| Poster | | Topic: Loting groepsfase UEFA cup 2008/2009 |  |
|
orange_010 Nationale topspeler
Uit: Rottûrdam Vak: Olympiatribune - Z4 Posts: 819 Reg.: 4 september 2006 |
quote: De Sigaar schreef:
(...)Bedankt voor de uitleg. Ik wist wel dat er zoiets bestond maar niet meer precies hoe het uitgevoerd werd. Ik ben wel benieuwd wie we gaan krijgen en naar welke landen we mogen gaan. Ik zou het bijvoorbeeld helemaal niet erg vinden naar Portugal of Italië te gaan. Daar is het nog redelijk weer in het najaar en kan ik mijn oude vrienden weer eens opzoeken.
Wat betreft het tweede deel van jouw betoog: geheel mee eens. Wij zijn Feyenoord en kunnen ons niet veroorloven wanneer en waar dan ook er met de pet naar te gooien.
Aangezien twee Italiaanse ploegen bij ons in de pot zitten is de kans op Milan uit pot 1 groter. Zelfde gaat op voor Benfica want Braga zit bij ons in de pot
Grootste kans is Duitse club want 5 uit 8 is de kans hierop.
Ik wil naar Polen 
|
|
|
Thomassio Vedette Winnaar Relatief Klassement Feyenoord Netwerk VoVo 2005/2006
Uit: Zwolle Vak: - Posts: 4593 Reg.: 2 juli 2004 |
quote: Roaldinho schreef:
(...)
Eerste alinea mee eens.
Tweede alinea totaal niet.
Wij zijn ook een gerenommeerde club en hebben net zoveel te verliezen/winnen als Benfica. Bovendien kunnen onze jongere talenten helemaal niet vrijuit dartelen op het middenveld. Stadion De Kuip is geen speeltuin ofzo. Wij zijn Feyenoord en er moet gepresteerd worden, anders moet je lekker in je clubkostuum op de tribune gaan zitten.
Over de tweede alinea:
zo bedoel het natuurlijk niet. Je kunt moeilijk verwachten dat Feyenoord een club als Benfica even klopt. Als we verliezen heeft dat sowieso minder grote gevolgen, dan wanneer we verliezen van een MK Zilina. aangezien we nog meer wedstrijden hebben, is de schade dus te overzien.
Jongens als Wijnaldum en Fer kunnen lekker vrijuit voetballen zonder een enorme druk van het MOETEN winnen.
Natuurlijk is de Kuip geen speeltuin, maar als het Feyenoord van dit moment gewoon een goede inzet toont en alsnog verliest met 1-2 tegen een miljoenenploeg, is dat geen schande. Tegen een club als Kopenhagen oid is het anders..
Met de pet moeten ze er niet naar gooien uiteraard.
|
|
|
Roaldinho Vedette
Uit: Rotterdam Vak: Stadiontribune - RR Posts: 1618 Reg.: 27 augustus 2004 |
(...)Bedankt voor de uitleg. Ik wist wel dat er zoiets bestond maar niet meer precies hoe het uitgevoerd werd. Ik ben wel benieuwd wie we gaan krijgen en naar welke landen we mogen gaan. Ik zou het bijvoorbeeld helemaal niet erg vinden naar Portugal of Italië te gaan. Daar is het nog redelijk weer in het najaar en kan ik mijn oude vrienden weer eens opzoeken.
Wat betreft het tweede deel van jouw betoog: geheel mee eens. Wij zijn Feyenoord en kunnen ons niet veroorloven wanneer en waar dan ook er met de pet naar te gooien.
Het kan een hele mooie loting worden:
Uit naar bijvoorbeeld:
Club Brugge, Racing Santander, Aston Villa, Valencia of Saint Etienne, Deportivo La Coruna.
Het kan een ongunstige loting worden:
Uit naar:
AC Milan, MSK Zilina, Partizan, AS Nancy, Olympiakos of CSKA Moskou.
De tijd zal het leren.
Nogmaals, hopelijk thuis de Pot 5 ploeg.
Dat moeten dan 3 punten gaan worden.
quote: Thomassio schreef:
(...)
Over de tweede alinea:
zo bedoel het natuurlijk niet. Je kunt moeilijk verwachten dat Feyenoord een club als Benfica even klopt. Als we verliezen heeft dat sowieso minder grote gevolgen, dan wanneer we verliezen van een MK Zilina. aangezien we nog meer wedstrijden hebben, is de schade dus te overzien.
Jongens als Wijnaldum en Fer kunnen lekker vrijuit voetballen zonder een enorme druk van het MOETEN winnen.
Natuurlijk is de Kuip geen speeltuin, maar als het Feyenoord van dit moment gewoon een goede inzet toont en alsnog verliest met 1-2 tegen een miljoenenploeg, is dat geen schande. Tegen een club als Kopenhagen oid is het anders..
Met de pet moeten ze er niet naar gooien uiteraard.
Het gaat me met name om deze zin.
Ik denk dat het juist goed is dat ze onder grote druk spelen. Daar wordt je een betere speler van. Met vrijuit voetballen kom je naar mijn mening nergens.
Je moet elke wedstrijd spelen tot het gaatje, omdat je weet dat als je dat niet doet, dat je dan bij Heracles en Groningen gewoon onderuit gaat.
Als AC Milan uit de koker komt, dan moet je vanaf minuut 1 geconcentreerd en heldhaftig voetballen. Als je vrijuit gaat spelen, met het idee dat de druk minder groot is omdat je tegenstander een miljoenenploeg heeft, dan heb je niets op Europees niveau te zoeken.
|
|
|
De Sigaar Vedette
Uit: Almere Vak: Maastribune - Business seats Posts: 12448 Reg.: 13 maart 2002 | Er zou een systeem moeten bestaan dat voorkomt dat de wedstrijd AS Nancy-Feyenoord eruit rolt. Dat lijkt mij absoluut geen gewenste wedstrijd op dit moment. Verder maakt het me niet uit of de loting zwaar of licht is. Er zal hoe dan ook 4 wedstrijden om iedere bal gestreden moeten worden. Kleine ploegjes bestaan er nauwelijks meer, wel van die ploegen van het niveau Kalmar e.d. Stug en moeilijk te pakken dus, behalve als je er echt voor gaat.
|
|
|
Heineken Vedette Winnaar WK Klassement Soccer Netwerk VoVo 2005/2006
Uit: Harderwijk Vak: - Posts: 11972 Reg.: 9 december 2001 | Ja ok, maar als je tegen Milan of Deportivo moet, is dat zowat een garantie op een verliespot. Het maakt mij dus wel degelijk uit.
|
|
|
aliendwurf  Vedette
Uit: Hillegom Vak: Maastribune - V Posts: 14964 Reg.: 1 augustus 2004 | Nancy thuis zie ik het liefst, en verder idd niet al te sterke tegenstanders. Benfica thuis, Brugge en Wolfsburg uit lijken me wel leuke potjes.
|
|
|
Roaldinho Vedette
Uit: Rotterdam Vak: Stadiontribune - RR Posts: 1618 Reg.: 27 augustus 2004 |
Er zou een systeem moeten bestaan dat voorkomt dat de wedstrijd AS Nancy-Feyenoord eruit rolt. Dat lijkt mij absoluut geen gewenste wedstrijd op dit moment. Verder maakt het me niet uit of de loting zwaar of licht is. Er zal hoe dan ook 4 wedstrijden om iedere bal gestreden moeten worden. Kleine ploegjes bestaan er nauwelijks meer, wel van die ploegen van het niveau Kalmar e.d. Stug en moeilijk te pakken dus, behalve als je er echt voor gaat.
Precies,
Daarom gebruikte ik ook het woord ongunstig.
Zilina, Olympiakos, CSKA, Partizan etc vind ik ongunstig omdat het helemaal geen fijne plekken lijken om naar toe te reizen.
AS Nancy én Tottenham Hotspur uit...
...dat zou wat zijn zeg.
|
|
|
orange_010 Nationale topspeler
Uit: Rottûrdam Vak: Olympiatribune - Z4 Posts: 819 Reg.: 4 september 2006 |
quote: Roaldinho schreef:
(...)
Precies,
Daarom gebruikte ik ook het woord ongunstig.
Zilina, Olympiakos, CSKA, Partizan etc vind ik ongunstig omdat het helemaal geen fijne plekken lijken om naar toe te reizen.
AS Nancy én Tottenham Hotspur uit...
...dat zou wat zijn zeg.
Niet fijn om heen te reizen?
Zilina, Poznan, Athene, Moskou en Belgrado...
ja supertrippies 
|
|
|
helter skelter Internationale topspeler
Uit: Rotterdam Vak: - Posts: 1089 Reg.: 20 april 2006 |
quote: orange_010 schreef:
(...)
Niet fijn om heen te reizen?
Zilina, Poznan, Athene, Moskou en Belgrado...
ja supertrippies 
En om het nog spannender te maken gaan we met z'n allen in een Tupolev van Aeroflot naar Moskou.
|
|
|
Joop80 Ballenjongen
Uit: Rotterdam Vak: Marathontribune - J Posts: 5 Reg.: 22 juli 2007 |
quote: orange_010 schreef:
(...)
We gingen volgens mij uit van die theorie en ging het daarom mis.
Grote kans dat we Milan loten doordat er twee Italiaanse teams in pot 3 zitten.
Inter speelt ook 2 thuiswedstrijden thuis op woensdag voorafgaand aan de donderdag. Zal Milan dan niet uit ingedeeld worden?
Op diezelfde website van Kassies wordt - refererend aan het lopende seizoen - vermeld dat ieder team thuis speelt tegen een team afkomstig uit een pot lager en uit speelt tegen een team afkomstig uit een pot hoger. En inderdaad klopt je verhaal van Wisla Krakow. Dat is pas een paar uur na de loting gedraaid met Basel. Volgens mij had dat te maken met de weersomstandigheden in Zuid Polen in het midden van december. Ja,ja, met de weersomstandigheden houdt de UEFA ook rekening. Waar zouden we zijn zonder de UEFA? :-)
|
|
|
jozsef Kiprich. Vedette
Vak: Stadiontribune - X2 Posts: 7850 Reg.: 26 februari 2005 |
quote: helter skelter schreef:
(...)
En om het nog spannender te maken gaan we met z'n allen in een Tupolev van Aeroflot naar Moskou.
Dan giet ik me vooraf helemaal vol met en zorg dat ik nog net aan kan lopen.....
|
|
|
Patrick017 Nationale topspeler
Uit: Rotterdam Vak: - Posts: 863 Reg.: 22 februari 2006 | Klote dat ik ivm me werk de loting niet kan zien. Laat me wel even op de hoogte houden wie we loten. Het maakt me niet zoveel uit wie we uit Groep 1 loten maar als ik 4 clubs moet aanwijzen op het moment NU.
Om kans te maken en door te kunnen komen.
Groep 1: Schalke 04
Groep 2: Club Brugge
Groep 4: Fc Kopenhagen
Groep 5: Lech Poznan
Voor het aantrekkelijke affiche maar de kans op doorgaan nihil.
Groep 1: Ac Milan
Groep 2: Vfb Stuggart
Groep 4: Fc Portsmouth/Aston Villa
Groep 5: AS Saint-Etienne
Het zal me benieuwen!!
|
|
|
scooter75 Nationale topspeler
Vak: - Posts: 878 Reg.: 20 mei 2005 | In deze link vond ik de volgende Engelse tekst:
When the draw concludes and there are 8 groups of 5 teams, a computer draw will take place to determine the fixture schedule with factors such as stadium clashes and climatic conditions (it is not possible to play in some northern countries in mid-December) taken into account. Each club plays home and away alternately in its group. The following match sequence applies:
1st match day: D v B C not playing
E v A
2nd match day: B v E A not playing
C v D
3rd match day: A v B D not playing
E v C
4th match day: C v A B not playing
D v E
5th match day: A v D E not playing
B v C
From draws of previous years it can be found that UEFA favors a scheme where a team plays at home against the next lower ranked team, and (as a consequence) plays away against the next higher ranked team.
[Dit bericht is veranderd door scooter75 (op 6 oktober 2008 23:03:55).]
|
|
|
mcdv1975 Vaste waarde in elftal
Vak: Stadiontribune - QQ Posts: 966 Reg.: 4 oktober 2007 |
quote: scooter75 schreef:
In deze link vond ik de volgende Engelse tekst:
When the draw concludes and there are 8 groups of 5 teams, a computer draw will take place to determine the fixture schedule with factors such as stadium clashes and climatic conditions (it is not possible to play in some northern countries in mid-December) taken into account. Each club plays home and away alternately in its group. The following match sequence applies:
1st match day: D v B C not playing
E v A
2nd match day: B v E A not playing
C v D
3rd match day: A v B D not playing
E v C
4th match day: C v A B not playing
D v E
5th match day: A v D E not playing
B v C
From draws of previous years it can be found that UEFA favors a scheme where a team plays at home against the next lower ranked team, and (as a consequence) plays away against the next higher ranked team.
dat zou betekenen dat we een club uit pot A en D 'thuis' krijgen, en een club uit pot B en E 'uit'. Mogelijkheden o.a.: thuis FC Kopenhagen of Dinamo Zagreb, thuis AC Milan of Hamburger SV.
|
|
|
Uit: Rotterdam Vak: - Posts: 1089 Reg.: 20 april 2006 | Ik word helemaal duizelig van al die regeltjes! Ik ga morgen om 12.00 er lekker voor zitten en zie wel welke tegenstanders er uit de koker komen.
|
|
|
Joop80 Ballenjongen
Uit: Rotterdam Vak: Marathontribune - J Posts: 5 Reg.: 22 juli 2007 |
quote: mcdv1975 schreef:
(...)
dat zou betekenen dat we een club uit pot A en D 'thuis' krijgen, en een club uit pot B en E 'uit'. Mogelijkheden o.a.: thuis FC Kopenhagen of Dinamo Zagreb, thuis AC Milan of Hamburger SV.
Je moet wel goed lezen wat er staat! De letters A t/m E verwijzen helemaal niet naar respectievelijk pot 1 t/m 5. Daar gaat straks juist voor geloot worden. Dus wat jij zegt klopt helemaal niet. De kans is zeer groot (meer dan 90 %) dat onze uitwedstrijden uit pot 2 en 5 komen. Dus dan praten we over VfB Stuttgart, Olympiakos Piraeus, Deportivo LaCoruna, Club Brugge, Spartak Moskou, Paris St. Germain, St. Etienne, Vfl Wolfsburg, Standard Luik, Lech Poznan, Metalist Charkov en MSK Zilina.
[Dit bericht is veranderd door Joop80 (op 7 oktober 2008 06:08:04).]
|
|
|
Vakkie W Vedette
Uit: Hoorn Vak: Stadiontribune - X3 Posts: 5105 Reg.: 23 mei 2003 | Milan thuis! .
Het liefst hoop ik natuurlijk op de minst sterke tegenstanders zoals Zilina, Poznan etc zodat we de pouledfase kunnen doorkomen. En aan de andere kant hoop je op aansprekende tegenstanders zoals dus Milan, HSV etc.
Ik zie het vanmiddag allemaal wel.
|
|
|
Nul-Tien Casual Nationale topspeler
Uit: Rotterdam Vak: Olympiatribune - Z4 Posts: 805 Reg.: 13 mei 2004 | Ik denk dat Feyenoord beter tegen een AC Milan kan spelen dan tegen Zilina. Sowieso is dat qua affiche mooier en zal het stadion voller zitten tegen een aansprekende tegenstander. Doe mij maar:
AC Milan
Deportivo la Coruna
Portsmouth
VFL Wolfsburg
|
|
|
flegioenr Talent
Vak: Maastribune - W1 Posts: 80 Reg.: 6 juli 2008 | moskou
brugge
Hertha BSc
Lech Poznan
|
|
|
Middenveldert Geselecteerd voor Oranje
Uit: Den Haag Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 1777 Reg.: 22 juni 2007 | Om in de volgende ronde terecht te komen moet er minimaal één keer gewonnen worden; een 'zwakkere' tegenstander (uit pot 5) in een thuiswedstrijd zou daarom mooi zijn.
Verder hoop ik dat Feyenoord gevrijwaard blijft van tegenstanders die een hoog risico op ongeregeldheden met zich meebrengen. Nancy, Tottenham Hotspur, Schalke (voor je het weet gaan die tukkers zich er weer mee bemoeien), uitwedstrijden tegen Griekse- en Poolse ploegen, etc. Ook 'uit-wedstrijden dicht bij huis' zijn een te groot risico, alles wat er rond Feyenoord gebeurd wordt door de UEFA met een haviksoog bekeken. Als er nu iets verkeerd loopt, is de club echt verschrikkelijk de lul...
Mijn voorkeur:
AC Milan - uit
Club Brugge - thuis
Aston Villa - uit
MSK Zilina - thuis
[Dit bericht is veranderd door Middenveldert (op 7 oktober 2008 10:24:00).]
|
|
|
quote: Middenveldert schreef:
Verder hoop ik dat Feyenoord gevrijwaard blijft van tegenstanders die een hoog risico op ongeregeldheden met zich meebrengen. Nancy, Tottenham Hotspur, Griekse- en Poolse ploegen, etc. Ook 'uit-wedstrijden dicht bij huis' zijn een te groot risico, alles wat er rond Feyenoord gebeurd wordt door de UEFA met een haviksoog bekeken. Als er nu iets verkeerd loopt, is de club echt verschrikkelijk de lul...
Inderdaad. Ik hou mijn hart vast bij Brugge of Luik uit. Iedereen die wel eens naar dit soort wedstrijden is geweest weet dat er altijd een 'ontvangstcomité' klaarstaat om de feestelijkheden in te luiden. En aangezien Feyenoorders wel van een feestje houden...
Liever wat verder weg dan België, Duitsland of Noord Frankrijk a.u.b.
|
|
|
HvH Vedette
Uit: East Kilbride Schotland Vak: - Posts: 1686 Reg.: 21 september 1999 | Zou 2 thuiswedstrijden tegen Milan en zeg maar Benfica niet een uitverkocht huis op leveren? Dat kan weer lekker wat centjes binnen brengen. Er gaan er 3 door dus........
|
|
|
De Sigaar Vedette
Uit: Almere Vak: Maastribune - Business seats Posts: 12448 Reg.: 13 maart 2002 |
quote: HvH schreef:
Zou 2 thuiswedstrijden tegen Milan en zeg maar Benfica niet een uitverkocht huis op leveren? Dat kan weer lekker wat centjes binnen brengen. Er gaan er 3 door dus........
Dat zou inderdaad heel mooi zijn. Hoewel ik het ook niet erg vind een dergelijke wedstrijd uit te hebben. Lissabon of Milaan zijn plaatsen waar ik graag weer eens naar toe ga.
|
|
|
Zou 2 thuiswedstrijden tegen Milan en zeg maar Benfica niet een uitverkocht huis op leveren? Dat kan weer lekker wat centjes binnen brengen. Er gaan er 3 door dus........
Ongetwijfeld worden dat twee volle kuipen! Alleen zitten deze clubs helaas allebei in pot 1...
|
|
|
Middenveldert Geselecteerd voor Oranje
Uit: Den Haag Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 1777 Reg.: 22 juni 2007 |
Dat moet je dus beide uit-wedstrijden winnen om door te gaan, en dat is makkelijker gezegd dan gedaan. In het gunstige geval speel je dan op een ijskoude avond ergens achteraf in Oost-Europa op een bevroren knollenveld, maar voor hetzelfde geldt moet je naar een middenmoter uit één van de grote competities die niet zo vaak Europees voetbal haalt en er daarom in een uitverkocht huis als gekken tegenaan gaan...
Doe mij maar in ieder geval één ploeg in de Kuip waar Feyenoord van moet kúnnen winnen. Dat garandeert momenteel niets, maar als je dan verliest verdien je ook niet om door te gaan. Straks vecht je de club zich vier wedstrijden het apelazerus en staat het uiteindelijk nog met lege handen...
|
|
|