| Poster | | Topic: Woensdag 30 januari 20:45 uur: Feyenoord-AZ |  |
|
|
twice Meervoudig international
Uit: Eindhoven Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 632 Reg.: 25 maart 2003 |
quote: aliendwurf schreef:
(...)
Lijkt me ook wel wat, was vorig jaar toch ook zo?
Twee jaar terug was Feyenoord-AZ wel op tweede kerstdag, toen liepen we 3 punten uit op hun. De Guzman speelde toen een van zijn eerste goede wedstrijden en binnen 10 minuten of zo stond de eindstand al: 2-0.
|
|
|
jozsef Kiprich. Vedette
Vak: Stadiontribune - X2 Posts: 7558 Reg.: 26 februari 2005 |
quote: MD schreef:
(...)
wat is er zo walgelijk aan opkomen voor je belang als beroepsgroep?
Over de rug van 10 duizenden mensen triest is dat.
Gaan ze lekker een andere baan zoeken.
En de mensen die het eens zijn met de stakingen vinden het ook prima dat Feyenoord een financiele strop heeft van minimaal 2 ton.
[Dit bericht is veranderd door jozsef Kiprich. (op 16 december 2007 15:45:55).]
|
|
|
MD Vedette
Vak: - Posts: 4611 Reg.: 16 juni 2003 |
quote: wimpiejansen schreef:
(...)
De KNVB en de clubs hebben al héél lang de oplossing voor de 'hooligans' in Den Haag neergelegd, in de vorm van een voetbalwet.
Den Haag heeft daar tot op heden nog immer niets mee gedaan.
Clubs en KNVB hebben buiten de stadions nou eenmaal niets te vertellen. Binnen de stadions is er al tijden zo goed als niets meer aan de hand, Feyenoord heeft bijvoorbeeld ook gisteren al aangegeven de verantwoording in het stadion heel goed te kunnen dragen. Clubs nemen daarin hun verantwoordelijkheid, en maken daarvoor ook kosten voor (het inhuren van) beveiliging.
Meneer Kleian weet dus totaal niet waar hij het over heeft. Het lijkt mij trouwens dat meneer Kleian wel andere dingen te doen heeft, want als militair vakbondsman zou hij zich beter druk kunnen maken over de puinhoop die een stelletje onkundige Apache-piloten hebben aangericht.
Daarbij neemt meneer Kleian niet eens de moeite om Kesler's naam correct te schrijven. Zegt wat mij betreft al weer meer dan genoeg.
Het moet maar eens over zijn met dat voetbalhooliganisme. Jarenlang heeft dit de samenleving bakken met geld gekost. Daarvoor is de KNVB nooit aansprakelijk gesteld; dit mag met terugwerkende kracht alsnog gebeuren.
Door de politie zo te schofferen als Herr Kessler doet, laat hij zien een arrogante kwal te zijn zonder verstand van zaken.
Laat de KNVB dan maar eens voelen als er helemaal geen politie meer ingezet wordt voor 'haar' wedstrijden.
Dan kan de KNVB lekker zónder publiek gaan spelen.
|
|
|
jozsef Kiprich. Vedette
(...)
Het moet maar eens over zijn met dat voetbalhooliganisme. Jarenlang heeft dit de samenleving bakken met geld gekost. Daarvoor is de KNVB nooit aansprakelijk gesteld; dit mag met terugwerkende kracht alsnog gebeuren.
Door de politie zo te schofferen als Herr Kessler doet, laat hij zien een arrogante kwal te zijn zonder verstand van zaken.
Laat de KNVB dan maar eens voelen als er helemaal geen politie meer ingezet wordt voor 'haar' wedstrijden.
Het hooliganisme is al jaren weg man,kom je wel eens in een stadion.
|
|
|
MD Vedette
quote: jozsef Kiprich. schreef:
(...)
Over de rug van 10 duizenden mensen triest is dat.
Gaan ze lekker een andere baan zoeken.
En de mensen die het eens zijn met de stakingen vinden het ook prima dat Feyenoord een financiele strop heeft van minimaal 2 ton.
Nee niet echt. Die wedstrijden komen er wel en een actie moet doel treffen. Anders heeft staken niet echt zin.
Stakingsrecht heeft ervoor gezorgd dat de meeste mensen in nl fatsoenlijke arbeidsvoorwaarden hebben.
Als het aan abjecte figuren zoals Kessler ligt, dan was dat er niet en verrijken zij zichzelf liever.
Waarom zit Feyenoord met een strop?
De wedstrijd komt nu straks wat later. Maar hetzelfde geld komt binnen.
(...)
Het hooliganisme is al jaren weg man,kom je wel eens in een stadion.
ja joh je hebt gelijk
geen geweld meer...
hoe blind moet je zijn
[Dit bericht is veranderd door MD (op 16 december 2007 15:52:24).]
|
|
|
jozsef Kiprich. Vedette
(...)
ja joh je hebt gelijk
Inkoop van voedsel etc.
|
|
|
MD Vedette
(...)
Inkoop van voedsel etc.
ps:
echt hooliganisme vindt niet plaats in een stadion, maar dat wist jij natuurlijk al

[Dit bericht is veranderd door MD (op 16 december 2007 15:54:14).]
|
|
|
aliendwurf Vedette
Uit: Hillegom Vak: Maastribune - V Posts: 13745 Reg.: 1 augustus 2004 | Het gaat helemaal niet over Hooligans...pfff wordt ik zo moe van.
Dat die gasten willen staken en de staat willen raken is idd hun goed recht, maar om dan alleen het voetbal te raken en vervolgens wel bonnen uit gaan schrijven als de wedstrijd verboden wordt, is gewoon te triest voor woorden.
|
|
|
jozsef Kiprich. Vedette
(...)
ps:
echt hooliganisme vindt niet plaats in een stadion, maar dat wist jij natuurlijk al

Buiten de stadions is het ook al jaren rustig, op een gem zaterdag avond is er in het uitgaans cicuit meer geweld.
|
|
|
wimpiejansen Vedette
Vak: - Posts: 1184 Reg.: 26 februari 2004 |
(...)
De politievakbonden schofferen moedwillig honderdduizenden voetballiefhebbers en zadelen bovendien Feyenoord en ajax ook nog eens op met een schadepost van ettelijke tonnen, waarbij ik het dan nog niet eens heb over de schade mbt tv-rechten.
Wie is er dan arrogant bezig?
|
|
|
MD Vedette
Het gaat helemaal niet over Hooligans...pfff wordt ik zo moe van.
Dat die gasten willen staken en de staat willen raken is idd hun goed recht, maar om dan alleen het voetbal te raken en vervolgens wel bonnen uit gaan schrijven als de wedstrijd verboden wordt, is gewoon te triest voor woorden.
ja so what? Waarom mag het (heilige) voetbal niet geraakt worden? Als het OV staakt treft dat ook wel meer sectoren.
Big deal, get over it. Die wedstrijd komt dan wat later.
de KNVB klaagt toch ook het KNMI niet aan als blijkt dat er kutweer is en het moet afgelast worden?
Dat kan toch gewoon?
Niet alle politieambtenaren staken.
En die actie was samen met de RBD. Die pakken gasten aan met flinke openstaande schulden.
(...)
De politievakbonden schofferen moedwillig honderdduizenden voetballiefhebbers en zadelen bovendien Feyenoord en ajax ook nog eens op met een schadepost van ettelijke tonnen, waarbij ik het dan nog niet eens heb over de schade mbt tv-rechten.
Wie is er dan arrogant bezig?
Nee hoor. Ik denk dat de meeste van die voetbalsupporters ook gewone arbeiders zijn en weten dat je soms moet staken als je arbeidsvoorwaarden afgeknepen woreden. Ze zullen het jammer vinden, maar wel solidair zijn.
En dat gejank over ettelijke tonnen schadepost.
Als het regent jank je toch ook niet zo?
[Dit bericht is veranderd door MD (op 16 december 2007 15:59:11).]
|
|
|
aliendwurf Vedette
Uit: Hillegom Vak: Maastribune - V Posts: 13745 Reg.: 1 augustus 2004 |
(...)
ja so what? Waarom mag het (heilige) voetbal niet geraakt worden? Als het OV staakt treft dat ook wel meer sectoren.
Big deal, get over it. Die wedstrijd komt dan wat later.
de KNVB klaagt toch ook het KNMI niet aan als blijkt dat er kutweer is en het moet afgelast worden?
Dat kan toch gewoon?
Niet alle politieambtenaren staken.
En die actie was samen met de RBD. Die pakken gasten aan met flinke openstaande schulden.
Je leest niet goed, waarom ALLEEN het voetbal en vervolgens wel doodleuk verder gaan met werken en bonnen uitschrijven?
Ze zouden toch gaan staken?
Bovendien heb ik het helemaal niet over aanklagen.
[Dit bericht is veranderd door aliendwurf (op 16 december 2007 16:02:06).]
|
|
|
MD Vedette
Vak: - Posts: 4611 Reg.: 16 juni 2003 | ps:
vergeet niet dat de rechter heeft geoordeeld en dat de burgemeesters de wedstrijden hebben afgelast.
Want: De rechter oordeelde dat de openbare orde geen gevaar loopt. De bonden hadden aangegeven dat de politie paraat staat als de orde onverhoopt mocht worden verstoord. De rechter stelde dat hij geen aanleiding ziet aan de juistheid hiervan te twijfelen. Hij noemde de aangekondigde acties 'proportioneel'.
je moet je als supporter eens afvragen of je wel goed bezig bent als je niet zonder een buslading ME naar een voetbalwedstrijd kunt.
De wereld op z'n kop dat de zogenaamde 'fans' dit wel weer iedere keer verwacht van de politie.
|
|
|
aliendwurf Vedette
Uit: Hillegom Vak: Maastribune - V Posts: 13745 Reg.: 1 augustus 2004 | En daar gaan we weer, daar gaat het helemaal niet over. 
|
|
|
MD Vedette
(...)
Je leest niet goed, waarom ALLEEN het voetbal en vervolgens wel doodleuk verder gaan met werken en bonnen uitschrijven?
Ze zouden toch gaan staken?
Niet alle agenten staken. Bij die ene actie (waar je op doelt) zijn 670 auto's aangehouden in een gezamelijke actie met de Belastingdienst.
Daar heb je nog altijd een stuk, stuk minder agenten voor nodig dan de doorsnee wedstrijd.
Overigens hebben de agenten toegezegd de staking te doorbreken als hun inzet nodig zou zijn bij ongeregeldheden tijdens de wedstrijden!
En daar gaan we weer, daar gaat het helemaal niet over. :slaap
Voor mij wel.
Want die punten worden hier ook aangegeven.
Alles heeft verband met elkaar.
:slaap
[Dit bericht is veranderd door MD (op 16 december 2007 16:07:53).]
|
|
|
aliendwurf Vedette
Uit: Hillegom Vak: Maastribune - V Posts: 13745 Reg.: 1 augustus 2004 | Daar doel ik helemaal niet op, ik doel op het feit dat toen bekend werd dat de wedstrijd niet doorging de staking afgeblazen is....
EDIT:
En dat gelul over dat het allemaal zo geweldadig is en een schande en bla bla bla, ja we leven in een kutwereld ja, wen er maar aan, en er is niks aan te doen....maar dat is een hele andere discussie
[Dit bericht is veranderd door aliendwurf (op 16 december 2007 16:12:00).]
|
|
|
wimpiejansen Vedette
(...)
Nee hoor. Ik denk dat de meeste van die voetbalsupporters ook gewone arbeiders zijn en weten dat je soms moet staken als je arbeidsvoorwaarden afgeknepen woreden. Ze zullen het jammer vinden, maar wel solidair zijn.
En dat gejank over ettelijke tonnen schadepost.
Als het regent jank je toch ook niet zo?
Ik geloof dat jij het niet helemaal op een rijtje hebt. Dit hele gedoe gaat sowieso over geld, en als iemand wat dat betreft voor zijn rechten opkomt noem jij dat nu opeens janken?
Ga dat dan maar even vertellen tegen je politievriendjes, dat ze niet zo moeten janken over die paar euro die ze te kort komen....
|
|
|
MD Vedette
Vak: - Posts: 4611 Reg.: 16 juni 2003 | Politietop eist excuses van KNVB
De Raad van Hoofdcommissarissen en de politievakbonden willen dat de KNVB denigrerende uitlatingen van directeur Kesler terugneemt. Die noemde agenten verwende kereltjes en raadde minister Ter Horst aan hun niets extra te geven.
Volgens de raad wordt elke individuele agent erdoor geraakt. De raad wijst erop dat agenten rond het voetbal met grote regelmaat excessen beteugelen. Inmiddels heeft Kesler gezegd dat hij niets van zijn kritiek op de politie terugneemt.
In Amsterdam houden 350 agenten een actievergadering. Volgende week komen er publieksvriendelijke actie, die "de schatkist van minister Bos" treffen.
Gewoon niks meer doen voor de KNVB. Laat ze samen met de politiek eerst die bende maar eens oplossen.
(...)
Ik geloof dat jij het niet helemaal op een rijtje hebt. Dit hele gedoe gaat sowieso over geld, en als iemand wat dat betreft voor zijn rechten opkomt noem jij dat nu opeens janken?
Ga dat dan maar even vertellen tegen je politievriendjes, dat ze niet zo moeten janken over die paar euro die ze te kort komen....
Edit Wyatt: niet op de man spelen!
en ja ik noem het janken ja...want specifeer mij dan even de inkomsten die niet straks bij de volgende wedstrijd binnen gehaald wordt.
Vergeet niet dat dit helemaal niet nodig was geweest als de voetbalwereld er niet zo'n zooitje van had gemaakt in het verleden.
Dan was er helemaal geen leger aan politie nodig.
En je kunt hoog of laag springen, maar dat is de schuld van de voetbalwereld zelf.
[Dit bericht is veranderd door Wyatt (op 16 december 2007 16:22:19).]
|
|
|
Kobe Bryant Vedette
Uit: Capelle aan den IJssel Vak: Olympiatribune - Z1 Posts: 1649 Reg.: 4 april 2002 |
(...)
Lachwekkend, de onzin die hier in 1 posting verkondigd wordt.
- Je begint met de stelling dat de clubs op moeten komen voor de schade die ze lijden.
- Maar vervolgens moet de politie volgens jou niet janken vanwege "een paar euro".
Je hebt nog een hoop te leren in je leven blijkt wel.
Schrijf nou gewoon dat het enige wat jou interesseert de wedstrijd is. Dan kunnen we je tenminste op 1 lijn zetten met Henk kesler die een wedstrijd heeft laten spelen in Enschede terwijl op dezelfde dag naast het stadion een wijk ontplofte.
Voetbal boven alles? 
|
|
|
MD Vedette
Vak: - Posts: 4611 Reg.: 16 juni 2003 | Politietop eist excuses van KNVB
De Raad van Hoofdcommissarissen en de politievakbonden willen dat de KNVB denigrerende uitlatingen van directeur Kesler terugneemt. Die noemde agenten verwende kereltjes en raadde minister Ter Horst aan hun niets extra te geven.
Volgens de raad wordt elke individuele agent erdoor geraakt. De raad wijst erop dat agenten rond het voetbal met grote regelmaat excessen beteugelen. Inmiddels heeft Kesler gezegd dat hij niets van zijn kritiek op de politie terugneemt.
In Amsterdam houden 350 agenten een actievergadering. Volgende week komen er publieksvriendelijke actie, die "de schatkist van minister Bos" treffen.
Gewoon niks meer doen voor de KNVB. Laat ze samen met de politiek eerst die bende maar eens oplossen.
(...)
Ik geloof dat jij helemaal een klap van de molen heb gehad.
zielig .....
en ja ik noem het janken ja...want specifeer mij dan even de inkomsten die niet straks bij de volgende wedstrijd binnen gehaald wordt.
Vergeet niet dat dit helemaal niet nodig was geweest als de voetbalwereld er niet zo'n zooitje van had gemaakt in het verleden.
Dan was er helemaal geen leger aan politie nodig.
En je kunt hoog of laag springen, maar dat is de schuld van de voetbalwereld zelf.
ps: waarschijnlijk heeft het niet doorgaan van die wedstrijden, de samenleving nog enkele tonnen gescheeld.
Edit Wyatt: niet op de man spelen!
Hee held Wyatt. Wees dan consequent.
Ik laat mij namelijk niet zeggen dat ik niet spoor. Dat is namelijk ook op ' de man spelen'.
Of meet je met 2 maten.
[Dit bericht is veranderd door MD (op 16 december 2007 16:28:15).]
|
|
|
Purple Vedette
Uit: Aalsmeer Vak: - Posts: 4266 Reg.: 15 mei 2004 |
(...)
Die gasten verdienen gewoon veel te weinig en ze hebben gelijk dat ze staken ,het is inderdaad jammer dat de toppers niet doorgaan dit weekend maar we moeten ook niet te veel gaan janken ,die wedstrijd wordt echt nog wel gespeeld.
Het is sowieso triest dat er zoveel politie nodig is rond het voetbal dat hebben we toch echt te danken aan een stel randdebielen die zich supporter noemt ,zondar hun had het voetbal gewoon ddor kunnen gaan.
|
|
|
wimpiejansen Vedette
quote: Kobe Bryant schreef:
(...)
Lachwekkend, de onzin die hier in 1 posting verkondigd wordt.
- Je begint met de stelling dat de clubs op moeten komen voor de schade die ze lijden.
- Maar vervolgens moet de politie volgens jou niet janken vanwege "een paar euro".
Je hebt nog een hoop te leren in je leven blijkt wel.
Schrijf nou gewoon dat het enige wat jou interesseert de wedstrijd is. Dan kunnen we je tenminste op 1 lijn zetten met Henk kesler die een wedstrijd heeft laten spelen in Enschede terwijl op dezelfde dag naast het stadion een wijk ontplofte.
Voetbal boven alles? 
Iets beter lezen...
Ik haal alleen MD aan, die het ageren van de clubs over de geleden schade betitelt als janken, waarbij volgens de zienswijze van diezelfde MD het actievoeren van de politie voor meer geld dus ook in de categorie janken valt.
En nee, die wedstrijd is niet het enige wat mij interesseert. Als er wedstrijden worden gecancelled omdat de politie (of wat mij betreft een andere beroepsgroep) grootschalige acties voert dan is het niet anders.
Maar dit was helemaal geen onderdeel van een actie, maar puur bedoeld om over de ruggen van voetballiefhebbers en clubs een beetje aandacht te genereren.
En wat betreft Kesler en Enschede... je hebt de klok wel horen luiden, maar je weet duidelijk niet waar de klepel hangt.
De vuurwerkramp was op zaterdag in Enschede, FC Twente moest een dag later in de Kuip voetballen tegen Feyenoord.
Dat had men achteraf beter na kunnen laten inderdaad, maar da's een koe in de kont kijken. Op de avond van 11 september is destijds ook Champions League gevoetbald, hetgeen ook een verkeerde beslissing was.
|
|
|
Kobe Bryant Vedette
Uit: Capelle aan den IJssel Vak: Olympiatribune - Z1 Posts: 1649 Reg.: 4 april 2002 | Met supporters als Wimpiejansen zouden we helemaal geen agenten nodig hebben. Sterker nog, met teletekstsupporters heb je zelfs geen stadion nodig 
De agenten hebben het recht actie te voeren, iets wat de rechter ook erkend heeft. Pech gehad, de wedstrijd wordt heus ingehaald. Wat een gezeik om niks.
[Dit bericht is veranderd door Kobe Bryant (op 16 december 2007 16:42:01).]
|
|
|
aliendwurf Vedette
Uit: Hillegom Vak: Maastribune - V Posts: 13745 Reg.: 1 augustus 2004 |
Wat een gezeik om niks.
Je moet toegeven dat dat soms best lekker is. 
|
|
|
wimpiejansen Vedette
Met supporters als Wimpiejansen zouden we helemaal geen agenten nodig hebben. Sterker nog, met teletekstsupporters heb je zelfs geen stadion nodig 
De agenten hebben het recht actie te voeren, iets wat de rechter ook erkend heeft. Pech gehad, de wedstrijd wordt heus ingehaald. Wat een gezeik om niks.
Persoonlijk worden als je het op basis van argumenten niet meer kan winnen?
Geeft niet hoor, ik kan ook slecht tegen mijn verlies.
En for the record: 11 jaar een seizoenkaart gehad, en ik zit nu nog steeds in de Kuip als het effe kan, helaas niet meer zo vaak omdat er inderdaad belangrijkere dingen in het leven zijn...
|
|
|