Deze topic is open en bestaat uit 56 pagina's: « 1 ... 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 ... 56 »
Noud
Nationale topspeler
Vak: -
Droomaankoop: -
Reg.: 12 september 2004
quote:Is een verzetspartij die ten kostte van alles een ''bezetter'' probeert te verdrijven niet ook een kwade dan? in beginsel wat hamas een partij die opkwam voor het palestijnse volk, dat beginsel is echter allang vergeten. Wat er gebeurt met het palestijnse volk zal Hamas al tijdenlang een worst wezen want de grote focus ligt op zoveel mogelijk schade toebrengen aan het land israel, en ten kostte van hoeveel mensenlevens dat gaat maakt ze niks uit. Dat israel het grotere kwaad is voor de palestijnse burgers door altijd heel overdreven te reageren op alle geweldplegingen van de Hamas wil ik nog met je eens zijn. Maar je kan nou bepaald niet zeggen dat hamas opkomt voor het palestijnse volk, want ze weten donders goed wat de (minimale) geweldplegingen die ze jegens israel (kunnen) uitvoeren voor een consequenties hebben. en ze blijven dit toch gewoon continue voeden
MD schreef:
(...)
Nou, wat betreft Hamas klopt het toch niet geheel.
Hamas is een verzetsbeweging. Is ontstaan door de bezetting en heeft als doel de bezetter te verdrijven.
Het is niet zo dat er ' twee kwaden zijn;.
(plaatje)
Beer
Icoon
Uit: Zuid-Holland (070)
Vak: Maastribune - VV
Droomaankoop: John Guidetti
Reg.: 24 augustus 2004
quote:Een van de doelstellingen van Hamas is om Israel te vernietigen.
MD schreef:
(...)
Hamas is een verzetsbeweging. Is ontstaan door de bezetting en heeft als doel de bezetter te verdrijven.
aliendwurf
Icoon
Winnaar Feyenoord Netwerk VoVo 2010/2011; meer prijzen
Vak: Maastribune - V
Reg.: 1 augustus 2004
quote:Als je dat serieus denkt ben je niet goed snik. Alsof er niks aan de hand was voordat die bommen Israel invlogen...alsjeblieft zeg.
Beer schreef:
Zoals ik eerder al schreef: Er zit veel mis, beide kanpen zijn fout maar Hamas is begonnen met raketten gooien op Israel terwijl Israel niet aanwezig was op de Gazastrook, of was dat ook een verzetsactie?
echte critiche
Icoon
Reg.: 10 november 2005
Beer
Icoon
Uit: Zuid-Holland (070)
Vak: Maastribune - VV
Droomaankoop: John Guidetti
Reg.: 24 augustus 2004
quote:Bekijk die post eens in verband met waarop ik reageer!
aliendwurf schreef:
Als je dat serieus denkt ben je niet goed snik. Alsof er niks aan de hand was voordat die bommen Israel invlogen...alsjeblieft zeg.
aliendwurf
Icoon
quote:Het is al tijden niet meer rustig.
Beer schreef:
(...)Bekijk die post eens in verband met waarop ik reageer!
Uiteraard is er zat aan de hand. Moet je hier dan de geschiedenis van de laatste 50 jaar opschrijven. Voor ruim een 1/2 eeuw was het er relatief erg rustig!
Middenveldert
Crack
Uit: Den Haag
Reg.: 22 juni 2007
quote:En aangezien het doel de middelen heiligt, is het jezelf opblazen in bussen gevuld met burgers die geen aanwijsbaar direct verband houden met de hele kwestie, het afvuren van raketten op diezelfde personen of op enig andere wijze zoveel mogelijk slachtoffers maken, het indoctrineren van je eigen bevolking en het misbruiken je eigen minderjarigen en zwakzinnigen als menselijk schild of zelfs (zelfmoord-)terrorist ten einde je nobele doelstelling te bereiken te rechtvaardigen?
MD schreef:
(...)Is ontstaan door de bezetting en heeft als doel de bezetter te verdrijven.
aliendwurf
Icoon
quote:Ook hier is geen spelt tussen te krijgen...ghehe, we komen er wel.
Middenveldert schreef:
(...)
En aangezien het doel de middelen heiligt, is het jezelf opblazen in bussen gevuld met burgers die geen aanwijsbaar direct verband houden met de hele kwestie, het afvuren van raketten op diezelfde personen of op enig andere wijze zoveel mogelijk slachtoffers maken, het indoctrineren van je eigen bevolking en het misbruiken je eigen minderjarigen en zwakzinnigen als menselijk schild of zelfs (zelfmoord-)terrorist ten einde je nobele doelstelling te bereiken te rechtvaardigen?
In het beginsel is de Gaza-strook niet eens 'Palestijns gebied', de Palestijnen zijn er heen verdreven toen de staat Israël werd gesticht en haar bewoners hen uit 'hun land' verdreef. De Palestijnse steden zijn goed beschouwd eigenlijk nog steeds extreem overbevolkte vluchtelingenkampen en dat zelfs daar Israël ondanks alle verdragen over Palestijns zelfbestuur de boel daar onderdrukt is het niet onlogisch dat het er broeinesten zijn van terrorisme, verzet en razernij tegen de staat Israël en haar bondgenoten.
De Palestijnen hebben in feite een underdog-positie en misschien zelfs het grootste deel van het gelijk aan hun zijde in het overkoepelende conflict (jouw land, mijn land zeg maar), echter is de wijze waarop zij de extremistische organisaties die langs een geweldadige weg hun doel willen bereiken vrijspel geeft en zelfs vereerd en de wijze waarop men haar eigen leed 'in de markt zet' zo verkeerd aangepakt dat ze logischerwijs op geen enkele wijze sympathie weten op te wekken bij het overgrote deel van de mondiale gemeenschap. Dit in tegenstelling tot Israël.
Palestijnen, Israëli, Islamieten, Joden, Christenen, Turken, Arabieren; ze vechten al eeuwenlang allemaal om hetzelfde minimale stukje verdorde aarde waar volgens een aantal sprookjesboeken de meest onwaarschijnlijke zaken hebben plaatsgevonden of waar zij volgens diezelfde boeken aanspraak op maken. En de hele wereld denkt zich er mee te moeten bemoeien en heeft de wijsheid met betrekking tot het conflict, de oorzaak, de schuldigen en de oplossing in pacht. Het is één grote, onblusbare brandhaard waar men tot in de lengte van dagen elkaar de hersens in zullen blijven slaan. Kansloos...
Frankenoord
Nationale topspeler
Uit: Amersfoort
Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 12 december 2003
quote:Jij bent echt niet goed snik. Argumenten zijn hierbij geheel overbodig...
MD schreef:
(...)
(plaatje)
Middenveldert
Crack
Uit: Den Haag
Reg.: 22 juni 2007
quote:En dan vergeet ik nog te vermelden dat het Palestijnse zelfbestuur één grote corrupte bende is met dictatoriale trekken die er niet voor terugdeinst haar eigen bevolking uit te buiten.
aliendwurf schreef:
(...)Ook hier is geen spelt tussen te krijgen...ghehe, we komen er wel.
DeambtenaaR
Crack
Uit: Rotterdam
Reg.: 6 februari 2006
Frankenoord
Nationale topspeler
quote:Tja, de makkelijkste oplossing is volgens mij dan ook: groot hek om dat hele land, en laat ze het maar uitvechten onder elkaar. Komt toch nooit goed, simpelweg omdat ze het beide niet willen.
DeambtenaaR schreef:
Het zijn allemaal idioten daar in het midden oosten. Geen tijd aan besteden, scheelt je een hoop hoofdpijn als het je toch geen bal interesseert wat daar gebeurt.
MD
Legende
Reg.: 16 juni 2003
quote:Geweld is nooit iets wat leuk is en moet ten alle tijde voorkomen worden.
aliendwurf schreef:
(...)
Nou ja, Hamas is natuurlijk niet helemaal zuiver op de graad, en dat denken zou ook ietwat naief zijn. Dat ze zo ontstaan zijn zou kunnen dat weet ik niet, maar dat we kunnen spreken van een vuile oorlog moge duidelijk zijn, van beide kanten. Goed en kwaad bestaat niet in deze. Tenminste, het overgrote deel van de Palestijnen die in Gaza woont is onschuldig en slachtoffer van de Israeli.
quote:Dat hebben ze al gedaan (los van het land dat ze daarmee gestolen hebben):
Frankenoord schreef:
(...)
Tja, de makkelijkste oplossing is volgens mij dan ook: groot hek om dat hele land, en laat ze het maar uitvechten onder elkaar. Komt toch nooit goed, simpelweg omdat ze het beide niet willen.

echte critiche
Icoon
MD
Legende
quote:Ik vind het goed dat je me niet goed snik noemt. Het zou nog geloofwaardig zijn als je dat zou beargumenteren en vooral weerleggen wat ik schrijf.
Frankenoord schreef:
(...)
Jij bent echt niet goed snik. Argumenten zijn hierbij geheel overbodig...
Noud geeft een uitstekend overzicht van wat er aan de hand is, maar jij bent koste wat kost alles van de Palestijnen aan het goedpraten. Het is dat er in Nederland vrijheid van meningsuiting is, maar jij zoekt er wel de grenzen van op.
quote:'Hamaskindereren' ?
echte critiche schreef:
geef je mening eens over de menselijke schilden die dat tuig gebruikt?? en nog wel hun eigen kinderen ook. (blijkbaar teld dat daar niet omdat hamas kinderen opleiden tot terroristen.)
echte critiche
Icoon
aliendwurf
Icoon
El Jefecito
Icoon
Uit: Barcelona
Reg.: 3 mei 2004
aliendwurf
Icoon
quote:sorry?
El Jefecito schreef:
1000/20 = 50
115 / 50 = 2,3. Volgende de bovenstaande feiten zijn Palestijnen pantoffeldiertjes?
El Jefecito
Icoon
quote:Is een manier om de verhoudingen in dodentallen te laten spreken.
aliendwurf schreef:
(...)
sorry?
aliendwurf
Icoon
quote:Ik ben daar normaal gesproken ook niet zo van maar dit vind ik ronduit stuitend. Maar ik snap heel goed dat het jou niet zo goed uitkomt.
El Jefecito schreef:
(...)
Was een manier om de verhoudingen in dodentallen te laten spreken.
El Jefecito
Icoon
quote:Omdat?
aliendwurf schreef:
(...)
Ik ben daar normaal gesproken ook niet zo van maar dit vind ik ronduit stuitend. Maar ik snap heel goed dat het jou niet zo goed uitkomt.
seven
Icoon
Uit: Nijmegen
Reg.: 17 november 2002
Frankenoord
Nationale topspeler
quote:Enig idee hoe die verschillen ontstaan?
aliendwurf schreef:
(...)
Ik ben daar normaal gesproken ook niet zo van maar dit vind ik ronduit stuitend. Maar ik snap heel goed dat het jou niet zo goed uitkomt.
quote:Als antwoord op je laatste vraag: ja. Maar als ik ergens een verzetsgroep tegen opricht (bijvoorbeeld ajax-supporters), betekent dat niet dat ik ze mag afslachten.
MD schreef:
Ik vind het goed dat je me niet goed snik noemt. Het zou nog geloofwaardig zijn als je dat zou beargumenteren en vooral weerleggen wat ik schrijf.
Is Hamas wel of niet ontstaan als verzetsgroep?
MD
Legende
quote:Jongen, dat zijn stukjes geschreven door internationale juristen. Die weten waar ze het over hebben.
echte critiche schreef:
duidelijk greschreven door iemand met sympatien voor hamas is wel duidelijk.zulke stukjes kan ik je mee dood gooien, maar dan dik en dik in het voordeel van israel.
quote:ps:
dus waar het op neerkomt is dit: je land wordt elke dag een jaar lang aangevallen met 4000 raketen, je waarschuwd telkens dat ze daarmme moeten ophouden.

quote:Ja ja, je weet duidelijk waar je over spreekt. Je kent de situatie daar dus niet he...
israel waarschuwd ook nog HEEL DUIDELIJK de bewoners dat ze daar weg moeten wezen, doen ze dat niet dan weet je wat voor vlees er in de kuip ligt.

quote:Zo zo, een kenner. Mag ik je bronnen weten?
van alle doden is trouwens vast komen te staan dat 75 procent hamastuig is, en 25 procent burgerbevolking die als schild zijn gebruikt. israel heeft ten alle tijden het grootste recht van de wereld om zich te verdedigen tegen die bloedhonden van hamas.
quote:Mijn mening is helder verkondigd in het stuk hierboven en dat van de juristen hierboven.
zo dat is mijn betoog, nu gaarna wil ik graag jou MENING over het feit dat hamas vrouwen en kinderen als schild gebruiken voor hun propaganda oorlog, want volgens jou moet dat dan geen kwaad zijn omdat volgens jou overtuiging hamas GEEN kwaad is, toch?? gaarne dus jou mening hierover.
Deze topic is open en bestaat uit 56 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 »
Feyenoord Forums » C - Supporters » Feyenoorders aan tafel » Expansiedrift Israel?

Op dit moment zitten er 5 bezoekers in de chatbox. Het onderwerp is "ZATERDAG1945 UURFEYENOORD-RKC WAALWIJK".
Wat vind jij van de nieuwe shirts voor komend seizoen (bekijk)
Van de Feyenoord-fans denkt 94,9% dat FC Twente wint van FC Groningen. Wat denk jij?
We zijn op zoek naar jouw ideeën om Feyenoord Netwerk nog beter te maken.