| Poster | | Topic: Feyenoord-NEC 0-2, nabeschouwing |  |
|
|
Onofan Vaste waarde in elftal
Posts: 435 Reg.: 26 augustus 2002 | De beker is nog niet leeg en er zullen nog wel meer ellendige wedstrijden volgen. Kalmarr was een lichtpunt in de zin van teamprestatie. Het voetbal was bij vlagen aardig en ik denk dat Verbeek er wel content mee was. Je ziet in ieder geval wel dat het voetbal beter verzorgd is en wat alleen uitblijft is de beloning daarvoor. Elke nederlaag heeft zijn verhaal. Heracles: rood De Guzman en vele blessures. Groningen: rood Hofland en veel blessures en ook missen van opgelegde kansen, wel weer beter voetbal. NEC: dubieuze beslissing scheidsrechter en counter met een uitglijder De Cler en wederom missen vele kansen. Ik vond overigens Been niet geheel realistisch. Hij vond NEC in de 2e helft domineren. Kan zijn maar na de zeer onverwachte 0-1 maakte Verbeek de fout door Van Bronckhorst als een soort laatste man te laten spelen. Al begreep ik later dat dit niet de bedoeling was en dat Greene zijn stek te vaak verliet waardoor Bahia en hij teveel een tegen een kwamen te staan en dan met die watervlugge Saidi!!
Daar had ik toch de gedachte om Bruins toch te laten staan. Na zijn wissel en die van El Ahmadi verdween het vernuft uit de aanval en werd het een kwalitatief zeer slecht potje onzerzijds. Hierdoor kon NEC domineren. Ik had denk ik, toch liever Tiendalli er in gezet voor El Ahmadi (hij was op geloof ik) en Green naar het centrum met Bahia. Kon van Bronckhorst lekker naar voren. Maar goed, ik ben geen coach.
Toch blijf ik geloof houden in deze coach. Ik denk nog steeds dat de cultuuromslag gepaard zal gaan met vallen, veel vallen en af en toe opstaan. We moeten de verwachtingen gewoon ernstig bijstellen. Al past het niet bij ons maar het zal gewoon moeten. We moeten accepteren dat Twente, Groningen en Heerenveen ons qua scouting, voetbal en weet ik wat al niet meer, ons gewoon voorbij gestreefd zijn. We gaan bouwen, en nu echt en niet een tussendoortje met BvM maar met een echte kerel, Verbeek.
Bij Oranje zie je nu al de hand van Bertje. Lekker conservatief, voorzichtig en vooral geen gekke dingen doen.
|
|
|
Feyenoord Amersfoort Veelbelovend talent
Uit: Amersfoort Vak: - Posts: 93 Reg.: 29 augustus 2006 |
quote: FRB schreef:
(...)
Helemaal mee eens.
Overigens zie ik weinig tot geen verschil met het voetbal onder BvM. 
Ik zie wel degelijk verschil in spel. Niet meer tikkie terug, het enige waar ik me qua spel aan stoor is de ingooi, niemand biedt zich aan, wat al tot kaarten heeft geleid. Ook de inzet in sommige fases van de wedstrijd is niet optimaal. Wat van Gaal al zei over AZ, dat hun voorbereiding pas 1 dag voor de start van het seizoen begon is ook bij ons van toepassing. Al zijn wij nog steeds niet (bijna) blessurevrij. Met Tomasson en Guzzie erbij hebben we al meer opties. Alleen heel jammer dat onze kwetsbaarste kant (de verdediging) met veel blessures en een schorsing te maken heeft.
Ben het wel eens dat er toch snel punten gepakt moeten worden. Helaas is de inzet van tegen Ajax niet elke wedstrijd te zien, anders hadden we al veel meer punten gehad.
|
|
|
willem07 Nationale topspeler
Uit: Utrecht Vak: - Posts: 1709 Reg.: 3 mei 2006 |
quote: geraldo di basta schreef:
te grote selectie is ook de schuld van Bosz natuurlijk !
hij krijgt maar niemand verkocht en dat hangt samen met de aankopen.
Peter Bosz faalt en faalt en blijft in het zadel ongelofelijk !
Zo lang jij het nog hebt over Mackaay neem ik jouw voetbalinzicht niet serieus. Alles is de schuld van Bosz, tuurlijk. 
|
|
|
orange_010 Nationale topspeler
Uit: Rottûrdam Vak: Olympiatribune - Z4 Posts: 858 Reg.: 4 september 2006 |
quote: HvH schreef:
(...)
Dat er een selectie is met 30 spelers is inderdaad niet goed, maar is dat Verbeek's fout, of komt dit door voorgaande geldverslingers?
Hier gaat het erom dat Verbeek gewoon de kans moet krijgen om de stijgende lijn in de kwaliteit van het voetbal door te zetten. Het feit dat men hier ronduit beweert dat er een stijgende lijn in zit. Ik heb liever dat Feijenoord leuk voetbal gaat spelen. Dat trekt dan automatisch ook de betere spelers aan. Het ongewapende voetbal onder de CIOS man leverde ons de KNVB beker op, maar is iedere supporter nou zo gelukkig met het Ray Wilins achtige voetbal, "balletje breed, balletje terug"?
met 30+ bedoelde ik de leeftijd van veel spelers.
voorgaande geldverslinders zeg je. Bijna de gehele selectie is gehaald onder het bewind van Bosz als TD.
|
|
|
drummerboy Basisspeler
Uit: Bunde Vak: Olympiatribune - NN Posts: 351 Reg.: 1 februari 2006 |
quote: geraldo di basta schreef:
te grote selectie is ook de schuld van Bosz natuurlijk !
hij krijgt maar niemand verkocht en dat hangt samen met de aankopen.
Peter Bosz faalt en faalt en blijft in het zadel ongelofelijk !
onze "huiszeikerd" is er ook weer.....
|
|
|
HvH Vedette
Uit: East Kilbride Schotland Vak: - Posts: 1687 Reg.: 21 september 1999 |
quote: orange_010 schreef:
(...)
met 30+ bedoelde ik de leeftijd van veel spelers.
voorgaande geldverslinders zeg je. Bijna de gehele selectie is gehaald onder het bewind van Bosz als TD.
OK, te veel oudere spelers vind ik ook niet juist, zeker gezien e het feit dat een aantal voor dezelfde positie gehaald zijn (Mols, Makaay, Tomasson).
Ik kan me echter niet voorstellen dat Bosz de spelers op eigen houtje binnenhaalt. Als coach heb je daar wel degelijk invloed op, als dat niet zo is, moet je opstappen (a la Keegan maar dat is een echte loser, of Curbishley een man van principes).
Maar goed, het gaat hier over de wedstrijd tegen NEC. Jammer maar helaas, we moeten de positieven hier uithalen en niet alleen over de negativen blijven zeuren.
|
|
|
seven Vedette
Uit: Nijmegen Posts: 2176 Reg.: 17 november 2002 | valt weinig positiefs uit te halen,heb deze wedstrijd live op de TV gezien op vakantie en mijn bier sloeg spontaan dood van het spel van Feyenoord,echt zeer slecht,welke coach je hier ook voor zet het lijkt bijna wel hopeloos te worden
|
|
|
dappere dodo Ballenjongen
Vak: - Posts: 13 Reg.: 1 augustus 2003 | Vergeleken met het veldspel van vorig jaar, zie ik een hele verbetering. Er is beter positiespel en tegen Kalmar FF vond ik met name Greene de grote verrassing. Hij pakte ballen af en had ook goede voortzettingen. Tegen NEC daarentegen, had hij zijn oude niveau weer te pakken, van veel uit positie lopen en teveel de taken van andere overnemend. Dan zie je het gelijk weer fout gaan op beslissende momenten.
Toch is Greene niet alleen schuldig aan de nederlaag zeker niet. Het ontbreken van doelpunten voor Feyenoord hielp NEC in het zadel ze bleven vertrouwen houden in een goede afloop. Toen ze dan ook door een slippertje van notabene de Cler op voorsprong kwamen, konden ze hun favoriete spel spelen. counteren. Uiteindelijk kan je nog blij zijn dat het slechts 0-2 is geworden. het had hoger kunnen uitvallen. Maar dat was niet de verdienste van NEC in mij n ogen, werd meer veroorzaakt door het aandringen van Feyenoord. Toch was het veldspel om weer op mijn begin terug te komen hoopvol voor de komende wedstrijden. Als ze zo blijven spelen, dan komen de doelpunten uiteindelijk ook wel en daarmee ook de punten. Het wordt echt een leuk seizoen.
|
|
|