Feyenoord Netwerk
zondag 23 november 2014 - 03:01                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Feyenoord Forums » Feyenoorders aan tafel » Expansiedrift Israel?

HR

Deze topic is open en bestaat uit 94 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 ... 94 »

HR

L.Pincoffs
Wereldster

Uit: Weelde
Vak: -
Droomaankoop: -
Reg.: 3 mei 2002

quote:HR
OrCristian schreef:

(...)

HR
Als dat zo is, waarom heb je dan niet de moeite genomen, om in de opzet van dit topic ook de reden van de uiteindelijke ontvoeringen op te nemen?

Wat trouwens wel opmerkelijk is, is dat de slachtoffer rol die de Israelirs kregen, een stuk omgedraaid is, en dat de media en politici steeds meer door slaan krijgen dat het verhaal twee kanten heeft.HR
Ik ben overigens wel blij, dat er niet veel mensen zijn die de mening van Oldskool over "het goedkeuren van ontvoeringen" en "de ondergang gunnen" volledig volgen. Ik geloof niet dat het bijdraagt tot een snellere oplossing.

Blijft mijn vraag aan Oldskool, waar de verdere Westerse steun aan Israel dan uit blijkt?

[Dit bericht is veranderd door L.Pincoffs (op 13 juli 2006 16:05:51).]
HR
HR

Oldskool
Vedette

Uit: Rotterdam
Vak: Maastribune - W4
Reg.: 21 mei 2003

L.Pincoffs schreef:

(...)

Ik ben overigens wel blij, dat er niet veel mensen zijn die de mening van Oldskool over "het goedkeuren van ontvoeringen" en "de ondergang gunnen" volledig volgen. Ik geloof niet dat het bijdraagt tot een snellere oplossing.

Blijft mijn vraag aan Oldskool, waar de verdere Westerse steun aan Israel dan uit blijkt?
HR
Zet gewoon het nieuws vanavond eens aan en luister naar de woorden van Bush, de machtigste man van de Westerse wereld. Vrijwel alle nieuwsreportages worden daarnaast gemaakt vanuit het oogpunt van de joden.

En de enige reden dat ik achter de Palestijnen sta in deze kwestie is de arrogantie van die joden en de manier waarop ze denken dat zj alles kunnen maken, waar alle omliggende landen niks mogen. Zij zijn degenen die al het kwaad zijn gestart met het 'landje veroveren' (Gazastrook, Jordaanoever) en als er dan een reactie volgt, gaan ze zitten janken. Waarom mogen de joden allemaal Palestijnen oppakken (ook onschuldigen, je bent immers schuldig tot het tegendeel is bewezen), maar als de Palestijnen dan n enkele soldaat oppakken, dan is de wereld te klein? Leg mij dat eens uit...
HR
HR

El Jefecito
Legende

Uit: Barcelona
Reg.: 3 mei 2004

Oldskool schreef:

(...)

je bent immers schuldig tot het tegendeel is bewezen), maar als de Palestijnen dan n enkele soldaat oppakken, dan is de wereld te klein? Leg mij dat eens uit...
HR
Er is nog altijd verschil tussen oppakken en ontvoeren vriend....
HR
HR

Jrgen Kristensen
Internationale topspeler

Vak: Stadiontribune - U
Droomaankoop: John Guidetti
Reg.: 4 juni 2003

Jrgen is tegen oorlog.
HR
HR

OrCristian
Wereldster
Hompie ©

Uit: Utrecht
Vak: Maastribune - V
Reg.: 6 juni 2000

Jrgen Kristensen schreef:

Jrgen is tegen oorlog.
HR
Dat is een nobel standpunt waar ik het mee eens kan zijn.
HR
HR

Oldskool
Vedette

El Jefecito schreef:

(...)

Er is nog altijd verschil tussen oppakken en ontvoeren vriend....
HR
Dat is alleen een verschil in nieuwsgeving. Neemt Israel een onschuldige Palestijn mee uit zijn huis, dan is het oppakken. Nemen de Palestijnen een Israelische soldaat mee, dan is het ontvoeren. Het is maar hoe het nieuws gebracht worden. Mensen die niet voor zichzelf kunnen nadenken en het nieuws voorgekauwd willen hebben, zien inderdaad een groot verschil.

Bovendien is dit het enige pressiemiddel dat de Palestijnen hebben, waar de Israeli's ook terug kunnen vallen op een enorm groot leger en de steun van de Westerse wereld. Maar nogmaals, ik zou jou weleens willen horen praten op het moment dat jij zo in het nauw gedreven zou worden als nu bij de Palestijnen het geval is.
HR
HR

El Jefecito
Legende

Uit: Barcelona
Reg.: 3 mei 2004

Oldskool schreef:

(...)

Dat is alleen een verschil in nieuwsgeving. Neemt Israel een onschuldige Palestijn mee uit zijn huis, dan is het oppakken. Nemen de Palestijnen een Israelische soldaat mee, dan is het ontvoeren. Het is maar hoe het nieuws gebracht worden. Mensen die niet voor zichzelf kunnen nadenken en het nieuws voorgekauwd willen hebben, zien inderdaad een groot verschil.

Bovendien is dit het enige pressiemiddel dat de Palestijnen hebben, waar de Israeli's ook terug kunnen vallen op een enorm groot leger en de steun van de Westerse wereld. Maar nogmaals, ik zou jou weleens willen horen praten op het moment dat jij zo in het nauw gedreven zou worden als nu bij de Palestijnen het geval is.
HR
Het enige wat de palastijnen niet hadden moeten doen is dat achterlijke Hamas aan de macht helpen.. In feite graven ze hun eigen graf...
HR
HR

OrCristian
Wereldster
Hompie ©

El Jefecito schreef:

(...)

Het enige wat de palastijnen niet hadden moeten doen is dat achterlijke Hamas aan de macht helpen.. In feite graven ze hun eigen graf...
HR
Voordat Hamas aan de macht was waren het allemaal vriendjes daar?

Het enige dat de onschuldige slachtoffers (Palestijnen n Israeli's) niet hadden moeten doen, is geboren worden.
HR
HR

Oldskool
Vedette

El Jefecito schreef:

(...)

HR
Maar dat komt toch ergens vandaan? Als in een land de grootste zorg van mensen de natuur is, stemmen die mensen op een 'groene' partij. Als het buitenlandervraagstuk een groot probleem is volgens de bevolking, wordt er extreem-rechts gestemd. Als er dus op Hamas wordt gestemd, betekent dat dat de Palestijnen daar een reden voor zien en die reden wordt alleen maar gevoed door Israel. Als ik Palestijn was geweest, had ik waarschijnlijk ook voor een partij gestemd die er als enige echt iets aan wil doen. Als dat Hamas is, dan is dat zo.
HR
HR

L.Pincoffs
Wereldster

Oldskool schreef:

(...)

Zet gewoon het nieuws vanavond eens aan en luister naar de woorden van Bush, de machtigste man van de Westerse wereld. Vrijwel alle nieuwsreportages worden daarnaast gemaakt vanuit het oogpunt van de joden.

HR
Volgens mij is Bush de president van de USA en zouden we hem volgens vele berichten niet al te serieus moeten nemen. Dat maakt dus niet de "Westerse wereld".

Ik lees en hoor de verslaggeving heel anders. Dat er wel eens de andere kant van het verhaal wordt verteld maakt nog niet, dat het allemaal erg evenwichtig is wat er in Europa geschreven en gefilmd wordt. Er wordt nauwelijk iets getoond wat de Israelieten overkomt, maar temeer wat de Palestijnen is aangedaan. Zet het nieuws maar eens aan.

Nu gaat het er ook niet om wie meer in beeld komt, of dat een soldaat opweegt tegen burgerslachtoffers. Het oog om oog regeert daar al te lang. Een partij de zee indrijven is geen oplossing. Liever zie ik een bemiddelende rol van de EU in plaats van een organisatie die partij kiest. Dat gebeurt helaas te niet en blijft het doorrotten.
HR
HR

Tati
Crack
2e Euro 2004 VoVo Feyenoord Netwerk

Reg.: 16 februari 2002

Niet de EU maar de UN zou een rol moeten spelen, in ieder geval in het huidige conflict van Israel met Libanon. De kans dat het escaleert naar fijne landen als Syrie en Iran is levensgroot. En de EU is naar mijn smaak te zeer verdeeld om tot goede besluiten te komen.
Als ik overigens de paramilitairen van Hezbollah in (trainings)actie zie (gisteren op tv), zou ik als Israelier ook niet met een gerust hart naar bed gaan. De ontvoering van Israelische militairen is een regelrechte provocatie. Hezbollah krijgt nu wat het wilde.

De Israelisch-Palestijnse kwestie is van een hele andere orde, waarin Israel vaak slechte en inhumane beslissingen neemt. Dit overigens vaak in reactie op bloedige aanslagen door Palestijnen die op een verkeerde manier vechten voor een eigen staat.
Ik zag van de week een docu op NL 1 over de onderhandelingen tussen Barak en Arafat in 2000 o.l.v. Vanbil Clinton. Tot twee keer toe lag er een aardig voorstel voor onder meer de verdeling van Jeruzalem (Tempelberg). Tot twee keer toe bleven Barak en Arafat zeiken over details. Je moet ook wel echt vrede willen...
HR
HR

jezus christus
Icoon

Reg.: 18 september 2004

levensgevaarlijk altijd om het beleid van israel te veroordelen, maar toch:

in 1945 kwamen de eerste joden uit europa illegaal naar israel, destijds een brits protectoraat;
ze vochten toen tegen de britten;
in 1948 werd israel 'officieel' een staat;
hierna begon de shit:
- de joden (ter onderscheiding van de andere inwoners, de palestijnen) namen het land in bezit en werden rijker als gevolg van hun landbouwprojecten en de steun uit met name de usa (van de usa-joden);
- stevig bewapend door (wederom) de usa hielden ze stand tegen de arabieren van de omringende landen;
- de palestijnen in eigen land werden onderdrukt;
- die palestijnen gingen zich (met hulp van de arabieren) verzetten (verzetstrijders/terroristen)
- de joden gingen de onderdrukking verergeren (staatsgeweld/terreur);
- vele palestijnen werden zonder enige vorm van protest met geweld vastgezet, gemarteld, in kampen gestopt etc.
- en dit gaat nog steeds door....

is dit nu echt zo anders dan het leed dat de joden zelf hebben moeten ondergaan? is het slopen van je huis door militairen niet te erg? is het martelen van medeburgers niet verschrikkelijk? is het huidige bombarderen van libanon en de palestijnse staat niet gewoon 'an act of war'? is de joodse staat eigenlijk niet te ver aan het gaan?

maar dit mag je niet roepen, dan ben je een antisemiet...alsof palestijnen geen semieten zijn....bah!
HR
HR

OrCristian
Wereldster
Hompie ©

jezus christus schreef:

levensgevaarlijk altijd om het beleid van israel te veroordelen

HR
Zeker voor degene die zijn naam ontleent aan de bekendste Jood ter wereld ;)

Om de vrolijke vrijdagmiddag-noot erin te houden

[Dit bericht is veranderd door OrCristian (op 14 juli 2006 15:30:54).]
HRHR
HR

Tati
Crack
2e Euro 2004 VoVo Feyenoord Netwerk

Reg.: 16 februari 2002

OrCristian schreef:

(...)

Zeker voor degene die zijn naam ontleent aan de bekendste Jood ter wereld ;)

Om de vrolijke vrijdagmiddag-noot erin te houden
HR
De bekendste jood ter wereld, is dat niet Johan Cruijff? Of zouden Frits Barend en Leon de Winter zich dan gekwetst voelen? ;)

@Jezus Christus. Jouw opsomming klopt als een bus, maar het is wel een koe in de kont kijken. Eind jaren 40 was er sprake van een volstrekt ander tijdperk, waarin Israel zijn gang kon gaan. Als we nu plotseling de Palestijnen zielig moeten vinden, what about De Koerden? Ik kan me niet herinneren dat Nederlandse toeristen de Turkse kusten mijden omwille van de beroerde positie waarin de Koerden in Turkije verkeren...Of, check eens kaart van Afrika en het Midden-Oosten. Jaja, Engeland en Frankrijk zijn in de vorige eeuw lekker bezig geweest. NOT
HR
HR

seven
Legende

Uit: Nijmegen
Reg.: 17 november 2002

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 14 juli 2006 om 21:16:54.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  MSN: seven_u2@hotmail.com  Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR
Het mes snijdt in deze kwestie aan 2 kanten.

Terecht wordt hier gezegd dat het kiezen voor de Hamas in de palastijnse regering een doorn in het oog is voor Israel,maar Israel kiest zelf ook een regering waar ik mijn vraagtekens bij zet.
Ik moet eerlijk zeggen dat mijn sympathie ook meer uit gaat naar de palastijnen omdat zij de onderdrukte partij zijn.

Grootste slachtoffers in deze kwestie zijn onschuldige burgers,neem nu in Libanon,dat Israel daar als een olifant in een porceleinkast raketten afschiet en vele onschuldige burgers treft maakt de bevolking alleen maar wanhopiger en bozer en roept het alleen maar meer woede tegen zich af dat in het voordeel is van de Hezbollah.

Ik denk niet dat ik het meemaak dat het vrede word in het midden oosten,er lopen teveel extremisten rond daar,aan beide kanten

[Dit bericht is veranderd door seven (op 14 juli 2006 21:17:38).]
HR
HR

varkenoord
Legende

Vak: Stadiontribune - U
Reg.: 16 november 2004

L.Pincoffs schreef:

(...)

Volgens mij is Bush de president van de USA en zouden we hem volgens vele berichten niet al te serieus moeten nemen. Dat maakt dus niet de "Westerse wereld".

Ik lees en hoor de verslaggeving heel anders. Dat er wel eens de andere kant van het verhaal wordt verteld maakt nog niet, dat het allemaal erg evenwichtig is wat er in Europa geschreven en gefilmd wordt. Er wordt nauwelijk iets getoond wat de Israelieten overkomt, maar temeer wat de Palestijnen is aangedaan. Zet het nieuws maar eens aan.

Nu gaat het er ook niet om wie meer in beeld komt, of dat een soldaat opweegt tegen burgerslachtoffers. Het oog om oog regeert daar al te lang. Een partij de zee indrijven is geen oplossing. Liever zie ik een bemiddelende rol van de EU in plaats van een organisatie die partij kiest. Dat gebeurt helaas te niet en blijft het doorrotten.
HR
Israel 2 doden,libanon 40 doden.
HR
HR

L.Pincoffs
Wereldster

Dus?

Het zijn er 50 teveel. (Israel 10 doden, Libanon 40 doden)
HR
HR

Purple
Icoon

Uit: Aalsmeer
Reg.: 15 mei 2004

L.Pincoffs schreef:

Dus?

Het zijn er 50 teveel. (Israel 10 doden, Libanon 40 doden)
HR
idd en dit was niet gebeurd als die Hezbollah de Isralische militairen niet van Isralisch grondgebied had ontvoerd,Isral reageerd misschien wel te hard maar ze komen als geen ander land ter wereld voor hun eigen mensen op.bovendien zit Hezbollah in de Libanese regering dus dat maakt hen direct verantwoordelijk.De Libanese bevolking moet Hezbollah bedanken voor de bombardementen.
HR
HR

FRB
Icoon

Vak: Maastribune - VV
Droomaankoop: Hakim Ziyech
Reg.: 7 augustus 2005

Interessante stelling gisteren bij NOVA: als je een militair oppakt is dat geen gijzeling maar een krijgsgevangene. Uiteraard is dat zo en dan gelden er volgens het oorlogsrecht totaal andere regels als dat Israel die nu denkt te kunnen instellen.

Deze kwestie is zo ontzettend moeilijk op te lossen. Dat Libanon was eindelijk na jaren weer redelijk opgekrabbeld en wordt nu in 1 keer weer 30 jaar in de tijd terug gesmeten. Ook Syrie en Iran moeten oppassen dat ze niet in de oorlog betrokken worden. De situatie kan zomaar tot een totale oorlog in het MO leiden met alle verschrikkelijke gevolgen van dien. Als Iran straks echt een kernwapen heeft (zoals Israel al jaren) dan hebben we straks een totale catastrofe.

Terrorisme moet hard worden aangepakt maar wat Amerika en Israel zich al jaren veroorloven staat buiten elke proportie. Zolang Israel Gaza en de Westoever bezet houden zal er nooit een oplossing komen. Maar zolang ze gesteund worden door het hypocrietste land ter wereled (en helaas ook de nog enig overgebleven supermacht) kunnen ze zich alles veroorloven. Alle moties tegen Israel in de VN zullen kunnen rekenen op een veto van de VS. En als er al een lichte motie wordt aangenomen legt Israel die gewoon naast zich neer.

Begrijp me goed en nogmaals: wat terreurbewegingen als Hamas, Hezbollah en al Quada doen moet hard worden aangepakt. Maar ook de daden van Israel en de VS moeten goed onder de loep worden genomen. In de hoop dat Palestijnen,christenen,joden en Arabieren in het MO een keer echt in vrede naast elkaar kunnen wonen.
HR
HR

easydott
Crack

Uit: Rhoon
Vak: Marathontribune - J
Droomaankoop: Dirk Kuyt
Reg.: 9 november 2005

Purple schreef:

(...)

idd en dit was niet gebeurd als die Hezbollah de Isralische militairen niet van Isralisch grondgebied had ontvoerd,Isral reageerd misschien wel te hard maar ze komen als geen ander land ter wereld voor hun eigen mensen op.bovendien zit Hezbollah in de Libanese regering dus dat maakt hen direct verantwoordelijk.De Libanese bevolking moet Hezbollah bedanken voor de bombardementen.
HR
Jij hebt wel een hele zwart-witte kijk op de situatie. Wat al eerder is aangevoerd door Oldskool, wanneer Palestijnen Joodse soldaten meenemen dan is het ontvoeren, wanneer Joden 'onschuldige' Palestijnen meenemen dan is dat oppakken. Het is maar hoe je met de berichtgeving omgaat. Verder heb ik het idee dat de Joden deze ('ontvoering')situatie hebben aangegrepen om de spierballen te laten zien en dat er niet te sollen valt met Israel. Het is eigenlijk te triest voor woorden dat er door deze actie weer burgerdoelen en onschuldige mensen worden geraakt. Ipv de harde kern van de Hesbollah aan te pakken, verrichten ze verder alleen maar meer schade aan de publieke opinie in Libanon en de hele wereld. Ach ja, lekker belangrijk denken de Joden. Ze hebben toch schijt aan heel de wereld (behalve USA). Verder hoop ik niet dat dit gaat escaleren, want Iran en Syrie grijpen elk situatie straks aan om de bom letterlijk in het Midden Oosten te laten barsten !!

@Tati: je bent in je opsomming 1 vooraanstaand land in je rijtje vergeten. Nederland misschien ?? Gekleurde bril op ??
HR
HR

easydott schreef:

(...)

Jij hebt wel een hele zwart-witte kijk op de situatie. Wat al eerder is aangevoerd door Oldskool, wanneer Palestijnen Joodse soldaten meenemen dan is het ontvoeren, wanneer Joden 'onschuldige' Palestijnen meenemen dan is dat oppakken. Het is maar hoe je met de berichtgeving omgaat. Verder heb ik het idee dat de Joden deze ('ontvoering')situatie hebben aangegrepen om de spierballen te laten zien en dat er niet te sollen valt met Israel. Het is eigenlijk te triest voor woorden dat er door deze actie weer burgerdoelen en onschuldige mensen worden geraakt. Ipv de harde kern van de Hesbollah aan te pakken, verrichten ze verder alleen maar meer schade aan de publieke opinie in Libanon en de hele wereld. Ach ja, lekker belangrijk denken de Joden. Ze hebben toch schijt aan heel de wereld (behalve USA). Verder hoop ik niet dat dit gaat escaleren, want Iran en Syrie grijpen elk situatie straks aan om de bom letterlijk in het Midden Oosten te laten barsten !!

@Tati: je bent in je opsomming 1 vooraanstaand land in je rijtje vergeten. Nederland misschien ?? Gekleurde bril op ??
HR
Juist,dat Isral dit zich denkt te kunnen permiteren maakt ze niks beter als de terroristen waar ze tegen vechten.
Die militairen die ontvoerd zijn hebben ook nog eens zelf gekozen om dat werk te gaan doen,iets wat je van de meeste slachtoffers die Isral maakt niet kunt zeggen.
HR
HR
Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 15 juli 2006 om 14:36:33.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  MSN: therealneochamp@hotmail.com  Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR
Uiteindelijk zal de gehele wereld politiek lijnrecht tegenover Israel komen te staan. Ook die van de USofA.

Ze denken alles te kunnen maken, maar zijn geen haar beter dan een Palestijnse Terrorist.Wat nu gebeurt is toch ok te bizar voor woorden. Welk ander land dan ook zou dit nooit moeten flikken. Dan staat heel de wereld op z'n kop. Alleen die Israeliers zoiets flikken is alles geoorloofd....

[Dit bericht is veranderd door Neochamp (op 15 juli 2006 14:37:29).]
HR
HR

Beer
Legende

Uit: Zoetermeer
Reg.: 24 augustus 2004

Neochamp schreef:

Uiteindelijk zal de gehele wereld politiek lijnrecht tegenover Israel komen te staan. Ook die van de USofA.
HR
Als het aan mij ligt niet, de hele wereld moet lijnrecht tegenover al die moslim-schurken-staten staan.

Eerst vanuit woonwijken allemaal raketten op Israelische steden afvuren, en dan raar opkijken als ze op diezelfde plek terugsturen.

Waar je ook een bom goot het is altijd goed, iedere Moslim (in die landen) is een "potentiele" terrorist.
HR
HR

FRB
Icoon

Droomaankoop: Hakim Ziyech
Reg.: 7 augustus 2005

Beer schreef:

(...)
Als het aan mij ligt niet, de hele wereld moet lijnrecht tegenover al die moslim-schurken-staten staan.

Eerst vanuit woonwijken allemaal raketten op Israelische steden afvuren, en dan raar opkijken als ze op diezelfde plek terugsturen.

Waar je ook een bom goot het is altijd goed, iedere Moslim (in die landen) is een "potentiele" terrorist.
HR
Wat een heerlijke genuanceerde mening. En ook helemaal niet generaliserend ofzo. Kijk met dit soort posts komt de wereld een stuk verder :denk :nee :slaap
HR
HR

easydott
Crack

Uit: Rhoon
Vak: Marathontribune - J
Droomaankoop: Dirk Kuyt
Reg.: 9 november 2005

Beer schreef:

(...)
HR
Wat een trieste uitlating zeg. Daar heb je zeker wel heel goed over nagedacht om dit op het forum te gooien. Weet je wel wat je zegt? Ik ben benieuwd of je dit ook een goede uitlating vind: "Ieder Feyenoorder is een potentieel hooligan" :huh :denk
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 94 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Feyenoord Forums » C - Supporters » Feyenoorders aan tafel » Expansiedrift Israel?

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Feyenoord Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Feyenoord Poll

Kan dit elftal meespelen om de titel?

Ja
Nee
Weet niet

HR

VoVo

Van de Feyenoord-fans denkt 40,6% dat Rijeka HNK wint van Standard Luik. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Feyenoord Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van Feyenoord-Sevilla FC:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!