Feyenoord Netwerk
vrijdag 21 november 2014 - 03:13                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Feyenoord Forums » Feyenoorders aan tafel » Expansiedrift Israel?

HR

Deze topic is open en bestaat uit 94 pagina's: « 1 ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... 94 »

HR

Anatolie
Crack

Uit: Rhoon
Vak: Marathontribune - J
Droomaankoop: Dirk Kuyt
Reg.: 9 november 2005

quote:HR
L.Pincoffs schreef:

(...)

Sorry hoor, dit heeft weinig meer van een discussie. Ik wil niets bewijzen. Alleen aangeven dat er meer is onder de zon.

Het is jammer voor Libanon, die de laatste tijd de voorspoedige kant op leek te gaan, maar na de dood van Hariri, is daar een andere koers ingeslagen. Nu is het land weer voor jaren teruggezet.
HR
Het is jammer Pincoffs dat je de discussie afkapt. Ik had toch graag nog antwoorden op mijn stellingen / vragen gehad.

Flofeyenoord2005 schreef:

(...)

Beiroet was inderdaad DE stad in opkomst in het Midden-Oosten. Mensen uit Iran, Syrie etc. brachten hier hun vakanties en weekenden door.
Israel ligt economisch tien straatlengten voor op omringende landen als Libanon. Dat zal ook nog wel even voortduren als je ziet wat een steun Israel uit het Westen geniet. Toch ben ik ervan overtuigd dat de huidige bombardementen niet worden uitgevoerd enkel en alleen om Libanon economisch een x aantal jaren achteruit te zetten.
De belangrijkste taak van de regering (Peretz?) is het beschermen van je burgers. Elke dag worden er zowel door de Palestijnen als door Hezbollah tientallen raketten afgevuurd op Israel`s grondgebied. Waar Israel zich wel aan de voorwaarden houdt, nl. het terugtrekken van de troepen en kolonisten uit Palestina en eerder al Libanon, doet Hezbollah dat op zijn beurt niet. Ik zeg absoluut niet dat ik de bombardementen zoals ze nu plaats vinden goed keur. In mijn ogen is de onderhandelingstafel altijd de eerste weg. Als Hezbollah soldaten blijft ontvoeren en raketten blijft afvuren dan is er op een gegeven moment geen andere weg meer over dan die van het geweld.HR
Ik zou graag met je in discussie willen, maar ik denk dat ik het meeste wat betreft dit conflict al heb gezegd. Ik kan wel weer alles herhalen, maar daar heb ik geen trek meer in. Sorry, het is geen onwil, maar het is o.a. wel duidelijk hoe ik erover denk. Wie weet komt er weer een situatie waar ik me weer voor kan opladen. Tot dan is het met tranen in de ogen zien hoe onschuldige mensen, met name kinderen (Libanezen, Palestijnen en Israeliers) dit conflict met de dood moeten bekopen. Het is triest, maar wel de werkelijkheid, waarin we momenteel meegezogen worden !!
HR
HR

varkenoord
Legende

Vak: Stadiontribune - U
Droomaankoop: -
Reg.: 16 november 2004

Ik wil reageren op flofeyenoord,die schrijft over het ontvoeren van Israelische soldaten,dan is geweld de enigste weg.In de 2e wereldoorlog is er door het verzet in Putten een aanslag gepleegd op duitse soldaten.Als ik het goed heb 1 dode en wat ontvoerde duitsers.De wraakaktie van de duitsers mag bekend zijn,meer dan 600 weggevoerde Puttense mannen,waarvan er ruim 500 niet meer terug keerden.Ook het Israelische leger is een bezettingsmacht.De reaktie van Israel vind ik vergelijkbaar met de Puttense zaak.Een oorlogs misdaad van het zuiverste water.Verder vind ik een palestijnse dode even erg als een israelische,zeker als het om burgers gaat.
HR
HR

echte critiche
Icoon

Vak: -
Reg.: 10 november 2005

ik ben het met die hele klote oorlog niet eens,van beide kanten niet.maar een ding moet me toch van het hart, en dat is dat de hezbollah moet stoppen met die laffe streken door hun basiskampen tussen de burgers te stallen,en ook die raketbasisisen dumpem ze maar tussen de bevolking.ze gebruiken hun eigen bevolking als schild, om dan later als er doden zijn gevalen onder de bevolking,moord en brand te schreeuwen...propaganda van de ergste soort noem ik dit.
HR
HR
Die hele oorlog is verdomme toch verknipt? Wat denken ze hier nou mee te bereiken in godsnaam?

Zij smijten met raketten, Israel gooit weer wat gebouwen plat en allebei schreeuwen ze om het hardst dat ze o zo zielig zijn. Syrie steunt nu Libanon en de Vs staat pal achter Israel. Zo komt er dus nooit een eind als je zulke taal blijft uitkramen.

Bom op dat hele gebied en je bent er vanaf. Of ga ik nu te ver?
HR
HR

echte critiche
Icoon

Reg.: 10 november 2005

Vakkie W schreef:

Die hele oorlog is verdomme toch verknipt? Wat denken ze hier nou mee te bereiken in godsnaam?

Zij smijten met raketten, Israel gooit weer wat gebouwen plat en allebei schreeuwen ze om het hardst dat ze o zo zielig zijn. Syrie steunt nu Libanon en de Vs staat pal achter Israel. Zo komt er dus nooit een eind als je zulke taal blijft uitkramen.

HR
op welk gebied :B
HR
HR

echte critiche schreef:

(...)

op welk gebied :B
HR
ELK gebied? Wordt er schijtziek van dat gedoe daaro.
HR
HR

AS SC Etienne
Crack

Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 18 december 2002

Vakkie W schreef:

HR
Je gaat te ver.
HR
HR

AS SC Etienne schreef:

(...)

Je gaat te ver.
HR
Zij toch ook?
HR
HR

AS SC Etienne
Crack

Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 18 december 2002

Vakkie W schreef:

(...)

Zij toch ook?
HR
Inderdaad, maar als jij alleen al het goede voorbeeld (alleen al voor jezelf) kan geven, help je de wereld weer een stukje; een betere wereld begint bij jezelf.

Je kan er namelijk ook boven staan. Want als jij wil dat zij dood moeten ben jij niet beter dan hen.
In jou theorie gezien: De Israelirs en Hezbollah wensen elkaar de dood, en maken elkaar ook dood. Jij verdoemt hen ook tot de dood, dus mag jij ook dood (omdat jij vindt dat de mensen die andere mensen dood wensen, dood moeten). Het dood wensen van een ander maakt je niet beter dan de ander, maar net zo slecht.

Ik heb een ex gehad, die in Sarajevo woonde toen Sarajevo werd 'gegijzeld' en omringd. Zij wil er niet over praten, anders barst ze in tranen uit en kan ze niet slapen. Zij was toen rond de 4 jaar.
Het enige wat zij mij durfde te vertellen is dat er een dag was dat er niet werd geschoten. Zij ging buiten spelen met der vriendinnetje, maar die werd dood voor haar ogen neer geschoten.
Andere praktijken kan hier men wel zelf bedenken.

Wil jij dat soort verdriet mensen toewensen?

Ik heb niks tegen je hoor, dat moet je wel weten. Je moet alleen wel even nadenken voordat je dingen zoals dit zegt.

Bloemetje? :) (biertje mag ook :B )

[Dit bericht is veranderd door AS SC Etienne (op 8 augustus 2006 00:22:22).]
HR
HR

L.Pincoffs
Wereldster

Uit: Weelde
Reg.: 3 mei 2002

Bron: Metro 9-8-2006

Reuters-fotograaf dikte Libanon-fotos aan

PERSBUREAU REUTERS heeft per direct haar Libanese fotograaf Adnan Hajj de wacht aangezegd. De fotograaf had enkele fotos over de strijd tussen Isral en Hezbollah in Libanon ge-Photoshopt. Het schandaal kwam aan het licht op het weblog Littlegreenfootbals.com. Reuters besloot na de aanzwellende kritiek haar contact met de freelance fotograaf te verbeken. De 920 fotos van de Libanees zijn uit Reuters database verwijderd. Op de fotos is onder meer een brandende wijk in Beiroet te zien. Nader beschouwd blijken extra rookwolken te zijn aangebracht. Daarnaast is de brandende wijk groter gemaakt. Oplettende webloggers zagen op n afbeelding meerderemalen dezelfde verwoeste huizen staan.

Eieren
Eerder werden al fotos van Najj door weblogs bekritiseerd. Nu heeft Reuters besloten eieren voor haar geld te kiezen. Reuters Global Picture Editor Szlukovenyi laat in een verklaring weten dat het manipuleren van fotos indruist tegen de standaard die wij van onzefotografen verwachten.' Elly Speet, secretaris van de Nederlandse Vereniging van Journalisten, vindt dat Reuters niet anders kon: 'Een fotojournalist moet de werkelijkheid weergeven. Als je die aanpast zit je gewoon fout.'

Excessen
Volgens Speet manipuleren sommige Nederlandse fotografen ook weleens een foto. 'Maar dan heb je het over een parapluutje meer of minder op de achtergrond. In Nederland krijg je daar soms een discussie over. Maar dit soort excessen hebben wij hier nog niet meegemaakt.'
HR
HR
HR

arrow
Icoon

Reg.: 21 november 2003

Volstrekt bizarre oorlog : commentaar van Hezbollah " Wij willen de fruitoogst van Isral te raken " en commentaar van Isralische defensie na aanval op perzik-veld in oostelijk deel Libanon " Wij proberen de oogst in Libanon te vernietigen ", wat lezen we dan in Wallstreet Journal ? " Carmel industries hopes to recover some parts of the fields in Southern and East Lebanon to get a greater part of worldfruitmarket ".
Vreemd.
HR
HR

AS SC Etienne schreef:

(...)

Inderdaad, maar als jij alleen al het goede voorbeeld (alleen al voor jezelf) kan geven, help je de wereld weer een stukje; een betere wereld begint bij jezelf.

Je kan er namelijk ook boven staan. Want als jij wil dat zij dood moeten ben jij niet beter dan hen.
In jou theorie gezien: De Israelirs en Hezbollah wensen elkaar de dood, en maken elkaar ook dood. Jij verdoemt hen ook tot de dood, dus mag jij ook dood (omdat jij vindt dat de mensen die andere mensen dood wensen, dood moeten). Het dood wensen van een ander maakt je niet beter dan de ander, maar net zo slecht.

Ik heb een ex gehad, die in Sarajevo woonde toen Sarajevo werd 'gegijzeld' en omringd. Zij wil er niet over praten, anders barst ze in tranen uit en kan ze niet slapen. Zij was toen rond de 4 jaar.
Het enige wat zij mij durfde te vertellen is dat er een dag was dat er niet werd geschoten. Zij ging buiten spelen met der vriendinnetje, maar die werd dood voor haar ogen neer geschoten.
Andere praktijken kan hier men wel zelf bedenken.

Wil jij dat soort verdriet mensen toewensen?

Ik heb niks tegen je hoor, dat moet je wel weten. Je moet alleen wel even nadenken voordat je dingen zoals dit zegt.

Bloemetje? :) (biertje mag ook :B )
HR
Oh ik denk er wel over na hoor voor ik zoiets zeg. Vanaf het begin dat Israel bestaat staan ze elkaar naar het leven. Ongelijk of niet?

Als ze zo doorgaan is er straks niemand meer over. Gelijk of niet?

Het is er misschien een beetje bot uitgekomen, maar ik word zo spuugzat van die hele situatie daar. Het is een never ending story man. Ze blijven elkaar afmaken. En met welk doel? Wat verandert er dan wezenlijk door dat geweld? Niks, nada, noppes, nul komma nul. Ja, het sterftecijfer ligt wat hoger. Niet grappig bedoeld.

Ik zou het liefst zien dat ze daar in vrede naast elkaar leven voor de komende duizenden jaren. Tuurlijk wens ik niemand dood. Denk je dat ik zo'n sadist ben die daar op kickt? ;)

PS: Doe dan maar een :pul hoor. :B
HR
HR

screens
Vedette

Vak: Stadiontribune - X2
Reg.: 13 augustus 2001

Vakkie W schreef:

(...)
Ja, het sterftecijfer ligt wat hoger. Niet grappig bedoeld.

PS: Doe dan maar een :pul hoor. :B
HR
je begrijpt neem ik aan wel dat het grappig overkomt he?

maar isreal gaat te ver lijkt mij
al dat gezeik daar
maar opzich zal dat wel nooit ophouden........
HRHR
HR

feyenoorder12
Icoon

Uit: Barneveld
Vak: Stadiontribune - X1
Reg.: 11 juli 2000

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 10 augustus 2006 om 19:47:29.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  Bezoek de homepage  ICQ 115042510  MSN: feyenoorder12@hotmail.com  Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR
Kzou zeggen probeer het eens van een andere kant te zien. Stel dat Duitsland Nederland wil vernietigen. Het heeft 10.000den raketten opgesteld staan die elk moment in Nederland doelen kunnen treffen. Stel dat Duitsland daarnaast al jaren aanslagen pleegt op de Nederlandse bevolking.
Op een gegeven moment zegt Nederland "nu is het genoeg" we gaan ons land beschermen en proberen in te grijpen door de dreiging neer te slaan...

Wat zou een Nederlander hiervan vinden?
HR
HR

Anatolie
Crack

feyenoorder12 schreef:

Kzou zeggen probeer het eens van een andere kant te zien. Stel dat Duitsland Nederland wil vernietigen. Het heeft 10.000den raketten opgesteld staan die elk moment in Nederland doelen kunnen treffen. Stel dat Duitsland daarnaast al jaren aanslagen pleegt op de Nederlandse bevolking.
Op een gegeven moment zegt Nederland "nu is het genoeg" we gaan ons land beschermen en proberen in te grijpen door de dreiging neer te slaan...

Wat zou een Nederlander hiervan vinden?
HR
Als het leven zo makkelijk in elkaar zat, zoals jij de situatie in Libanon hierboven schetst dan hadden we op dit moment allemaal met roze brilletjes rondgelopen. Ik zou me toch iets meer verdiepen in de materie.
HR
HR

feyenoorder12
Icoon

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 10 augustus 2006 om 20:06:16.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  Bezoek de homepage  ICQ 115042510  MSN: feyenoorder12@hotmail.com  Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR

Anatolie schreef:

(...)

Als het leven zo makkelijk in elkaar zat, zoals jij de situatie in Libanon hierboven schetst dan hadden we op dit moment allemaal met roze brilletjes rondgelopen. Ik zou me toch iets meer verdiepen in de materie.
HR
Sorry, maar je conclusie hierboven is wat overhaast getrokken. Een dergelijk voorbeeld is bedoeld voor mensen die alleen maar een keer journaal in de week zien en menen er iets vanaf te weten.
De materie Israel/Libanon en die van de afgelopen 50 jaar aldaar is hobby van me, dus verdieping is al aan de orde.
HR
HR

Anatolie
Crack

feyenoorder12 schreef:

(...)

Sorry, maar je conclusie hierboven is wat overhaast getrokken. Een dergelijk voorbeeld is bedoeld voor mensen die alleen maar een keer journaal in de week zien en menen er iets vanaf te weten.De materie Israel/Libanon en die van de afgelopen 50 jaar aldaar is hobby van me, dus verdieping is al aan de orde.
HR
Dan had je ook geweten dat het publiek waarvoor je mail bedoeld is, weinig tot niet genteresseerd is in dit topic. Verspeelde energie dus !
HR
HR

feyenoorder12
Icoon

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 11 augustus 2006 om 07:37:19.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  Bezoek de homepage  ICQ 115042510  MSN: feyenoorder12@hotmail.com  Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR

Anatolie schreef:

(...)

Dan had je ook geweten dat het publiek waarvoor je mail bedoeld is, weinig tot niet genteresseerd is in dit topic. Verspeelde energie dus !
HR
Ben ik het niet mee eens. Veel mensen geven een mening dus zijn wel degelijk geinteresseerd in het gebeuren. Die mening is vaak alleen gebasseerd op wat tv beelden van journaal. Dus vandaar een post om wat verder te kijken dan dat.
Geen verspeelde energie hoor (de discussie echt ingaan is voor mij energie verspillen).
HR
HR

Borrie
Crack

Uit: Delft
Vak: Stadiontribune - QQ
Reg.: 3 december 2002

De vraag is, wat wil Isral bereiken. Willen ze de complete Hezbollah uitroeien? Ze weten zelf ook dat dat onmogelijk is, het is een groepering die overal in verweven zit, en ze hebben nou eenmaal niet allemaal Hezbollah op hun voorhoofd staan.

Dus willen ze nu het land zover mogelijk vrijmaken zodat de Hezbollah met hun raketten geen doelen meer in Israel kan raken. Door de raketaanvallen van de laatste tijd blijkt dat de rakketten van Hezbollah een stuk verder komen dan eerst gedacht. Ze moeten dus een stuk meer van het land schoonvegen alvorens Israel buiten het bereik is van deze raketaanvallen.

Het is dus een zinloze inval van Israel. Mijns inziens moet de VN (lees VS) nou eindelijk eens ingrijpen. Ze (de VS) spelen altijd graag de politieman van de wereld, tot het moment dat het om eigen grondgebied gaat (of bijna eigen grondgebied zoals Israel). Laat een VN-macht een staakt het vuren opleggen, een vredestroep sturen en ervoor zorgen dat er van beide kanten geen raketten meer gevuurd worden.

'Het is te vroeg voor een staak-het-vuren': hoe tegenstrijdig kan een opmerking zijn.

Zo. Da's mijn mening.

[Dit bericht is veranderd door Borrie (op 11 augustus 2006 07:46:30).]
HR
HR

Purple
Icoon

Uit: Aalsmeer
Droomaankoop: John Guidetti
Reg.: 15 mei 2004

Borrie schreef:

De vraag is, wat wil Isral bereiken. Willen ze de complete Hezbollah uitroeien? Ze weten zelf ook dat dat onmogelijk is, het is een groepering die overal in verweven zit, en ze hebben nou eenmaal niet allemaal Hezbollah op hun voorhoofd staan.

Dus willen ze nu het land zover mogelijk vrijmaken zodat de Hezbollah met hun raketten geen doelen meer in Israel kan raken. Door de raketaanvallen van de laatste tijd blijkt dat de rakketten van Hezbollah een stuk verder komen dan eerst gedacht. Ze moeten dus een stuk meer van het land schoonvegen alvorens Israel buiten het bereik is van deze raketaanvallen.

Het is dus een zinloze inval van Israel. Mijns inziens moet de VN (lees VS) nou eindelijk eens ingrijpen. Ze (de VS) spelen altijd graag de politieman van de wereld, tot het moment dat het om eigen grondgebied gaat (of bijna eigen grondgebied zoals Israel). Laat een VN-macht een staakt het vuren opleggen, een vredestroep sturen en ervoor zorgen dat er van beide kanten geen raketten meer gevuurd worden.

'Het is te vroeg voor een staak-het-vuren': hoe tegenstrijdig kan een opmerking zijn.

Zo. Da's mijn mening.
HR
Die VN macht die in de jaren 80 in Libanon zat heeft ook weinig to niets opgeleverd.De VN is toch een slappe organisatie die op eigen kracht helemaal niets kan uitrichten.
HR
HR

feyenoorder12 schreef:

(...)

Sorry, maar je conclusie hierboven is wat overhaast getrokken. Een dergelijk voorbeeld is bedoeld voor mensen die alleen maar een keer journaal in de week zien en menen er iets vanaf te weten.
De materie Israel/Libanon en die van de afgelopen 50 jaar aldaar is hobby van me, dus verdieping is al aan de orde.
HR
Rare hobby's hou jij erop na..... ;)

[Dit bericht is veranderd door aliendwurf (op 11 augustus 2006 15:49:00).]
HR
HR

Anatolie
Crack

feyenoorder12 schreef:

(...)

Ben ik het niet mee eens. Veel mensen geven een mening dus zijn wel degelijk geinteresseerd in het gebeuren. Die mening is vaak alleen gebasseerd op wat tv beelden van journaal. Dus vandaar een post om wat verder te kijken dan dat.
Geen verspeelde energie hoor (de discussie echt ingaan is voor mij energie verspillen).
HR
Je bent de 1ste en misschien wel de laatste persoon waarvan ik weet dat hij het beoefenen van zijn hobby verspilde energie vind. Vreemd :denk
HR
HR

feyenoorder12
Icoon

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 12 augustus 2006 om 11:06:52.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  Bezoek de homepage  ICQ 115042510  MSN: feyenoorder12@hotmail.com  Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR
3 posts en twee rare conclusies...

Ga eens voor jezelf na wat het houden van een hobby voor je betekent en ga daarna even voor jezelf na wat een discussie voeren over iets wat anderen niet genoeg kan boeien is(en dus geen discussie kan zijn).
Dat laatste komt dan op mij neer als verspilde energie.

Good old bb...
HR
HR

feyenoorder12 schreef:

3 posts en twee rare conclusies...

Ga eens voor jezelf na wat het houden van een hobby voor je betekent en ga daarna even voor jezelf na wat een discussie voeren over iets wat anderen niet genoeg kan boeien is(en dus geen discussie kan zijn).
Dat laatste komt dan op mij neer als verspilde energie.

Good old bb...
HR
Het was gewoon een geintje van mijn kant,ik kan je dan ook verzekeren dat ik me erg interesseer in het midden oosten-probleem,en het eigenlijk voor mij ook een 'hobby' is,ik vond/vind alleen die woordkeus een beetje dubieus......that's all. ;)

En nu weer on-topic:
Deze hele non-discussie begon met het feit dat je een beetje vreemde vergelijking maakte en over het feit dat het publiek in deze topic al dan niet geinterresseerd zou zijn in de materie.
Ik ben van mening dat een ieder die hier komt kijken in deze topic wel degelijk wil weten/weet wat er nu precies speelt in het midden oosten,in dat kader is het wel een aardige vergelijking,al is die vergelijking wel een beetje kort door de bocht.

[Dit bericht is veranderd door aliendwurf (op 12 augustus 2006 12:59:20).]
HR
HR

L.Pincoffs
Wereldster

Uit: Weelde
Reg.: 3 mei 2002

HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 94 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Feyenoord Forums » C - Supporters » Feyenoorders aan tafel » Expansiedrift Israel?

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Gratis lid worden

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Feyenoord Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Feyenoord Poll

Kan dit elftal meespelen om de titel?

Ja
Nee
Weet niet

HR

VoVo

Van de Feyenoord-fans denkt 48,7% dat Willem II wint van Excelsior. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Feyenoord Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van Feyenoord-FC Dordrecht:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!