Feyenoord Netwerk
donderdag 23 oktober 2014 - 12:06                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Feyenoord Forums » Feyenoorders aan tafel » Expansiedrift Israel?

HR

Deze topic is open en bestaat uit 94 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 ... 94 »

HR

quote:HR
Beer schreef:

(...)
Als het aan mij ligt niet, de hele wereld moet lijnrecht tegenover al die moslim-schurken-staten staan.

Eerst vanuit woonwijken allemaal raketten op Israelische steden afvuren, en dan raar opkijken als ze op diezelfde plek terugsturen.

Waar je ook een bom goot het is altijd goed, iedere Moslim (in die landen) is een "potentiele" terrorist.
HR
En nu wil je ook nog serieus genomen worden zeker :huh :slaap :slaap :slaap
HR
HR

Beer
Legende

Uit: Zoetermeer
Vak: Maastribune - VV
Droomaankoop: John Guidetti
Reg.: 24 augustus 2004

aliendwurf schreef:
En nu wil je ook nog serieus genomen worden zeker :huh :slaap :slaap :slaap
HR
Hierover heb ik ook echt geen kennis van zaken. Ik vond allleen dat mensen allemaal zeer tegen Israel waren en dan vind ik het leuk om er een pikante opmerking tegenover te stellen.

Wel grappig, als je zegt dat israel fout zit, en alleen mar generaliserende opmerkingen maakt over de expansiedrift van Israel (door vele de joden genoemt) dan is er niks aaan de hand, maar als je het anderom doet dan ben je meteen suggestief en aan het generaliseren :huh

De waarheid zal wel ergens in het midden zitten.. ;)

[Dit bericht is veranderd door Beer (op 15 juli 2006 17:40:01).]
HR
HR
Ik heb een hele tijd met Isral mee kunnen gaan in hun strijd tegen het terrorisme maar op een gegeven moment gaan ze gewoon te ver,zeker als je pretendeert een bewschaafd land te zijn.
Als je met die geavenceerde wapens burgerdoelen aanvalt zijn ze niks meer als wat ze die terroristen verwijten.
HR
HR

Purple
Icoon

Uit: Aalsmeer
Vak: -
Reg.: 15 mei 2004

aliendwurf schreef:

Ik heb een hele tijd met Isral mee kunnen gaan in hun strijd tegen het terrorisme maar op een gegeven moment gaan ze gewoon te ver,zeker als je pretendeert een bewschaafd land te zijn.
Als je met die geavenceerde wapens burgerdoelen aanvalt zijn ze niks meer als wat ze die terroristen verwijten.
HR
Vergeet niet dat Israel omringt is door allemaal landen die het lieft zien dat ze vernietigd worden.Ik denk dat als wij in zo'n zelfde situatie zaten dat we ook niet veel medelijden zouden hebben met onze buren.
HR
HR

Purple schreef:

(...)

Vergeet niet dat Israel omringt is door allemaal landen die het lieft zien dat ze vernietigd worden.Ik denk dat als wij in zo'n zelfde situatie zaten dat we ook niet veel medelijden zouden hebben met onze buren.
HR
Daarom ben ik ook heel lang met ze mee gegaan,maar zoals ik al zij,met die geavanceerde wapens tegen Palestijnen gaan vechten die bijna geen enkele weerstand kunnen bieden en vervolgens burgerdoelen in Libanon aan gaan vallen als "antwoord",betekend niks meer als "oog om oog,tand om tand"....vrij primitieve gedachte als je het mij vraagt.
Ze gaan gewoon veel te ver met de behandeling die ze de Palestijnen geven die wl van goeie wil zijn(die zijn er namelijk ook zat),ook daaarom wordt de haat jegens Isral van de omringende landen alleen maar groter.
HR
HR
Beide partijen (Isreal en de rest) willen volgens mij ook helemaal geen vrede in het gebied. Volgens mij zijn ze erop uit om elkaar te vernietigen. Isreal heeft de wapens en de techniek, de palestijnen e.d. moeten het hebben van guerilla acties. Zoiets als de Vietcong en de Amerikanen in Vietnam.

En om eerlijk te zijn mogen ze van mij hun gang gaan. LAat ze elkaar maar afmaken. Op een gegeven moment is er niemand meer over om tegen te vechten en is alles en iedereen weg.

Tegen zulke haat is geen vrede te vinden.
HR
HR

Vakkie W schreef:

Tegen zulke haat is geen vrede te vinden.
HR
Ik vrees/weet zeker dat met deze zin alles gezegd is,en dat is triest genoeg..... :C

EDIT:

Vrees voor verdere escalatie strijd in Midden-Ooosten

15 juli 2006 18:59

BEIROET/JERUZALEM - Isral heeft zaterdag het offensief in Libanon met kracht voortgezet. De Isralische luchtmacht nam vier havens, waaronder die van Beiroet en Tripoli, onder vuur en bij bombardementen in verscheidene delen van Libanon kwamen zeker 32 burgers om het leven. Meerdere westerse landen hebben hun zorg uitgesproken over de verdere escalatie van de strijd, die begon nadat de militante Hezbollah-beweging in Zuid-Libanon woensdag twee Isralische militairen ontvoerde.

Een Isralische aanval op een personenbusje in het zuiden van het land kostte zaterdag aan twintig mensen het leven, onder wie zeker tien kinderen. De slachtoffers waren juist hun woonplaats ontvlucht, die op de grens van Libanon met Isral ligt. De bus werd getroffen door een raket, waardoor de inzittenden levend verbrandden. Bij aanvallen in andere delen van Libanon kwamen nog eens twaalf burgers om het leven. In totaal zou het Isralische offensief inmiddels aan 99 mensen het leven hebben gekost.

De Isralische luchtmacht verwoestte zaterdag het hoofdkwartier van de Hezbollah-beweging in Beiroet en beschoot ook het kantoor van een hoge functionaris van de Palestijnse Hamas-beweging in de Libanese hoofdstad. Daarbij vielen geen slacthoffers.

Nasrallah

De woning van Hezbollah-leider Hassan Nasrallah werd al eerder onder vuur genomen, maar hij raakte daarbij niet gewond. Een Isralische bewindsman liet zaterdag weten dat de Hezbollah-chef "bij de eerste mogelijkheid" zal worden geliquideerd.

Libanese flat zaterdag beschoten door Isralische troepen

G8

Tijdens de G8-top in Sint Petersburg maanden onder meer de Amerikaanse president George Bush, de Russische president Vladimir Poetin en de Britse premier Tony Blair de partijen op tot kalmte.

Bush legde de schuld van het opgelaaide geweld bij Hezbollah, dat woensdag de militairen vanuit Isral kidnapte en hen alleen vrij wil laten in ruil voor Arabische gevangenen in Isralische detentiecentra. Rusland riep op tot een meer "gebalanceerde" kijk op de strijd, maar vroeg ook Hezbollah om de militairen vrij te laten.

De Russische minister van Defensie Sergei Ivanov zei de kans groot was dat de hele regio meegesleepd wordt in de strijd die nu woedt tussen Isral en Hezbollah.

Syri

Zowel Isral als de Verenigde Staten zien Syri, dat Hezbollah al jarenlang steunt, als de kwade genius achter de aanvallen van de sjiietische beweging. Bush drong er zaterdag bij Damascus op aan zijn invloed bij Hezbollah aan te wenden en de organisatie te bewegen de wapens neer te leggen. De in Londen gevestigde krant al-Hayat meldde zaterdag dat Isral Syri een ultimatum heeft gesteld. De regering van Damascus zou 72 uur hebben gekregen om een eind te maken aan de activiteiten van Hezbollah en de vrijlating van de twee ontvoerde Isralische militairen te bewerkstellingen.

Als Syri niet aan de eis voldoet, zou Isral "een offensief met desastreuze gevolgen" lanceren. De regerende Syrische Baath-partij meldde vrijdagavond in een verklaring overigens zijn bondgenoten Hezbollah en Libanon "volledig te steunen in hun verzet tegen de barbaarse Isralische agressie".

Hezbollah

Hezbollah ging zaterdag intussen door met de beschietingen op verscheidene Isralische steden. In de stad Tiberias raakten meerdere mensen gewond. Eerder vielen er bij de aanvallen op Noord-Isral zeker vier doden.

Marineschip

Verder werd bekend dat het Isralische marineschip dat vrijdag voor de kust van Libanon zwaar beschadigd raakte door een aanval van Hezbollah, getroffen is door een raket van Iraanse makelij. Bij de aanval, waarbij het schip zwaar beschadigd raakte, kwam zeker een opvarende om het leven. Drie anderen worden nog vermist.

Evacuatie

De evacuatie van buitenlandse staatsburgers uit Libanon begon zaterdag op gang te komen. In totaal honderden Italianen, Oostenrijkers, Grieken, Turken en Oekraeners hebben het land al verlaten. De vluchtwegen liepen veelal via Syri omdat luchtverkeer vanuit Libanon niet meer mogelijk is.

Andere landen, waaronder Europese landen zoals Nederland en een aantal Arabische landen, de Verenigde Staten en Rusland zijn nog bezig met de voorbereidingen voor evacuatie van landgenoten die uit Libanon weg willen. HR
[Dit bericht is veranderd door aliendwurf (op 15 juli 2006 19:31:38).]
HR
HR

easydott
Crack

Uit: Rhoon
Vak: Marathontribune - J
Droomaankoop: Dirk Kuyt
Reg.: 9 november 2005

Beer schreef:

(...)Hierover heb ik ook echt geen kennis van zaken. Ik vond allleen dat mensen allemaal zeer tegen Israel waren en dan vind ik het leuk om er een pikante opmerking tegenover te stellen.HR
Ik vind niks leuk aan je opmerking. We proberen hier serieus over te discussieren. Dan is het in mijn ogen niet gepast een dergelijk opmerking te maken. Daarnaast kan je met je uitspraken andere mensen beledigen. Je bent tenslotte niet de enige op het forum, toch ?!

Wel grappig, als je zegt dat israel fout zit, en alleen mar generaliserende opmerkingen maakt over de expansiedrift van Israel (door vele de joden genoemt) dan is er niks aaan de hand, maar als je het anderom doet dan ben je meteen suggestief en aan het generaliseren :huh HR
In de hele discussie probeert iedereen zijn argumenten te onderbouwen. Wanneer jij jezelf een bepaalde mening toedicht dan zal je dat moeten onderbouwen of je nu voor Israel of voor de Palestijnen/Libanesen bent. Heeft helemaal niets met suggestief zijn of generaliseren te maken. Dat je de kant van Israel kiest, omdat iedereen afgeeft op Israel kan ik niet bevatten. Je zult er wel andere ideeen aan overhouden die je wellicht nu niet meer wilt prijsgeven....
HR
HR
Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 15 juli 2006 om 21:45:47.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  MSN: therealneochamp@hotmail.com  Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR
Feit is gewoon dat steeds meer mensen beginnen in te zienhoe fout de Israeliers bezig zijn/zijn geweest.
En dat alles onder t mom van ... we zijn bezig met de strijd tegen terrorisme en zijn omringd door landen die ons alleenmaar willen tegenzitten..
Begrijp me niet verkeerd. Ik zie ook wel in de de Palesteinen daar ook verkeerd bezig zijn/zijn geweest, en ben zelf echt wel tegen elke vorm van extremisme. Maar als je pretendeerd een volwassen en sociaal land te zijn, zal je je ook zo moeten gedragen.

Israel denkt het USA van het midden oosten te zijn en alles te kunnen maken.
Dat gaat mij te ver.
HR
HR

L.Pincoffs
Wereldster

Uit: Weelde
Droomaankoop: -
Reg.: 3 mei 2002

Ik geloof niet, dat wij er zo vreselijk goed over kunnen oordelen. Als na maanden van betrekkelijke rust een paar figuren bij elkaar komen en afspreken om een raket te gaan lanceren op een school in Israel en vervolgens de Israelieten met alle middelen proberen die mensen van hun grens weg te krijgen en daarbij ook vergelding niet uit de weg gaat, wat zegt dat over redelijkheid en een zoektocht naar vrede? Vergeet niet dat Libanon al 2 jaar een resolutie van de VN negeert, waarin gevraagd wordt de Hezbollah daar weg te halen. Ook met de vraag van Poetin aan Israel om het wat rustiger aan te doen, geeft aan, dat hij wel begrip heeft. Het is niet alleen Bush. Dat zal ook te maken hebben met de steun van Iran en Syrie aan de Hezbollah. Ik zal dus niet zo snel schrijven wie goed of fout is.
HR
HR

Dutch Lumberjack
Vaste waarde in elftal

Reg.: 26 april 2002

Wellicht in deze vakantieperiode een aardige aanrader voor de mensen die echt een diepgaande interesse hebben in deze materie: lees het volgende boek eens

Jewish Fundamentalism in Israel, geschreven door Israel Shahak en Norton Mezvinsky.

Ik ben zelden z geschokt geweest door een boek als na het lezen van deze. Het boek is geschreven door twee joods-Israelische hoogleraren en gaat in op het geloofsfundamentalisme en racisme in Israel t.o.v. de Palestijnen. Dit boek heeft grote invloed gehad op mijn kijk op het conflict.

Het is geschreven in Engels, ik weet niet of er een Nederlandse vertaling van is.
HR
HR

L.Pincoffs schreef:

Ik geloof niet, dat wij er zo vreselijk goed over kunnen oordelen. Als na maanden van betrekkelijke rust een paar figuren bij elkaar komen en afspreken om een raket te gaan lanceren op een school in Israel en vervolgens de Israelieten met alle middelen proberen die mensen van hun grens weg te krijgen en daarbij ook vergelding niet uit de weg gaat, wat zegt dat over redelijkheid en een zoektocht naar vrede? Vergeet niet dat Libanon al 2 jaar een resolutie van de VN negeert, waarin gevraagd wordt de Hezbollah daar weg te halen. Ook met de vraag van Poetin aan Israel om het wat rustiger aan te doen, geeft aan, dat hij wel begrip heeft. Het is niet alleen Bush. Dat zal ook te maken hebben met de steun van Iran en Syrie aan de Hezbollah. Ik zal dus niet zo snel schrijven wie goed of fout is.
HR
Je moet ook niet vergeten dat een organisatie als de Hezbollah ook een sociale organisatie is die ook een hele boel doet voor de mensen die daar wonen/of ze iig het idee geeft dat ze een hele boel voor ze doen,en dus is de plaatselijke bevolking voor de(meestal enige)organisatie die nog iets voor ze doet.
Het belangrijkste is en blijft gewoon dat als je pretendeerdt een beschaafd land te zijn je geen burgerdoelen aanvalt,doe je dat toch dan ben je niks meer als die "schurkenstaten" die je terrorisme(of het steunen ervan)verwijt.

[Dit bericht is veranderd door aliendwurf (op 16 juli 2006 10:24:48).]
HR
HR

L.Pincoffs
Wereldster

Vraag eens in Haifa hoe sociaal Hezbollah is. Als beschaafd land laat je ook geen raketten op burgerdoelen afvuren door sociaal werkers, of wie dan ook. Ik herhaal maar, het is een ongewone situatie daar, die wij vanuit onze stoel lastig kunnen beoordelen.

@Jack, laat me raden: de Israelieten zijn de bad guys en de Palestijnen lopen rond met vredesduiven.
HRHR
HR

jezus christus
Icoon

Reg.: 18 september 2004

Dutch Lumberjack schreef:

Wellicht in deze vakantieperiode een aardige aanrader voor de mensen die echt een diepgaande interesse hebben in deze materie: lees het volgende boek eens

Jewish Fundamentalism in Israel, geschreven door Israel Shahak en Norton Mezvinsky.

Ik ben zelden z geschokt geweest door een boek als na het lezen van deze. Het boek is geschreven door twee joods-Israelische hoogleraren en gaat in op het geloofsfundamentalisme en racisme in Israel t.o.v. de Palestijnen. Dit boek heeft grote invloed gehad op mijn kijk op het conflict.

Het is geschreven in Engels, ik weet niet of er een Nederlandse vertaling van is.
HR
En dat verbaast je? Eeuwenlang leefden alle semieten vrolijk met elkaar samen in palestina, zelfs ttv het engelse protectoraat...alleen toen kwamen de zionisten uit europa, die een eigen staat EISTEN en vervolgens anderen als ongewenst gingen beschouwen en voila, racisme (vooral gefundeerd op geloofsfanatisme) werd een feit. Dus krijg je antwoord, in de vorm van verzet en dus kweek je een voedingsbodem voor ander geloofsfanatisme....

is de shit waarin die zionisten nu zitten niet zoiets als een selffullfilling prophecy?

@ pincoffs: is nu iedereen die geen oogkleppen op heeft ineens propalestijnen en antineus? :denk
HR
HR
Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 16 juli 2006 om 12:16:58.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  MSN: ja, versie 7.0  Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR

jezus christus schreef: En dat verbaast je? Eeuwenlang leefden alle semieten vrolijk met elkaar samen in palestina, zelfs ttv het engelse protectoraat...alleen toen kwamen de zionisten uit europa, die een eigen staat EISTEN en vervolgens anderen als ongewenst gingen beschouwen en voila, racisme (vooral gefundeerd op geloofsfanatisme) werd een feit. Dus krijg je antwoord, in de vorm van verzet en dus kweek je een voedingsbodem voor ander geloofsfanatisme....

is de shit waarin die zionisten nu zitten niet zoiets als een selffullfilling prophecy?

@ pincoffs: is nu iedereen die geen oogkleppen op heeft ineens propalestijnen en antineus? :denk
HR
En is iemand die het allemaal wat genuanceerder bekijkt ineens iemand met oogkleppen op dan, JC?
HR
HR

Roaldinho
Icoon

Uit: Rotterdam
Vak: Stadiontribune - RR
Reg.: 27 augustus 2004

Laat ik beginnen met zeggen dat topics als deze juist NIET gesloten moeten worden. Juist over deze onderwerpen is het nodig om de discussie aan te gaan, mits de deelnemers zich wel fatsoenlijk uitlaten.

Over het onderwerp zelf:

Wil je hierover meepraten, dan moet je gewoon de historie kennen. Dit conflict is niet iets van de afgelopen 10 jaren. Niet alleen de terroristische aanslagen van de Palestijnen.Dit loopt al veel en veel langer. Ik verbaas me dan ook over de berichten die enkel het terrorisme van de Palestijnen benadrukken.

Israel zal deze oorlog tegen de palestijnen nooit verliezen want:

Israel heeft de USA. Net als toen Israel werd omsingeld door de Arabische Coalitie. Wie weet zich de Boeings niet te herinneren die in die tijd af en aan naar Israel vlogen?

Ik zal nooit in mijn leven meer het buitenlands beleid van die Cowboys verdedigen...
HR
HR

jezus christus
Icoon

don Vito CF schreef:

(...)En is iemand die het allemaal wat genuanceerder bekijkt ineens iemand met oogkleppen op dan, JC?
HR
dat zeg ik niet. ik stel slechts vast dat pincoffs nogal suggestief aangeeft daat de israeli's de bad guys zijn de palestijnen de vredesduiven.
natuurlijk is het zo dat - normaliter - beide partijen schuldig zijn aan het conflict, alleen krijg ik de indruk dat israel nogal nadrukkelijk het conflict zoekt, opzettelijk burgerdoelen raakt en zich geen flikker aantrekt van de publieke (wereld)opinie! en die indruk krijg ik niet alleen. juist als staat zou israel de weg van diplomatie en vrede moeten zoeken in plaats van terreur vanuit de staat toe te passen; of vindt jij het normaal dat huizen van palestijnen met tanks worden gesloopt, palestijnen worden gemarteld en zonder vorm van proces vast zitten, burgerdoelen worden uitgezocht en vernietigd en dat allemaal op LAST van het neuzenregime?

de nuance is zien wat beide REGERINGEN doen en niet wat een groepering, gedwongen door de door israel bepaalde omstandigheden, aan terreurdaden verzint als verzet tegen het gedrag van de israeli's.

weet niet hoe met jou is, maar ik begin een erg grote afkeer te krijgen van deze israelische politiek; ze zijn goddomme nog erger dan de usa.
HR
HR

L.Pincoffs
Wereldster

Voor degenen, die eerst willen weten en dan pas gaan wijzen: http://seconddraft.org/streaming/pallywood.wmv

Voor Jack: In 2003 is van historicus Jef Lambrecht een boek uitgekomen over Arabisch fundamentalisme met de veelzeggende titel: "de zwarte wieg".

De zogenaamde burgerdoelen die de Israelisch geraakt hebben zijn kantoren van de Hezbollah geweest.
HR
HR

Beer
Legende

easydott schreef:

(...)

In de hele discussie probeert iedereen zijn argumenten te onderbouwen. Wanneer jij jezelf een bepaalde mening toedicht dan zal je dat moeten onderbouwen of je nu voor Israel of voor de Palestijnen/Libanesen bent. Heeft helemaal niets met suggestief zijn of generaliseren te maken. Dat je de kant van Israel kiest, omdat iedereen afgeeft op Israel kan ik niet bevatten. Je zult er wel andere ideeen aan overhouden die je wellicht nu niet meer wilt prijsgeven....
HR
Ik wil wel wat prijsgeven.
Ik praat beide kanten niet goed maar ik begrijp de reactie van Israel wel. Ze worden omringt door landen die er openlijk voor uitkomen dat ze Israel liever vandaag dan morgen van de kaart gevaagt zien worden. Het zijn allemaal landen waar de inwoners door middel van hun geloof zo geindoctrineerd wordt dat ze een aangsaanjagende haat hebben tegen allles wat van joodse afkomst is.

De handelswijze van de omringende landen is dat ze de raketten afvuren vanuit woonwijken, dat is dan ook de plek waarop je terugschiet met als gevolg veel dode.

Ik ben benieuwd hoe Nederland zou reageren als Engeland, Duitsland en Belgie de droom hebben, en dat ook hardop uitspreken, om Nederland van de kaart te vagen.

De aanvallen zijn begonnen door de omringende landen, niet door Israel. De luchtaanvallen op steden zijn begonnen vanuit Libanon.

Israel heeft in het begin alleen aanvallen gedaan op de infrastructuur, maar als zij nu bommen gooien op grote Israelische staden dan begrijp ik dat ze volop terugslaan.

Ik hoop dat het niet verder escaleert maar ik begrijp goed dat je het niet over je kam laat gaan dat ze nog steeds bommen op woonwijken en steden afvuren.

Vandaar dat ik het begrijp uitspreek voor Israel en ze ook openlijk steun.

[Dit bericht is veranderd door Beer (op 16 juli 2006 13:46:16).]
HR
HR

Purple
Icoon

Uit: Aalsmeer
Reg.: 15 mei 2004

Israel heeft zich teruggetrokken uit Libanon,nu ze geen invloed meer hebben op het zuiden van Libanon zet Hezbollah er Raketten neer en beschiet al maanden Israelische steden.Vervolgens overvallen ze een grenspost op Israelisch grondgebied en ontvoerd 2 soldaten.
Hetzelfde geld voor Gaza daar heeft Israel zich ook teruggetrokken om vervolgens vanuit het zelfde gebied beschoten te worden.
HR
HR

jezus christus
Icoon

Beer schreef:

(...)Ik wil wel wat prijsgeven.
Ik praat beide kanten niet goed maar ik begrijp de reactie van Israel wel. Ze worden omringt door landen die er openlijk voor uitkomen dat ze Israel liever vandaag dan morgen van de kaart gevaagt zien worden. Het zijn allemaal landen waar de inwoners door middel van hun geloof zo geindoctrineerd wordt dat ze een aangsaanjagende haat hebben tegen allles wat van joodse afkomst is.

De handelswijze van de omringende landen is dat ze de raketten afvuren vanuit woonwijken, dat is dan ook de plek waarop je terugschiet met als gevolg veel dode.

Ik ben benieuwd hoe Nederland zou reageren als Engeland, Duitsland en Belgie de droom hebben, en dat ook hardop uitspreken, om Nederland van de kaart te vagen.

De aanvallen zijn begonnen door de omringende landen, niet door Israel. De luchtaanvallen op steden zijn begonnen vanuit Libanon.

Israel heeft in het begin alleen aanvallen gedaan op de infrastructuur, maar als zij nu bommen gooien op grote Israelische staden dan begrijp ik dat ze volop terugslaan.

Ik hoop dat het niet verder escaleert maar ik begrijp goed dat je het niet over je kam laat gaan dat ze nog steeds bommen op woonwijken en steden afvuren.

Vandaar dat ik het begrijp uitspreek voor Israel en ze ook openlijk steun.
HR
je vergeet even gemakshalve dat nederland geen mensen uit nederland heeft verjaagd om nederland te worden. nederland is er altijd al geweest en de afstammelingen van de eerste nederlanders wonen er nog steeds. het enige dat er bij nederland is gebeurd, is de verzelfstandiging, de oprichting van de eigen staat. daarbij is echter niemand verjaagd.
israel heeft daarentegen een uitermate bloedige en racistische ontstaansgeschiedenis.

deze (grote) verschillen zou je toch eigenlijk in je oordeel moeten betrekken.
HR
HR

Beer
Legende

Purple schreef:

Israel heeft zich teruggetrokken uit Libanon,nu ze geen invloed meer hebben op het zuiden van Libanon zet Hezbollah er Raketten neer en beschiet al maanden Israelische steden.Vervolgens overvallen ze een grenspost op Israelisch grondgebied en ontvoerd 2 soldaten.
Hetzelfde geld voor Gaza daar heeft Israel zich ook teruggetrokken om vervolgens vanuit het zelfde gebied beschoten te worden.
HR
Het is misschien een raar idee maar hebben de politieke leiders van de omringende landen er niet baat bij als ze oorlog hebben met Israel. Zou dat niet een voordaal zijn voor hun populariteit en een moment kunnen zijn waarbij ze nog meet macht naar hun toe kunnen trekken :denk
HR
HR

Purple schreef:

HR
Ten eerste kun je Gaza totaal niet met Libanon vergelijken en ten tweede is alleen de benaming "de bezette gebieden" al te belachelijk voor woorden.
Dit conflikt is idd al tientallen jaren aan de gang en zal waarschijnlijk ook nooit opgelost worden,zeker niet zolang er nederzettingen blijven komen in "gestolen" land en de Israliers de Pallestijnen maar blijven vernederen bij de dagelijkse "grens" controles.
En ik blijf het zeggen,als Isral zich niet maar steeds in die slachtofferrol zou manouvreren zouden ze van mij iig veel meer sympathie krijgen,want met het beleid wat ze in Isral voeren en met wat voor wapens ze dat beleid kracht bij zetten en tegen wat voor een tegenstander zij vechten.....dan ben je geen slachtoffer,dat kan nooit zo zijn.

[Dit bericht is veranderd door aliendwurf (op 16 juli 2006 18:14:11).]
HR
HR

Beer
Legende

jezus christus schreef:

(...)

je vergeet even gemakshalve dat nederland geen mensen uit nederland heeft verjaagd om nederland te worden. nederland is er altijd al geweest en de afstammelingen van de eerste nederlanders wonen er nog steeds. het enige dat er bij nederland is gebeurd, is de verzelfstandiging, de oprichting van de eigen staat. daarbij is echter niemand verjaagd.
israel heeft daarentegen een uitermate bloedige en racistische ontstaansgeschiedenis.

deze (grote) verschillen zou je toch eigenlijk in je oordeel moeten betrekken.
HR
Ze hebben een woestijn gekregen en alles zelf opgebouwd !!!
HR
HR

Beer schreef:

(...)
Ze hebben een woestijn gekregen gestolen en alles zelf opgebouwd !!!
HR
:\(
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 94 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Feyenoord Forums » C - Supporters » Feyenoorders aan tafel » Expansiedrift Israel?

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Feyenoord Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Feyenoord Poll

Wie moet er linksbuiten staan?

Boetius
Manu
Een ander
Geen mening

HR

VoVo

Van de Feyenoord-fans denkt 10,4% dat FC Utrecht wint van PSV. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Feyenoord Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van Rijeka HNK-Feyenoord:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!