josiah 60, 6. Rabbi Abarbanel to Daniel 7, 13

Meer hoogtepunten uit de Talmoed op:
http://www.takeourworldback.com/short/ZionismOfGod.pdf
HR
Open deuren? :D :D :D Al was het zo, dat is nog beter dan de koning van de duizend-en-één complotten.

Maar die citaten van jou: het lijkt zowaar de koran wel. Je weet wel, dat boek van waaruit Hamas en de aanhangers daarvan handelen. Blijf je het nou opnemen voor die terroristen? Beide partijen zijn geflipte fundamentalisten, en dienen zich beide enorm te schamen. Dat kun je een open deur noemen, maar het is (in tegenstelling tot al die complotten) wel waar.
HR
HR

Frankenoord schreef:

(...)
Open deuren? :D :D :D Al was het zo, dat is nog beter dan de koning van de duizend-en-één complotten.

Maar die citaten van jou: het lijkt zowaar de koran wel. Je weet wel, dat boek van waaruit Hamas en de aanhangers daarvan handelen. Blijf je het nou opnemen voor die terroristen? Beide partijen zijn geflipte fundamentalisten, en dienen zich beide enorm te schamen. Dat kun je een open deur noemen, maar het is (in tegenstelling tot al die complotten) wel waar.
HR
Jij stond achterin de rij toen talenten werden uitgedeeld, daarom is het je vergeven dat je niet in staat bent onderscheid te maken tussen feiten en theorieën, maar dat je het verschil niet kunt zien tussen een dief en een bestolene is kwalijker, zeker omdat je ook nog de neiging hebt het slachtoffer van het Midden-Oostenconflict te veroordelen omdat het zich verweert.
HR
HR

Frankenoord
Nationale topspeler

Happel schreef:

(...) Jij stond achterin de rij toen talenten werden uitgedeeldHR
:D Dat is werkelijk de eerste keer dat ik dat hoor. Hoogstwaarschijnlijk komt mijn IQ ver boven het jouwe uit, maar laten we daar maar geen discussie over beginnen. Ik ben afgestudeerd econoom, dus ik heb écht wel enig denkniveau.

zeker omdat je ook nog de neiging hebt het slachtoffer van het Midden-Oostenconflict te veroordelen omdat het zich verweert.
HR
De Palestijnen en Joden hebben historisch gezien evenveel recht op dat gebied, namelijk nauwelijks (ze komen er allebei vandaan, maar dat geeft hen nog geen recht op het gebied). Daar zijn ze het allebei trouwens mee oneens, en dat veroorzaakt het conflict. Jouw niet aflatende verdediging van de Palestijnen en beschuldiging van de Israëliërs is daarom in één woord verbijsterend.
HR
HR

MD
Legende

Frankenoord schreef:
Het neerzetten van Hamas als verzetorganisatie en dat die daarom helemaal niet fout doet, vind ik nogal fundamentalistisch en ver bezijden de waarheid. Maar daar is al genoeg over gediscusseerd in dit topic.
HR
Aha, en ik heb nergens gezegd dat ik voor bloedvergieten ben. Ik noem alleen Hamas een verzetsgroepering die tijdens de eerste intifada (verzet) is ontstaan door de israelische bezetting. Als je ook maar een heel klein beetje onderzoek doet, dan weet je dit.
Verzet blijft.
Duitsers vonden het verzet in NL ook terrorisme. Mandela was voor de ZA-regering ook een terrorist.
Wat is er zo wezenlijk anders?

Het dodental van 13 is al heel wat meer dan het aantal waar jij mee begon. HR
Ja poeh, nou...heel wat meer.
Ik had het over 6 als je tenminste goed gelezen hebt.
En daarna heb ik zelf aangegeven dat het officiële dodental 13 is.

Dus je geeft al toe dat die bron over 3 doden niet klopt. Heel fijn. 13 is mij uiteraard hoog genoeg, 13 te hoog zelfs. Elke dode is er één te veel, een principe wat jij duidelijk niet aanhangt.

Dat er zo weinig Israelische doden zijn tov Palestijnen is al tot in den treure in dit topic uitgelegd, maar dat wil je maar niet accepteren: Israel beschermt zijn burgers (beter). HR
Joh, je probeert nu totaal iets recht te praten wat je zelf krom geluld hebt. Sorry hoor. Jij wilt helemaal niet discussiëren.
Niet zo vreemd dat Israël haar burgers beter beschermt. Want het hanteert een illegale bezetters oorlog; het valt bezet burgergebied binnen en gebruikt verboden massavernietigingswapens. Daarnaast heeft het een high-tech leger mede gefinancierd door de USA.
De palestijnse bevolking heeft geen leger waar het haar veiligheid aan kan ontlenen.

Los daarvan, ik zat wat van je postings door te kijken, op zoek naar wat fundamentalistisch, en ik merkte dat je bijna alleen maar teksten van anderen overneemt. Je lijkt wat dat betreft wel wat op Happel. Ik raad je aan ook eens zelf over de problematiek na te denken en een eigen mening te vormen, want dat heb je duidelijk nog niet gedaan. Geloof niet te veel van wat anderen zeggen en schrijven. Doe ik ook niet, en dat werkt erg bevrijdend moet ik zeggen.
HR
Lol. Tja als dit jou manier van discussieren is, dan ben je best sneu.
Ik zeg genoeg en ik ondersteun dat met goede objectieve berichtgeving.
Als je mijn mening niet ziet en leest, dan ben je of scheel en kijkt niet verder dan je neus lang is.

Ik wil jou een tip geven. Doe toch niet alsof je onpartijdig en onverschillig bent.
Want dan ben je niet.

Begrijp jij wel waar het conflict in Israël over gaat?
Weet jij hoe Hamas is ontstaan?
Nog een vraag:
Wat vind je van het gebruik van Fosforgranaten en DU-munitie (verarmd uranium) ?
Wat vind je van de geneefse conventie?
Wat vind je uberhaupt van internationaal recht?

Laten we dat eerst even helder hebben.

[Dit bericht is veranderd door MD (op 22 januari 2009 23:33:56).]
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 86 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 »

HR
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Feyenoord Forums » C - Supporters » Feyenoorders aan tafel » Expansiedrift Israel?

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Gratis lid worden

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Feyenoord Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Feyenoord Poll

Moet Feyenoord Bas Dost halen?

Ja
Nee
Geen mening

HR

VoVo

Van de Feyenoord-fans denkt 24,3% dat FC Emmen wint van De Graafschap. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Feyenoord Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van Besiktas JK-Feyenoord:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!