Deze topic is open en bestaat uit 56 pagina's: « 1 ... 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 ... 56 »
Beer
Icoon
Uit: Zuid-Holland (070)
Vak: Maastribune - VV
Droomaankoop: John Guidetti
Reg.: 24 augustus 2004
quote:Hou nou op met toekomstmuziek en met deze vergelijking? Het is grondgebied van Israel dat eerder al was afgepakt. Verder is er netrgens in dat land toekomst!
champions-league-winnaar schreef:
Echte Critiche en beer moeten volgens mij meemaken wat ze daar meemaken.
Stel je voor dat de joden na 1945 niet geplaatst waren in het midden oosten, maar in nederland. In 1945 krijgen ze van de wereld(voornamelijk Amerika) zomaar een deel van Nederland. Dit deel is dan bijv: Rotterdam Zuid. Stel je voor dat de joden dan Steeds meer gingen veroveren en nu heel zuidholland bezetten(en als land hebben). De rest van Nederland wordt constant afgeschermd van de rest van de wereld en worden nog slechter behandeld dan de honden en varkens in de rest van de wereld. Je hebt als Oer-Hollander, nadat israel hier is beland, opeens geen toekomstperspectief meer en elke dag kan je zomaar een familielid kwijtraken. Elke dag dat ze leven is een wonder voor hun. Geen enkele dag is er perspectief om iets op te bouwen. Hoe zou jij je voelen en wat zou jij doen???
Verder heeft Hamas het bestand niet gebroken maar israel(dit is bekend bij alle grote zenders). Als je je een beetje zou verdiepen in deze zaak, zou je weten hoe het zat. Palestina wordt sinds 1945 bezet, en pas sinds de jaren 90 worden er aanslagen gepleegd(dit omdat israel constant meer gebieden veroverde en steeds aggressiever werd. Mensen werden radeloos en wanhopig omdat ze geen vuist konden maken, en vandaar het ontstaan van Hamas.
Jullie moeten begrijpen dat Israel een deel van Amerika is. En Amerika een deel van Israel. Deze 2 landen steunen elkaar door dik en dun. Met israel heeft Amerika de meest strategische ligging in het Midden Oosten, vandaar dat ze vriendjes willen blijven en hen constant high-tech wapens leveren. Waarom denk je dat ze israel ubehaubt hebben geplaatst in de midden oosten na de 2de wereld oorlog? En waarom denk je dat ze doodleuk genocide plegen, zonder maar echt serieus op de vinger getikt te worden? Niet alleen omdat ze daar ooit al waren, geloof me.
Misschien dat je het zo begrijpt: Wat zou je doen als de kuip bezet werd door ajakkes-ieden en ze zouden ons geliefde feyenoord niet meer laten spelen in de kuip??? Ik denk dat er al snel een mannetje of 50.000 voor de kuip zullen staan, om de ajakkes-ieden desnoods met geweld dr uit t jagen. Mocht dit niet lukken en blijken de ajakkes-ieden sterker en hebben ze bijv. een betere wapenuitrusting, dan denk ik niet dat wij de kuip zouden opgeven. We zouden alles, maar dan ook echt alles doen om de kuip terug te krijgen. De strijd zullen wij dan wel ooit misschien gaan verliezen, maar onze kuip vrijwillig opgeven zouden wij nooit en te nimmer doen. Dan zou het letterlijk ''Feyenoord Till I Die'' zijn.
aliendwurf
Icoon
Winnaar Feyenoord Netwerk VoVo 2010/2011; meer prijzen
Vak: Maastribune - V
Droomaankoop: -
Reg.: 1 augustus 2004
quote:Sorry?
Beer schreef:
Het is grondgebied van Israel dat eerder al was afgepakt.
Beer
Icoon
quote:Het land is door de VN bestempeld als Israel en is daarna ingenomen! Ga er eens iets over opzoeken ipv maar iets plaatsen zonder de vele en gecompliceerde achtergronden te kennen. En dat zeker mij niet zo bestempelen als je het zelf totaal niet snapt!
aliendwurf schreef:
Sorry?
Jij bent of een kerkuil of niet goed snik.
okkie
Crack
Uit: Geteld
Vak: Maastribune - W3
Reg.: 5 juli 2001

MD
Legende
Vak: -
Reg.: 16 juni 2003
quote:Vooral de Joden halen het bestaansrecht uit een boekje; de tora.
Turbo-Tinus72 schreef:
Het lullige is dat beide kanten hun eigendomsrecht van het gebied wat tegenwoordig Israel heet halen uit boekjes die duizenden jaren geleden geschreven zijn. En dat ze elkaar bestrijden met de wapens van nu, en de logica van pak um beet 2000 jaar geleden.
Hier is niets meer aan te doen, welke oplossing je ook bedenkt, een van de twee partijen zal het er niet mee eens zijn.
Laat ze het maar lekker uitvechten met elkaar, en de sterkste mag blijven? Alleen stelt Israel helemaal niets voor zonder de steun van Amerika en Europa. Dus als deze twee partijen Israel blijven steunen bij het bombarderen van scholen het niet toelaten van hulporganisaties en het goed praten van de volkeren moord die er op dit moment plaats vind, zal er niets veranderen en zijn we over 30 jaar nog bezig.
Het enige wat misschien zou helpen is de klok 70 jaar terug draaien en weer terug tegaan naar de demografische gegevens van die tijd. Ik ben alleen bang dat Israel het hun beloofde (door wie is dat eigenlijk belooft?) land niet gaat verlaten, want het staat in hun boekje dat ze er horen te wonen.

Turbo-Tinus72
Crack
Winnaar Interlands klassement Feyenoord Netwerk VoVo 2008/2009
Uit: Adamstown
Reg.: 5 juni 2007
quote:Van wie kreeg Israel die zandbak? Er woonde namelijk wel degelijk mensen. Een groot aantal mensen is hun huis uit geflikkerd omdat in een een of ander boekje van eeuwen geleden staat dat dat stuk land aan het Joodse volk behoort.
Beer schreef:
(...)
Hou nou op met toekomstmuziek en met deze vergelijking? Het is grondgebied van Israel dat eerder al was afgepakt. Verder is er netrgens in dat land toekomst!
En dit moet je zeker niet op Ajax en Feyenoord betrekken. Dat slaat echt nergens op. Het zijn geen joden maar het gaat om Israel!. Je praat toch ook over Hamas en niet over de moslims! En jij leest joden en denkt ach dit is hetzelfde als Ajax de kuip overneemt. Dat is echt te triest en te simpel.
Je moet de zaken wel goed voorstellen. Jij krijgt een zandbak waar totaal niks is en waar niemand iets om geeft. Daar bouw jij een huis op en je bouwt een tuin. Je buurman ziet dat en wil op dat moment een stuk van jou tuin hebben en pikt het in. daarna gaat de buurman vanuit het afgepakte stukje van jou tuin stenen op je ramen gooien, wat zou jij dan doen?
Een hek plaatsen, je tuin innemen, terug gooien? of zou jij niks doen.
Wat zou jij doen als hij stenen naar je hoofd blijft gooien terwijl hij zich schuil houd achter zijn kinderen.
aliendwurf
Icoon
quote:
Beer schreef:
(...)Het land is door de VN bestempeld als Israel en is daarna ingenomen! Ga er eens iets over opzoeken ipv maar iets plaatsen zonder de vele en gecompliceerde achtergronden te kennen. En dat zeker mij niet zo bestempelen als je het zelf totaal niet snapt!
Jaja, van oudsher is het niemandsland. En iedereen claimt het maar als we het toch al de hele tijd over de heilige VN hebben. Volgens de VN is het land van Israel en is het geanexeerd/ingemen!
Dus van wie is volgens de algemeen erkende landsindelingen en wie heeft het dus afgepakt.
Ps. Wie had er bij de indeling geen probleem mee en nu het is opgebouwd ineens wel.
Beer
Icoon
quote:Als je Denkt dat Israel van de joden is ben je niet goed snik? Begin je weer. Je heb een andere mening dan dat ik heb dus ben ik niet goed snik.
aliendwurf schreef:
Me erin verdiepen? Man je bent echt niet goed snik ik volg dat conflict al van ver voor de Oslo akkoorden.
En als jij denkt dat Israel van de Joden is of dat dit conflict begonnen is met het afvuren van raketten op Israel ben je gewoon niet wijs. Ohja, en om te zeggen dat Hamas raketten mikt op scholen is ook lachwekkend want die dingen zijn simpelweg niet te sturen, ze mikken op een gebied en hopen wat te raken. Niet dat dat minder erg is maar toch....hou je aan de feiten zou ik willen zeggen. Ik zeg trouwens ook niet dat ze geen scholen zouden willen raken want ook Hamas wil zoveel mogelijk slachtoffers maken.
MD
Legende
quote:Niemandsland? kom op zeg...je zegt te weten waarover je praat, maar dat blijkt nergens uit.
Beer schreef:
(...)Het land is door de VN bestempeld als Israel en is daarna ingenomen! Ga er eens iets over opzoeken ipv maar iets plaatsen zonder de vele en gecompliceerde achtergronden te kennen. En dat zeker mij niet zo bestempelen als je het zelf totaal niet snapt!
Jaja, van oudsher is het niemandsland. En iedereen claimt het maar als we het toch al de hele tijd over de heilige VN hebben. Volgens de VN is het land van Israel en is het geanexeerd/ingemen!
Dus van wie is volgens de algemeen erkende landsindelingen en wie heeft het dus afgepakt.
Ps. Wie had er bij de indeling geen probleem mee en nu het is opgebouwd ineens wel.
aliendwurf
Icoon
quote:Ik kan het probleem niet oplossen uiteraard, dat pretendeer ik ook niet...ik denk dat het niet op te lossen is.
Beer schreef:
(...)Als je Denkt dat Israel van de joden is ben je niet goed snik? Begin je weer. Je heb een andere mening dan dat ik heb dus ben ik niet goed snik.
Ja, Ik ben van mening dat Israel van de "joden" is, of gewoon Israel is van de Israeliers. Je zegt ook niet Palestina is van de moslims of de VS is van de Christenen.
Of het handig was hoe Israel eraan kwam is iets anders. Maar het is noueenmaal zo. En ga nu nou niet doen alsof het daar als enige fout is gegaan. Kan je de problemen nog herinneren in Joegoslavie, de vormalige Sovjetunie, de interne oorlogen in Iraq, Iran....
Bij alle kunsmatiggezette grenslijnen die zijn gezet is het mis gegaan. Ze hebben etnische groepen verdeel over verschillende landen en verschillende groepen hetzelfde land gegeven.
Hier is het wel even anders. Maar het is nou eenmaal een feit en dat kunnen we niet meer terugdraaien. Dan moeten we er het beste van maken. Het probleem is dat Hamas nu boos is omdat het in Israel beter gaat dan in hun eigen land. Hadden ze daar een goede economie, infrastructuur etc etc dan zou niemand zeuren. Je ziet het nu zelfs in het klein in Belgie. Het gaat economisch minder en meteen komen de verschillen tussen de Vlamen en de Walen weer omhoog.
Hoe zou jij het probleem dan oplossen? Dben jij vasn mening dat Hamas geen terroristische organisatie is?
Ps.
Een raket is niet te sturen? Het is drukken op vuur en op hoop van zege![]()
Ze kunnen vanaf 100en km afstand een raket op 2 vierkante meter laten vallen.

MD
Legende
quote:Alles wat verzet biedt, bestempelen machthebbers door de geschiedenis heen als 'terroristen'. Tal van voorbeelden...
Beer schreef:
Hoe zou jij het probleem dan oplossen? Dben jij vasn mening dat Hamas geen terroristische organisatie is?
quote:Hieruit blijkt ook dat je niet weet wat voor raketten het zijn.
Ps.

Beer
Icoon
quote:Ik vergelijk het niet ik geef aan dat het overal is misgegaan waar ze landen zomaar hebben ingedeelt. Dat is ook gebeurd na de tweeedewereldoorlog. Om maar even aan te geven dat het elders ook mis is gegaan. Natuurlijk is het probleem hier veel dieper. Zeker omdat religie er een hoofdrol in speelt.
aliendwurf schreef:
En dat jij dit conflict vergelijkt met andere in de wereld is ook veelzeggend, want dit conflict is absoluut niet te vergelijken met welk ander conflict dan ook.
Turbo-Tinus72
Crack
quote:[Dit bericht is veranderd door Turbo-Tinus72 (op 14 januari 2009 13:30:21).]
Beer schreef:
Het probleem is dat Hamas nu boos is omdat het in Israel beter gaat dan in hun eigen land. Hadden ze daar een goede economie, infrastructuur etc etc dan zou niemand zeuren. Je ziet het nu zelfs in het klein in Belgie. Het gaat economisch minder en meteen komen de verschillen tussen de Vlamen en de Walen weer omhoog.
Dat het Israel beter gaat is ook niet zo heel vreemd natuurlijk. Ze gooien continu de grenzen dicht en er komt geen (palestijnse) muis langs de grens. Er worden duizenden kilometers muur opgetrokken om de palestijnen buiten te houden. Dan wordt handeldrijven, de drijfveer van elke economie wel erg moeilijk gemaakt.
Ps.
Ik kan me vergissen maar ik heb niet het idee dat Hamas geavanceerdere raketten heeft dan het Israelische leger. Het Israelische leger schiet lachend door de VN opgezetten scholen plat. Israel heeft de nieuwste van de nieuwste techniek, zij hebben raketten die ze op de centimeter nauwkeurig kunnen afvuren. De raketten van Hamas zijn minder naukeurig. Hamas heeft niet de techniek en het geld om zo'n wapen industrie als Israel op te zetten. Ook dat heeft met de economische blokades van Israel te maken. Dit is dan weer een bijkomend voordeel voor Israel.
Op het moment dat Amerika en Europa de handen van Israel afhalen is het land binnen 10 jaar van de aardbodem verdwenen. Dus eigenlijk bestaat de staat Israel alleen maar bij de gratie van Europa en Amerika. Dat zijn dus ook de machten die dit Israel duidelijk moeten maken en maatregelen moeten nemen tegen dit land wat nog nooit vrede heeft gekent en alles doet wat God verboden heeft (en dat voor een staat die deze mooie streek van God zelf aangewezen heeft gekregen, FOEI).
Als Amerika en Europa niet ingrijpen zal deze soap nog tientallen jaren voort blijven duren.
Beer
Icoon
aliendwurf
Icoon
quote:1 Ja ze staan op een lijst dus dan zijn ze dat.
Beer schreef:
1) Is Hamas een terrotristische organisatie?
2) Gebruikt Hamas "eigen"burgers als schild?
3) Heeft Hamas veel politieke tegenstanders vermoord?
4) Heeft Hamas zelfmooraanslagen gepleegd in schoolbussen, op scholen, markten etc etc?
Beer
Icoon
quote:Wedervraag 1: Ja, een volk heeft recht op een leger mits het voor de juiste doeleinde wordt ingezet. Zolang er een terroristische organisatie aan de macht is hebben ze in mijn ogen geen recht op een leger.
aliendwurf schreef:
(...)
1 Ja ze staan op een lijst dus dan zijn ze dat.
Wedervraag 1: Heeft niet elk volk recht op een leger? En zo ja, waarom de Palestijnen dan niet?
2 Enig idee hoe groot Gaza is en hoeveel mensen er leven? Nogal wiedes dat burgers dan een 'schilt' zijn, ze kunnen er niet in of uit.
Wedervraag 2: Geeft het niet te denken dat journalisten en hulpverlendrs niet toegelaten worden door Israel?
3 Ik zou het niet weten, daar is de berichtgeving veel te gekleurd voor en op dat vlak wil ik me niet begeven. Is nogal moeilijk te beoordelen vanuit Hillegom.
4 Ja, en dat is absoluut niet goed te praten maar wel een direct gevolg van wedervraag 1.
Turbo-Tinus72
Crack
quote:En straks komt er weer iemand met foto's van orthodokse Joodse gemeenschap die met een geweer loopt te zwaaien of Isrealische kinderen die een minder vriendelijk groet op een Israelische raket aan het schrijven zijn. Of een Israelische soldaat die een ongewapende Palestijn voor de ogen van z'n kind neerknalt of een palestijn die door 8 veiligheids mensen opgepakt en volledig inelkaar gerost wordt.Of Israeliers die de oogst van hun palestijnse buren naar de vernieling helpen of de huizen van palestijnen met stenen staan te bekogelen.
Beer schreef:
(...)
aliendwurf
Icoon
quote:Maar toen Hamas nog niet aan de macht was en Fatah de dienst uitmaakte mochten ze ook geen leger hebben. Tis ook veel te makkelijk om een partij die aan de macht komt als terroristische organisatie te betittelen. De Palestijnen hebben recht op een leger, punt.
Beer schreef:
(...)
Wedervraag 1: Ja, een volk heeft recht op een leger mits het voor de juiste doeleinde wordt ingezet. Zolang er een terroristische organisatie aan de macht is hebben ze in mijn ogen geen recht op een leger.
Wedervraag 2: Dat geeft te denken. Ik heb ook nooit gezegt dat Israel alles vlekkeloos doet. Ik denk alleen wel dat het voor een dee luit zelfbescherming is. Als Hamas buiten de eigen burgers ook journalisten als schild gaat gebruiken wordt het nog veel erger. Hulpverleners worden wel toegelaten maar idd. veel te weinig.
MD
Legende
quote:En je denkt dat die plaatjes niet van israelische kinderen te vinden zijn?
Beer schreef:
(...)
Zijn dit die onschuldig zielige kinderen die zijn omgekomen?
[IMG](plaatje)
(plaatje)
(plaatje)
(plaatje)
quote:Dan valt dus wat het IDF doet onder 'staatsterreur'.
Beer schreef:
(...)
Wedervraag 1: Ja, een volk heeft recht op een leger mits het voor de juiste doeleinde wordt ingezet. Zolang er een terroristische organisatie aan de macht is hebben ze in mijn ogen geen recht op een leger.
quote:Joh houd op met die onzin. Dat is niet waar.
Als Hamas buiten de eigen burgers ook journalisten als schild gaat gebruiken wordt het nog veel erger.
Beer
Icoon
quote:Laat ik het anders zeggen: Je moet wel ziek zijn om die onschuldige kinder te gebruiken voor zelfmoordaanslagen en als schild te gebruiken!
MD schreef:
En je denkt dat die plaatjes niet van israelische kinderen te vinden zijn?
ps:
je moet wel ziek zijn om kinderen niet onschuldig te noemen
quote:Onzin? Wil jij nou zeggen dat Hamas de kinderen en vrouwen niet als schild gebruikt?
MD schreef:
Joh houd op met die onzin. Dat is niet waar.
MD
Legende
Beer
Icoon
quote:Verzwijgen
MD schreef:
Meer feiten die het CIDI verzwijgt.
Dit is wat de joods-Israelische hoogleraar Edith Zertal zei: 'Sinds de Oslo-akkoorden zijn er meer nederzettingen gebouwd dan voorheen. Het zogenaamde vredesproces is het middel bij uitstek dat Israël helpt het beleid van de langzame dearabisering ten uitvoer te brengen. Daarom zal de wereld de Israëli’s een duidelijke boodschap moeten geven, namelijk: als jullie vrede en verzoening willen, zullen jullie allereerst moeten erkennen wat er in 1948 is gebeurd. De Joden in Israël moeten ophouden het te ontkennen, ze moeten verantwoording voor hun misdaden nemen. Daarnaast zouden ze officieel moeten verklaren dat er een automatisch recht op terugkeer is voor de slachtoffers van de etnische zuiveringen, zoals overigens het Amerikaanse ministerie van Buitenlandse Zaken op zijn website bepleit. Alleen in het geval van de Palestijnen verzwijgt Washington de Israëlische etnische zuivering. Een tweede boodschap aan de Israëli’s zou moeten zijn dat ze onmiddellijk moeten ophouden met de politiek van het etnisch zuiveren, die sinds 1948 wordt gevoerd. En de Israëli’s moet duidelijk worden gemaakt dat het ontmenselijken van de oorspronkelijke bevolking slechts tot misdaden leidt. Dit moet niet bij een vermaning blijven, het veroordelen van mijn volk helpt niet, Israëli’s zijn totaal immuun voor veroordelingen, ze lachen erom, want ze weten dat die geen consequenties hebben dankzij het Amerikaanse vetorecht. Alleen een boycot zal effectief zijn. Europa zou ‘’de Joodse natie’’ moeten boycotten, net zoals ze deed met Zuid-Afrika toen daar misdaden tegen de menselijkheid werden begaan. Anders gaat het onrecht gewoon door. Sterker nog: er is sprake van een escalatie, op korte termijn zullen de Palestijnen worden geconfronteerd met nog wredere Israëlische beleidsdaden. Het einde van de verdrijvingen uit Palestina is nog lang niet in zicht. Op dit moment stuurt Israël aan op een etnische zuivering van de West Bank. Het resultaat van die politiek zal verschrikkelijke reacties oproepen tegen de Joden in Israël en ik durf zelfs te zeggen tegen de joodse gemeenschappen in de rest van de wereld.’
Idith Zertal doceert geschiedenis en cultuur aan de Hebreeuwse Universiteit van Jeruzalem en is algemeen bekend door haar publicaties. Ze was als hoogleraar verbonden aan zowel de Universiteit van Chicago als aan de École des Hautes Études en Sciences Sociales in Parijs, en doceert momenteel ook aan het Institut für Jüdische Studien van de Universiteit van Bazel. Haar boeken zijn naast het Hebreeuws in het Engels, Frans, Duits en Spaans verschenen.
DeambtenaaR
Crack
Uit: Rotterdam
Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 6 februari 2006
echte critiche
Icoon
Reg.: 10 november 2005
MD
Legende
quote:Ja. Want iedereen kun je dan in de Gaza beschouwen als mensenlijk schild.
Beer schreef:
(...)
Onzin? Wil jij nou zeggen dat Hamas de kinderen en vrouwen niet als schild gebruikt?
Deze topic is open en bestaat uit 56 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 »
Feyenoord Forums » C - Supporters » Feyenoorders aan tafel » Expansiedrift Israel?

Op dit moment zitten er 5 bezoekers in de chatbox. Het onderwerp is "ZATERDAG1945 UURFEYENOORD-RKC WAALWIJK".
Wat vind jij van de nieuwe shirts voor komend seizoen (bekijk)
Van de Feyenoord-fans denkt 86,4% dat Go Ahead Eagles wint van FC Volendam. Wat denk jij?
We zijn op zoek naar jouw ideeën om Feyenoord Netwerk nog beter te maken.