Feyenoord Netwerk
zaterdag 26 juli 2014 - 13:09                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Feyenoord Forums » Feyenoorders aan tafel » Expansiedrift Israel?

HR

Deze topic is open en bestaat uit 83 pagina's: « 1 ... 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 ... 83 »

HR

quote:HR
echte critiche schreef:

(...)

deze man sloeg toen al de spijker volledig op zijn kop :C
wat een groots man was dit zeg, wat heb ik toen een week in de put gezeten toen hij door een extreem linkse vuilak werd doodgeschoten :C :C

RIP pim fortuyn :pul
HR
Daar komt het dus vandaan. :D
HR
HR
EC die een week lang met het hoofd tussen zijn knieen heeft gezeten.
Tsja, dan slibben de vaatjes in een raptempo dicht :B
HR
HR

seven
Legende

Uit: Nijmegen
Vak: -
Droomaankoop: -
Reg.: 17 november 2002

we dwalen af,de moord op Fortuyn was schandalig maar staat helemaal los van dit onderwerp
HR
HR

maaswammes Rode kaart: waarschuwing
Icoon

Uit: Rotterdam
Vak: Maastribune - KK
Reg.: 26 oktober 2006

Israël kondigt eenzijdig bestand af

` ` Israël heeft een eenzijdig bestand in de Gazastrook afgekondigd. Dat heeft premier Olmert zojuist bekendgemaakt na een speciale kabinetszitting in Israël. Volgens hem zijn alle doelen bereikt. Hamas zou zwaar getroffen zijn en niet of nauwelijks meer in staat om raketten af te vuren.

Hamas heeft al gezegd dat het doorgaat met het afvuren van raketten als Israël zijn troepen niet terugtrekt uit de Gazastrook. VN-topman Ban Ki-moon heeft Israël opgeroepen zijn militairen terug te halen.
HR
Prima standpunt,zodat Israël dit tuig met wortel en tak kan uitroeien.

forumillustratie
HR
HR

Flofeyenoord2005 Gele kaart: waarschuwing
Wanbeleid in Maasgebouw Zonnebril
Icoon

Vak: Stadiontribune - T
Reg.: 30 juni 2005

maaswammes schreef:

Israël kondigt eenzijdig bestand af

(...)

Prima standpunt,zodat Israël dit tuig met wortel en tak kan uitroeien.

(plaatje)
HR
Overal loop je af te geven op mensen die in jouw ogen kortzichtig zijn. Ik walg van bovenstaande reactie.
Een goede vriend van mij komt uit Palestina en heeft helaas van de week 2 nichtjes verloren. Het is diep en diep triest wat daar allemaal gebeurd.. :nee
HR
HR

Icoon

Flofeyenoord2005 schreef:

(...)

Overal loop je af te geven op mensen die in jouw ogen kortzichtig zijn. Ik walg van bovenstaande reactie.
Een goede vriend van mij komt uit Palestina en heeft helaas van de week 2 nichtjes verloren. Het is diep en diep triest wat daar allemaal gebeurd.. :nee
HR
Pech voor hem, je moest eens weten wie mijn Israelische vrienden allemaal hebben verloren door HamaSS .
Dat het triest ben ik zeker wel met je eens.
HR
HR

echte critiche
Icoon

Reg.: 10 november 2005

(...)

HR
inderdaad triest, net al die vele slachtoffers van raketaanvallen een zelfmoordaanslagen, toch?
HR
HR

Icoon

echte critiche schreef:

(...)

inderdaad triest, net al die vele slachtoffers van raketaanvallen een zelfmoordaanslagen, toch?
HR
Absoluut, deze strijd kent alleen maar verliezers. Maar als stoere2006 dan teksten uitkraamt als "het tuig uitroeien" dan walg ik daarvan.

JP Coen: jij zou echt een ban moeten krijgen. En nee, hij is geen Hamas lid. Maak je geen zorgen.

@maaswammes: Toch apart dat die Israelische vrienden van jou zoveel mensen hebben verloren, want er zijn de afgelopen decennia aan Israelische zijde veel minder slachtoffers gevallen. Dat neemt natuurlijk niet weg dat elk slachtoffer er een teveel is.
HR
HR

SuperMario
Crack

Vak: Stadiontribune - QQ
Reg.: 4 oktober 2007

@maaswammes: Toch apart dat die Israelische vrienden van jou zoveel mensen hebben verloren, want er zijn de afgelopen decennia aan Israelische zijde veel minder slachtoffers gevallen. Dat neemt natuurlijk niet weg dat elk slachtoffer er een teveel is.
HR
dat is natuurlijk niet zo gek want het Israelische leger verschuilt zich niet in woonwijken tussen vrouwen en kinderen, de 'dappere' Hamas (= Palestijnse nazi partij) strijders doen dat constant, en gaan dan via hun linkse vriendjes in het westen lopen janken over de 'disproportionele' reactie van Israel. Propaganda hebben ze wel geleerd van hun nazi voorbeelden.
HR
HR

Icoon

SuperMario schreef:

(...)

dat is natuurlijk niet zo gek want het Israelische leger verschuilt zich niet in woonwijken tussen vrouwen en kinderen, de 'dappere' Hamas (= Palestijnse nazi partij) strijders doen dat constant, en gaan dan via hun linkse vriendjes in het westen lopen janken over de 'disproportionele' reactie van Israel. Propaganda hebben ze wel geleerd van hun nazi voorbeelden.
HR
Ik constateerde alleen maar dat er aanzienlijk minder slachtoffers aan Israelische zijnde zijn gevallen. Ik kies overigens geen "partij" voor een van de twee. Het hele simpelde gezegde waar er twee strijden hebben er twee schuld gaat ook hier op. Helaas ziet het er niet naar uit dat deze hele situatie ooit weer gaat verbeteren..
HR
HR

MD
Legende

Reg.: 16 juni 2003

Israel admits: "No Hamas rockets were fired during ceasefire"

The Israeli Spokesman (Australian born!) Merk Regev, accepts that Hamas did NOT violate the Ceasefire UNTIL AFTER Israel attacked the Gaza Strip on the 4th November! This proves that it was ISRAEL that broke the ceasefire!
Zie: http://www.youtube.com/watch?v=zfFMZ7Y-s_c

En voor wie zichzelf echt wil infomeren en echt eens nadenkt over wat er aan de hand is, anders dan dit bruinhemderige tokki-niveau:

(dit schrijft freelance journalist aan een journalist van het AD)

Beste Carl Stellweg,

Ik sprak vanochtend een mij bevriend echtpaar dat jij tot jouw publiek mag rekenen, doorsnee Nederlanders die alleen via de commerciële massamedia geïnformeerd worden. Tijdens het gesprek merkte de echtgenote op dat het allemaal wel waar kon zijn wat ik zei, maar dat ‘ook Hamas geen lieverdjes zijn’. Ik moest onmiddellijk denken aan wat jij aan mij hebt geschreven: ‘Ook nu, in Gaza, wordt de Geneefse Conventie geschonden, door beide partijen, met het verschil dat de Israelische schendingen veel grootschaliger zijn, omdat Israel veel meer middelen daartoe heeft dan Hamas. Maar dat maakt Hamas niet moreel beter dan Israel… Slachtoffers zijn niet noodzakelijkerwijs nobele mensen, Stan.’

En zo is het maar net, Carl, ook ‘Hamas zijn geen lieverdjes.’ Een serieuze journalist laat het vervolgens niet bij deze veroordeling, maar gaat zich verdiepen in de achtergronden en drijfveren van de Hamasleden. Hoe komt het dat ze doen wat ze doen. Wat heeft hen gemotiveerd om zich gewapend te verzetten tegen de langdurige Israelische onderdrukking, en om uiteindelijk ook terreuraanslagen te plegen, dus om oorlogsmisdrijven te begaan?

Over dat onderwerp sprak ik lang met Rifat Kassis, een Palestijnse christen, president van Defence for Children International en ook van de Palestijnse sectie van deze internationale mensenrechtenorganisatie. Daarnaast werkt hij voor de Wereldraad van Kerken in Genève en is actief in verschillende besturen van internationale en locale organisaties. Vanwege zijn activiteiten op het gebied van de mensenrechten en de politiek is hij door de Israëlische overheid verschillende keren gearresteerd en gevangen gezet. Toch blijft Kassis zich verzetten tegen de Israëlische schendingen van de mensenrechten. Hij verklaarde ruim een jaar geleden tegen me:

‘Onder een bezetting leiden mensen een abnormaal bestaan, dat niet zal normaliseren tenzij de voornaamste oorzaak van die abnormaliteit verdwijnt, en dat is natuurlijk de bezetting en het onrecht dat onlosmakelijk eraan verbonden is. Vooral westerlingen zijn binnen deze rechteloze context almaar op zoek naar een druppeltje hoop, naar licht aan het einde van de tunnel. Vergeefs. De situatie verbetert niet doordat bijvoorbeeld de Nederlandse regering zijn financiële steun aan de bezette gebieden met enkele miljoenen euro’s verhoogt, en ook niet doordat drie Palestijnse dorpen zojuist zijn aangesloten op het waternet. Dit alles gebeurt binnen de context van een gewelddadige onderdrukking, die alle facetten van het dagelijkse leven bepalen. In werkelijkheid verslechtert de situatie van de Palestijnen. Als een mens zich in abnormale omstandigheden bevindt dan ontwikkelt hij zich psychologisch abnormaal, denkt hij abnormaal, handelt hij abnormaal. De algehele situatie wordt geleidelijk aan steeds uitzichtlozer, tot de oorzaak van de abnormaliteit stopt. Alles, het hele leven, is onder een bezetting abnormaal, niet slechts één onderdeel ervan. Op dit moment bevinden we ons in de absoluut verschrikkelijkste fase van onze geschiedenis, want nooit eerder is er een gewapende strijd geweest tussen verschillende Palestijnse facties. En dat geweld komt voort uit de abnormaliteit van de bezetting. Ik bedoel daar niet mee te zeggen dat als de bezetting stopt we intern niet zullen strijden, maar we zouden de kans krijgen geweldloze manieren te vinden om de onderlinge tegenstellingen te overbruggen. Ik ben niet iemand die de schuld van alles meteen aan de bezetter geeft, maar in dit geval is de bezetting wel degelijk de oorzaak. Zonder buitenlandse interventie ontwikkelen mensen mechanismen om vreedzaam naast elkaar te kunnen leven. Maar door het externe geweld van de langdurige bezetting is de harmonie binnen onze samenleving ernstig verstoord geraakt en daarom zeg ik dat de militaire bezetting de voornaamste oorzaak is van onze huidige problemen… Ongeveer 53 procent, dus meer dan de helft van de Palestijnen is onder de 18 jaar, dus als de bezetter bijvoorbeeld huizen vernietigt dan zijn het vooral jongeren die getroffen worden, dat geldt ook voor de talrijke en veelvuldige beperkingen in onze bewegingsvrijheid. De confrontatie met het wrede geweld van een bezetting creëert zowel lichamelijke trauma’s als psychische. Die trauma’s weerspiegelen zich niet bij iedereen op dezelfde manier, het is afhankelijk van iemands karakter en de wijze waarop de omgeving hem of haar opvangt. Duidelijk is wel dat het hele leven getekend wordt door de terreur van de langdurige onderdrukking, sommige effecten zijn onmiddellijk te zien, andere symptomen zijn pas veel later zichtbaar. Ik geloof niet zo erg in statistieken, maar ik weet één ding uit ervaring: een bezetting laat diepe sporen in je achter. Wanneer die zich tonen, en hoe die zich tonen, dat weet niemand, ook jijzelf niet. Sommigen weten zich van de ergste effecten te bevrijden, anderen niet, sommigen worden er sterker van als mens, anderen worden erdoor vernietigd. Op onze scholen is het percentage van kinderen met leerproblemen bijzonder hoog. Uit onderzoek blijkt dat de abnormaliteit van een onderdrukking de oorzaak hiervan is. Bijna alles hier heeft te maken met de langdurige Israëlische interventie in ons dagelijks leven. Sociale wetenschappers die onderzoek verrichten, zijn regelmatig verbaasd over de uiteenlopende reacties. Er zijn kinderen die vol goede moed de Muur met graffiti bespuiten, terwijl anderen de deur niet uitdurven, er zijn veel kinderen die achtervolgd worden door nachtmerries, maar er zijn ook kinderen die op tanks springen, die met stokken en stenen op de tanks afgaan. Hoe dan ook: al deze reacties zijn niet normaal. En zelfs degenen met de beste cijfers op school blijken door de bezetting te zijn gevormd, maar dan op een manier die hem of haar juist motiveert meer te bereiken. Wat er echter binnen in hem of haar gebeurt, weten zelfs de wetenschappers niet precies. Daar moet nog veel meer onderzoek naar worden gedaan. Vandaar ook dat ik huiverig sta tegenover statistieken zodra het over trauma’s gaat. Een trauma kan de één stimuleren en de ander te gronde richten. Zodra de bezetting eindigt, zullen we werkelijk onze trauma’s onder ogen moeten zien. Het probleem is dat wij Palestijnen er niet over praten. Ikzelf bijvoorbeeld heb verschillende keren in de gevangenis gezeten, maar heb zelfs nooit met mijn vrouw over mijn ervaringen gesproken. Niet omdat ik dit niet wil, maar ik kan het niet. Ben ik nu een normaal mens? Ik weet het niet, ik heb soms mijn twijfels. Ik geloof dat ik diep in me iets verberg, waarover ik zou moeten praten of schrijven. Met andere woorden: het is bijzonder moeilijk om te bepalen wat precies de gevolgen zijn van langdurig onrecht en geweld. Ik kan u wel zeggen dat iedereen erdoor beïnvloed is, zelfs de meest talentvolle en levendige kinderen, die een rijk sociaal leven leiden en die aan volksdansen meedoen en in zangkoren zitten, zijn door het geweld gevormd, allen ondervinden aan den lijve de dagelijkse terreur van de bezetting. De voortdurende vernedering dwingt ons óf te gehoorzamen óf te rebelleren. Wanneer men zich verzet, zijn er twee alternatieven: je gedraagt je als een beest omdat de Israëli’s je als een beest behandelen, of je wordt politiek actief. Mannen voelen die onderdrukking meer dan vrouwen en dat komt omdat de samenleving mannen een andere rol heeft gegeven. De vernedering komt bij hen harder aan. Bovendien zijn vrouwen, ook in onze samenleving, sterker dan mannen. Ze zijn opener en directer, geven ongezouten kritiek, mannen potten meer op. Vrouwen kunnen hun angst onder ogen zien en schamen zich niet om over hun angst en zorgen te praten of om hun zwakheden te tonen, om te huilen als daar reden voor is. Dit in tegenstelling tot mannen, die hun gevoelens onderdrukken, ze moeten immers mannelijk lijken. De effecten van de bezetting komen bij hen harder aan dan bij vrouwen. Soms doen buitenstaanders onderzoek naar huiselijk geweld hier, maar zelden leggen ze verband tussen het huiselijk geweld en de bezetting. Men gaat ervan uit dat de Palestijnen tot een tribale, patriarchale maatschappij behoren waarbij het gebruikelijk is dat mannen hun vrouwen slaan. Maar ze zien dit gedrag niet in de context van een langdurig en zwaar onderdrukte samenleving waarbij huiselijk geweld tevens een reactie is van een man die publiekelijk door bewapende soldaten is vernederd en eenmaal thuis op zijn beurt vrouw en kinderen vernedert.’ Meer van dit interview kun je in mijn boek De oneindige oorlog lezen dat volgende maand bij uitgevrij Atlas verschijnt.

En nu komen we op het punt dat voor mij van belang is. Jij schrijft: ‘Slachtoffers zijn niet noodzakelijkerwijs nobele mensen, Stan.’ Dat klopt, maar waarom moeten ze dat van jou zijn, Carl? Waarom is dit voor jou relevant? Bestond het Nederlands verzet in de Tweede Wereldoorlog uit ‘nobele mensen’? Nee natuurlijk, het verlangen nobel te zijn was niet het belangrijkste motief, het verzet bestond uit mensen die het onrecht niet langer meer lijdzaam konden accepteren, dan wel op zoek waren naar een avontuurtje, of zich wilden verrijken, enzovoorts. Talloze los van elkaar staande drijfveren speelden een rol. Zaten en zitten er gangsters onder het verzet? Ja, natuurlijk! Afgezien van allerlei mogelijk biologische, genetische oorzaken die een verzetstrijder vormen, zijn er vooral ook sociale oorzaken. Elke langdurige onderdrukking vervormt de mens. Sterker nog, het vervormt niet alleen de onderdrukte, maar ook de onderdrukker zelf. De in Martinique geboren Franse zwarte dichter en denker Aimee Cesaire vatte het zo samen:
'The colonizer, who in order to ease his conscience gets into the habit of seeing the other man as an animal, accustoms himself to treating him like an animal, and tends objectively to transform himself into an animal... They thought they were only slaughtering Indians, or Hindus, or South Sea Islanders, or Africans. They have in fact overthrown, one after another, the ramparts behind which European civilization could have developed freely.'

Mijn vraag is dan ook: waarom moeten slachtoffers ‘nobele mensen’ zijn van jou en ook van het met mij bevriend echtpaar? Er doet zich een psychologische merkwaardig proces voor: slachtoffers moeten in onze westerse cultuur altijd alleen maar slachtoffer zijn, een volledig onbevlekt slachtoffer, een 'nobel' slachtoffer. Ze moeten weerloos blijven, dus het eeuwige slachtoffer. Slachtoffers mogen zeker niet in verzet komen, autonoom optreden, want dan ontdekt de buitenstaander dat ook zij ‘geen lieverdjes zijn’, en dus geen ‘nobele mensen’. Uit jouw reacties op mij blijkt dat het onbesmet zijn van een slachtoffer voor jou een belangrijk criterium is. Waarom? Waarom is dat voor jou relevant? Is voor jou het feit relevant dat het Nederlandse verzet niet bestond uit allemaal ‘nobele mensen’? Nee, natuurlijk. Waarom is dat criterium dan ineens bij de Palestijnen voor jou wel een belangrijk criterium?

Natuurlijk hebben Hamas en sommige andere Palestijnse organisaties terreurdaden gepleegd, niemand ontkent dat Carl, maar dat doet Israel ook, en dat bevestig je met een zin als deze: ‘ik weet dat Israel de Conventie van Genéve doorgaans aan zijn laars lapt.’ De vraag is alleen waarom je het Palestijnse verzet langs een morele meetlat legt en de joods-Israelische strijdkrachten niet? Je zult nooit, maar dan ook nooit in jouw krant spreken van Israelische terreur. Waarom niet? Vanwaar toch dat onderscheid? Wat is daar journalistiek relevant aan? Waarom is het onderwerp ineens niet langer meer de langdurige bezetting door Israel, en de belegering en al die andere schendingen van het internationaal recht, maar is het onderwerp voor jou de morele kwaliteiten van Hamas en daarmee van het gehele Palestijnse volk? Het enige resultaat van je werkwijze is dat de lezer denkt, ja alles goed en wel, maar ‘ook Hamas zijn geen lieverdjes,’ terwijl de hele context van het geweld achter de horizon is verdwenen, onzichtbaar is gemaakt en de lezer het idee krijgt dat het geweld voortkomt uit Hamas-raketten. Dit is bewust verwarring zaaien, met als gevolg dat het lijkt alsof de Palestijnen de agressors zijn. Het volgende schreef de joods-Israelische hoogleraar Benjamin Beit-Hallahmi over deze taktiek: ‘Het lijden van de joden door de eeuwen heen, en speciaal tijdens de Holocaust, is gebruikt om het ontzeggen van Palestijnse rechten te rationaliseren en te rechtvaardigen. Dit is zo doeltreffend gebeurd dat de Palestijnen beschouwd worden als de agressors in het Israëlisch-Palestijnse conflict, dat gezien wordt als een simpele voortzetting van de eeuwenlange joodse vervolging.’ En degenen die een doorslaggevende rol spelen in het verspreiden van deze propaganda zijn de journalisten, de mensen zoals jij, Carl, die Israelische oorlogsmisdaden verkoopt als ‘beheerst en effectief’. Er druipt bloed aan je pen. Jij kunt dit alles consequentieloos doen, het zijn anderen, met name vrouwen, kinderen, bejaarden die de rekening betalen voor jouw propaganda.

bron

SuperMario schreef:

(...)

HR
woonwijken, hou toch eens op met die abjecte onzin. Weet je wel hoe Gaza eruit ziet?

[Dit bericht is veranderd door MD (op 18 januari 2009 00:10:09).]
HR
HR

Mozart
Crack

Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: Cristiano Ronaldo
Reg.: 12 oktober 2008

SuperMario schreef:

(...)

HR
Palestijnen en nazi-voorbeelden? Dat moet je eens uitleggen.
Ik weet zeker dat de echte nazi's een Palestijn tijdens het Derde Rijk net zo behandeld zouden hebben als de voorouders van de huidige Israeli of een Zigeuner.

Propaganda in oorlogstijd is van alle tijden en ook alle partijen.

Israel heeft van oudsher (1948 dus) de opinie van de Westerse wereld mee. Niet gek, want Israel is door toedoen van de Engelsen en Amerikanen opgericht. En alle geallieerden hebben daarna, eerst onverbloemd en daarna met de nodige kritiek (zeker na 1973) achter Israel gestaan. Met behulp van de propaganda die daarmee gepaard gegaan is staan de meeste Westerlingen nog steeds achter Israel. En altijd worden dan natuurlijk de nazi's en de Holocaust bij gehaald om dit alles te rechtvaardigen.

Ook nu tijdens het Gaza-conflict worden wij nog steeds Israel-gezind geïnformeerd. Door alle media.

Het wordt daardoor uiterst moeilijk een goed standpunt in te nemen over deze problematiek.

Ik kies dan ook geen partij zoals velen hier wel doen.
HR
HR

MD
Legende

maaswammes schreef:

(...)

Pech voor hem, je moest eens weten wie mijn Israelische vrienden allemaal hebben verloren door HamaSS .
Dat het triest ben ik zeker wel met je eens.
HR
Slachtoffers aan palestijnse zijde laatste drie weken:

PRCS remains extremely concerned over the civilians' casualties, particularly the children, who constitute 56% of the Gaza population. The civilians in Gaza lost their protection and human dignity by the current Israeli army aggression on Gaza strip and its excessive use of force which flagrantly violate the principle of proportionality.
According to MOH statistics the distribution of casualties is the following:

code:HR

Total number of Deaths, children, Women, Elderly, Medical Personnel
1133 346 91 108 13
Total number of injuries
5200 1800 750 NA 24
HR

Israelische slachtoffers de laatste 3 weken: 3

Nog een opvallend gegeven :

Sinds 1992 hebben 459 israelische soldaten zelfmoord gepleegd.
In 2005 bedroeg het percentage soldaten dat door zelfmoord om het leven kwam, zelfs 40% in 2005 van alle overleden soldaten.
bron
Ook heeft Israël het hoogste aantal deserteurs ter wereld.
(dat is niet zo vreemd overigens)

en wil je weten hoe het zit met de westerse en vooral amerikaanse media tov het Midden Oosten en dan mn Israel dan raad ik de volgende docu aan: Peace, Propaganda & The Promised Land

[Dit bericht is veranderd door MD (op 18 januari 2009 00:46:29).]
HRHR
HR

MD
Legende

El Jefecito schreef:

(...)

Wat ik me afvraag is waarom er op de West Bank nauwelijks problemen zijn en in GAZA wel. Ik kan alvast verklappen, er is 1 organisatie anders.

HR
Of zal het zijn dan Israel de GAZA binnen is gevallen en alle Hamasleden wil uitroeien?
Dat was de eerste daad in de huidige situatie.

echte critiche schreef:

(...)

dat is gvd helemaal niet verzonnen domme gans, dat heeft hij in 2005 op de universiteit van gent zelf gezegt dombo.
dus lul niet uit je nek graag.
iedereen die wel objectief is weet dat fisk pro arabisch is in zijn verslaggeving. hij is niet voor niets niet zo weinig geliefd in amerika en engeland. en wat ik nu schets is juist heel objectief, zeggen dat dit allemaal niet zo is is je kop in het zand steken of je bent zelfs dommer dan ik dacht.
HR
nogmaals: dat is desinformatie. En als je denkt dat hij zo pro-arabisch is, dan mag je dat onderbouwen met argumenten.
Niet van: Ja echt waar, dat heeft hij mezelf gezegd.

Desinformatie is voorafgaand aan een nieuwsfeit of gebeurtenis opzettelijk misleidende informatie verspreiden. Deze wordt publiekelijk bekend gemaakt of uitgelekt door een overheid, onderneming of andere entiteit om te voorkomen dat een doelgroep juiste conclusies kan trekken of correcte meningen kan vormen.

Desinformatie wordt geproduceerd door mensen die doelbewust hun publiek willen bedriegen, zodat die iets anders gaan geloven dan de waarheid. Ze is psychologisch gezien dermate krachtig, dat wanneer desinformatie succesvol verspreid wordt, ze door het publiek geaccepteerd wordt als feit. Tot zover, dat als de betrokkenen later de echte waarheid onder ogen krijgen, dit zelfs kan leiden tot ontkenning daarvan. Er treedt in dat geval cognitieve dissonantie op.

Iets waar in de huidige situatie nogal gebruik van wordt gemaakt.

Robert Fisk’s World: When it comes to Gaza, leave the Second World War out of it

Yes, I know what all these people are trying to do: make a direct connection between Israel and Hitler's Germany. And in several radio interviews this past week, I've heard a good deal of condemnation about such comparisons. How do Holocaust survivors in Israel feel about being called Nazis? How can anyone compare the Israeli army to the Wehrmacht? Merely to make such a parallel is an act of anti-Semitism.

I've never understood why strafing the roads of northern France in 1940 was a war crime while strafing the roads of southern Lebanon is not a war crime.
The issue, surely, is that war crimes do appear to have been committed in Gaza. Firing at UN schools is a criminal act. It breaks every International Red Cross protocol. There is no excuse for the killing of so many women and children.

should add that I had a sneaking sympathy for the Syrian foreign minister who this week asked why a whole international tribunal has been set up in the Hague to investigate the murder of one man – Lebanese ex-prime minister Rafiq Hariri – while no such tribunal is set up to investigate the deaths of more than 1,000 Palestinians.

What this is really about is international law. It's about accountability. It's about justice – something the Palestinians have never received – and it's about bringing criminals to trial. Arab war criminals, Israeli war criminals – the whole lot. And don't say it cannot be done. Wasn't that the message behind the Yugoslav tribunal? Didn't some of the murderers get their just deserts? Just leave the Second World War out of it.

(nou, wat is hij toch pro-arabisch he...lees het stuk en respecteer een echte objectieve journalist)

[Dit bericht is veranderd door MD (op 18 januari 2009 01:05:52).]
HR
HR

Icoon

MD schreef:

(...)

Slachtoffers aan palestijnse zijde laatste drie weken:

PRCS remains extremely concerned over the civilians' casualties, particularly the children, who constitute 56% of the Gaza population. The civilians in Gaza lost their protection and human dignity by the current Israeli army aggression on Gaza strip and its excessive use of force which flagrantly violate the principle of proportionality.
According to MOH statistics the distribution of casualties is the following:

code:HR

Total number of Deaths, children, Women, Elderly, Medical Personnel
1133 346 91 108 13
Total number of injuries
5200 1800 750 NA 24
HR

Nog een opvallend gegeven :

Sinds 1992 hebben 459 israelische soldaten zelfmoord gepleegd.
In 2005 bedroeg het percentage soldaten dat door zelfmoord om het leven kwam, zelfs 40% in 2005 van alle overleden soldaten.
bron
Ook heeft Israël het hoogste aantal deserteurs ter wereld.
(dat is niet zo vreemd overigens)

en wil je weten hoe het zit met de westerse en vooral amerikaanse media tov het Midden Oosten en dan mn Israel dan raad ik de volgende docu aan: Peace, Propaganda & The Promised Land
HR
Thnx voor je informatie MS het geeft stof tot nadenken en ik sluit me ook zeker niet af van andere opinies, die niet direct de mijne zijn. Ik besef ook wel degelijk dat het (verplicht) militair zijn ook zeker negatieve gevolgen kan hebben voor je gemoedstoestand. Israeliers zijn ook gewone mensen die weliswaar gewend zijn om onder spanning te leven, doch het zal je maar overkomen dat je als reservist, buiten het leger , een job met vooruitzichten heb gevonden en plotseling weer mag opdraven om je land te dienen in een strijd die eindeloos lijkt. Niet iedereen is daar geestelijk tegen opgewassen.
HR
HR

JOOST
Vedette

Uit: Stiens einde van de Wereld
Vak: Olympiatribune - C
Reg.: 3 februari 2008

Het is raar dat ze gaan protesteren en dan nog op zo,n radicale manier. :nee Mensen lastig vallen,vlaggen verbranden.Dat hoort niet in Nederland :dood :dood En dan nog die sjaals om doen bij kinderen waar gaat dat heen........ :nee
HR
HR

echte critiche
Icoon

robert fisk: Drie keer ontmoette Fisk Osama bin Laden, die hij beschrijft als een slimme doch ijdele man die totaal van zichzelf overtuigd was. ,,Waarin hij slim was, is dat hij de woede van de moslims begrijpt. Over de constante vernedering van de Palestijnen. Hij zegt dingen die geen van de Arabische leiders zegt, kan zeggen omdat ze vrienden van Amerika zijn.``

nog een interwieuw van deze pro arabische journalist die daar niet voor niets al 30 jaar woont.:
De onschuldigen van elkaar scheiden -daar ging het Osama bin Laden ook om bij zijn aanslag van 11 september 2001``, zegt Fisk.

obama bin laden beschreef fisk wel eens als een fijne kerel die objectief kijkt naar hem. mooie worden toch van de grootste terrorist/monster die er op aarde rond loopt? fisk zal toen wel een stijve gekregen hebben. iedereen weet dat fisk een pro arabische journalist is, als je daar niet aan wilt ben je zelf totaal niet objectief bezig.

[Dit bericht is veranderd door echte critiche (op 18 januari 2009 12:52:12).]
HR
HR

Icoon

HamaSS vuurt raketten af, ondanks bestand Israël

zondag 18 januari 2009 08:47

De Palestijnse terreurbeweging HamaSS trekt zich niets aan van het gisteravond eenzijdig door Israël afgekondigde staakt-het-vuren en heeft een hele reeks raketten op Israëlische doelen afgevuurd.

HamaSS-militante zwaait met een Sraya-raket tijdens een demonstratie

Eenzijdig bestand
De Israëlische premier Ehud Olmert kondigde gisteravond aan dat de doelen van zijn land in de oorlog met HamaSS - een einde aan de voortdurende raketbeschietingen en het vernietigen van de infrastructuur van Hamas - zijn bereikt.

Alle vijandelijkheden worden daarom gestaakt. Maar het Israëlische leger behoudt wel het recht te reageren op raketaanvallen van HamaSS.

Vanuit de Palestijnse Gazastrook zijn verschillende raketten afgevuurd, enkele uren nadat de Israëlische premier Olmert het eenzijdige bestand afkondigde.

Vier van de vijf raketten kwamen neer in de buurt van de plaats Sderot, in het zuiden van Israël, meldt de Britse zender BBC.

Operatie
Ook zouden verschillende Israëlische soldaten zijn beschoten in het noorden van de Gazastrook, waarna een vuurgevecht volgde. De incidenten verkleinen de kans dat het Israëlische bestand blijvend is.

De Israëlische regering heeft laten weten dat de militairen die zijn opgerukt tot diep in Gaza-stad, daar voorlopig zullen blijven. HamaSS echter zegt een blijvende aanwezigheid van Israël niet te zullen tolereren.

Opgelucht
Verschillende internationale leiders komen vandaag in Egypte bijeen om hun steun uit te spreken voor het Israëlische bestand. VN-chef Ban Ki-moon toonde zich afgelopen nacht al opgelucht met het staakt-het-vuren.

Hulporganisaties zijn kritischer en laten weten dat noodhulp voor de Palestijnen pas echt op gang kan komen als ook HamaSS zich aan het bestand gaat houden.

Door Robbert de Witt
HR
de vrienden van Harry van Bommel

Duns Ouray 16 januari 2009

Dat HamaSS op de Westerse terreurlijst staat is volgens de SP een "probleem". Kijkt u even mee naar de Palestijnse SP Hamas?

Zo gaan de democraten van HamaSS om met de oppositie van Fatah

[Dit bericht is veranderd door maaswammes (op 18 januari 2009 13:01:05).]
HR
HR

SuperMario
Crack

Vak: Stadiontribune - QQ
Reg.: 4 oktober 2007

Mozart schreef:

(...)Palestijnen en nazi-voorbeelden? Dat moet je eens uitleggen.
Ik weet zeker dat de echte nazi's een Palestijn tijdens het Derde Rijk net zo behandeld zouden hebben als de voorouders van de huidige Israeli of een Zigeuner.
HR
Bepaald niet. De connectie tussen de moslims in het midden oosten (waaronder zij die zich later 'Palestijnen' begonnen te noemen) en de nazis begon al in 1933.

Arab leaders and media outlets have long been addicted to comparing Israel to the Nazi regime, while at the same time demeaning the extent of the Holocaust. The Grand Mufti of Jerusalem, Sheikh Ekrima Sabri, gave a series of press interviews to the Associated Press telling them: "The figure of 6 million Jews killed during the Holocaust is exaggerated and is used by the Israelis to gain international support… It’s not my problem. Muslims didn’t do anything on this issue. It’s the doing of Hitler who hated the Jews," asserted the acid-tongued Mufti – a figure appointed by the late Palestinian leader Yasser Arafat. "Six million? It was a lot less," Sabri repeated for an Italian newspaper. "It’s not my fault if Hitler hated the Jews. Anyway, they hate them just about everywhere."

However, as a matter of record, there was a well-documented, thriving relationship between the Arab/Muslim world and Nazi Germany, with perhaps the most significant figure linking Hitler to the Middle East being none other Sabri’s very own predecessor, Grand Mufti of Jerusalem Hajj Amin al-Husseini.

Here is a brief review of that dark, overlooked chapter in history.

The Führer’s Mufti
After World War I, the Great Powers of Europe jockeyed for influence in the Middle East, to gain control of the oil fields and trade routes, with France and Britain holding mandates throughout most of the region. In the 1930s, the fascist regimes that arose in Italy and Germany sought greater stakes in the area, and began courting Arab leaders to revolt against their British and French custodians.

Among their many willing accomplices was Jerusalems Mufti Hajj Amin al-Husseini, who fled Palestine after agitating against the British during the Arab Revolt of 1936-39. He found refuge in Iraq – another of Her Majesty’s mandates – where he again topped the British most wanted list after helping pull the strings behind the Iraqi coup of 1941. The revolt in Baghdad was orchestrated by Hitler as part of a strategy to squeeze the region between the pincers of Rommel’s troops in North Africa, German forces in the Caucasus and pro-Nazi forces in Iraq. However, in June 1941 British troops put down the rebellion and the Mufti escaped via Tehran to Italy and eventually to Berlin. Once in Berlin, the Mufti received an enthusiastic reception by the nazi regime.

In an introductory speech, he called the Jews the "most fierce enemies of the Muslims" and an "ever corruptive element" in the world. Husseini soon became an honored guest of the Nazi leadership and met Hitler on several occasions. He personally lobbied the Führer against the plan to let Jews leave Hungary, fearing they would end up in Palestine. He also strongly intervened when Adolf Eichmann tried to cut a deal with the British government to exchange German POWs for 5000 Jewish children who also could have fled to Palestine. The Mufti’s protests were successful, as the children were sent to death camps in Poland instead. One German officer noted in his journals that the Mufti would liked to have seen the Jews "preferably all killed."

Exporting Islamic Terrorism to Bosnia
Throughout the war, he appeared regularly on German radio broadcasts to the Middle East, preaching his pro-Nazi, anti-Semitic message to the Arab masses back home. To show gratitude towards his hosts, in 1943 the Mufti traveled several times to Bosnia, where on orders of the SS he recruited the notorious "Hanjar troopers" a special Bosnian Waffen SS company which slaughtered 90% of Bosnia’s Jews and burned countless Serbian churches and villages. These Bosnian Muslim recruits rapidly found favor with SS chief Heinrich Himmler, who established a special Mullah Military school in Dresden. The only condition the Mufti set for his help was that after Hitler won the war, the entire Jewish population in Palestine should be liquidated.
The mufti also urged muslim leaders in the Caucasus to support the German forces if they should get there. There were approximately 200,000 muslim troops from the Caucasus and surrounding areas conducting operations to support the nazis.

After the war, Husseini fled to Switzerland and from there escaped via France to Cairo, were he was warmly received. The Mufti used funds received earlier from the Hitler regime to finance the Nazi-inspired Arab Liberation Army that terrorized Jews in Palestine.

Husseini represents the prevalent pro-Nazi posture among the Arab/Muslim world before, during and after World War II. The Nazi-Arab connection existed even when Adolf Hitler first seized power in Germany in 1933. News of the Nazi takeover was welcomed by the Arab masses with great enthusiasm, as the first congratulatory telegrams Hitler received upon being appointed Chancellor came from the German Consul in Jerusalem, followed by those from several Arab capitals. Soon afterwards, parties that imitated the National Socialists were founded in many Arab lands, like the "Hisb-el-qaumi-el-suri" (PPS) or Social Nationalist Party in Syria. Its leader, Anton Sa’ada, styled himself the Führer of the Syrian nation, and Hitler became known as "Abu Ali" (In Egypt his name was "Muhammed Haidar";).

The banner of the PPS displayed the swastika on a black-white background. Later, a Lebanese branch of the PPS – which still receives its orders from Damascus today – was involved in the assassination of Lebanese President Pierre Gemayel. The most influential party that emulated the Nazis was "Young Egypt," which was founded in October 1933. They had storm troopers, torch processions, and literal translations of Nazi slogans – like "One folk, One party, One leader." Nazi anti-Semitism was replicated, with calls to boycott Jewish businesses and physical attacks on Jews.

Britain had a bitter experience with this pro-German mood in Egypt, when the official Egyptian government failed to declare war on the Wehrmacht as German troops were heading towards Alexandria. After the war, a member of Young Egypt named Gamal Abdul Nasser was among the officers who led the July 1952 revolution in Egypt. Their first act – following in Hitler’s footsteps – was to outlaw all other parties. Nasser’s Egypt became a safe haven for Nazi war criminals, among them the SS General in charge of the murder of Ukrainian Jewry; he became Nasser’s bodyguard and close comrade.

Alois Brunner, another senior Nazi war criminal, found shelter in Damascus, where he served for many years as senior adviser to the Syrian general staff and still resides today. Sami al-Joundi, one of the founders of the ruling Syrian Ba’ath Party, recalls: "We admired the Nazis. We were immersed in reading Nazi literature and books... We were the first who thought of a translation of Mein Kampf. Anyone who lived in Damascus at that time was witness to the Arab inclination toward Nazism." These leanings never completely ceased. Hitler’s Mein Kampf still ranks high on best-seller lists among Palestinian Arabs. Luis Al-Haj, translator of the Arabic edition, writes glowingly in the preface about how Hitler’s "ideology" and his "theories of nationalism, dictatorship and race… are advancing especially within our Arabic States." When Palestinian police first greeted Arafat in the self-rule areas, they offered the infamous Nazi salute - the right arm raised straight and upward. The PLO and notably Arafat himself do not make a secret of their source of inspiration. The Grand Mufti el-Husseini is venerated as a hero by the PLO.

It should be noted, that the PLO’s top figure in east Jerusalem of late, Faisal al-Husseini, is the grandson to the Führer’s islamic Mufti. Arafat, in 1985 declared it an honor to follow in his footsteps. Little wonder. In 1951, a close relative of the Mufti named Rahman al-Husseini matriculated to the University of Cairo. The student decided to conceal his true identity and enlisted as "Yasser Arafat."HR
Er bestaat niet de geringste twijfel over de officieuze alliantie tussen islam en nazisme.
HR
HR

Icoon

SuperMario schreef:

(...)

Er bestaat niet de geringste twijfel over de officieuze alliantie tussen islam en nazisme.
HR
Hier wat picca's daarover

Een .

Twee

Drie.

HamaSS

vijf

Tenslotte :
Dit

UPDATE :
UPDATE !!

[Dit bericht is veranderd door maaswammes (op 18 januari 2009 16:06:29).]
HR
HR

Icoon

Enorm gasveld voor kust Israël

Vlak voor de kust van Israël is een reusachtig gasveld ontdekt. Het gaat om het zogenaamde Tamar-gasveld, dat 1700 meter onder de zeespiegel ligt. Het Amerikaanse energiebedrijf Noble Energy wordt voor één derde deel eigenaar.

De Israëlische regering spreekt van een "historisch moment voor de energiemarkt". Het veld bevat 88 miljard kubieke meter aardgas, hetgeen zo'n 26 miljard dollar waard is. Israël is nu een stuk minder afhankelijk van buitenlandse leveranciers zoals Egypte, meldt RTL Nieuws
HR
Wat zou Israel toch met gas hebben ?
HR
HR

Frankenoord
Nationale topspeler

Uit: Amersfoort
Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 12 december 2003

MD schreef:
HR
Hoewel je andere cijfers rij indrukwekkend zijn, is dit cijfer echt lachwekkend, waarmee je jezelf echt belachelijk maakt. Iets met oogkleppen of zo.

Na dag één van het opgelaaide geweld waren er al 6 Israelische slachtoffers, en het schijnt nu in de tientallen te lopen. Officiele cijfers zijn er overigens niet van. Die 3 van jou zullen wel van de geheel objectieve Hamas-media komen.
HR
HR

echte critiche
Icoon

Frankenoord schreef:

(...)
Hoewel je andere cijfers rij indrukwekkend zijn, is dit cijfer echt lachwekkend, waarmee je jezelf echt belachelijk maakt. Iets met oogkleppen of zo.

Na dag één van het opgelaaide geweld waren er al 6 Israelische slachtoffers, en het schijnt nu in de tientallen te lopen. Officiele cijfers zijn er overigens niet van. Die 3 van jou zullen wel van de geheel objectieve Hamas-media komen.
HR
alleen al jazeera is in gaza vertegenwoordigd, en die hebben openlijk hun steun voor hamas uitgesproken. dat noem ik nou objectiefe berichtgeving :D al die beelden die je ziet van gewonde of dode burgers of hamaslijers zijn zeer wel en goed geregiseerd. wat zal een tv station uit het westen toch voor rasisten worden uitgemaakt indien ze openlijk zeggen partij te kiezen voor israel :nee :nee
je hoort duizend doden, maar hoeveel van dat hamastuig zal daar tussen zitten?????? schrikbarend veel, neem dat maar aan. al jazeera iseen gevaarlijk tv station die anti westerse propaganda de wereld instuurd.
HR
HR

Icoon

echte critiche schreef:

(...)

alleen al jazeera is in gaza vertegenwoordigd, en die hebben openlijk hun steun voor hamas uitgesproken. dat noem ik nou objectiefe berichtgeving :D al die beelden die je ziet van gewonde of dode burgers of hamaslijers zijn zeer wel en goed geregiseerd. wat zal een tv station uit het westen toch voor rasisten worden uitgemaakt indien ze openlijk zeggen partij te kiezen voor israel :nee :nee
je hoort duizend doden, maar hoeveel van dat hamastuig zal daar tussen zitten?????? schrikbarend veel, neem dat maar aan. al jazeera iseen gevaarlijk tv station die anti westerse propaganda de wereld instuurd.
HR
En als ik je mag aanvullen ; onze staatsomroep, de actualiteiten programma 's een vandaag, netwerk, nova en het RTL nieuws .
HR
HR

Icoon

Joris Luyendijk, Het zijn net mensen.

Een interessant boek dat met name aandacht besteed aan de selectie berichtgeving vanuit Israel/Palestina.

[Dit bericht is veranderd door Flofeyenoord2005 (op 18 januari 2009 22:27:35).]
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 83 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Feyenoord Forums » C - Supporters » Feyenoorders aan tafel » Expansiedrift Israel?

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Gratis lid worden

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Feyenoord Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Feyenoord Poll

Moet Feyenoord Bas Dost halen?

Ja
Nee
Geen mening

HR

VoVo

Van de Feyenoord-fans denkt 6,5% dat SKN St Pölten wint van PSV. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Feyenoord Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina hebben nog geen voorspellingen ingestuurd voor Feyenoord-Besiktas JK.

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!