Feyenoord Forums
 Feyenoord Netwerk
Feyenoord Forums
 Feyenoord Wedstrijden Forum
Feyenoord-NEC 0-2, nabeschouwing
Reageer op deze topic
inloggen | registreer | ledenlijst | kalender | opstelling | pool | battle | vovo | mom | groepen | uploads | handleiding | zoeken | mijn home | home

Deze topic is open.
Deze topic bestaat uit 9 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 »

Poster
Topic: Feyenoord-NEC 0-2, nabeschouwing 
FRB
Vedette

Vak: Maastribune - VV
Reg.: 7 augustus 2005
Gepost op 6 oktober 2008 om 10:01:51.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
De Sigaar schreef:

(...)Dan ben je ziende blind, want het verschil is er wel degelijk.
Al is het niet te zien in de resultaten. Van Marwijk verloor vorig seizoen ook thuis van NEC, uit bij Groningen en ontsnapte nog net met een gelijkspelletje bij Heracles. Opvallend is dat beide trainers thuis 2-2 hebben gespeeld tegen Ajax in wedstrijden die alletwee door ons gewonnen hadden kunnen worden.

Het verschil is toch echt dat er op dit moment wel degelijk naar voren gedacht en gespeeld wordt en het vorig seizoen overduidelijk niet. Toen werden we overspoeld met terugspeelballen naar de keeper en oeverloos geschuif op het middenveld, liefst nog op de eigen helft.
Wat ons nu steeds weer opbreekt zijn ontbrekende spelers op cruciale plaatsen. Nu was onze verdediging weer eens ver onder de maat. Duidelijk te zien tijdens de twee goals die vielen. Beide goals waren het gevolg van fouten die je bij de F-jes nog niet ziet. Knoeiwerk van de bovenste plank dus.

Dit vind ik nog steeds zaken die niet verwijtbaar zijn voor de huidige trainer. Die moet duidelijk roeien met de riemen die hij heeft. Dit itt BvM die vorig jaar deze wedstrijden afwerkte met een zo goed als intacte selectie (alleen Vlaar ontbrak toen).

Gezien de resultaten hebben we waarschijnlijk niet het materiaal en de kwaliteit om het soort voetbal te spelen wat GJV wil. Dan is het mss handiger om wat meer zekerheid in te bouwen waardoor de resultaten wellicht wat beter worden. Van daaruit kan er dan gebouwd worden naar wat meer attractief voetbal. Laten we zeggen zoals Wim Jansen ooit als hoofdtrainer begon. Op deze manier wordt het van kwaad tot erger: als er afgelopen donderdag niet gewonnen was was er nu al een ongelofelijke crisis geweest (zo die er al niet is met een 14e !! plaats en 4 punten uit 5 wedstrijden).
Hou me ten goede ik wil ook graag goed en attractief voetbal zien maar als dat ten koste gaat van de resultaten kies ik toch voor dat laatste.
Overigens vond ik gisteren de eerste 20 minuten redelijk daarna werd het al gauw minder en minder (al had dat ook te maken met het niet benutten van de kansen). Daarna zag ik weer het armoedige voetbal wat ik nog zo goed ken van afgelopen seizoen.
 Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: incompleet
Droneyev
Basisspeler

Uit: Den Haag
Vak: Olympiatribune - NN
Reg.: 1 september 2007
Gepost op 6 oktober 2008 om 10:50:03.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
orange_010 schreef:

(...)

Dus vorig seizoen hebben we geen mooie aanvallen afgerond? Wat een onzin is dat.

Tiendalli zat voor de derde keer op de bank. Hofland was er niet bij en toch kwam Tiendalli er niet in en ging Greene centraal spelen bv.

Bij mij zijn ze niet blijven hangen, noem er eens een.
Mijn herinneringen aan vorig jaar worden gedomineerd door eindeloze breedtepasses, onnozele terugspeelballen, stilstaande spelers en uittrappen die altijd bij de tegenstanders aankwamen (dat laatste is helaas nog steeds zo).

De kinderlijke manier waarop Greene zich aan de linkerkant liet uitspelen en toen aan zijn tegenstander moest gaan hangen zei alweer een heleboel...
 Help mods!
Pool: 386eMotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: 4-4-2
Thedge
Nationale topspeler

Vak: -
Reg.: 22 augustus 2006
Gepost op 6 oktober 2008 om 10:57:00.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Droneyev schreef:

(...)

Mijn herinneringen aan vorig jaar worden gedomineerd door eindeloze breedtepasses, onnozele terugspeelballen, stilstaande spelers en uittrappen die altijd bij de tegenstanders aankwamen (dat laatste is helaas nog steeds zo).

De kinderlijke manier waarop Greene zich aan de linkerkant liet uitspelen en toen aan zijn tegenstander moest gaan hangen zei alweer een heleboel...

Tot aan de winterstop kregen wij vorig seizoen alle lof voor hoe we speelden. Nu hebben we al vanaf de voorbereiding geen enkele normale wedstrijd gespeeld. Zelfs alle goeie minuten bij elkaar leveren nog geen hele wedstrijd op!
 Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.481,9VoVo: -Opstelling: -
pol103661
Jeugdspeler

Uit: Rotterdam
Vak: Marathontribune - Y2
Reg.: 5 juli 2008
Gepost op 6 oktober 2008 om 11:13:17.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

pff over 2 weken willem 2 uit geloof ik nou willem 2 uit altijd lastig zal wel 8-2 worden ofzo. 1 lichtpuntje ajax ook slecht begonnen.

ene vorrig jaar goed begonnen, slecht geeindigd miss dit jaar anderzom

[Dit bericht is veranderd door pol103661 (op 6 oktober 2008 11:15:13).]
 Help mods!
Pool: 807eMotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: 4-4-2
marrtijn
Vedette

Uit: amsterdam
Vak: Stadiontribune - QQ
Reg.: 23 december 2004
Gepost op 6 oktober 2008 om 11:27:06.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Ik vind het spel NU al beter dan vorig jaar. En dat terwijl er zelden wordt getraind met dezelfde spelers.
Er wordt naar voren gedacht, constant druk gezet op de tegenstander (dat deden ze gisteren ook steeds goed), de verdedigers vinden veel makkelijker een vrije man op het middenveld, dus veel minder lange ballen en terugspeelballen dan vorig seizoen. Ook zijn de spelers veel feller.

Ik heb het gevoel dat het een kwestie van tijd is tot het er uit komt en we resultaat gaan behalen.
 Help mods!
Pool: 973eMotM: -Battle-rating: 1.500,0 (daag uit)VoVo: -Opstelling: 4-4-2
FeyenoordSterk
Vedette

Vak: Stadiontribune - R
Uploads: 1
Reg.: 3 mei 2002
Gepost op 6 oktober 2008 om 11:28:14.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
marrtijn schreef:

Ik vind het spel NU al beter dan vorig jaar. En dat terwijl er zelden wordt getraind met dezelfde spelers.
Er wordt naar voren gedacht, constant druk gezet op de tegenstander (dat deden ze gisteren ook steeds goed), de verdedigers vinden veel makkelijker een vrije man op het middenveld, dus veel minder lange ballen en terugspeelballen dan vorig seizoen. Ook zijn de spelers veel feller.

Ik heb het gevoel dat het een kwestie van tijd is tot het er uit komt en we resultaat gaan behalen.

Helemaal mee eens
 Help mods!
Pool: 672eMotM: -Battle-rating: 1.409,6VoVo: -Opstelling: 4-4-2
orange_010
Nationale topspeler

Uit: Rottûrdam
Vak: Olympiatribune - Z4
Reg.: 4 september 2006
Gepost op 6 oktober 2008 om 11:36:49.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
De Sigaar schreef:

(...)Dan ben je ziende blind, want het verschil is er wel degelijk.
Al is het niet te zien in de resultaten. Van Marwijk verloor vorig seizoen ook thuis van NEC, uit bij Groningen en ontsnapte nog net met een gelijkspelletje bij Heracles. Opvallend is dat beide trainers thuis 2-2 hebben gespeeld tegen Ajax in wedstrijden die alletwee door ons gewonnen hadden kunnen worden.

Het verschil is toch echt dat er op dit moment wel degelijk naar voren gedacht en gespeeld wordt en het vorig seizoen overduidelijk niet. Toen werden we overspoeld met terugspeelballen naar de keeper en oeverloos geschuif op het middenveld, liefst nog op de eigen helft.
Wat ons nu steeds weer opbreekt zijn ontbrekende spelers op cruciale plaatsen. Nu was onze verdediging weer eens ver onder de maat. Duidelijk te zien tijdens de twee goals die vielen. Beide goals waren het gevolg van fouten die je bij de F-jes nog niet ziet. Knoeiwerk van de bovenste plank dus.

Dit vind ik nog steeds zaken die niet verwijtbaar zijn voor de huidige trainer. Die moet duidelijk roeien met de riemen die hij heeft. Dit itt BvM die vorig jaar deze wedstrijden afwerkte met een zo goed als intacte selectie (alleen Vlaar ontbrak toen).

We misten Makaay ook in belangrijke fase van het seizoen en moesten we het maar doen met Mols en andere spelers zijn ook door blessures en schorsingen afwezig geweest.

Begin van het seizoen speelden we onder Van Marwijk helemaal niet verdedigend. Bovendien heb ik liever dat ze verdediger meer opstellen of bal vaker terugspelen dan in het mes lopen met een counter dan spelen met slechts Greene en Bahia achterin en een De Cler die uitstraalt of die er geen zin in heeft.
 Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.500,0 (daag uit)VoVo: -Opstelling: -
De Sigaar
Vedette

Uit: Almere
Vak: Maastribune - Business seats
Reg.: 13 maart 2002
Gepost op 6 oktober 2008 om 11:37:45.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
FRB schreef:

(...)

Gezien de resultaten hebben we waarschijnlijk niet het materiaal en de kwaliteit om het soort voetbal te spelen wat GJV wil. Dan is het mss handiger om wat meer zekerheid in te bouwen waardoor de resultaten wellicht wat beter worden. Van daaruit kan er dan gebouwd worden naar wat meer attractief voetbal. Laten we zeggen zoals Wim Jansen ooit als hoofdtrainer begon. Op deze manier wordt het van kwaad tot erger: als er afgelopen donderdag niet gewonnen was was er nu al een ongelofelijke crisis geweest (zo die er al niet is met een 14e !! plaats en 4 punten uit 5 wedstrijden).
Hou me ten goede ik wil ook graag goed en attractief voetbal zien maar als dat ten koste gaat van de resultaten kies ik toch voor dat laatste.
Overigens vond ik gisteren de eerste 20 minuten redelijk daarna werd het al gauw minder en minder (al had dat ook te maken met het niet benutten van de kansen). Daarna zag ik weer het armoedige voetbal wat ik nog zo goed ken van afgelopen seizoen.

We hebben nu ook niet het materiaal om de bal achterin rond te tikken zoals dat vorig seizoen veelvuldig gebeurde. Dan wordt de zwakke defensie nog meer op de proef gesteld. Juist omdat het achterin zo'n zeef is vind ik het niet erg dat er geprobeerd wordt zo ver mogelijk van de eigen goal af te spelen. Een spel overigens dat ik persoonlijk niet zo waardeer.
Ik ben namelijk meer een liefhebber van gestructureerd voetbal waarbij de verdediging functioneert als solide basis en waarbij de meeste goals vallen uit slim uitgevoerde counters.
Helaas hebben we daar de spelers niet voor, met name achterin.

Het armoedige voetbal dat je gisteren zag was duidelijk het gevolg van het feit dat we achterin een fantasie-opstelling hadden (een 3-mans defensie bestaande uit De Cler, Bahia en Greene met als 'vliegende kiep' Van Bronckhorst die een wat meer verdedigende taak had dan gebruikelijk).

Want afgelopen donderdag was het spel verre van armoedig. Toen werd Kalmar FF op overtuigende wijze en verdiend verslagen met behulp van behoorlijk tot goed voetbal.
 Help mods!
Pool: 75eMotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: 191e / 435e / 72eOpstelling: 4-4-2
orange_010
Nationale topspeler

Gepost op 6 oktober 2008 om 11:45:32.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Droneyev schreef:

(...)

ach steekpas van Bruins tegen ajax waar we uit scoorden was natuurlijk ook niks

we wonnen 0-3 bij utrecht en 5-0 thuis van nac 1e 2 duels. ja was niet om aan te zien. tot aan winterstop hebben we alleen in aantal grotere wedstrijden het laten liggen. na winterstop was het soms wel onthutsend, maar mede door smalle selectie toen.
 Help mods!
pipapaauwe
Vedette

Uit: aan uit aan
Reg.: 17 februari 2005
Gepost op 6 oktober 2008 om 11:48:22.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
orange_010 schreef:

(...)

we wonnen 0-3 bij utrecht en 5-0 thuis van nac 1e 2 duels. ja was niet om aan te zien. tot aan winterstop hebben we alleen in aantal grotere wedstrijden het laten liggen. na winterstop was het soms wel onthutsend, maar mede door smalle selectie toen.

En de blessure van Hofs.
 Help mods!
Pool: 186eMotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: 155e / 396e / 235eOpstelling: 4-4-2
De Sigaar
Vedette

Gepost op 6 oktober 2008 om 11:53:46.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
orange_010 schreef:

(...)

En toen kwam de 4-0 in Eindhoven en was het voorbij met de pret. Vanaf toen kregen we het typische BvM-voetbal te zien. Wat dat was hoef ik hier niet meer uit te leggen.
Zeker 25 competitiewedstrijden lang zijn we toen verziekt met afbraakvoetbal. Alleen tegen Ajax leek het nog ergens op en bijvoorbeeld Heracles fungeerde als gewillig slachtoffer in een regenachtige Kuip.
Bijvoorbeeld een bloedeloze 0-0 in Venlo die toch echt voor de winterstop gespeeld werd. Een even bloedeloze 1-0 tegen Excelsior in De Kuip. Ook een wedstrijd van voor de winterstop. Maar dat heeft men kennelijk vergeten.
Het was dat de toenmalige concurrenten Ajax en PSV ook morsten met punten waardoor het leek alsof we goed voetbalden. Maar de realiteit was toch echt dat we ook voor de winterstop al draken van wedstrijden speelden.
 Help mods!
orange_010
Nationale topspeler

Gepost op 6 oktober 2008 om 11:59:22.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
De Sigaar schreef:

(...)
En toen kwam de 4-0 in Eindhoven en was het voorbij met de pret. Vanaf toen kregen we het typische BvM-voetbal te zien. Wat dat was hoef ik hier niet meer uit te leggen.
Zeker 25 competitiewedstrijden lang zijn we toen verziekt met afbraakvoetbal. Alleen tegen Ajax leek het nog ergens op en bijvoorbeeld Heracles fungeerde als gewillig slachtoffer in een regenachtige Kuip.
Bijvoorbeeld een bloedeloze 0-0 in Venlo die toch echt voor de winterstop gespeeld werd. Een even bloedeloze 1-0 tegen Excelsior in De Kuip. Ook een wedstrijd van voor de winterstop. Maar dat heeft men kennelijk vergeten.
Het was dat de toenmalige concurrenten Ajax en PSV ook morsten met punten waardoor het leek alsof we goed voetbalden. Maar de realiteit was toch echt dat we ook voor de winterstop al draken van wedstrijden speelden.

maar die draken van wedstrijden wonnen we voor de winterstop in veel gevallen wel gewoon (makkelijk).
direct na nederlaag bij psv kwam utrecht voor de beker langs en die werd simpel opzij gezet.

Zo kan je overal natuurlijk een draai aangeven dat doe ik ook, maar beetje droevig om te lezen dat we onder Gullit, Koeman en Van Marwijk geen goede wedstrijden speelden en dat volgens een aantal hier wel doen onder Verbeek.

Verbeek is de slechtste trainer kwa resultaten sinds zijn naamgenoot en sinds juli hebben we slechts 2 keer kunnen winnen na 90 minuten. We wonnen van het puntloze Volendam mede door 2 penalties en we wonnen van Kalmar de enige Zweedse ploeg die door de voorrondes van Europees voetbal was gekomen. Dat zegt toch ook een hoop over het Zweedse clubniveau.
 Help mods!
B. Koperbuik
Vedette
Winnaar Algemeen Klassement Feyenoord Netwerk VoVo 2005/2006; meer prijzen

Uit: Knekeldijk
Reg.: 6 juni 2001
Gepost op 6 oktober 2008 om 12:35:36.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Kalouless schreef:

Bovendien was die NEC'er niet doorgebroken en was Gio niet de laatste Feyenoorder: Bahia liep er nog schuin achter.

Gio had gewoon de aanval moeten stoppen, al dan niet ten koste van geel.

Wanneer je de beelden goed bekijkt, zie je dat Bahia achter Giovanni loopt op weg naar het Feyenoord doel. Pas nadat Giovanni zijn tegenstander lichtjes vastpakte (en zich gelukkig leek te bedenken) kwam Bahia pas naast hem en later voorbij.
Wanneer hij de tegenstander dus volledig onderuit had gehaald was dat wel degelijk rood geweest.
 Help mods!
Pool: 301eMotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: 186e / 465e / 129eOpstelling: 4-4-2
De Sigaar
Vedette

Gepost op 6 oktober 2008 om 12:49:31.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
orange_010 schreef:

(...)

maar die draken van wedstrijden wonnen we voor de winterstop in veel gevallen wel gewoon (makkelijk).
direct na nederlaag bij psv kwam utrecht voor de beker langs en die werd simpel opzij gezet.

Zo kan je overal natuurlijk een draai aangeven dat doe ik ook, maar beetje droevig om te lezen dat we onder Gullit, Koeman en Van Marwijk geen goede wedstrijden speelden en dat volgens een aantal hier wel doen onder Verbeek.

Verbeek is de slechtste trainer kwa resultaten sinds zijn naamgenoot en sinds juli hebben we slechts 2 keer kunnen winnen na 90 minuten. We wonnen van het puntloze Volendam mede door 2 penalties en we wonnen van Kalmar de enige Zweedse ploeg die door de voorrondes van Europees voetbal was gekomen. Dat zegt toch ook een hoop over het Zweedse clubniveau.

Zo kunnen we inderdaad wel blijven draaien. Wat betreft het Zweedse clubniveau bijvoorbeeld. Waar kwam Helsingborg ook al weer vandaan? De club die Heerenveen het afgelopen seizoen na een 5-3 uitnederlaag thuis met 5-1 vernederde? Niet uit Denemarken in ieder geval.
Geef gewoon toe dat Feyenoord in Zweden een puike prestatie heeft geleverd door na de thuisnederlaag toch nog de tweede ronde te bereiken.

Verder heb je het nu al over de slechtste trainer. Dat baseer je op een reeks van 5 wedstrijden.
Ik ken een trainer bij ons die uit de laatste 14 wedstrijden 14 punten gepakt heeft.
Ik ken een trainer die tijdens de winterstop gedeeld aan de leiding stond en na afloop van de competitie met een 6e plaats met lege handen stond en zich gelukkig mocht prijzen dat er een dennenappel gewonnen werd.
Ik ken een trainer die na een hoopvol begin zijn elftal zag instorten. Nadat hij riep dat hij niet te benijden was haalde hij Wotte en een regiment nutteloze spelers binnen en eindigde uiteindelijk op een kleurloze derde of vierde plaats.

Met andere woorden: oordeel pas over een trainer als er bijvoorbeeld een half seizoen gespeeld is. Dan kan je dit soort beschouwingen gaan ophangen. Maar nog zeker niet op dit moment.
 Help mods!
Thedge
Nationale topspeler

Reg.: 22 augustus 2006
Gepost op 6 oktober 2008 om 12:57:30.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
De Sigaar schreef:

Met andere woorden: oordeel pas over een trainer als er bijvoorbeeld een half seizoen gespeeld is. Dan kan je dit soort beschouwingen gaan ophangen. Maar nog zeker niet op dit moment.

Wat echter wel duidelijk is dat het zeker niet allemaal aan BvM lag zoals veel mensen hier dachten of vonden. Verbeek zou komen en die zou wel ff gaan presteren met ongeveer dezelfde spelersgroep.

Het tegendeel blijkt waar. Het is gewoon precies gegaan zoals ik enige tijd geleden al voorspelde, het lag niet aan BvM, maar aan de veel te krappe spelersgroep en een verdediging die het amateurniveau amper ontstijgt.

Ook nu ligt het (nog) niet aan Verbeek. Zodra er geen spelers bijkomen zal het aanklungelen blijven hoe goed hij ook (misschien) is.
 Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.481,9VoVo: -Opstelling: -
orange_010
Nationale topspeler

Gepost op 6 oktober 2008 om 13:18:32.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
De Sigaar schreef:

(...)Zo kunnen we inderdaad wel blijven draaien. Wat betreft het Zweedse clubniveau bijvoorbeeld. Waar kwam Helsingborg ook al weer vandaan? De club die Heerenveen het afgelopen seizoen na een 5-3 uitnederlaag thuis met 5-1 vernederde? Niet uit Denemarken in ieder geval.
Geef gewoon toe dat Feyenoord in Zweden een puike prestatie heeft geleverd door na de thuisnederlaag toch nog de tweede ronde te bereiken.

Verder heb je het nu al over de slechtste trainer. Dat baseer je op een reeks van 5 wedstrijden.
Ik ken een trainer bij ons die uit de laatste 14 wedstrijden 14 punten gepakt heeft.
Ik ken een trainer die tijdens de winterstop gedeeld aan de leiding stond en na afloop van de competitie met een 6e plaats met lege handen stond en zich gelukkig mocht prijzen dat er een dennenappel gewonnen werd.
Ik ken een trainer die na een hoopvol begin zijn elftal zag instorten. Nadat hij riep dat hij niet te benijden was haalde hij Wotte en een regiment nutteloze spelers binnen en eindigde uiteindelijk op een kleurloze derde of vierde plaats.

Ik vergat erbij te zeggen slechtste start van trainer.
Feyenoord heeft inderdaad goede prestatie geleverd, maar we versloegen Kalmar maar.

Wanneer heeft Zweedse ploeg Europees goed gepresteerd? Dat is toch al tijden geleden. Het clubvoetbal stelt daar weinig voor in tegenstelling tot nationale team en individueel komen er toch goede spelers vandaan, maar goed dat is ons probleem niet.

Onder Gullit maakte we wel meeste doelpunten, dus als dat voetbal ook niet om aan te zien was.
 Help mods!
HvH
Vedette

Uit: East Kilbride Schotland
Reg.: 21 september 1999
Gepost op 6 oktober 2008 om 14:22:47.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Dit is allemaal leuk en aardig. Feijenoord speelt niet best qua resultaten en Verbeek wordt door een groot aantal mensen aan de schandpaal genageld. Deze man heeft een hele andere denkwijze over het voetbal spelletje als "onze" CIOS man die door van Hooijzevenzeikerdtweemiljoenverliezerdonk een WAFA Cup heeft weten te winnen en daardoor onsterfelijk is geworden onder de volgers van onze heilige club. Een nieuwe speelwijze heeft een langere periode nodig om te leren, vandaar dat mooie woord, tussenseizoen. Dat betekent vele verliespunten totdat de spelers het allemaal een beetje door hebben en de geblesseerden verbeteren en weer opstelbaar zijn.

Verbeek moet de kans krijgen, dat staat als een paal boven water.

Wat ik gezien heb geeft mij hoop maar niet meer als een tussenseizoen hoop (?).
 Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.500,0 (daag uit)VoVo: -Opstelling: incompleet
orange_010
Nationale topspeler

Gepost op 6 oktober 2008 om 14:24:21.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
HvH schreef:

Dit is allemaal leuk en aardig. Feijenoord speelt niet best qua resultaten en Verbeek wordt door een groot aantal mensen aan de schandpaal genageld. Deze man heeft een hele andere denkwijze over het voetbal spelletje als "onze" CIOS man die door van Hooijzevenzeikerdtweemiljoenverliezerdonk een WAFA Cup heeft weten te winnen en daardoor onsterfelijk is geworden onder de volgers van onze heilige club. Een nieuwe speelwijze heeft een langere periode nodig om te leren, vandaar dat mooie woord, tussenseizoen. Dat betekent vele verliespunten totdat de spelers het allemaal een beetje door hebben en de geblesseerden verbeteren en weer opstelbaar zijn.

Verbeek moet de kans krijgen, dat staat als een paal boven water.

Wat ik gezien heb geeft mij hoop maar niet meer als een tussenseizoen hoop (?).

ah weer een tussenseizoen met een grote kern van 30+ spelers

ja beleidsmatig erg goed...
 Help mods!
haat knjb
Talent

Vak: Olympiatribune - DD
Reg.: 19 mei 2008
Gepost op 6 oktober 2008 om 15:26:30.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Eerste 20 goed spelen maar dan gaan ze de de rest van de wedstrijd terug zakken
 Help mods!
Pool: 296eMotM: -Battle-rating: 1.329,3VoVo: 481e / 904e / 115eOpstelling: 4-4-2
Bestlander
Geselecteerd voor Oranje

Uit: Wateringen
Reg.: 27 mei 2007
Gepost op 6 oktober 2008 om 15:32:11.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Thedge schreef:

(...)

Wat echter wel duidelijk is dat het zeker niet allemaal aan BvM lag zoals veel mensen hier dachten of vonden. Verbeek zou komen en die zou wel ff gaan presteren met ongeveer dezelfde spelersgroep.

Het tegendeel blijkt waar. Het is gewoon precies gegaan zoals ik enige tijd geleden al voorspelde, het lag niet aan BvM, maar aan de veel te krappe spelersgroep en een verdediging die het amateurniveau amper ontstijgt.

Ook nu ligt het (nog) niet aan Verbeek. Zodra er geen spelers bijkomen zal het aanklungelen blijven hoe goed hij ook (misschien) is.

Dat is een conclusie die jij naar mijn mening veel te snel trekt.

Dat je een ander systeem gaat spelen en het nog steeds niet mogelijk is geweest met je sterkste team te trainer laat staan te spelen zegd naar mijn mening al meer dan genoeg.

Ik vind een stelling al die jij neerzet toch nog veel te vroeg wij zijn ondanks het dan niet goed gaat maar vijf competitie wedstrijden onderweg.
Daarbij hebben wij nog een keer de beker gehad en een EC wedstrijd.
Naruurlijk is het niet goed en moet het niet te lang duren anders moet je teveel inlopen op je concurenten, maar ik zit niet in de war.
Voor mij is Verbeek toch een veel betere trainer als BVM, hij heeft de wil om naar voren te spelen en dat moeten de jongens nog leren te hanteren.
Dit gaat zijn vruchten afwerpen, ik zie de hele negatieve spraal nog wel doen keren, het is naar mijn idee een kwestie van nog een of twee wedstrijden.
De spelers zijn dan ook weer terug, ondanks dat de verdediging er zeker niet sterker door geworden is, vergeet niet dat BVM er de tweede seizoenshelft niets van terecht bracht, zover zijn wij nu nog lang niet, ik zou nog maar even afwachten met deze conclusie zo zeker neer te zetten.
 Help mods!
Pool: 65eMotM: -Battle-rating: 1.478,4VoVo: 118e / 303e / 52eOpstelling: 4-4-2
yeremy
Regelmatige invaller

Reg.: 5 september 2002
Gepost op 6 oktober 2008 om 16:11:29.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Ik vond Feyenoord gewoon goed spelen, alleen geen goals.
 Help mods!
Pool: 497eMotM: -Battle-rating: 1.500,0 (daag uit)VoVo: -Opstelling: incompleet
tricky-dicky
Talent

Uit: Deventer
Vak: Stadiontribune - S
Reg.: 2 september 2005
Gepost op 6 oktober 2008 om 16:18:08.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Feyenoord heeft onze steun nu nodig:

Vanaf dinsdag 7 oktober zijn via Ticketbox 700 extra
kaarten voor Feyenoord-supporters beschikbaar voor de
wedstrijd Sparta-Feyenoord op woensdag 29 oktober
aanstaande. Feyenoord had in eerste instantie 1.500 kaarten
afgenomen en wilde de belangstelling hiervoor afwachten
alvorens het een besluit zou nemen over de afname van
meer kaarten. De 1.500 kaarten zijn inmiddels uitverkocht
en Sparta en Feyenoord hebben in onderling overleg
besloten dat er extra plaatsen voor Feyenoord-supporters
beschikbaar komen.

Ik heb mijn kaart al, en jullie? Koop je kaart, dan hebben we volgend seizoen (als Sparta er niet uitvliegt) ook 2200 kaarten op Spangen.
 Help mods!
Pool: 194eMotM: -Battle-rating: 1.653,5 (daag uit)VoVo: -Opstelling: 4-4-2
Hardventure
Jeugdspeler

Uit: Venray
Vak: Maastribune - W3
Reg.: 4 juni 2008
Gepost op 6 oktober 2008 om 16:28:50.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
yeremy schreef:

Ik vond Feyenoord gewoon goed spelen, alleen geen goals.

vooral de eerste 30 min, daarna helaas weer stukken minder. Maar laten we proberen rustig te blijven! Al was ik gister na de wedstrijd ook pisnijdig.. 90 min in de regen en heb eigenlijk de hele wedstrijd het gevoel gehad dat we nec gewoon konden verslaan en dan met 0-2 naar huis is gewoon zuur. Hadden we na de eerste helft met 1 of 2 0 voorgestaan was het heel anders gegaan denk ik. Door het niet benutten van de kansen krijg je uiteindelijk de deksel op je neus. Helaas valt die goal op een cruciaal moment waar we in mijn ogen eens strafschop hadden moeten krijgen. Maar over de scheidsrechter hoor je me niet klagen want dat is nou eenmaal zo in een seizoen dat je hem af en toe mee en af en toe tegen hebt helaas .

Ik heb persoonlijk nog alle vertrouwen in Verbeek en ik denk dat die resultaten straks vanzelf wel gaan komen. Het voetbal vind ik nu al beter dan onder BVM. Hopelijk draaien we dit jaar eens een goede 2de seizoenshelft en dan maar een wat mindere 1ste.

Iedere keer denk je het lek boven te zijn en ga je weer hopeloos onderuit in de eerst volgende wedstrijd. Het echt feyenoord-gevoel, jullie kunnen het als geen ander met me delen waarschijnlijk .
Al blijft die veertiende plek pijn aan je ogen doen
 Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: -
HvH
Vedette

Uit: East Kilbride Schotland
Reg.: 21 september 1999
Gepost op 6 oktober 2008 om 17:25:00.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
orange_010 schreef:

(...)

ah weer een tussenseizoen met een grote kern van 30+ spelers

ja beleidsmatig erg goed...

Dat er een selectie is met 30 spelers is inderdaad niet goed, maar is dat Verbeek's fout, of komt dit door voorgaande geldverslingers?

Hier gaat het erom dat Verbeek gewoon de kans moet krijgen om de stijgende lijn in de kwaliteit van het voetbal door te zetten. Het feit dat men hier ronduit beweert dat er een stijgende lijn in zit. Ik heb liever dat Feijenoord leuk voetbal gaat spelen. Dat trekt dan automatisch ook de betere spelers aan. Het ongewapende voetbal onder de CIOS man leverde ons de KNVB beker op, maar is iedere supporter nou zo gelukkig met het Ray Wilins achtige voetbal, "balletje breed, balletje terug"?
 Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.500,0 (daag uit)VoVo: -Opstelling: incompleet
geraldo di basta
Internationale topspeler

Uit: krimpen aan den ijssel
Vak: Olympiatribune - DD
Reg.: 15 februari 2003
Gepost op 6 oktober 2008 om 17:37:28.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

te grote selectie is ook de schuld van Bosz natuurlijk !
hij krijgt maar niemand verkocht en dat hangt samen met de aankopen.
Peter Bosz faalt en faalt en blijft in het zadel ongelofelijk !
 Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.470,3VoVo: -Opstelling: 4-4-2

Deze topic is open.
Deze topic bestaat uit 9 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 »
Alle tijden zijn CET (Rotterdam).

Reageer op deze topic

Contact Admins | Voorpagina Forums | Feyenoord Netwerk